#رجب_الاصم
#سوم_رجب
#شهادت_امام_هادی علیه السلام
و أبو محمد عليه السّلام حاسرا مكشوف الرأس مشقوق الثياب و كان وجهه وجه أبيه.
روز شهادت امام هادی علیه السلام، امام حسن عسكرى عليه السلام متأسف و متأثر و سر برهنه با لباسِ چاك زده؛ و صورت آن جناب مانند صورت پدر بزرگوارش بود.
اثبات الوصیه، مسعودی، ص ۲۴۳
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#درایت
#روایت #قران
#عمر_ابوبکر لعنت الله علیهما
#حضرت_هادی(علیه السلام)
#تفسیر
مجلسی رحمه الله در کتاب بحار الانوار :
به متوکل[عباسی] خبر دادند که امام علی نقی (علیه السلام) آیه شریف:
يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً فرقان ۲۷
را بر خلیفه اول و دوم تطبیق داده است.
متوکل با شنیدن این خبر گفت: با او چکار کنیم؟ یکی از اطرافیان متوکل گفت: مردم را جمع کن و از او در حضور مردم بپرس! اگر همان جواب را داد، مردم به حسابش میرسند و اگر غیر آن را گفت نزد یاران خود رسوا میشود.
متوکل همه قضات وبنی هاشم و یاوران خود را فراخواند و در [جمع آنان] از امام علی نقی (علیه السلام) سؤال خود را پرسید.
امام (علیه السلام) فرمودند: اینان کسانی هستند که خدا با کنایه از ایشان سخن گفته است، وبر ایشان منت نهاده و عیبشان را پوشانده است. آیا امیر میخواهد آنچه را خدا پوشانده است را آشکار نماید؟ متوکل در جواب گفت: [نه] نمیخواهم.
بحار الأنوار ج30، ص۲۴۶ح۱۱۳
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#رجب_المرجب
#سوم_رجب
#شهادت_امام_هادی علیه السلام
#خان_الصعالیک
#خرابه_شام
در نقلها آمده است:
وقتی که امام هادی علیهالسلام را سپاهیان متوکل ملعون به سمت به سامرا بردند،
حَتَّی وَصَلَ سُرَّمَنْ رَأَی فَلَمَّا وَصَلَ إِلَیْهَا تَقَدَّمَ الْمُتَوَکِّلُ بِأَنْ یُحْجَبَ عَنْهُ فِی یَوْمِهِ فَنَزَلَ فِی خَانٍ یُقَالُ لَهُ خَانُ الصَّعَالِیکِ وَ أَقَامَ بِهِ یَوْمَهُ
در نزدیکی شهر سامرا، متوكل دستور داد تا إمام علیهالسلام را راه ندهند و در كاروانسرايى كه معروف به كاروانسراى درماندگان بود فرو آوردند و یک شبانه روز امام علیهالسلام را در «خان صعالیک» ( خرابهای که محل گدایان و بیچارگان بود) منزل دادند تا به این وسیله امام علیهالسلام را تحقیر کنند.
الارشاد، ج٢ ص٣١١
آه یا امام هادی...
چه بگوییم و چگونه گریه کنیم بر آن مخدّرات مظلومهای که در شهر شام، آنان را در محلی جای دادند که درباره آن محل، نقل کردهاند:
لا تَقيهُنَّ مِنْ حَرٍّ و لا بَردٍ،
آن خرابه به گونهای بود که آنها را از سرما و گرما حفظ نمیکرد...
حتّی تَقشَرّتِ الجُلودُ و سٰالَ الصّدیدُ بَعد کُنّ الخُدور
پس از پرده نشینی و سایه پروری، رخسارشان پوست انداخت و خون از صورتهایشان جاری گشت،(۱)
فَلَم یَکُنْ لهم طَعامٌ ولاسِراجٌ ولاشَرابٌ فَلاجَرَمَ جَمَعَ کُلُّ واحِدٍ مِنهُم تُرابًا وَ وَضَعوا وُجوهَهُم علی التُّرابِ و بَکَوا بُکاءا شَدیدا
در آن خرابه، هیچ طعام و نوشیدنی نداشتند و حتی چراغی در آن تاریکی نزدشان نبود؛ پس از روی ناچاری هرکدام از ایشان مقداری خاک را جمع کردند و صورتهای مبارکشان را بر خاک نهادند و به شدت گریه میکردند.(۲)
سقف خرابه شام به گونهای بود که در شُرف خراب شدن بود؛ بعضی از أسرای آل الله میگفتند:
إنّما جُعِلنٰا في هٰذا البَيت لِيَقعَ علَينا.
ما را در این خرابه جای دادند که سقف آن بر سر ما خراب شود.(۳)
(۱)مثير الأحزان، ص۱۰۳
(۲)بحرالمصائب ج۸ ص۱۱۸
(۳)الخرائج و الجرائح ج٢ ص٧۵٣
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_متوکل
#امام_هادی علیه السلام
#زیارت_صوفیان
#زیارت_شیطان
از حضرت #امام_هادی علیهالسلام روایت شده است که فرمودند:
«هر کس به زیارت یکی از صوفیه، چه زنده و چه مُردۀ آنان برود، چنان است که گویی به زیارت شیطان و عبادت بُتان رفته است! و هر کس یکی از ایشان را یاری کند، چنان است که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان (لعنهمالله) را یاری کرده است.»
«قال علی بن محمد الهادی علیهماالسلام (فی ردّ الصوفیة) ... فمن ذهب الی زیارة احد منهم حیاً و میتاً فکأنّما ذهب الی زیارة الشیطان و عبادة الاوثان و من أعان احداً منهم فکأنما أعان یزید و معاویه و اباسفیان.»
حدیقة الشیعة (مقدّساردبیلی)، ص۸۰۰
سفینة البحار (محدثقمی)، ج۵، ص۱۹۹
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#بزرگنمایی_مصیبت ها
#نهج_البلاغه
وَ قَالَ (عليه السلام): مَنْ عَظَّمَ صِغَارَ الْمَصَائِبِ، ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِكِبَارِهَا.
امیرالمومنین صلوات الله علیه: آن كه مصائب كوچك را بزرگ شمارد ، خداوند او را به مصائب بزرگ مبتلا سازد.
نهج البلاغه حکمت 448
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
*اَللّهُمَّ* صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الأَوْصِياء، وَإِمامِ الأَتْقِياءِ، وَخَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ، وَالحُجَّةِ عَلى الخَلائِقِ أَجْمَعِينَ.
*اللّهُمَّ* كَمَا جَعَلْتَهُ نُوراً يَسْتَضِيءُ بِهِ المُؤْمِنُونَ، فَبَشَّرَ بِالجَزِيلِ مِنْ ثَوابكَ، وَأَنْذَرَ بِالأَلِيمِ مِنْ عِقابِكَ، وَحَذَّرَ بَأسَكَ وَذَكَّرَ بآياتِكَ، وَأَحَلَّ حَلالَكَ وَحَرَّمَ حَرامَكَ، وَبَيَّنَ شَرائِعَكَ وَفَرائِضَكَ وَحَضَّ عَلَى عِبادَتِكَ، وَأَمَرَ بِطاعَتِكَ وَنَهى عَنْ مَعْصِيَتِكَ، فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيائِكَ وَذُرِّيَّةِ أَنْبِيائِكَ، يا إِلهَ العالَمِينَ.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#حکومت
#قدرت
#علم
#کف_دست
وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ: قَالَ إِذَا قَامَ قَائِمُنَا بَعَثَ فِی الْأَقَالِیمِ فِی کُلِّ إِقْلِیمٍ رَجُلاً، فَیَقُولُ لَهُ: عَهْدُکَ فِی کَفِّکَ وَ اعْمَلْ بِمَا تَرَی
امام صادق صلوات الله علیه: هنگامی که قائم ما (عجل الله فرجه) قیام کند برای هر منطقه ای از مناطق جهان، مردی می فرستد و به او می فرماید: دستورالعمل تو در کف دستت می باشد و به آنچه که (در کفت دستت) می بینی ؛ عمل کن.
اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج 5 ص 201
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#دوران_غیبت
#راه_نجات
#تولی_تبری
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْعَطَّارِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مَنْصُورٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قُلْتُ إِذَا أَصْبَحْتُ وَ أَمْسَيْتُ لَا أَرَى إِمَاماً أَئْتَمُّ بِهِ مَا أَصْنَعُ قَالَ فَأَحِبَّ مَنْ كُنْتَ تُحِبُّ وَ أَبْغِضْ مَنْ كُنْتَ تُبْغِضُ حَتَّى يُظْهِرَهُ اللَّهُ عَزَّوجَلَّ.
راوی به امام صادق عليه السلام عرض كرد: هرگاه روز را صبح و شام كنم و امامى را كه از او پيروى كنم نبينم چه كنم؟ فرمودند: آن را که بايد دوست داشته باشى دوست بدار و آنكه را بايد دشمن بدارى دشمن بدار (تولى و تبرى را از دست مده) تا خداى عزوجل او را ظاهر كند.
