eitaa logo
تا عشق
5.7هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
4.5هزار ویدیو
311 فایل
برای عشق آمده‌ایم و بر این عهد که بستیم هستیم. (لیس الدین الا الحب) ارتباط با مدیر: @T_Ghaemibafghi تبلیغات: https://eitaa.com/olguobanoo
مشاهده در ایتا
دانلود
20200607_111131.mp3
7.06M
قسمت هفتم خطبه غدیریه به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی تولید: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱 https://eitaa.com/ta_eshgh 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
دانشگاه انتظار بعد از 1300 سال دانشجو مي پذيرد. متاسفانه اين دانشگاه هنوز 313 فارغ التحصيل هم نداشته است... اين دانشگاه در تمام شبانه روز از شما آزمون بعمل مي آورد. مدارک لازم براي ثبت نام ✅عزم راسخ ✅نیت خالص ✅قلب سالم ✅فکر خاضع ✅زبان شاکر ✅جوارحی تسلیم مواد آزمون ✅نماز اول وقت ✅ولايت مداري ✅نماز نافله و شب ✅دائم الوضو بودن ✅انفاق و صدقه ✅دستگیری و کمک‌‌رسانی ✅امر به معروف و نهی از منکر ❤️اللهم عجل لوليک الفرج❤️ حالا شما ... سال هاست که "منتظر" مایی !😭😭 ------------------------------------------------- دوست واقعی! اگر پیروان ما- كه خدای آنان را در طاعت خویش توفیقشان دهد- براستی در راه وفای به عهد و پیمانی كه بر دوش دارند, همدل و یكصدا بودند, هرگز خجستگی دیدار ما از آنان به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما, دیداری بر اساس عرفان و اخلاص ازآنان نسبت به ما, زودتر روزی آنان می گشت. ( بخشی از نامه امام مهدی علیه السلام به شیخ مفید.۴۱۲هـ.ق)
1_207200494.mp3
5.93M
از آنجایی که دعا با سرعت سریعتر خوانده شده، مخاطبین می توانند در زمان کمتری این دعا را قرائت نمایند. 👌چه خوب است که هر روز صبح دعای عهد بخونیم، یا حداقل گوش بدهیم.
✅رویاهای کودکانه❤️😢 لاله، از جویبار خودسازی آب می‏خورد خون، اولین رنگ نقاشی ما در بهار بود. پدرم می‏گفت، اگر لاله‏‌ای نروید، بهاری نمی‏آید و من برای آمدن بهار معرفت، هر روز، هزار بار شهید می‏شوم؛ هر روز، هزار بار روی مین توبه می‏‌روم. پدرم می‏گفت، لاله‏‌ها از جویبار خودسازی آب می‏خورند؛ نه از آبراه خودپرستی. می‏خواهم جهانی به رنگ مردانگی شما بسازم.
Panahian-40.mp3
3.51M
✅بهترین مصلحتها با بیان استاد پناهیان حفظه الله تعالی اینکه شما شغل خوبی داری، همسر خوبی داری، پولدار و خوشحال هستی لزوما به این معنا نیست که بهترین مصلحت طراحی شده خدا را بدست آورده ای، شاید بهتر از این هم ممکنه بود.
🍃🌼 ❤️ صبح یعنی ... تپشِ قلبِ زمان ، در غمِ دیدنِ روی زیبای شما کہ بیایی و زمین، گلشنِ اسرار شود سلام آرزویِ زمین و زمان ❤️ 🍃🌼 📚 🌺 امام زمان عج فرمودند: ✨هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي‌کند. 📜 (بحارالأنوار، ج 51، ص 331)
1_207200494.mp3
5.93M
از آنجایی که دعا با سرعت سریعتر خوانده شده، مخاطبین می توانند در زمان کمتری این دعا را قرائت نمایند. 👌چه خوب است که هر روز صبح دعای عهد بخونیم، یا حداقل گوش بدهیم.
