eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظاهر احتمالی موجودات فرازمینی از نظر دانشمندان 👽🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ظاهر احتمالی موجودات فرازمینی از نظر دانشمندان 👽🔺 #ادعاهای_عجیب #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #موجودا
ظاهر احتمالی موجودات فرازمینی از نظر دانشمندان 👽🔻 ♦️ از نظر دانشمندان کدام چهره از موجودات فرازمینی به واقعیت نزدیک تر است⁉️ 🔷 با افزایش درک ما از جهان اطرافمان، چشم انداز ما نیز نسبت به وجود خود متواضع تر شده، این امر موجب شده که دانشمندان نظریه پردازیهایی را درباره ظاهر موجودات فرازمینی آغاز کنند که نسبت به گذشته می توان آنها را واقعی تر دانست. 🔶 دیدگاه ها و عقاید در رابطه با شکل و شمایل این موجودات بسیار متنوع و متغیر است، اما برخلاف همه این دیدگاه های علمی_تخیلی دانشمدان نظریات خود را برحسب سرنخهای زیست_محیطی و بیولوژیکی ارائه داده اند. 🔷 اما مطرح شدن این نظریات علمی باز هم به این معنا نیست که ما به پاسخ هستی شناسانه بیگانگان فرازمینی نزدیک شده ایم. 🔻 موجودات فضایی شبیه عروس دریایی هستند 🔷 دکتر مگی آدرین پاکوک که برای شرکت فضایی استریوم کار می کنند اعتقاد دارد که بیگانگان فضایی موجوداتی از نوع دریایی با نور بیشتر برای برقراری ارتباط با سایر موجودات فضایی هستند، این موجودات دهان خود را برای گرفتن مواد شیمیایی از اتمسفر برای رشد و تولیدمثل باز می کنند . 🔶 بدنشان در نور خورشید باز میشود و سطح متالیک آن برای جذب نور کاربرد دارد و چشمهایشان نوعی لنز دارد که برای مشاهده اطراف خود با جزئیات کامل به کار می رود. سطح تحتانی بدنشان برای استتار نارنجی رنگ است. 🔷 وی نظریه خود را براساس چگونگی آغاز حیات در اقیانوس های روی زمین مطرح و چنین نتیجه گیری کرده است که این موجودات می توانند با اتمسفر خارجی به همان نحو تعامل برقرار کنند که ارگانیسمها در اقیانوسهای ما با آب تعامل دارند. 🔻 موجودات فضایی شبیه حشرات هسنتد 🔷 سوسک ها درمیان منفورترین موجودات سیاره ما جای می گیرند و علت آن پوشش محافظ خارجی ضخیم آنها است که می توانند برای مدت طولانی در شرایط سخت (برای مثال جنگ هسته ای) دوام بیاورندو 🔻 موجودات فضایی شبیه انسان هستند 🔷 سیمون کانوی موریس استاد زیست شناسی باستانی تکاملی در دانشگاه کمبریج معتقد است که بیگانگان فضایی شاید درست شبیه انسان باشند . 🔶 به این معنا که آنها نه فقط در ظاهر و بیولوژی بلکه در ضعفهای انسانی چون خشونت، حرص و تمایل به سوء استفاده از منابع دیگران نیز با انسان مشترک هستند. 🔷 وی اظهار می دارد: وقتی که یک زیست کره وجود داشته باشد شرایط مشابه پدید می آید و این امر در رابطه با هوش نیز صدق می کند. 🔻 موجودات فضایی حیات غیر کربنی دارند 🔷 براساس آنچه ما درباره حیات در زمین می دانیم این مسئله قابل درک است که چرا بسیاری از دانشمندان از جمله موریس این ایده را مطرح می کند که بیگانگان فضایی شبیه انسان هستند. 🔶 اما این در شرایطی است که قسمت اعظم حیات روی سیاره زمین متشکل از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و سولفور است. 🔷 دانشمندان در سال ۲۰۱۰ اورگانیسمهای چند سلولی یافته اند که به اکسیژن نیازی ندارند و براساس دانش کنونی تنها باکتری چنین ویژگی دارد. این امر پرسشهایی را درباره درک ما از حیات و چگونگی وجود آن به دنبال دارد. 🔶 فرضیه های علمی امروز نشان می دهد که حیات غیرکربنی می تواند در کیهان وجود داشته باشد و اگر صحت این فرضیه ثابت شود این احتمال وجود دارد که حیات فرازمینی هیچ شباهتی به حیات زمینی نداشته باشد. 🔻 موجوداتی از اعماق دریا یا ارتفاعات بالا 🔷 برای مثال در برنامه اکتشاف کانادا دکتر لوئیس دارتنل زیست اختر شناس دانشگاه کالج لندن احتمالات معدودی مطرح کرده که براساس آن موجودات فضایی که از سیاره های دیگر هستند ممکن است شبیه برخی اورگانیسمهای سیاره ماه باشد. ♦️ برای مثال در دنیاهای آبی این اورگانیسمها شبیه موارد نادری هستند که ما در اعماق اقیانوسهای خود مشاهده می کنیم و یا در دنیاهایی که دارای گرانش سنگین هستند موجودات پرنده بسیار قدرتمند و بزرگتر وجود دارد که از مزایای اتمسفر متراکم و غلیظ آنجا سود می برند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مردی که به آینده سفر کرد 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نقش خرافات در شکل گیری اعمال و افکار انسان 🧿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
◾️@ferghe_mavara ◾️ السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ ▪️ داغ عطر یاس زهرا زیر ماه ▪️ می چکانید اشک حیدر را به چاه ▪️ عشق محزون علی یاس است و بس ▪️ چشم او یک چشمه الماس است و بس ▪️ اشک می ریزد علی مانند رود ▪️ بر تن زهرا : گل یاس کبود ◾️ شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا علیهاالسلام تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا شیطان می‌تواند به صورت انسان ظاهر شود⁉️👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ بسیاری از افراد معتقدند که شیطان رانده شده می‌تواند به صورت انسان ظاهر شود و راه افراد را برای رسیدن به جهنم و آتش هموار سازد، اما برخی دیگر بر این ادعا نیستند. 🔷 آیات قرآنی در مورد شیطان و ماهیت آن 🔶 در قرآن آشکارا بیان شده که شیطان از جنیان است: 🔷 و إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیسَ کانَ مِنَ الْجِن... کهف، ۵۰ 🔶 قالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعینَ *ص، ۸۲* 🔷 شیطان غیر از اینکه با وسوسه خودش مومن را از غیر مومن غربال می‌کند، هیچ گاه بر انسان‌ها تسلط ندارد مگر کسانی که خودشان بخواهند شیطان را ولی خود قرار دهند. 🔻 خداوند متعال بر عدم تسلط ظاهری شیطان مگر با وسوسه در سوره‌ سبا آیه ۲۱ اشاره می‌کند: 🔷 و ما کانَ لَهُ عَلَیْهِمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَنْ یُؤْمِنُ بِالْآخِرَةِ مِمَّنْ هُوَ مِنْها فی شَکٍّ وَ رَبُّکَ عَلى کُلِّ شَیْءٍ حَفیظ 🔻 شیطان هم نحوه‌ی سلطه خودش را اینگونه بیان میکند که من دعوت کردم و شما قبول کردید: ♦️ و قالَ الشَّیْطانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ وَ ما کانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لی فَلا تَلُومُونی ..... *ابراهیم، ۲۲* به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا شیطان می‌تواند به صورت انسان ظاهر شود⁉️👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ بسیاری از افراد معتقدند که شیطان
آیا شیطان می‌تواند به صورت انسان ظاهر شود⁉️ 👹🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️امکان ظهور شیطان در قالب انسان 🔷 برخی بر آن هستند که ابلیس نمی‌تواند در شکل انسانی ظاهر گردد، ولی در مقابل عده‌ای بر آنند که دلیلی بر محال بودن این کار وجود ندارد. به خصوص که در روایات در این باره به نکته‌هایی اشاره شده که می‌رساند شیطان به شکل‌های گوناگون از جمله به صورت انسانی هم گاهی ظاهر می‌شود. 🔻 به طور مثال در قرآن آمده است: 🔷 «به یاد آورید هنگامی را که شیطان، اعمال مشرکان را در نظرشان جلوه داد و گفت: هیچ کس از مردم بر شما پیروز نمی‌گردد و من همسایه شمایم، اما هنگامی که دو گروه (جنگجویان و حمایتِ فرشتگان از مؤمنان) را دید، به عقب بازگشت و گفت: از شما بیزارم. چیزی را می‌بینم که شما نمی‌بینید» (انفال آیه ۴۸.) از ظاهر این آیه به دست می‌آید که شیطان می‌تواند به صورت آدمی نمودار شود. (تفسیر نمونه، ج. ۷، ص. ۲۰۱، نشر دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۲۹ ش.) 🔶 در روایتی که در بسیاری از کتب نقل شده، می‌خوانیم قریش هنگامی که تصمیم برای حرکت به سوی میدان بدر گرفتند، از حمله طایفه بنی کنانه ترس داشتند، زیرا قبلاً با هم دشمنی داشتند. 🔷 در این هنگام ابلیس در چهره «سراقه بن مالک» که از سرشناسان قبیله بنی کنانه بود، به سراغ آن‌ها آمد و اطمینان داد که با شما موافق و هماهنگم. کسی بر شما غالب نخواهد شد، اما به هنگامی که نزول ملائکه را دید، عقب‌نشینی نمود و فرار کرد. (شیخ صدوق، امالی، مجلس پانزدهم، حدیث ۱۰) 🔻 علامه طباطبایی در تفسیر المیزان چندین روایت نقل کرده که در صدر اسلام در چند مورد (در جنگ‌ها و مقاطع مختلف) ابلیس به شکل بعضی از کفار نمودار شده و با کفار سخن می‌گفته و آن‌ها را به مخالفت با پیامبر تشویق نموده است. 🔷 مثلا در روز رحلت پیامبر به صورت «مغیره بن شعبه» نمودار شد و مردم را بر ضد بنی‌هاشم تحریک کرد. (المیزان، ج. ۹، ص. ۱۱۰، نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۷۹ ش)؛ و این حدیث نبوی: «من رآنی فقد رآنی فانّ الشیطان لا یتشبّه بی» (و همچنین این خبر مستفاد از حدیث مزبور: «انّ الشیطان لا یتمکّن ان یتمثّل بصورة الانبیاء» مؤیّد ظاهر شدن شیاطین بر آدمیان است. 🔶 در بسیاری از داستان‌ها که مبتنی بر احادیث است از ظاهر شدن ابلیس بر انبیا و ائمه و گفت و گوی آنان سخن رفته است. 🔻 از ثعلبه بن زید انصاری نیز نقل شده که گفت: از جابر عبدالله انصاری شنیدم که می‌گفت: ابلیس چهار بار به صورت چهار نفر مجسم شد. 🔷 اول به صورت سراقه: در جنگ بدر به صورت سراقه در آمد و به کفار قریش گفت: امروز هیچ کس ‍ بر شما غالب نخواهند شد؛ زیرا شما با داشتن این همه نفرات و ساز و برگ جنگی ارتشی شکست ناپذیر هستید. وانگهی من نیز در کنار شما هستم و به وقتش، چون یک همسایه وفادار و دلسوز از هیچ گونه حمایتی دریغ ندارم) 🔶 دوم به صورت منبه بن حجاج: در روز عقبه به قیافه او در آمد و فریاد کرد:‌ ای یاران! محمد و کسانی که از دین برگشتند کنار عقبه اند. آن‌ها را دریابید. حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به انصار فرمود: نترسید! چون صدای او به کسی نمی‌رسد. 🔷 سوم به صورت پیرمردی از اهل نجد: روزی که کفار مکه در"دار الندوه" برای مشورت در مورد قتل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اجتماع کردند، شیطان به صورت پیرمرد نجدی وارد مجلس شد و دستور‌های لازم را در این باره داد. 🔶 خداوندپیامبر(ص) را آگاه کرد و فرمود: به یاد بیاور زمانی را که مشرکان مکه نقشه می‌کشیدند تو را یا به زندان اندازند یا به قتل رسانند و یا تبعید کنند، و چاره اندیشی می‌کردند، ولی خدا نقشه آنان را نقش بر آب کرد. 🔷 چهارم به صورت مغیره بن شعبه: روزی که حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم رحلت فرمود، آن لعین به صورت مغیره در آمد و در میان مهاجر و انصار فریاد زد:‌ای مردم! خلافت را مانند پادشاهان ایران و قیصران روم قرار دهید. هر کس بعد از خود آن را به فرزندان یا خویشانش وصیت کند و آن را در اختیار بنی هاشم قرار ندهد تا آن‌ها هم در اختیار فرزندان خود قرار دهند. 🔶 آن ملعون برای این که با پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مخالفت نماید و ایشان را از بین ببرد، در این چهار جا به صورت انسان در آمد. ♦️ بنابراین؛ از مجموع این گونه مطالب عده‌ای استنباط کرده‌اند که شیطان می‌تواند به صورت انسان‌های بد طینت ظاهر شود و در قالب نصیحت و خیرخواهی آنان را به سوی گمراهی و ضدیت با حق دعوت کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا شیطان می‌تواند به صورت انسان ظاهر شود⁉️ 👹🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ شیطان در قالب‌های گوناگون مردم را در برابر حق قرار دهد! 🔷 با توجه به آیات عدم تسلط شیطان بر انسان، اینگونه نتیجه میگیریم که شیطان در ظاهر به هیچ وجه قدرتی بر انسان ندارد و طبیعی است که اگر تجسم مقطعی شیطان در قالب یک جسم مادی مثل انسان موجب نوعی تسلط برای شیطان شود با صریح آیات قرآنی که تسلط شیطان بر انسان را رد میکند مخالف است. 🔶 و قول علامه مجلسی در این زمینه این بود که تجسم شیطان با اجازه‌ی خداوند و به دلیل مصالحی است که خداوند به آن‌ها عالم است و طبق قول کشف الاسرار، شیطان تنها به صورت پیری ترسان و لرزان (کنایه از نهایت ضعف) درمی آید. 🔷 تنها کاری که خداوند اجازه‌ی آن را به شیطان داده این است که (حتی در قالب انسانی) جز وسوسه‌ی انسان تسلط دیگری بر انسان ندارد. 🔶 حال ممکن است این وسوسه با وعده دادن یا ترساندن از فقر یا غفلت از خدا یا زیبا جلوه دادن کار‌های ناپسند و ... باشد که در همه‌ی این موارد انسان به اراده‌ی خود، نظرات شیطان را می‌پذیرد و به گمراهی کشانده می‌شود. 🔷 منظور از ظاهر شدن شیطان این نیست که از ماهیت حقیقی خود خارج می‌شود و تغییر ماهیت دهد؛ بلکه منظور آن است که در قوه حس و ادراک انسان به صورت‌های مختلفی محسوس می‌شود، بدون این که تبدل ماهیتی صورت گیرد. ♦️ در مقابل جمعی از مفسران از آیه: «إنّه یریکم هو و قبیله من حیث لا ترونهم؛ (اعراف آیه ۲۷.) در حقیقت او (شیطان) و قبیله‌اش شما را از آن جا که آن‌ها را نمی‌بیند، می‌بیند» غیر قابل رؤیت بودن شیطان و جن را استنباط می‌کنند و می‌گویند: معلوم می‌شود که آدمی نمی‌تواند شیطان را با شکل و صورت خودش ببیند. 🔷 ظاهراً منافاتی بین این دو دیدگاه و دو رویکرد وجود ندارد، چون مراد آیه شاید عدم رؤیت شیطان، مربوط به صورت واقعی او باشد؛ یعنی کسی شیطان را به صورت واقعیش نمی‌بیند، اما شیطان ممکن است به صورت انسان ناپاک و یا موجودی دیگر نمودار گردد و برخی او را بینند، اما در عین حال از بعضی روایات معلوم می‌شود که انبیا (علیهم السلام) ابلیس را به صورت واقعیش دیده‌اند. (تفسیر نمونه، ج. ۷، ص. ۲۰.) 🔶 شیطان نه تنها به صورت پیامبر و امامان ظاهر نمی‌شود، بلکه به صورت شیعیان پاک و اولیای الهی هم ظاهر نمی‌شود. رسول خدا فرمود: شیطان در صورت من درنیاید و نه در صورت احدی از اوصیایم و نه در صورت احدی از شیعیان. 🔷 امّا این که شیطان یا جن از اسرار درون آدمی و نیت و قصد او خبردار باشد که مثلاً فردا چه کاری قصد دارد، انجام دهد؛ هرگز چنین علم و احاطه علمی ندارد. در هیچ جایی چنین ادعایی نشده به خصوص این که این گونه امور از مصادیق علم غیب است. 🔶 علم غیب را غیر از خدا و برخی بندگان پاک او (انبیا و اولیا) که از خداوند دریافت نموده‌اند، کسی دیگر نمی‌داند. شیطان هرگز چنین قدرت و صلاحیتی ندارد که از آن گونه امور خبردار شود. 🔻 البته شیطان نمی‌تواند به صورت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و پیامبران دیگر ظاهر شود. رسول الله فرمود: 🔷 «هر کس که مرا در خواب ببیند، پس مرا به واقع دیده است، زیرا شیطان به من تشبیه پیدا نمی‌کند و به شکل من ظاهر نمی‌شود». (محدث قمی، سفینة البحار، ج. ۱، ماده شطن، ص. ۶۹۹.) 🔶 نیز روایت شده که شیطانی است «مذهّب» نام که بر هر صورتی ظاهر می‌شود، مگر در صورت پیامبر و وصی پیامبر. ♦️ شیطان نه تنها به صورت پیامبر و امامان ظاهر نمی‌شود، بلکه به صورت شیعیان پاک و اولیای الهی هم ظاهر نمی‌شود. رسول خدا فرمود: شیطان در صورت من درنیاید و نه در صورت احدی از اوصیایم و نه در صورت احدی از شیعیان». (شیخ صدوق، امالی، مجلس یازدهم، ح. ۱۰.) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پرستش هواپیما 🛩🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا فرد در زمان مرگ کاملا هوشیار باقی می‌ماند❓⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اعتقاد به سحر جادو در فرقه های لامائیسم 👹🔺 #عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #فرقه_ه
اعتقاد به سحر جادو در فرقه های لامائیسم 👹🔻 ♦️ یکی‌از مهم‌ترین معنویت‌های جادویی، دالایی لامای چهاردهم است که شاخه‌ای از مذهب بودا می‌باشد و هم‌اکنون در قالب یک حزب سیاسی و گروه چریکی در تبت جریان دارد. 🔷 بودیسم سه شاخه اصلی دارد: ماهایانه، هینایانه و جریانه. ماهایانه همان بودیسم شمالی است که به « چرخ بزرگ » مشهور است و در چین، ژاپن و کره گسترش پیدا کرده است. 🔶 هینایانه نیز بودیسم جنوبی است که به « چرخ کوچک » شهرت دارد و در کشورهای جنوب آسیا مانند برمه، تایلند، سری‌لانکا و لائوس رواج یافته است. 🔷 شاخه سوم که به « چرخ الماس » هم شناخته شده، کوچ‌ترین شاخه بودیسم است که پیروانی در مغولستان و تبت دارد. بودایی‌ها هیچ‌گاه نسبت به جادو و سحر بی‌اعتقاد نبوده‌اند؛ [1] 🔶 اما این شاخه از بودیسم که به جهت پذیرش وسیع آیین‌های جادویی [2] و کهانت و توتم‌پرستی، به بودیسم خرافاتی و جادویی شهرت یافته، همان لامائیسم است که مکتب دالایی‌لاما می‌باشد. 🔷 امروزه سه فرقه مهم از این آیین در تبت وجود دارد و بزرگ‌ترین آن‌ها مکتب گه ( لوک ) په است که فرقه دالایی‎لاماها می‌باشد. [3] 🔶 کلمه لامائیسم از آنجا که به رهبرپرستی و سهم اعمال جادویی در انتخاب رهبر و لاما اشاره دارد، از نظر پیروان این جریان نوعی اهانت محسوب می‌شود. [4] 🔷 فرقه لامائیسم با دو ابزار « مراسم‌ها » و « مراقبه‌ها » بودایی، به‌دنبال رسیدن به رهایی و آزدی از چرخه سنساره و تناسخ است. [5] لامائیسم، بودیسم تانتریک است که در آن اشکال مقدس، مانترا، نمادهای جادویی مندله برای دستیابی به نیروهای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔶 برخلاف بودای اولیه که نه وجود خدا در آن مطرح بود و نه وجود روح، در لامائیسم دسته‌ای از بوداها و خدایان پرستش می‌شوند و همین‌طور ارواح گذشته‌گان نیز نیایش می‌شوند. 🔷 پیروان تانترا معتقدند نیروی مخفی کندالینی ( که در قسمت پایین‌تر از ستون فقرات قرار دارد ) به وسیله برخی از اوراد مخصوص و حرکات گوناگون و رسم‌ها و نقوش و طلسمات عجیب همراه با جنبش دست و پا آزاد می‌شود. 🔶 ایمان به سحر و افسون و حرکات جادویی از اعتقاداتی است که بوداییان تبت از هندوان اخذ کرده و با دین خود در آمیخته‌اند. [6] 🔷 مردم عادی تبت سعی می‌کنند از طریق اوراد و اذکاری توجه خدایان بودایی را برای جذب خیر و دفع ضرر جلب کنند و در حال ادای ذکرهای خود با ترسیم نقوش تخیلی در فضا، طلسمی ایجاد کنند تا ارواح خبیث و شیاطین موذی پراکنده در کوه‌ها و بیابان‌ها دفع شوند. 🔶 تبتی‌ها به راهبان و رهبران مذهبی خود اعنقاد زیادی دارند و معتقدند آن‌ها می‌توانند با اوراد و ادعیه به درگاه بودا برای زائران طول‌عمر حاصل کنند و حتی آن‌ها را از مرگ محافظت نمایند. 🔷 از نکات قابل ذکر درباره لامائیسم این‌که، رهبر این فرقه ( که او را لاما، یعنی اقیانوس آکاهی می‌خوانند ) از طریق همین آیین‌ها انتخاب می‌شود؛ یعنی بعد از درگذشت لاما، برای انتخاب رهبری جدید به جست‌جوی کودکی می‌پردازند که در همان لحظه لاما به‌دنیا آمده باشد. 🔶 اگر کودک با اشیاء و اموال لامای مرده اظهار آشنایی کرد یا شبح لامای مرده را در خانه کودک مشاهده کردند، نوبت به تشریفات سری و آزمون‌های جادویی مرموز می‌رسد. 🔷 در صورت تایید با امتحان‌های جادویی، کودک به عنوان صاحب آن میت و جانشین لامای قبلی معرفی می‌شود.. [7] ♦️ رهبر این جریان، یعنی دالایی لامای چهاردهم در نظر دولت‌مردان غربی و آمریکایی اهمیت ویژه‌ای دارد و تاکنون جوایز ویژه و مدارک افتخاری فراوانی از طرف مراکز غربی به وی اعطا شده است و با وجود این‌که گروه نظامیان ضدچینی را در تبت فرمان‌دهی می‌کند، جایزه صلح نوبل به وی تعلق گرفته است. [8] 🔻 پی‌نوشت: [1]. زینر، دانشنامه فشرده ادیان زنده، ص 505. [2]. ناس، تاریخ جوامع ادیان، ص 246. [3]. پاشایی، هینه یانه، ص 166. [4]. دالایی لاما، زندگی در راهی بهتر، ص 140؛ بنگرید به: ناس، تاریخ جوامع ادیان، ص 247. [5]. دالایی لاما، کتاب بیداری، ص 44. [6]. ناس، تاریخ جوامع ادیان، ص 244. [7]. همان، ص 249. [8]. عرفان‌های کاذب، راه‌های نفوذ و راه‌های مقابله، ص 42 – 45 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حق فروش زنان تا پایان دهه 1900 درانگلیس 👩‍🦰🍻🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جهان در هرسال چه تغییری می‌کند⁉️✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افشاگری ادوارد اسنودن در مورد یوفوها 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
جایگاه خدای «اِن سُوف» در آموزه‌های کابالا 🔯🕎🔺 #کابالا #ادیان_گنوسی #ادیان_پاگانیستی #تناسخ #عرفان
جایگاه خدای «اِن سُوف» در آموزه‌های کابالا 🔯🕎🔻 ♦️ از آنجا که متصوفه یهودی میان «اِن سُوف» (خدای نامتناهی) و خدایی که در وحی و آفرینش آنی جلوه می‌کند، تمایز قائل شدند و «اِن سُوف» را خدایی پنداشتند که حتی در تورات و تِلمود بدان هیچ اشاره‌ای نشده است، [۱] گسستی ریشه‌ای میان اندیشه‌های اهالی کابالا و تعالیم و قلمرو دینی یهود به وجود آمد. 🔷 ازاین‌رو استمداد از صورت‌های مختلف اساطیر گنوسی (مذهبی که در قرن دوم میلادی در کشور روم توسعه یافت و پیروانش به ثنویت اعتقاد داشتند)، تنها مسیری بود که تابعان کابالا را در کشف قلمرو نوینی از بیداری و آگاهی دینی یاری می‌کرد. 🔶 ازآنجاکه همچنان فیلسوفان یهودی کوشیده‌اند تا توجیهی فلسفی برای خدای کتاب مقدس بیان کنند، پیروان کابالا نیز سعی کردند تفاسیری نمادین و عرفانی برای توجیه خدای خویش به وجود بیاورند. 🔷 رهبران این طریقت قانوناً موظف شدند اشارات و قوانینی را در باب «اِن سُوف» بیابند و کمترین بهانه را به دست فیلسوفان بدهند. 🔶 به همین دلیل چون تضاد ذاتی میان این دو وجه خدا، یعنی خدای مکنون ( دست‌نیافتنی و غیرقابل فهم) و خدای کتاب مقدس به‌روشنی بیان‌نشده بود. [۲] 🔷 ایشان برای دور نگه‌داشتن آموزه‌های کابالا از شائبه ثنویت، بر اساس اساطیر گِنوسی (مذهبی است که در قرن دوم میلادی در کشور روم توسعه یافت. گِنوستیک‌ها به ثنویت اعتقاد داشتند)، مراحلی را در تکوین «اِن سُوف» تا مرتبه خلق ارائه دادند. 🔶 اما به نظر می‌رسد تکاپوی صورت گرفته نه تنها مشکل ثنویت را به‌هیچ‌روی حل‌وفصل نکرد، بلکه ایشان را در مسیر اثبات ادعای خود با مشکلات جدی‌تری روبرو ساخت. 🔷 به‌واسطه همین تعارض میان خدای کابالا و خدا کتاب مقدس بود که نویسنده گمنام حوالی سال ۱۳۰۰ میلادی چنین نوشت: 🔶 ( خدای مَکنون، به‌عنوان وجود مطلق یا همان هویتی که عین ذات اوست، موضوع وحی و الهام دیگران نمی‌شود و نباید و نمی‌تواند در اسناد و نصوص الهی مانند نوشته‌های اصیل اهل عتیق و سنن یهودی به تفسیر خاخام‌های یهود معنا یابد.) [۳] 🔷 با توجه به مطالب گفته‌شده درباره خدای متصور در عرفان یهود و به فرض پذیرفتن این مطلب که«اِن سُوف» خدای دست‌نیافتنی و مَکنون کابالیسیم، همان خدای کتاب مقدس یعنی (یهوه) است. 🔶 پس اصرار کابالا بر دست‌نیافتنی بودن «اِن سُوف» اندکی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. چون تأکید کابالا همواره بر تعمق و تفکر بر خدایی بوده است که حتی در متعالی‌ترین مکاشفه‌ها هم نمی‌توان بدان راه یافت و به اتحاد با او دست یازید. [۴] 🔷 بدین ترتیب از دیدگاه برخی از اندیشمندان یهودی «اِن سُوف» نمی‌تواند محل وحی و الهام پیامبران عهد عتیق باشد و منطبق کردن این خدا باخدای کتاب مقدس کاری بی‌معنا و بی‌اساس است. 🔶 بااین‌حال پیروان کابالا در توضیح ثنویت موجود بین«اِن سُوف» (خدای نامتناهی) و خدای مقدس، بسیار متفاوتی را مطرح کرده‌اند که درنهایت به این نتیجه کلی ختم شد: 🔷 مرحله انتقال«ان سوف» به خدای متشخص و آفرینش گر را نمی‌توان توصیف کرد. اما آنچه مسلم است، ان سوف (خدای نامتناهی) به دنبال یک تصمیم‌گیری آزادانه که همواره یک راز ثابت و غیرقابل نفوذ باقی خواهد ماند از اختفا به تجلی رسیده است.) [۵] 🔻 پی‌نوشت: [۱]. کارن آرمسترانگ، خداشناسی از ابراهیم تاکنون؛ دین یهود، مسیحیت و اسلام؛ ترجمه‌ی محسن سپهر.- تهران: نشر مرکز، ‌۱۳۸۲، ص ۲۸۱ ص ۲۸۱ [۲]. شولم، جریانات بزرگ در عرفان یهودی، ترجمه فریدالدین رادمهر، نشر نیلوفر، ۱۳۸۵، ص ۵۸ [۳]. شولم، جریانات بزرگ در عرفان یهودی، ترجمه فریدالدین رادمهر، نشر نیلوفر، ۱۳۸۵، ص ۵۸ [۴]. Scholem,Gershom, "KABBALAH",in The Encyclopedia Judaica,1997,Vol 10,p557 [۵]. برگرفته از کتاب برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشر صهبای یقین، ۱۳۹۳، ص ۷۸ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مجسمه عجیب مایاها 👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2