الکافی، ط_الاسلامیه، ج ١ ص ٣٤٢
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#امام_عصر علیه السلام
#ندیدن
#اسم_نبردن
#حجت
«عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الْعَلَوِيِّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ الْقَاسِمِ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيَّ ع يَقُولُ الْخَلَفُ مِنْ بَعْدِي الْحَسَنُ فَكَيْفَ لَكُمْ بِالْخَلَفِ مِنْ بَعْدِ الْخَلَفِ فَقُلْتُ وَ لِمَ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ قَالَ إِنَّكُمْ لَا تَرَوْنَ شَخْصَهُ وَ لَا يَحِلُّ لَكُمْ ذِكْرُهُ بِاسْمِهِ فَقُلْتُ فَكَيْفَ نَذْكُرُهُ فَقَالَ قُولُوا الْحُجَّةُ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ سَلَامُهُ.»
«داود بن قاسم گفت: شنیدم از امام هادی علیهالسلام که میفرمودند: جانشین بعد از من حسن علیهالسلام است ، پس چگونه خواهد بود حال شما در زمان جانشین بعد از او؟ پس من گفتم برای چه خدا مرا فدای شما بکند؟ فرمودند: شما شخص او را نمی بینید و بر شما جائز نیست که او را با نامش یاد کنید!
عرض کردم: پس چگونه او را یاد کنیم؟
فرمودند: بگویید: «حجتی از آل محمد» سلام و صلوات خدا بر او باد!!!
الكافي ج۱، ص۳۳۲
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#مشخصات
#فرماندهان
#سیصد_و_سیزده_نفر
#شمشیرها
#حک_شدن_اسم
#پدر_پسر
امام صادق علیه السلام:
هرگاه حضرت قائم علیه السلام قیام کند شمشیرهای نبرد (از آسمان) فرود میآیند؛ بر هر شمشیری اسم مردی و اسم پدر او نوشته شده است.
ابان بن تغلب گفت: امام صادق علیه السلام فرمود: به زودی در مسجد شما یعنی در مسجد مکّه ۳۱۳ مرد میآیند؛ اهل مکّه میدانند که پدران و نیاکان آنها، اینان را به دنیا نیاوردهاند(یعنی میدانند که آن ۳۱۳ نفر از اهل مکّه و همشهری آنها نیستند و همه از اطراف آمدهاند)؛ آنها شمشیرهایی با خود دارند که بر هر شمشیر کلمهای نوشته شده و هر کلمهای هزار کلمه را میگشاید.
إِذَا قَامَ اَلْقَائِمُ نَزَلَتْ سُيُوفُ اَلْقِتَالِ عَلَى كُلِّ سَيْفٍ اِسْمُ اَلرَّجُلِ وَ اِسْمُ أَبِيهِ
الغيبة(للنعمانی)، ب۱۳، ح۴۵
سَیَأْتِی فِی مَسْجِدِکُمْ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا یَعْنِی مَسْجِدَ مَکَّةَ یَعْلَمُ أَهْلُ مَکَّةَ أَنَّهُ لَمْ یَلِدُهُمْ آبَاؤُهُمْ وَ لَا أَجْدَادُهُمْ عَلَیْهِمُ السُّیُوفُ مَکْتُوبٌ عَلَی کُلِّ سَیْفٍ کَلِمَةٌ تَفْتَحُ أَلْفَ کَلِمَةٍ
کمال الدين، ج ۲، ص ۶۷۱
آه ؛ اللهم ارزقنا
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#بدعت #لیلة_الرغائب #صوفیه
📢 آیا شما هم منتظر "لیلة الرغائب" هستید؟!
علامه مجلسی رحمه الله:
«نماز "لیلة الرغائب" سند معتبری ندارد و از طریق سُنّیان نقل شده، لذا آن را نقل نکردم.»
اولینبار در کتب شیعه، دستورالعمل این شب، در کتاب "اقبال الاعمال" نقل شده که روایتش عامّی (از سُنّیان) است و برخی روات آن مجهول یا جعلکننده بودهاند و راوی "أنس بن مالک" است که طبق روایات، بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله دروغ میبست، و مورد نفرین امیرالمؤمنین علیه السّلام واقع شد. سند این مطلبِ عامّی نزد سُنّیان هم بشدّت ضعیف، و حتّی متن آن نیز خالی از إشکال و اضطراب نیست، و جالب اینکه برخی بزرگان عامّه نیز به جعلی و بدعت بودن این روایت تصریح کردهاند. هرچند اگر این روایت بهترین سند را هم داشت، چون از طریق شیعی نیست و در روایات شیعه مؤيدی ندارد، برای ما فاقد ارزش و اعتبارست. در کتب شیعی، هرکس اعمال لیلة الرغائب را نقل کرده از همان منبع مذکور نقل کرده که وضعیت اعتبار روایتش بیان شد.
