eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📒 👿 > 👈 ..... ادامه ◀️ ۱۵ . : 👺ابلیس و دستیاران وی در جهت پایه های حکومت طاغوت که به اجرای فرمان های الهی گردن نمی دهند ، می کوشند و را به داوری بردن نزد آنان فرا می خوانند : * یریدون ان یتحاکموا الی الطّاغوت و قد امروا ان یکفروا به و یرید الشّیطان ان یظلّهم ضلالا بعیدا * ( نساء ۶۰ ) ◀️ ۱۶ . : 🧟‍♂شیطان با ایجاد و مشابه دانستن ربا و بیع ، قدرت تشخیص درست را از بین برده ، را می گستراند : * الّذین یاکلون الرّبوا لایقومون الّا کما یقوم الّذی یتخبطه الشیطان من المسّ * ( بقره ۲۷۵ ) ۱۷ . : * الشّیطان یعدکم الفقر * ( بقره ۲۶۸) ادامه دارد...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره‌ای قرآن کریم آیه ۱۶۱ وَمَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَغُلَّ ۚ وَمَنْ يَغْلُلْ يَأْتِ بِمَا غَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ ثُمَّ تُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ ﴿١٦١﴾ هیچ پیامبری را نَسِزد که [در اموال، غنایم، سایر امور به امت خود] خیانت ورزد و هر که خیانت کند، روز قیامت با آنچه در آن خیانت کرده بیاید؛ سپس به هر کس آنچه را مرتکب شده به طور کامل می دهند، و آنان مورد ستم قرار نمی گیرند. (۱۶۱) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٦١) -هر گونه خيانتى ممنوع! هنگامى كه بعضى از تيراندازان احد مى‌خواستند سنگر خود را براى جمع آورى غنيمت تخليه كنند، امير آنان، دستور داد از جاى خود حركت نكنيد رسول خدا شما را از غنيمت محروم نخواهد كرد. ولى آن دنياپرستان براى پنهان ساختن چهرۀ واقعى خود گفتند: ما مى‌ترسيم پيغمبر در تقسيم غنايم ما را از نظر دور دارد. قرآن در پاسخ آنها مى‌گويد: آيا شما چنين پنداشتيد كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله به شما خيانت خواهد كرد «در حالى كه هيچ پيغمبرى ممكن نيست، خيانت كند» (وَ ما كانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَغُلَّ) . البته روشن است خيانت براى هيچ كس مجاز نيست خواه پيامبر باشد يا غير پيامبر، ولى از آنجا كه گفتگوى عذرتراشان جنگ «احد» در بارۀ پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بود آيه نيز نخست سخن از پيامبران مى‌گويد و سپس اضافه مى‌نمايد: «هر كس خيانت كند، روز رستاخيز آنچه را در آن خيانت كرده، به عنوان مدرك جنايت بر دوش خويش حمل مى‌كند و يا همراه خود به صحنۀ محشر مى‌آورد» و به اين ترتيب، در برابر همگان رسوا مى‌شود (وَ مَنْ يَغْلُلْ يَأْتِ بِما غَلَّ يَوْمَ الْقِيامَةِ) . «سپس به هر كس آنچه انجام داده و به دست آورده، داده مى‌شود و در بارۀ هيچ كس ظلم و ستمى نمى‌شود» (ثُمَّ تُوَفّى كُلُّ نَفْسٍ ما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 344 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 وَمَا كَانَ لِنَبِىٍّ أَن يَغُلَّ وَمَن يَغْلُلْ يَأْتِ بِمَا غَلَّ يَوَمَ الْقِياَمَةِ ثُمَّ تُوَفَّى‏ كُلُّ نَفْسٍ مَّا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ ‏ 🍀 ترجمه: ممکن نیست هیچ پیامبری خیانت كند، و هر کسی خیانت کند، روز قیامت، آنچه را در آن خیانت کرده با خود می آورد؛ سپس به هر كسی آنچه را انجام داده است، بطور کامل داده می شود و به آنها ستم نخواهد شد. 🌷 : خيانت كند 🌷 : می آورد 🌷 : داده می شود 🌷 : آنچه انجام داده است 🔴 : این آیه مانند سایر آیات سوره آل عمران در مدینه بر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده است. هنگامی که بعضی از تیراندازان مسلمان در جنگ احد می خواستند سنگر خود را برای جمع آوری غنیمت تخلیه کنند، امیر آنان دستور داد از جای خود حرکت نکنید شما را از غنیمت محروم نخواهد کرد. ولی آنها گفتند: ما می ترسیم پیامبر در تقسیم غنایم ما را از نظر دور دارد. این آیه در پاسخ آنها نازل شد. 