eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🕥📚 (ع) 🔷 عذاب شديد و هلاكت سخت قوم عاد به عذاب سختى كه خداوند بر قوم عاد فرستاد و آن‏ها را به هلاكت رسانيد، در آيات متعدد قرآن اشاره شده است‏ كه از همه آن‏ها چنين مى‏آيد كه عذاب آنها بسيار سخت و وحشتناك بوده است. در سوره حاقه آيه 6 به بعد چنين آمده است: خداوند تندبادى طغيانگر و سرد و پرصدا را هفت شب و هشت روز پى در پى و بنيانكن بر قوم عاد مسلّط كرد، آن قوم ياغى همچون تنه‏هاى پوسيده و نخل‏هاى تو خالى در ميان آن تندباد كوبنده بر زمين افتادند و به هلاك رسيدند، و همه آن‏ها نابود شدند. سرزمين قوم عاد، بسيار پردرخت و خرم و حاصلخيز بود، وقتى كه از دعوت حضرت هود عليه‏السلام سرپيچى كردند، خداوند باران رحمتش را به مدت هفت سال از آن‏ها بازداشت. خشكسالى و قحطى، همه جا را فرا گرفت. هوا خشك و گرم و خفه كننده شده بود. حضرت هود عليه‏السلام به آن‏ها فرمود: توبه و استغفار كنيد، تا خداوند باران رحمتش را به سوى شما بفرستد. ولى آن‏ها بر عناد و سركشى خود افزودند و دعوت آن حضرت را به مسخره گرفتند. خداوند به هود عليه‏السلام وحى كرد كه فلان وقت عذاب دردناكى به صورت باد تند و كوبنده بر آنها مى‏فرستم. آن وقت فرا رسيد، وقتى ملت گنهكار عاد به آسمان نگريستند ابرى را ديدند كه به سوى سرزمين آن‏ها حركت مى‏كند، تصور كردند كه ابر نشانه باران است، از اين رو شادمان شدند، و گفتند: اين ابرى است بارانزا كه به سوى دره‏ها و آبگيرهايمان رو مى‏آورد. به استقبال آن شتافتند، و در كنار دره‏ها و سيل گيرها آمدند تا منظره نزول باران پربركت را بنگرند و روحى تازه كنند. ولى به زودى به آن‏ها گفته شد: اين ابر باران‏زا نيست، اين همان عذاب وحشتناكى است كه براى آمدنش شتاب مى‏كرديد، اين تندباد شديدى است كه حامل عذاب دردناكى خواهد بود. طولى نكشيد كه آن باد تند و ويرانگر فرا رسيد، و اموال و چهارپايان و خود آن‏ها را نابود كرد. نخستين بار كه متوجه ابر سياه پر گرد و غبار شدند، وقتى بود كه آن باد به سرزمين آن‏ها رسيد و چهارپايان و چوپانان آن‏ها را كه در اطراف بودند، از زمين برداشت و به هوا برد، خيمه‏ها را از جا مى‏كند و چنان بالا مى‏برد كه آن‏ها به صورت ملخى ديده مى‏شدند، هنگامى كه آن صحنه وحشتبار را ديدند، فرار كردند و به خانه‏هاى خود پناه بردند و درها را به روى خود بستند، ولى باد آن چنان تند بود كه درها را از جا مى‏كند، و آن‏ها را بر زمين مى‏كوبيد و با خود مى‏برد و پيكرهاى بى جان آن‏ها را زير خروارها شن، پنهان مى‏ساخت. آرى آن‏ها آن چنان در چنبره عذاب الهى قرار گرفتند كه به فرموده قرآن‏ ما تَذَرُ مِن شى‏ء َاتَت عَلَيهِ الّا جَعَلتهُ كالرّميمِ؛ آن تندباد از هر چيز كه مى‏گذشت، آن را رها نمى‏كرد، تا اين كه آن را همچون استخوان‏هاى پوسيده مى‏نمود. ................................... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 🥔 🌺زنجبیل، ریشه گیاهى است با مزه‌اى ، بویى قوى و عطرى و گرم و سوزان . 🌼 هضم غذا، رفع بدن و تقویت از فواید آن ذکر شده است . 🌺 رویش این گیاه در سرزمین فراوان بوده و نوع مرغوب آن در یافت می‌شود .. 🌼 معطر کردن خود به و ریختن آن در نوشیدنی ها از رسوم کهن عرب ها بوده و علاقه مندی آنان به این بوی در خور توجه است . 🌺زنجبیل به معنای نیز به کار رفته است . 🌼واژه در زبان‌های عبری ، عربی و فارسی به کار میرود ولی درباره آن اختلاف است . 🌺در فارسی متاخر آنرا گویند . 🌼استفاده از زنجبیل در قدیم عرب ، موجب شده برخی آن را به ظاهر یک واژه قرضی بدانند . 🌺قرآن کریم با یادکرد آمیخته با زنجبیل که از های بهشتیان است یکبار با صراحت از این واژه نام برده است : * و یسقون فیها کاسا کان مزاجها زنجبیلا * ( انسان ۱۷ ) 🌼مفسران ذیل برخی آیات بیانگر بهشت نیز به گونه ای از آن سخن به میان آورده اند . 🌺 آیاتی که را یکی از دو چشمه ویژه خداترسان می‌دانند ( الرحمن ۵۰ ) و از های لبریز از شراب و پیاپی ( نبا ۳۴ ) و بندگان ویژه خدا در بهشت ، سخن گفته اند . (انسال ۶ ) 🌼 و نیز در تفسیر واژه های * * ( بقره ۵۷ ) و * * (رعد ۲۹ ) به گونه ای از نام برده شده است . 🌺 قرآن کریم در نعمت های بهشتی از های فراوان با طعم های گوناگون یاد کرده است ؛ از جمله ای در بهشت با طعم زنجبیل که ناب و آن بهره مقربان و آمیزه آن برای دیگر بهشتیان است و نام دارد : * و یسقون فیها کاسا کان مزاجها زنجبیلا * عینا فیها تسقی سلسبیلا * ( انسان ۱۷ - ۱۸ ) 🌼برخی نیز نام را به سبب طعم و خاصیت آن ، شمرده‌اند . 🌺به گفته برخی ، بهشتی به دنیا شباهتی ندارد . 🌼 از ابن عباس نقل شده که هر چه از های بهشتی درباره قرآن کریم نام برده شده مانندی برای آن در نیست ؛ 🌺ولی خداوند برای آسانی از نامهای معروف در دنیا استفاده کرده و از آنجا که عالم آخرت در قالب الفاظ این جهانی نمی گنجند ، چاره‌ای جز به کارگیری این برای اشاره به حقایق معنوی آن جهان نیست و از همین رو بودن زنجبیل در آیه * * گویای عظمت و بیان تفاوت جوهری لذت های دنیا و آخرت است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
28.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیه 205» وَ إِذا تَوَلَّى سَعى‌ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيها وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسادَ و هرگاه به قدرت و حكومت رسد براى فساد در زمين و نابودى زراعت‌ها و نسل كوشش مى‌كند و خداوند فساد را دوست ندارد. کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌸 وَإِذَا تَوَلَّى سَعى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ الْنَّسْلَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَاد(205) و إذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالإثم فحسبه جهنم و لبئس المهاد (206) َ 🍀 ترجمه:و هرگاه به قدرت و حكومت رسد براى فساد در زمین و نابودى زراعتها و نسل كوشش مى‌كند و خداوند فساد را دوست ندارد(205) و هنگامی که به او گفته شود خدا را تقوا پیشه کن ، غروری که در سایه گناه بدست آورده او را بگیرد پس آتش دوزخ برای او کافی است و چه بد جایگاهی است. (206) 🌺 این آیات در ادامه آیه قبلی است كلمه «تولّى» را دو نوع مى توان معنا نمود: یكى به معناى به و رسیدن كه در ترجمه آمده است. و دیگر به معناى اعراض كردن است كه در این صورت معناى آیه این مى شود: هرگاه از حقّ و هدایت الهى اعراض نمود و از نزد تو بیرون رفت، به سراغ فتنه و فساد مى رود. در آیه قبل، گفتار به ظاهر نیكوى منافقان مطرح شد و در این آیه رفتار مفسدانه ى آنان را بیان مى كند. 🌺 در آیات دیگر مى فرماید: «الّذین ان مكنّاهم فى الارض أقاموا الصلوة واتوا الزّكوة وأمروا بالمعروف ونَهوا عن المنكر» اگر صالحان حكومت را بدست گیرند، نماز به پا مى دارند و زكات مى دهند و امر به معروف و نهى از منكر مى كنند. و بدین وسیله رابطه خود را با و محرومان جامعه حفظ مى كنند، ولى اگر نا اهل به قدرت رسید و ولایت مردم را بدست گرفت، بخاطر طوفان هوسهاى درونى و ناآگاهى ها و فشارهاى بیرونى، همه چیز جامعه را فداى خود مى‌كند. به گفته ى المیزان؛ تاریخ گواه آن است كه چه مسلمان نمایانى به نام و تظاهر به ایمان، بر مردم حاكم شده و حَرث و نَسل را نابود ساختند. كسانى كه با جعل قوانین و تهاجم فرهنگى و تبلیغات و مواد مخدّر، سبب نابودى اقتصاد و نسلنو مىشوند، مصداق این آیه و «مفسد فى الارض» هستند. هلاك حرث به معناى محو كشاورزى، و هلاك نسل، انحراف نسل آینده است. 🔹پيام های آیه205 و 206سوره بقره ✅ نااهل اگر به رسد، همه چیز را به فساد مى كشاند. «اذا تولّى سعى» ✅ بزرگترین ، نابودى اقتصاد و فرهنگ امّت است. «یهلك الحرث و النسل» ✅ ، به موعظه ی دیگران گوش نمی دهند. ✅ باید پند پذیر باشد. ✅ مایه ی عجب ، غرور و تکبر است. ✅ توجه دادن به ، هشداری غرور شکن است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 یکدیگر را با نام‌ها و القاب زشت صدا نکنید. 🍂 🔶 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا...... وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ..... وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (/١١) ⚡️ترجمه : اى كسانى كه ايمان آورده ايد!....... يكديگر را با لقب هاى بد نخوانيد ......و هركس (از اين اعمال) توبه نكند، پس آنان همان ستمگرانند. ❌ هیچ مسلمانی حق ندارد مسلمانی را از روی تحقیر، تمسخر، تخریب، انتقام و یا حتی شوخی، با لقب زشت صدا کند. 🔴 بدنام بردن، گناه است و توبه لازم دارد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سؤال قرآنی: در آیه ٣٠ سوره مبارکه ، چه کاری بعنوان حسرت بزرگ انسانها ذکر شده است؟ 🔸پاسخ سؤال قرآنی: این که هيچ پيامبرى بر آنان نيامد مگر آن كه او را به استهزا گرفتند. تمسخر دین، مایه حسرت انسان در روز قيامت است. کانال 👇 @Targomeh