eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □●ضرورت #صله_رحم_و_حفظ_زبان در طول ماه مبارک رمضان●□(۲) □كسى كه خد
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □●ضرورت در طول ماه مبارک رمضان●□(۳) □كسى كه تنها مواظب باشد هر حرفى را نزند، پرخورى نداشته باشد یا هر غذایى را نخورد، روزه‌اش را بگیرد، نمازش را بخواند، چنین كسى از مؤمنان معمولى است نه اولیاى خدا. اولیاى الهى اهل و و هستند. حرف مى‌زنند ولى حرف آنان یاد است. □قال رسول الله: «إنّ أولیاء الله سكتوا فكان سكوتهم ذِكْراً، ونظروا فكان نظرُهم عِبْرة، ونطقوا فكان نُطْقهم حكمةً، ومشوْا فكان مشْیهم بین النّاس بركةً، لولا الآجال التى قد كتب الله علیهم لم تستقرّ [لم تقرّ] أرواحهم فى أجسادهم خوْفاً من العذاب وشوقاً إلى الثواب»(۳). به مؤمن معمولى مى‌گویند: زیاد حرف نزن؛ به مؤمن عارف مى‌گویند: مرتب سخن بگو، مردم را هدایت و به یاد حق متذكر كن. □۱. اربعین شیخ بهایى، ص ۷۶، ح ۲. □۲. ارشاد القلوب، ج ۱، ص ۳۴۵. □۳. كافى، ج ۲، ص ۲۳۷. □حكمت عبادات، صفحات ۱۵۵ ـ ۱۵۶ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ... : ■●در اين فرصت قدر كه از هزار ماه بهتر است و با اين عنايت و رعايت و محبت، هر عقب افتاده اى مى‌تواند آرزوى جلودارى داشته باشد، آن هم از خانواده‌اى كه مس وجود را فضۀ آنها طلا مى‌كند. ■●اى دل از دست رفته چه مى‌خواهى‌؟ اين فرصت و اين هم آغوش باز و اين هم انتظار بازگشت؛ «لَوْ عَلِمَ‌ الْمُدْبِرُونَ‌ عَنِّى كَيْفَ‌ انْتِظَارِى لَهُمْ‌ وَ اشْتِيَاقِى الَى تَرْكِ‌ مَعَاصِيهِمْ‌ لَمَاتُوا شَوْقاً بِىْ‌ وَ تَقَطَّعَتْ‌ أَوْصَالَهُمْ‌ عَنْ‌ مَوَدَّتِى ١» ■●اگر اینها که به من پشت کرده اند و از من بریده اند ، می دانستند که چگونه در انتظارشان هستم و چگونه مشتاق بازگشتشان هستم و چگونه می خواهم که عصیان ها را رها کنند، ازشوق من می مردند، و رگ های گردنشان از فشار عشق من پاره پاره می شد. ■●بهار رويش (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه )، صفحه ۱۸●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■حضرت موسی عليه السلام به خدای متعال عرض کرد: «اِلـٰـهي اُرِيْدُ قُرْبَكَ. قٰالَ: قُرْبِي لِمَنِ استَيْقَظَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ»خدایا و نزدیکی تو را می‌خواهم. خداوند فرمود: قرب من برای کسی است که را بیدار بماند. ■«قٰالَ: اِلـٰـهي اُرِيْدُ رَحْمَتَكَ. قٰالَ: رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ الْمَسٰاكِينَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ» گفت: خدایا رحمت و مهربانی تو را می خواهم. فرمود: من برای کسی است که به در شب قدر ترحّم و مهربانی کند. ■«قٰالَ: اِلـٰـهي اُرِيدُ الْجَوٰازَ عَلَى الصِّرٰاطِ. قٰالَ: ذٰلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ لَيْلَةَ الْقَدْرِ» گفت: خدایا عبور راحت و آسان از پل صراط را می‌خواهم. فرمود: این برای کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد. (یادتان باشد امشب بدهید.) ■«قٰالَ: اِلـٰـهي اُرِيدُ مِنْ اَشْجٰارِ الْجَنَّةِ وَ ثِمٰارِهٰا. قٰالَ: ذٰلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ»: گفت: خدایا از درخت ها و میوه های بهشتی می‌خواهم. فرمود: این برای کسی است که در شب قدر خدا را بگوید. ■«قٰالَ: اِلـٰـهي اُرِيدُ النَّجٰاةَ مِنَ النّٰارِ. قٰالَ: ذٰلِكَ لِمَنِ اسْتَغفَرَ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» عرض کرد: خدایا میخواهم از آتش دوزخ نجات پیدا کنم. فرمود: این برای کسی است که در شب قدر کند. ■«قٰالَ: اِلـٰـهي اُرِيدُ رِضٰاكَ. قٰالَ: رِضٰايَ لِمَنْ صَلّىٰ رَكْعَتَينِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ»گفت خدایا می خواهم به تو نائل شوم و تو از من راضی شوی. فرمود: رضایت من برای کسی است که دو رکعت در شب قدر بخواند. (شاید مقصود همین نماز دو رکعتی باشد که برای لیالی قدر وارد شده است که در هر رکعت آن یک حمد و هفت توحید خوانده می‌شود و بعد از پایان نماز هفتاد بار اَستَغفِرُ اللّٰهَ وَ اَتُوبُ اِلَيهِ؛ گفته می‌شود. که هم نماز است و هم استغفار) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■برخی افراد ساده اندیش گمان می کنند که برخی اولیای الهی مانند حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) تجسّد خداوند و خدای روی زمین است؛ این یک اشتباه بزرگ است! اگر کسی این طور فکر کند، این همان بُتی است که بُت پرستان عالم دچارش هستند. ■اولیای الهی «مظهر و تجلیِ خداوند» هستند. فرق بسیار زیادی بین «تجسُّد و تجلّی» هست که این فرق حتی مرز کفر و ایمان را مشخص می کند. @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●اميرالمومنين با ضربتی که عبدالرحمن ابن ملجم مرادی با شمشیری که آمیختۀ با هلاک آور ترین زهرها بود مجروح شدند. ■●خود عبدالرحمن ابن ملجم گفت اگر من این ضربت را به سر همۀ خلق می زدم، همه را یک جا خلاص می کرد، چگونه تنها علی را از پا در نیاورد؟! این ضربت درست بر نقطه ای فرود آمد که قبلا عمر ابن عبدود در آن کارزار و رویارویی در همین نقطه ضربتی به فرق علی زده بود. ■●فرق علی شکافت و شمشیر تا مغز نفوذ کرد. امیرالمومنین در حالی که در محراب افتاده بود و خون از فرق مبارکش فواره می زد، بنا به آنچه که نقل شده این آیه را تلاوت کرد، اول فرمود: «فزت و ربّ الکعبة» به خدای کعبه رستگار شدم، خلاص شدم، به مقصدی که داشتم نائل و واصل شدم. و بعد این آیه را تلاوت کرد: «منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تارة اخری» (آیۀ ۵۵، سورۀ طه) «ما شما را از این خاک آفریدیم، به این خاک باز خواهید گشت و دوباره بار دیگر شما را از این خاک بیرون خواهیم آورد.» ■●عبدالرحمن ابن ملجم و یکی دو نفر از همراهانش خواستند بگریزند که اشاره کرد و نگذاشتند فرار کند. اول ابن ملجم هر کسی که طرفش می رفت را با شمشیر می زد. بالاخره قثم ابن عباس از پشت او را در بغل گرفت، بعد دستگیرش کردند و بستند و او را بردند. ■●امام مجتبی نماز صبح را تمام کردند و را از محراب برداشتند، زیر بغل های حضرت را گرفتند و حضرت را کشان کشان به سمت خانه بردند. نقل شده حضرت نزدیکی های خانۀ دختر بزرگوارشان که رسیدند فرمودند "زیر بغل من را رها کنید، بگذارید خودم با پای خودم وارد خانه شوم. زینب طاقت این که من را با این حال ببیند ندارد... @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●علامه حسینی طهرانی قدّس سرّه●■ ■ما به احترام بدن آن حضرت وبه احترام تعلّق نفس به آن بدن براى زيارت ودعا وتوسّل به نجف اشرف ميرويم، و گرنه روح ونفس آن حضرت همه جا را گرفته؛ لاشَرقیّةٍولاغَربیّة ■●معادشناسی ج۴ص۲۶۸●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت اول)●■ ■●امشب، هم شب شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام است و هم لیلة القدر است؛ یکی از سه شبی است که به لیلة القدر بودن محتمل است. ■●لیلة القدر، لیله‌ی پی بردن به قدر خویشتن و نیل به قدر انسانی است. لیلة القدر، لیلةُ عَلِیٍّ علیه السلام است. و این تقارن چقدر عظیم و عجیب است. چون اندازه و قدّ انسانیّت، یعنی قدّ و قدرِ امیرالمؤمنین علیه السلام. ■●امیرالمؤمنین علیه السلام شاخص و معیارِ قدر و کمال انسانی است. ابعادِ کمال انسانی و تمامیّت عظمت انسانی را در وجود مقدّس امیرالمؤمنین علیه السلام می‌شود مشاهده کرد. ■●علی علیه السلام میزان الانسان است؛ میزان الکمال است و چقدر دنیای ما به لیلة القدری که لیله‌ی امیرالمؤمنین علیه السلام است؛ و به شناخت آن حضرت محتاج است. ■●لیلة القدر لیله‌ی انسان کامل است. لیلة القدر، لیله‌ی حجّت خداست. .... ■●در محضر استاد مهدی طیب ۱۹ مرداد ۹۱●■ علیه السلام @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات 242-228 بقره قسمت هفتم بخش سوم1⃣ ● مراد از ((صلوة وسطى )) در ((حافظوا على الصلوات و الصلوة الو
آیات 242-228 بقره قسمت هفتم بخش سوم2⃣ ● مراد از ((صلوة وسطى )) در ((حافظوا على الصلوات و الصلوة الوسطى )) و اين روايت بطورى كه ملاحظه مى كنيد ظهر و جمعه را يك نماز دانسته و حكم مى كند به اينكه هر دو نماز وسطى هستند، ولى بيشتر اين روايات سندهايشان از وسط بريده است ، بعضى هم كه سندش تمام است متن آن خالى از تشويش و اضطراب نيست ، مانند همين روايت كافى كه از يك طرف مى گويد در نماز ظهر قنوت خواند، و آن دو ركعت را در سفر و حضر به همان حال گذاشت . و از طرف ديگر مى گويد: براى شخص مقيم دو ركعت ديگر اضافه كرد، به اينكه حضرى هم مقيم است ، و بايد چهار ركعت نماز بخواند، از همه اينها گذشته اصلا انطباق روايات بر آيه شريفه واضح نيست ، و خدا مى داند. ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 391 و در تفسير الدر المنثور است كه احمد و ابن منيع و نسائى و ابن جرير و شاشى و ضياء همگى از طريق زبرقان روايت كرده اند كه جمعى از قريش نشسته بودند كه زيد بن ثابت از كنارشان رد شد، دو جوان را نزدش فرستادند تا از وى معناى صلات وسطى را بپرسند. زيد گفت : نماز ظهر است . دو جوان برگشتند و نزد اسامة بن زيد شده و از او پرسيدند،او هم گفت : نماز ظهر است ، چون رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) در هجير مشغول نماز بود و به جز يك صف و دو صف با او نبودند، مردم مشغول گفتگو و معامله شأن بودند، و به همين جهت اين آيه نازل شد كه : ((حافظوا على الصلوات و الصلوه الوسطى و قوموا لله قانتين ))، به دنبال نزول آيه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود مردمى كه در هنگام نماز مشغول گفتگو و معامله بودند، يا اينكه از اين عمل خود دست بر مى دارند و يا آنكه خانه هايشان را آتش مى زنم . 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■● آخرین برنامه‌ی انسان‌سازی سلسله بیانات آیت‌الله بهجت قدس‌سره در مورد ●■ علیهم‌السلام ■●اهل‌بیت علیهم‌السلام هم عدیل قرآن، بلکه با قرآن متحدند. یکی از علائم اتحادشان با قرآن این است که قاعدتاً کلماتشان به قرآن شبیه است. منتهی تحدی و اعجازی که در قرآن است، در کلمات آنان نیست. ■●کلمات آنها دُونَ کلامِ الْخالِقِ وَ فَوْقَ کلامِ الْمَخْلُوقِ (پایین‌تر از کلام آفریدگار و بالاتر از سخن مخلوق) است. مانند نهج‌البلاغه، به‌خصوص بعضی از خطبه‌های آن که واقعاً شبیه به قرآن است، همچنین صحیفه‌ی سجادیه و ادعیه‌ای که یقیناً از اهل‌بیت علیهم‌السلام صادر شده است که گویی خود قرآن هستند، همچنین خطبه‌های مأثور از اهل‌بیت علیهم‌السلام. ■●در محضر بهجت، ج۲، ص۲۸۱●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■روحيه‌تان را خلوت كنيد تا بزرگ شود. دنيا را مى‌توان مهمان كرد. با دلتان مى‌توانيد براى همه روى زمين دعا كنيد. بگوييد خدايا! آن سفره‌اى را كه براى من انداخته‌اى براى اينها هم بينداز. ■ هرگاه خلوت كرديد و چيزى آمد، ريخت و پاش كنيد و براى ديگران هم بخواهيد. هر وقت اوضاع تنگ بود؛ چه از جهت مادى و چه از جهت معنوى، انفاق كنيد. اگر حال عبادتى، تجلّى نمازى و چيزهاى خوب ديگرى نصيب شما شد؛ ريخت و پاش كنيد. ■حتى التذاذ عبادات به اين بدن هم سر در مى‌آورد. در نماز، اين بدن شما هم التذاذى مى‌برد كه محال است در طبيعت به اين شدّت براى شما فراهم شود. آن لذّت ايمانى، مخصوص خود شماست. در جاى خلوتى كه مى‌نشينيد تجلّى خدا همه چيز را جواهر مى‌كند، سنگ را دُرّ مى‌كند. ■اينها همه بر اثر صبر است. دُرّها همه سنگ بوده‌اند. تجلّى خدا به كوهى كه هيچ شرط و مشكلى ندارد مى‌خورد، آن را آب مى‌كند و دُرّ پديد مى‌آيد. انسان هم همين‌طور است؛ ■ألنّاسُ مَعادِنُ كَمَعادِنِ الذَّهَبِ وَالفِضَّةِ*■ ■مردم همانند معدن‌هاى طلا و نقره هستند. پيغمبر خدا(صلى الله عليه و آله)مثال زده است، يعنى خدا از همين بشر معادنى را درست مى‌كند، شما را نورانى و قوى مى‌كند. ■مؤمن اين‌طور است. اول گوشت و خاك بود، او را با محبّت آب مى‌كنند و دوباره سفت مى‌كنند. بعد هم او را راه مى‌اندازند و خودش را نشانش مى‌دهند. ان‌شاءالله خداوند متعال با همه شما اين‌چنين كند تا مرتّب بگوييد خدا من را ساخته است. ■من لا يحضره الفقيه، ج٤،ص٣٨٠*■ ■● مجالس حاج محمّد اسماعيل كتاب يك، مجلس پانزدهم صفحه ى١٧٠●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●قال السائل يا ابن رسول الله (صلی الله علیه وآله) (و هو ابو جعفر علیه السلام) كيف اعرف ان ليلة القدر تكون فى كل سنة؟ قال اذا اتى شهر رمضان فاقرأ سورة الدخان فى كل ليلة مائة مرة فاذا اتت ليلة ثلاث و عشرين فانك ناظر الى تصديق الذى سالت عنه. ■ فى شأن انا انزلناه فى ليلة القدر آخر حديث ۸ ص ۱۹۶ ج۱■ ■●از امام صادق (علیه السلام) منقولست كه چون شب ماه مبارك رمضان درآيد در هر شب هزار مرتبه انا انزلناه را بخوان و چون شب بيست و سوم شود دل خود را محكم بدار و گوشهاى خود را بگشا از براى شنيدن عجائب از آنچه خواهى ديد. ■●بسندهاى معتبر از آنحضرت منقولست كه اگر كسى در شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان انا انزلناه را هزار مرتبه بخواند چون صبح كند يقين او شديد و محكم شده باشد باعتراف نمودن بچيزى چند كه مخصوص ما است از غرائب فضائل و نيست اين مگر بسبب چيزى كه در خواب مشاهده نمايد. ■(ص مجلسى در فضيلت سوره قدر)■ ■●هزار و یک نکته | نکته ی۱۷۴ علامه حسن زاده ی آملی●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●اعمال ماه مبارک رمضان●■ ■اين شب از دو شب قدر گذشته افضل است و از احاديث بسيار استفاده می‌شود كه شب قدر همين شب است. دعاها در آن اجابت می‌شود و تمام كارها بر پايه حكمت الهى مقدّر می‌گردد. ■براى اين شب، غير از اعمال مشترک شب‌های قدر و دعاهای دهه آخر ماه مبارک رمضان، چند عمل ديگر است: ■۱- خواندن سوره «عنكبوت» و «روم» ■در روایات آمده که امام صادق علیه السّلام فرمودند، خواننده اين دو سوره در اين شب از اهل بهشت خواهد بود. ■۲- خواندن سوره «حم دخان» ■۳- هزار مرتبه خواندن سوره «قدر» ■۴- محمّد بن عيسى از امامان صالح عليهم السّلام روايت كرده كه فرمودند: ■در شب بيست و سوّم ماه رمضان اين دعا را به دفعات بخوان، در حال سجود و قيام و قعود. و بر هر حالى كه هستى در تمام ماه، و در طول حياتت تا جايى كه ممكن باشد، و هر زمانى كه به يادت آيد. ■بعد از ستايش پروردگار به بزرگوارى، و فرستادن صلوات بر پيامبر صلى الله عليه و آله می‌گويى: ■اللهمَّ کُن لولیَّک فُلانِ بن فُلان : ■الحُجةِ بنِ الحَسَن صَلَواتک عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، و فی کُلّ ساعَة وَلیّاً و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً : ■یا مُدَبّرَ الاُموُرِ، یا باعِثَ مَن فی القُبور، یا مُجری البُحُور، یا مُلَیَّن الحَدیدِ لِداوُد، صَل عَلی مُحَّمد وَافعَل بی کَذا وَ کَذا ■و به جاى «كذا و كذا» حاجات خود را بخواهد: ■و دست‌های خود را هنگام خواندن «يامدبّر الامور» تا آخر به سوى آسمان بردار. ■و اين دعا را در حال ركوع و سجود و ايستاده و نشسته بخوان، و آن را تكرار كن، و در شب آخر ماه رمضان هم بخوان. ■۵- بخواند: ■اللَّهمَّ امدُد لی فی عُمری وَ أَوسِع لی فی رِزقی وَ أَصِحَّ لی جِسمی وَ بَلِّغنی أَمَلی وَ إِن كُنتُ مِنَ الْأَشقِياءِ فَامحُني مِنَ الْأَشقِيَاءِ وَ اكتُبني مِنَ السُّعَداءِ فَانَّكَ قُلتَ في كِتابِكَ المُنزَلِ عَلَى نَبِيّكَ المُرسَلِ صَلَواتُكَ عَليهِ وَ آلِهِ يَمحُواللّهُ مَا يَشاءُ وَ يُثبِتُ وَ عِندَهُ أُمُّ الكتاب @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●اعمال #شب_بيست‌_و_سوّم ماه مبارک رمضان●■ ■اين شب از دو شب قدر گذ
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●اعمال ماه مبارک رمضان●■(۲) ■۶- بخواند: ■اللَّهُمَّ اجعل فِيما تَقضي وَ فيما تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمرِ الْمَحتُومِ وَ فيمَا تَفرُقُ مِنَ الْأَمرِ الْحَكيمِ فی لَيلَةِ الْقَدرِ مِنَ الْقَضاءِ الَّذِی لايُرَدُّ وَ لايُبَدَّلُ أَنْ تَكتُبَنِی مِن حُجّاجِ بَيتِکَ الْحَرامِ فِي عامِی هذا المَبرُورِ حَجُّهُم الْمَشكُورِ سَعيُهُمْ الْمَغفُورِ ذُنُوبُهُم الْمُكَفَّر عَنهُمْ سَيِّئَاتُهُم وَ اجعَلْ فِيمَا تَقضِی وَ تُقَدِّرُ أَن تُطيلَ عُمری وَ تُوَسِّعَ لِی فی رِزقی ■۷- بخواند: ■يَا بَاطِناً فِي ظُهُورِهِ وَ يَا ظَاهِراً فِي بُطُونِهِ وَ يَا بَاطِناً لَيْسَ يَخْفَى وَ يَا ظَاهِراً لَيْسَ يُرَى يَا مَوْصُوفا لا يَبْلُغُ بِكَيْنُونَتِهِ مَوْصُوفٌ وَ لا حَدٌّ مَحْدُودٌ وَ يَا غَائِبا [غَائِبُ ] غَيْرَ مَفْقُودٍ وَ يَا شَاهِدا غَيْرَ مَشْهُودٍ يُطْلَبُ فَيُصَابُ وَ لا يَخْلُو [لَمْ يَخْلُ ] مِنْهُ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ مَا بَيْنَهُمَا طُرْفَةَ [طَرْفَةَ] عَيْنٍ لا يُدْرَكُ بِكَيْفٍ [بِكَيْفَ ] وَ لا يُؤَيَّنُ بِأَيْنٍ [بِأَيْنَ ] وَ لا بِحَيْثٍ [بِحَيْثُ ] أَنْتَ نُورُ النُّورِ وَ رَبُّ الْأَرْبَابِ أَحَطْتَ بِجَمِيعِ الْأُمُورِ سُبْحَانَ مَنْ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ ءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَكَذَا وَ لا هَكَذَا غَيْرُهُ ■۸- بخواند: ■یَا رَبَّ لَیلَةِ القَدرِ وَ جَاعِلَها خَیرا مِن أَلفِ شَهرٍ وَ رَبَّ اللَّیلِ وَ النَّهارِ وَ الجِبالِ وَ البِحارِ وَ الظُّلَمِ وَ الْأَنوَارِ وَ الْأَرضِ وَ السَّماءِ یا بارِئُ یا مُصَوِّرُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا اللّهُ یا رَحمانُ یا اللّهُ یا قَیُّومُ یا اللّهُ یا بَدیعُ یا اللّهُ یا اللّهُ یا اللّهُ لَکَ الْأَسماءُ الحُسنى وَ الْأَمثالُ الْعُلیا وَ الْکِبرِیاءُ وَ الْآلاءُ أَسأَلُکَ أَن تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجعَلَ اسمی فِی هَذِهِ اللَّیلَةِ فِی السُّعَدَاءِ وَ رُوحِی مَعَ الشُّهَداءِ وَ إِحسانی فِی عِلِّیِّینَ وَ إِسَاءَتی مَغفُورَةً وَ أَن تَهَبَ لی یَقِینا تُباشِرُ بِهِ قَلبِی وَ إیمانا یُذهِبُ الشَّکَّ عَنِّی وَ تُرْضِیَنی بِمَا قَسَمتَ لِی وَ آتِنَا فِی الدُّنیَا حَسَنَةً وَ فی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النّارِ الْحَریقِ وَ ارزُقنِی فِیهَا ذِکرَکَ وَ شُکرَکَ وَ الرَّغْبَةَ إِلَیکَ وَ الْإِنَابَةَ وَ التَّوبَةَ وَ التَّوفِیقَ لِمَا وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّدا وَ آلَ مُحمَّدٍ عَلَیهِمُ السّلامُ ■۹- غير از غسل اوّل شب، غسلى هم در آخر شب انجام دهد @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●دستورالعملی از آیت الله برای شب بيست‌وسوّم ماه مبارک رمضان●■ ■ ■ ■مَن قال لَیله ثلاث و عشرین مِن شَهر رَمضان ساجّداً ماتین و خَمسه عشرین مّره یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار نَزلت عَلیه الملائکه و طهرته تَطهیرا ■شب بيست‌وسوّم ماه مبارک رمضان نیمی از شب که گذشت، در حالی که شخص نه گرسنه و نه از زیاد خوردن سنگین باشد، با وضو رو به قبله، سر بر سجده گذاشته و این ذکر را « ۲۲۵ » بار تکرار نماید: ■«یا طُهرُ، یا طاهِرُ، یا طَهورُ، یا طَیهورُ، یا طَیهار»■ ■وقتی این ذکر گفته می‌شود ملائکه نازل می‌شوند و در همان حالی که ذاکر سر بر سجده دارد، با آب رحمتِ الهی، جان و وجودش را از غبار معاصی و کدورتِ توجّه به عالم کثرت می‌شویند و به طهارت باطنی و درونی راه پیدا می‌کند، ان‌شاءالله : ■۱ - علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی- مطلع انوار –جلد ۲- صفحه ۱۱۴ ■۲ - علامه حسن زاده آملی - هزار و یک نکته - نکته ۷۹۲ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □دعای روز بیست و دوّم ماه مبارک رمضان□ □اَللَّهُمَّ افْتَحْ لی فيهِ اَبْوابَ فَضْلِكَ، وَاَنْزِلْ عَلَیَّ فيهِ بَرَكاتِكَ، وَوَفِّقْنی فيهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِكَ، وَاَسْكِنّی فيهِ بُحْبُوحاتِ جَنّاتِكَ، يا مُجيبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرّينَ. □خدایا! در این روز درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودی‌ات موفّقم بدار، و در میان بهشت‌هایت جایم ده، ای برآورنده‌ی خواهش درماندگان. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □دعای روز بیست و دوّم ماه مبارک رمضان□ □اَللَّهُمَّ افْتَحْ لی في
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 □●آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره)●□ □اللَّهُمَّ افْتَحْ لِے فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِڪَ؛خدایا درهاے فضلت را بہ روے من باز ڪن □الان خداوند با فضل خود با ما معاملہ مے ڪند و اگر بخواهد با عدلش با ما برخورد ڪند ڪار همہ ما خراب است. در  دعا مے خوانیم «اَللّهم عاِملنا بِفَضلِڪ وَ لا تُعامِلنا بِعَدلِڪ» □شخص عوامے بود دعا را بر عڪس خواند یعنے «اللهم عاملنا بعدلڪ» تا اینڪہ سر یڪ مسئلہ اے محڪوم بہ اعدام شد، آن شخص با خود گفت چرا من محڪوم بہ اعدام شدہ ام؟! از طرف خداوند بہ پیامبر زمان آن شخص الهام شد ڪہ بہ او بگو، در گذشتہ جاندارے را بہ ناحق ڪشتہ اے و او را اعدام نمودے تو خودت از ما خواستے ڪہ با عدلمان با تو معاملہ ڪنیم، و ما هم با عدلمان با تو معاملہ ڪردہ ایم. □لذا در قرآن آمدہ است ڪه: «ما أَصابَڪَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ ما أَصابَڪَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِڪ» هر پیش آمدے ڪہ بر سر شما مے آید بخاطر اعمال بد خودتان هست «و یعفوا عن الڪثیر» تازہ خیلے از امور بد شما را خدا ندیده  مے گیرد. و این ندیدہ گرفتن خیلے از ڪارهاے بد ما از سوے خدا، فضل اوست و اگر بخواهد مو بہ مو محاسبہ ڪند عدل اوست. ☑️از خدا بخواهیم ڪہ با فضل خودش با ما برخورد ڪند. □وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَڪَاتِڪَ خدایا برڪاتت را بر ما نازل ڪن، □برڪات چیست؟ بعضے ها عمر با برڪت دارند، طلبہ و غیر طلبہ فرقے نمے ڪند، اگر پول دارے ڪار خیر بڪنے، و اگر طلبہ و عالم هستے برڪت داشتہ باشے، مثل شیخ محمد حسین زاهد ڪہ مے گفت: من پنج هزار شاگرد تربیت ڪردہ ام. مثل شیخ عباس قمے، ایشان چقدر عمر با برڪتے داشتہ است، این همہ ڪتاب نوشتہ است. □بہ مرحوم شیخ محمد حسین اصفهانے گفتند: شخصے مے خواهد شما را ببیند، نزدیڪ ظهر هم بود و ایشان قصد داشت استراحت ڪند، ولے ماخوذ بہ حیا شد و گفتند: بگوئید بیاید؛ آن شخص ڪہ وارد شد ایشان دیدند آن شخص تازہ وارد، قیافہ علمایے هم دارد و تصور ڪرد از مراجع تقلید هستند؛ و احوال پرسے ڪردند □مرحوم اصفهانے سوال ڪردند: شما اهل ڪجایے؟ مرد گفت: اصفهان □شیخ: در آنجا مشغول چہ ڪارے هستید؛ تدریس دارید، منبر مے روید و ...؟ گفت: خیر □شیخ : ڪتاب مے نویسید؟ گفت: خیر □شیخ: طلبہ پرورے مے ڪنے؟ گفت: خیر □شیخ: پس چڪار مے ڪنے؟ گفت: سالے یڪ مرتبہ «نعش» مے شوم. □مرحوم اصفهانے فهمید ڪہ او تعزیہ خوان هست، سالے یڪ مرتبہ روز عاشورا روے تختے مے خوابد و نقش جنازہ را بازے مے ڪند و مردم روے او پول مے ریزند و خرج سالش را در مے آورد، باز خدا پدر و مادر این شخص را بیامرزد ڪہ حداقل نعش مے شود، بعضے ها نعش هم نمے شوند! □خدایا برڪاتت را بر من نازل ڪن، علامہ مجلسے چہ عمر با برڪتے داشت؛ فقط صد و دہ جلد بحار الانوار نوشت و...، ڪارے ڪنید ڪہ عمر با برڪت داشتہ باشید. □وَ وَفِّقْنِے فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِڪَ خدایا من را بہ امورے ڪہ مورد رضاے توست موفق بدار، اهل دعا و دستگیرے از دیگران باشم. ڪارے بڪنم ڪہ خدا از من راضے بشود. □وَ أَسْڪِنِّے فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِڪَ خدایا من را در وسط بهشت ساڪن ڪن، □شاید وسط بهشت محل سڪونت اولیاء الهے است ڪہ آن را از خدا درخواست مے ڪنیم. □یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّین اے خدایے ڪہ دعاے مضطرین را اجابت مے ڪنے، دعاهاے امروز را در حق من مستجاب ڪن. @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●صلوات عرشی جناب محی الدین ابن عربی بر امام المتقین، حضرت امیرالمؤمنین، اسدالله الغالب، امام علی بن ابیطالب علیهماالسلام●■ ■صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی سِرُّ الأسرارِ و مَشرِقِ الأنوارِ ، المُهندِسِ فی الغُیُوبِ اللّاهوتِیَّة ، السّیّاحِ فی الفیافِی الجَبَروتیَّة ، المُصّوِّر لِلهَیولَی الملکوتیَّة ، اَلوالی للولایةِ النّاسوتیّة ، أُنمُوذِجِ الواقِعِ ، و شَخصِ الإطْلاقِ المُنْطَبِعِ فی مَرایا الأنفُسِ و الآفاقِ ، سرِّ الأنبیاء و المرسلینَ ، سیّدِ الأوصیاء و الصّدیقین ، صورة الأمانة الإلهیّة ، مادةِ العلومِ الغیرِ المُتناهیةِ ، الظّاهرِ بالبرهانِ ، الباطنِ بالقَدْرِ و الشّأنِ ، بِسْمَلَةِ کتابِ الموجودِ ، فاتحة مصحفِ الوجودِ ، حقیقة النقطةِ البائیّة ، المتحقّقِ بالمراتبِ الإنسانیّة ، حَیدَرِ آجام الإبداعِ ، الکرّار فی معارکِ الإختراع ، السّرِ الجلیّ و النّجم الثّاقبِ ، علیِّ بن أبی طالب ، علیه الصّلوةُ و السّلام■ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت اول
🏴صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین🏴 ■●راز تقارن لیالی قدر با شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت دوم)●■ ■●در دنیای امروز که تعریف انسان به خور و خواب و خشم و شهوت، به شکم‌چرانی و لذّت‌جویی از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها، به شهوت‌رانی و بی‌بند و باری‌های جنسی، و به خشونت و قهر و غلبه و تفوّق‌طلبی و سرکوب و از پا درآوردنِ رقبا و بر مسند قدرت نشستن محدود شده است؛ ■●در دنیای امروز که تمامیت بشریت در شهوت و غضب خلاصه شده است؛ قد و قدر انسانیّت با شاخص شهوت و غضب سنجیده می‌شود؛ انسان سعادتمند، انسان موفّق، انسان کامل در فرهنگ دنیای امروز، انسانی است که بهتر و بیشتر می‌خورد و می‌آشامد؛ بیشتر و بهتر از لذائذ جنسی بهره می‌برد و بیشتر و بهتر در مسند قدرت قرار می‌گیرد و برای نیل به شکم‌چرانی‌ها و شهوت‌رانی‌ها و ارضای جاه‌طلبی‌های خود، بهتر و بیشتر به پول و ثروت دسترسی دارد. در چنین دنیایی چقدر به میزان الانسان نیاز است! .... ■●در محضر استاد مهدی طیب ١٩ مرداد ٩١●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
■●صحبت های حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در ساعت های پایانی ماه رمضان●■
#ماه_مبارڪ_رمضـــان_است.. ●به یاد همه آنهایی که بین ما نیستند و هیچکس نمـےتونه جاشون‌روتوۍ قلبمون پرکنه #نــثار روح پـدران و مـــادران آسـمانی و همه گذشتگانمان بخوانیم #فاتحه و صـلوات. @mohamad_hosein_tabatabaei