eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۳.mp3
1.59M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۸) ✨ ویژگی های مرتبه صور معدنیه در مبانی قدما 📌اشرفیت در آفاق مختلف مرتبه صور معدنیه ❓مرجان معدن است یا نبات یا اشرف مرتبه معدن که قرب به افق نباتی یافته ؟ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی(8) 💠مثالی برای محل نزاع میان طرفداران و مخالفان علم دینی 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 15_2.mp3
1.68M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(16) ☑️ثمره نزاع صحیحی و اعمیّ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(7) ⬇️لذت برآیندی⬇️ وقتــی از لــذت صحبــت میشــود، همــواره و در تمــام زمینه هــای فکــری، منظــور لذت برآیندی اســت. انســان وقتــی میخواهد کاری انجــام دهــد، تمــام ابعــاد و جوانب را بررســی کرده و جهات حســی و عقلــی، فعلــی و آینــده و عاجل و آجــل را در نظر میگیرد تــا اگر برآیند آن، لذت آفریــن بــود،آن کار را انجام دهد اما مثلا اگر در حال حاضر لذت حسی داشت ولی همراه با دردها و رنجهای روحی بود یا اینکه ً لذت موقت و فعلی داشــت، اما منجر به درد و رنج در آینده می شــد (حــال چــه در آیندۀ دنیا و چه در آینــدۀ عقبی و عوالم دیگر)؛ طبیعتاانسان به سمت آن حرکت نمیکند. بنابرایــن منظــور از لــذت، لــذت برآینــدی اســت. انســان وقتــی نســبت بــه چیزی، انگیــزه و تمایل پیــدا میکند که واقعــاً در مجموع محاســبات خــود تصدیــق کنــد کــه ایــن کار همــراه با لــذت و کیف اســت و پــس از این تصدیق اســت که به دنبال آن عمــل میرود. این محاســبه، یک محاسبۀ کاملاً فطری اســت و همۀ انسانها از همین الگو در زندگی اســتفاده میکنند. از این رو ا گر اســتاد بخواهد شاگرد را بــه انجــام کاری تشــویق کــرده و در او انگیزه ایجاد کنــد، ابتدا باید به او نشــان دهد که انجام این کار برایش ســودمند بوده و دارای لذت برآیندی است تا انگیزه خودبه خود در شاگرد متولد شود. 📚معرفت شناسی/ص ۳۳ و ۳۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعدادها و ظرفیتها. استاد وکیلی.mp3
4.62M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (25) 🔶رعایت‌ استعداد ها و ظرفیت ها 🔹در تعلیم و تعلم هم باید رعایت استعداد ها شود 🔹استعداد دختران و پسران و ظرفیت های آن ها متفاوت است 🔹باید برنامه آموزشی دختران و پسران متفاوت باشد https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(2) 💠مرزهای تجربه 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات مهمی درباره تاریخ فقه و فقها و فضای روایات و تاثیرنرم افزارهای جدید.خارج استاد وکیلی.mp3
24.8M
‼️نکات مهمی درباره تاریخ فقه و فقها و فضای روایات و تاثیرنرم افزارهای جدید. ⁉️میزان دسترسی فقهای متقدم بر روایات چقدر بوده است؟ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman04_2.mp3
1.76M
💠استاد وکیلی؛(19) ❓اگر اصل علیت راست است علت خدا چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman04_3.mp3
2.49M
💠استاد وکیلی؛(20) ❓آیا با دانستن اصل بیگ بنگ باز هم نیاز به پذیرفتن خداوند هست؟آیا ماده ازلی و ابدی هست؟ https://eitaa.com/taraef110
88-EyniyatKhaleghVaMakhloghDarKalamOrafa.pdf
390.4K
❓عینیت خالق و مخلوق در کلام عرفا 💠معنی عبارت محی الدین: {فانّ العارف من یری الحق فی کلّ شیء و بل یراه عین کل شیء} 💠معنی کلام علامه حسن زاده: {چه اینکه عارف حق را در همه چیز می بیند بلکه او را عین هر چیز می بیند.} 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی (9).mp3
1.03M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۹) ✨ تبیین معنای ملک بودن خدای سبحان نسبت به جمیع موجودات ❓تفاوت «مالک» و «ملک» در چیست؟ ❓فرق ملکیت اعتباری و ملکیت حقیقی در چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی: رسالةالوضع(9) ✨ اهمیت بالای نظریه وضع الفاظ برای معانی عامه 💠 « المسألة السابعة: وضع الالفاظ للمعانی العامة » هذه المسألة من الابحاث الهامة النافعة فی المعارف الالهیة فیما یتعلق بالمبدأ و المعاد. حتی قال القائد الراحل (قدس سره) فی مصباحه : « هل بلغک من تضاعیف اشارات الاولیاء علیهم السلام و کلمات العرفاء رضی الله عنهم أن الالفاظ وضعت لارواح المعانی و حقائقها؟ و هل تدبرت فی ذلک؟ و لعمری أن التدبر فیه من مصادیق قوله علیه السلام: « تفکر ساعة خیر من عبادة ستین سنة» فإنه مفتاح مفاتیح المعرفة و أصل اصول فهم اسرار القرآنیة» و من المعلوم أن أسماء الاجناس وضعت لمعنی عام أی کلی. فمدعی النظریة المذکورة هو أعمیة الموضوع له . ولکن من أی شئ؟ ثم أن الوضع هنا تعیینی أو تعیّنی؟ 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۵۳ (مع تصرف یسیر) 🏷 برای این نظریة تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش اول: 🔸با خواندن این دعا، یک هفته از محبت خداوند سرمست شوید. 🔹خدایا مرا با لطف و رحمت خود، تأدیب فرما. 🔸خدایا با عافیت و مهربانی مرا به سوی خودت، حرکت ده. https://eitaa.com/taraef110