eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح رسائل علامه طباطبایی (8).mp3
1.07M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۸) ✨ تفاوت مهم معنای رابط در حکمت صدرایی و حکمت متعالیه که در فهم تکثر عالم باید لحاظ کرد 📌رابط در حکمت صدرایی معنای حرفی دارد و در دل معنای اسمی نیست و دارای کمال زائد است. 📌در حکمت متعالیه رابط هیچ گونه زیادتی نسبت به اصل ندارد و دومی برای آن محسوب نمیشود. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی: رسالةالوضع(8) ✨ عدم استقرار لفظ در معنا (سیلان لغت) 6⃣ «الثمرة السادسة فی رأی المختار فی تفسیر الدلالة الوضعیة اللفظیة» لیس جمهور اهل اللغة بمداقّین فی تحدید الموضوع له، فلا یزال الفاظ اللغة تستعمل فی مشابهات معناها، بحیث یعدّ الاستعمال _ لشدة التشابه بین الموضوع له و المستعمل فیه_ حقیقیا غیر ادعائی. و هذا یستلزم تقلب الوضع دائما و عدم ثبات حدود الموضوع له ابدا. لکن لما کانت هذه التحولات تدریجیة ، لایلتفت الیها أبناء اللغة بل یظنون اللغة أمرا ثابتا بالنسبة الی انفسهم. فاللغة أمر متحرک ذات تقلب دائمی یشبه نماء الموجود الحی. و حد المعنی الموضوع له یتغیر تدریجا بالاتساع و الضیق 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۵۲ (مع تصرف یسیر) 🏷 تفاوت این ثمره با ثمره دوم در اینست که آنجا بحث از تغییر عادات در عصرهای گوناگون بود ولی اینجا عدم استقرار در یک جامعه واحد بلکه شخص واحد مورد نظر است. ⚠️نظریه برگزیده حضرت استاد در باب تفسیر دلالة وضعیة و عدم پذیرش مقوماتی همچون قرن اکید در پیام های قبل ذکر شد. https://eitaa.com/taraef110
مراسم احیاء شب نیمه شعبان 1441. استاد وکیلی.mp3
21.76M
🌸 اسعدالله ایامکم سعیدا 🌸 🎙سخنران: استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی 💎 موضوع: مراسم احیاء شب نیمه شعبان 1441 ⚡️امشب، شب نزدیک شدن به کانون نور است https://eitaa.com/taraef110
📝 شعری از استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی به مناسبت ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ای ذره مشو نومید ای پادشه خوبان وقت است که باز آیی عالم به جمال خویش ای ماه بیارایی از نرگس مست تو،مستند همه عشاق از سرو قدت عالم،شوریده و شیدایی از برق نگاه تو خورشید سرافکنده از زلف سیاه تو خلقی همه سودایی دلها همه پژمرده،لبها همه تفتیده کی آب حیات آخر زان لعل مسیحایی درتیه فراق تو ماتشنه و سرگردان ای شاه ترحم کن بنما ید بیضایی ار‌تیره دل و خونین هستیم شقایق وار از عشق شویم آخر چون شیشهٔ مینایی چون سوسن آزاده خاموش در این زندان جز یاد توام نبود هم صحبت تنهایی درشام غمت چون شمع می سوزم و میگریم شاید که روا آید زین ذره تمنایی ای ذره مشو نومید از مهرِ نسیمِ یار تا مهر بردبالا او ذرهٔ بی پایی 🕯شب شعر؛نیمه شعبان ۱۴۳۸ هجری قمری https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۳.mp3
1.59M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۸) ✨ ویژگی های مرتبه صور معدنیه در مبانی قدما 📌اشرفیت در آفاق مختلف مرتبه صور معدنیه ❓مرجان معدن است یا نبات یا اشرف مرتبه معدن که قرب به افق نباتی یافته ؟ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی(8) 💠مثالی برای محل نزاع میان طرفداران و مخالفان علم دینی 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 15_2.mp3
1.68M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(16) ☑️ثمره نزاع صحیحی و اعمیّ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(7) ⬇️لذت برآیندی⬇️ وقتــی از لــذت صحبــت میشــود، همــواره و در تمــام زمینه هــای فکــری، منظــور لذت برآیندی اســت. انســان وقتــی میخواهد کاری انجــام دهــد، تمــام ابعــاد و جوانب را بررســی کرده و جهات حســی و عقلــی، فعلــی و آینــده و عاجل و آجــل را در نظر میگیرد تــا اگر برآیند آن، لذت آفریــن بــود،آن کار را انجام دهد اما مثلا اگر در حال حاضر لذت حسی داشت ولی همراه با دردها و رنجهای روحی بود یا اینکه ً لذت موقت و فعلی داشــت، اما منجر به درد و رنج در آینده می شــد (حــال چــه در آیندۀ دنیا و چه در آینــدۀ عقبی و عوالم دیگر)؛ طبیعتاانسان به سمت آن حرکت نمیکند. بنابرایــن منظــور از لــذت، لــذت برآینــدی اســت. انســان وقتــی نســبت بــه چیزی، انگیــزه و تمایل پیــدا میکند که واقعــاً در مجموع محاســبات خــود تصدیــق کنــد کــه ایــن کار همــراه با لــذت و کیف اســت و پــس از این تصدیق اســت که به دنبال آن عمــل میرود. این محاســبه، یک محاسبۀ کاملاً فطری اســت و همۀ انسانها از همین الگو در زندگی اســتفاده میکنند. از این رو ا گر اســتاد بخواهد شاگرد را بــه انجــام کاری تشــویق کــرده و در او انگیزه ایجاد کنــد، ابتدا باید به او نشــان دهد که انجام این کار برایش ســودمند بوده و دارای لذت برآیندی است تا انگیزه خودبه خود در شاگرد متولد شود. 📚معرفت شناسی/ص ۳۳ و ۳۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعدادها و ظرفیتها. استاد وکیلی.mp3
4.62M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (25) 🔶رعایت‌ استعداد ها و ظرفیت ها 🔹در تعلیم و تعلم هم باید رعایت استعداد ها شود 🔹استعداد دختران و پسران و ظرفیت های آن ها متفاوت است 🔹باید برنامه آموزشی دختران و پسران متفاوت باشد https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(2) 💠مرزهای تجربه 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات مهمی درباره تاریخ فقه و فقها و فضای روایات و تاثیرنرم افزارهای جدید.خارج استاد وکیلی.mp3
24.8M
‼️نکات مهمی درباره تاریخ فقه و فقها و فضای روایات و تاثیرنرم افزارهای جدید. ⁉️میزان دسترسی فقهای متقدم بر روایات چقدر بوده است؟ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman04_2.mp3
1.76M
💠استاد وکیلی؛(19) ❓اگر اصل علیت راست است علت خدا چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman04_3.mp3
2.49M
💠استاد وکیلی؛(20) ❓آیا با دانستن اصل بیگ بنگ باز هم نیاز به پذیرفتن خداوند هست؟آیا ماده ازلی و ابدی هست؟ https://eitaa.com/taraef110
88-EyniyatKhaleghVaMakhloghDarKalamOrafa.pdf
390.4K
❓عینیت خالق و مخلوق در کلام عرفا 💠معنی عبارت محی الدین: {فانّ العارف من یری الحق فی کلّ شیء و بل یراه عین کل شیء} 💠معنی کلام علامه حسن زاده: {چه اینکه عارف حق را در همه چیز می بیند بلکه او را عین هر چیز می بیند.} 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا