eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 📖 ⬛️ السلام> 👈 💠گفتمان اهل بیت علیهم‌السلام بر روایات تاریخى، روایات نیز ارائه کرده است. 🍀این روایات، ضمن برخى آیات قرآنى بر عوامل انسانى حادثه ، در پى تأیید قیام امام حسین علیه‌السلام و دانستن و نکوهش حاکمان والیان و عاملان نظام اموی برآمده‌اند . 💠خدا در آیه ۵۸ سوره به مومنان دستور داده که امانت های خود را به صاحبان آن بازگردانند : * انّ الله یامرکم ان تودّوا الامانات الی اهلها .... * 🍀 و بر اساس روایتی ، امانت ، اهل بیت علیهم السلام پیامبر هستند و امانت در این آیه ، اداره امور و رهبری جامعه به ایشان است که امام حسین علیه السلام نیز از است . 💠 بر اساس این روایت ، می بایست قدرت را به امام حسین علیه السلام باز می گرداندند . 🍀برداشت از این آیه در میان تفاسیر اهل تسنن دیده می شود و آنان آیه مذکور را به مرتبط دانسته‌اند . 💠 در آیه ۵۹ سوره نساء خدا از خواسته است که از خدا ، پیامبر صلی الله علیه و آله و صاحبان امر کنند : * یا ایّها الّذین ءامنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ..... * 🍀 و برپایه روایات تفسیری ، امام حسین علیه السلام از اولی الامر و از ولی واجب بوده است . 💠آیه ۴۰ به کسانی اشاره دارد که ناعادلانه از سرزمین خود شدند : * الّذین اخرجوا من دیارهم بغیر حقّ .... که به امام محمد باقر علیه السلام امام حسین علیه السلام را می توان یکی از دانست . 🍀خدا در آیه ۳۹ حج به کسانی که به جنگ شده اند ، اجازه میدهد : * اذن للّذین یقاتلون بانّهم ظلموا و انّ الله علی نصرهم لقدیر * 💠و روایاتی تفسیری ، این آیه را بر علیه السلام تطبیق کرده اند که پس از در میان سپاه دشمن ،‌ ناگزیر به شد . 🍀 در آیه ۳۳ به حق انتقام از اشاره شده است : * و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا .... * 💠 و برپایه روایت امام محمد باقر علیه السلام انتقام از خون امام حسین علیه السلام برای صاحبان آن است . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۹۱ اِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِمْ مِلْءُ الْأَرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَىٰ بِهِ ۗ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ ﴿٩١﴾ قطعاً کسانی که کافر شدند و در حال کفر از دنیا رفتند، هرگز از هیچ یک از آنان [برای رهایی از عذاب] هر چند به اندازه آکندگی زمین از طلا فدیه و عوض دهد، پذیرفته نمی شود؛ برای آنان عذابی دردناک خواهد بود، و هیچ یاوری نخواهند داشت. (۹۱) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٩١) -در اين آيه به دنبال اشاره‌اى كه در آيۀ قبل به توبه‌هاى بيهوده شد سخن از كفّارۀ بيهوده مى‌گويد، مى‌فرمايد: «كسانى كه كافر شدند و در حال كفر از دنيا رفتند اگر تمام روى زمين پر از طلا باشد و آن را به عنوان «فديه» (و كفاره اعمال زشت خويش) بپردازند هرگز از آنها پذيرفته نخواهد شد» (إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ماتُوا وَ هُمْ كُفّارٌ فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِمْ مِلْءُ الْأَرْضِ ذَهَباً وَ لَوِ افْتَدى بِهِ) . روشن است كفر تمام اعمال نيك انسان را بر باد مى‌دهد و اگر تمام روى زمين پر از طلا باشد و در راه خدا انفاق كنند پذيرفته نخواهد شد و صد البته اگر چنين چيزى در قيامت در اختيار آنها باشد و بدهند پذيرفته نيست. و در پايان آيه به نكتۀ ديگرى اشاره فرموده مى‌گويد: «آنها كسانى هستند كه مجازات دردناك دارند و ياورى ندارند» (أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرِينَ) . يعنى، نه تنها فديه و انفاق به حال آنها سودى ندارد بلكه شفاعت شفاعت كنندگان نيز شامل حال آنها نمى‌شود زيرا شفاعت شرايطى دارد كه يكى از مهمترين آنها ايمان به خداست و اصولا شفاعت به اذن خدا است. آنها هرگز از چنين افراد نالايق شفاعت نمى‌كنند كه شفاعت نيز لياقتى لازم دارد چرا كه اذن الهى شامل افراد نالايق نمى‌شود. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 306 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَمَاتُواْ وَ هُمْ كُفَّارٌ فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِمْ مِّلْءُ الْأَرْضِ ذَهَباً وَلَوِ افْتَدَى بِهِ أُولئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ وَمَا لَهُمْ مِّن ناَّصِرِينَ 🍀 ترجمه: همانا كسانى كه كفر ورزیدند و در حال كفر مردند، اگر چه زمین را پر از طلا كرده و به عنوان فدیه و باز خرید (از عذاب) بدهند، پس هرگز از هیچ یک از آنان پذیرفته نمى شود. برای آنان عذابى دردناک است و برایشان هیچ یاورى نیست. 🌷 : كفر ورزيدند 🌷 : مردند 🌷 : پس هرگز پذیرفته نمی شود 🌷 : پر 🌷 : طلا 🌷 : فدیه ، باز خرید 🌷 : دردناک 🔴 : درباره یاران حارث بن سوید آمده است آنها بعد از ایمان آوردن دوباره از دین اسلام برگشتند و مرتد شدند هنگامی که حارث بن سوید توبه کرد و به مدینه برگشت آنان گفتند: ما در مکه می مانیم و به کار خود بر ضد محمد (صلى الله عليه و آله و سلم) ادامه می دهیم وقتی پیامبر مکه را فتح کرد، عده ای از آنها توبه نموده و به اسلام بازگشتند و خداوند توبه آنها را پذیرفت و عده دیگر قبل از فتح مکه مرده بودند و این آیه درباره کسانی که مرده بودند و بدون توبه و با کفر از دنیا رفتند نازل شده است. 🌸 { إن الذين کفروا و ماتوا و هم کفار فلن یقبل من أحدهم ملء الأرض ذهبا و لو افتدى به: همانا کسانی که کفر ورزیدند و در حال کفر مردند، اگر چه زمین را پر از کرده و به عنوان فدیه و بازخرید (از عذاب) بدهند، پس هرگز از هیچ یک از آنان پذیرفته نمی شود.} کفر تمام اعمال نیک را از بین می برد و اگر تمام روی زمین پر از طلا باشد و انفاق کنند پذیرفته نخواهد شد و اگر چنین چیزی در قیامت در اختیار آنها باشد و بدهند پذیرفته نیست. و در پایان می فرماید: {أولئك لهم عذاب أليم و ما لهم من ناصرين: براى آنان عذابی دردناک است و برایشان هیچ یاوری نیست.} یعنی ، نه تنها فدیه و انفاق به حال آنها سودی ندارد بلکه شفاعت شفاعت کنندگان نیز شامل حال آنها نمی شود زیرا شفاعت شرایطی دارد که یکی از مهم ترین آنها ایمان به خداست و به اذن خداست حال آنکه آنها به خدا ایمان ندارند. 🔴 و تفاوت هایى دارند، از جمله: 1⃣ و در دنیا از انسان به دیگران سرایت مى كند، ولى در آخرت چنین نیست. 2⃣ در دنیا، مى تواند با عذر یا كفّاره یا دروغ یا حیله یا توبه یا ناله مشكلش را حل كند، امّا در آخرت چنین نیست. 3⃣ تلخى هاى قابل تخفیف است و اگر انسان با آن انس گرفت، از تلخى آن كم مى شود، ولى در آخرت چنین نیست. 🔹 پيام های آیه91سوره آل عمران 🔹 ✅ مردن، بزرگترین خطر است. «ماتوا و هم كفّار» و تسليم شدن در برابر خدا و مسلمان از دنیا رفتن، آرزوى پیامبران است. ✅ در ، مال دنیا بى ارزش است و ذرّه اى كارآیى ندارد. اگر چه از جنس طلا و مقدار آن به اندازه ظرفیّت زمین باشد. ✅ به خدا ، ارزشى فراتر از تمام مادّیات دارد. در قیامت تنها ایمان به خداوند است كه مى تواند انسان را نجات دهد. ✅ در حال كفر، زمینه‌ ى شفاعت را از بین مى برد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️❗️❗️♨️ شبهه سوم ....ادامه ✅جواب دوم👇👇 دوستان بزرگوار همانطوری که گفتم هر وقت آیه ای میخوانیم جواب سوالمان خیلی وقتها آخر آیه آمده است، مثال 👇 🔻چرا خداوند عده ای را گمراه میکنه 👈يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ در آخر آیه خداوند میفرماید که منظورم است 🔻یا سوره های دیگر میفرماید که چه کسانی را خداوند گمراه میکند در اصل منظورش اینه باعث شان شده است 👇👇👇 🔻وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ (4)( سبب شده گمراهشان بکند) 🔻وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ (5)( سبب گمراهیشان شده) 🔻وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقين (6)( سبب شده گمراه بشن) 🔻إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كَفَّارٌ (7) 🔻ْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كَذَّاب(8) 💯👌✅ضلالت خداوند یک امر عدمی است نه وجودی یعنی لطفش را بر میردارد نه اینکه طرف را هل بدهد داخل گمراهی کانال 👇 @Targomeh
🌸🍃🌸🍃 شیطان که بود و چگونه به محفل فرشتگان و آسمان راه یافت؟ 🌿نام اصلی وی حارث (حرث) بوده که به خاطر عبادتهای طولانی مدتش، او را عزازیل یعنی عزیز خدا، می‌گفتند. ✳️درمورد پیشینه او چنین گفته‌اند که : ✨خداوند متعال قبل از آفرینش آدم، موجودات دیگری خلق نموده بود به نام جن که حارث یکی از آنها بوده و در زمین زندگی می‌کرد . 🌿تا اینکه این مخلوقات به سرکشی، فساد، قتل و خونریزی دربین خود و قوم نسانس (قوم قبل از وجود انسانها) پرداختند. وقتى که فتنه و فساد، کشت و کشتار در میان آنان برپا شد ✨در این هنگام خداوند اراده کرد که آنان را نابود فرماید، بهمین خاطر عده اى از ملائکه را فرستاد تا با شمشیرهاى خود با آنها جنگیدند و همه آنها را کشتند. 🌿در این میان ، شیطان جان سالم به در برد و از مرگ نجات پیدا کرد و به دست ملائکه اسیر شد. ✨ به فرشتگان گفت : من ، از جمله مؤمنان هستم (و در فتنه و فساد شرکت نداشتم .) شما تمام خویشان و هم نوعان مرا کشتید و من تنها ماندم. 🌿مرا با خودتان به آسمان ببرید، تا در آن جا با شما باشم و خداى خود را عبادت کنم . ✨فرشتگان از خداوند جویاى تکلیف شدند. خداوند به آنها اجازه داد که او را به آسمان ببرند. 🌿زمانى که به آسمان رسید به گردش در آسمان ها و بررسى پرداخت،در آن میان لوحى را دید که چیزهایى بر آن نوشته شده ؛ نوشته بود: « من پاداش هیچ عمل کننده اى را ضایع نمى کنم ؛ بلى ، ✨کسى که کارى کند و اراده دنیا نماید، خدا دنیا را به او مى بخشد و کسى که آخرت را بخواهد، خداوند او را به آرزویش مى رساند. و کسى که پاداش آخرت را بخواهد به او برکت مى دهیم و بر نتیجه اش مى افزاییم و آنها که فقط مال دنیا را مى طلبند، کمى از آن به آنها مى دهیم ، اما در آخرت هیچ نصیبى ندارند» پیش خود فکر کرد که آخرت نسیه و دنیا نقد است. 🌿تصمیم گرفت دنیا را به وسیله عبادت هاى طولانى به دست آورد. لذا در میان ملائکه آن قدر عبادت کرد تا سرور و رئیس همه فرشتگان شد و طاووس ملائکه نام گرفت ! ✨او اولین کسى بود که نماز خواند و یک رکعت آن چهار هزار سال طول کشید. در آسمان اول، مدتی بین ملائکه، خدا را عبادت کرد. 🌿بعد به آسمان دوم و سوم تا بالاخره به آسمان هفتم راه یافت. ✨او در کنار عرش الهی منبری داشت، بالای آن رفته و ملائکه را اندرز می‌داد؛ و ملائکه در مقابل او با احترام مى ایستادند.. ... ١_كتاب_ابليس_ص٤ ٢ص٤٨ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅اینجای قرانم خیلی جالبه 🔹قرآن میگه : اگه از بت پرستا بپرسی کی عالمو خلق کرده میگن «الله». وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ (عنکبوت61) همین خدایی که ما میشناسیم رو میگنا 😳 ✍خب تو که میدونی خالقت خداست؛ چرا بت میپرستی؟؟ ╭─🍃🌸🍃🌸🍃🌸─╮ کانال 👇 @Targomeh
🔰ی عده از بت پرستا میگفتن: خالق عالم خداست اما برای ارتباط با خدا باید از بت ها کمک گرفت. وَيَقُولُونَ هَٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّهِ (18) ✅پیامبر اومد که بگه سنگ و چوب که نمیتونن واسطه باشن وقتی ماهستیم در خونه ی هیچ کس دیگه نرید ╭─🍃🌸🍃🌸🍃🌸─╮ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥 (ع) خواب ديدن عجيب يعقوب عليه‏السلام و سفر به حاران‏ در اين ايام كه يعقوب سال‏هاى نوجوانى را مى‏گذراند، شبى در عالم خواب ديد نردبانى از نور نصب شده كه يك پلّه آن از طلا و پلّه ديگرش از نقره است و فرشته‏اى بر روى آن نشسته است، يعقوب بر آن فرشته وارد شد و سلام كرد، فرشته به يعقوب گفت: برخيز به سوى حاران‏ برو و در آن جا زمامدارى به نام لابان دايى تو زندگى مى‏كند، دخترى به نام راحله دارد، از او خواستگارى كن، كه خداوند از نسل او فرزندان فراوانى مثل فراوانى قطره‏هاى باران و برگ درختان در يك بيابان وسيع، به تو عنايت فرمايد. يعقوب وقتى كه از خواب بيدار شد، وسايل سفر به سوى حاران را فراهم كرد و به آن ديار مسافرت نمود. از قضاى روزگار، لابان نيز در قصر خود در عالم خواب ديده بود كه مردى براى خواستگارى دخترش راحله مى‏آيد، و نشانه او اين است كه نيروى چهل مرد را دارد، وقتى كنار چاه آب مى‏آيد، سنگ روى چاه را كه بايد چهل نفر بردارند و كنار بگذارند، او به تنهايى بر مى‏دارد. از اين ماجرا چندان نگذشت كه لابان از ايوان قصرش ديد مردى كنار چاه آمد و خدا را به عظمت ياد كرد و به تنهايى سنگ را از روى چاه بلند كرده و كنار گذاشت و دلو چاه را كشيد و حوض را پر از آب نمود. لابان نزد يعقوب رفت و مقدم او را گرامى داشت و او را به قصر خود برد و از او پذيرايى گرمى نمود، و دويست گوسفند و چهل گاو به او اهداء كرد. طبق بعضى از تواريخ، با يكى از دختران لابان ازدواج كرد، پس از مدتى آن دختر كه داراى دو پسر شده بود از دنيا رفت، يعقوب با دختر ديگر لابان ازدواج كرد، او نيز پس از دارا شدن دو پسر از دنيا رفت، به همين ترتيب يعقوب با شش دختر او ازدواج كرد و آخرين آن‏ها راحله (يا: راحيل) بود كه او نيز پس از وضع حمل يوسف عليه‏السلام از دنيا رفت. بنابراين، يعقوب داراى دوازده پسر از شش زن شد. ولى طبق بعضى از تواريخ ديگر: يعقوب با راحله ازدواج كرد، سپس با خواهر او اليا ازدواج نمود (و طبق قانون شرع آن عصر، ازدواج با دو خواهر، در يك زمان، اشكال نداشت.) سپس لابان به هر كدام از دخترانش كنيزى بخشيد، و آن دختران كنيزان خود به نام‏هاى زلفه و بلهه را به يعقوب بخشيدند، در نتيجه يعقوب عليه‏السلام داراى چهار همسر شد، و از آن‏ها دوازده پسر گرديد. نام‏هاى دوازده پسران يعقوب چنين بود: راوبين، شمعون، لاوى، يهودا، يساكر، زبولون، يوسف، بنيامين، دان، تفتالى، جاد، اشير، كه هر دو نفر از آن‏ها (بنابر داشتن شش زن) از يك مادر بودند، حضرت يوسف و بنيامين از يك مادر به نام راحيل (يا: راحله) به دنيا آمدند. حضرت يعقوب عليه‏السلام با پسران خود پس از مدتى، به كنعان كه در هفت منزلى مصر واقع بود بازگشت، و زندگى خود را در همان جا آغاز نمود، و تا سال‏هاى پيرى سكونت در آن جا را برگزيد. يعقوب عليه‏السلام مرد كار و تلاش بود، فرزندان خود را با تعليمات توحيدى پرورش داد، و آن‏ها را به كار و كوشش فرا خواند، همه آن‏ها با سعى و تلاش، هزينه زندگى خود را تأمين مى‏كردند، و بيشتر به كار دامدارى، و كشاورزى اشتغال داشتند. يعقوب عليه‏السلام در كنعان به عنوان يك شخصيت ممتاز و برگ زاده و بزرگوار و داراى فرزندان برومند شناخته مى‏شد، همواره به مستمندان كمك مى‏كرد، و سفره‏اش براى مهمانان و تهيدستان گسترده بود. او هر روز گوسفندى ذبح مى‏كرد، قسمتى از آن را به مستمندان انفاق مى‏كرد، و بقيه را غذا درست مى‏كرد و با اهل و عيالش مى‏خوردند. به اين ترتيب زندگى پرهيجان و خوش و خرم يعقوب عليه‏السلام مى‏گذشت، و يعقوب به خاطر عبادت و بزرگوارى و رسيدگى به امور مردم، همواره مورد احترام مردم بود، و با شكوهمندى مخصوصى به زندگى ادامه مى‏داد. •••✾❀🕊✿🕊❀✾••• کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-آنها که از فرستاده [خدا]، پیامبر امّی پیروی می‌کند، کسی که صفاتش را در تورات و انجیلی که نزدشان است، می‌یابند، و آنها را به معروف دستور می‌دهد و از منکر باز می‌دارد. 📚سوره - 157 کانال 👇 @Targomeh
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂 همیشه بهترین عمل را انجام دهید. 🍂 🔶الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ (/۲) ⚡️ ترجمه : خدایی كه مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد كه كداميك از شما كار بهترى انجام مى دهيد و اوست عزّتمند و آمرزنده. ❌این آيه، هدف «آزمايش» را حسن عمل، معرفى كرده، نه كثرت عمل. و اين دليل بر اين است كه: اسلام به «كيفيت» اهميت مى دهد، نه به «كميت». مهم آن است كه، عمل، خالصانه و براى خدا، مفيد و جامع باشد، هر چند از نظر كميت كم باشد.👌 ✅ و نکته دیگر این که: نفرموده: «عمل نیکو» بلکه فرموده: «نیکوترین عمل» 🍁 یعنی: از بین عمل خوب و خوبتر، باید خوبتر انتخاب شود. مثلا: ⚡️ از بین نماز اول وقت و نماز دیرتر، نماز اول وقت را انتخاب کنید. ⚡️ از بین انفاق مال درجه دو و انفاق مال درجه یک، انفاق مال درجه یک را انتخاب کنید. 🍃کسانی که همیشه بهترین عمل را انتخاب کرده و انجام می‌دهند، به هدف خلقت نزدیکترند. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ عليه‌السلام فرمودند : " قِرَاءَةُ الْقُرْآنِ فِی الْمُصْحَفِ تُخَفِّفُ الْعَذَابَ عَنِ الْوَالِدَینِ وَ لَوْ کانَا کافِرَینِ قرائت کردن قرآن از روی مصحف از عذاب پدر و مادر می‌کاهد گرچه آنان کافر باشند ". کانال 👇 @Targomeh
🍃یک آیه🍃 سوره ، آیه ۱۲۲: إِذْ هَمَّتْ طائِفَتانِ مِنْکُمْ أَنْ تَفْشَلا وَ اللّهُ وَلِیُّهُما وَ عَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ. ⚡️در آستانه ی جنگ احد، دو طایفه از مسلمانان تصمیم گرفتند که سستى به خرج دهند و از وسط راه به مدینه بازگردند. ⚡️اما به زودى از تصمیم خود بازگشتند، و به همکارى با مسلمانان ادامه دادند. و خداوند یاور و پشتیبان این دو طایفه بود و افراد با ایمان باید بر خدا تکیه کنند. ✅یعنی: 🔶خداوند مؤمنان را به حال خود رها نمى كند و در مواقع حساس دست آنان را مى گيرد. 🔶 يگانه داروى سستى، توكّل بر خداست. كه اين دارو تنها در دست مؤمنان است. 🍂خدایا مارا از متوکلین قرار ده.🍂 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-فکر کن اقامه نماز چقدر عظمت دارد که حضرت ابراهیم (علیه السلام) آن اسماعیل کوچک و تشنه را فقط برای همین به آن سرزمین بی آب و علف برد. 📚سوره - 37 کانال 👇 @Targomeh
-و هر چيز را به ترازوی عدل و انصاف بسنجید و هیچ در میزان، کم فروشی و نادرستی مکنید. 📚سوره - 9 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 توجّه به انجام كارهاى خير، از الطاف ويژه الهى‌است. «أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ» 💢 نماز و زكات در ميان كارهاى خير، جايگاه ويژه‌اى دارند. «فِعْلَ الْخَيْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ» 💢نماز وزكات، دوركن اساسى در همه اديان بوده است. «إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ» 💢بدون نماز و زكات، انسان به درجه بندگى خدا نمى‌رسد. «إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ وَ كانُوا لَنا عابِدِينَ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 📖 ⬛️ السلام> 👈 🍀همچنین بر اساس روایاتی ، ‌زمانی که امام زمان عجل الله تعالی کند ، آن دسته از قاتلان امام حسین علیه السلام را که به قتل او خشنود بوده و بدان کنند ، بر اساس مفاد آیه ۱۹۳ بقره ، به قتل می رساند : * و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و یکون الذین لله فان انتهوا فلا عدوان الّا علی الظّالمین ؛ و با آنها بحنگید تا ای به جا نماند و پرستش از آنِ خدا شود و اگر دست برداشتند ، شما هم بردارید * 💠آیه ۱۷ جن به انسانها اشاره دارد و می فرماید که هر کس به یاد خود نباشد ، خدا از او روی خواهد شد : * لنفتنهم فیه و من یعرض عن ذکر ربّه یسلکه عذابا صعدا * . 🍀و بر اساس روایاتی ، امام حسین علیه السلام از های الهی بود . 💠آیه ۶۹ نساء * و من یطع الله و الرّسول فاولئک مع الّذین انعم الله علیهم من النّبیین و الصّدیقین و الشّهداء و الصّالحین و حسن اولئک رفیقا * در پی بیان اهمیت از خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله است و آن را همنشینی با کسانی می داند که خدا به آنان بخشیده است ؛ اعم از پیامبران ، صدّیقان ، شهدا و نیکوکاران . 🍀در برخی تفاسیر شیعه ، امام علیه السلام جزو اشاره شده در آیه است و کسانی که خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله باشند ، در آخرت با او خواهند شد . 💠آیه ۴۶ اعراف در وصف به مردانی اشاره می‌کند که در بلندی نشسته و را بر اساس میشناسند : * وعلی الاعراف رجال یعرفون کلّا بسیماهم .... * 🍀و بر اساس روایات تفسیری ، این ائمه اهل بیت علیهم السلام و از امام حسین علیه السلام هستند که دوستان و کینه توزان خود را به می شناسند ، 💠 آنها وارد شده و توزان راهی می گردند . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۹۲ لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ ﴿٩٢﴾ هرگز به [حقیقتِ] نیکی [به طور کامل] نمی رسید تا از آنچه دوست دارید انفاق کنید؛ و آنچه از هر چیزی انفاق می کنید [خوب یا بد، کم یا زیاد، به اخلاص یا ریا] یقیناً خدا به آن داناست. کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٩٢) -در اين آيه به يك نشانۀ ايمان اشاره كرده، مى‌گويد: «شما هرگز به حقيقت برّ و نيكى نمى‌رسيد مگر اين كه از آنچه دوست مى‌داريد در راه خدا انفاق كنيد» (لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ) . «برّ» معنى وسيعى دارد كه به تمام نيكيها اعم از ايمان و اعمال پاك گفته مى‌شود، چنانكه از آيۀ ١٧٧ سورۀ بقره استفاده مى‌شود كه «ايمان به خدا، و روز جزا، و پيامبران، و كمك به نيازمندان، و نماز و روزه، وفاى به عهد، و استقامت در برابر مشكلات و حوادث» همه از شعب «برّ» محسوب مى‌شوند. بنابراين رسيدن به مقام نيكوكاران واقعى، شرايط زيادى دارد كه يكى از آنها انفاق كردن از اموالى است كه مورد علاقۀ انسان است و اين گونه انفاق مقياسى است براى سنجش ايمان و شخصيت! در پايان آيه براى جلب توجه انفاق‌كنندگان مى‌فرمايد: «آنچه در راه خدا انفاق مى‌كنيد (كم يا زياد از اموال مورد علاقه يا غير مورد علاقه) از همۀ آنها آگاه است» (وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ) . و بنابراين هرگز گم نخواهد شد و نيز چگونگى آن بر او مخفى نخواهد ماند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 307 کانال 👇 @Targomeh