eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 تلاوت آیه 85 سوره 👌 بسیار زیبا ✅ ... و از تو درباره «روح» سؤال می‌ڪنند، بگو: «روح از فرمان پروردگار من است؛ و جز اندڪے از دانش، به شما داده نشده است!» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ چرا هنگام دعا دست به سوی آسمان بلند می‌کنیم و پس از آن دست‌ها را به صورت می‌کشیم؟ پاسخ این پرسش در قرآن و روایات آمده است که در ذیل بیان می‌شود: 1. رزق انسان در آسمان است: در قرآن کریم به یکی از نشانه‌هاى عظمت پروردگار این‌گونه اشاره شده است: «رزق شما و آنچه به آن وعده داده می‌شوید، در آسمان است». اگرچه در برخی از منابع تفسیری «رزق» در این آیه به دانه‌هاى حیات‌بخش باران تفسیر شده است که منبع هر خیر و برکت در زمین است، اما این معنا می‌تواند یکى از مصداق‌هاى روشن آیه باشد، و رزق مفهوم گسترده‌ای دارد. و معنای دیگر «آسمان» در این آیه شریفه؛ عالم غیب و ما وراء طبیعت و لوح محفوظ است که رزق انسان‌ها از آن‌جا مقدّر می‌شود. 2. امام علی (ع) می‌فرماید: «هر وقت از نماز فارغ شدید دست‌هاى خود را به سوى آسمان بلند نمایید براى دعا کردن»، شخصی از آن‌حضرت پرسید: اى مولاى من! آیا خداوند در هر مکان و جهتى نیست؟ امام(ع) فرمود: «بله». پرسید: پس چرا باید دست‌هاى خود را به طرف آسمان بلند کنیم؟ امام(ع) فرمود: «مگر آیه "وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُونَ" را قرائت نکرده‌اى! روزى باید از محلش طلب شود و محل آن آسمان است که خداوند بیان فرموده؛ چه باران از آسمان نازل می‌شود و به سبب آن از زمین قوت خلایق روئیده و بیرون می‌آید». 3. وقتی انسان دست به دعا برداشت، مستحب است آن‌را بر سر و صورت خود بکشد، برای این‌که لطف خدا شامل این دست می‌شود و دستی که عطای الهی را دریافت کند، گرامی است، بنابراین، خوب است آن‌را به سر و صورت بکشد. چنان‌که در این زمینه امام صادق(ع) فرمود: «هیچ بنده‌اى دست به درگاه خداى عزیز جبار نگشاید جز این‌که خداى عزّوجلّ شرم کند که آن‌را تهى بازگرداند تا این‌که به مصلحت خود چیزی از فضل رحمتش در آن بنهد، پس هرگاه یکى از شماها دعا کرد تا دستش را به سر و روى خود نکشید، آن را پس نکشد». کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا به همه چيز داناست مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد دو یا چند برابر می کند و خدا [از نظر قدرت و رحمت،] وسیع، و [به همه چیز] داناست (سوره مباركه البقره آيه ٢٦١) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕📕 💫 > ⬅️ ۷ . برخی واژه را نیز به معنا کرده‌اند . 🌺صاحب التحقیق می‌نویسد : معنای امل ، امید دور داشتن و انتظار کشیدن چیزی است که آن بعید است و در فارسی به آن آرزو گفته می شود ؛ ولی از سوی هیچ یک از مفسران پیشین ، این واژه بر ( تمنّی ) تطبیق داده نشده است . 🌼خلیل ، را به امید و ابن فارس به تثبّت و انتظار معنا کرده‌اند و چون در هر ، امید هم نهفته است ، این واژه در معنای امید به کار میرود . 🌺 بررسی کاربرد این واژه نشان می دهد که ، غیر از آرزو است ؛ زیرا امل به خلاف آرزو به امور تعلق نمی گیرد ؛ 🌼همچنین درباره امور گذشته و آینده به کار می‌رود ؛ در حالی که درباره گذشته به کار نمی رود ؛ البته در برخی موارد ، معنایی نزدیک به آرزو دارد و آن جایی است که مورد امری محال نبوده ، مربوط به آینده باشد ؛ بنابراین ، با آرمان ، سازگاری و تطابق بیشتری دارد . 👈 این واژه که در قرآن آمده ، 🌺یک بار نکوهیده معرفی شده : * ذرهم یاکلوا و یتمتعوا و یلههم الامل فسوف یعلمون = بگذارشان تا و بهره گیرند و آرزوها سرگرم شان کند و به زودی دانست * ( حجر ۳ ) 🌼و بار دیگر ، صالح انسان ، املی بهتر و صادق تر از مال و فرزندان که دنیا است ، دانسته شده است : * الباقیات الصّالحات خیر عند ربّک ثوابا و خیر املا * ( کهف ۴۶ ) 🌺این نشان می دهد که می تواند در مواردی ستوده باشد . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۷۱ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا ﴿٧١﴾ ای اهل ایمان! [در برابر دشمن مهیا و آماده باشید و] سلاح ها و ساز و برگ جنگی خود را برگیرید، پس گروه گروه یا دسته جمعی [به سوی جنگ با دشمن] کوچ کنید. (۷۱) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٧١) -آماده باش دائمى! در اين آيه قرآن خطاب به عموم مسلمانان كرده و دو دستور مهم، براى حفظ موجوديت اجتماعشان به آنها مى‌دهد. نخست مى‌گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! با كمال دقت مراقب دشمن باشيد مبادا غافلگير شويد و از ناحيۀ آنها خطرى به شما برسد» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ) . سپس دستور مى‌دهد كه براى مقابلۀ با دشمن از روشها و تاكتيكهاى مختلف استفاده كنيد و «در دسته‌هاى متعدد يا به صورت اجتماع، براى دفع دشمن حركت كنيد» (فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعاً) . اين آيه دستور جامع و همه جانبه‌اى به تمام مسلمانان، در همۀ قرون و اعصار، مى‌دهد كه براى حفظ امنيت خود و دفاع از مرزهاى خويش، دائما مراقب باشند، و يك نوع آماده باش مادى و معنوى بطور دائم بر اجتماع آنها حكومت كند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 420 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 يَا أيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ خُذُواْ حِذْرَكُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِيعا ً 🍀 ترجمه: اى كسانى كه ایمان آورده اید! سلاح خود را بردارید، پس به صورت گروه گروه یا همه با هم بسوى دشمن خارج شوید. 🌷 : بگیرید 🌷 : به معناى بیدارى، آماده باش و وسیله دفاع است. 🌷 : برای جنگ خارج شوید 🌷 : گروه گروه، دسته دسته 🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است و دستور جامع و همه جانبه به تمام مسلمانان در همه قرن ها می دهد که برای حفظ امنیت خود و از مرزهای خود دائما مراقب باشند و یک نوع آماده باش همیشگی داشته باشند نخست مى فرمايد: يا أيها الذين ءامنوا خذوا حذركم: اى کسانی که ایمان آورده اید! خود را بردارید. یعنی هوشمندانه رفتار کنید و همیشه در حال آماده باش باشید ممکن است دشمن به شما حمله کند. 🌸 سپس دستور می دهد که برای مقابله با از روش ها و تاکتیک های مختلف استفاده کنند اگر دشمن با تعداد کم به جنگ شما آمد شما بصورت چند گروه به با دشمن خارج شوید ولی اگر دشمن تعدادش زیاد بود شما بصورت برای جنگ با او خارج شوید. که می فرماید: فانفروا ثبات أو انفروا جميعا: پس به صورت گروه گروه یا همه با هم به سوی دشمن خارج شوید. مسلمانان باید مرزهاى كشور خود را حفظ كنند. عمل به این آیه، رمز و غفلت از آن، رمز سقوط و شكست مسلمانان مى باشد. 🔹 پيام های آیه 71 سوره نساء 🔹 ✅ باید در هر حال آماده و بیدار باشند، و از طرح ها، نفرات، نوع اسلحه، روحیّه، همكارى داخلى و خارجى دشمنان آگاه باشند و متناسب با آنها طرح بریزند و عمل كنند. ✅ آمادگى رزمى در سایه ى ارزش دارد. ✅ مسلمانان باید شوند. ✅ مسلمانان باید از تاكتیک هاى مختلف، براى مقابله با استفاده كنند. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 📙و َلَمَّا جَاءَهُمْ كِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَ كَانُوا مِن قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جَاء َهُم مَّا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ ۚ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْكَافِرِينَ (۸۹) ✴از امام صادق علیه السلام درباره آیه مورد بحث نقل شده که : یهود در کتابهای خویش دیده بودند که محل هجرت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بین کوه عیر و کوه احد خواهد بود . یهود از سرزمین خویش بیرون آمدند و به جستجوی سرزمین مهاجرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله پرداختند . 🔶️ در این میان کوهی به نام حداد که همان احد است ، رسیدند و در همان جا پراکنده شده ، هر یک در جایی مسکن گزیدند؛ بعضی در سرزمین تیما برخی در فدک و عده ای دیگر در خیبر (پس از مدتی ) آنان که که در تیما بودند ، میل دیدار برادران خویش نمودند ، در این اثنا عربی عبور می کرد ، مرکبی از او کرایه کردند . ✴ او گفت : من شما را از بین کوه عیر و احد خواهم برد . به او گفتند : هنگامی که بین این دو کوه رسیدیم ما را آگاه نما . همین که آنان به سرزمین مدینه رسیدند ، مرد عرب اعلام کرد که این جا همان سرزمین است که بین دو کوه عیر و احد قرار گرفته ، 🔶️سپس با دست اشاره کرد و گفت : این عیر است و آن هم احد . یهود از مرکب پیاده شدند و گفتند ما به مقصود رسیدیم ، دیگر احتیاجی به مرکب تو نیست . به هر کجا می خواهی برو ، ✴نامه ای به برادران خویش نوشتند که ما این جا(بین دو کوه عیر و احد) محل هجرت پیامبر علیه السلام را یافتیم شما هم به سوی ما کوچ کنید ، آنان در پاسخ نوشتند که ما این جا مسکن گزیده و خانه و اموالی تهیه کرده ایم و از آن سرزمین فاصله ای نداریم هنگامی که پیامبر موعود مهاجرت نمود به سرعت به سوی شما خواهیم آمد یهود در سرزمین مدینه مانده اموال فراوانی کسب کردند . 🔶️این خبر به سلطانی به نام تبع رسید . او با آنها جنگید . یهود در قلعه های خویش متحصن شدند . وی هم آنها را محاصره کرد سپس به آنان امان داد . آنها به نزد سلطان آمدند . تبع گفت من این سرزمین را پسندیده‌ام و در این جا خواهم ماند . ✴ آنان در پاسخ گفتند : این چنین نخواهد شد؛ زیرا این سرزمین محل هجرت پیامبری است که جز او کسی نمی تواند - به عنوان ریاست - در این سرزمین بماند . 🔶️تبع گفت : بنابراین ، من از خاندان خویش کسانی را در این جا قرار خواهم داد . تا هنگامی که آن پیامبر آمد ، وی را یاری نمایند؛ لذا دو قبیله معروف اوس و خزرج را در آن مکان قرار داد ، به اموال یهود تجاوز نمودند . ✴یهودیان به آنها گفتند هنگامی که محمد صلی الله علیه و آله مبعوث گردد ، شما را از سرزمین ما بیرون خواهد کرد و دست شما را از اموال ما قطع خواهند نمود . هنگامی که محمد صلی الله علیه و آله مبعوث شد . اوس و خزرج که به نام انصار معروف شده بودند به او ایمان آوردند و یهود وی را انکار نمودند . کانال 👇 @Targomeh
قُرْآناً عَرَبِيًّا غَيْرَ ذِي عِوَجٍ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ قرآنی است فصیح و خالی از هر گونه کجی و نادرستی، شاید آنان پرهیزگاری پیشه کنند الزمرآيه: 28 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥 📖 (ع) 🦋 🦋چند درس آموزنده و بزرگ از داستان يونس عليه‏السلام‏🦋 🔰در زندگى و داستان كوچك حضرت يونس عليه‏السلام كه در قرآن آمده، درسهاى بزرگ است كه در اين جا به پاره‏اى از آن‏ها اشاره مى‏شود: 🌱1 - بايد در امور به خصوص نفرين براى نابودى افراد، شتابزدگى نكرد، و تا احتمال هدايت وجود دارد، با كمال صبر و مقاومت و وقار، براى هدايت مردم تلاش نمود. 🌿پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم بر همين اساس رفتار مى‏كرد، در يكى از موارد، سرسختى و لجاجت مشركان به جايى رسيد كه نزديك بود پيامبر اسلام آن‏ها را نفرين كند. خداوند به او خطاب نموده و فرمود: 🌱3 - خداوند در بيان نجات يونس عليه‏السلام مى‏فرمايد: 🌿فَنَادَى فِى الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّى كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فاستَجَبنا لَهُ وَ نَجَّيناهُ مِنَ الغَمِّ و كَذلكَ نُنجِى المُؤمِنينَ؛ 🌿يونس در آن ظلمتهاى متراكم (داخل شكم ماهى) فرياد زد: خداوندا! جز تو معبودى نيست، تو منزّه هستى، و من از ستمكارانم - ما دعاى او را به اجابت رسانديم و او را از آن اندوه نجات داديم و همين گونه مؤمنان را نجات مى‏دهيم. 🔰از جمله: وَ كَذلكَ نُنجِى المُؤمِنينَ؛ و همين گونه مؤمنان را نجات مى‏دهيم. فهميده مى‏شود كه اين يك قانون سرنوشت‏ساز براى همه مؤمنان است و اختصاصى به يونس عليه‏السلام ندارد، هر مؤمنى بايد داراى اين ويژگى‏ها باشد يعنى: 🌱1 - به حقيقت توحيد و معبود يكتا توجه كند. 🌱2 - ذات پاك خدا را از هر گونه عيب و نقص منزه بداند. 🌱3 - به گناه خود اعتراف و اقرار كند. 🌿چرا كه مجازات‏هاى الهى بر دو گونه است: 🌱1 - مجازات استيصال 🌱 2 - مجازات تنبيهى، در مجازات تنبيهى قبل از ورود مجازات، اثر مجازات به بنده مى‏رسد، و اگر بنده خود را پاك سازد، نجات پيدا مى‏كند. 🌱4 - پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم و امامان عليهم السلام در مناجات و راز و نياز خود به خدا عرض مى‏كردند: اَلّلهُمَّ لا تَكِلنِى الى نَفسِى طَرفَةَ عَين اَبَداً؛ 🌿خدايا مرا به اندازه يك چشم به هم زدن، هرگز به خودم وانگذار. 📌 ادامه داستان در پیام بعدی👇 کانال 👇 @Targomeh
حِكْمَةٌ بٰالِغَةٌ فَمٰا تُغْنِ اَلنُّذُرُ این آیات، حکمت بالغه الهی است؛ امّا انذارها (برای افراد لجوج) فایده نمی‌دهد! القمرآيه: 5 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جَادِلْهُم بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ (نحل/۱۲۵) 🔹(اى پیامبر مردم را) با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نیكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شیوه‌اى كه نیكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاه‌تر است و (همچنین) او هدایت یافتگان را بهتر مى‌شناسد. 🔸از این آیه تا آخر سورهٔ نحل، دَه دستور جالب اخلاقى براى برخورد مطرح شده است. این آیه براى همه مسئولین و مربیان و معلّمان و اساتید و علما، دستور جامعى مى‌دهد كه باید آنان براى موفقیّت خود با شیوه‌هاى گوناگونى نسبت به مخاطبان گوناگون خود، مجهز باشند، چرا كه همه‌ى مردم را نمى‌توان با یک شیوه دعوت كرد، هر شخصى یک روح و ظرفیتى دارد كه باید با زبان خودش با او سخن گفت؛ خواص را با حكمت و استدلال، عوام را با موعظه نیكو و مخالفان را با جدال نیكوتر ارشاد كنیم. موعظه نیكو آن است كه واعظ به آنچه مى‌گوید عمل كند و جدال نیكو آن است كه در آن توهین و تحریک غلط احساسات نباشد. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️اولین وظیفه انبیا، دعوت است. «اُدع» ▫️دعوت باید جهت الهى داشته باشد. «الى سبیل ربّک» ▫️دعوت، مراحل و مراتبى دارد. (حكمت، موعظه، جدال نیكو كه حكمت راه عقلى و موعظه راه عاطفى است.) ▫️موعظه باید حَسن باشد، ولى جدال باید اَحسن باشد. «الموعظة حسنة - بالتى هى اَحسن» (هم محتوا نیكو باشد و هم شیوه و بیان) ▫️بیان آثار و بركات خوبى‌ها و آفات و خطرات بدى‌ها از شیوهاى دعوت است. «بالحكمة» (حكمت یعنى آشنایى با مصالح و مفاسد امور از طریق علم و عقل) ▫️شما بیشتر ضامن وظیفه هستید تا ضامن نتیجه. «ان ربک هو اعلم بمن ضلّ عن سبیله و هو اعلم بالمهتدین» ▫️حكمت و برهان همیشه نیكو است، ولى موعظه و جدال ممكن است با شیوه خوب یا شیوه‌ى بد باشد. (كلمه حسن و احسن براى حكمت آورده نشد) ▫️اسلام به طرفداران خود هم غذاى فكرى مى‌دهد، «بالحكمة» هم غذاى روح «الموعظة الحسنة» و به مخالفان برخورد منطقى دارد. «جادلهم ...» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قسمت: 🌺 گل سرخ در آسمان 🌺 فَإِذَا اِنْشَقَّتِ اَلسَّمٰاءُ فَكٰانَتْ وَرْدَةً كَالدِّهٰانِ پس آن‌گاه که آسمان شکافته شود تا چون گل سرخ گون و چون روغن مذاب و روان گردد (آن روز سخت هولناک از گنه پشیمان شوید). الرحمن۳۷ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این است که این وضعیت را دارد و این غیب‌گویی، خاصیت قرآن است! آیا مبادی و مبانی پر ادعای روانشناسی غربی پاسخی برای این گرفتاری های بشر دارد؟! 🔥 با سینه ای ستبر می‌گوییم برای تمامی مشکلات : 👈 [ قرآن جواب دارد! ] کانال 👇 @Targomeh
☘🌻 8⃣ ونقش آن در سازندگی روح :(ادامه مطالب قبل) ❇روح آدمی همانند جسم او نیازمند تقویت است .این تقویت در بدن انسان با مصرف نمودن غذا، ویتامین ها وپروتئین و... به وجود خواهد آمد ودر مورد روح او با توسل وتمسک به معنویات در رأس آن خالق هستی ایجاد خواهد گردید.لذا در مورد انسان این موجود ناشناخته که هر چه از او بگوئیم کم گفته ایم ، نقش وصل شدن به غیر جهان مادی ، بسیار نقش پر رنگ وبی بدیلی خواهد بود. ❇روح آدمی با عبادت  وتوسل به ایزد منّان وبیانات اودر قالب کتابی به نام قرآن تجلی می یابد.انسان نخستین نیز نیازمند اتکا به قدرتی ناشناخته بود که آن قدرت در هنگام نیازمندی بیش از سایر اوقات خود را نشان خواهد داد. 📗قرآن کریم به این مطلب که انسان از جسم و روح آفریده شده در بعضی از آیات اشاره دارد: ☘💚  «[ / ۷۲] به خاطر بیاور هنگامی را که پروردگارت به ملائکه گفت: من بشری را از گل می‌ آفرینم.» «[‌ص/ ۷۲] هنگامی که آن را نظام بخشیدم و از روح خودم در آن دمیدم برای او سجده کنید.» ☘💚ما انسان را از عصاره‌ای از گل آفریدیم.» [/ ۱۲] «[/ ۱۴] از آن پس آن را آفرینش تازه ‌ای ایجاد کردیم، بزرگ است خدائی که بهترین خلق کنندگان است!»  منظور از آفرینش تازه دمیدن روح در بدن انسان است. 🔰آئین پاک اسلام اهمیت زیادی به  بهداشت و سلامت داده و عمل به دستورات آن سلامت روحی و جسمی را برای انسان به ارمغان می آورد. مساله سلامت منحصر به جسم نبوده و شامل سلامت روح نیز می شود. ادامه.... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلَّا غُرُوراً «12احزاب» و آن گاه كه منافقان و كسانى كه در روحشان بيمارى (شكّ و ترديد) بود، گفتند: خدا و پيامبرش جز وعده‌هاى فريبنده به ما ندادند. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شیخ محمود علی البنا در ۱۷ دسامبر ۱۹۲۶ میلادی در روستای «شبرا باص» در استان المنوفیه مصر متولد شد. او قرآن کریم را در مکتب‌خانه روستای خود و نزد شیخ موسی المنطاش در سن ۹ سالگی به طور کامل حفظ کرد. 🔰البنا برای تحصیل در رشته علوم دینی به مسجد جامع الاحمدی در شهر طنطا رفت و در آنجا مشغول به تحصیل شد. او در سال ۱۹۴۷ میلادی به عنوان قاری جمعیت جوانان مسلمان مصر انتخاب شد و در سال ۱۹۴۸ به رادیو قرآن مصر راه یافت و سپس نخستین قرائت وی در دسامبر ۱۹۴۸ با قرائت آیاتی از سوره مبارکه هود، به صورت زنده از رادیو قرآن مصر پخش شد. این قاری برجسته مصری در پایان دهه چهارم قرن گذشته میلادی قاری مسجد عین الحیات و سپس در دهه پنجم قاری مسجد امام الرفاعی شد. او سپس در سال ۱۹۵۹ میلادی به عنوان قاری قرآن به مسجد جامع الاحمدی شهر طنطا بازگشت و تا سال ۱۹۸۰ در همان مسجد به قرائت قرآن پرداخت. سپس قرائت قرآن در مسجد امام حسین(ع) را بر عهده گرفت و تا زمان وفاتش در همان مسجد مشغول قرائت قرآن بود. شیخ محمود علی البنا در سال ۱۹۶۷ میلادی یک دوره کامل ترتیل قرآن برای رادیو قرآن مصر قرائت و ضبط کرد. 📌ادامه مطالب در پیام بعدی…… کانال 👇 @Targomeh
📌ادامه مطالب👇 🔰این قاری مصری در طول زندگی خود به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد و در حرمین شریفین، مسجد الاقصی، مسجد اموی در سوریه و بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی به قرائت قرآن پرداخت. 🔰او در سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان معاون اتحادیه قاریان مصر برگزیده شد و در ۲۰ ژوئیه ۱۹۸۵ میلادی درگذشت. پیکر این قاری بزرگ جهان اسلام را در کنار مسجد روستای محل تولدش یعنی شبرا باص به خاک سپردند کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا