eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
174 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ابن عباس مي‏گويد پيامبر اکرم(ص) فرمود: اگر انبوه درختان (و باغها) قلم، و دريا مرکب، و تمام جنّيان حسابگر، و تمام انسان‏ها نويسنده باشند قادر به شمارش فضائل علي بن ابي طالب نخواهند بود. 📝منبع حدیث: المناقب، الموفق بن احمد الخوارزمي، قم، جامعه مدرسين، چاپ چهارم، ص 32، ابن شاذان، مأة منقبه، قم مدرسةالامام المهدي(ع)، ص 177، حديث 99، @mola_amiralmomenin_as
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ سرودی که در بین الحرمین حسینی اجرا و ضبط شد. 🔘 نماهنگ زیبای "زائر اربعین" با اجرای گروه سرود ضحی در بین الحرمین حسینی اجرا ، ضبط و رونمایی گردید. ✔️این نماهنگ با حضور کودکان دهه نودی لاهیجانی در چندین نقطه از مسیر پیاده روی اربعین حسینی و سپس در بین الحرمین حسینی به مرحله ضبط و تولید رسید. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معرفی شنیدنی یحیی سنوار به رهبر انقلاب توسط شهید هنیه 🔹️ لحظاتی از حضور شهیدان سلیمانی، هنیه، امیرعبداللهیان، در حیاط بیت رهبری، پیش از دیدار با رهبر انقلاب 📥 نسخه کامل را ببینید👇 khl.ink/f/57316
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
🔘وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۚ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ (سوره مبارکه مائده: آيه 64) 🔘و یهود گفتند: «دست خدا (با زنجیر) بسته است.» دستهایشان بسته باد! و بخاطر این سخن، از رحمت (الهی) دور شوند! بلکه هر دو دست (قدرت) او، گشاده است؛ هرگونه بخواهد، می‌بخشد! ولی این آیات، که از طرف پروردگارت بر تو نازل شده، بر طغیان و کفر بسیاری از آنها می‌افزاید. و ما در میان آنها تا روز قیامت عداوت و دشمنی افکندیم. هر زمان آتش جنگی افروختند، خداوند آن را خاموش ساخت؛ و برای فساد در زمین، تلاش می‌کنند؛ و خداوند، مفسدان را دوست ندارد. ✔️پیام ها 1- رضايت به گناه ديگران، مانند شركت در آن است. «قالَتِ الْيَهُودُ» (گرچه بعضى از يهود، نسبتِ دست بسته بودن به خدا مى‌دادند؛ ولى چون ديگران هم راضى بودند، اين تفكّر انحرافى به همه نسبت داده شده است.) 2- بى‌لياقتى و نااهلى خود را توجيه نكنيم. (شيطان، تكبّر خود را به اغواى الهى نسبت داد). رَبِّ بِما أَغْوَيْتَنِي‌ ... «3»، يهود هم محروميّت‌هاى خود را با بخيل بودن خدا توجيه مى‌كردند. «يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ» 3- پاسخِ شبهه را بايد قوى‌تر از اصل شبهه داد. «يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ، يَداهُ مَبْسُوطَتانِ» (آنان گفتند: دست خدا بسته است. آيه مى‌فرمايد: بلكه هر دو دست خدا باز است، يعنى كمال قدرت دارد) 4- توبيخ بايد مناسب با عمل باشد. «يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ، غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ» 5- همان گونه كه قرآن براى افراد متّقى، نور و هدايت است، براى افراد لجوج، طغيان و كفر مى‌آورد. وَ لَيَزِيدَنَ‌ ... طُغْياناً وَ كُفْراً 6- طغيان و كفر، زمينه‌ساز دشمنى و كينه است. وَ أَلْقَيْنا بَيْنَهُمُ الْعَداوَةَ ... 7- يهوديان، همواره فتنه مى‌كنند؛ ولى شكست مى‌خورند. «كُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ» 8- هم القاى كينه و دشمنى به عنوان كيفر از جانب خداست، هم خاموش ساختن آتش جنگ از اوست. «أَلْقَيْنا، أَطْفَأَهَا اللَّهُ» 9- دست‌يابى به محبّت يا قهر الهى، در اثر عملكرد ماست. «وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ» @mola_amiralmomenin_as
💫بسم الله الرحمن الرحیم💫
🔘اشاراتى به حكمت غيبت حضرت مهدى (عج) 🔘آزمودن و ناب كردن مردم ✔️تفسير العيّاشى -با سندش به نقل از حسين بن على وشّاء،به سندى مُرسل-:امام صادق عليه السلام فرمود: «به خدا سوگند،خالص مى‌شويد.به خدا سوگند،از هم متمايز مى‌شويد.به خدا سوگند،غربال مى‌شويد،تا آن جا كه جز "اندر" از شما باقى نمى‌ماند». گفتم:«اندر»چيست‌؟ فرمود: «خرمنگاه را به ياد آر كه غلّه را در آن،ذخيره و دورش را گِل مى‌گيرند. وقتى آن را بيرون مى‌آورند،برخى دانه‌هاى آن،خراب شده و آن را پاكسازى مى‌كنند و روى آن را مى‌پوشانند و دوباره بيرونش مى‌آورند و تا سه مرتبه چنين مى‌كنند تا دانه‌هايى بمانند كه هيچ چيزى خرابشان نمى‌كند». 📓تفسير العيّاشى:ج 1 ص 199 ح 146، 📓بحار الأنوار:ج 5 ص 216 ح 1. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه صد و بیست و چهار قرآن کریم سوره مبارکه المائدة ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
(ع) 🔘پرتو اوّل: خداشناسى: راه‌هاى خداشناسى؛ قلب ✔️مفهوم ديدن خدا با دل 🔘 امام صادق عليه السلام: ✔️هنگامى كه امير مؤمنان در كوفه بر فراز منبر، سخنرانى مى‌كرد، مردى به نام ذعلب كه در سخنرانى، زبانى گويا و رسا داشت و بسيار دلير بود برخاست و گفت: اى امير مؤمنان! آيا پروردگارت را ديده‌اى‌؟ فرمود: «واى بر تو، اى ذعلب! من پروردگارى را كه نبينم، نمى‌پرستم». گفت: اى امير مؤمنان! چگونه او را ديدى‌؟ فرمود: «اى ذعلب! ديده‌ها با نگريستن، او را نديده‌اند؛ امّا دل‌ها به حقيقتِ ، او را ديده‌اند». 📓الكافي: ج 1 ص 138 ح 4 عن محمّد بن أبي عبد اللّه رفعه و ص 98 ح 6، 📓التوحيد: ص 109 ح 6 كلاهما عن أبي الحسن الموصلي، 📓نهج البلاغة: الخطبة 179، 📓الأمالي للصدوق: ص 423 ح 561. @mola_amiralmomenin_as
كميل، به‌على عليه السلام گفت: اى امير مؤمنان! حقيقت چيست‌؟ فرمود: «تو را با حقيقت چه كار؟». گفت: اى امير مؤمنان! آيا من رازدار شما نيستم‌؟ فرمود: «آرى؛ امّا مى‌ترسم كه آنچه از [علم] من بر تو مى‌تراود، افزون از گنجايش تو باشد!». گفت: آيا كسى چون تو، درخواست كننده‌اى را نا اميد مى‌كند؟ فرمود: «حقيقت، فهم جلالت‌هاى خداوند متعال بدون اشاره است». گفت: اى امير مؤمنان! برايم بيشتر توضيح بده. فرمود: «نفى كردن موجود وَهْمى، همراه با [باور به] درستىِ موجودِ شناخته‌شده است». گفت: برايم بيشتر توضيح بده. فرمود: «دريده شدن پرده، به خاطر تفوّق راز است». گفت: برايم بيشتر توضيح بده. فرمود: «جذب يكتايى براى صفت يگانگى است». گفت: برايم بيشتر توضيح بده. فرمود: «نورى است كه از بامداد ازل مى‌درخشد و آثار آن، بر هيكل‌هاى توحيد، هويدا مى‌گردد». گفت: برايم بيشتر توضيح بده. فرمود: «شعله را خاموش كن كه چراغ، خود، نورافشان شد!». (كنايه از اين كه بيش از اين، توضيح ممكن نيست.) 📓 نورالبراهين: ج 1 ص 221، 📓شرح الأسماء الحسنى: ج 1 ص 131 133، 📓روضات الجنّات: ج 6 ص 62 ح 562 @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
✔️تحلیل گفتمان ادبی خطبه های حضرت زینب (س) #بخش_پانزدهم 🔘ویژگی های ساختاری خطبه حضرت زینب(س) در ک
✔️تحلیل گفتمان ادبی خطبه های حضرت زینب (س) 🔘تحلیل بافت متنی خطبۀ حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد ✔️خطبۀ ایشان در مجلس ابن زیاد، در قالب گفتگو و در چند جمله میان حضرت و ابن زیاد شکل گرفته است. 🔘از ویژگیهای بافت متنی این خطبه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- استفاده از الفاظ ساده و استوار و عباراتی غیرآهنگین که نشان از صبر و بردباری فراوان حضرت زینب(س) دارد. ▪️ایشان در جواب ابن زیاد که از او سوال کرد: نظرت در مورد آنچه خداوند بر سر برادرت و پدرت آورد چیست؟ 🔘با آرامشی خاص و کلامی ساده و استوار و آهنگی آرام، فرمود: ✔️«ما رأیت إلاّ جمیلا. هولاء قوم کتب اللّه علیهم القتل، فبرزو إلی مضاجعهم...» [به جز زیبایی ندیدم. آنان قومی بودند که خدا کشته شدن را برآنان نوشته بود، پس به سوی آرامگاههای خود رفتند.] 2- به کارگیری اسلوب بلاغی «القول بالموجب» که یک نوع آن عبارت است از اثبات صفتی برای چیزی یا شخصی و آوردن حکمی براساس آن که خود باعث نفی آن صفت از فرد مقابل می شود. این اسلوب به زیبایی در قرآن آمده است. ▪️«یقولون لئن رجعنا إلی المدینة لیخرجن الأعزّ منها الأذلّ و اللّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین.» (منافقون(63 ) /8) ➖در این آیه، منافقان خود را عزیز و مؤمنان را ذلیل می دانند و در مقابل، خداوند بدون اینکه بگوید منافقان عزیز نیستند، عزّت را مختصّ به خود و رسولش و مؤمنان می داند و در واقع، با به کاربردن جملۀ مثبت، عزّت را از منافقان نفی می کند. ✔️حضرت زینب(س) هم آنجا که ابن زیاد در خطاب به او، خدا را شکر می کند که آنها را رسوا کرد، با به کارگیری این اسلوب می گوید: 🔘«خداوند را سپاس می گویم که ما را با (انتخاب )پیامبر(از میان ما)گرامی داشت و از پلیدی پاک و تطهیر کرد. تنها فاسق است که رسوا می شود و دروغگو است که تکذیب می شود و ما هیچ یک از این دو گروه نیستیم.» ✔️حضرت زینب(س) در اینجا به زیبایی، کلام ابن زیاد را از اهل بیت(ع)، نفی می کند و به صورت غیر مستقیم، آن را به خود ابن زیاد نسبت می دهد. @mola_amiralmomenin_as
در صحنه با شکوه عاشورایی در بارش تیغ و غربت و تنهایی با قافله ای که رنج با خود می برد والله ندیده ام به جز زیبایی! _________🖤🖤🖤____________ هر چند پاي بي رمق او توان نداشت هر چند بين قافله جانش امان نداشت بار امانتي که به منزل رسانده است چيزي کم از رسالت پيغمبران نداشت جز گيسوان غرق به خون روي نيزه ها در آتش بلا به سرش سايه بان نداشت آيا به جز حوالي گودال، ساربان راهي براي رفتن اين کاروان نداشت؟ يک شهر چشم خيره به ... بگذار بگذريم شهري که از مروّت و غيرت نشان نداشت آري هزار داغ و مصيبت کشيده بود اما تنور و تشت طلا را گمان نداشت ديگر لب مقدس قرآن کربلا جايي براي بوسه‌ی آن خيزران نداشت! (س) @mola_amiralmomenin_as
: ✔️ إذا نَبَتَ الوُدُّ، وَجَبَ التَّرافُدُ وَالتَّعاضُدُ ✔️هرگاه دوستى بِرويَد، همکارى و پشتیبانی از یکدیگر واجب مى‌شود. 📓غررالحكم، حدیث ۴۱۳۲ پیوند دوستی به دانه ی گیاهی تشبیه شده است که در شرایطی که خاک مناسب، آب و هوای مناسب و... وجود داشته باشد از دل زمین سر بیرون می آورد (توجه کنید، اگر دانه فاسد باشد حتی اگر سایر شرایط مناسب باشد روئیدنی وجود نخواهد داشت) حال که دانه روییده، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد... نیاز به آبیاری مناسب، نور مناسب، و حتی گاهی اوقات از کودهای شیمیایی برای تقویت آن استفاده می شود... بنابراین، پیوند دوستی نیز مانند این گیاه تازه روییده نیاز به رسیدگی دارد... نیاز به پشتیبانی دارد... که البته پشتیبانی و همکاری دو طرفه باید باشد.... همانطور که کشاورز و باغبان از گیاه مراقبت می کند که سرانجام از محصول و فایده آن استفاده کند... در دوستی ها نیز محبت یک طرفه بی فایده و بی ثمر است. در حقیقت دو طرف در رابطه و پیوند دوستی باید برای تداوم دوستی، نقش باغبان را ایفا کنند. 📣صنعت ادبی تشبيه از بالاترين انواع بلاغت است و جهت روشن تر کردن مُشَبَّه در ذهن مخاطب، تقویت قوه تخیل مخاطب و جهت مبالغه و برجسته سازی مطلب در کلام به کار می رود. در تشبیه برای فهم بهتر امور غیر محسوس و عقلی از امور محسوس و عینی استفاده می شود... مانند پیوند دوستی . @mola_amiralmomenin_as
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏ @mola_amiralmomenin_as
◼️ ویژه اربعین عزیزانی که مایلند در مسیر نجف به کربلا در پیاده روی اربعین در راستای: ▪️نذری دادن به زوار امام حسین علیه السلام اقدام به کمک به موکب《مع امام منصور عمود۱۰۸۶》زیر نظر موسسه مصاف ایرانیان |استاد رائفی پور| نمایند؛ از طریق زیر می‌توانند نوع کمک خود را بر اساس هر سهم انتخاب و انجام دهند.👇 🔸فنجان چای عراقی = ۸۵۸ سهم باقی مانده 🔹 لیوان = ۱۵۰۴ سهم باقی مانده 🔸قاشق و چنگال = ۱۱۰۶ سهم باقی مانده 🔹ظروف یکبار مصرف = ۱۶۹۷ سهم باقی مانده 🔰شما می‌توانید کمک خود را در راستای: 🔅ظهور آقامون صاحب الزمان 🔅شفاعت اموات 🔅شفای مریضان 🔅برآورده شدن حاجات در پیاده روی اربعین بصورت نذری اهداء نمایید. 🌐 برای مشاهده فهرست نیازمندی‌ها و شریک‌شدن در موکب وارد لینک زیر شوید. 👇https://masafmokeb.ir/products/ ✅ کانال موکب مع امام منصور ☑️ @MasafMokeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مغز متفکر عملیات و کسی که توانست نهادهای اطلاعاتی اسرائیل را فریب دهد کیست؟ ✔️"او گوینده این جمله معروف است: کاری با نتانیاهو میکنم که بگوید ای کاش زاده نمی‌شدم؛ به زبان عبری مسلط و کارشناس مسائل داخلی اسرائیل است و کسی بهتر از او رژیم اسرائیل، سیاست و رسانه های آن را نمی‌شناسد!" @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
🔘ويژگى‌هاى #خوارج #بخش_سوم 1️⃣نابخردى ▪️#خوارج چونان بَدَويان و صحرانشينان عرب، نابخردانه زيست
🔘ويژگى‌هاى 2️⃣بى‌بصيرتى مردمانى بودند فاقد ؛ به معناى ناتوان در درك امور و چيزها، آن‌گونه كه هستند، و فاقد تميز ميان حق و باطل، و هدايت و ضلالت؛ كه آن حاصل تفكر و تدبّر و عبرت‌اموزى است، چنان كه در آموزه‌هاى امام على(ع) آمده است: ✔️«رَحِمَ‌اللّٰهُ‌ امْرَءًا تَفَكَّرَ فَاعْتَبَرَ، وَ اعْتَبَرَ فَأَبْصَرَ.» (نهج‌البلاغه، خطبۀ 103.) خدا رحمت كند آن كسى را كه بينديشد و از آن آموزش گيرد، و آموزش پندپذيرانه‌اى گيرد و در نتيجه به بصيرت دست يابد. ✔️«مَنِ‌ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَ مَنْ‌ أَبْصَرَ فَهِمَ‌، وَ مَنْ‌ فَهِمَ‌ عَلِمَ‌.» (نهج‌البلاغه، حکمت 208) آن كه از پيشامدهاى روزگار آموزش گرفت به دست يافت، و آن كه به دست يافت، نيك دريافت، و آن كه نيك دريافت، به خوبى دانست. به دليل در امور، هيچ‌گاه دركى درست ازمسائل نداشتند و مواضع و رفتارهاى آنان بر بينايى استوار نبود، بلكه با مسائل و مشكلات، كور روبه‌رو مى‌شدند و كور عمل مى‌كردند. 🔘اميرمؤمنان على(ع) در واپسين سخنان خود به آنان اين امر را به ايشان يادآور شد. آن‌گاه كه موضع نبرد گرفته بودند، او به اردوگاه ايشان رفت و با آنان سخن گفت، و موضع شان در ميدان پيكار را به يادشان آورد آن‌گاه كه قرآن‌ها بر سر نيزه شده بود و آنان اصرار به توقف جنگ مى‌كردند، و اين كه وى به آنان گفته بود كه آن‌گونه كور با فريب و نيرنگ معاويه و عمروبن عاص روبه‌رو نشوند، استوار بمانند و درست دريابند: 🔘«من به شما گفتم: ... پس بر كار خود پايدارى ورزيد، و راه خود را همچنان در پيش گيريد، بر ادامۀ جهاد دندان‌هايتان را بر هم فشاريد، و به بانگ هر بانگ‌دهنده‌اى گوش نسپاريد، كه اگر پاسخش دهند، گمراه سازد، و اگر به خود رهايش كنند، خوار گردد. تا زمانى كه مردمان داراى ژرف اجتماعى نشوند، پيوسته به نام دين و مقدّسات فريب مى‌خورند و بازيچۀ دست قدرت طلبان و بازيگران عرصۀ سياست مى‌شوند، و موجبات تحكيم قدرت يك فرد يا يك گروه را فراهم مى‌آورند تا آنان بر مردمان مسلّط‍‌ گردند، و انسان‌هاى دلسوز و اهل عقل و تفكّر و دورانديشى را، با اتّهاماتى واهى به گوشه‌اى برانند تا جا براى قدرت‌طلبان و مُكنت‌جويان بازتر و بى‌رقيب گردد، و سرانجام نيز آن افرادِ وسيله و بازيچه، به عنوان مزاحم و سدّ راه از صحنۀ اجتماع كنار زده شوند.» ▪️ دركى از اين امور نداشتند و سخنان دلسوزانه و بينش دهنده و راه نمايانندۀ على(ع) را به هيچ مى‌انگاشتند و در مسير كورى كه پيش گرفته بودند، به بيراهه مى‌رفتند. ▪️امام(ع) پس از آن كه نتيجۀ حكميت به اطلاعش رسيد، خطاب به فرمود: «پس به يقين بدانيد كه نافرمانى از صلاح‌انديشىِ‌ شخص ناصحِ‌ دلسوز و عالمِ‌ تجربه آموخته دريغ خوردن به دنبال و پشيمانى در پى دارد [كه جبران‌پذير نيست].» (نهج‌البلاغه، خطبۀ 35.) ▪️با وجود اين، اغلب خوارج سرسختى نشان مى‌دادند و حاضر نبودند از آن‌چه پيش آمده بود پند گيرند و در آن بينديشند و گذرآموزى كنند و مسائل را به درستى دريابند و به اصلاح امور برخيزند. 📓کتاب "دامگه شیطان"، اثر مصطفی دلشاد تهرانی. @mola_amiralmomenin_as
🔘ويژگى‌هاى 2️⃣بى‌بصيرتى 🔘استاد شهيد، مرتضى مطهرى(ره) در اين‌باره مى‌گويد: ✔️« كه به وجودآورندۀ اين جريان (حكميت) بودند، رسوايى حكميت را به چشم ديدند و به اشتباه خود پى بردند، امّا نمى‌فهميدند اشتباه در كجا بوده است. نمى‌گفتند خطاى ما در اين بود كه تسليم نيرنگ معاويه و عمروعاص شديم و جنگ را متوقف كرديم، و نيز نمى‌گفتند كه پس از قرار حكميت، در انتخاب داور خطا كرديم كه ابوموسى را حريف عمروعاص قرار داديم، بلكه مى‌گفتند اين كه دو نفر انسان را در دين خدا حَكم و داور قرار داديم خلاف شرع و كفر بود؛ حاكم منحصراً خداست و نه انسان‌ها. آمدند پيش على كه نفهميديم و تن به حكميت داديم؛ هم تو كافر گشتى و هم ما. ما توبه كرديم، تو هم توبه كن. مصيبت تجديد و مضاعف شد. على گفت توبه به هر حال خوب است، اسْتَغْفِرُاللّٰهَ‌ مِنْ‌ كُلِ‌ّ ذَنْبٍ‌، ما همواره از هر گناهى استغفار مى‌كنيم. گفتند اين كافى نيست، بلكه بايد اعتراف كنى كه حكميت گناه بوده و از اين گناه توبه كنى. گفت آخر من مسأله تحكيم را به وجود نياوردم، خودتان به وجود آورديد و نتيجه‌اش را نيز ديديد؛ و از طرفى ديگر چيزى كه در اسلام مشروع است، چگونه آن را گناه قلمداد كنم و گناهى كه مرتكب نشده‌ام، به آن اعتراف كنم. از اين‌جا به عنوان يك مذهبى دست به فعاليت زدند. در ابتدا يك ياغى و سركش بودند و به همين جهت ناميده شدند، ولى كم‌كم براى خود اصول عقائدى تنظيم كردند و كه در ابتدا فقط‍‌ رنگ سياست داشت، تدريجاً به صورت يك مذهبى درآمد و رنگ مذهب به خود گرفت. بعدها به عنوان طرفداران يك مذهب دست به فعاليت‌هاى تبليغى حادّى زدند. كم‌كم به فكر افتادند كه به خيال خود ريشه مفاسد دنياى اسلام را كشف كنند. به اين نتيجه رسيدند كه عثمان و على و معاويه همه بر خطا و گناهكارند و ما بايد با مفاسدى كه به وجود آمده مبارزه كنيم، امر به معروف و نهى از منكر نماييم. لهذا مذهب تحت عنوان وظيفۀ امر به معروف و نهى از منكر به وجود آمد. وظيفۀ امر به معروف و نهى از منكر قبل از هر چيز دو شرط‍‌ اساسى دارد: يكى بصيرت در دين و ديگرى بصيرت در عمل. در دين - همچنان كه در روايات آمده است - اگر نباشد، زيان اين كار از سودش بيش‌تر است؛ و امّا در عمل، لازمۀ دو شرطى است كه در فقه از آن‌ها به احتمال تأثير و عدم ترتّب مفسده تعبير شده است، و مآل آن به دخالت دادن منطق است در اين دو تكليف. نه دينى داشتند و نه عملى. مردمى نادان و فاقد بصيرت بودند، بلكه اساساً منكر در عمل بودند، زيرا اين تكليف را امرى تعبّدى مى‌دانستند و مدّعى بودند بايد با چشم بسته انجام داد.» (جاذبه و دافعۀ على عليه‌السلام، صص 121-125.) 📓کتاب "دامگه شیطان"، اثر مصطفی دلشاد تهرانی. @mola_amiralmomenin_as
وقت نماز، طواف خانه خدا هم تعطیل است، کار و فعالیت ما چطور؟ @mola_amiralmomenin_as
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 طریق نجف - کربلا، مسیر بازگشت به فطرت است. بازگشت به آغوش امن امام! آغوشی که تنها پناه خستگان است! @mola_amiralmomenin_as
‌﷽؛ زائرینی ڪه به زیارت حضرت‌ سیدالشهداء علیه‌السلام مشرف می‌شوند ، مردها به نیابت از حضرت‌ امام‌رضا علیه‌السلام و زن‌ها به نیابت از حضرت‌ فاطمه‌ معصومه علیهاالسلام بروند و براے تعجیل در فرج‌ امام‌ زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دعا ڪنند ! در مسیر زیارت ‌، سوره‌ توحید بخوانند و به امام‌زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ، هدیه ڪنند . أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @mola_amiralmomenin_as