قسمت هشتم 📚 خطبهء الغدير، بخش۸ 🌿 مسْتَجيبُ الدُّعاءِ وَمُجْزِلُ الْعَطاءِ، مُحْصِى الْأَنْفاسِ وَ رَبُّ الْجِنَّةِ وَ النّاسِ، الَّذى لايُشْكِلُ عَلَيْه شَىْءٌ، وَ لايَضجِرُهُ صُراخُ الْمُسْتَصْرِخينَ وَ لايُبْرِمُهُ إِلْحاحُ الْمُلِحّينَ. اَلْعاصِمُ لِلصّالِحينَ، وَ الْمُوَفِّقُ لِلْمُفْلِحينَ، وَ مَوْلَى الْمُؤْمِنينَ وَ رَبُّ الْعالَمينَ. الَّذِى اسْتَحَقَّ مِنْ كُلِّ مَنْ خَلَقَ أَنْ يَشْكُرَهُ وَ يَحْمَدَهُ (عَلى كُلِّ حالٍ). أَحْمَدُهُ كَثيراً وَ أَشْكُرُهُ دائماً عَلَى السَّرّاءِ و الضَّرّاءِ وَ الشِّدَّةِ وَ الرَّخاءِ، وَ أُومِنُ بِهِ و بِمَلائكَتِهِ و كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ. أَسْمَعُ لاَِمْرِهِ وَ اُطيعُ وَ أُبادِرُ إِلى كُلِّ ما يَرْضاهُ وَ أَسْتَسْلِمُ لِما قَضاهُ، رَغْبَةً فى طاعَتِهِ وَ خَوْفاً مِنْ عُقُوبَتِهِ، لاَِنَّهُ اللَّهُ الَّذى لا يُؤْمَنُ مَكْرُهُ وَ لايُخافُ جَورُهُ. 📚 خطابه غدير، بخش هشتم: حمد و ستايش خداوند 🌿 پذيرنده ى دعا و افزاينده ى عطا؛ بر شمارنده ى نَفَس ها و پروردگار جن و انسان. چيزى بر او مشكل ننمايد. فريادِ فريادكنندگان، او را آزرده نكند و اصرارِ اصراركنندگان، او را به ستوه نياورد. نيكوكاران را نگهدار و رستگاران را يار، مؤمنان را صاحب اختيار و جهانيان را پروردگار است؛ همو كه در همه ى احوال، سزاوار سپاس و ستايش آفريدگان است. او را ستايش فراوان و سپاس جاودانه مى گويم در شادى و رنج و آسايش و سختى و به او و فرشتگان و نوشتهها و فرستاده هايش ايمان داشته. فرمان او را گردن مىگذارم و اطاعت مىكنم و به سوى هر آن چه مايه ى خشنودى اوست، مىشتابم و به حكم و فرمان او تسليم؛ چرا كه به فرمان برى او، راغب و از كيفر او، ترسانم؛ زيرا او خدايى است كه كسى از مكرش در امان نبوده و از ستمش ترسان نباشد (زيرا او را ستمى نيست). 📚 Part 8 of the Ghadir Sermon: Praising God 🌿 He answers the appeals and fulfills prayers, grants abundantly and counts the numbers of breaths; He is the Lord of Jinn and Mankind, nothing is baffling to Him. The cries of the criers do not distress Him, nor does the insistence of those who insist, bother Him! He is the Guardian of the pious, and the Assistant of the righteous; the Guardian of the believers, and the Lord of the universe! He deserves to be praised and glorified by all those have been created. I greatly thank, and eternally praise Him: not only in tranquility or in hardship, nor in extreme difficulty, but also in peace and serenity. I believe in Him and His Angels, in His Scriptures, and His Messengers! I heed His Commands and obey Him. I hasten to do whatever pleases Him, and I submit myself to His Command for I am inclined to obey Him, and I fear His chastisement. For indeed: He is such a God that no one remains safe from His Astuteness; and no one fears His Injustice – (for there comes no injustice from Him)!”