🌸 می فرماید: و ما کان لنبی أن يغل : و ممکن نیست هیچ پیامبری خیانت کند. البته روشن است خیانت برای هیچ کسی مجاز نیست خواه پیامبر باشد یا غیر پیامبر، ولی از آنجا که گفتگوی عذرتراشان درباره پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بود آیه نیز نخست سخن از پیامبران می گوید. سپس می فرماید: و من یغلل یأت بما غل يوم القيامة: و هر کسی خیانت کند، ، آنچه را در آن خیانت کرده با خود می آورد؛ ثم توفی کل نفس ما کسبت و هم لا یظلمون: سپس به هر کسی آنچه را انجام داده است، بطور کامل داده می شود و به آنها ستم نخواهد شد. 🔹 پيام های آیه161سوره آل عمران 🔹 ✅ نه تنها ، بلكه همه‏ ى انبیاى الهى امین هستند. «و ما كان لنبىّ...» نبوّت با خیانت سازگار نیست. كسى كه مى‏ خواهد امین تربیت كند باید خود اهل خیانت نباشد. ✅ هیچ كسی حتّى ، از سوء ظنّ مردم به دور نیست. «ما كان لنبىّ ان یَغُلّ» (ضعف ایمان از یک سو و حبّ دنیا از سوى دیگر، انسان را وادار مى‏ كند به انبیا سوء ظنّ ببرد.) ✅ از حریم انسان‏ هاى و اولیاى خدا دفاع كنید. ✅ آوردن مال حرام در ، نوعى مجازات است. و چه سخت است كه در قیامت، در برابر انبیا، شهدا و همه ‏ى مردم، انسان را همراه با مالى كه خیانت كرده بیاورند. ✅ یاد ، بازدارنده از خیانت است. ✅ ، خیانت است و مقدار آن مهم نیست. كلمه «ما» در جمله ‏ى «یأت بما غلّ» شامل كم و زیاد هر دو مى‏ شود. ✅ صحنه ‏اى است كه نیكان، حسنات خود را مى‏ آورند، «جاء بالحسنة» و خائنین خیانت ‏هاى خود را به همراه دارند. ✅ عادل است. هم جزا را كامل مى ‏دهد و هم ذرّه ‏اى افراط نمى ‏كند. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ وَ مَآ أَرْسَلْنَا مِنْ رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ جَآءُوكَ فَاسْتَغْفَرَوُاْ اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللَّهَ تَوَّاباً رَّحِيماً(نساء/۶۴) 🔹و ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر براى آنكه با اذن خداوند اطاعت شود و اگر آنان هنگامى كه به خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى‌آمدند و از خداوند مغفرت مى‌خواستند و پیامبر هم براى آنان استغفار مى‌كرد قطعاً خداوند را توبه‌پذیر و مهربان مى‌یافتند. 🔸سیماى یک جامعه و مدیریّت سالم آن است كه مردمش با ایمان، رهبرش آسمانى، فرمان‌برى و اطاعت مردم قوى، منحرفانش پشیمان و اهل استغفار و رهبرش پذیرا و مهربان باشد. چنانكه دعاى پیامبر(ص) در حقّ مؤمنان مستجاب است، «استغفر لهم الرسول لوجدوا اللّه» دعاى نیكان و فرشتگان نیز در حقّ آنان اثر دارد. در یک جا استغفار فرشتگان براى مردم مطرح است. «و یستغفرون لمن فى‌الارض»(شوری/۵) و در جاى دیگر براى مؤمنان. «و یستغفرون للذین آمنوا»(غافر/۷) ❇️ از پيام‌های آیه ▫️هدف از فرستادن انبیا، هدایت مردم از طریق اطاعت از آنان است. «الا لیطاع» ▫️اطاعت مخصوص خداست. حتّى اطاعت از پیامبران باید با اذن خدا باشد و گرنه شرک است. «لیطاع باذن اللّه» ▫️توبه‌ى ترک رهبر، بازگشت به رهبر است. «لیطاع - جاؤک» ▫️رها كردن انبیا و رجوع به طاغوت، ظلم به مقام انسانى خود است. «ظلموا انفسهم» (با توجّه به ارتباط این آیه با آیات قبل) ▫️پیوند همه مردم با رسول‌اللّه باید محكم باشد. چه مؤمن چه فاسق. مؤمن براى كسب فیض و فاسق براى درک شفاعت. «جاؤک» ▫️راه بازگشت و توبه براى خطاكاران و حتّى منافقان باز است. (با توجّه به آیات قبل كه مربوط به منافقان است) «فاستغفروا اللّه» ▫️زیارت رهبران آسمانى و استمداد و توسل از طریق آن عزیزان، مورد تأیید قرآن است. «جاؤک فاستغفروااللّه و استغفر لهم الرسول» ▫️پیامبر بخشنده‌ى گناه نیست، واسطه‌ى عفو الهى است. «استغفر لهم الرسول» ▫️خطاكار، ابتدا باید پشیمان شود و به سوى حقّ برگردد، سپس براى استحكام رابطه با خدا، از مقام رسالت كمک بگیرد. «استغفروا اللّه و استغفر لهم الرسول» ▫️گناهكاران نباید مأیوس شوند، استغفار، توبه و زیارت اولیاى خدا، وسیله‌اى براى بازسازى روحى آنان است. «جاءوک فاستغفروا...» ▫️در زیارت رسول خدا و اقرار به لغزش و استغفار خود احساس سبک شدن از گناه به انسان دست مى‌دهد. «لوجدوا اللَّه تواباً» ▫️اگر خطاكاران را بخشیدید به آنان نیز محبّت كنید. «توّاباً رحیماً» ▫️گناه، حجابى میان انسان و رحمت الهى است و همین كه آن حجاب برطرف شد، رحمت دریافت مى‌شود. «استغفر.... لوجدوا اللَّه» ▫️اقرار و اعتراف به گناه و استغفار از آن در محضر اولیاى خدا، وسیله و زمینه‌ى عفو الهى است. «جاؤک فاستغفروا... لوجدوا اللَّه توّاباً رحیماً» کانال 👇 @Targomeh
✍مومن دروغ نمی‌گوید 👈اگر کسی، خدای نکرده، عادت به دروغ گفتن داره این آیه رو بخونه: 🕋 إنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللهِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ (نحل/۱۰۵) ⛔️ تنها کسانی می‌گویند، که به آیاتِ خدا ندارند.😱 👈 آری، واقعی همینها هستند! پس، طبق فرموده قرآن: ⛔️کسی که میگوید👈 ندارد.😱 🔸ابی بصیر گفت: از امام صادق(علیه السّلام) شنیدم که فرمودند: آدمی دروغ می گوید، آنقدر به دروغ ادامه می دهد و این مرض در جان او ریشه می کند تا اینکه نامش در ردیف کذابین ثبت میگردد.😱 📚« وسائل، ج ۳، ص ۲۳۲» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠هر که اولین و آخرین را می خواهد، باید آن را در بجوید. رسول اکرم(ع)کنزل العمال ج1 ص548 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎 "دِين الحق لِيُظْهِرَهُ علَى‌الدِّين كُلّهِ َولو کره الْمشْرکُونَ(صف/9) 📑تا دینش را بر تمام ادیاݩ غاݪب گرداند ========== 💥رسانه‌هاي غربي و اذعاݩ به رشد سریع اسݪام در جهاݩ Muslims are the world’s fastest-growing religious group.the number of Muslims is expected to increase by 70% ☄️مسلمانان را در جهان دارند. انتظار می‌رود جمعیت مسلمانان تا 70% هم افزایش پیدا کند. 🌐پیوریسرچ 🖋قرآݩ در روزگارے این خبر را مي‌داد که مشرڪاݩ به پیامبر و عݪي و خدیجه علیهم‌السلام مي‌خندیدند که با دو نفر مي‌خواهد دینش را جهاني کند! [تحقق تامّه آن, ظهور پیشواي اسلام] منبع:باورباران کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️❤️❤️❤️❤️ ✅صلوات در قرآن 🎊 در آیه ۵۶ سوره احزاب مى خوانیم: (اِنَّ اللهَ وَمَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِىِّ یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما ): «خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى فرستند; اى کسانى که ایمان آورده اید، بر او درود فرستید و (در برابر اوامر او) کاملاً تسلیم باشید.». ✳️ در این آیه مقام پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) به عالى ترین وجه ترسیم شده است; 💠 چرا که هم خداوند متعال و هم تمام فرشتگان مقرّب او، بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) درود مى فرستند و هم دستور داده شده است همه مؤمنان بدون استثناء بر او رحمت و درود و سلام بفرستند. چه مقامى از این بالاتر؟ و چه عظمتى از این بیشتر؟ 🎊درست است که در این آیه، سخنى از آل پیامبر (صلى الله علیه وآله) به میان نیامده است; ولى در روایات بسیارى مى خوانیم که وقتى اصحاب و یارانش از آن حضرت سؤال کردند که: چگونه درود و صلوات و سلام بر شما بفرستیم؟ پیامبراکرم(صلى الله علیه وآله) در جواب آل را در کنار نام خود قرار داد و تمام رحمت و درودى که از خداوند براى او تقاضا مى شد را براى اهل بیتش نیز درخواست کرد. این مطلب قرینه اى است بر اینکه صلوات و درود خداوند و ملائکه نیز تعمیم دارد، هم شامل پیامبر(صلى الله علیه وآله)، و هم شامل آل او مى شود; و این یک مسأله ساده نیست; بلکه نشان مى دهد که آنها مقاماتى تالى پیامبر(صلى الله علیه وآله) دارند و مأموریت آنان در جهاتى شبیه به مأموریت او است، و گر نه این همه علوّ مقام، تنها به خاطر خویشاوندى غیر معقول است. 👈 در صحیح بخارى از ابوسعید خدرى نقل شده است که ما عرض کردیم: اى رسول خدا! سلام بر تو معلوم است، امّا چگونه صلوات بر تو بفرستیم؟ فرمود: «قُولُوا اللهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد عَبْدِکَ وَ رَسُولِکَ کَما صَلَّیْتَ على اِبْراهیمَ، و آلِ اِبْراهیمَ وَ بارِکْ عَلى مُحَمَّد وَ عَلى آلِ مُحَمَّد کما بارَکْتَ على اِبْراهیمَ»: «بگوئید خداوندا! درود بفرست بر محمّد(صلى الله علیه وآله) بنده و رسولت; همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادى، و برکت بفرست بر محمّد(صلى الله علیه وآله) و آل محمّد(صلى الله علیه وآله)، آن گونه که برکت فرستادى بر ابراهیم». کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ خدا راضی ... بنده‌ی خدا هم راضی ! ✅ ذات اقدس الهی اگر بخواهد بر اساس «رَضِی اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» فیض رضوان را بهره کسی کند به وساطت رضاست، این القاب از اسمای خاص الهی است، اینها خلیفة الله‌اند و خلیفه الهی در ماسوای الهی کار الهی را به مظهریت الهی انجام می‌دهد، لذا هیچ کس در هیچ مقطعی از هیچ چیزی یا از هیچ کسی خشنود نخواهد شد مگر به وساطت مقام والای رضوی. هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود، مگر به وساطت مقام امام هشتم؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی‌یابد و خوشحال نمی‌شود، مگر به وساطت مقام رضوان امام رضا(سلام الله علیه)؛ و هیچ نفس مطمئنه‌‌ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد، مگر به وساطت مقام امام رضا(ع)! او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده است! بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند، ملقّب به «رضا» شد.(از سخنان آیت الله جوادی آملی) 🔸امام رضا علیه السلام، تجلّی تام و کمال رضای پروردگار است در نظام هستی. عبارت «رضی الله عنهم و رضوا عنه» در چهار جای قرآن آمده است؛ این آیات را با هم مرور می‌کنیم: 🔹قَالَ اللَّهُ هَذَا يَوْمُ يَنفَعُ الصَّٰدِقِينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّٰتٌ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَٰرُ خَٰلِدِينَ فِيهَآ أَبَداً رَّضِىَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(مائده/۱۱۹)؛ خداوند فرمود: این، روزى است كه راستگویان را صداقتشان سود دهد، برایشان باغ‌هایى است كه زیر درختانش نهرها جارى است، همیشه در آن ماندگارند، خداوند از آنان راضى است، آنان نیز از او راضى‌اند، این رستگارى بزرگ است. 🔹وَالسَّٰبِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَٰجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِىَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّلَهُمْ جَنَّٰتٍ تَجْرِى تَحْتَهَا الْأَنْهَٰرُ خَٰلِدِينَ فِيهَآ أَبَداً ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(توبه/۱۰۰)؛ و نخستین پیشگامانِ از مهاجران و انصار و كسانى كه با نیكوكارى آنان را پیروى كردند، خداوند از آنها راضى است و آنان نیز از خدا راضى، و (خدا) براى آنان باغ‌هایى فراهم ساخته كه نهرها از پاى (درختان) آن جارى است، همیشه در آن جاودانه‌اند. این است رستگارى و كامیابى بزرگ. 🔹لَا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَآدُّونَ مَنْ حَآدَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَلَوْ كَانُواْ آبَآءَهُمْ أَوْ أَبْنَآءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُوْلَئِكَ كَتَبَ فِى قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُواْ عَنْهُ أُوْلَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌(مجادله/۲۲)؛ هیچ قومى را نمى‌یابى كه به خدا و قیامت مؤمن باشند و (در همان حال) با كسى كه در برابر خدا و رسولش موضع گرفته است، مهرورزى كنند، حتّى اگر پدران یا پسران یا برادران یا خویشانشان باشند. آنها كسانى هستند كه خداوند، ایمان را در دل‌هایشان ثابت فرموده و با روحى از جانب خویش آنان را تأیید نموده است و آنان را در باغ‌هایى كه نهرها از پاى (درختان) آنها جارى است، وارد مى‌كند در حالى كه در آنجا جاودانه هستند، خداوند از آنان راضى است و آنان نیز از او راضى هستند. آنان حزب خدا هستند، آگاه باشید كه تنها حزب خدا پیروز و رستگارند. 🔹جَزَآؤُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَآ أَبَداً رَّضِىَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُواْ عَنْهُ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِىَ رَبَّهُ‌(بینه/۸)؛ پاداش آن گروه در نزد پروردگارشان، باغ‌هاى جاودانه‌اى است كه زیر آن نهرها جارى است. (آنان) براى همیشه در بهشت جاودانه‌اند، خدا از آنان راضى است و آنان نیز از او راضى. این مقام مخصوص كسى است كه از پروردگارش خشیت دارد. کانال 👇 @Targomeh
امام صادق ( فضیل‌بن‌یسار گوید: از امام صادق (پرسیدم: «آیا ساعد زنان جزیی از زینت است؛ آن‌طور که خداوند متعال می‌فرماید: وَ لَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ؟ آن حضرت در جواب فرمود: «بله، پایین‌تر از روسری و پایین‌تر از دست بند، جزء زینت است». 📚 الکافی، ج۵، ص۵۲۰/ وسایل الشیعهًْ، ج۲۰، ص۲۰۰/ نورالثقلین/ البرهان کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از امام صادق روایت شده که در توضیح آیه: إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها، فرمود: «یعنی صورت و دو ذراع (ساعد دست‌ها)». همچنین از آن حضرت روایت شده که در توضیح إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها، فرمود: «زینت آشکار یعنی سُرمه و انگشتری». و در روایت دیگری فرمود: «زینت آشکار، انگشتری و دستبند است و در وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَ، مقصود گلوبند، گوشواره، دستبند، النگو و ۰۰۰  📚الکافی، ج۵، ص۵۲۱/ البرهان/ نورالثقلین/ بحارالأنوار، ج۱۰۱، ص۳۶/ مکارم الأخلاق، ص۲۳۲ کانال 👇 @Targomeh
وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‌ جُيُوبِهِنَّ و روسرى خود را بر گريبان بيفكنند (تا علاوه بر سر، گردن و سينه‌ى آنان نيز پوشيده باشد کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
●➼‌┅═❧═┅┅───┄ ﷽ 🌎 معتبرترین دانشگاه جهان سخن از حقانیت و عظمت قرآن‌کریم می‌زند💥 📌هاروارد آمریکا اعلام می‌کند که نه تنها هیچ سوره‌ای در قرآن کم و زیاد نشده است و همان 114 سوره هستند، بلکه قرآن را کتابی اخلاقی و در نهایت انسانیت معرفی می‌کند. Some years after the Prophet Muhammad’s death, the verses of the Quran were compiled into a written text, arranged in 114 surahs, چند سال پس از مرگ [حضرت]محمد آیات قرآن به صورت مکتوب در گردآوری شدند. Readers can find a range of themes in these chapters: prayers and praise of God, a recounting of God’s signs in creation, stories of the messengers before Muhammad, passages about the Day of Judgment, legal matters, and representations of righteous behavior, such as looking after one’s parents, the poor, the sick, the needy, and orphans. خواننده موضوعات مختلفی را در قرآن می‌یابد؛ نظیر ستایش خداوند، ذکر نشانه‌های خدا در آفرینش، داستانهای پیامبران پیش از [حضرت]محمد، پیام‌هایی در رابطه با روز قیامت، موضوعات حقوقی، و ارائه رفتارهای پسندیده اخلاقی مانند مراقبت از پدر و مادر، رسیدگی به فقیران، بیماران، نیازمندان و یتیمان. 🎓 دانشگاه هاروارد آمریکا ═════════┅┄‌ 📌جالب‌تر اینکه همان سوره‌ای که برخی از آیات آن دستاویز اشکال تراشی‌های یک مشت ملحد مغرض شده‌است، در ضمن اشاره به مباحث برده‌داری و ازدواج موقت به عنوان پیامی عدالت‌خواهانه بر دیوار ورودی "دانشکده حقوقش" حک می‌شود؛ یعنی با در نظرگرفتن شرایط خاص این امور، عقلانی و عادلانه هستند 🎓 دانشگاه هاروارد ═════════┅┄‌ دانشگاه هاروارد قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین دانشگاه آمریکا و بهترین دانشگاه جهان است 🌐نشریه تلگراف ✍🏻پ.ن(1): قطعاً اراده خداوند است که کتابی که در 14 قرن پیش عربستان نازل شده است، در مشهورترین مراکز علمی قرن 21م به عظمت و شکوه از آن یاد می‌شود. ✍🏻پ.ن(2):به آتئیستهایِ ایرانیِ لیسانس پیام‌نوری هم توصیه می‌شود صرفاً بخاطر دشمنی‌شان با قرآن، دانشگاهی به اعتبار هاروارد آمریکا را زیر سوال نبرند تا بیش از پیش در این فضا رسواتر نشوند؛ که مخاطب عقل تشخیص و قضاوت دارد. مبارک کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌نمونه ای بارز از !! 🐠 تشتک ماهی از یک سندان مرجانی استفاده می‌کند تا یک صدف را بشکند. برای باز کردن اولین صدف مدت یک ساعت تلاش کرده و ۵۰ بار این کار را انجام داده است.و در نهایت موفق شد. ♻️"هیچ در زمین ... نیست مگر اینکه همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی می‌گردند." سورۀانعام (آیه- 38) 🍃 توجه خاصی به زندگی حیوانات دارد و از یادآوری خلقت، و آنها در راه هدایت مردم استفاده می‌کند کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📒 👿 👈 👺به‌رغم گستره فعّالیّت و کوشش ابلیس و یارانش و نداشتن هیچ گونه بر ، بسیارى با سوء اختیار خویش، به دام او گرفتار آمده و دچار شده‌اند؛ از این رو خداوند مردم را به فرا مى خواند : * و لقد اضلّ منکم جبلا کثیرا افلم تکونوا تعقلون * ( یس ۶۲ ) 🧟‍♂برگزیدن نفسانی بر تمایلات فطری و دنیا بر آخرت ، گمان ابلیس را کرد و او را مبنی بر فریب بسیاری از انسان ها عمل پوشانید : * و لقد صدّق علیهم ابلیس ظنّه فاتبعوه الّا فریقا من المومنین * ( سبا ۲۰ ) 💜قران ، عوامل و ها و رمز نفوذ ابلیس را چنین بیان کرده است : ⬅️ ۱ . : 👺 پذیرفتن ابلیس و شرک به خداوند موجب ابلیس میشود : * انّما سلطانه علی الّذین یتولونه و الّذین هم به مشرکون * ( نحل ۱۰۰ ) ⬅️ ۲ . : 🧟‍♂ هر کس از خدا دل برگرداند ، بر او شیطانی می گماریم که او باشد : * و من یعش عن ذکر الرحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین * ( زخرف ۳۶ ) ادامه دارد .....‌‌ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره‌ای قرآن کریم آیه ۱۶۲ و۱۶۳ هُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿١٦٣﴾ همه آنان را [چه مؤمن، چه کافر] نزد خدا درجات و منزلت هایی [متفاوت] است، و خدا به آنچه انجام می دهند، بیناست. (۱۶۳) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٦٢) -آنها كه در جهاد شركت نكردند! در آيات گذشته در جوانب مختلف جنگ احد و نتايج آن بحث شد. اكنون نوبت منافقان و مؤمنان سست ايمانى است كه به پيروى از آنها در ميدان جنگ حضور نيافتند، آيۀ مورد بحث سرنوشت آنها را تشريح مى‌كند و مى‌گويد: «آيا كسانى كه فرمان خدا را اطاعت كردند و از خشنودى او پيروى نمودند، همانند كسانى هستند كه به سوى خشم خدا باز گشتند و جايگاه آنها جهنم و بازگشت و پايان كار آنها، زشت و ناراحت كننده است» (أَ فَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَ اللّهِ كَمَنْ باءَ بِسَخَطٍ مِنَ اللّهِ وَ مَأْواهُ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 344 کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٦٣) -در اين آيه مى‌فرمايد: «هر يك از آنها (منافقان و مجاهدان) براى خود درجه و موقعيتى در پيشگاه خدا دارند» (هُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ اللّهِ) . و در پايان آيه مى‌فرمايد: «خداوند نسبت به اعمال همۀ آنها بيناست» (وَ اللّهُ بَصِيرٌ بِما يَعْمَلُونَ) . و به خوبى مى‌داند هر كس طبق نيت و ايمان و عمل خود شايستۀ كدامين درجه است. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 344 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَآءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (162) هُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ اللَّهِ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ(163) 🍀 ترجمه: آیا كسى كه از رضاى خداوند پیروی کرده مانند كسى است كه به خشم و غضب خدا بازگشته و جایگاه او جهنّم است؟ و چه بد بازگشتگاهى است. (162) آنان نزد خداوند درجاتى دارند و خداوند به آنچه انجام مى دهند، بیناست. (163) 🌷 : آیا کسی که 🌷 : پیروی کرده 🌷 : رضایت و خشنودی 🌷 : مانند کسی است که 🌷 : خشم و غضب شدید 🌷 : جايگاه 🌷 : چه بد 🌷 : محل بازگشت، انتقال 🌷 : بینا 🌷 : انجام می دهند 🔴 : وقتى رسول خدا صلى الله علیه و آله دستور حركت به سوى اُحد را صادر كردند، منافقان به بهانه هاى مختلف در مدینه ماندند و گروهى از مسلمانان ضعیف الایمان نیز از آنها پیروى كرده و در جبهه حاضر نشدند. که این آیات نازل شد. 🌸 كه قرآن می فرماید: أفمن اتبع رضوان الله كمن بآء بسخط من الله و مأواه جهنم و بئس المصير: آیا کسی که از رضای خداوند پیروی کرده مانند کسی است که به خشم و غضب خدا بازگشته و جایگاه او جهنم است؟ و چه بد بازگشتگاهی است. سپس می فرماید: هم درجات عند الله و الله بصیر بما یعملون: آنان نزد خداوند درجاتی دارند و خداوند به آنچه انجام می دهند بیناست. در آیاتى از قرآن این تعبیر آمده است كه براى مؤمنان درجاتى است: «لهم درجات عند ربّهم» «لهم الدّرجات العُلى» امّا در این آیه مى فرماید: خود مؤمنان درجات مى شوند. همانگونه كه انسانهاى پاک همانند علىّ بن ابیطالب علیهم السلام ابتدا طبق میزان حركت مى كنند و سپس خود آنان میزان مى شوند، ابتدا دور محور مى گردند، سپس خود آنان محور حقّ مى شوند. 🔹 پيام های آیات162و163سوره آل عمران ✅ ، به دست آوردن رضاى خداست، نه پیروزى و غنایم و خودنمایى. ✅ در ، نباید مجاهدان و مرفّهان یكسان دیده شوند. ✅ روى گردانى از و ، بازگشت به غضب خداست. ✅ خشنودى یا خشم الهى باید تنها ملاک عمل یک باشد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا