eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ: قَالَ إِذَا قَامَ قَائِمُنَا بَعَثَ فِی الْأَقَالِیمِ فِی کُلِّ إِقْلِیمٍ رَجُلاً، فَیَقُولُ لَهُ: عَهْدُکَ فِی کَفِّکَ وَ اعْمَلْ بِمَا تَرَی امام صادق صلوات الله علیه: هنگامی که قائم ما (عجل الله فرجه) قیام کند برای هر منطقه ای از مناطق جهان، مردی می فرستد و به او می فرماید: دستورالعمل تو در کف دستت می باشد و به آنچه که (در کفت دستت) می بینی ؛ عمل کن. اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج 5 ص 201 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْعَطَّارِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مَنْصُورٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قُلْتُ إِذَا أَصْبَحْتُ وَ أَمْسَيْتُ لَا أَرَى إِمَاماً أَئْتَمُّ بِهِ مَا أَصْنَعُ قَالَ فَأَحِبَّ مَنْ كُنْتَ تُحِبُّ وَ أَبْغِضْ مَنْ كُنْتَ تُبْغِضُ حَتَّى يُظْهِرَهُ اللَّهُ عَزَّوجَلَّ. راوی به امام صادق عليه السلام عرض كرد: هرگاه روز را صبح و شام كنم و امامى را كه از او پيروى كنم نبينم چه كنم؟ فرمودند: آن را که بايد دوست داشته باشى دوست بدار و آنكه را بايد دشمن بدارى دشمن بدار (تولى و تبرى را از دست مده) تا خداى عزوجل او را ظاهر كند. الکافی، ط_الاسلامیه، ج ١ ص ٣٤٢
علیه السلام «عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الْعَلَوِيِّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ الْقَاسِمِ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيَّ ع يَقُولُ‏ الْخَلَفُ مِنْ بَعْدِي الْحَسَنُ فَكَيْفَ لَكُمْ بِالْخَلَفِ مِنْ بَعْدِ الْخَلَفِ فَقُلْتُ وَ لِمَ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ قَالَ إِنَّكُمْ لَا تَرَوْنَ شَخْصَهُ وَ لَا يَحِلُّ لَكُمْ ذِكْرُهُ بِاسْمِهِ فَقُلْتُ فَكَيْفَ نَذْكُرُهُ فَقَالَ قُولُوا الْحُجَّةُ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ سَلَامُهُ.» «داود بن قاسم گفت: شنیدم از امام هادی علیه‌السلام که میفرمودند: جانشین بعد از من حسن علیه‌السلام است ، پس چگونه خواهد بود حال شما در زمان جانشین بعد از او؟ پس من گفتم برای چه خدا مرا فدای شما بکند؟ فرمودند: شما شخص او را نمی بینید و بر شما جائز نیست که او را با نامش یاد کنید! عرض کردم: پس چگونه او را یاد کنیم؟ فرمودند: بگویید: «حجتی از آل محمد» سلام و صلوات خدا بر او باد!!! الكافي  ج‏۱، ص۳۳۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: هرگاه حضرت قائم علیه السلام قیام کند شمشیرهای نبرد (از آسمان) فرود می‌آیند؛ بر هر شمشیری اسم مردی و اسم پدر او نوشته شده است. ابان بن تغلب گفت: امام صادق علیه السلام فرمود: به زودی در مسجد شما یعنی در مسجد مکّه ۳۱۳ مرد می‌آیند؛ اهل مکّه می‌دانند که پدران و نیاکان آنها، اینان را به دنیا نیاورده‌اند(یعنی می‌دانند که آن ۳۱۳ نفر از اهل مکّه و همشهری آنها نیستند و همه از اطراف آمده‌اند)؛ آنها شمشیرهایی با خود دارند که بر هر شمشیر کلمه‌ای نوشته شده و هر کلمه‌ای هزار کلمه را می‌گشاید. إِذَا قَامَ اَلْقَائِمُ نَزَلَتْ سُيُوفُ اَلْقِتَالِ عَلَى كُلِّ سَيْفٍ اِسْمُ اَلرَّجُلِ وَ اِسْمُ أَبِيهِ الغيبة(للنعمانی)، ب۱۳، ح۴۵ سَیَأْتِی فِی مَسْجِدِکُمْ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا یَعْنِی مَسْجِدَ مَکَّةَ یَعْلَمُ أَهْلُ مَکَّةَ أَنَّهُ لَمْ یَلِدُهُمْ آبَاؤُهُمْ وَ لَا أَجْدَادُهُمْ عَلَیْهِمُ السُّیُوفُ مَکْتُوبٌ عَلَی کُلِّ سَیْفٍ کَلِمَةٌ تَفْتَحُ أَلْفَ کَلِمَةٍ کمال الدين، ج ۲، ص ۶۷۱ آه ؛ اللهم ارزقنا
📢 آیا شما هم منتظر "لیلة الرغائب" هستید؟! علامه مجلسی رحمه الله: «نماز "لیلة الرغائب" سند معتبری ندارد و از طریق سُنّیان نقل شده، لذا آن را نقل نکردم.» اولین‌بار در کتب شیعه، دستورالعمل این شب، در کتاب "اقبال الاعمال" نقل شده که روایتش عامّی (از سُنّیان) است و برخی روات آن مجهول یا جعل‌کننده بوده‌اند و راوی "أنس بن مالک" است که طبق روایات، بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله دروغ می‌بست، و مورد نفرین امیرالمؤمنین علیه السّلام واقع شد. سند این مطلبِ عامّی نزد سُنّیان هم بشدّت ضعیف، و حتّی متن آن نیز خالی از إشکال و اضطراب نیست، و جالب اینکه برخی بزرگان عامّه نیز به جعلی و بدعت بودن این روایت تصریح کرده‌اند. هرچند اگر این روایت بهترین سند را هم داشت، چون از طریق شیعی نیست و در روایات شیعه مؤيدی ندارد، برای ما فاقد ارزش و اعتبارست. در کتب شیعی، هرکس اعمال لیلة الرغائب را نقل کرده از همان منبع مذکور نقل کرده که وضعیت اعتبار روایتش بیان شد. زادالمعاد ها
"علیهم السلام در حدیثی قدسی، خدای متعال، اوصیاء بعد از خاتم النببین "صلی‌الله‌علیه‌وآله" را توصیف نمودند و وقتی‌که به نام مبارک امام جواد "علیه‌السلام" رسیدند، فرمودند: لَا يُؤمِنُ عَبدٌ بِهِ إِلَّا جَعَلتُ الجَنَّةَ مَثوَاهُ وَ شَفَّعتُهُ فِي سَبعِينَ مِن أَهلِ بَيتِهِ كُلُّهُم قَدِ استَوجَبُوا النَّارَ هیچ بنده‌ای نیست که به حضرت جوادالائمه "علیه‌السلام" ایمان آورد، جز این‌که او را در بهشت جای دهم و در روز قیامت، شفاعت او را از هفتاد گنهکار جهنّمی از خاندان خودش، خواهم پذیرفت! الکافی، ج۱، ص۵۲۸ کمال الدین، ج۱، ص۳۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لعنت الله علیه لعنت الله علیه جاحظ از بزرگان عامّه (٢۵۵ هـ ق) مینویسد: «به اسحاق بن ابراهیم گفتم آیا خلفای بنی‌امیّه خود را به ندیمان و آوازه‌خوانان نشان می‌دادند؟ وی گفت: معاویه و مروان و عبدالملك و ولید و سلیمان و هشام و مروان بن محمد، بین خود و ندیمان پرده‌ای می‌آویختند، وقتی که از طرب و آوازِ خواننده به اوج لذّت می‌رسیدند، بلند می‌شدند و چرخ می‌زدند و می‌رقصیدند و لباس از تن بیرون می‌آوردند، فقط کنیزان و مُغَنیّه‌های خاص آنها را می‌دیدند! زمانی که فریاد زدن و حرکات و رقص و پایکوبی آنان از حدّ می‌گذشت، دربان صدا می‌زد : کنیز، بس است، صدایت را کم کن. منظور این بود که دیگر ندیمان گمان کنند این کارها را بعضی از کنیزان دارند انجام می‌دهند.» التاج فی اخلاق الملوک، ص  ٢٩_٣٠ توجه: این پیام از کانال اشکواره کپی شده و حقیر دسترسی به کتاب مذکور ندارم. یادتون باشه تخم و ترکه سقیفه و اتباعش ، همیشه ( تا بوده و هست ) کارشون عوام فریبی بوده.
عزیزان کانال که به ۴۰ سالگی رسیدن حتما تصویر رو باز و حدیث رو با جان و دل مطالعه کنن.
صلوات الله علیه باقرالعلوم سلام الله عليه فرمود ؛ مِن المَحتومِ الّذی حَتَمَهُ الله قيامُ قائمِنا ، فَمَن شَكَّ فيما أقولُ لَقِیَ الله وَ هو كافِرٌ بِهِ. ثُمَّ قالَ بِأبی وَ اُمّی المُسَمّی بِاسمى ، وَ المكنّی بِكُنيَتی ، السّابع مِن بَعدی ، بِأبی مَنْ يَملَأ الأرضَ عَدلاً وَ قِسطاً كَما مُلِئتْ ظُلماً وَ جَوراً. از اموری که حتما رخ خواهد داد ، قيام قائم ماست و هر کس در آنچه که میگویم شک کند ، خدا را در حالیکه کافر است ملاقات خواهد نمود ، آنگاه فرمود ، پدر و مادرم فدای او که نامش نام من ، و کنیه اش کنیه من و هفتمین فرزند من است ،  پدرم فدای آنکه زمین را از عدل و داد پر میکند ، چنان که از ظلم و ستم پر شده باشد. بحارالأنوار ۵۱ / ۱۳۹ ، حدیث ۱۳ ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  تَمِیمٌ الْقُرَشِیُّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیٍّ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ یَزِیدَ بْنِ عُمَیْرِ بْنِ مُعَاوِیَةَ الشَّامِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا علیهما السلام بِمَرْوَ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ رُوِیَ لَنَا عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنَ مُحَمَّدٍ علیهما السلام أَنَّهُ قَالَ لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ (بَلْ) أَمْرٌ بَیْنَ أَمْرَیْنِ فَمَا مَعْنَاهُ فَقَالَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَفْعَلُ أَفْعَالَنَا ثُمَّ یُعَذِّبُنَا عَلَیْهَا فَقَدْ قَالَ بِالْجَبْرِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ أَمْرَ الْخَلْقِ وَ الرِّزْقِ إِلَی حُجَجِهِ علیهم السلام فَقَدْ قَالَ بِالتَّفْوِیضِ وَ الْقَائِلُ بِالْجَبْرِ کَافِرٌ وَ الْقَائِلُ بِالتَّفْوِیضِ مُشْرِکٌ الْخَبَرَ . یزید بن عمیر بن معاویه شامی نقل کرده، در مرو به محضر امام علی بن موسی الرضا علیه السّلام رسیدم و به ایشان عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! برای ما از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده اند که ایشان فرموده اند: نه جبر است و نه تفویض، بلکه چیزی بین آن دو است. معنای این جمله چیست؟ فرمودند: هر کس گمان کند که خداوند عزّ و جلّ کارهای ما را انجام می‌دهد، و بعد هم ما را به خاطر همان کارها عذاب می‌کند، معتقد به جبر شده است، و هر کس معتقد شود که خداوند عزّ و جلّ کار آفرینش و روزی را به ائمه علیهم السلام واگذاشته است، معتقد به تفویض شده است. کسی که معتقد به جبر است کافر و کسی که معتقد به تفویض است مشرک است..... بحارالانوار جلد ۲۵، صفحه ۳۲۸ ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امام محمد باقر صلوات الله علیه : به واسطه ی ما خاندان ، خدا شما را از عیوب رهایی بخشید و ریسمان ذلت و رشته ی خواری را از گردن شما برداشت و موجبات مغفرت گناهانتان فراهم آمد. سعد السعود تالیف سید بن طاووس صحفه ۱۰۷ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى أَبِي (صلوات الله علیه) فَقَالَ لَهُ هَلْ لَكَ مِنْ زَوْجَةٍ فَقَالَ لَا فَقَالَ أَبِي وَ مَا أُحِبُّ أَنَّ لِيَ الدُّنْيَا وَ مَا فِيهَا وَ أَنِّي بِتُّ لَيْلَةً وَ لَيْسَتْ لِي زَوْجَةٌ ثُمَّ قَالَ الرَّكْعَتَانِ يُصَلِّيهِمَا رَجُلٌ مُتَزَوِّجٌ أَفْضَلُ مِنْ رَجُلٍ أَعْزَبَ يَقُومُ لَيْلَهُ وَ يَصُومُ نَهَارَهُ ثُمَّ أَعْطَاهُ أَبِي سَبْعَةَ دَنَانِيرَ ثُمَّ قَالَ لَهُ تَزَوَّجْ بِهَذِهِ ثُمَّ قَالَ أَبِي قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) اتَّخِذُوا الْأَهْلَ فَإِنَّهُ أَرْزَقُ لَكُمْ. ابن قدّاح از امام صادق صلوات الله علیه نقل کند: مردی نزد پدرم (امام باقر صلوات الله علیه) آمد و آن حضرت به او فرمود: آیا زن داری؟ عرض کرد: نه. پدرم فرمود: دوست ندارم دنیا و آن چه در آن است، مال من باشد، ولی شبی را در حالی بگذرانم که همسری نداشته باشم. آن گاه فرمود: دو رکعت نمازی که مرد همسردار به جای آورد بهتر از مرد بی همسری است که شب تا صبح  قیام (به عبادت) کند (نماز بخواند و...) و روزش را روزه بگیرد. سپس پدرم هفت دینار به او پرداخت و فرمود: با این پول ازدواج کن. آن گاه پدرم فرمود: رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) فرمود: همسر اختیار کنید؛ چون برای جلب روزی شما بهتر است. الكافي- ط الاسلامية جلد 5 صفحه 329 حدیث 6 تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) جلد 7 صفحه 239
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الله صل الله علیه و آله: الْكِلَابُ‌ مِنْ‌ ضَعَفَةِ الْجِنِّ فَإِذَا أَكَلَ أَحَدُكُمُ الطَّعَامَ وَ شَيْ‌ءٌ مِنْهَا بَيْنَ يَدَيْهِ فَلْيُطْعِمْهُ أَوْ لِيَطْرُدْهُ فَإِنَّ لَهَا أَنْفُسَ سَوْءٍ سگ ها از ضعفاء جن هستند پس اگر کسی غذا بخورد و سگ در مقابل آن است یا به آن غذا بدهد یا آن را دور کند زیرا سگ نفس بدی دارد. منبع: الکافی، ج۶، ص۵۵۳ ها
علیه‌السلام أباصلت هروی گوید: در مجلس صلوات‌الله‌علیه حضور داشتم که گروهی از شیعیان و عامه حضور داشتند؛ شخصی برخاست و عرض کرد: سرورم! قربانت گردم؛ پیش از آنکه سخنش را ادامه دهد، حضرت فرمودند: «شکسته نخوان! و بنشین.» سپس فرد دیگری برخاست و گفت: مولای من! قربانت گردم؛ باز پیش از آنکه سخنش را ادامه دهد، امام علیه‌السلام فرمودند: «اگر کسى را پیدا نکردى، آن را به آب بینداز که به اهلش می‌رسد!» او نیز نشست. وقتی همه رفتند عرض کردم: قربانت شوم، آقای من! امروز صحنۀ شگفت‌انگیزی دیدم! حضرت فرمودند: «آری، دربارۀ آن دو مرد می‌پرسی؟» عرض کردم: بلی سرورم! حضرت فرمودند: «شخص اول برخاست تا در مورد کشتیبان بپرسد که آیا می‌تواند در كِشتى، نمازش را شکسته بخواند؟ گفتم: شکسته نخوان، زیرا کشتى به منزله خانه اوست و از آن خارج نمی‌شود؛ و دیگرى برخاست تا بپرسد اگر فقیری از شیعیان ما پیدا نکند، زكات مالش را به چه کسی بدهد؟ گفتم: اگر نتوانستی چنین کسی را پیدا کنی، زکات مالت را به آب بینداز که به اهلش می‌رسد!» الثاقب فی المناقب ص۵۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از افتخارات زندگی خودمو در این میبینم که چندین سال در هیات بنت الحسین علیه السلام قم مقدسه (منزل مرحوم حاج یدالله غلامی) با اقای سازگار مجلس داشتم . ایشون فوق العاده متواضع ، مودب ، مخلص ، باصفا و هزار هزار ماشاءالله دارای چنان سوز سینه ایست که در کمتر کسی میتوان مثلش را یافت. کتاب نخل میثم ، کتابی است حاوی اشعار این مادح بزرگوار که غالبا برپایه احادیث سروده شده و کتاب خوبیست برای مداحان. امیدوارم شاعرین ، مادحین و ذاکرین از فتن آخرالزمان خاصه از جمیع صوفیه ملعون در امان بوده و موفق به خدمت خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خراسان جناب «بَزَنطی» از اصحاب خاص امام رضا علیه‌السلام گوید: نامه‌اى از خراسان از سوى امام رضا عليه‌السلام به مدینه به فرزندش حضرت جوادالائمه عليه‌السلام ابلاغ شده بود كه بر فرزندش خواندم، در آن نامه آمده بود: اى ابا جعفر! باخبر شدم كه غلامان به هنگام بيرون رفتنت از خانه، تو را از درب كوچك بيرون مى‌برند و اين به جهت بُخلى است كه آنان دارند و دوست دارند از دست تو خيرى به كسى نرسد. فَأَسْأَلُکَ بِحَقِّی عَلَیْکَ لَا یَکُنْ مَدْخَلُکَ وَ مَخْرَجُکَ إِلَّا مِنَ الْبَابِ الْکَبِیرِ به خاطر حقّى كه بر تو دارم! مى خواهم ورود و خروج تو جز از درب عمومى نباشد، وَ إِذَا رَکِبْتَ فَلْیَکُنْ مَعَکَ ذَهَبٌ وَ فِضَّةٌ ثُمَّ لَا یَسْأَلُکَ أَحَدٌ إِلَّا أَعْطَیْتَهُ وقتى خواستى بيرون روى، به همراهت طلا و نقره بردار، و هر كه از تو درخواست كمك نمود، به او احسان كن... عيون أخبار الرضا عليه‌السلام،ج۲ ص۷ الا ای مظهر جود خدایی جوادی، حضرت اِبنُ الرضایی
شخصی گفت: " انالله‌‌و‌انا‌اليه‌راجعون " امیرمومنان شنید و فرمود: اينکه می‌گوييم: " ما همه از آن خداييم " اقراری است به بندگی خود؛ و اينكه می‌گوييم: " بازگشت ما به سوي اوست " اعترافی است به نابودیِ خويش...! نهج‌البلاغه،حکمت۹۹ .
جناب «أبو الوَفاء شیرازی» در گرفتاریِ شدیدی که برای او به وجود آمده بود، توسّلی به حضرات معصومین علیهم‌السلام می‌کند و سپس به خواب رفته و در آن رؤیای صادقه، به محضر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله مشرف می‌شود. رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، «جهت توسل» به هر یک از امامان معصوم علیهم‌السلام را به او می‌فرمایند؛ تا اینکه می‌رسند به نام مبارک امام جواد عليه‌السلام که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به «ابو الوفاء شیرازی» می‌فرماید: وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ فَاسْتَنْزِلْ بِهِ الرِّزْقَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی و اما به واسطه محمد بن علیٍّ الجواد علیهماالسلام و با توسل بر او، رزق و روزی را از جانب خدای متعال به سمت خود جلب کن. بحارالانوار ج۹۱ ص۳۴ تو از ازل جوادی و ما از ازل فقیر «یا اَیُّهاالجوادْ ! تَصَدَّقْ عَلَی الفَقیر»
اسعد الله ایامکم