20200607_113630.mp3
8.83M
قسمت هشتم خطبه غدیریه به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی تولید: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱 https://eitaa.com/ta_eshgh 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز دیگر آغاز شد. هنوز نقشی بر روز نرفته است وتو نقاش منتخب خداوندی، این تو واین اعتقاد خالق به تو. به نام پروردگار بزرگ توانا... روز خوبی نقاشی کن سلام صبحتون بخیر🌞 صبح یعنى صراحت ابراز عشق، به آنهایی که دوستشان داریم.. امروز همه را دوست بدار.. ببخش.. ایمان داشته باش.. ترسها را بیرون بریز.. خدا را صدا بزن.. امروز روز موفقیت توست به شرط خندیدنت.. بخند… تو در آغوش خدایى…
🍃 سخنان_ناب 🌸 ⚠چهار عامل ما را جهنـمی کرد: 🔹در قیامت بارها میان اهل بهشت و جهنم گفت و گو رخ می دهد ٬ که قرآن ترسیمی از آن گفت و گوها را بیان فرموده است٬ یکی از آن صحنه ها که در سوره مدثر آمده این است که: اهل بهشت از مجرمان می پرسند: چه عاملی شما را به دوزخ روانه کرد؟ ⚫️ آنها می گویند : ۴ عامل : 🔸۱-« لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلّینَ » ٬پای بند به نماز نبودیم . 🔸۲-« لَمْ نَکُ نُطْعِمُ المِسْکینَ » به گرسنگان اعتنا نمی کردیم. 🔸۳-« کُنّا نَخوُضُ مَعَ الْخائِضینَ » ٬ ما در جامعه فاسد هضم شدیم . 🔸۴-« کُنّا نُکَذِّبُ بِیَوْمِ الدّین » ٬قیامت را هم نمی پذیرفتیم. 📚:قصص الصلاة/ص۱۸۹
قسمت نهم 📚 خطبهء الغدير، بخش ۹ 💐 و أُقِرُّلَهُ عَلى نَفْسى بِالْعُبُودِيَّةِ وَ أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَ أُؤَدّى ما أَوْحى بِهِ إِلَىَّ حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بى مِنْهُ قارِعَةٌ لايَدْفَعُها عَنّى أَحَدٌ وَ إِنْ عَظُمَتْ حيلَتُهُ وَصَفَتْ خُلَّتُهُ - لاإِلاهَ إِلاَّهُوَ - لاَِنَّهُ قَدْ أَعْلَمَنى أَنِّى إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إِلَىَّ (فى حَقِّ عَلِىٍّ) فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ، وَقَدْ ضَمِنَ لى تَبارَكَ وَ تَعالَى الْعِصْمَةَ (مِنَ النّاسِ) وَ هُوَ اللَّهُ الْكافِى الْكَريمُ. فَأَوْحى إِلَىَّ: (بِسْمِاللَّهِ الرَّحْمانِ الرَّحيمِ، يا أَيُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ــ فى عَلِىٍّ يَعْنى فِى الْخِلاَفَةِ لِعَلِىِّ بْنِ أَبى طالِبٍ ــ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ). 📚 خطابه غدير، بخش نهم: فرمان الهی برای مطلبی مهم 💐 و اكنون به بندگى خويش و پروردگارى او گواهى مى دهم و وظيفه ى خود را در آن چه وحى شده، انجام مى دهم؛ مباد از سوى او عذابى فرود آيد كه كسى را ياراى دور ساختن آن از من نباشد، هر چند توانش بسيار و دوستى اش با من خالص باشد. خداوندى جز او نيست - چرا كه به من هشدار داده كه اگر آن چه در حق على نازل كرده به مردم ابلاغ نكنم، وظيفه ى رسالتش را انجام نداده ام. و خود او تبارك و تعالى امنيّت از آزار مردم را برايم تضمين كرده و البتّه كه او بسنده و بخشنده است. پس آن گاه خداوند چنين وحى ام فرموده: «به نام خداوند همه مهرِ مهرورز، اى فرستادهى ما! آنچه از سوى پروردگارت بر تو فرو فرستاديم - درباره ى على و جانشينى او - به مردم برسان؛ وگرنه رسالت خداوندى را به انجام نرسانده اى و او تو را از آسيب مردمان نگاه مى دارد». (مائده / 67) 📚Ghadir Sermon Part 9: Commandment of Allah 💐 And now, I confess to my servitude to Him, so do I confess to the Divinity of His: and I carry out my duty concerning the Revelation has announced to me, in fear that if I were not to execute it, such a torment might befall on me that no one could eliminate it – even though having a great astuteness, and his friendship be sincere [to me]! There is no God but Him, for He has announced to me that if I do not proclaim to you [the Fact] that concerning Ali, (peace be upon him) has been stated to me, I have not fulfilled my mission as a Messenger of God. And God has guaranteed me of His protection against the people's corruption, for God is Generous, all-Sufficient. So, God has revealed to me thus: ‘In the name of Allah (Who's) the most Merciful Bountiful (O Messenger of Us)! Announce this Message that; to you Being sent from your Great Lofty Lord: [Regarding Ali, and Command of Ali] Or else, then you have not carried Your own task as a right Messenger of His; ‘DEFENDER’, from reproach of men, God is.’ (The Table: 5/67)
20200608_121749.mp3
8.67M
قسمت نهم خطبه غدیریه به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی تولید: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱 https://eitaa.com/ta_eshgh 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
خاکریز یا دکل .mp3
2.31M
🔊 | خاکریز یا دکل 🎙 به روایت حاج حسین یکتا ما باید انقلاب اسلامی را از بالای دکل ببینیم، نه از پشت خاکریز! (تولید: هاتف)
السلام علیک یا صاحب‌الزمان ❤️هرچه سلام می‌کنم باز دلم سیر نمی‌شود❤️ 😭آقا نمی‌آیی ترسم نبینمتان دارد آخر دیر می‌شود...😭 برای دلتنگ ها . . . آیت الله بهجت (ره) می‌گفت : هروقت دلتون برای امام زمان (عج) تنگ شد به صفحات قرآن نگاه کنید ...
1_207200494.mp3
5.93M
از آنجایی که دعا با سرعت سریعتر خوانده شده، مخاطبین می توانند در زمان کمتری این دعا را قرائت نمایند. 👌چه خوب است که هر روز صبح دعای عهد بخونیم، یا حداقل گوش بدهیم.
اللهم رب النورالعظیم؛ خداوندا! ای پروردگار نور بزرگ! مراد از«نور بزرگ »؛یا، محمد بن عبدالله (ص) است؛ زیرا که بزرگتر از آن حضرت در جمیع خلایق اولین و آخرین نیست.(4) یاءء مراد است، زیرا که در عالم اجسام و اجرام علوی و سفلی بزرگتر از آن نیست.(5) یا مراد مطلق است در عالم باطن از هر چه باشد، و از هر که باشد.(6) لکن انسب به این دعا؛ تفسیر آن است به(عج) که در این اعصار غیبت، احاطه به جمیع انوار ماسوی الله، از عالم ایجاد دارد. زیرا که آن حضرت در این زمان واسطه فیما بین خدا و جمیع خلق است. و جمیع فیوض، از نور اصل وجود گرفته تا هرچه متفرع بر آن شود، به توسط آن حضرت به جمیع خلق می رسد.(7) پس در عالم ایجاد، در این ازمنه، بزرگتر از آن حضرت نیست. و خداوند را که در ابتداء این دعا، به پروردگار بودن، برای این نور می‌خوانند، یحتمل به جهت اشاره به آن است که امر آن بزرگوار به دست تو است، که می‌توانی و و را به او برسانی. و چون ما را اوست، می تواند که موفورالسرور او را برای ما نزدیک فرمایی. یا با وجود غیبت او ما را از فیوض او محروم نداری. و هر روز و هر شب بلکه هر ساعت و دقیقه افاضات بی نهایه او را درباره علوم دینیه و غیرها به ما برسانی. و رب؛اگرچه از ماده تربیت نیست زیرا که آن مضاعف و این ناقص است، ولکن«رب » را به معنی هم معنی کرده اند. و بنابراین چون تربیت از ماده«ربوة »، است و آن به معنی است، لهذا مراد به تربیت«نور عظیم »، البته زیادتی روشنی او و علو او است یوما فیوما، که ناشی می شود از زیادتی فیوض و علوم خداوندی. چنانکه در اخبار وارد شده که خداوند در هر شب جمعه و روز جمعه علوم ائمه دین را زیاد می‌فرماید، به حدی که حد و حصر ندارد و انتهایی در آن متصور نیست.(8) یا آنکه مراد به تربیت آن، آن و آن است برای خلق، در هر وقت، زیاده بر سابق آن. و علی ای حال، شبهه‌ای نیست که خداوند از راه و و خاصه بی حد و انتها، در هر وقت و هر ساعت و دقیقه، و هر آن و لمحه، باید در هر باب، فیوض خود را از امام زمان(عج) باز ندارد.(9) زیرا که امام مستعد فیوضات بی‌نهایت او است.(10) و مراتب آن را نهایتی نیست. چنانکه واضح است. پس معنی او و او «نور عظیم » را، همین خواهد بود. زیرا که سوای این را، حاصلی و ثمره ای نخواهد بود. و این عام است جمیع وجوه را; از و، و و، و فی نفسه و بالنسبه به مردم، و غیر این ها از سایر وجوه و اعتبارات لاتعد و لاتحصی. و از این جهت است که ثمره این دعا عاید به خود شخص هم می‌شود. زیرا که او هم و از فیوض بلانهایه او هست. لکن به که و داشته باشد. والا قابل نخواهد بود و به هر قدر که ناقابل باشد از فیوض الهی و فیوض امام محروم خواهد ماند. چنانکه بدیهی است. و چون نور خداوند را لامحاله محل و مظهری است و آن محل و مظهر، اقرب امکنه است نسبت به آن، و سابقا اشاره شد که یکی از معانی«نور عظیم » نور عرش است که عظیم است و بعد از آن، اعظم از کرسی چیزی نیست، لهذا بعد از فقره مذکوره می‌گویی: پی‌نوشتها: 1.باع: اندازه از سر انگشت دست راست تا سر انگشت دست چپ وقتی که دستها را افقی به طرفین بلندکند. 2.فتور:سستی، کندی. 3. ذراع: دست انسان از آرنج تا سرانگشتان،ساعد. 4.حاج شیخ عباس قمی،سفینة البحار، ج 2، ذیل ماده «نور» صفحه 615، و بحارالانوار جلد23 صفحه 306، روایت 3،به نقل از«التوحید» و «معانی الاخبار»،تفسیر آیه نور:قلت:مقل نوره قال لی:محمد (ص)،قلت:کمشکاة قال: صدر محمد ( (ص)،قلت: فیها مصباح قال:فیه نورالعلم، یعنی النبوة. 5.سفینة البحار، ج 2/174- 175، ذیل عرش، بحارالانوار 58/28، ح 37 به نقل از احتجاج طبرسی،و نیز صفحه 33 روایت 53 به نقل از تفسیر العسکری (ع) روایات در موضوع عظمت عرش و فضل آن بر کرسی، فراوان است. 6.بحارالانوار23/306 ح 2: عن الفضیل بن یسار قال: قلت لابی عبدالله الصادق (ع): الله نورالسموات والارض؟ قال: کذالک الله عز و جل. 7.بحارالانوار 24/51 ح 2 و3، به نقل از تفسیر قمی:«نحن والله نعمة الله التی انعم بها علی عباده و بنا فاز من فاز.» و همین مضمون از امیرالمؤمنین (ع) در بحارالانوار 24/55 ح 18 به نقل از تفسیر عیاشی روایت شده است. همچنین در ذیل آیه 20 سوره لقمان «نعمت باطنی » به امام غایب (ع) تفسیر شده است.ر.ک: بحارالانوار 24/54،ح 17. 8.ر.ک، بحارالانوارج 26، باب 3. و به عنوان نمونه روایت 7 در صفحه 89 در همان باب به نقل از بصائرالدرجات به قرار زیر است: عن ابی عبدالله(ع) قال:ان لنا فی کل لیلة جمعة و فدة الی ربنا:فلا ننزل الا بعلم مستطرف. 9همان/ 1،روایت 15
❤️صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام❤️ هر که میشوم  میروم در گوشه ای میشوم  یا میدهم از بر چون🕊راهیه و سرایت میشوم  با دوبال حسرتم پرمیكشم تا تا که تو و میشوم من کبوتر نیستم هستم کلاغی رو سیاه گر بخواهی‌ام, رو سیاهت میشوم مثل، ، مانند گردهی مرا,من هم فدایت میشوم گر را به دستانم دهی جان زهرا🌹تا وامدارت میشوم چون قسم دادم تو را بر نام زهرا🌹, مادرت مطمئناً شامل لطف و عطایت میشوم.
nodbeh-mirdamad.mp3 http://www.sibtayn.com/sound/dua/nodbeh/nodbeh-mirdamad.mp3 السلام علیک یا ربیع الانام صلوات الله علیک محبان دولت کریمه
(قسمت دوم)   وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ ؛ پروردگارکرسی بلند! و در احادیث وارد شده که «کرسی » و آن قدری است که جمیع آسمانها و زمینها در نزد آن مانند حلقه ای است در بیابان بی منتهی. (11) و هرگاه تفسیر شود « » به «علم خداوند» چنانکه در کریمه «وسع کرسیه السموات والارض » (12) تفسیر به آن هم شده. (13) . فعلی هذا، او را در عظمت و وسعت، نهایت نخواهد بود. و علی ای حال، «کرسی » بعد از «عرش »، نهایت علؤ را نسبت به جمیع خلایق دارد. پس محیط بر همه هست. و اقرب از همه نسبت به عرش است. پس نور عرش بعد از «عرش »، از او ظاهر است و محل آن، او خواهد بود. و اگر مراد به « » در فقره سابقه، نور (ص) باشد، پس مراد به « » بعد از آن بزرگوار، ; (ع) خواهد بود. زیر که محل و مظهر نور آن بزرگوار بعد از آن بزرگوار، آن حضرت بود. و آن بزرگوار هم آن حضرت بود. و بالجمله چون «کرسی » آلت علو و رفعت کسی است که بر بالای آن قرار می گیرد و رفعت دین حضرت خاتم الانبیاء هم به حضرت امیرالمؤمنین (ع) شد، لهذا کمال مناسبت فیما بین ایشان هست و عیب ندارد که یکی را «عرش » بنامیم و دیگری را «کرسی ». و اگر مراد به « » خداوند یا خصوص (عج) باشد، مراد به ، و خواهد بود. مانند کسی که از او جلوه کند. مثل خود امام عصر، بعد از ظهور او، که محل نور خداوندی در می شود. و بنابراین، آن حضرت به یک اعتبار خودنور و به اعتبار دیگر محل و مظهر آن خواهد بود. و خواندن خدا به پروردگاری او به هر دو اسم، اشاره به آن خواهد بود که آن حضرت، بعد از ظهور، به اعتباری نفس نور خداوند است، که عبارت از کمال او (14) باشد. و به اعتباری دیگر، مظهر او است،که ، در عالم ظاهر، به او متحقق می شود; که اگر او نباشد، خدایی هم در ظاهر برای خلق نخواهد بود. و چون او معروف خلق می شود، خدا هم به او معروف خلق می شود. چنانکه در حدیث است که مراد از ، است.(۱۵) و بالجمله شبهه‌ای نیست که مرجع هر خیری و هر کمالی امام است.(۱۶) پس باکی نیست که همه را در حق او فروز بیاوریم و بگوییم در مقام که مراد از « » و « رفیع » همه (عج) است، که خداوند رب و مربی او است، در هر آنی، به آن معنی که گذشت. و بعد از تسمیه امام به «نور عظیم و کرسی رفیع » می‌گویی: 📚پی‌نوشت‌ها: 11. ر. ک: خصال 2/524، تفسیر عیاشی 1/137، بحارالانوار 58/5 و 58. 12. بقره/257. 13. تفسیر برهان 1/240 ح 6 و7، بحارالانوار 58/28 و29 ح 46 و47. 14. اصل: + «بلکه ذات او». 15. بحارالانوار23/93 ح 40، به نقل ای کنزالفوائد الکراجکی / 151، تفسیر صافی 5/75 ذیل آیه «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون » جذاریات /56ج به نقل از علل الشرایع شیخ صدوق. 16. زیارت جامعه کبیره تفصیل نیکویی بر این معناست. منبع: مجله: موعودخرداد و تیرماه 1376، شماره3، نقل از سایت حوزه
السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه آقاجانم برایمان دعا کنید تا بر مسیر دین الهی ثابت‌قدم باشیم. اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني بار الها! خودت را به من بشناسان که البته اگر خود را به من نشناساني، پيغمبرت را نخواهم شناخت. بار الها! پيغمبرت را به من بشناسان که اگر پيغمبرت را به من نشناساني، حجّت تو را نخواهم شناخت. بار الها! حجّت خود را به من بشناسان که اگر حجّتت را به من نشناساني، از دينم گمراه مي گردم. خداوندا! مرا به مرگ جاهليت نميران و دلم را [از حق] پس از آن که هدايتم فرمودي، منحرف مگردان.
🌸شرح دعای عهد (قسمت سوم)🌸   وَ ؛ ای ! یا ! یا ! پس به مناسبت دو فقره ماضیه می گوییم که: مراد از «» هم باید باشد. زیرا که است و یا . یا . و در بعض احادیث واقع شه که «بحر مسجور» است _و_آسمان که خداوند در وقت برپا شدن از آن دریا می‌بارد به زمین، پس خاکهای مردگان در زمین از آن آب زنده می شوند، یعنی اجزاء متفرقه جمع می شوند. و هر کسی دو مرتبه، به جهت قیامت زنده می شود. و در بعض احادیث این دریا را «بحرالحیوان» نامیده اند و آب آن را مثال آب منی ذکر کرده‌اند و محل آن را در زیر عرش خداوند قرار داده اند که عمق و قعر آن مقابل هفت آسمان و زمین است و بر می شود و در همه خلایق از آن زنده می شوند و از قبور بیرون می آیند. و لکن در بعض روایات به دریای افروخته از آتش جهنم ذکر شده که در قیامت خواهد بود.(۱۷) پس بنابراین تفسیر اخیر، مراد از آن، امام نخواهد بود. چنانکه تفسیر به دریای زیر عرش و دریای مابین زمین و آسمان هم، منافی آن است. بلی، با قطع نظر از منافات و اختلاف تفسیر، می‌توان گفت که امام بعد از ظهور خود، از و خود، بر مقابر و مظاهر حقایق خلق می بارد. و اجزاء متفرقه غیرمتمیزه ایشان را جمع آوری می کند. و هر کسی را ظاهر می فرماید; به نوعی که گویا او را از کتم عدم، به عرصه وجود آورده و او را زنده کرده. پس عیب ندارد که او را «بحر مسجور» نامند; هرچند مجازا باشد، نه حقیقت؛ نسبت به آن معنی که در اخبار وارد شده. و همچنین بعض مفسرین ذکر کرده که اهل تحقیق گفته‌اند که «بحر مسجور» (۱۸) پس بنابراین هم عیب ندارد که مراد امام زمان باشد. و علی ای حال، ذکر این فقره بعد از دو فقره اول، کانه اشاره به این است که چون نبی و ولی، ابوین امت می باشند; چنانچه پیغمبر (ص) فرموده که: انا و علی ابوا هذه الامة(۱۹) یعنی; من و علی پدر و مادر این امتیم.(۲۰) لهذا امام زمان هم که قائم مقام ایشان است، پدر و مادر ایشان است، پدر و مادر امت خواهد بود. و از آب رحمت که نازل از صلب او و ساکن در رحم اوست یعنی به فیوض خداوند، که به واسطه باطن، که اعلای او است، نازل بر ارض قابلیت، که اسفل او و ظاهر او است، خلایق تربیت می شوند. مثل; تربیت طفل در شکم مادر. و به این واسطه به عرصه وجود و شهود و امتیاز می آیند که از یک دیگر ممتاز و معرف می شوند. مثل; امتیاز موجودات از یکدیگر، بعد از تساوی ایشان در عدم. والحاصل; بعید نیست که حاصل سه فقره مذکور این باشد که: خداوندا! ای پروردگار امام زمان! که هم و (۲۱) ذات تو است، که فاعل در سایر مخلوقات است. و هم و تو است، که مفعول و مخلوق تو است. و هم اصل فیض تو است، که آبی است شبیه به منی که خلقت خلایق از آن می شود؛ اگرچه به سبب وسعت بلانهایه او، او را دریا نامند و افروخته باشند آن را از نور محبت یا نار عشق، و آن را از جانب سماء علو باطن، بر ارض دنو ظاهر، که قابل فاعل است، نازل سازند و به آن احیاء خلق را نمایند؛ مثل روز اول که ابتداء خلقت ایشان باشد. و خلاصه؛ مقصود آن است که زمان ظهور امام، قیامت صغری است و معاد کوچک خلق است.(۲۲) پس چنانکه مبدا لغت خلایق را در سه مقام؛ یکی «فاعل » و یکی «قابل » و یکی «نطفه »، است; همچنین در ایشان هم در باید هر سه مقام باشد. و همه در قیامت صغری از وجود ذی جود مقدس مطهر (عج) ظاهر می‌شود. لهذا خدا را به پروردگاری هر سه مقام می‌خوانیم و باکی نیست که همه را عبارت از خود امام بدانیم ولو مجازا، و بعد از آن می گوییم: پی‌نوشت‌ها: ۱۷. در مورد مستندات قول شارح (ره) درباره «بحر مسجور» رجوع شود به: بحارالانوار 58/107 و ج 60/27 . ج 13/273، مجمع البیان 5/444 و سایر تفاسیر ذیل آیات 6 تکویر و26 طور. ۱۸. ر. ک: مفردات راغب، ذیل «سجر». ۱۹. بحارالانوار36/255، ح 71، به نقل از کمال الدین / 151 و 152 و نیز همان مدرک/ 8، ح 11. و برای تحقیق بیشتر به باب 26 همان مدرک رجوع شود. ۲۰. بلکه «دو پدر این امتیم » نه «پدر و مادر این امتیم.» ۲۱- اصل: + «و». ۲۲- ر. ک: بحارالانوار 51/49 ح 14، به نقل از تفسیر قمی ذیل آیه شریفه «اقتربت الساعة » و ص 50 و 51 ح 24 و 25، به نقل از کمال الدین و ثواب الاعمال، ذیل آیه 1 سوره غاشیه و آیه 158 سوره انعام و ص 61، ح 61 به نقل از تفسیر فرات ذیل آیات 38 - 48 سوره مدثر. منبع: مجله: موعودخرداد و تیرماه 1376، شماره3، نقل از سایت حوزه
سه دقیقه در قیامت ۱ - روشنگری.mp3
22.25M
❌🎧 ، تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 👈 قسمت ۱ | مقدمه: ▫️توضیحات کلی و بیان مواردی جالب از تجربه های نزدیک به مرگ در کشورهای مختلف 📚 کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت با هماهنگی نشر شهید هادی توسط سایت «یار کتاب» تهیه و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است. 🔻دانلود همه قسمت ها: 📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعوت رسمی حجت‌الاسلام دکتر رفیعی از حسن برای تلویزیونی! 🔹باید منتظر ماند و دید آیا تتلوی مذهبی ها جرات تن دادن این مناظره علمی را دارد یا زبانش فقط از پشت دیواره های اینستاگرام بلند است..
قسمت دهم 📚 خطبهء الغدير، بخش ۱۰ ، ما قَصَّرْتُ فى تَبْليغِ ما أَنْزَلَ اللَّهُ تَعالى إِلَىَّ، وَ أَنَا أُبَيِّنُ لَكُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآيَةِ: إِنَّ هَبَطَ إِلَىَّ مِراراً ثَلاثاً يَأْمُرُنى عَنِ السَّلامِ - وَ هُوالسَّلامُ - أَنْ أَقُومَ فى هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ كُلَّ أَبْيَضَ وَأَسْوَدَ: أَنَّ وَ وَ (عَلى أُمَّتى) وَالْإِمامُ مِنْ بَعْدى، الَّذى مَحَلُّهُ مِنّى مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسى إِلاَّ أَنَّهُ لانَبِىَّ بَعْدى وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بَعْدَاللَّهِ وَ رَسُولِهِ، وَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلَىَّ بِذالِكَ آيَةً مِنْ كِتابِهِ (هِىَ): (إِنَّما و وَ وَ هُمْ )، وَ عَلِىُّ بْنُ أَبى طالِبٍ الَّذى أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى‌الزَّكاةَ وَهُوَ راكِعٌ يُريدُاللَّهَ عَزَّوَجَلَّ فى كُلِّ حالٍ. 📚 خطابه غدير، بخش دهم: فرمان الهی برای مطلبی مهم هان مردمان! در تبليغ آنچه خداوند بر من نازل فرموده، كوتاهى نكرده‌ام و اكنون سبب نزول آيه را بيان مى‌كنم: همانا از سوى سلام، - كه تنها او سلام است - سه مرتبه بر من فرود آمد و فرمانى آورد كه در اين مكان به پا خيزم و به هر سفيد و سياهى اعلام كنم كه ، و و من در ميان امّت و امام پس از من است. همو كه جايگاه اش نسبت به من، به سان هارون نسبت به موسى است؛ مگر اينكه پيامبرى پس از من نخواهد بود و او پس از خدا و رسول او صاحب اختيار شماست و خداوند تبارك و تعالى آيه اى بر من نازل فرموده كه: «همانا ند كه _پا_مى_دارند و در ركوع ». (مائده / 55) و قطعاً علىّ بن ابى طالب، نماز به پا داشته و در ركوع زكات پرداخته و پيوسته خداخواه است. 📚Ghadir Sermon Part 10: Commandment of Allah O people! I have not been neglectful about publicizing what has been delivered to me by God. Now, I am to explain to you the cause of the Revelation of this Verse: Gabriel, bearing His Command, came down to me thrice from ‘Peace’, the Creator – for only He is [the source of] Peace – he brought it to me that to stand amid this vast mass and deliver God's Command. Now, I announce you the coloured or white that: Ali, the son of Talib, is [as] a brother to me, and he is my executor, and successor to lead my people as an Imam after me! His relation to me is as Aaron to Moses is, except for no other messengers will follow me. After God and His Messenger, Ali is going to be your Conserver, and God has sent down a Verse saying: ‘Verily, your Guardian is Only God, His Messenger and the believers who pray and pay alms while are bowing down,’ (The Table: 5/55). Surely it is Ali who did set up prayer, and while bowing [down to pray], paid out alms, and always sought the Will of Almighty God.
20200610_100002.mp3
9.96M
قسمت دهم خطبه غدیریه به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی تولید: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱 https://eitaa.com/ta_eshgh 🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