eitaa logo
اندیشمندان جوان سپنتا
216 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
132 ویدیو
15 فایل
کد شامد 1-2-736791-61-0-10 Andishmandan Javan Sepanta Tel: +98 (26) 34 81 92 10 +98 (26) 34 82 41 70 SMS: 1000 26 34 81 92 10 Web: https://ajs.org.ir e-mail: info@ajs.org.ir Channel Admin: @ajs_org_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴ آبان ۱۴۰۱
دگر نهاده‌ام تا که مگر بگیرمش آنکه بجست از کفم بار دگر بگیرمش آنکه به اسیرمش در دل و جان پذیرمش گر چه گذشت من باز ز سر بگیرمش دل بگداخت چون شکر بازفسرد چون باز روان شد از بصر تا به نظر بگیرمش راه برم به سوی او به چراغ روی او چون برسم به کوی او در بگیرمش درد دلم بتر شده من چو زر شده تا ز رخم چو زر برد بر زر بگیرمش گر چه کمر شدم چه شد هر چه بتر شدم چه شد زیر و زبر شدم چه شد زیر و زبر بگیرمش تا به بپایمش همچو بخایمش بند گشایمش بند بگیرمش خواب شدست نرگسش زود درآیم از پسش کرد به خوش راه سفر بگیرمش لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۵ آبان ۱۴۰۱
🔴 یا 🔵 🔴 اشعه یک است و مفرد آن به‌معنای می‌باشد 🔵 اشعه_ها است زیرا یک را دوباره جمع نمی‌بندند پس به‌جای آن باید بگوییم؛ ، ، و لينک کانال 👈🏻 @ajs_org
۱۷ آبان ۱۴۰۱
شصت و هشت آخر هفته تخته گاز ساخته محمد آهنگرانی آخر هفته خانواده رجبی با صدای بابک افرا آخر هفته آبنبات هل دار نوشته مهرداد صدقی لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۹ آبان ۱۴۰۱
۲۱ آبان ۱۴۰۱
نقاشم هر لحظه بتی سازم وانگه همه را در پیش تو بگدازم برانگیزم با درآمیزم چون نقش تو را بینم در آتشش اندازم تو خماری یا هشیاری یا آنکه کنی هر که می سازم ریخته شد بر آمیخته شد با تو چون بوی تو دارد جان جان را هله بنوازم هر که ز من روید با خاک تو می گوید با تو همرنگم با تو هنبازم در خانه و گل بی‌توست خراب این یا خانه درآ جانا یا خانه بپردازم لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۲ آبان ۱۴۰۱
۲۸ آبان ۱۴۰۱
ای خوشا روزا که ما 3معشوق را کنیم دیده از روی نگارینش کنیم گر ز داغ او دردی است در دل‌های ما ز آفتاب روی او آن درد را کنیم چون به دست ما سپارد مشک افشان خویش پیش مشک افشان او شاید که قربان کنیم آن سر زلفش که بازی می کند از باد میل دارد تا که ما را در او پیچان کنیم او به آزار دل ما هر چه خواهد آن کند ما به دل او هر چه گوید آن کنیم این کنیم و صد چنین و منتش بر جان ماست جان و دل خدمت دهیم و خدمت کنیم رحمتش در خاک ما درتافته‌ست ذره‌های خاک خود را پیش او کنیم ذره‌های تیره را در او روشن کنیم چشم‌های خیره را در روی او تابان کنیم چوب خشک جسم ما را کو به مانند عصاست در کف عشقش معجز ثعبان کنیم گر عجب‌های جهان شود در ما رواست کاین چنین فرعون را ما موسی کنیم نیمه‌ای گفتیم و باقی نیم کاران بو برند یا برای را پنهان کنیم لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۹ آبان ۱۴۰۱
🔴 یا 🔵 این واژه با «ک» نوشته می‌شود نه با «گ» بنابر قاعده‌ای آوایی پس از «ش» ساکن تمایز بین تلفظ «ک» و «گ» خنثی می‌شود، اما در باید «ک» تلفظ شود مانند؛ و . . . اما اگر «ش» ساکن نباشد و یا «ش» حرف آخر یک بوده و با کلمه‌ای که با «گ» آغاز می‌گردد ترکیب شده باشد استفاده از «گ» اشکالی ندارد مانند؛ و . . . لينک کانال 👈🏻 @ajs_org
۱ آذر ۱۴۰۱
۲ آذر ۱۴۰۱
بیست و هفت وای بر مسلمانی که در هر ، زمانی را برای و از امور خویش اختصاص ندهد Woe for a Muslim who doesn't dedicate any time to and about his/her matters on لینک کانال 👈 @ajs_org
۵ آذر ۱۴۰۱
۵ آذر ۱۴۰۱
سی_ام آمده‌ام که سر نهم تو را به سر برم ور تو بگوییم که نی نی شکنم برم آمده‌ام چو و جان از همه دیده‌ها نهان تا سوی و دیدگان مشعله نظر برم آمده‌ام که ره زنم بر سر شه زنم آمده‌ام که زر برم زر نبرم برم گر شکند مرا جان بدهم به دل شکن گر ز سرم کله برد من ز میان برم اوست نشسته در من به کجا نظر کنم اوست گرفته دل من به کجا سفر برم آنکه ز زخم او کوه شکاف می کند پیش گشادتیر او وای اگر برم گفتم را گر ببری تو تاب خود تاب تو را چو کند گفت بلی اگر برم آنکه ز تاب روی او نور به دل کشد و آنک ز جوی او آب سوی جگر برم در خیال او همچو گشته‌ام وز سر رشک نام او نام برم این غزلم جواب آن که داشت پیش من گفت بخور نمی‌خوری پیش کسی دگر برم لینک کانال 👈 @ajs_org
۶ آذر ۱۴۰۱
۱۲ آذر ۱۴۰۱
سی_و_یکم منست او هی مزنیدش آن منست او هی مبریدش منست او منست او مثل ندارد امیدش باغ و جنانش آب روانش سیبش بیدش متصلست او معتدلست او دلست او پیش کشیدش هر که ز وز سر سودا سر کشد این جا ببریدش هر که ز آرد صفرا کاسه سکبا پیش نهیدش بیاید کنیدش بیاید هم بپزیدش نک شه هادی زان سوی وادی جانب داد نویدش داد زکاتی آب نباتی تا به مزیدش باده چو خورد او خامش کرد او زحمت برد او تا طلبیدش لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۳ آذر ۱۴۰۱
🔴 (به کسر اول) یا 🔵 (به کسر اول) این دو را نباید با هم کرد اعلام؛ به‌معنای و است و با فعل و به‌کار می‌رود مانند؛ یکی از متعلقان . . . ملک را که فلان را که حبس فرموده‌ای با ملوک نواحی مراسله دارد « - 77» نجاشی به سوی پیغمبر کس فرستاد و او را از اسلام خویش « - 57» اما اعلان؛ به‌معنای و است و با فعل به‌کار می‌رود و هر دو هستند جز این‌که اعلام جنگ؛ به‌معنای حالت و اعلان جنگ؛ به‌معنای کردن می‌باشند لينک کانال 👈🏻 @ajs_org
۱۵ آذر ۱۴۰۱