eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خراسان جناب «بَزَنطی» از اصحاب خاص امام رضا علیه‌السلام گوید: نامه‌اى از خراسان از سوى امام رضا عليه‌السلام به مدینه به فرزندش حضرت جوادالائمه عليه‌السلام ابلاغ شده بود كه بر فرزندش خواندم، در آن نامه آمده بود: اى ابا جعفر! باخبر شدم كه غلامان به هنگام بيرون رفتنت از خانه، تو را از درب كوچك بيرون مى‌برند و اين به جهت بُخلى است كه آنان دارند و دوست دارند از دست تو خيرى به كسى نرسد. فَأَسْأَلُکَ بِحَقِّی عَلَیْکَ لَا یَکُنْ مَدْخَلُکَ وَ مَخْرَجُکَ إِلَّا مِنَ الْبَابِ الْکَبِیرِ به خاطر حقّى كه بر تو دارم! مى خواهم ورود و خروج تو جز از درب عمومى نباشد، وَ إِذَا رَکِبْتَ فَلْیَکُنْ مَعَکَ ذَهَبٌ وَ فِضَّةٌ ثُمَّ لَا یَسْأَلُکَ أَحَدٌ إِلَّا أَعْطَیْتَهُ وقتى خواستى بيرون روى، به همراهت طلا و نقره بردار، و هر كه از تو درخواست كمك نمود، به او احسان كن... عيون أخبار الرضا عليه‌السلام،ج۲ ص۷ الا ای مظهر جود خدایی جوادی، حضرت اِبنُ الرضایی
شخصی گفت: " انالله‌‌و‌انا‌اليه‌راجعون " امیرمومنان شنید و فرمود: اينکه می‌گوييم: " ما همه از آن خداييم " اقراری است به بندگی خود؛ و اينكه می‌گوييم: " بازگشت ما به سوي اوست " اعترافی است به نابودیِ خويش...! نهج‌البلاغه،حکمت۹۹ .
جناب «أبو الوَفاء شیرازی» در گرفتاریِ شدیدی که برای او به وجود آمده بود، توسّلی به حضرات معصومین علیهم‌السلام می‌کند و سپس به خواب رفته و در آن رؤیای صادقه، به محضر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله مشرف می‌شود. رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، «جهت توسل» به هر یک از امامان معصوم علیهم‌السلام را به او می‌فرمایند؛ تا اینکه می‌رسند به نام مبارک امام جواد عليه‌السلام که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به «ابو الوفاء شیرازی» می‌فرماید: وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ فَاسْتَنْزِلْ بِهِ الرِّزْقَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی و اما به واسطه محمد بن علیٍّ الجواد علیهماالسلام و با توسل بر او، رزق و روزی را از جانب خدای متعال به سمت خود جلب کن. بحارالانوار ج۹۱ ص۳۴ تو از ازل جوادی و ما از ازل فقیر «یا اَیُّهاالجوادْ ! تَصَدَّقْ عَلَی الفَقیر»
اسعد الله ایامکم
ابى‌ثمامه گويد: به حضرت عليه‌السلام عرض كردم: من مى‌خواهم در مكّه يا مدينه بمانم (و به شهر خود باز نگردم؛ ظاهراً در بازگشت از سفر حج به دیدار امام زمانش آمده بود)، ولى (در شهرم) طلبكارى دارم؛ نظر شما چيست‌؟ حضرت فرمودند: «برگرد و بدهكارى خود را بپرداز و تصميم بگير كه خداوند متعال را در حالى ملاقات كنى كه به کسی بدهکارى نداشته باشى؛ چرا که مؤمن خيانت نمى‌كند!» کافی (شیخ‌کلینی)، ج۵، ص٩۴ تهذیب الاحکام (شیخ‌طوسی)، ج۶، ص۱۸۴ مرحوم محمدتقی مجلسی در ذیل این روایت، توضیحی بدین مضمون دارد: اگر بدهکار در شهر و مکانی که بدهی دارد دیده شود، طلبکار هم خاطرش آسوده است، لذا باید تا زمان ادای بدهی‌اش در منطقه‌ای که بدهکار حضور دارد بماند تا گمان خیانت به او نرود؛ و اگر بدهکار قصدش ادای دِین باشد، خداوند متعال هم برای او گشایش فراهم می‌آورد، ولی اگر نیّتش عدم پرداخت باشد، خائن یا مانند خائنین است؛ و باید ترسید از اینکه مرگ برسد و دِین و حقّ کسی به گردن ما باشد. روضة المتقین (مجلسی‌اول)، ج۶، ص۵۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم دعاجهت ادای دیون پرداخت بدهی به نقل از حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر علیه السلام بعد از هر نماز ۳ مرتبه خوانده شود اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَرْحَمَنِي بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَرْضَى عَنِّى بِلاَ إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَغْفِرَ لِي بِلاَ إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
«إِنَّ جَارِيَةً لَنَا أَصَابَهَا الْحَيْضُ وَ كَانَ لَا يَنْقَطِعُ عَنْهَا حَتَّى أَشْرَفَتْ عَلَى الْمَوْتِ فَأَمَرَ أَبُو جَعْفَرٍ ‹ع› أَنْ تُسْقَى سَوِيقَ الْعَدَسِ فَسُقِيَتْ فَانْقَطَعَ عَنْهَا وَ عُوفِيَتْ.» ...دختری از ما مبتلا به حیض مداوم شد تا جائی که نزدیک شد تلف بشود. امام جواد ‹علیه السلام› دستور داد که سویق عدس بدهند و خون ریزی قطع شد و درمان شد. کافی، ج۶، ص۳۰۷ .
[الخصال] عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ اَلْقُضَاعِیِّ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ اَلْعَبَّاسِ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ آبَائِهِ عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِیرُ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ: أَهْلَکَ اَلنَّاسَ اِثْنَانِ خَوْفُ اَلْفَقْرِ وَ طَلَبُ اَلْفَخْرِ. حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: دو چیز مردم را هلاک کرده: ترس از فقر (که انسان را وادار به جمع مال از هر طریق و با هر وسیله می کند) و تفاخر. بحارالأنوار ٫ جلد 70 ٫ صفحه 290 سبحان الله مولای ما چه بسیار ظریف و دقیق موارد لغزش انسان رو متذکر میشن. اهل تفکر ؛ در حدیث دقت کنید . امیرالمومنین علیه السلام: یا بُنیَ؛ الفِکرهُ تورِثُ نوراً و الغَفلَهُ ظُلمَه! فرزندم؛ نورانیت میبخشد و غفلت تاریکی... بحار‌ الانوار،ج،۷۴،ص۲۳۷ ها
امام صادق علیه‌السّلام در روایتی فرمودند: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ جَالِساً فِي مَلَإٍ مِنْ أَصْحَابِهِ إِذْ قَامَ فَزِعاً فَاسْتَقْبَلَ جِنَازَةً روزی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در جمع اصحاب نشسته بودند که هراسان از جای خود بلند شده و حرکت کردند و به استقبال جنازه‌ای رفتند. هنگامی که جنازه را آوردند، فرمودند که آن را روی زمین بگذارند و امر کردند که صورتش را باز کنید و خطاب به مردمی که در آنجا جمع بودند فرمودند: چه کسی این شخص را می‌شناسد؟ امیرالمؤمنین علیه‌السّلام که آنجا حضور داشتند، صدا زدند: من او را می‌شناسم؛ او از قبیله «بنی‌ریاح» است؛ او هرگاه مرا می‌دید، می‌ایستاد و می‌گفت: أَنَا وَ اللَّهِ أُحِبُّكَ من به خدا تو را دوست دارم! رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: ای‌علی‌جان! جز مؤمن تو را دوست ندارد و جز کافر با تو دشمنی ندارد؛ هفتاد هزار قبیله از فرشتگان که هر قبیله بر هفتاد هزار قبیله زعامت دارد، در تشییع جنازه‌اش شرکت کرد‌ه‌اند. سپس خود رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله او را از درون جامه‌های کهنه به در آورد و غسل داده، کفن نمود و بر وی نماز گزارد و فرمود: إِنَّ الْمَلَائِكَةَ تُضَايِقُ بِهِ الطَّرِيقَ وَ إِنَّمَا فُعِلَ بِهِ هَذَا لِحُبِّهِ إِيَّاكَ يَا عَلِيُ‌ فرشتگان راه را شلوغ کرده‌اند و همه این‌ها بدان خاطر است که این میّت تو را دوست داشته است ای علی‌جان! المحاسن ج۱ ص۱۵۱ .
ولدالزنا "زمخشری" از علماء متعصّب اهل تسنّن - که قائلند معاویه، «خالُ المؤمنین» است - می‌نویسد: كانَ مُعاوِيَةُ يُعزى إلى أربَعَةٍ ... چهار نفر نسبت به معاویه ادّعای پدری کرده‌اند: ۱. مسافر بن ابى عَمْرو ۲.عمارة بن وليد ۳.عبّاس بن عبدالمطّلب ۴.صباح؛ آوازه‌خوانی كه بَرده عمّارة بن وليد بود. قالوا: وكانَ أبو سُفيانَ دَميما، قَصيرا، وكانَ الصَّباحُ عَسيفا لِأَبي سُفيانَ، شابّا وَسيما، فَدَعَتهُ هِندٌ إلى نَفسِها. گفته‌اند كه ابوسفيان، زشت و كوتاه‌قد بود و «صباح»، اجير ابوسفيان و جوانى زيباروى بود. هند، او را به همبستر شدن با خود فرا خوانْد. ربيع الأبرار،زمخشری، ج۳ ص۵۵۱ شرح نهج البلاغة، ابن ابی الحدید، ج۱ ص۳۳۶. معاویه کشون مبارک
عن سعيد بن المسيب ، أنه قال : مرض معاوية ، مرضه الذي مات فيه ، فدخل عليه طبيب له نصراني ، فقال له : ويلك ما أراني أزداد مع علاجك إلا علة ومرضا؟ فقال له : والله ما أبقيت في علاجك شيئا أرجو به صحتك إلا وقد عالجتك به غير واحد ، فاني أبرأت به جماعة ، فان أنت ارتضيته وأمرتني بأن اعالجك به فعلت. قال : وما هو؟ قال : صليب [٣] عندنا ما علق في عنق عليل إلا فاق. فقال له معاوية : عليّ به. فأتاه ، فعلقه في عنقه. فمات في ليلته تلك والصليب معلق في عنقه ، وأصبح وقد انزوت بين عينيه غصون انطوت من جلدة جبهته مكتوبة يقرأها كل من رآها ، كافرا. سعید بن مسیب ميگوید: در همان بیماری که معاویه در اثرش هلاک گردید؛ طبیبی نصرانی را به بالینش آوردند، پس معاویه به او گفت: وای بر تو چرا معالجات و درمانت برای بیماری من پاسخگو نیست و بدتر بیماری من بیشتر می شود؟ طبیب مسیحیبه او گفت: بخدا سوگند این معالجات را برای بیماران دیگری هم انجام دادم و علاج یافتند؛ ولی اگر راضی باشی و مرا امر کنی تو را با تنها چیزی که سراغم مانده درمان کنم. پس معاویه پرسید آن درمان چیست؟ طبیب گفت: صلیب، در نزد ما که گردن هر بیماری آویزان کنیم (از برکتش) شفا یابد؛ پس معاویه به طبیب گفت: صلیب را برایم بیاور؛ پس صلیب را آورد و بر گردنش آویخت. پس در همان شب معاویه مُرد در حالیکه صلیب بر گردنش آویزان بود و صبح فردا به طوری که هرکسی میدید میتوانست بخواند بر پیشانی اش نقش بسته بود: کافر. شرح الأخبار في فضائل۰ الأئمة الأطهار (القاضي النعمان بن محمّد التميميّ المغربي) جلد 2  صفحه 153
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدثنی خلف بن هشام البزار ، حدثنا أبو عوانة عن الأعمش عن سَالِمِ بْنِ أَبِی الْجَعْدِ ، قَالَ قَالَ رَسُولُ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ ؛ مُعَاوِيَةُ فِی تَابُوتٍ مُقْفَلٍ عَلَيْهِ فِی جَهَنَّمَ. رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ فرمودند معاوية در تابوتی قفل شده در جهنّم است. جمل من أنساب الأشراف ۵ / ۱۳۶. المؤلف أحمد بن يحيى بن جابر بن داود البَلَاذُری (م ۲۷۹ هجری) تحقيق سهيل زكار و رياض الزركلی ، الناشر دار الفكر - بيروت ، الطبعة الأولى ، ۱۴۱۷ هجری ، ۱۹۹۶ میلادی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیزده رجب الاصب سالروز ولادت اسد الله الغالب ، معین الانبیاء ، سید اولاصیاء حضرت اباالحسنین ، کرار غیر فرار ، سندنا ، کهفنا علی بن ابی طالب صلوات الله و سلامه علیه رو خدمت تمامی شیعیان ، محبین و حلال زاده های عالم تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
در روایت آمده است: امیرالمومنین علی علیه‌السلام در حالی که ایام طفولیت در گهواره بود و دستانش در قنداق بسته بود، ماری را دید که به طرفش می‌آمد. با همان حال، خود را برگرداند و دستش را از قنداق خارج کرد و با دست راستش، گردن مار را گرفت و به شدت فشار داد و نگه داشت تا اینکه آن مار مُرد. وقتی مادرش فاطمه بنت اسد به سر رسید و این صحنه را دید،نگاهی به فرزندش انداخت و فرمود: کَأَنَّکَ حَیْدَرَةُ ! گویا که تو حیدر (شیر بیشه) هستی! المناقب، ج۱ ص۴۳۹ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سماعه گويد: حضرت ابو الحسن (موسى بن جعفر عليهما السلام) بمن فرمودند: هرگاه براى تو نزد خداى عز و جل حاجتى است پس بگو: «اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ فَإِنَّ لَهُمَا عِنْدَكَ شَأْناً مِنَ اَلشَّأْنِ وَ قَدْراً مِنَ اَلْقَدْرِ فَبِحَقِّ ذَلِكَ اَلشَّأْنِ وَ بِحَقِّ ذَلِكَ اَلْقَدْرِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِي ( سپس حاجت خود را بگو) چرا که روز قيامت، هيچ فرشتۀ مقرب و پيغمبر مرسل و مؤمن آزمايش شده‌ای نیست جز آنكه در آن روز به آن دو (يعنى رسول اعظم محمد و امیرالمومنین عليهما السلام) محتاجند." الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢ ص ٥٦٢ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات الله علیهما لعنت الله علیه عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: إِنَّ الشَّيْطَانَ إِذَا سَمِعَ‏ مُنَادِياً يُنَادِي:‏ «يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ» ذَابَ كَمَا يَذُوبُ الرَّصَاصُ حَتَّى إِذَا سَمِعَ‏ مُنَادِياً يُنَادِي‏ بِاسْمِ عَدُوٍّ مِنْ أَعْدَائِنَا اهْتَزَّ وَ اخْتَالَ. (الكافي، ج‏6، ص20) حضرت امام باقر علیه السلام فرمود: وقتی شیطان می شنود که کسی می گوید: «یا محمّد، یا علی»، مانند سرب ذوب می شود. امّا وقتی کسی نام دشمنی از دشمنان ما را می برد، شیطان شادمان می شود و به خود می بالد. .
علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ در وقت ولادت أميرالمؤمنين سلام الله عليه سنّ مبارک حضرت رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ سی سال بود ، و آن حضرت را بسیار دوست میداشت ، میفرمود که گهواره او را نزدیک رختخواب من بگذارید ، و خود متوجّه تربیت آن حضرت میشد ، و بدن مطهّر آن حضرت را می‌شست ، و شیر در گلوی او میریخت ، و در وقت خواب گهواره او را می‌جنبانید ، و در بیداری با او سخن میگفت ، او را بر سینه مبارک خود می‌چسبانید ، میفرمود که این برادر من و ولیّ و یاور من ، و برگزیده و ذخیره من ، و پشت و پناه من است ، و شوهر دختر برگزیده من است ، و امین من است بر وصیّتها و علوم من ، و جانشین من است در امّت من ، پیوسته آن حضرت را برمیداشت و در کوهها و وادی های مکّه میگردانید ، و علوم و أسرار الهی را بر گوش و جان او میخوانْد. جلاء العیون / باب ۳ ، فصل ۱ . ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عرض ادب و احترام و تبریک دارم خدمت مخاطبین عزیز و بزرگوار بمناسب ولادت حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه الحمدلله امسال هم زنده بودیم و سیزده رجب و ولادت رو در سلامت دین و اعتقادات درک کردیم و مفتخریم به این که محب آل الله علیهم السلام هستیم اما یک سوال: به چند نفر تبریک میلاد امیرالمومنین علیه السلام رو گفتیم و از چند نفر شنیدیم که میلاد رو تبریک بگن؟؟؟ مومنین ، محبین خواهشا به دیده انصاف ، دیروز ؛ پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ مصادف با ۱۳ رجب ۱۴۴۵ رو بیاد بیارید و به واکاوی تبریک حضوری با اطرافیانتون ، مکالمات تلفنی و مکاتبات پیامکی و انتشار متن در صفحات مجازیتون بپردازید و ببینید به چه میزان مقید به تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین علیه السلام بوده و به چه میزان فقط بسنده به تبریک روز مرد و پدر ، کرده اید. امیدوارم در بررسی و واکاوی دیروز به این نتیجه نرسید که ولادت امیرالمومنین علیه السلام تحت الشعاع روز پدر و روز مرد قرار گرفته باشه. اهل ایمان و اهل تقوا ، یه روز به خودمون نیایم و بفهمیم با کارنابخردانه و ندانسته خودمون و اطرافیانمون ، ولادت و تبریک ولادت رو فدای روز پدر و مرد کرده ایم. العاقل یکفیه الاشاره والسلام علیکم فداء الحسین علیه السلام ۱۴ رجب الاصب ۱۴۴۵ ۶ بهمن ۱۴۰۲