eitaa logo
من شیعه هستم
568 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹 🌷مطالب مهم کانال بخش دوم👇 💠 خرافه گرایی 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/340 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/341 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/365 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/377 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/400 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/445 🔸قسمت هفتم https://eitaa.com/ishiaa/469 🔸قسمت هشتم https://eitaa.com/ishiaa/471 🔹فایل pdf خرافه گرایی https://eitaa.com/ishiaa/779 💠 گوشتخواری و دین رحمت 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/699 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/699 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/710 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/739 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/740 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/786 🔸قسمت هفتم https://eitaa.com/ishiaa/787 🔸قسمت هشتم https://eitaa.com/ishiaa/808 🔸قسمت نهم https://eitaa.com/ishiaa/821 🔸قسمت دهم https://eitaa.com/ishiaa/825 💠 تقلید و بنی اسرائیل 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/491 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/530 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/617 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/645 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/646 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/660 🔹فایل pdf تقلید و بنی اسرائیل https://eitaa.com/ishiaa/662 💠 حقیقت محبّت 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/159 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/188 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/253 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/258 🔸نکته قسمت دوم حقیقت محبّت https://eitaa.com/ishiaa/194 🔸نکته تربیتی مباحث حقیقت محبّت https://eitaa.com/ishiaa/265 ❣️فایل pdf حقیقت محبّت https://eitaa.com/ishiaa/684 🔹 علامه طباطبایی_تمرکز ذهن https://eitaa.com/ishiaa/429 🔹 علائم آخر الزّمان https://eitaa.com/ishiaa/140 🔹 آغاز دین از کجا بود؟ https://eitaa.com/ishiaa/119 🔹 توضیح ساده جبر و اختیار https://eitaa.com/ishiaa/30 🔹 مستضعف به چه کسانی می گویند؟ https://eitaa.com/ishiaa/649 🔹 درجات اهل بیت(ع) نسبت به همدیگر https://eitaa.com/ishiaa/618 🔹 جواب شبهه آیه لا اکراه فی الدّین https://eitaa.com/ishiaa/18 🔹 علامه طباطبایی در کلام بزرگان https://eitaa.com/ishiaa/14 🔹 زندگینامه کوتاه علامه طباطبایی https://eitaa.com/ishiaa/12 🔹 بیانیه گام دوم انقلاب https://eitaa.com/ishiaa/88 🔹سلوک الی الله https://eitaa.com/ishiaa/705 🔹پرسش و پاسخ https://eitaa.com/ishiaa/693 🔹غفلت https://eitaa.com/ishiaa/384 🔹مراقبه، تخم سعادت https://eitaa.com/ishiaa/66 🔹کیفیت قیام حضرت مهدی (عج) https://eitaa.com/ishiaa/34 🔹چگونه بدانیم به بلا گرفتاریم یا نعمت؟ https://eitaa.com/ishiaa/1159 ✅ درباره کانال https://eitaa.com/ishiaa/206
🌸🌸 💠 در از همه امّتهاى گذشته بيشتر، داستانهاى بنى اسرائيل؛ و نيز به طورى كه گفته اند از همه انبياء گذشته بيشتر، نام حضرت (ع) آمده. چون مى بينيم نام آن جناب در 136 جاى قرآن ذكر شده؛ دو برابر نام ابراهيم (ع) كه آن جناب هم از هر پيغمبر ديگرى نامش بيشتر آمده (به طورى كه گفته اند، نامش در 69 مورد ذکر شده). 💠 علّتى كه براى اين معنا به نظر مى رسد، اينست كه اسلام دينى است حَنيف، كه اساسش است، و توحيد را ابراهيم (ع) تأسيس كرد، و آن گاه خداى سبحان آن را براى پيامبر گراميش محمّد (ص) به اتمام رسانيد و فرمود : ❣ (مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ — دين توحيد، دين پدرتان ابراهيم است، او شما را از پيش مسلمان ناميد. سوره حج آيه 78) و در پذيرفتن توحيد، لجوج ترين امّتها بودند و از هر امّت ديگری بيشتر با آن دشمنى كردند، و دورتر از هر امّت ديگرى نسبت به تسلیم و انقیاد در برابر حق بودند. 💠 هم چنان كه عرب هم كه پيامبر اسلام گرفتار آنان شد، دست كمى از بنى اسرائيل نداشتند، و لجاجت و خصومت با حقّ را به جايى رساندند كه آيه : ❣ (إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا يُؤْمِنُونَ — كسانى كه كفر ورزيدند، چه انذارشان بكنى، و چه نكنى ايمان نمى آورند. سوره بقره آيه 6) در حقّشان نازل شد و هيچ قساوت و جفا، و هيچ رذيله ديگر از رذائل، كه براى بنى اسرائيل ذكر مى كند، نيست مگر آنكه در كفّار عرب نيز وجود داشت. 💠 و به هر حال اگر در قصه هاى بنى اسرائيل كه در قرآن آمده دقّت كنى، و در آنها باريك شوى، و به أسرار خُلقيات آنان پى ببرى، خواهى ديد كه مردمى فرو رفته در بودند، و جز لذائذ مادّى، و صُورى، چيز ديگرى سرشان نمی شده. امّتى بوده اند كه جز در برابر لذّات و كمالات مادّى تسليم نمي شدند، و به هيچ حقيقت از حقائق ماورای حسّ ايمان نمى آوردند، هم چنان كه هم همينطورند. ادامه دارد... 📚 جلد1 ص 316 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❇️ شعار اسلام «پيروى از حقّ» و شعار تمدّن غربى «پيروى از اكثريت» مى باشد. 📝 البته در اين ميان جهت ديگرى نيز هست كه دانشمندان در بحث هاى خود از آن غفلت ورزيده اند كه آن عبارت است از اينكه تنها شعار اجتماع اسلامى، پيروى از است (هم در اعتقاد و هم در عمل)، ولى جوامع به اصطلاح متمدّن حاضر، شعارشان پيروى از است (چه آن خواست، حق باشد و چه باطل)؛ و اختلاف اين دو شعار باعث اختلاف هدف جامعه اى است كه با اين دو شعار تشكيل مى شود. 📝 هدف اجتماع اسلامى انسان است، يعنى آنچه كه عقل سليم آن را سعادت مى داند و يا به عبارت ديگر هدفش اين است كه همه ابعاد انسان را تعديل كند و عدالت را در تمامى قُواى او رعايت نمايد. يعنى هم مُشتهيات و خواسته هاى جسم او را به مقدارى كه از معرفت خدايش باز ندارد به او بدهد و هم جنبه معنويتش را إشباع و سیراب كند؛ و بلكه خواسته هاى مادّيش را وسيله و مقدمه اى براى رسيدنش به معرفة اللَّه قرار دهد و اين بالاترين سعادت، و بزرگترين است كه تمامى قُواى او به سعادت - مخصوصى كه دارند - مى رسند. (هر چند كه امروز خود ما مسلمانان هم نمى توانيم سعادت مورد نظر اسلام را آن طور كه بايد درك كنيم، براى اينكه تربيت اسلامى، تربيت صد در صد اسلامى نبوده است). 📝 و به همين جهت، قوانين خود را بر اساس مراعات جانب عقل وضع نمود. چون جِبلّت و فطرتِ عقل بر پيروى حقّ است و نيز از هر چيزى كه مايه فساد عقل است به شديدترين وجه جلوگيرى نموده و ضمانت اجراى تمامى احكامش را به عهده گذاشت (چه احكام مربوط به عقايد را و چه احكام مربوط به اخلاق و اعمال را)، علاوه بر اينكه حكومت و مقام را نيز مأمور كرد تا سياسات و حدود و امثال آن را با كمال مراقبت و تحفّظ، اجرا كند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
سلام یه کانال پیدا کردم که روی مبانی اسلامی کار میکنن و با سند و مدرکم حرف میزنن، نظرات علامه طباطبایی رو محور مطالبشون قرار دادن و موضوعاتی تو کانالشون میارن که واقعا به درد امروزمون میخوره، مثلاً ، ، ، و خیلی چیزای دیگه، کانالش منظمه، زیادم شلوغش نمی کنن که مطالب گم بشه، البته بگم مخاطبشم افراد خاصّی هستن. یه سر برو نگاه کن، ضرر نمیکنی اینم لینکش : 👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 دعام کن. یا علی (ع) 🌺🌺🌺
👇👇 🌹نظرات و پیشنهاداتتون رو روی 👀مون میذاریم. خادم کانال : @rasouliqom
❇️ امیرالمومنین علی(علیه السلام): رسول خدا (ص) مكرّر مى فرمود :«بهشت پيچيده به سختى ها، و جهنّم آميخته به شهوات است»، بدانيد طاعتى نيست جز اينكه انجامش گِران، و گناهى نيست مگر اينكه انجامش لذّت بخش است. پس رحمت خدا بر كسى كه از شهوت باز ايستد، و هواى نفس را ريشه كن كند. 📚 نهج البلاغه، خطبه 176 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
🌸🌸 💠 و همين ، باعث شده كه عقل و اراده شان در تحت فرمان و انقيادِ حسّ و مادّه قرار گيرد، و جز آنچه را كه حسّ و مادّه تجويز میكند جائز ندانند، و بغير آن را اراده نكنند. و باز همين انقياد در برابر ، باعث شده كه هيچ سخنى را نپذيرند مگر آنكه حسّ، آن را تصديق كند؛ و اگر دستِ حسّ به تصديق و تكذيب آن نرسيد آن را نپذيرند، هر چند كه حق باشد. و باز اين تسليم شدنشان در برابر محسوسات باعث شده هر چه را که صحيح بداند و بزرگان - يعنى آنها كه مادّيات بيشتری دارند - آن را نيكو بشمارند قبول كنند، اگر چه حق نباشد. 💠 نتيجه اين پَستى و كوتاه فكريشان هم اين شد : كه در گفتار و كردار خود دچار تناقض شوند، مثلاً مى بينيم كه از يك سو در ، پیروی از ديگران را تقليدِ كوركورانه خوانده و مذمّت مى كنند، هر چند كه عمل، عمل صحيح و سزاوارى باشد؛ و از سوى ديگر همين دنباله روى را - اگر در و مادّى و سازگار با هوسراني هايشان باشد - مى ستايند، هر چند كه عمل، عملى زشت و خلاف باشد. 💠 يكى از عواملى كه اين روحيه را در تقويت كرد، زندگى طولانى آنان در مصر، و در زير سلطه مصريان است؛ كه در اين مدّت طولانى، ايشان را ذليل و خوار كردند و بَرده خود گرفته و شكنجه دادند و بدترين عذابها را چشاندند. فرزندانشان را مى كشتند، و زنانشان را زنده نگه مي داشتند، كه همين خود عذابى دردناك بود، كه خدا به آن مبتلاشان كرده بود. و همين وضع باعث شد، جنس سرسخت بار بيايند، و در برابر دستورات انبياءشان انقياد (=تسلیم) نداشته، گوش به فرامين علماى ربّانى خود ندهند. با اينكه آن دستورات و اين فرامين، همه به سود معاش و معادشان بود (براى اينكه كاملا بگفته ما واقف شويد، مواقف آنان با موسى (ع)، و ساير انبياء را از نظر بگذرانيد). و نيز آن روحيه باعث شد كه در برابر مُغرضان و گردن كِشان خود، رام و مُنقاد باشند و هر دستورى را از آنها اطاعت كنند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
🌺🌺🌺 🔹لینک مطالب مهم کانال بخش اول👇 https://eitaa.com/ishiaa/460 🔹لینک مطالب مهم کانال بخش دوم👇 https://eitaa.com/ishiaa/490
💚💚 📝 و معلوم است كه چنين نظامى موافق طبع عموم مردم امروز نيست، فرورفتگى بشر در شهوات و هوا و هوسها و آرزوهايى كه در دو طبقه مرفّه و فقير مى بينيم هرگز نمی گذارد بشر چنين نظامى را بپذيرد، بشرى كه به دست خود، خود را در كام گيرى و خوشگذرانى و سَبُعيّت و درّندگى سلب می كند. چنين نظامى آن گاه موافق طبع عموم مردم مى شود كه در نشر دعوت و گسترش تربيت اسلامى مجاهدت شود، همانطور كه وقتى مى خواهد به اهداف بلند ديگر برسد، مسأله را سَرسَرى نگرفته و تصميم را قطعى مى كند و تخصّص كافى به دست مى آورد و بطور دائم در حفظ آن مى كوشد. 📝 و اما هدف حاضر عبارت است از كام گيريهاى مادّى؛ و پر واضح است كه لازمه دنبال كردن اين هدف، اين است كه زندگى بشر مادّى و احساسى شود. يعنى تنها پيرو چيزى باشد كه طبع او متمايل بدان باشد - چه اينكه عقل آن را موافق با حقّ بداند و چه نداند - و تنها در مواردى از عقل پيروى كند كه مخالف با غرض و هدفش نباشد. 📝 و به همين جهت است كه مى بينيم تمدن عصر حاضر قوانين خود را مطابق هوا و هوسِ افراد، وضع و اجرا مى كند؛ و در نتيجه از ميان قوانينى كه مربوط به معارف اعتقادى و اخلاق و اعمال وضع مى كند تنها قوانين مربوط به اعمال، ضامن اجرا دارد و اما آن دو دسته ديگر هيچ ضامن اجرايى ندارد. و مردم در مورد اخلاق و عقايدشان آزاد خواهند بود و اگر آن دو دسته قوانين را پيروى نكنند كسى نيست كه مورد مؤاخذه اش قرار دهد؛ مگر آنكه آزادى در يكى از موارد اخلاق و عقايد، مزاحم قانون باشد كه در اين صورت فقط از آن آزادى جلوگيرى مى شود. 📝 و لازمه اين اين است كه مردم در چنين جامعه اى به آنچه موافق طبعشان باشد عادت كنند، نظير شهوات رذيله و خشم هاى غير مجاز؛ و نتيجه اين اعتياد هم اين است كه كم كم هر يك از خوب و بد، جاى خود را به ديگرى بدهد. يعنى بسيارى از بديها كه دين خدا آن را زشت مى داند در نظر مردم خوب و بسيارى از خوبيهاى واقعى در نظر آنان زشت شود و مردم در به بازى گرفتن فضائل اخلاقى و معارف عالىِ عقيدتى آزاد باشند و اگر كسى به ايشان اعتراض كند در پاسخ، آزادى را به رخ بكشند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💞💞💞 💜 فحَقُّ الْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ أَنْ يُطِيعَهُ فِي كُلِّ شَيْءٍ إِلَّا فِي مَعْصِيَةِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ. 💚حقّ بر فرزند، آن است كه او را در هر كاری، جز نافرمانی خداوند، اطاعت نماید. 📚نهج البلاغه حدیث 391 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺🌺🌺
🌼🌼 💠 امروز هم حقّ و حقيقت در برابر (كه ارمغان غربى ها است) به همين بلا مبتلا شده. چون اساس تمدّن نامبرده بر حسّ و مادّه است و از ادلّه اى كه دور از حسّ اند، هيچ دليلى را قبول نمى كند، و متقابلاً در هر چيزى كه منافع و لذائذ حسّى و مادّى را تأمين كند، از هيچ دليلى سراغ نمی گيرد. و همين باعث شده كه احكام غريزى انسان به كلّى باطل شود، و معارف عاليه و اخلاق فاضله از ميان ما رخت بر بندد، و در خطر انهدام، و جامعه بشر در خطر شديدترين فساد قرار گيرد، كه بزودى همه انسانها به اين خطر واقف خواهند شد، و شَرنگ تلخ اين تمدن را خواهند چشيد. 💠 در حالى كه بحث عميق در خلاف اين را نتيجه ميدهد، آرى هر سخنى و دليلى قابل پذيرش نيست، و هر تقليدى هم مذموم نيست. توضيح اينكه؛ نوع بشر بدان جهت كه بشر است با افعال ارادى خود (كه متوقّف بر فكر و اراده او است) به سوى كمال زندگيش سير مى كند، افعالى كه تحقّقش بدون محال است. 💠 پس ، يگانه اساس و پايه اي است كه كمال وجودى و ضرورى انسان بر آن پايه بنا می شود. پس انسان چاره اى جز اين ندارد، كه درباره هر چيزى كه ارتباطى با كمال وجودى او دارد (چه ارتباط بدون واسطه و چه با واسطه) تصديق هايى عملى و يا نظرى داشته باشد. و اين تصديقات همان كلّيه ای است كه ما افعال و رفتار فردى و اجتماعى خود را با آنها تعليل مى كنيم. و يا قبل از اينكه افعال را انجام دهيم، نخست افعال را با آن مصالح در ذهن مى سنجيم، و آن گاه با خارجيّت دادن به آن افعال، آن مصالح را به دست مى آوريم.(دقّت فرمائيد). ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج)🌺
💠 سؤال : در روایت آمده است که حضرت امام حسین علیه السّلام در کربلا به حضرت زینب علیهاالسلام فرمود : "مادرم از من بهتر بود و از دنیا رفت ، پدر و برادرم از من بهتر بودند و از دنیا رفتند." آیا از این بیان استفاده نمى شود که هر امام سابق (امام قبل) از امام لاحق (امام بعدی) ، افضل است ؟ ✅ جواب : بله ، از این روایت استفاده مى شود که هر امام سابق بر امام لاحق دارد؛ ولى ممکن است امام لاحق مزیّت هاى مخصوصى داشته باشد که امام سابق نداشته؛ مانند امام حسین علیه السّلام، و بیان احکام که صادقین (حضرت امام باقر و امام صادق علیهما السلام ) داشته اند و امثال اینها. واقع مطلب این است که از سه دیدگاه مى توان به ائمه علیهم السلام نظر کرد : اول : به حسب مقام نورانیّت ، که همه آنان از این جهت یکى هستند. دوم : افضل بودن امام قبل از امام بعدی به طور عموم؛ که از این روایت و روایات دیگر استفاده مى شود. سوم : افضلیّت امام بعدی بر امام قبلی به فضیلت و مزیّت خاص ، مانند شهادت امام حسین علیه السّلام و حِلم امام حسن علیه السّلام و دعاى امام سجاد علیه السّلام و بیان احکام توسط صادقین علیهماالسلام. 📚در محضر علامه طباطبائی ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💞💞💞 #دعای_فرج_امام_زمان_عج #لحظه_تحویل_سال #جای_شهدا_خالی اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجاءُ وَ ضاقَتِ الاْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّماءُ و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اُولِى الأمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أوْ هُوَ اَقْرَبُ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَانْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛💗يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ💗 الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرينَ. 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌹🌹🌹
🌹🌹🌹 سلام سال نو همگی تون مبارک باشه. جاتون خالی لحظه تحویل سال، حرم بی بی فاطمه معصومه(س) بودیم و دعاگو. تو این سال جدید برای تک تک شما عزیزان آرزوی سلامتی و عافیت و سعادتمندی دارم. امیدوارم در این سال که رهبرمون اسمش رو سال گذاشتند، هم مردم و هم مسئولین تلاش مضاعفی بکنند تا از این مشکلات اقتصادی و معیشتی که ملّت و کشور رو درگیر و گرفتار خودش کرده، رها بشیم ان شاءالله. بیشتر از گذشته در حمایت از تولید ملی کوشا باشیم (مثلاً خجالت نکشیم که از فروشنده، جنس ایرانی بخواهیم) و با همدیگر به مدارا و انصاف تعامل کنیم و هوای هم رو داشته باشیم. مسئولین هم باید کار کنند، کار که نه، باید جهاد و مجاهدت کنند. البته ما هم باید (در مورد مسئولین) در انتخابهامون دقت بیشتری به خرج بدیم، درسته دولت نا کارآمده و خوب کار نمی کنه و... و هر چی می کشیم از دست اینا میکشیم ولی باید توجه کنیم که خود ما مردم هستیم که اجازه دادیم تا چنین افرادی بیان سر کار و بی عرضگی شون رو به نمایش بذارن. افرادی که خودشون و مردمشون رو باور ندارن و به غرب باخته اند و . نمیخوام زیاد بحث رو سیاسی کنم ولی امیدوارم در آینده حواسمون بیشتر به انتخابهامون (مجلس و ریاست جمهوری و...) باشه و در مقابل خدعه و فریب بعضی ها بیخیال و بی تفاوت نباشیم، مضافاً بر اینکه باید تلاش کنیم راه درست رو به اطرافیانمون و دوستانمون هم نشون بدیم و در تشخیص خوب و بد جامعه کمکشون کنیم. ان شاءالله که امسال،سال ظهور آقامون امام مهدی (عج) باشه. دلتون پاک ، فکرتون آرام و زندگیتون به کام باشه. یا علی مدد🌹 التماس دعا🙏
📝 لازمه سخن مذكور اين است كه تحوّلى در نيز پيدا شود، يعنى فكر هم از مَجراى عقلى خارج شده و در مَجراى احساس و عاطفه بيفتد و در نتيجه بسيارى از كارهايى كه از نظر فسق و فجور است، از نظر ميلها و احساسات، تقوا و جوانمردى و خوش اخلاقى و خوشرويى شمرده شود. نظير بسيارى از روابطى كه بين جوانان اروپا و بين مردان و زنان آنجا بر قرار است كه زنان شوهردار با مردان اجنبى، و دختران باكره با جوانان، و زنان بی شوهر با سگها، و مردان با اولاد خويش و اقوامشان و نيز روابطى كه مردان اروپا با محارم خود يعنى خواهر و مادر دارند و نيز نظير صحنه هايى كه اروپائيان در شب نشينى ها و مجالس رقص برپا می كنند، و فجايع ديگرى كه زبان هر انسان مؤدّب به آداب دينى، از ذكر آن مى دارد. 📝 و چه بسا كه خوى و عادات دينى در نظر آنان و غريب و مُضحک بيايد، و بر عكس ِآنچه در طريق دينى معمول نيست به نظرشان امرى عادى باشد. همه اينها به خاطر اختلافى است كه در و ادراك وجود دارد، (نوع تفكر دينى و نوع تفكر مادّى). 📝 و در كه صاحبان تفكر مادّى براى خود باب می كنند، (همان طور كه گفتيم) عقل و نيروی تعقّل دخالتى ندارد مگر به مقدارى كه راه زندگى را براى كامروايى و لذّت بردن هموار كند. پس در سنّت هاى احساسى تنها هدف نهايى كه هيچ چيز ديگرى نمى تواند معارض آن باشد، همان است و بس. و تنها چيزى كه مى تواند جلوی شهوترانى و لذّت بردن را بگيرد، لذّت ديگران است. لذا در اين گونه نظامها هر چيزى را كه انسان بخواهد، است (هر چند انتحار و دوئل و امثال آن باشد) مگر آنكه خواست يك فرد، مزاحم با خواست جامعه باشد كه در آن صورت، ديگر قانونى نيست. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🍂🍂🍁🍂 ☘وا محمّداه؛ صلّی عليکَ ملائکةُ السَّماء، هذا حُسينٌ مُرَمّلٌ بالدِّماء، مُقطّعُ الأعضاء و بَناتُک سَبايا... وای ای محمّد (ای پیامبر خدا)؛ سلام فرشتگان آسمان بر تو باد، اين توست... كه بدنش به خونش رنگين شده، و اعضای شريفش پاره پاره گشته، و دختران تو را به گرفته اند... 🌷اما ای دختر پیامبر؛ بعد از گذشت قرن ها؛ چه زیبا مردانی از جنس ایمان و بصیرت به دفاع از حرمت برخاسته و جنگیدند تا دوباره به اسارت نروی، و زنانی که با اقتدا به تو ، زینبی شدند... 💌 کانال " آی💔شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7
🌹🌹🌹 💠 از سوى ديگر در نهاد انسان اين نهفته شده كه : همواره به هر حادثه بر می خورد، از علل آن جستجو كند، و نيز هر پديده اى كه در ذهنش هجوم مى آورد علّتش را بفهمد. و تا نفهمد، آن پديده ذهنى را در خارج تحقّق ندهد. پس هر پديده ذهنى را، وقتى تصميم مى گيرد در خارج ايجاد كند كه علّتش هم در ذهنش وجود داشته باشد. و نيز درباره هيچ مطلبِ علمى و تصديق نظرى، داورى ننموده و آن را نمى پذيرد مگر وقتى كه آن را فهميده باشد، و با تکیه بر آن علّت، مطلب نامبرده را بپذيرد. 💠 اين وضعى است كه دارد، و هرگز از آن تخطّى نمى كند. و اگر هم به مواردى برخوريم كه بر حسب ظاهر بر خلاف اين كليّت باشد، باز با دقّت نظر و باريك بينى شبهه ما از بين مى رود، و پى مى بريم كه در آن مورد هم جستجوى از علّت وجود داشته؛ چون اعتماد و طمأنينه به علّت، امرى است و چيزى كه فطرى شد، ديگر اختلاف و تخلّف نمى پذيرد. 💠 و همين داعى و انگیزه فطرى، انسان را به تلاشهاى فكرى و عملى وادار كرد، كه ما فوق طاقتش بود. چون احتياجات طبيعى او يكى دو تا نبود، و يك انسان نمى توانست همه حوائج خود را بر آورد و در همه آنها عمل فكرى انجام داده و به دنبالش عمل بدنى هم انجام بدهد، و در نتيجه حوائج خود را تأمين كند؛ چرا که نيروى طبيعىِ شخص او وافى و کافی به اين كار نبود. لذا فطرتش راه چاره اى پيش پايش گذاشت و آن اين بود كه متوسّل به زندگى اجتماعى شود، و براى خود بوجود آورد، و حوائج زندگى را در ميان افراد اجتماع تقسيم كند، و براى هر يك از ابواب حاجات، افرادی را موكّل سازد. عيناً مانند يك بدنِ زنده، كه هر عضو از اعضاء آن، يك قسمت از حوائج بدن را بر مى آورد و حاصل كار هر يك، عايد همه می شود. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج)🌺
🌼🌼 💠 از سوى ديگر، حدّ معيّنى ندارد تا وقتى به آن رسيد، تمام شود. بلكه روز به روز بر كميّت و كيفيّت آنها افزوده مى گردد؛ و در نتيجه : فنون و صنعت ها و علوم، روز به روز انشعاب جدیدی به خود مى گيرد. و بشر ناگزير براى هر شعبه از شعب علوم و صنايع، به احتياج پيدا مى كند، و در صدد تربيت افراد متخصّص بر مى آيد. 💠 آرى، اين علومى كه فعلاً از حدّ شمارش خارج شده، بسيارى از آنها در سابق يك علم شمرده می شد، و همچنين صنايع گوناگون امروز، (كه هر چند تاى از آن در سابق، جزء يك صنعت بود و يك نفر به تنهایی، متخصّص در همه آنها بود) ولى امروز همان يك علم، و يك صنعتِ ديروز، شده و هر باب و فصل از آن علم و صنعت، علم و صنعتى جداگانه شده (مانند علم طبّ، كه در قديم يك علم بود، و جزء يكى از فروع طبيعيّات به شمار مى رفت، ولى امروز به چند علم جداگانه تقسيم شده) كه يك فرد انسان - هر قدر هم که باشد - در بيشتر از يكى از آن علوم تخصّص پيدا نمى كند. 💠 و چون چنين بود، باز با الهام فطرتش مُلهم شد به اينكه در آنچه كه خودش تخصّص دارد، به علم و آگهى عمل كند، و در آنچه كه ديگران در آن تخصّص دارند، از آنان نموده و به تخصّص و مهارت آنان اعتماد كند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
. 💠 سؤال : چرا خداوند متعال کسانى را که حجّت و راهنما ندارند، می کند؟ 🔸جواب : خداوند سبحان مى فرماید : و إن مِن اُمّةٍ إلّا خَلا فیها نذیرٌ — و هیچ امّتى نبوده مگر اینکه در بین آنها هشدار دهنده اى بوده است (سوره فاطر/24). از این آیه استفاده می شود که براى همه ، اتمام حجّت شده است. ________ 💠 سؤال : به اقوام وحشى در جنگلهاى آمازون چگونه اتمام حجّت شده است ؟ 🔸جواب : آنها مستضعفند. __________ 💠 سؤال : آیا کسى که به تبعیّت از محیط و بر اساس عقاید آباء و اجداد خود، دین دیگرى غیر از اختیار کند و آن را حقّ بداند، و اشتغال به امور دنیوى او را از تفحّص و تحقیق دین حق باز دارد، (مستضعف ) محسوب می شود؟ 🔸جواب : چنین شخصى مستضعف نیست ؛ زیرا احتمال مى داده که در میان ادیانِ موجود، دین حقّى وجود دارد که انسان باید از آن پیروى کند؛ ولى سختی و صعوبتِ امر تحقیق و یا اشتغال به امر معاش، او را از جستجو و تحقیق درباره دین حقّ باز داشته ، چنین شخصى است . ☘ میزان مستضعف بودن را خداوند متعال بیان نموده و مى فرماید : إلّا المُستَضعَفین مِن الرِّجال و النساء و الوِلدان لایستطیعون حیلةً و لایهتدون سبیلاً — مگر مردان و زنان و کودکان فرودستى که چاره جویى نتوانند و راهى نیابند (سوره نساء/98). یعنى کسى که حقّ براى او روشن نشده و احتمال ندهد که دین حقّى وجود دارد، مستضعف است. و اگر احتمال حقّانیت بدهد مستضعف نخواهد بود، زیرا اجمالاً حقّ براى او روشن است و چنین شخصى مسئولیت دارد و باید جستجو کند و حق براى او روشن گردد. ___________ 💠 سؤال : آیا کسى که از روى تحقیق ، حقّ را در فهمیده ، کافر است ؟ 🔸جواب : کافرِ مستضعف است. خداوند مى فرماید : إلّا المستضعفین مِن الرِّجال و النِّساء و الوِلدان لایَستطیعون حِیلةً و لایهتدون سبیلاً (نساء/98). _______ 💠 سؤال : آیا در صورتى که مُعاند (= دشمن) نباشند، مُعذّب خواهند بود؟ 🔸جواب : در روایتى ، راوى از حضرت باقر علیه السّلام مى پرسد : کسانى که امام ندارند، جایشان کجاست ؟ حضرت در پاسخ مى فرماید: آنان مستضعفند. اگر کار خیر کرده باشند، مُنعّم خواهند بود، و ممکن است جهنّمى هم در بین آنها باشند. ___________ 💠 سؤال : آیا در به آنها تکلیف مى شود؟ 🔸جواب : خداوند سبحان مى فرماید: و آخَرون مُرجَون لِأمر الله ، إمّا یُعَذّبُهم و إمّا یَتوبُ علیهم: و عدّه اى دیگر، کارشان موقوف به فرمان خداست، یا آنان را - به عدل - عذاب مى کند، و از آن ها - به لطف - در مى گذرد. (سوره توبه/۱۰۶) ☘ بنابراین آنان، حکم دیگرى غیر از بقیه مردم (در اطاعت و معصیت ، و ثواب و عقاب) دارند، و حسابشان به تأخیر مى افتد. و در حدیث آمده است : آتشى بر افروخته مى گردد و به آنها گفته مى شود که در آن داخل شوند. و امتحان آن ها به این صورت است. 📚 در محضر علامه طباطبایی ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