تا عشق
#دعای_عهد از آنجایی که دعا با سرعت سریعتر خوانده شده، مخاطبین می توانند در زمان کمتری این دعا را ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پای_درس_خطابه_غدیر قسمت نهم
📚 خطبهء الغدير، بخش ۹
💐 و أُقِرُّلَهُ عَلى نَفْسى بِالْعُبُودِيَّةِ وَ أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، وَ أُؤَدّى ما أَوْحى بِهِ إِلَىَّ حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بى مِنْهُ قارِعَةٌ لايَدْفَعُها عَنّى أَحَدٌ وَ إِنْ عَظُمَتْ حيلَتُهُ وَصَفَتْ خُلَّتُهُ - لاإِلاهَ إِلاَّهُوَ - لاَِنَّهُ قَدْ أَعْلَمَنى أَنِّى إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إِلَىَّ (فى حَقِّ عَلِىٍّ) فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ، وَقَدْ ضَمِنَ لى تَبارَكَ وَ تَعالَى الْعِصْمَةَ (مِنَ النّاسِ) وَ هُوَ اللَّهُ الْكافِى الْكَريمُ.
فَأَوْحى إِلَىَّ: (بِسْمِاللَّهِ الرَّحْمانِ الرَّحيمِ، يا أَيُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ــ فى عَلِىٍّ يَعْنى فِى الْخِلاَفَةِ لِعَلِىِّ بْنِ أَبى طالِبٍ ــ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ).
📚 خطابه غدير، بخش نهم: فرمان الهی برای مطلبی مهم
💐 و اكنون به بندگى خويش و پروردگارى او گواهى مى دهم و وظيفه ى خود را در آن چه وحى شده، انجام مى دهم؛ مباد از سوى او عذابى فرود آيد كه كسى را ياراى دور ساختن آن از من نباشد، هر چند توانش بسيار و دوستى اش با من خالص باشد.
خداوندى جز او نيست - چرا كه به من هشدار داده كه اگر آن چه در حق على نازل كرده به مردم ابلاغ نكنم، وظيفه ى رسالتش را انجام نداده ام. و خود او تبارك و تعالى امنيّت از آزار مردم را برايم تضمين كرده و البتّه كه او بسنده و بخشنده است.
پس آن گاه خداوند چنين وحى ام فرموده: «به نام خداوند همه مهرِ مهرورز، اى فرستادهى ما! آنچه از سوى پروردگارت بر تو فرو فرستاديم - درباره ى على و جانشينى او - به مردم برسان؛ وگرنه رسالت خداوندى را به انجام نرسانده اى و او تو را از آسيب مردمان نگاه مى دارد». (مائده / 67)
📚Ghadir Sermon Part 9: Commandment of Allah
💐 And now, I confess to my servitude to Him, so do I confess to the Divinity of His: and I carry out my duty concerning the Revelation has announced to me, in fear that if I were not to execute it, such a torment might befall on me that no one could eliminate it – even though having a great astuteness, and his friendship be sincere [to me]! There is no God but Him, for He has announced to me that if I do not proclaim to you [the Fact] that concerning Ali, (peace be upon him) has been stated to me, I have not fulfilled my mission as a Messenger of God. And God has guaranteed me of His protection against the people's corruption, for God is Generous, all-Sufficient.
So, God has revealed to me thus:
‘In the name of Allah (Who's) the most Merciful Bountiful
(O Messenger of Us)!
Announce this Message that; to you
Being sent from your Great Lofty Lord:
[Regarding Ali, and Command of Ali]
Or else, then you have not carried
Your own task as a right Messenger of His;
‘DEFENDER’, from reproach of men, God is.’ (The Table: 5/67)
20200608_121749.mp3
8.67M
قسمت نهم خطبه غدیریه
به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی
تولید:#گروه_جهادی_اربعین_شاهراه_ظهور_منجی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊
🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
https://eitaa.com/ta_eshgh
🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
خاکریز یا دکل .mp3
2.31M
🔊 #پادکست | خاکریز یا دکل
🎙 به روایت حاج حسین یکتا
ما باید انقلاب اسلامی را از بالای دکل ببینیم، نه از پشت خاکریز!
(تولید: هاتف)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام.
قابل توجه روحانیت عزیز...
#مکتب_حاج_قاسم
1_207200494.mp3
5.93M
#دعای_عهد
از آنجایی که دعا با سرعت سریعتر خوانده شده، مخاطبین می توانند در زمان کمتری این دعا را قرائت نمایند.
👌چه خوب است که هر روز صبح دعای عهد بخونیم، یا حداقل گوش بدهیم.
#شرح_دعای_عهد
اللهم رب النورالعظیم؛ خداوندا! ای پروردگار نور بزرگ!
مراد از«نور بزرگ »؛یا#نور_حضرت_خاتمالاانبیاء، محمد بن عبدالله (ص) است؛ زیرا که بزرگتر از آن حضرت در جمیع خلایق اولین و آخرین نیست.(4) یاءء مراد#نور_عرش است، زیرا که در عالم اجسام و اجرام علوی و سفلی بزرگتر از آن نیست.(5) یا مراد مطلق#نور_عظیم_خداوند است در عالم باطن از هر چه باشد، و از هر که باشد.(6)
لکن انسب به این دعا؛ تفسیر آن است به#نور_حضرت_امام_زمان(عج) که در این اعصار غیبت، احاطه به جمیع انوار ماسوی الله، از عالم ایجاد دارد. زیرا که آن حضرت در این زمان واسطه فیما بین خدا و جمیع خلق است. و جمیع فیوض، از نور اصل وجود گرفته تا هرچه متفرع بر آن شود، به توسط آن حضرت به جمیع خلق می رسد.(7) پس در عالم ایجاد، در این ازمنه، بزرگتر از آن حضرت نیست. و خداوند را که در ابتداء این دعا، به پروردگار بودن، برای این نور میخوانند، یحتمل به جهت اشاره به آن است که امر آن بزرگوار به دست تو است، که میتوانی#عهد_ما و#بیعت_ما و#صلوات_ما را به او برسانی. و چون ما را#آرزوی_خدمت اوست، می تواند که #ظهور موفورالسرور او را برای ما نزدیک فرمایی. یا با وجود غیبت او ما را از فیوض او محروم نداری. و هر روز و هر شب بلکه هر ساعت و دقیقه افاضات بی نهایه او را درباره علوم دینیه و غیرها به ما برسانی.
و رب؛اگرچه از ماده تربیت نیست زیرا که آن مضاعف و این ناقص است، ولکن«رب » را به معنی#تربیتکننده هم معنی کرده اند. و بنابراین چون تربیت از ماده«ربوة »، است و آن به معنی#نمو_و_علو است، لهذا مراد به تربیت«نور عظیم »، البته زیادتی روشنی او و علو او است یوما فیوما، که ناشی می شود از زیادتی فیوض و علوم خداوندی. چنانکه در اخبار وارد شده که خداوند در هر شب جمعه و روز جمعه علوم ائمه دین را زیاد میفرماید، به حدی که حد و حصر ندارد و انتهایی در آن متصور نیست.(8) یا آنکه مراد به تربیت آن،#شهرت_دادن آن و#ظاهر_ساختن_کمال آن است برای خلق، در هر وقت، زیاده بر سابق آن.
و علی ای حال، شبههای نیست که خداوند از راه#رحمت و#لطف و#عنایات خاصه بی حد و انتها، در هر وقت و هر ساعت و دقیقه، و هر آن و لمحه، باید در هر باب، فیوض خود را از امام زمان(عج) باز ندارد.(9) زیرا که امام مستعد فیوضات بینهایت او است.(10) و مراتب آن را نهایتی نیست. چنانکه واضح است.
پس معنی#ربوبیت او و#تربیت او «نور عظیم » را، همین خواهد بود. زیرا که سوای این را، حاصلی و ثمره ای نخواهد بود. و این عام است جمیع وجوه را; از#ظاهر و#باطن، و#علانیه و#سر، و فی نفسه و بالنسبه به مردم، و غیر این ها از سایر وجوه و اعتبارات لاتعد و لاتحصی.
و از این جهت است که ثمره این دعا عاید به خود شخص هم میشود. زیرا که او هم #تابع_امام و #مستفیض از فیوض بلانهایه او هست. لکن به#شرطی که#توجه و#اقبال داشته باشد. والا قابل نخواهد بود و به هر قدر که ناقابل باشد از فیوض الهی و فیوض امام محروم خواهد ماند. چنانکه بدیهی است. و چون نور خداوند را لامحاله محل و مظهری است و آن محل و مظهر، اقرب امکنه است نسبت به آن، و سابقا اشاره شد که یکی از معانی«نور عظیم » نور عرش است که عظیم است و بعد از آن، اعظم از کرسی چیزی نیست، لهذا بعد از فقره مذکوره میگویی:
پینوشتها:
1.باع: اندازه از سر انگشت دست راست تا سر انگشت دست چپ وقتی که دستها را افقی به طرفین بلندکند.
2.فتور:سستی، کندی.
3. ذراع: دست انسان از آرنج تا سرانگشتان،ساعد.
4.حاج شیخ عباس قمی،سفینة البحار، ج 2، ذیل ماده «نور» صفحه 615، و بحارالانوار جلد23 صفحه 306، روایت 3،به نقل از«التوحید» و «معانی الاخبار»،تفسیر آیه نور:قلت:مقل نوره قال لی:محمد (ص)،قلت:کمشکاة قال: صدر محمد ( (ص)،قلت: فیها مصباح قال:فیه نورالعلم، یعنی النبوة.
5.سفینة البحار، ج 2/174- 175، ذیل عرش، بحارالانوار 58/28، ح 37 به نقل از احتجاج طبرسی،و نیز صفحه 33 روایت 53 به نقل از تفسیر العسکری (ع) روایات در موضوع عظمت عرش و فضل آن بر کرسی، فراوان است.
6.بحارالانوار23/306 ح 2: عن الفضیل بن یسار قال: قلت لابی عبدالله الصادق (ع): الله نورالسموات والارض؟ قال: کذالک الله عز و جل.
7.بحارالانوار 24/51 ح 2 و3، به نقل از تفسیر قمی:«نحن والله نعمة الله التی انعم بها علی عباده و بنا فاز من فاز.» و همین مضمون از امیرالمؤمنین (ع) در بحارالانوار 24/55 ح 18 به نقل از تفسیر عیاشی روایت شده است.
همچنین در ذیل آیه 20 سوره لقمان «نعمت باطنی » به امام غایب (ع) تفسیر شده است.ر.ک: بحارالانوار 24/54،ح 17.
8.ر.ک، بحارالانوارج 26، باب 3. و به عنوان نمونه روایت 7 در صفحه 89 در همان باب به نقل از بصائرالدرجات به قرار زیر است:
عن ابی عبدالله(ع) قال:ان لنا فی کل لیلة جمعة و فدة الی ربنا:فلا ننزل الا بعلم مستطرف.
9همان/ 1،روایت 15
❤️صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام❤️
هر #شب_جمعه که#دلتنگ_زیارت میشوم
میروم در گوشه ای #غرق_عبادت میشوم
یا#سلامی میدهم از#بام_خانه بر#حرم
چون#کبوتر🕊راهیه#صحن و سرایت میشوم
با دوبال حسرتم پرمیكشم تا#شهر_عشق
تا که#مهمان تو و#گنبد_طلایت میشوم
من کبوتر نیستم هستم کلاغی رو سیاه
گر بخواهیام,#غلام رو سیاهت میشوم
مثل#جون، #عابس،#مسلم مانند#حر
گردهی#رخصت مرا,من هم فدایت میشوم
گر #برات_کربلایم را به دستانم دهی
جان زهرا🌹تا#قیامت وامدارت میشوم
چون قسم دادم تو را بر نام زهرا🌹, مادرت
مطمئناً شامل لطف و عطایت میشوم.
nodbeh-mirdamad.mp3
http://www.sibtayn.com/sound/dua/nodbeh/nodbeh-mirdamad.mp3
السلام علیک یا ربیع الانام صلوات الله علیک
محبان دولت کریمه
#دعای_ندبه_گوارای_وجودتان
#شرح_دعای_عهد(قسمت دوم)
وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ ؛ پروردگارکرسی بلند!
و در احادیث وارد شده که #عظمت «کرسی » و #وسعت آن قدری است که جمیع آسمانها و زمینها در نزد آن مانند حلقه ای است در بیابان بی منتهی. (11)
و هرگاه تفسیر شود «#کرسی » به «علم خداوند» چنانکه در کریمه «وسع کرسیه السموات والارض » (12) تفسیر به آن هم شده. (13) . فعلی هذا، او را در عظمت و وسعت، نهایت نخواهد بود. و علی ای حال، «کرسی » بعد از «عرش »، نهایت علؤ را نسبت به جمیع خلایق دارد. پس محیط بر همه هست. و اقرب از همه نسبت به عرش است. پس نور عرش بعد از «عرش »، از او ظاهر است و محل آن، او خواهد بود.
و اگر مراد به «#نور_عظیم » در فقره سابقه، نور #حضرت_ختمی_مآب(ص) باشد، پس مراد به «#کرسی_رفیع » بعد از آن بزرگوار، #حضرت_امیرالمؤمنین; #علی_بن_ابی_طالب(ع) خواهد بود. زیر که محل و مظهر نور آن بزرگوار بعد از آن بزرگوار، آن حضرت بود. و #باب_مدینه_علم آن بزرگوار هم آن حضرت بود. و بالجمله چون «کرسی » آلت علو و رفعت کسی است که بر بالای آن قرار می گیرد و رفعت دین حضرت خاتم الانبیاء هم به حضرت امیرالمؤمنین (ع) شد، لهذا کمال مناسبت فیما بین ایشان هست و عیب ندارد که یکی را «عرش » بنامیم و دیگری را «کرسی ».
و اگر مراد به «#نور_عظیم » #مطلق_نور خداوند یا خصوص #امام_عصر (عج) باشد، مراد به #کرسی، #مطلق_مظهر_و_سبب_ظهور و #ارتفاع_نور خواهد بود. مانند کسی که #نور_خداوند از او جلوه کند. مثل خود امام عصر، بعد از ظهور او، که محل نور خداوندی در #عالم_ظاهر می شود. و بنابراین، آن حضرت به یک اعتبار خودنور و به اعتبار دیگر محل و مظهر آن خواهد بود.
و خواندن خدا به پروردگاری او به هر دو اسم، اشاره به آن خواهد بود که آن حضرت، بعد از ظهور، به اعتباری نفس نور خداوند است، که عبارت از کمال او (14) باشد. و به اعتباری دیگر، مظهر او است،که #نور_ذات_و_کمالات_خداوندی، در عالم ظاهر، به او متحقق می شود; که اگر او نباشد، خدایی هم در ظاهر برای خلق نخواهد بود. و چون او معروف خلق می شود، خدا هم به او معروف خلق می شود. چنانکه در حدیث است که مراد از #معرفت_الله، #معرفت_امام_زمان است.(۱۵)
و بالجمله شبههای نیست که مرجع هر خیری و هر کمالی امام است.(۱۶) پس باکی نیست که همه را در حق او فروز بیاوریم و بگوییم در مقام که مراد از «#نور_عظیم » و «#کرس_ رفیع » همه #امام_زمان(عج) است، که خداوند رب و مربی او است، در هر آنی، به آن معنی که گذشت. و بعد از تسمیه امام به «نور عظیم و کرسی رفیع » میگویی:
📚پینوشتها:
11. ر. ک: خصال 2/524، تفسیر عیاشی 1/137، بحارالانوار 58/5 و 58.
12. بقره/257.
13. تفسیر برهان 1/240 ح 6 و7، بحارالانوار 58/28 و29 ح 46 و47.
14. اصل: + «بلکه ذات او».
15. بحارالانوار23/93 ح 40، به نقل ای کنزالفوائد الکراجکی / 151، تفسیر صافی 5/75 ذیل آیه «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون » جذاریات /56ج به نقل از علل الشرایع شیخ صدوق.
16. زیارت جامعه کبیره تفصیل نیکویی بر این معناست.
منبع: مجله: موعودخرداد و تیرماه 1376، شماره3، نقل از سایت حوزه
السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه
آقاجانم برایمان دعا کنید تا بر مسیر دین الهی ثابتقدم باشیم.
اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني
بار الها! خودت را به من بشناسان که البته اگر خود را به من نشناساني، پيغمبرت را نخواهم شناخت. بار الها! پيغمبرت را به من بشناسان که اگر پيغمبرت را به من نشناساني، حجّت تو را نخواهم شناخت. بار الها! حجّت خود را به من بشناسان که اگر حجّتت را به من نشناساني، از دينم گمراه مي گردم. خداوندا! مرا به مرگ جاهليت نميران و دلم را [از حق] پس از آن که هدايتم فرمودي، منحرف مگردان.
🌸شرح دعای عهد (قسمت سوم)🌸
وَ #رَبَّ_الْبَحْرِ_الْمَسْجُورِ؛ ای #پروردگار_دریای_مملو! یا #محیط! یا #افروخته!
پس به مناسبت دو فقره ماضیه می گوییم که: مراد از «#بحر_مسجور» هم باید #امام_زمان باشد. زیرا که #دریای_بیمنتهای_علم_خداوند است و #مملو_از_علوم_ربانی یا #محیط_به_جمیع_خلق. یا #افروخته_به_نور_پروردگار.
و در بعض احادیث واقع شه که «بحر مسجور» #دریایی است #میان_زمین
_و_آسمان که خداوند در وقت برپا شدن #قیامت از آن دریا میبارد به زمین، پس خاکهای مردگان در زمین از آن آب زنده می شوند، یعنی اجزاء متفرقه جمع می شوند. و هر کسی دو مرتبه، به جهت قیامت زنده می شود.
و در بعض احادیث این دریا را «بحرالحیوان» نامیده اند و آب آن را مثال آب منی ذکر کردهاند و محل آن را در زیر عرش خداوند قرار داده اند که عمق و قعر آن مقابل هفت آسمان و زمین است و #چهل_صباح بر #قبور #باریده می شود و در #نفخه_ثانیه همه خلایق از آن زنده می شوند و از قبور بیرون می آیند. و لکن در بعض روایات به دریای افروخته از آتش جهنم ذکر شده که در قیامت خواهد بود.(۱۷)
پس بنابراین تفسیر اخیر، مراد از آن، امام نخواهد بود. چنانکه تفسیر به دریای زیر عرش و دریای مابین زمین و آسمان هم، منافی آن است.
بلی، با قطع نظر از منافات و اختلاف تفسیر، میتوان گفت که امام بعد از ظهور خود، از #رحمات و #فیوضات خود، بر مقابر و مظاهر حقایق خلق می بارد. و اجزاء متفرقه غیرمتمیزه ایشان را جمع آوری می کند. و #باطن هر کسی را ظاهر می فرماید; به نوعی که گویا او را از کتم عدم، به عرصه وجود آورده و او را زنده کرده. پس عیب ندارد که او را «بحر مسجور» نامند; هرچند مجازا باشد، نه حقیقت؛ نسبت به آن معنی که در اخبار وارد شده.
و همچنین بعض مفسرین ذکر کرده که اهل تحقیق گفتهاند که «بحر مسجور» #دلی_که_به_آتش_محبت_تافته_شود(۱۸) پس بنابراین هم عیب ندارد که مراد امام زمان باشد.
و علی ای حال، ذکر این فقره بعد از دو فقره اول، کانه اشاره به این است که چون نبی و ولی، ابوین امت می باشند; چنانچه پیغمبر (ص) فرموده که: انا و علی ابوا هذه الامة(۱۹) یعنی; من و علی پدر و مادر این امتیم.(۲۰) لهذا امام زمان هم که قائم مقام ایشان است، پدر و مادر ایشان است، پدر و مادر امت خواهد بود. و از آب رحمت که نازل از صلب او و ساکن در رحم اوست یعنی به فیوض خداوند، که به واسطه باطن، که اعلای او است، نازل بر ارض قابلیت، که اسفل او و ظاهر او است، خلایق تربیت می شوند. مثل; تربیت طفل در شکم مادر. و به این واسطه به عرصه وجود و شهود و امتیاز می آیند که از یک دیگر ممتاز و معرف می شوند. مثل; امتیاز موجودات از یکدیگر، بعد از تساوی ایشان در عدم.
والحاصل; بعید نیست که حاصل سه فقره مذکور این باشد که: خداوندا! ای پروردگار امام زمان! که هم #نور و #کمال(۲۱) ذات تو است، که فاعل در سایر مخلوقات است. و هم #مظهر و #محل_ظهور_نور تو است، که مفعول و مخلوق تو است. و هم اصل فیض تو است، که آبی است شبیه به منی که خلقت خلایق از آن می شود؛ اگرچه به سبب وسعت بلانهایه او، او را دریا نامند و افروخته باشند آن را از نور محبت یا نار عشق، و آن را از جانب سماء علو باطن، بر ارض دنو ظاهر، که قابل فاعل است، نازل سازند و به آن احیاء خلق را نمایند؛ مثل روز اول که ابتداء خلقت ایشان باشد.
و خلاصه؛ مقصود آن است که زمان ظهور امام، قیامت صغری است و معاد کوچک خلق است.(۲۲) پس چنانکه مبدا لغت خلایق را در سه مقام؛ یکی «فاعل » و یکی «قابل » و یکی «نطفه »، است; همچنین در #معاد ایشان هم در #قیامت_صغری_و_کبری باید هر سه مقام باشد. و همه در قیامت صغری از وجود ذی جود مقدس مطهر #امام_عصر (عج) ظاهر میشود. لهذا خدا را به پروردگاری هر سه مقام میخوانیم و باکی نیست که همه را عبارت از خود امام بدانیم ولو مجازا، و بعد از آن می گوییم:
پینوشتها:
۱۷. در مورد مستندات قول شارح (ره) درباره «بحر مسجور» رجوع شود به: بحارالانوار 58/107 و ج 60/27 . ج 13/273، مجمع البیان 5/444 و سایر تفاسیر ذیل آیات 6 تکویر و26 طور.
۱۸. ر. ک: مفردات راغب، ذیل «سجر».
۱۹. بحارالانوار36/255، ح 71، به نقل از کمال الدین / 151 و 152 و نیز همان مدرک/ 8، ح 11. و برای تحقیق بیشتر به باب 26 همان مدرک رجوع شود.
۲۰. بلکه «دو پدر این امتیم » نه «پدر و مادر این امتیم.»
۲۱- اصل: + «و».
۲۲- ر. ک: بحارالانوار 51/49 ح 14، به نقل از تفسیر قمی ذیل آیه شریفه «اقتربت الساعة » و ص 50 و 51 ح 24 و 25، به نقل از کمال الدین و ثواب الاعمال، ذیل آیه 1 سوره غاشیه و آیه 158 سوره انعام و ص 61، ح 61 به نقل از تفسیر فرات ذیل آیات 38 - 48 سوره مدثر.
منبع: مجله: موعودخرداد و تیرماه 1376، شماره3، نقل از سایت حوزه
سه دقیقه در قیامت ۱ - روشنگری.mp3
22.25M
❌🎧 #کتاب_صوتی_سه_دقیقه_در_قیامت، تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم
👈 قسمت ۱ | مقدمه:
▫️توضیحات کلی و بیان مواردی جالب از تجربه های نزدیک به مرگ در کشورهای مختلف
📚 کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت با هماهنگی نشر شهید هادی توسط سایت «یار کتاب» تهیه و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است.
🔻دانلود همه قسمت ها:
📡 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پای_درس_خطابه_غدیر قسمت دهم
📚 خطبهء الغدير، بخش ۱۰
#مَعاشِرَ_النّاسِ، ما قَصَّرْتُ فى تَبْليغِ ما أَنْزَلَ اللَّهُ تَعالى إِلَىَّ، وَ أَنَا أُبَيِّنُ لَكُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآيَةِ: إِنَّ #جَبْرئيلَ هَبَطَ إِلَىَّ مِراراً ثَلاثاً يَأْمُرُنى عَنِ السَّلامِ #رَبّى - وَ هُوالسَّلامُ - أَنْ أَقُومَ فى هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ كُلَّ أَبْيَضَ وَأَسْوَدَ:
أَنَّ #عَلِىَّ_بْنَ_أَبى_طالِبٍ #أَخى وَ #وَصِيّى وَ #خَليفَتى (عَلى أُمَّتى) وَالْإِمامُ مِنْ بَعْدى، الَّذى مَحَلُّهُ مِنّى مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسى إِلاَّ أَنَّهُ لانَبِىَّ بَعْدى وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بَعْدَاللَّهِ وَ رَسُولِهِ، وَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلَىَّ بِذالِكَ آيَةً مِنْ كِتابِهِ (هِىَ):
(إِنَّما #وَلِيُّكُمُا_للّهُ_وَ_رَسُولُهُ_وَ_الَّذينَ_آمَنُوا_الَّذينَ #يُقيمُونَ_الصَّلاةَ و وَ#يُؤْتونَ_الزَّكاةَ وَ هُمْ #راكِعُونَ)، وَ عَلِىُّ بْنُ أَبى طالِبٍ الَّذى أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَىالزَّكاةَ وَهُوَ راكِعٌ يُريدُاللَّهَ عَزَّوَجَلَّ فى كُلِّ حالٍ.
📚 خطابه غدير، بخش دهم: فرمان الهی برای مطلبی مهم
هان مردمان! در تبليغ آنچه خداوند بر من نازل فرموده، كوتاهى نكردهام و اكنون سبب نزول آيه را بيان مىكنم: همانا #جبرئيل از سوى سلام، #پروردگارم - كه تنها او سلام است - سه مرتبه بر من فرود آمد و فرمانى آورد كه در اين مكان به پا خيزم و به هر سفيد و سياهى اعلام كنم كه #علىّ_بن_ابى_طالب، #برادر و #وصىّ و #جانشين من در ميان امّت و امام پس از من است.
همو كه جايگاه اش نسبت به من، به سان هارون نسبت به موسى است؛ مگر اينكه پيامبرى پس از من نخواهد بود و او پس از خدا و رسول او صاحب اختيار شماست و خداوند تبارك و تعالى آيه اى بر من نازل فرموده كه: «همانا #تنها_ولى_و_سرپرست_و_صاحب_اختيار_شما_خداوند_و_پيامبرش_و_مؤمنانى_اند كه #نماز_به
_پا_مى_دارند و در ركوع #زكات_مى_پردازند». (مائده / 55) و قطعاً علىّ بن ابى طالب، نماز به پا داشته و در ركوع زكات پرداخته و پيوسته خداخواه است.
📚Ghadir Sermon Part 10: Commandment of Allah
O people! I have not been neglectful about publicizing what has been delivered to me by God. Now, I am to explain to you the cause of the Revelation of this Verse: Gabriel, bearing His Command, came down to me thrice from ‘Peace’, the Creator – for only He is [the source of] Peace – he brought it to me that to stand amid this vast mass and deliver God's Command. Now, I announce you the coloured or white that: Ali, the son of Talib, is [as] a brother to me, and he is my executor, and successor to lead my people as an Imam after me! His relation to me is as Aaron to Moses is, except for no other messengers will follow me. After God and His Messenger, Ali is going to be your Conserver, and God has sent down a Verse saying: ‘Verily, your Guardian is Only God, His Messenger and the believers who pray and pay alms while are bowing down,’ (The Table: 5/55). Surely it is Ali who did set up prayer, and while bowing [down to pray], paid out alms, and always sought the Will of Almighty God.
20200610_100002.mp3
9.96M
قسمت دهم خطبه غدیریه
به سه زبان عربی و فارسی و انگلیسی
تولید:#گروه_جهادی_اربعین_شاهراه_ظهور_منجی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊
🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
https://eitaa.com/ta_eshgh
🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
دلم #تنگ شده است...
براے آوینے!
براے چمران!
براے علم الهدے!
براے خرازے!
براے هاشمے!
براے ابراهیم هادے!
دلم تنگ شده است براے باقرے..
براے کاوه و همت!
براے دیالمه!
براے کاظمے!
دلم تنگ شده است براے برونسے...
شجاعت مصطفوے...
غیرت #علوے ، بصیرت #فاطمے...
اخلاص، پشتکار، صفا، محبت...
#عشق، ایثار و ایمان...
#آوینی و #کاوه ...
رفقا!
کجایید؟!
که ببینید ما، اینجا...
هر روز و هر ساعت...
تیر خلاصےِ #شیطان؛ نصیبمان میشود...
و ما در #راه ماندگانِ مسیرِ خداییم...
شهید سید مرتضے آوینے:
راه کاروان #عشق از میان تاریخ مے گذرد؛
و هر کس در هر زمره که میخواهد ما را بشناسد!
داستان #کربلا را بخواند؛
اگر چه خواندن داستان را سودے نیست!
اگر #دل کربلایے نباشد...
❤️السلام علیک یا ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف❤️
اَللّهُمَّ لا تُمِتْني ميتَةً جاهِلِيَّةً وَلا تُزِغْ قَلْبي بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَني اَللّهُمَّ فَکَما هَدَيْتَني لِوِلايَةِ مَنْ فَرَضْتَ عَلَيَّ طاعَتَهُ مِنْ وِلايَةِ وُلاةِ اَمْرِکَ بَعْدَ رَسُولِکَ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَآلِهِ حَتّي والَيْتُ وُلاةَ اَمْرِکَ اَميرَ الْمُؤْمِنينَ عَلِيَّ بْنِ اَبيطالِبٍ وَالْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ وَعَلِيّاً وَمُحَمَّداً وَجَعْفَراً وَمُوسي وَعَلِيّاً وَمُحَمَّداً وَعَلِيّاً وَالْحَسَنَ وَالْحُجَّةَ الْقآئِمَ الْمَهْدِيَّ صَلَواتُکَ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ
خدایا قلبم را به واسطه شناخت ولیامر و امامم از انحراف حفظ فرما!
مهربان پروردگار! دلتنگ اماممان هستیم به فریاد دلمان نمیرسی...
انا نشکو الیک فقد نبینا و غيبة ولينا😭😭😭
#شرح_دعای_عهد
✅قسمت چهارم👌
وَ #مُنْزِلَ_التَّوْرَاةِ_وَ_الْإِنْجِيلِ_وَ_الزَّبُورِ؛ و اى نازل كننده كتاب آسمانى تورات موسى (ع) و انجيل عيسى (ع) و زبور داود (ع)
در ذکر این فقره، بعد از فقرات سابقه، یحتمل که اشاره باشد به آن که این کتب، کتابهای آسمانی است که نازل شده. و مثل آنها، مثل #رحمت_نازله از سماء است، که #احیاء_خلق به آن میشود. و #رحمت_خداوند از #وجود_و_ظهور_امام_ظاهر میشود. پس کانه; #انزال_کتب هم به او میشود. بلکه وجود آن حضرت، کتاب الله است; که #جامع_کلمات_الله و محیط بر هر خلقی هست. چنانکه خداوند فرمود: «#ما_فرطنا فی الکتاب من شییء».(۲۳)
«لا #یابس الا فی #کتاب_مبین»(۲۴)
و فرموده:«و کل شیی ء #احصیناه فی #امام_مبین.» (۲۵)
و جای دیگر فرموده:«#تبیانا لکل شییء»(۲۶)
و فرموده: «و کل شییء #فصلناه_تفصیلا» (۲۷)
که حاصل همه آن است که; کتاب «تورات» و «قرآن» و «امام» همه جامع هر چیزی هستند. و همه چیزها در تحت ایشان درج است.
پس; همه کتب و همه ائمه باید چنین باشند. زیرا که همه حاکی از مشیت خداوندند، و در حدیث وارد شده. که «خلق الله المشیة بنفسها. ثم خلق الاشیاء بالمشیتة.» (۲۸) یعنی; خداوند #مشیت را #بیواسطه، به نفس آن آفرید. و سایر اشیاء را به توسط مشیت خلق فرمود.
پس در #ظهور_امام(عج) ظهور هر چیزی هست. زیرا که ارواح آنها در #کتب_آسمانی #ماخوذ است. و در حقیقت کل اشیاء کلمات آن کتب می باشند. و آن کتب جامع آنهایند. پس #امام_عصر هم #جامع آنها خواهد بود. و از این جهت باکی نیست که مراد از انزال کتب مذکوره، در این فقره هم، اذن ظهور آن حضرت باشد - ولو مجازا - چنانچه بر #صاحب_ذوق_سلیم مخفی نیست. و چون انسب به فقرات مذکوره، بیان اختلاف خلق در مراتب است، زیرا که به ظهور امام، خلق مختلف میشوند؛ زیرا که بعضی قبول میکنند و #تصدیق آن حضرت را مینمایند و بعضی #تکذیب میکنند و در #مقام_عناد برمیآیند.
پی نوشت ها:
۲۳. انعام/ ۳۸.
۲۴. انعام/۵۹.
۲۵. یس / ۱۲.
۲۶. نحل/۸۹.
۲۷- اسراء/ ۱۲.
۲۸. التوحید/ ۱۴۸، ح ۱۹ . ص ۳۳۹، ح ۸.
منبع: مجله: موعودخرداد و تیرماه ۱۳۷۹، شماره۳، نقل از سایت حوزه
mehdi-rasoli-emam-zaman.mp3
3.13M
مناجات با امام زمان (عج)!
🎙:حاج مهدی رسولی
🔊یابن الحسن بگوکجایی؟
❤️السلام علیک یا بقیة الله في ارضه❤️
اَللّهُمَّ #فَثَبِّتْني عَلي #دينِکَ وَ #اسْتَعْمِلْني_بِطاعَتِکَ وَ #لَيِّنْ_قَلْبي #لِوَلِيِّ_اَمْرِکَ وَ #عافِني-مِمَّا_امْتَحَنْتَ_بِهِ_خَلْقَکَ وَ #ثَبِّتْني_عَلي_طاعَةِ_وَلِيِّ_اَمْرِکَ الَّذي #سَتَرْتَهُ_عَنْ_خَلْقِکَ و #َبِاِذْنِکَ غابَ عَنْ بَرِيَّتِکَ وَاَمْرَکَ #يَنْتَظِرُ وَاَنْتَ #الْعالِمُ_غَيْرُ_الْمُعَلَّمِ بِالْوَقْتِ الَّذي فيهِ #صَلاحُ_اَمْرِ_وَلِيِّکَ فِي الاِْذْنِ لَهُ بِاِظْهارِ اَمْرِهِ وَکَشْفِ سِتْرِهِ #فَصَبِّرْني عَلي ذلِکَ حَتّي لا اُحِبَّ تَعْجيلَ ما اَخَّرْتَ وَلا تَاْخيرَ ما عَجَّلْتَ وَ لا کَشْفَ ما سَتَرْتَ وَلاَ الْبَحْثَ عَمّا کَتَمْتَ وَلا اُنازِعَکَ في تَدْبيرِکَ وَ لا اَقُولَ لِمَ وَکَيْفَ وَما بالُ وَلِيِّ الاَْمْرِ لا يَظْهَرُ قَدِ امْتَلاََتِ الاَْرْضُ مِنَ الْجَوْرِ وَ #اُفَوِّضُ_اُمُوري کُلَّها اِلَيْکَ
مهربان پروردگار
مرا در دینت ثابت قدم کن.
و توفیق عنایت کن در امر دینت کوشا و فعال باشم.
خدایااا قلبم را برای فرمانبرداری ولیت نرم کن.
#شرح_دعای_عهد
✅قسمت پنجم👌
وَ #رَبَّ_الظِّلِّ_وَ_الْحَرُورِ ؛و اى پروردگار سايه و آفتاب گرم
و معلوم است که سایه، سرد است و گرما، گرم است و این دو، نقیض یکدیگرند و مخالف یکدیگرند. پس ممکن است که #سایه اشاره به «#نیکان » باشد و #گرما اشاره به «#بدان ». زیرا که «نیکان » در #سایه_عرش_خداوند ند و «بدان » در #گرمای_آفتاب_محشر ند. و «نیکان »، دلهای ایشان از #امید_رحمت_پروردگار #خنک، و «بدان »، دلهای ایشان از #آتش_خوف_و_عذاب #سوزان است. و «نیکان » در خنکی #نعمت_های_خداوند #آسوده اند و «بدان » در #گرمی_عذاب_جهنم #گرفتارند.
و ممکن است که سایه اشاره به «بدان » و گرما اشاره به «نیکان » باشد. زیرا که «بدان » مثل #سایه_تاریک_و_دور از #انوار_الهی می باشند. و «نیکان » گرم #محبت_خدا و #عشق_او هستند. و «بدان » مثل سایه سرد می باشند; یعنی مثل آهن سرد که #پتک_امتحانات و #تکالیف و #مواعظ_خداوند در ایشان اثر نمی کند. و «نیکان » مثل آهن و مس و امثال آنهایند که ایشان را در #کوره_امتحانات خداوندی #گرم و #گداخته ساخته باشند. و به این واسطه در نزد خدا و اولیاء او تسلیم باشند، که به هر شکلی بخواهند که ایشان را بسازند، قبول کنند و ابا و امتناع ننمایند؛ مثل مس گداخته که قبول این می کند که او را انواع ظروف بسازند و همچنین «بدان »، دل سرد از اعمال خیرند. و آنها را به جا نمی آورند. و «نیکان » دل گرم به آنهایند و آنها را بجا بیاورند. و «بدان » به #طمع در دنیا و به #امید آن خنک دلند. و «نیکان » از #خوف_خدا و #تشویش_اعمال خود، در آتشند. و بالجمله مناسبات این گونه تاویل هم بسیار است.
و علی ای حال، این دو لفظ «ظل و حرور» باشد، اگرچه باکی نیست که مراد از آنها، همین ظاهر معنی آنها باشد، که #سایه_حقیقی و #گرمای_حقیقی باشد، ولکن باکی هم نیست که سر آنها و حقیقت آنها، مثل سایر فقرات این دعا، اشاره به آنچه باشد که مذکور شد. یا نحو آنها، از آنچه که مناسب است. زیرا که مانعی از خفاء اسرار در کلمات خدا و رسول و ائمه (ع) نیست. بلکه البته هر کلامی از کلمات ایشان، مشتمل بر اسرار بسیار، بلکه حقایق بی شمار هست.
پس یحتمل که آنچه گفتیم از آنها باشد. و چون بیان اختلاف در فقره مذکور شد که به سبب (۲۹) #ظهور_باطن هر کسی است، به ظهور امام عصر; یعنی چون لاف خلق می شود، لهذا ظهور آن بزرگوار، نظیر ظهور خاتم الانبیاء (ص) و قرآن است که نظیر #باران_رحمت_خداوند بودند; که در #زمین_قابل، #موجب_روییدن #گل و لاله شدند. و در #زمین_ناقابل، موجب روییدن #شوره و نمک شدند. و از این جهت، #حضرت_خاتم(ص) «رحمة للعالمین » شد. و قرآن هم «شفاء» و «رحمت » شد. «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین » (۳۱) با وجودی که همین رحمت نسبت به کافرین عذاب شد چنانکه خداوند تخصیص فرموده شفا و رحمت را به مؤمنین. و فرموده که: «ولا یزیدالظالمین الاخسارا» (۳۲) و در خصوص مطلق رحمت فرموده که: «ان رحمة الله قریب من المحسنین.» (۳۳)
پس مقتضای جمع فیما بین این آیات، آن است که; رحمت هر چند عام باشد، لابد برای کافرین و ظالمین عذاب خواهد بود. زیرا که موجب رسوایی و ظهور #نفاق و #کفر ایشان می شود. پس همچنین حضرت قائم (ع) هم بعد از ظهور خود، رحمت و عذاب برای مؤمنین و کافرین خواهد شد; مثل قران. و از این جهت می گویی:
پینوشتها:
۲۹. اصل: به سبب.
۳۰. انبیاء /۱۰۷.
۳۱- اسراء/ ۸۲.
۳۲. اسراء/ ۸۲.
۳۳. اعراف/۵۶.
منبع: مجله: موعودخرداد و تیرماه ۱۳۷۶، شماره۳، نقل از سایت حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️اظهارات عجیب رئیس جمهور ونزوئلا در مورد امام زمان(عج)
#خورشید_پشت_ابر_ظهورکن
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
💫 الّلهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
🕊اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🕊
🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
https://eitaa.com/ta_eshgh
🌱⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘🌱
اگه آقا مون نیومد.mp3
4.23M
❤️بیا مهدی❤️
با نوای استاد فانی
✅چه کنیم تا از اصحاب امام زمان عج باشیم؟
✍امام صادق عليه السّلام فرمودند:
كسي كه دوست ميدارد از اصحاب امام قائم بشمار آيد، پس در انتظار بسر ببرد و ورع و پارسايي را پيشه خود سازد و به محاسن اخلاق بپردازد، اين چنين كسي را منتظر گويند و اگر بميرد در حاليكه امام خود را زيارت نكرده باشد، پاداش وي بسان كساني است كه در ركاب امام حضور دارند.
📚 مستدرك سفينة البحار، ج ۶، ص ۱۸۴
❤️السلام علیک یا امام المنتظر❤️
اَللّهُمَّ اِنّي #اَسْئَلُکَ اَنْ #تُرِيَني #وَلِيَّ_اَمْرِکَ ظاهِراً #نافِذَ_الاَْمْرِ مَعَ عِلْمي بِاَنَّ لَکَ #السُّلْطانَ وَ #الْقُدْرَةَ و #َالْبُرْهانَ وَ #الْحُجَّةَ و #َالْمَشِيَّةَ و #َالْحَوْلَ وَ #الْقُوَّةَ فَافْعَلْ ذلِکَ بي وَبِجَميعِ #الْمُؤْمِنينَ حَتّي نَنْظُرَ اِلي وَلِيِّ اَمْرِکَ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ ظاهِرَ الْمَقالَةِ واضِحَ الدِّلالَةِ #هادِياً_مِنَ_الضَّلالَةِ #شافِياً_مِنَ_الْجَهالَةِ اَبْرِزْ يا #رَبِّ مُشاهَدَتَهُ وَثَبِّتْ قَواعِدَهُ #وَاجْعَلْنا مِمَّنْ تَقِرُّ عَيْنُهُ بِرُؤْيَتِهِ #وَاَقِمْنا_بِخِدْمَتِهِ #وَتَوَفَّنا_عَلي_مِلَّتِهِ #وَاحْشُرْنا_في_زُمْرَتِهِ
بار الها! از تو ميخواهم #وليّ_امرت را #آشکارا و در حالي که #امرت_جاري_شده_باشد به من #بنماياني، با آگاهيام به اين که چيرگي و #قدرت و #دليل و #برهان و #خواست و #اراده و #توان و #قوّت از آنِ تو است، پس آن چنان لطفي در حقّ من و تمام #مؤمنين بفرماي تا به وليّ تو – که درودهايت بر او و خاندانش باد – بنگريم، در حالي که #گفتارش_آشکار، #دلالتش_روشن، #هدايتگر_از_گمراهي و #شفا_دهنده_از_ناداني آمده باشد.
#پروردگارا! ديدارش [يا مکان ديدارش] را آشکار ساز و پايگاههايش را استوار گردان و ما را از کساني قرار بده که #ديده آن ها #به_ديدارش_روشن مي شود، و ما را به #خدمت_او_بدار و بر #کيش_او_بميران و در #زمره_او_محشور گردان.
1_207200494.mp3
5.93M
#دعای_عهد
از آنجایی که دعا با سرعت سریعتر خوانده شده، مخاطبین می توانند در زمان کمتری این دعا را قرائت نمایند.
👌چه خوب است که هر روز صبح دعای عهد بخونیم، یا حداقل گوش بدهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
#دیدن_این_کلیپ_را_ازدست_ندهید❗️
👈 با دیدن این فیلم باور میکنی
که امام صادق (علیه السلام)
چهارهزاااار شاگرد داشتند
ولی دنبال ۴۰ مرد میگشتند‼️
🔴 شرایط به مو رسیده....
متوجهی؟!
#جهادفرزندآوری
#ایران_جوان_بمان