eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« پال توئیچل » پیامبرخود خوانده مؤسس فرقه اکنکار 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔻 عوامل مؤثر بر ادعای پیامبری پال توئیچل 1️⃣ شخصیت متزلزل و ناهمگون: 🔶 با توجه به به تاریخچه زندگی پال شخصیت متزلزلی داشت که از سختی‏‌های دوران کودکی او نشأت می‌‏گرفت. وی در مسیر رشد، شخصیت‌‏های گوناگونی را در خود پرورش داده بود که می‏‌توانست او را به سوی ادعای پیامبری و فرقه‏‌سازی سوق دهد. 2️⃣ ملاقات با سودار سینگ: 🔶 سودار سینگ شخصیت دیگری است که شالوده عرفانی پال را تحت تأثیر خود قرار داده است. اولین بار پال وی را در پاریس ملاقات کرد. در آن هنگام سودار سینگ برای یافتن مریدانی صمیمی در پاریس مشغول تبلیغ و سخنرانی بود. [2] 🔷 پس از آن پال توئیچل به همراه خواهرش «کی دی» مدت یک سال در آشرام سودار سینگ در هند زندگی کرد. این دوره از زندگی در روحیات معنوی پال و کی دی تأثیرات فراوانی داشت. 🔶 به گونه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که بسیاری از تمرینات و حکمت‌‌هایی که پال در این دوره آموخته است پس از اعلام رسمی اکنکار به‏‌عنوان دیسکورس‌‏های رسمی آن مورد مطالعه قرار می‌‌گیرد.[3] 3️⃣ تشویق‌‏های معشوقه: 🔶 آشنایی پال‏ توئیچل با دختری به نام گیل آتکینسون که به شخصیت عجیب پال علاقه‌‌مند شده بود عرصۀ جدیدی را در زندگی‌‌اش می‌‌گشاید تا ازدواج دوم پال توئیچل شکل گیرد. پال نحوه آشنایی با گیل را این‌گونه تشریح کرده است: 🔷 «ما یک‌دیگر را در یک کتابخانۀ عمومی در سال 1963 ملاقات کردیم. او در آن‌‌جا شغلی نیمه‌‏وقت داشت درحالی‏‌که من دانشجوی تمام وقت دانشگاه واشنگتن بودم...گیل در شگفت بود که این مرد نیمه مجنون کیست...».[4] 🔶 پس از نامه نگاری‌‌های طولانی دو سالانه بین پال و گیل ازدواج آن‌‏ها سر می‌‌گیرد. گیل که در رشته روان‏شناسی تحصیل کرده بود رابطه خوبی با پال برقرار می‌‌کند. سخنان گیل و تشویق‌‌های او پال را وادار به اعلام علنی اکنکار می‌‌کند. 🔷 دربارۀ آشنایی‌‌اش با گیل و تأثیرات او می‌‌گوید: «تبدیل از وضعیت صخره‏ نشینی به اک بعد از ملاقات با همسر فعلی‌‌ام گیل شروع شد. او اصرار داشت که من با دانش و قابلیت‌‌هایم کاری انجام دهم... 🔶 روزی من و گیل در چایناتاوان سانفرانسیسکو گردش می‌‌کردیم و بر حسب اتفاق وارد یک معبد چینی شدیم. در آن‌‌جا کاهنی به من گفت که به زودی عازم سان‏دیهگو شده، کارم را در اک آغاز خواهم کرد». [5] 🔷 در سال 1964 گیل و پال با هم ازدواج کردند. سال اول زندگی مشترکشان با مشکلات فراوانی همراه بود؛ اما آن‌‏ها این دوره را با مهاجرت به سان‏دیه‏گو پشت سر گذاشتند. 🔶 گیل در این زمان عقیده داشت که پال باید اک را علنی کند. اصرارهای وی نتیجه داد و باعث شد پال اکنکار را علنی نماید. 4️⃣ مطالعات پال: 🔶 «علاقه پال توئیچل به مطالعه بسیار عجیب و غریب است. او در طی زندگی خود کتاب‌‌های بی‏‌شماری را مطالعه کرد. سیر مطالعات او هیچ محدوده‌‌ای نداشته و در تمام زمینه‌‌ها دست به مطالعات شگرفی ‌زده است: 🔷 پال توئیچل میگوید : «در آن برهۀ زمانی من حجم عظیمی از کتاب‌‏ها را مطالعه کرده بودم. هر شب حدود بیست کتاب از کتاب‌‌خانه می‌گرفتم و شب بعد آن‏‌ها را با یک دستۀ تازه عوض می‌‌کردم».[6] 🔶 با دقت در کتاب‌‌های پال، تأثیرات وی را از مطالعاتش به وضوح می‌‏توان دریافت تناقض‌‌هایی هم که در نوشته‌‌های او وجود دارد به همین دلیل است. آن‌‏گونه که پال خود گفته است، برای نوشتن کتاب‌‌هایش ابتدا فصول آن را معین می‏‌کرده و سپس به جمع‌‏آوری داده‌‌ها می‌‌پرداخته است. ♦️ مطالعات سریع و سطحی وی باعث شده است با برخورد به هر مطلب جالبی، آن‏‌را با کم‌‏ترین مناسبت، درون فصول از پیش تعیین شده جای دهد. عمیق نبودن مطالعات وی را می‌‏توان از مطالعاتی که بر کتاب‌‌های فارسی داشته است به اثبات رساند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« پال توئیچل » پیامبرخود خوانده مؤسس فرقه اکنکار 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ پال توئیچل با مطالعۀ نه چندان دقیق مثنوی معنوی، با دیدن چند اصطلاح عرفانی مورد نظرش آن‏‌چنان برانگیخته می‌‌شود که این کتاب را اولین کتاب جهان‏‌بینی اک معرفی می‌‌کند. 🔷 درصورتی‌‏که وی اگر به مطالعه دقیق مفاهیم و عناوین مثنوی می‌‌پرداخت، هرگز آن را جهان‏بینی اک معرفی نمی‌‌کرد. 🔶 روشن است که مثنوی معنوی مشتمل بر مفاهیم بلند عرفان اسلامی است و در سراسر آن، شریعت‌‌مداری و دین‌‏مداری اسلامی به چشم می‌‌خورد. 🔷 جالب این‌‌که مطالعات وی آن‌چنان سطحی بوده است که پنداشته مثنوی معنوی و «نوای نی» هر یک کتابی جداگانه از این عارف اسلامی است درحالی که «نوای نی» که با مطلع «بشنو از نی چون حکایت می‌‌کند» آغاز می‌‌شود، خود مطلع کتاب مثنوی معنوی است. 🔶 موارد بسیار دیگری وجود دارد که تأثیرات مطالعات متنوّع اما سطحی را بر روی پال نشان می‌‌دهد. سطحی بودن مطالعات پال، هم از تناقض‌‌ها و برداشت‌‌های نادرست او از نظریات دانشمندان پیداست و هم از این که وی خود اعتراف کرده که هر شب بیش از بیست جلد کتاب مطالعه می‏‌کرده است. 🔷 انسان‌ه‏ای اهل مطالعه با روش‌‌های تند خوانی نیز از انجام این کار عاجزند؛ چه این‌‌که در یک شب اگر انسان ده ساعت هم به مطالعه بپردازد توفیق ورق زدن صفحات بیست جلد کتاب را نیز نخواهد داشت. روش نویسندگی پال نیز بسیار جالب است. 🔶 او ابتدا دوازده فصل برای کتابش مشخص نموده، آن‏گاه مطالب مطالعه شده را با کم‏ترین مناسبتی درون فصل‌‏ها جای می‌‏دهد. به همین دلیل تمام کتاب‌‏های او دوازده فصل دارند. 5️⃣ تأثیرات آیین لاما و ربازار تارز: 🔶 شبه آیین اکنکار را از دو جهت می‌‏توان به آیین لاما نسبت داد: یکی به جهت شباهت‌‌های عمیق و فراوانی که در آموزه‌‌های این دو آیین وجود دارد. دوم به جهت اعتراف اکیست‌‏ها به انشعاب اکنکار از لاماییسم و علاقۀ شدید مخترع اکنکار به ربازارتارز تبتی. 🔻مترجم کتاب‌‌های پال توئیچل دربارۀ خاستگاه اکنکار می‌‌نویسد: 🔷 «اکنکار به صورت بارزی از درون سه مکتب رشد پیدا کرده است: آناهد یوگا، صوفیسمو لاماییسم. لاماییسم به‌‏عنوان مکتب‏ الاسرار در کوهستان‌‏های تبت حفظ شده است. 🔶 پال توئیچل از طریق ربازار تارز که خود یک لاما است ره یافته.»[7] علاوه بر شباهت‌‌های محتوایی بین آیین لاما و شبه‏‌آیین‏ اکنکار، گونۀ دیگری از شباهت نیز وجود دارد. ♦️ «ربازار تارز» به‏‌عنوان شخصیت رؤیایی مخترع اکنکار ظهور کرده است. دراندیشۀ پال توئیچل ربازار تارز به‌‏عنوان یک لاما تأثیر زیادی داشته است. 🔻پی‌نوشت: [1]. اکنکار حکمت باستانی برای عصر حاضر، کرامر، تاد و منسون، دوگ، 1376، ترجمه مهیار جلالیانی، دنیای کتاب، ص 8. [2]. نسیمی از بهشت، استایگر، براد ، 1379، ترجمه هوشنگ اهرپور، تهران، نگارستان کتاب و زرین، ص 79. [3]. همان ، ص 82. [4]. همان ، ص 104. [5]. همان ، ص 102. [6]. همان ، ص 104. [7]. اکنکار کلید جهان‏های اسرار، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 47. برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به: سودای دین داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 84. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافهِ خارش دست‌ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دریافت سیگنال‌های از موجودات فضایی توسط چین 📡👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 « راج موهان نیر» معرف به مرد الکتریکی 🔺 ♦️ « راج موهان نیر» مرد هندی عجیبی است که به مرد الکتریکی معروف است، او جریان برق را ازخود عبور میدهد و لامپ را با عبور جریان برق از بدنش روشن میکند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پنتاگون : برای امنیت آمریکا ضروریست مشاهده یوفو را گزارش کنید 🛸🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پنتاگون در تلاش برا قبح زدایی از گزارش مشاهده یوفو و دیگر پدیده‌های هوایی ناشناس است. آنها این مسئله را برای حفظ امنیت آمریکا ضروری می‌دانند؛ اما چرا❓ 🔷 در ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کنگره آمریکا یک جلسه عمومی تاریخی را به اشیاء ناشناس پرنده یا همان یوفوها اختصاص داد. این جلسه پیام واضحی برای دولت، ارتش و بخش‌های غیر نظامی وزارت دفاع آمریکا که در حال بررسی یوفوها هستند، داشت. 🔶 جلسه کنگره که به همت کمیسیون‌ فرعی اطلاعات ضد تروریستی، ضد جاسوسی و منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی برگزار شده بود، به صورت زنده پخش شد و تلاشی برای ترغیب افراد به گزارش مشاهده یوفو بود. 🔻اعضای کنگره آمریکا Andre Carson در نطق آغازین خود گفت: 🔷 آخرین باری که کنگره درباره یوفوها جلسه داشت، به نیم قرن قبل برمی‌گردد. امیدواریم این بار ۵۰ سال طول نکشد تا جلسه‌ای دیگر داشته باشیم؛ زیرا این مسئله به شدت نیازمند شفافیت است. 🔶 دولت آمریکا ۵۰ سال قبل دستور پایان فعالیت‌های پروژه کتاب آبی را که به جمع‌آوری و بررسی اطلاعات مرتبط با گزارش مشاهده یوفو اختصاص داشت، صادر کرد. ♦️ بعدها در سال ۲۰۱۷ وزارت دفاع این کشور پروژه مشابهی را به صورت پنهان آغاز کرد که امروزه با نام AOIMSG یا همان گروه شناسایی و همگام‌سازی مدیریت اشیاء هوایی شناخته می‌شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
پنتاگون : برای امنیت آمریکا ضروریست مشاهده یوفو را گزارش کنید 🛸🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ آقای Carson در ادامه توضیحات خود گفت که آنها می‌خواهند از امروز این سازمان را از سایه بیرون بیاورند. 🔻 عادی سازی گزارش مشاهده یوفو 🔷 یکی از مهمترین بخش‌های کار AOIMSG جمع‌آوری گزارش‌ ها و شواهد مربوط به مشاهده یوفو است. پنتاگون تاکید کرد که مشاهده این اشیاء برای امنیتی ملی آمریکا ضروری است و باید از آن قبح زدایی شود تا افراد گزارش‌های خود را بفرستند. 🔶 در ادامه Carson گفت: برای مدت زیادی مردد بودن در رابطه با اشیاء پرنده ناشناس جلوی بررسی اطلاعاتی خوب را می‌گرفت. خلبانان یا گزارش نمی‌کردند یا در صورت گزارش مسخره می‌شدند. 🔷 مقامات وزارت دفاع نیز از ترس یک کمیته ملی بدبین، این گزارشات را یا به صورت پنهان بررسی می‌کردند یا به طور کلی نادیده می‌گرفتند. 🔶 عضودیگر کنگره آمریکا Rick Crawford نیز نگرانی‌های خود را پیرامون توسعه سلاح‌های مافوق صوت روسی و چینی، سلاح‌های خارجی و سیستم‌های ناشناخته خارجی ابراز کرد. وی تصریح کرد که باید روی شناسایی یوفوها کار کرد تا از غافلگیری فنی آمریکا پیش‌گیری شود. 🔷 پنتاگون در حال حاضر در حال کار روی یک پروسه استاندارد است تا خلبان‌ها بتوانند در صورت مشاهده یوفو گزارش خود را ارسال کنند. آقای Moultrue از اعضای پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نیز به کنگره گفت: 🔶 هدف ما از بین بردن تردید با ایجاد ارتباط کامل بین اپراتورها و پرسنل عملیاتی در یک پروسه استاندارد جمع‌آوری داده است. 🔻 پخش ویدیوهای یوفوها در کنگره آمریکا 🔷 معاون اطلاعات نیروی دریایی ارتش آمریکا Scott Bray دو ویدیو که پیشتر محرمانه به حساب می‌آمدند را برای فراکسیون مربوطه پخش کرد. 🔶 یکی از این ویدیوها توسط یکی از خلبانان نیروی دریایی و دیگری توسط یکی از پرنسل حاضر در ساحل گرفته شده بود. در ویدیو خلبان FA-18، یک شیء کروی در فاصله نه چندان دور از جنگنده دیده می‌شود. 🔷 تا امروز شیء مورد نظر شناسایی نشده است. آقای Bray گفت که محدود بودن داده‌های باکیفیت مانع از تلاش‌ها برای بررسی و شناسایی این پدیده می‌شود. 🔶 ویدیو دوم که توسط یکی از پرنسل نیروی دریایی آمریکا و با استفاده از دوربین دید در شب ضبط شده بود، چندین شیء مثلثی را در آسمان شب نشان می‌دهد. 🔷 این اشیاء پرنده نیز تا چندین سال ناشناس باقی مانده بودند تا اینکه یکی دیگر از پرنسل نیروی دریایی در یک مکان دیگر ویدیو مشابهی را ضبط کرد. 🔶 بررسی‌ بیشتر گزارش نشان داد که یوفو های مشاهده شده در واقع پهپاد بوده‌اند و ترکیب دوربین دید در شب و فیلم‌برداری توهم مثلثی بودن آنها را ایجاد کرده است. 🔷 پنتاگون این دو ویدیو مربوط به یوفوها را از حالت محرمانه خارج کرد تا شیوه کار شناسایی پدیده‌های پرنده ناشناس و چالش‌های پیش روی خود را به کنگره نشان دهد. 🔶 وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰، تعداد هواگردهای غیر مجاز و ناشناخته افزایش یافته است. البته آنها این افزایش را به پیشرفت فناوری‌های مرتبط با رصد فضای هوایی مربوط می‌دانند. 🔷 در طول جلسه نماینده پنتاگون اعلام کرد که توضیح درباره برخی از مسائل مربوط به یوفوها و پاسخ به پرسش‌های اعضای فراکسیون را به یک جلسه محرمانه که پس از جلسه عمومی فعلی برگزار می‌شود، موکول خواهد کرد. 🔶 همچنین یکی از اعضای فراکسیون نیز اعلام کرد که دلیل این جلسه محرمانه بررسی گزارش های مشاهده یوفو، حفظ امنیت ملی آمریکا است و آنها نمی‌خواهند چیزی را پنهان کنند. 🔻آقای Adam Schiff در ادامه گفت: 🔷 این البته وظیفه دولت و این هیئت است که تا جایی که امکان دارد، اطلاعات را با مردم آمریکا به اشتراک بگذارد؛ زیرا پنهانکاری بیش‌ از حد تنها منجر به بی اعتمادی و گمانه‌زنی خواهد شد. 🔶 پنتاگون در تلاش برای استاندارد کردن برنامه AOIMSG یافته‌های خود را در دسته‌های پدیده‌های جوی، بالون و زباله‌های هوایی، اشیاء پرنده غیر نظامی، فناوری پرنده نظامی داخلی، فناوری پرنده‌های خارجی تا حدودی شناخته شده و پدیده‌هایی که هیچ توضیحی برای آنها وجود ندارد، قرار داده است. 🔷 دسته آخر می‌تواند هر چیزی از مواردی که به خاطر کمبود داده‌ها امکان شناسایی آنها نیست، گرفته تا بشقاب پرنده‌های موجودات فرازمینی را شامل شود. ♦️ آقای Bray همچنین تاکید کرد که گزارش مشاهده یوفو ها نقشی کلیدی در موفقیت آنها دارد. آنها در واقع حاضرند تمامی احتمالات مربوط به یوفوها را بررسی کنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
محل تولید موشک‌های روسیه منطقه ممنوعه 🚀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مجسمه های شگفت انگیز معبد « ایالت کارناتکا » در هند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تجربه‌ نزدیک به مرگ یا « NDE » چیست ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ «تجربه‌ی نزدیک به مرگ – NDE» یکی از موضوعاتی است که از باستان مورد توجه انسان‌ها بوده و در خصوص آن روایت‌های متعددی موجود است که طرفداران و مخالفان خود را دارد. 🔷 کسانی که NDE را پشت سر گذاشته‌اند، روایت‌هایی دارند که دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگرند. کسانی که طرفدار آن هستند، شباهت‌ها را دلیلی بر تایید و کسانی که مخالف آن هستند، تفاوت‌ها را دلیل رد یا تردید در آن می‌دانند. 🔻در این مقاله‌ی کوتاه مروری بر تجربه‌ی نزدیک به مرگ داریم و در آن نظریات مخالفان و موافقان را بررسی خواهیم کرد. 🔷 به این مساله، می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی نگاه کرد؛ «فلسفی، اعتقادی و علمی.» از دیدگاه فلسفی و اعتقادی این تجربه سفری کوتاه و ناقص از روح انسان به عالم دیگر است و طی آن روح و شعور انسان چیزهایی را درک می‌کند و می‌بیند که انسان عادی از درک آن‌ها عاجز و از دید او پنهان است . ♦️ در واقع یک سفر به دنیای ماورالطبیعه محسوب می‌شود. نگاه علم به این مساله کاملاً متفاوت است و با مطالعاتی دقیق عامل یا عوامل دخیل در چنین تجربیاتی سنجیده می‌شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تجربه‌ نزدیک به مرگ یا « NDE » چیست⁉️ قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اغلب تحقیقات معتبر علمی در دسته‌ی علوم اعصاب‌شناسی بوده که دربرگیرنده‌ی علوم اعصاب، روان‌شناسی و علوم رایانه می‌شود. 🔷 تجربیات مردم در سراسر دنیا، پس از نجات از ایست قلبی، شوک خونریزی در هنگام وضع‌حمل، عوارض پس از عمل جراحی، برق‌گرفتگی، کُما، خونریزی مغزی، سکته‌ی مغزی، غرق‌شدگی و خودکشی‌های ناموفق روایت شده است. 🔶 جالب است بدانید که این تجربیات هم تجربیات مثبت بوده‌اند و هم تجربیات منفی که از دیدگاه‌های فلسفی و اعتقادی تفسیر شدنی و از نگاه علمی دارای دلایلی احتمالی هستند که در ادامه، آن‌ها را بیان خواهیم کرد. 🔷 اما تفاوت‌های موجود که باعث ایجاد بحث و جدل بین موافقان و مخالفان می‌شود، این است که شکل و شمایل تجربه‌ی پس از مرگ هر فرد به اعتقادات و علایق او وابسته است. 🔶 برای مثال، حدود نیمی از مردم آمریکا به وجود فرشته‌های نگهبان نیک و بد اعتقاد دارند و اغلب آمریکایی‌هایی که NDE را تجربه کرده‌اند، این فرشتگان را نیز دیده‌اند. 🔷 در طرفِ دیگر دنیا، هندوها که به «پیام‌آور خدای مرگ» معتقدند، اغلب تجربیاتشان وجه مشترکی در این زمینه دارد. کمی آن‌طرف‌تر در کشورمان ایران، اغلب تجربیات دارای جنبه‌های اسلامی است. 🔶 اینکه چرا یک آمریکایی تجربه‌اش مشابه یک هندو یا یک ایرانی چرا تجربه‌ای مشابه یک آمریکایی ندارد، موضوعی است که به‌طور جدی این مساله را زیر سوال می‌برد و این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا دنیای پس از مرگ انسان‌ها با هم متفاوت است❓ 🔷 نگاه مخالفان این مساله جالب است، این منتقدان وجود چنین تجربیاتی را رد نمی‌کنند، اما ارتباط دادن آن با معنویت را مورد تردید قرار می‌دهند؛ چرا که تجربه‌ی هر فرد وابسته به اعتقادات و علاقه‌مندی‌هایش است و این چیزی است که ما بارها در طول زندگی در قالب خواب یا رویا می‌بینیم، ولی تجربه‌ای نزدیک به مرگ نیست. آن‌ها این تجربه را بر‌ربط با مرگ می‌دانند و البته معنویت را به مرگ و احتمال وجود عالم آخرت می‌دانند. 🔶 علم این نظر را تکمیل می‌کند. چگونه؟ به این شکل که طی چند مطالعه با جامعه‌های آماری قابل توجه، نتایجی حاصل شده که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. 🔷 طی این تحقیقات، وجود عوامل فیزیولوژیکی همچون واکنش‌های مغزی، واکنش‌های احساسی به‌خاطر خطر تهدید جانی، کمبود اکسیژن، ترشح اندروفین، انکفالین، نالوکسان، سروتونین و حتی تجربه‌ی مصرف مواد مخدر و روان‌گردان مثل دی‌متیل‌تریپتامین را در ایجاد چنین تجربیاتی و کیفیت آن دخیل دانسته‌اند. 🔶 طبق گفته‌ی کارشناسان بی‌طرف، افرادی که این تجربیات را روایت می‌کنند، به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ «کسانی که این تجربیات را واقعاً سپری کرده‌اند و روایاتی صادقانه دارند و کسانی که برای مثال به کُما رفته‌اند، اما تجربیاتی غیرواقعی را در ذهن خود ساخته و برای دیگران روایت می‌کنند.» 🔷 روی تمام این تحقیقات و این مقاله با دسته‌ی اول است و با دسته‌ی دوم فعلاً کاری نداریم؛ چون در محدوده‌ی کلاهبرداران و افراد سودجوی خواهان توجه قرار می‌گیرند. 🔶 این تجربیات هرچه است، راویانی دارد که در زمان بیماری یا رخ‌دادن یک حادثه چیزهایی را درک کرده یا دیده‌اند. این تجربیات بیشتر شبیه به رویاها و خواب‌هایی است که ما دیده‌ایم و در تمام تحقیقات علمی انجام شده. ♦️ پس از مدتی تعداد قابل توجهی از مدعیان قانع شده‌اند که تجربه‌ی آن‌ها یک رویا بوده و به‌طور میانگین تنها ۱۸ درصد از مدعیان همچنان بر تجربه‌ی نزدیک به مرگ‌شان و دیدن ماورالطبیعه معتقد بوده‌اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« سوریس » هرم کمتر دیده شده مصر 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا نوشیدنی « گا جای ، ادرار گاو » جایگزین کوکا کولا در هند می شود❓🐂🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چگونگی پیدایش « فرقهِ حروفيه » 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ نهضت حروفيه رستاخيزى عليه قالب پرستى و كليشه هاى لفظى و ذهنى عقايد و باورهاى عامه بود. 🔷 اسناد و منابع موجود درباره نهضت حروفيه توسط مخالفان نوشته شده و بنابراين پژوهش درباره عقايد و شعائر اين نهضت با اشكال روبرو است. 🔶 از شعائر منسوب به اين نهضت چنين مى توان فهميد كه نهضت حروفيه، نهضتى افسانگرايانه با تعابيرى انسانى از اسلام بوده است. قالب پرستان و متعصبان در تحريف شعائر و عقايد اين نهضت بسيار كوشيده اند و اتهامات شگفتى بر آن وارد كرده اند. 🔷 اما با توجه به مقطع زمانى پيدايش اين نهضت، زمينه هاى سياسى - اجتماعى و پايگاه مردمى آن را مى توان ترسيم كرد. اگر اشتباه نكنيم نهضت حروفيه جبهه اى از تصوف مردمى است كه در قرن هفتم و هشتم هجرى كه دوره حساسى در تاريخ ايران و اسلام بشمار مى رود، شكل گرفته است. ♦️آتشى كه مغولان در پهنه وسيع از ايران و جهان اسلام برافروختند و در ادامه آن ايلخانان و بعد تيموريان دود غليظ و كشنده اى از آن متصاعد ساختند، رسالت بس بزرگى بر دوش تصوف مردمى كه پشتوانه عرفانى - فلسفى نسلها و پناهگاه عقيدتى توده ها محسوب مى شد، گذاشته بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش « فرقهِ حروفيه » 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ فضل الله استرآبادى مؤ سس اين نهضت در سال 740 هجرى در استرآباد بزاد و از عارفان بنام و زاهدان مشهور عصر خود گرديد. 🔷 او پايگاه اجتماعى وسيعى در ميان توده ها داشت. او پيشه ورى سخت كوش بود كه در باور توده ها به حلال خوار مشهور گشت؛ يعنى كه از دسترنج خويش زندگى مى كرد و مردى باانصاف بود. 🔶 گويند نمد مال يا كلاه مال (؟) بوده است. او قبل از چهل سالگى در بلاد مختلفى اقامت گزيد. از زادگاهش به حجاز رفت و پس از زيارت بيت الله در خوارزم اقامت گزيد. 🔷 اندكى بعد به اصفهان رفت و در آنجا شغل نمد مالى يا كلاه مالى برگزيد و دوباره به تبريز شتافت و بار ديگر به اصفهان بازگشت. او خود را از سادات علوى معرفى مى كرد. گويند در سال 788 هجرى نهضت فكرى خود را آغاز كرد. 🔶 كتاب جاويدان نامه را به او نسبت مى دهند كه حاوى شعائر و تعابير او از اسلام بوده است. مخالفان تاريخ مرگ او را در سال 796 هجرى نوشته اند. ميرانشاه فرزند تيمور به فتواى فقهاء شريعت او را كشت و جسدش را در كوچه و بازار تبريز بگرداند تا عبرت خلق شود!! 🔷 عقايدى را كه به فضل الله استرآبادى نسبت داده اند، چنين است: عالم، قديم است و جهان در حركت دائم، كليه تغيير و تحولات معلول حركت است. پس از خداوند، انسان اصالت دارد. 🔶 خوبى و بدى در خارج از وجود انسان قرار ندارد، بلكه در خود او است. اين انسان است كه آفريننده خوبى و بدى است. انسان بر ديگر موجودات به قوه ناطقه كلمه نياز دارد و... 🔷 نهضت حروفيه براى شكستن الفاظ جامد و بى روح، تكيه بر ارزش عددى حروف الفبا داشت تا مخاطبان را به تاءمل و تفكر وادارد و اين رمز مبارزه با خرافات و اوهام و الفاظى بود كه قشريون مذهبى با آن سر خلق را به بند مى كشيدند. 🔶 تيمور كه مانند اسلاف خود با قدرت مذهبى (علماء و فقهاء مذاهب)در آميخته بود، در قساوت و قتل عام و سركوب مخالفان كوچك ترين ترديدى بخود راه نمى داد. اسلام پناهى او كه به همت فقهاء و فتواى آنان به نفع او، سيطره سياسى شگفتى پديدار ساخته بود، شكست ناپذير مى نمود. 🔷 نهضت حروفيه در ستيز با سلطه سياسى - اقتصادى بر عنصر آگاهى توده ها تكيه كرد تا با زر و زور و تزوير پيكار كند. استخدام شعر به عنوان زبان نهضت كه با دو زبان فارسى و تركى و ديگر گويش هاى محلى و منطقه اى ايران همراه بود، نقش مهمى در انگيزش خلق داشت. 🔶 شعارهاى استراتژيكى نهضت حروفيه آگاهى انسان و برابرى و مساوات و عدالت اجتماعى بود. برخى محققان فضل الله استرآبادى (: نعيمى)را متولد استرآباد مازندران دانسته اند كه عقايدش را در سفرهايش بدست آورد. 🔷 ميراثهاى فرهنگى نهضت حروفيه به دو زبان تركى و فارسى نگاشته شده كه بخشهائى از آن نقل شده است. نتايج اين نهضت قيام توده ها عليه حكام تيمورى در ولايات و شهرهاى بزرگ بود. 🔶 قيام مردم اصفهان عليه خراج گزاران تيمور و قتل عام مردم آن سامان، نخستين واكنش توده ها بشمار مى رود. گويند فضل الله پس از خود جانشينانى معرفى كرده است كه راه او را ادامه دهند. 🔷 نهضت حروفيه تا اقصاى ايران و كشورهاى مجاور آن زمان راه يافت. در آناطولى خانقاهى به تعليم و ترويج حروفيان پرداخته بود. دختر فضل الله در ادامه راه پدرش نقش مؤ ثرى در تنوير افكار زنان داشت. او نيز به دستور قراقويونلو در تبريز كشته شد. 🔶 حروفيان طبيعت را از معنويت و انسانيت را از ماديت جدا نمى دانستند. محتواى فكرى - فلسفى اين نهضت زيربناى عقيدتى نهضت هاى ديگرى در ايران گرديد كه تا اواخر دوره قاجاريه ظهور كردند. 🔷 در «كشف الظنون»آمده است كه فضل الله استرآبادى صوفى، شاعر و شيعه مذهب و مؤ سس طريقه حروفيه را به علت حق گوئيها و حق جوئيهايش در رابطه با مسائل اجتماعى تكفير كردند. او را در باكو و شيروان زندانى نمودند. 🔶 ميرانشاه پسر تيمور گوركان خون آشام معروف تاريخ دستور داد تا او را از شيروان به نخجوان بردند و به استناد فتواى فقهاء عصر خود مبنى بر كفر و الحاد، در روز ششم ذوالقعده سال 796 هجرى در سن 56 سالگى كشتند. آنگاه به پايش ريسمان بستند و در شهر نخجوان روى زمين كشيدند... ♦️ در تلقى محققان اروپائى و ترك، نهضت حروفيه تجلى روح ايرانى است كه در قالب تشيع عليه تازيان! ! ظهور كرد. اما در اين حقيقت شكى نيست كه نهضت حروفيه، انقلابى بود عليه شكل پرستى و عوامفريبى شريعت كه متوليان رسمى آن قرن ها بود به استحمار مردم پرداخته بودند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش « فرقهِ حروفيه » 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ نهضت حروفيه، نهضتى بود انسان گرايانه با مايه هاى فلسفى بسيار قوى كه انسان را معيار همه احكام مى دانست. 🔷 مايه هاى عرفانى - انسانى اين نهضت ريشه در تعاليم «حلاج»داشت كه با تعابيرى قابل فهم عامه مردم و در ابعاد انسانى - اقتصادى اجتماعى مطرح مى شد. 🔶 تنها يادگار نهضت حروفيه ديوان فضل الله نعيمى استرآبادى است كه شعائر انسانگرايانه او در آن موج مى زند. انسانى كه پس از خداوند، اصل است و احكام شريعت تابع تكامل و تعالى انسان. 🔷 مخالفان او كوشيده اند تا از ميان اشعار وى، دستاويزى بيابند و عليه او و نهضتش تبليغ كنند كه او گفته است: 🔸بيرون ز وجود خود، خدا را 🔹زينهار! مجو كه گفتمت فاش 🔸گوئى كه به غير ما كسى هست 🔹از خويش تو اين حديث متراش 🔸مائيم، به غير ما كسى نيست 🔹در شيب و فراز وزير و بالاش 🔶 مخالفان‌مى‌خواهند بگویند كه‌وى‌گفته است: هرچه هست، انسان است وخدا نيست! 🔷 ماركسيست هاى ايرانى فضل الله استرآبادى و عمادالدين نعيمى يكى ديگر از رهبران نهضت حروفيه را ماترياليست و ماركسيست! ! معرفى كرده اند: «نعيمى مى گفت كه ماده هرگز محو نمى شود و حيات ابدى دارد». 🔶 چنين نبوغى در تاريخ، سفارش ايران شناسان شوروى است كه مقلدان ايرانى آنان مى سازند و مى بافند و به نام تحقيق و تاريخ تحويل مى دهند. و اين چه اصرارى است كه هر نهضت و جنبشى در تاريخ حيات بشر، ماترياليستى و تلويحا ماركسيستى باشد!! 🔷 گويا در منطق اينان هر چه بخار است، از ماده و معده برمى خيزد و مغز و عقل و آگاهى بيكار و بيعار نشسته است! و جالب تر اينكه حتى نهضت هاى سياسى - اجتماعى تاريخ كه با انديشه هاى الحادى به پيكار عليه ستم گران پرداخته اند، آنگونه كه آنان خيال مى فرمايند، نبوده است. ♦️ الحاد آنان، نفى خدا و مذهب قدرت حاكم بوده نه يك ايدئولوژى فلسفى ماترياليستى كه در مخيله حضرات نقش بسته است. 🔷 پس از قتل فضل الله استرآبادى، عمادالدين نعيمى و ديگر سران نهضت حروفيه كه زندگى مخفى داشته اند، به ترويج نهضت ادامه مى دهند. سازماندهى نهضت در ايران و شاخه هاى آن در آسياى ميانه بخشى از خط سير و ادامه حيات حروفيان است. 🔶 گفته مى شود كه نعيمى در «اناطولى»به تبليغ پرداخته و سپس در «حلب»مقيم گرديده است. فقهاء و علماء آن ديار عقايد «نعيمى»را ناخوش داشتند و خليفه وقت مصر با همدستى فقهاء فتواى قتل وى را صادر كردند. 🔷 گويا كه در اينجا نيز قساوت فقيه و خليفه خود را نشان داده و نعيمى را زنده پوست كندند و او را قطعه قطعه كردند. گويند نعيمى مرگى چون «حلاج»داشته است. ترور ناموفق «شاهرخ ميرزا» در ايران نخستين واكنش سياسى - نظامى «حروفيه»است كه پس از قتل «نعيمى»در حلب اتفاق افتاد. 🔶 گويند در سال 830 هجرى يكى از اعضاى تشكيلات «حروفيه»در ايران، «شاهرخ ميرزا» را در مسجد جامع هرات با دشنه مورد حمله قرار داد. ضارب فورا توسط محافظان «شاهرخ»كشته مى شود. 🔷 گويند ضارب از جائى ديگر فرمان يافته بود تا خود را به هرات رسانده و «شاهرخ ميرزا» را بكشد. برخى مورخان نام ضارب را «احمد لر» نوشته اند كه از اعضاى «حروفيه»بوده و پس از قتل «نعيمى»به چنين انتقامى فرمان يافته است. 🔶 دولت «شاهرخ ميرزا» به وجود تشكيلات حروفيان پى برد و جستجو آغاز شد. گويند گروه زيادى از اين فرقه را دستگير و شكنجه كردند تا اسامى و مشخصات رهبران خود را فاش كنند، ولى هرگز موفق نشدند از آنان سخنى بشنوند. 🔷 نهضت حروفيه تا روزگار صفويه ادامه يافت و در آن عصر در ستيز با دولت صفوى شكلى ديگر بخود گرفت و نامى ديگر يافت . ♦️منبع: تاريخ اديان و مذاهب جهان، عبدالله مبلغی آبادانی،جلد3 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا اسکنرهای مغز می توانند ذهن انسان را بخواند⁉️🧠🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« دخمه » جایی برای دفن در رسوم زرتشتی 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 پدیده ای طبیعی که می تواند برق کره زمین را بطور کامل قطع کند ⚡️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2