زادالمعاد
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#امام_جواد_علیه_السلام
#دلدادگانِ_جوادالائمه "علیهم السلام
#روز_قیامت
#شفاعت
در حدیثی قدسی، خدای متعال، اوصیاء بعد از خاتم النببین "صلیاللهعلیهوآله" را توصیف نمودند و وقتیکه به نام مبارک امام جواد "علیهالسلام" رسیدند، فرمودند:
لَا يُؤمِنُ عَبدٌ بِهِ إِلَّا جَعَلتُ الجَنَّةَ مَثوَاهُ وَ شَفَّعتُهُ فِي سَبعِينَ مِن أَهلِ بَيتِهِ كُلُّهُم قَدِ استَوجَبُوا النَّارَ
هیچ بندهای نیست که به حضرت جوادالائمه "علیهالسلام" ایمان آورد، جز اینکه او را در بهشت جای دهم و در روز قیامت، شفاعت او را از هفتاد گنهکار جهنّمی از خاندان خودش، خواهم پذیرفت!
الکافی، ج۱، ص۵۲۸
کمال الدین، ج۱، ص۳۱۰
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#رقصیدن
#چرخ_زدن
#سماع
#سقیفه
#معاویه لعنت الله علیه
#مروان لعنت الله علیه
جاحظ از بزرگان عامّه (٢۵۵ هـ ق) مینویسد:
«به اسحاق بن ابراهیم گفتم آیا خلفای بنیامیّه خود را به ندیمان و آوازهخوانان نشان میدادند؟ وی گفت: معاویه و مروان و عبدالملك و ولید و سلیمان و هشام و مروان بن محمد، بین خود و ندیمان پردهای میآویختند، وقتی که از طرب و آوازِ خواننده به اوج لذّت میرسیدند، بلند میشدند و چرخ میزدند و میرقصیدند و لباس از تن بیرون میآوردند، فقط کنیزان و مُغَنیّههای خاص آنها را میدیدند! زمانی که فریاد زدن و حرکات و رقص و پایکوبی آنان از حدّ میگذشت، دربان صدا میزد : کنیز، بس است، صدایت را کم کن. منظور این بود که دیگر ندیمان گمان کنند این کارها را بعضی از کنیزان دارند انجام میدهند.»
التاج فی اخلاق الملوک، ص ٢٩_٣٠
توجه:
این پیام از کانال اشکواره کپی شده و حقیر دسترسی به کتاب مذکور ندارم.
یادتون باشه
تخم و ترکه سقیفه و اتباعش ، همیشه ( تا بوده و هست ) کارشون عوام فریبی بوده.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_معاویه
#حدیث
#چهل_سالگی
#منادی
عزیزان کانال که به ۴۰ سالگی رسیدن حتما تصویر رو باز و حدیث رو با جان و دل مطالعه کنن.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#امرحتمی
#امرفرج
#قیام
#قائم صلوات الله علیه
باقرالعلوم سلام الله عليه فرمود ؛
مِن المَحتومِ الّذی حَتَمَهُ الله قيامُ قائمِنا ، فَمَن شَكَّ فيما أقولُ لَقِیَ الله وَ هو كافِرٌ بِهِ. ثُمَّ قالَ بِأبی وَ اُمّی المُسَمّی بِاسمى ، وَ المكنّی بِكُنيَتی ، السّابع مِن بَعدی ، بِأبی مَنْ يَملَأ الأرضَ عَدلاً وَ قِسطاً كَما مُلِئتْ ظُلماً وَ جَوراً.
از اموری که حتما رخ خواهد داد ، قيام قائم ماست و هر کس در آنچه که میگویم شک کند ، خدا را در حالیکه کافر است ملاقات خواهد نمود ،
آنگاه فرمود ، پدر و مادرم فدای او که نامش نام من ، و کنیه اش کنیه من و هفتمین فرزند من است ، پدرم فدای آنکه زمین را از عدل و داد پر میکند ، چنان که از ظلم و ستم پر شده باشد.
بحارالأنوار ۵۱ / ۱۳۹ ، حدیث ۱۳
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#تفویض
#مشرک
#جبر
#اختیار
#کافر
تَمِیمٌ الْقُرَشِیُّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیٍّ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ یَزِیدَ بْنِ عُمَیْرِ بْنِ مُعَاوِیَةَ الشَّامِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا علیهما السلام بِمَرْوَ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ رُوِیَ لَنَا عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنَ مُحَمَّدٍ علیهما السلام أَنَّهُ قَالَ لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ (بَلْ) أَمْرٌ بَیْنَ أَمْرَیْنِ فَمَا مَعْنَاهُ فَقَالَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَفْعَلُ أَفْعَالَنَا ثُمَّ یُعَذِّبُنَا عَلَیْهَا فَقَدْ قَالَ بِالْجَبْرِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ أَمْرَ الْخَلْقِ وَ الرِّزْقِ إِلَی حُجَجِهِ علیهم السلام فَقَدْ قَالَ بِالتَّفْوِیضِ وَ الْقَائِلُ بِالْجَبْرِ کَافِرٌ وَ الْقَائِلُ بِالتَّفْوِیضِ مُشْرِکٌ الْخَبَرَ .
یزید بن عمیر بن معاویه شامی نقل کرده، در مرو به محضر امام علی بن موسی الرضا علیه السّلام رسیدم و به ایشان عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! برای ما از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده اند که ایشان فرموده اند: نه جبر است و نه تفویض، بلکه چیزی بین آن دو است.
معنای این جمله چیست؟
فرمودند: هر کس گمان کند که خداوند عزّ و جلّ کارهای ما را انجام میدهد، و بعد هم ما را به خاطر همان کارها عذاب میکند، معتقد به جبر شده است، و هر کس معتقد شود که خداوند عزّ و جلّ کار آفرینش و روزی را به ائمه علیهم السلام واگذاشته است، معتقد به تفویض شده است. کسی که معتقد به جبر است کافر و کسی که معتقد به تفویض است مشرک است.....
بحارالانوار جلد ۲۵، صفحه ۳۲۸
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#عیب
#ذلت
#مغفرت
#ولایت
حضرت امام محمد باقر صلوات الله علیه :
به واسطه ی ما خاندان ، خدا شما را از عیوب رهایی بخشید و ریسمان ذلت و رشته ی خواری را از گردن شما برداشت و موجبات مغفرت گناهانتان فراهم آمد.
سعد السعود تالیف سید بن طاووس
صحفه ۱۰۷
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#همسر
#عبادت
#هفت_دینار
#هدیه_ازدواج
#رزق_روزی
عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى أَبِي (صلوات الله علیه) فَقَالَ لَهُ هَلْ لَكَ مِنْ زَوْجَةٍ فَقَالَ لَا فَقَالَ أَبِي وَ مَا أُحِبُّ أَنَّ لِيَ الدُّنْيَا وَ مَا فِيهَا وَ أَنِّي بِتُّ لَيْلَةً وَ لَيْسَتْ لِي زَوْجَةٌ ثُمَّ قَالَ الرَّكْعَتَانِ يُصَلِّيهِمَا رَجُلٌ مُتَزَوِّجٌ أَفْضَلُ مِنْ رَجُلٍ أَعْزَبَ يَقُومُ لَيْلَهُ وَ يَصُومُ نَهَارَهُ ثُمَّ أَعْطَاهُ أَبِي سَبْعَةَ دَنَانِيرَ ثُمَّ قَالَ لَهُ تَزَوَّجْ بِهَذِهِ ثُمَّ قَالَ أَبِي قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) اتَّخِذُوا الْأَهْلَ فَإِنَّهُ أَرْزَقُ لَكُمْ.
ابن قدّاح از امام صادق صلوات الله علیه نقل کند: مردی نزد پدرم (امام باقر صلوات الله علیه) آمد و آن حضرت به او فرمود: آیا زن داری؟ عرض کرد: نه. پدرم فرمود: دوست ندارم دنیا و آن چه در آن است، مال من باشد، ولی شبی را در حالی بگذرانم که همسری نداشته باشم. آن گاه فرمود: دو رکعت نمازی که مرد همسردار به جای آورد بهتر از مرد بی همسری است که شب تا صبح قیام (به عبادت) کند (نماز بخواند و...) و روزش را روزه بگیرد. سپس پدرم هفت دینار به او پرداخت و فرمود: با این پول ازدواج کن. آن گاه پدرم فرمود: رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) فرمود: همسر اختیار کنید؛ چون برای جلب روزی شما بهتر است.
الكافي- ط الاسلامية جلد 5 صفحه 329 حدیث 6
تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) جلد 7 صفحه 239
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم