سخنرانی_حضرت_آقای_اخوان_شب_بیست_و_دوم_ماه_رمضان_1403.mp3
32.11M
شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
۱۴۰۳/۱/۱۳
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ ۱۴۰۳/۱/۱۳ آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akavan110
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#حدیث_اولی_الالباب
خطابات حضرت #امام_کاظم علیهالسلام به #هشام_بن_حکم پیرامون #اولی_الالباب
«يا هشام إياك والطمع. و عليك باليأس مما في أيدي الناس. و أمت الطمع من المخلوقين، فإن الطمع مفتاح للذل، و اختلاس العقل، و اختلاق المروات، و تدنيس العرض، و الذهاب بالعلم»
#تحف_العقول ص۳۹۹
موضوع #طمع و خراب کردن #شخصیت انسان؛ تبیین #طمع به اینکه انسان برای رسیدن به مطلوبی از غیر طریق مألوف مقدماتی را مثل تقرب جستن با تملق فراهم فراهم کند تا به مطلوب برسد؛ امکان رسیدن به منافعی در پی #تملق و #تواضع بیجا و حتمیت رسیدن به ضررهایی همچون بسته شدن باب #تدبیر در انسان؛ ضرورت تدبیر صحیح توسط انسان در مقابل طمع ورزیدن به امری که در آن جایگاه مناسبت ندارد
ضررهای طمع: «فإن الطمع مفتاح للذل»
طمع کلید خواری و #ذلیل شدن است؛
«و اختلاس العقل»
طمع #عقل را به کجی و گمراهی میاندازد؛ ضرورت چینش مقدمات صالحه برای رسیدن به مطلوب عقل
بر در ارباب بیمروت دنیا
چند نشینی که خواجه کی به درآید
#حافظ
مقایسه فرهنگ نیروی کار در داخل کشور و نیروی کار وارد شده از کشورهای همسایه به طمع نورزیدن و تبعات اجتماعی آن؛ محترم بودن طرفین فضای #کار در #اجتماع و از بین رفتن این مسأله با طمع ورزیدن؛ طمع ورزیدن یعنی کسی از طریق غیر مألوف میخواهد به جایی برسد که دیگران از طریق مألوف بدان رسیدهاند
«و اختلاق المروات»
از بین رفتن #مروت و #مردانگی در انسان طمعورز؛ مروت نداشتن انسان طماع نسبت به خود و دیگران؛ جریانی از شخصی طماع در محل کار مرحوم پدر استاد؛ جریانی از شخصی طماع که زندگی افسانهای برای خودش درست کرده بود؛ جریانی از شخصی در بازار فرش پیرامون از بین رفتن بازار فرش #تبریز در بیش از چهل سال قبل؛ نابود شدن #جامعه توسط طمع و وظیفهٔ متصدیان و #مسئولان کشور برای آموزش #قناعت به #مردم؛ تبیین معنای قناعت به اینکه انسان راضی به مرز و حد خود باشد؛ #قانع مقابل #مسرف است که به شخصی میگویند که از حد خودش تجاوز میکند؛ مسرف در جهات مختلف است که یکی تجاوز در حد خود در طمع ورزیدن است
«و تدنيس العرض»
آلوده و حقیر کردن #حرمت خود انسان با طمع ورزیدن؛ ضرورت پرهیز از اموری که حرمت انسان در آنها ریخته میشود؛ جریانی از منبر در مسجد #گود و برخورد با برخی از افراد #فقیر با شخصیت؛ لِلْفُقَرَآءِ ٱلَّذِينَ أُحْصِرُوا۟ فِی سَبِيلِ ٱللَّهِ لاَ يَسْتَطِيعُونَ ضَرْبًا فِی ٱلْأَرْضِ يَحْسَبُهُمُ ٱلْجَاهِلُ أَغْنِيَآءَ مِنَ ٱلتَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِيمَٰهُمْ لاَ يَسْـَٔلُونَ ٱلنَّاسَ إِلْحَافًاۗ وَ مَا تُنفِقُوا۟ مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ ٱللَّهَ بِهِۦ عَلِيمٌ #البقرة:۲۷۳؛ جمع بین ثروتمند بودن و گدا بودن در برخی انسانهای بدون باور درست و جمع بین فقیر بودن و عزیز بودن در برخی انسانهای با باور درست
«يا هشام إياك والطمع. و عليك باليأس مما في أيدي الناس»
از راههای ترقی در امور #معنوی همین #یأس داشتن از آنچه در دست مردم است میباشد؛ توصیهای به #امام_جماعت در #بازار: عدم سوال از شغل بازاریان
«و تدنيس العرض»
اهمیت عِرض و حرمت در #اسلام؛ بالاتر بودن حرمت #مؤمن از حرمت #کعبه: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام قَالَ: الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْكَعْبَةِ #الخصال ص۲۷؛ طمع ورزیدن به امور مختلف همچون طمع به #شهرت و #مقام و #ثروت، که هر اندازه اینها زیر پا گذاشته شوند انسان به سمت #کمال در حرکت است
شعری از #محقق_اصفهانی پیرامون طمع
ای بسته دل اندر خوان طمع
وی خسته تن از پیکان طمع
ای مرغ دلت پیوسته کباب
از نائرۀ سوزان طمع
فریاد که آب رخت را ریخت
بر خاک مذلت، نان طمع
یا آنکه بنه دندان به جگر
یا آنکه بکش دندان طمع
یا گوش بهر بد و نیک بده
یا آنکه به بند زبان طمع
دیوان #کمپانی
محاسن #عفت_نفس در کلام مولا #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه
صلیالله علیک یا مولانا یا امیرالمؤمنین
السلام علیک یا اول المظلوم
مناجات علی از سوی نخلستان نمی آید
صدای دلنشین شاه انس و جان نمیآید
یتیمی دامن مادر گرفته اشک میریزد
که ای مادر چرا غم خوار ما طفلان نمیآید
به جای صوت قرآن چون شده کز خانه حیدر
نوایی جز صدای ناله و فغان نمیآید
علی جانم علی جانم
علی جانم علی جانم
علی جانم علی جانم
علی جانم علی جانم
وصیت امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه مبنی برای تدفین شبانه بدن مبارکشان به صورت مخفیانه به منظور مصون ماندن از جسارت #خوارج
روضه تدفین ابدان مطهر پنج تن آل عبا علیهمالسلام و غربت #سیدالشهداء علیهالسلام هنگام تدفین
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ ۱۴۰۳/۱/۱۳ آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akavan110
ثمّ مشى الإمام زين العابدين (علیهالسلام) إلى جسد أبيه واعتنقه وبكى بكاءاً عالياً ، وأتى إلى موضع القبر، ورفع قليلاً من التراب فبان قبر محفور وضريح مشقوق، فبسط كفيه تحت ظهره وقال: «بسم الله وفي سبيل الله وعلى ملّة رسول الله ، صدق الله ورسوله ، ما شاء الله ، لا حول ولا قوّة إلاّ بالله العظيم».
وأنزله وحده ، لَم يشاركه بنو أسد فيه ، وقال (علیهالسلام) لهم : «إنّ معي مَن يعينني». ولمّا أقرّه في لحده ، وضع خدّه على منحره الشريف قائلاً: «طوبى لأرض تضمّنت جسدك الطاهر ، فإنّ الدنيا بعدك مظلمة والآخرة بنورك مشرقة ، أمّا الليل فمسّهد والحزن سرمد ، أو يختار الله لأهل بيتك دارك التي أنت بها مقيم ، وعليك منّي السّلام يابن رسول الله ورحمة الله وبركاته». وكتب على القبر : «هذا قبر الحسين بن علي بن أبي طالب الذي قتلوه عطشاناً غريباً».
#مقتل_الحسین علیهالسلام تألیف مرحوم #مقرم ص۳۲۰
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
۱۴۰۳/۱/۱۳
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
بسم الله الرحمن الرحیم
چهارشنبه ۱۷ بهمن _ شروع از ساعت ۲۰
فیض منبر ساعت ۲۰:۱۵
شرح شواهد التنزیل حاکم حسکانی
به کلام دانشمند معظم آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
خ مولوی، خ تشکری موحد، حسینیه
هیئت اصحاب الحسین علیهالسلام
جلسه ویژه برادران میباشد.
سخنرانی_حضرت_آقای_اخوان_شب_بیست_و_چهارم_ماه_رمضان_1403.mp3
28.25M
شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
۱۴۰۳/۱/۱۵
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ ۱۴۰۳/۱/۱۵ آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akavan11
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#حدیث_اولی_الالباب
خطابات حضرت #امام_کاظم علیهالسلام به #هشام_بن_حکم پیرامون #اولی_الالباب
«وعليك بالاعتصام بربك و التوكل عليه»
#تحف_العقول ص۳۹۹
اعتصام به رب؛ ذکر رب به منظور توجه به جنبهٔ #تربیت و آویختگی به او؛ توکل به الله و توکل به رب؛ رب ذاتی است که در مقام پروردگاری انسان است؛ تبیین معنای #پروردگار؛ ارزش همهچیز به پرورش و پروریده شدن آن است؛ لزوم بریدن #طمع از #مردم و #اعتصام به رب؛ توصیف #حضرت_یوسف علیهالسلام در مورد چگونه دیدن امر پروردگار نسبت خودش: وَ رَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَ خَرُّوا لَهُ سُجَّدًا وَ قَالَ يَا أَبَتِ هٰذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقًّا وَ قَدْ أَحْسَنَ بِي إِذْ أَخْرَجَنِي مِنَ السِّجْنِ وَ جَاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَ الشَّيْطَانُ بَيْنِي وَ بَيْنَ إِخْوَتِي إِنَّ رَبِّي لَطِيفٌ لِمَا يَشَاءُ إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ #یوسف علیهالسلام:۱۰۰
«و التوكل عليه»
#توکل به معنی پشت دادن و اتکال است که از کَلّ (= آویزان شدن به چیزی) گرفته شده است؛ خودت را به ذاتی که میپروراند متکی کن؛ #خیر بودن جمیع امور در مسیر #پرورش_الهی نه #پرورش_ نفس به معنی اینکه انسان راهی که خدا گفته را برود که اگر آن که میخواهد بشود خیرش است و اگر آن که را میخواهد نشود باز هم خیرش است زیرا او را خدا دارد میپروراند؛ جریان منقول از #شهریار در مورد نذر شخصی در #تبریز برای فرزند دار شدن؛ انسان به باید به #وظیفه خود عامل باشد و در #توسل و #ابتهال راضی به رضای خدا و قانع به آنچه خدا میدهد باشد
«و جاهد نفسك لتردها عن هواها، فإنه وجب عليك كجهاد عدوك» #تحف_العقول ص۳۹۹
با #نفس خود بجنگ تا هوایش را از خودت دور کنی؛ هوا و هوای نفس به معنی سقوط است و #هوای_نفس یعنی نفسی که انسان را زمین میزند که زمین خوردن جنبهٔ مخالف ترقی را بیان میکند؛ #واجب بودن جهاد با نفس همچون وجوب #جهاد با #دشمن؛ اوصاف؛ نمونهای از #اخلاق نیکوی مرحوم آیتالله #سیداحمدخوانساری که با آنکه #مرجع و صاحب کتاب #جامع_المدارک بود کتاب #مصباح_الهدی_فی_شرح_العروة_الوثقی مرحوم آیتالله شیخ #محمدتقی_آملی را که معاصر وی بود در درس خارج #فقه تدریس و بحث میکرد؛ توصیف مرحوم امام از مرحوم آیتالله شیخ #محمدتقی_آملی و نقل خوابی از ایشان؛ بدترین #دشمن: أعدى عدوك نفسك التي بين جنبيك #بحارالأنوار ج۷۰ص۶۴؛ لزوم مبارزه با نفس و توجه به زمان مند بودن و به #تدریج بودن آن؛
اوحدی شست سال سختی دید
تا شبی روی نیک بختی دید
#اوحدی
سی سال لاف مهر زدم تا سحرگهی
وا شد دلم چو گل ز نسیم بهار عشق
#وحدت_کرمانشاهی
ضرورت پرهیز از برخورد عوامانه با اموری همچون #شب_قدر؛ تحلیل صحیح یک شبه عوض شدن برخی افراد؛ جریانی از شخصی که سر به عاقبت به خیری برد
صلیالله علیک یا ایتها الصدیقة الجلیلة الجمیلة ذات الاحزان الطویلة فی المدّة القلیلة المخفیة قبرها المجهولة قدرها فاطمة الزهرا بنت رسول الله
محبوبهٔ حق، جان جهان فاطمهام بود
هم قائمهٔ روح و روان فاطمهام بود
مام حسنین، مونس جان فاطمهام بود
غمخوار دل غمزدگان فاطمهام بود
بقیع فاطمهام کو؟
دُر عالمهام کو؟
در راه خدا طائر من گشته فدایی
ما بین من و فاطمه افتاده جدایی
طفلان همه گویند که مادر به کجایی
ای سینه شکسته ز چه در خانه نیایی
بقیع فاطمهام کو؟
دُر عالمهام کو؟
نفسي علی زَفَراتها محبوسةٌ
یا لـیتها خـرجـت مـع الزَّفَـراتِ
لا خیرَ بعدكِ في الحیاةِ
و إنّما أبکي مخافةَ تـطـولَ حـیاتي
مردم همه در خوابند الا من افسرده
در کنار قبر تو میگریم و مینالم
ای طائر پر بسته، رفتی به دل خسته
با پهلوی بشکسته، ای شمع شبستانم
دیگر نخوری سیلی، رویت نشود نیلی
رفتی و شدی راحت، از محنت دورانم
صلیالله علیک یا مولاتی یا فاطمة الزهرا
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
۱۴۰۳/۱/۱۵
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
بسم الله الرحمن الرحیم
چهارشنبه ۲۴ بهمن
شروع از ساعت ۲۰
فیض منبر ساعت ۲۰:۱۵
شرح شواهد التنزیل حاکم حسکانی
به کلام دانشمند معظم آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
خ مولوی، خ تشکری موحد، حسینیه
هیئت اصحاب الحسین علیهالسلام
جلسه ویژه برادران میباشد
هيئت محبان الزهراء (سلام الله علیها)
سخنران خطيب ارجمند آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
پنجشنبه (شب جمعه) از نمازمغرب و عشاء
شهر ری- ميدان هادي ساعي- جنب بانک مسكن- خ شهيد صادقي پ ۱۰۰
📌#اطلاع_رسانی
#جلسه_هفتگی_روضه_شبهای_جمعه
#جشن_نیمه_شعبان
پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه
شرح زیارت امین الله به کلام آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
فیض منبر حدود ۲۲:۰۰
میدان قیام بعد از پل ری خیابان ری
حسینیه همدانیها
موقعیت:
مسجد و حسینیه همدانیها
https://nshn.ir/85rbv8tjYxuoXq
.
اگر آقا #امام_زمان علیهالسلام ظهور کردند و شرایط آماده شد، آن چیزی را که امام به مردم میآموزند این معارف است. اما وقتی جامعهای با #شبهات سر و کار دارد، با مسائل تهاجمی فکری سر و کار دارد، من اگر فقط به این آدم بخواهم تعلیم قرآن بدهم، این آن شبهات در ذهنش میماند و این تعلیم قرآن دیگر سودی برای فرد ندارد. آموزش باید به گونهای باشد که فرد نسبت به آن شبهات واکسینه بشود و سپس سراغ اینگونه تعلیم و تعلم برود.
۲ رمضان المبارک ۱۴۴۰
۱۳۹۸/۲/۱۹
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
s980201.mp3
26.44M
میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
سخنران: آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
نیمه شعبان ۱۴۴۰
۹۸/۲/۱
https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سخنران: آیت الله #شیخ_عباس_اخوان نیمه شعبان ۱۴۴۰ ۹۸/۲/۱
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
وَ نُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی ٱلَّذِينَ ٱسْتُضْعِفُوا۟ فِی ٱلْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ ٱلْوَٰرِثِينَ #القصص:۵
مباحث مختلف در موضوع #غیبت و طرح آن #قرآن کریم؛ طرح اشکال مخالفین بر علیه #شیعه به اینکه موضوع غیبت در قرآن کریم مطرح نیست و این بر خلاف حکمت مسأله #امامت در شیعه است؛ طرح موضوع #مهدویت در قرآن؛ طرح برخی از مباحث توسط خدای متعال در قرآن به صورت #قیاس_عقلی همچون آیه: لَوْ كَانَ فِيهِمَآ ءَالِهَةٌ إِلاَّ ٱللَّهُ لَفَسَدَتَا فَسُبْحَٰنَ ٱللَّهِ رَبِّ ٱلْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ #الأنبیاء علیهمالسلام:۲۲؛ طرح مباحث قرآنی در درجات مختلف فهم مثل آمدن برخی از آیات در مقامات مختلف #تمثیل و #حکایت و مباحث #اخلاقی و قیاسات عقلی؛ منتهی شدن آیه به #برهان_خلف: لَوْ كَانَ فِيهِمَآ ءَالِهَةٌ إِلاَّ ٱللَّهُ لَفَسَدَتَا فَسُبْحَٰنَ ٱللَّهِ رَبِّ ٱلْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ #الأنبیاء علیهمالسلام:۲۲؛ متداول بودن برهان خلف در مباحث #ریاضی
#میثاق_انبیاء علیهمالسلام: وَ إِذْ أَخَذَ ٱللَّهُ مِيثَٰقَ ٱلنَّبِيِّـینَ لَمَآ ءَاتَيْتُكُم مِّن كِتَٰبٍ وَ حِكْمَةٍ ثُمَّ جَآءَكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِۦ وَ لَتَنصُرُنَّهُۥۚ قَالَ ءَأَقْرَرْتُمْ وَ أَخَذْتُمْ عَلَیٰ ذَٰلِكُمْ إِصْرِیۖ قَالُوٓا۟ أَقْرَرْنَا قَالَ فَٱشْهَدُوا۟ وَ أَنَا مَعَكُم مِّنَ ٱلشَّٰهِدِينَ #آل_عمران:۸۱؛ فهم #میثاق_انبیاء علیهمالسلام از طریق #روایت در دوران #امام_زمان علیهالسلام بر خلاف رأی #عامه که در اینجا دچار #تأویل برخلاف ظاهر آیه شدهاند؛ اتهام علیه شیعه به عمل نکردن به ظاهر آیات و تاویل کردن آیات؛ جریان ملاقات #سیدعبدالحسین_شرف_الدین با #ملک_فیصل؛ جریان ملاقات مرحوم حاج آقا #بهاءالدین_نوری (از علمای #تهران فرزند آشیخ #عبدالنبی_نوری) با رئیس #وهابیت در حجاز؛ وَ مَن كَانَ فِی هَٰذِهِۦٓ أَعْمَیٰ فَهُوَ فِی ٱلْأَخِرَةِ أَعْمَیٰ وَ أَضَلُّ سَبِيلاً #الإسراء:۷۲
میثاق انبیاء و #رجعت در هنگام #ظهور: وَ أما الرَّدُّ عَلَی مَنْ أَنْکَرَ الرَّجْعَهًَْ فَقَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل ... وَ إِذْ أَخَذَ اللهُ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ لَما آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتابٍ وَ حِکْمَةٍ ثُمَّ جاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِما مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَ لَتَنْصُرُنَّهُ وَ هَذَا لَا یَکُونُ إِلَّا فِی الرَّجْعَهًِْ. #بحارالأنوار ج۵۳ص۱۱۸؛ مُصَدِّقٌ بِرَجْعَتِکُمْ، مُنْتَظِرٌ لِأَمْرِکُمْ مُرْتَقِبٌ لِدَوْلَتِکُمْ. آخِذٌ بِقَوْلِکُمْ، عَامِلٌ بِأَمْرِکُمْ زیارت #جامعه_کبیره
جریان ولادت #امام_زمان علیهالسلام و شباهت آن با ولادت #حضرت_موسی علیهالسلام در مخفی بودن: إِذَا كَانَ وَقْتُ الْفَجْرِ يَظْهَرُ لَكِ بِهَا الْحَبَلُ لِأَنَّ مَثَلَهَا مَثَلُ أُمِّ مُوسَى علیهالسلام لَمْ يَظْهَرْ بِهَا الْحَبَلُ وَ لَمْ يَعْلَمْ بِهَا أَحَدٌ إِلَى وَقْتِ وِلَادَتِهَا لِأَنَّ فِرْعَوْنَ كَانَ يَشُقُّ بُطُونَ الْحُبَالَي فِي طَلَبِ مُوسَى علیهالسلام وَ هَذَا نَظِيرُ مُوسَى علیهالسلام #كمال_الدين_و_تمام_النعمة ج۲ص۴۲۶؛ جریان #ازدواج ملیکهٔ دوسرا #حضرت_نرجس خاتون با #امام_عسکری صلوات الله علیهما؛ باب ما روي في نرجس أم القائم علیهالسلام و اسمها مليكة بنت يشوعا بن قيصر الملك. #كمال_الدين_و_تمام_النعمة ج۲ص۴۱۸به بعد؛ جریان تن دادن به اسارت و کنیزی جناب #نرجس_خاتون سلام الله علیها برای رسیدن خدمت #امام_حسن_عسکری صلوات الله علیه
شاهنشه روم دختری داشت
در برج عفاف اختری داشت
آينه عصمت و ادب بود
دارای شرافت نســـب بود
میبود مليکه نام ناميش
میداشت پدر چون جان گراميش
آزاده نواده حــــــواری
شایســــــته هر بـــزرگواری
شمعون وصی مسیح جدش
از باغ کمال رسته قدش
برده نسب از هر سو ملیکا
از قیصر و جانشین عیسی
#میرفخرا
گفتند که یا رب این چه بخت است
داماد مگر سیاه بخت است
مگر به خواب ببینم خیال منظر دوست
#حافظ
نامهای بزرگوار حضرت نرجس خاتون؛ مجرب بودن #توسل به ساحت حضرت؛ باب ماروي في ميلاد القائم صاحب الزمان حجة الله بن الحسن بن علي بن محمد بن علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب صلوات الله علیهم اجمعین #كمال_الدين_و_تمام_النعمة ج۲ص۴۲۵به بعد
نرجس خاتون صلوات الله علیها؛ تولد امام زمان صلوات الله علیه و تلاوت قرآن در بدو ولادت: بَقِيَّتُ ٱللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَۚ وَ مَآ أَنَا عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ #هود علیهالسلام:۸۲؛ دلتنگی جناب نرجس خاتون برای فرزند بزرگوارشان و دلتنگی #حضرت_رباب سلام الله علیهما برای #حضرت_علی_اصغر علیهالسلام
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
نیمه شعبان ۱۴۴۰
۹۸/۲/۱
https://eitaa.com/akavan110