eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی(8) 💠مثالی برای محل نزاع میان طرفداران و مخالفان علم دینی 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 15_2.mp3
1.68M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(16) ☑️ثمره نزاع صحیحی و اعمیّ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(7) ⬇️لذت برآیندی⬇️ وقتــی از لــذت صحبــت میشــود، همــواره و در تمــام زمینه هــای فکــری، منظــور لذت برآیندی اســت. انســان وقتــی میخواهد کاری انجــام دهــد، تمــام ابعــاد و جوانب را بررســی کرده و جهات حســی و عقلــی، فعلــی و آینــده و عاجل و آجــل را در نظر میگیرد تــا اگر برآیند آن، لذت آفریــن بــود،آن کار را انجام دهد اما مثلا اگر در حال حاضر لذت حسی داشت ولی همراه با دردها و رنجهای روحی بود یا اینکه ً لذت موقت و فعلی داشــت، اما منجر به درد و رنج در آینده می شــد (حــال چــه در آیندۀ دنیا و چه در آینــدۀ عقبی و عوالم دیگر)؛ طبیعتاانسان به سمت آن حرکت نمیکند. بنابرایــن منظــور از لــذت، لــذت برآینــدی اســت. انســان وقتــی نســبت بــه چیزی، انگیــزه و تمایل پیــدا میکند که واقعــاً در مجموع محاســبات خــود تصدیــق کنــد کــه ایــن کار همــراه با لــذت و کیف اســت و پــس از این تصدیق اســت که به دنبال آن عمــل میرود. این محاســبه، یک محاسبۀ کاملاً فطری اســت و همۀ انسانها از همین الگو در زندگی اســتفاده میکنند. از این رو ا گر اســتاد بخواهد شاگرد را بــه انجــام کاری تشــویق کــرده و در او انگیزه ایجاد کنــد، ابتدا باید به او نشــان دهد که انجام این کار برایش ســودمند بوده و دارای لذت برآیندی است تا انگیزه خودبه خود در شاگرد متولد شود. 📚معرفت شناسی/ص ۳۳ و ۳۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعدادها و ظرفیتها. استاد وکیلی.mp3
4.62M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (25) 🔶رعایت‌ استعداد ها و ظرفیت ها 🔹در تعلیم و تعلم هم باید رعایت استعداد ها شود 🔹استعداد دختران و پسران و ظرفیت های آن ها متفاوت است 🔹باید برنامه آموزشی دختران و پسران متفاوت باشد https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(2) 💠مرزهای تجربه 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات مهمی درباره تاریخ فقه و فقها و فضای روایات و تاثیرنرم افزارهای جدید.خارج استاد وکیلی.mp3
24.8M
‼️نکات مهمی درباره تاریخ فقه و فقها و فضای روایات و تاثیرنرم افزارهای جدید. ⁉️میزان دسترسی فقهای متقدم بر روایات چقدر بوده است؟ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman04_2.mp3
1.76M
💠استاد وکیلی؛(19) ❓اگر اصل علیت راست است علت خدا چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman04_3.mp3
2.49M
💠استاد وکیلی؛(20) ❓آیا با دانستن اصل بیگ بنگ باز هم نیاز به پذیرفتن خداوند هست؟آیا ماده ازلی و ابدی هست؟ https://eitaa.com/taraef110
88-EyniyatKhaleghVaMakhloghDarKalamOrafa.pdf
390.4K
❓عینیت خالق و مخلوق در کلام عرفا 💠معنی عبارت محی الدین: {فانّ العارف من یری الحق فی کلّ شیء و بل یراه عین کل شیء} 💠معنی کلام علامه حسن زاده: {چه اینکه عارف حق را در همه چیز می بیند بلکه او را عین هر چیز می بیند.} 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی (9).mp3
1.03M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۹) ✨ تبیین معنای ملک بودن خدای سبحان نسبت به جمیع موجودات ❓تفاوت «مالک» و «ملک» در چیست؟ ❓فرق ملکیت اعتباری و ملکیت حقیقی در چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی: رسالةالوضع(9) ✨ اهمیت بالای نظریه وضع الفاظ برای معانی عامه 💠 « المسألة السابعة: وضع الالفاظ للمعانی العامة » هذه المسألة من الابحاث الهامة النافعة فی المعارف الالهیة فیما یتعلق بالمبدأ و المعاد. حتی قال القائد الراحل (قدس سره) فی مصباحه : « هل بلغک من تضاعیف اشارات الاولیاء علیهم السلام و کلمات العرفاء رضی الله عنهم أن الالفاظ وضعت لارواح المعانی و حقائقها؟ و هل تدبرت فی ذلک؟ و لعمری أن التدبر فیه من مصادیق قوله علیه السلام: « تفکر ساعة خیر من عبادة ستین سنة» فإنه مفتاح مفاتیح المعرفة و أصل اصول فهم اسرار القرآنیة» و من المعلوم أن أسماء الاجناس وضعت لمعنی عام أی کلی. فمدعی النظریة المذکورة هو أعمیة الموضوع له . ولکن من أی شئ؟ ثم أن الوضع هنا تعیینی أو تعیّنی؟ 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۵۳ (مع تصرف یسیر) 🏷 برای این نظریة تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش اول: 🔸با خواندن این دعا، یک هفته از محبت خداوند سرمست شوید. 🔹خدایا مرا با لطف و رحمت خود، تأدیب فرما. 🔸خدایا با عافیت و مهربانی مرا به سوی خودت، حرکت ده. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۴.mp3
1.43M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۹) ✨ ویژگی های مرتبه صور نباتیه و حیوانیه در مبانی قدما ❓ نخل چرا اشرف مرتبه نباتات دانسته شده است؟ ❓انسان چرا در مرتبه حیوانات دانسته شده است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش دوم: 🔸خدایا مرا غافل از حرکت به سوی خودت قرار مده. 🔹خدایا کوتاهی‌های مرا عامل غفلت از توجه به خودت قرار مده چرا که اگر تو مرا رها کنی، هیچ چاره ساز دیگری وجود ندارد. 🔸خدایا مرا متوجه و محاسبه‌گر قرار بده. https://eitaa.com/taraef110