بسم الله الرحمن الرحیم
🔻 #انتخابات پیشرو از جهات متعدد دارای اهمیت ویژه است. کلیدیترین امر برگزاری انتخاباتی با شکوه، همراه با #مشارکت بالا و چشمگیر ملت ایران است.
در گام بعدی تشکیل یک مجلس #انقلابی، #قوی و #کارآمد امری اساسی است که این امر مرهون دقت در انتخاب نمایندگانی شایسته، #متعهد و انقلابی است.
🔻 متأسفانه در #انتخابات اخیر نوعی سردرگمی در میان جامعه انقلابی نسبت به انتخاب گزینه مطلوب مشهود است. از عوامل این #سردرگمی میتوان به فقدان نامزدهای تراز و برخوردار از معدل بالا در احراز معیارهای جامع مدنظر رهبر معظم انقلاب از یکسو و مواجهشدن با چهرههای جوان، نوظهور و امتحاننشده از سوی دیگر اشاره کرد.
🔻 لیستهای ارائه شده، تصمیمگیران ائتلافهای مختلف و سوابق قابل بررسی نامزدها هیچیک برای جامعه انقلابی اطمینانآور نبوده و به این سردرگمی دامن زده است. ازاینرو بهنظرمیرسد باید به حداقلِ صلاحیتهای قابل احراز در بین نامزدهای موجود اکتفا نمود.
🔻 برایناساس جمعی از طلاب و فعالین جبهه انقلاب اسلامی در قم پس از بررسی نامزدهای مطرح و با اذعان به همه ظرفیتها و کاستیهای موجود در این افراد، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر مقدس #قم افراد زیر را به عموم نیروهای انقلابی پیشنهاد مینماید:
حجتالاسلاموالمسلمین ذوالنور
حجتالاسلاموالمسلمین روانبخش
دکتر محمدمنان رئیسی
✅ شایسته #توضیح است که هرچند #اشکالات قابل توجهی به آقایان ذوالنور و روانبخش وارد است و مواضعی گاه هزینهساز از ایشان مسبوق به سابقه است، اما در مجموع افرادی کاملا شناخته شده اند که برآیند تحرکات ایشان برای جبهه انقلاب مثبت بوده و دایره خطا و اشتباه ایشان نیز معلوم بودهاست، با این سابقه، هرگز در جریانات فسادزای سیاسی و اقتصادی وارد نشدهاند بلکه در مقابله با آن نیز نقش آفرینی نموده و به مبانی اسلامی و انقلابی پایبندی روشنی دارند.
✅ طبعا این دو در قیاس با #افراد_کم_سابقه و شناخته نشده که از جانب جریانهایی خود کمسابقه و غیر اطمینان بخش معرفی شدهاند، برای کسوت مهم نمایندگی مردم قم در مجلس با ظرفیتها و حساسیتها و نیز #زمینههای_بالقوه_خطرآفرین ترجیح خواهند داشت.
🔽🔽
🔻 اما در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر #تهران نیز باید گفت:
🔹 منطق مورد نظر رهبری در رای دادن بر پایه شناخت و احراز صلاحیتها بوده و در صورت عدم امکان شناخت اعتماد به معرفی افراد صالح، انقلابی و دلسوز است. ملاحظه قابل بیان نسبت به این لیست، افزودن چهره های زیر بر اساس شایستگی و تعهد انقلابی به لیست مذکور است:
- حجت الاسلام حمید رسایی
- سید نظام الدین موسوی
- دکتر حسین صمصامی
- دکتر مجتبی رحماندوست
- دکتر ابراهیم عزیزی
🔹 برای افزودن افراد بالا، به نظر می رسد باید از چهره های زیر که در لیست ائتلاف معرفی شده اند، صرف نظر کرد. لذا 5 گزینه بالا جایگزین 5 گزینه ذیل در لیست شورای ائتلاف خواهند بود.
- محمدحسین حسین زاده بحرینی
- محمدسعید احدیان
- امیرابراهیم رسولی
- سعید آجرلو
- الهه عطایی
دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی
اندیشکده فکر فردا
#انتخابات
#تهران
#قم
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
تعلیقات
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻 #انتخابات پیشرو از جهات متعدد دارای اهمیت ویژه است. کلیدیترین امر برگزار
طبیعتاً برای عزیزان سؤال خواهد بود که چرا در لیست معرفیشده اسامی خیلی افرادی که امروز نام شان زیاد بر سر زبانهاست، وجود ندارد.
مایل هستم تا جایی که میشود وارد ذکر مصداق نشوم. اما اگر خیلی ضرورت پیش آید توضیح خواهم داد که چرا از برخی افراد احتراز داریم.
متأسفانه فضا بهنحوی احساسی در حال پیش رفتن است که اگر بگویم آقای الف یا ب که بهعنوان سوپرانقلابی معرفی میشوند کف برخی صلاحیتها را هم ندارند، بسیاری تعجب خواهند کرد.
☘ کنار هم پای کار انقلاب...
🔻 امروز همه بچههای #جبهه_انقلاب در تکاپو و تلاش هستند تا برای اعتلای انقلاب بهترینها را به مجلس شورای اسلامی بفرستند. پس انشالله دعوا بر سر منافع شخصی نیست، همه در پی #منافع_انقلاب اند. البته مقصودم آن آدمهای باندباز و سیاسیکار نیست.
🔻 برای رسیدن به #اصلح من راهی را میروم و دیگری راهی را و هردو در پی احراز وظیفهایم و هردو انشالله مأجور. اینکه نتیجه تحقیق من با ديگری متفاوت است، متأثر از عوامل متعددی است که باید تحلیل شود.
تحلیل آری، تکفیر نه!
🔻 امروز بهگونهای #دعوا نکنيم که فردا نتوانیم در روی هم نگاه کنیم. باید همدیگر را بهخاطرِ عشق ورزیدن به انقلاب تحسین کنیم نه تکفیر.
🔻 انقلاب حالا حالاها کار دارد و بچههای جبهه انقلاب باید با همه تفاوت نگرشها و سلیقهها چون #ید_واحده کنار هم #کار_انقلاب را پیش ببرند.
📍انتخابات میگذرد، انقلاب است که میماند. باهم کنار هم خرج انقلاب شویم...
#انتخابات
#اخوت
#جبهه_انقلاب
#اخلاق_سیاسی
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
📝 عبرتهای انتخابات (1)
🔻 #انتخابات تمام شد. رؤیای قهر با صندوق رأی تعبیر نشد، اما آرزوی مشارکت آنچنانی هم محقق نشد. امروز روایت غالبی از انتخابات، ایران و مردم در آینه این انتخابات نداریم.
🔻 اما علاوه بر #روایت_امروز که نداریمش، باید به #عبرتهای_انتخابات فکر کرد. کاری که معمولاً نمیکنیم. اتفاقات متعددی در این یکماه افتاد که بروز برخی ضعف و قوت های ماست. شايد گام اول تهیه فهرستی از مواردی است که باید دربارهاش فکر کنیم و تدبیر:
1. تحلیل تغییر مرجعیت های سیاسی #جبهه_انقلاب
2. تحلیل #مرجعیت_فکری متنوع در جبهه انقلاب
3. پيامدهای هریک از این تغییر مرجعیت ها در آینده
4. تحلیل شیوه مطالبهگری و #عدالتخواهی عمومی جریان انقلابی (فارغ از عدالتخواهان مرسوم)
5. تحلیل نسبت فکری جبهه انقلاب با منطق تحلیلی رهبری
6. جریانات دارای زمینه عبور از رهبری
7. جذابیتهای مراجع جدید فکری و سیاسی برای جوان امروز
8. مناسبات سیاسیون انقلابی و جامعه
9. انتظارات اجتماعی از طبقه مسئول
10. تحلیل #ذهنیت_اجتماعی از کنونه انقلاب
11. تحلیل ذهنیت و طیف بندی شرکت نکرده های در انتخابات
12. روش ترمیم مناسبات حاکمیت و #جامعه
13. راهبردهای ارتقای جبهه انقلاب
14. گونهشناسی رفتارهای آسیبزای سیاسیون انقلابی
15. تحلیل سطح فکری و نوع کنش چهرههای سیاسی جدید
16. جوان انقلابی ما چه آرمانی دارد و چگونه به او #آرمان بدهیم؟
17. جوان انقلابی ما چه تصویری از امروز انقلاب و ایران دارد و چگونه تصویر دقیق به او بدهیم؟
18. جوان امروز بهطور کلی به چه دغدغهای مشغول است و چگونه دغدغه او را #قیام و #پیشرفت کنیم؟
19. ماهیت، کارکرد و اهمیت #مجلس در نگاه آقا چیست و این نگاه چقدر در اذهان امتداد یافته؟
20. تحلیل آقا از کارکرد مجلس یازدهم چیست؟ این تحلیل چقدر امتداد و باورپذیری داشته؟ عوامل موفقیتهای این مجلس چه بوده؟
21. چه مبانی و مباحث نظری در انتخابات حضور دارد که لاینحل باقی مانده؟ (مثلاً اصلح و صالح مقبول، نسبت آرمان و واقعیت و...)
22. چطور انتخابات میتواند در چشم مردم مظهر #اراده_ملی و خواست مردم شود؟
23. کاستیهای ما در #حکمرانی انتخابات چیست؟ (تحلیل عملکرد حاکمیت در انتخابات)
24. ما و دنیای مجازی و مقوله اثرگذاری اجتماعی در دوران حاکمیت #فضای_مجازی
25. تحلیل ذهنیت آن بخشی از جامعه که در انتخابات شرکت نکرده و راهکار اتصال به ذهن آنها
26. ارزیابی عملکرد نهادهای فرهنگی و تبلیغی ما در زمینه اثرگذاری اجتماعی
27. راهکارهای بازسازی و تقویت سامانههای ارتباطی و زیست اجتماعی گسترده و اثرگذار
28. تحلیل تفکیکی میزان مشارکت در منلطق مختلف و تثبیت موقعیت های مشارکت خیز
29. راهکارهای تقریب ذهنیت مسئولان انقلابی و جامعه انقلابی و نیز عموم مردم.
30. تحلیل ذهنیت جامعه انقلابی و نیز عموم مردم، از عملکرد مسئولان انقلابی و راهکار برای «واقعیتر» شدن آن.
📌 این فهرست را تکمیل بفرمایید...
#انتخابات
#آیندهپژوهی
#جبهه_انقلاب
#آسیبشناسی
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
تعلیقات
📝 عبرتهای انتخابات (1) 🔻 #انتخابات تمام شد. رؤیای قهر با صندوق رأی تعبیر نشد، اما آرزوی مشارکت آن
📝 عبرتهای انتخابات (2)
(مجلس خبرگان و ارتقای اعتبار)
🔻 مجلس خبرگان یکی از مهمترین ارکان در جمهوری اسلامی است. اما جالب آنکه #اهمیت و جایگاه آن نه تنها برای بخشی از جامعه که حتی شاید برای برخی اعضای آن هم آنچنان که بایسته است روشن نباشد.
🔻 آقا در دهه گذشتند کوشیدند تقریر جدیدی از #کارکردهای_مجلس_خبرگان ارائه دهند و باب جدیدی بگشایند اما متأسفانه آن طرح کامل محقق نشد.
🔻#خبرگان همواره محل حضور علمای بزرگ و برجسته ملی و علامان بلاد بوده است. به گونهای که معتمدین و #تکیهگاه_اجتماعی بهشمار میآمدند. اعتبار خبرگان هم #پشتوانه قوی برای رهبر کنونی و هم اعتبار برای رهبری آینده درصورت نیاز است. پس هرگونه افول، موجب دو ضربه و لطمه میشود.
🔻 رهبر انقلاب یکبار در دیدار با خبرگان فرمودند: برخی با آمدن به خبرگان، #اعتبار پیدا میکنند و برخی با آمدن به خبرگان، به آن اعتبار میبخشند مانند آیتالله یزدی و آیتالله مصباح. اما در دوره اخیر با نوعی افول سطح مواجه شدیم. بهنوعی که تعداد افراد اعتباربخش به خبرگان تاحدودی کاهش یافت.
🔻 از یک سو رحلت بسیاری از معمرین و اعضای خبرگان و از سوی دیگر عدم ثبتنام بسیاری از علمای برجسته و از دیگر سو شوق زائدالوصف جوانانی برای ورود به این مجلس همه موجب شده با ترکیب جدیدی روبرو باشیم.
🔻 امروز نیاز به احیای اعتبار خبرگان داریم اما راهکار چیست؟
🔹 قوه عاقله جبهه انقلاب باید یک فهرست بلندبالا و کامل از #علمای_بلاد و #مجتهدین_انقلابی برجسته و مقبول در حوزه و نیز مجتهدین برجسته و دارای سلامت نفس که الزاماً خیلی وسط گود سیاست هم نیستند اما با انقلاب همراهند، تهیه میکرد.
🔹 در گام بعد با لحاظ شرایطی از ایشان برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری دعوت میکردند اما با رعایت آداب و ادب لازم، نه اینکه بگویند قانون است امتحان بگیریم، بلکه مهم احراز اجتهادی باشد که حوزه بر صحه گذاشته است و قطعاً #معیار_اجتهاد در اتمسفر حوزه سختگیرانه تر از امتحان خبرگان است.
🔻 با این اقدام چند دستاورد خواهیم داشت:
🔹اولاً ما میتوانیم چهرههای جدید و مهجوری از علما را به جامعه معرفی کنیم تا تصور فقدان مجتهدان و عالمان برجسته تثبیت نشود.
🔹ثانیاً حوزه علمیه نسبت به مجلس خبرگان و ترکیب اعضای آن با دیده اعتماد و اعتبار بنگرد نه ترديد.
🔹ثالثاً جامعه احساس کند معتمدین و علمای برجسته و مقبول نزد او در این مجلس حضور دارند و نقشآفرینی میکنند.
🔹رابعاً ظرفیتهای انسانی و فکری جدیدی را در نسبت با نظام اسلامی فعال میکنیم که میتوانند به مسائل نظام و انقلاب بيانديشند.
📍ما دچار غفلت جدی از #ظرفیتهای_نخبگانی در حوزه هستیم. این غفلت موجب میشود سرمایه انسانی و اجتماعی فراوانی را از دست بدهیم. پیشنهاد بالا میتواند گامی در راستای توجه به این ظرفیت باشد.
#انتخابات
#آیندهپژوهی
#آسیبشناسی
🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
تعلیقات
📝 عبرتهای انتخابات (2) (مجلس خبرگان و ارتقای اعتبار) 🔻 مجلس خبرگان یکی از مهمترین ارکان در جمهور
📝 عبرتهای انتخابات (3)
#یادداشت_وارده
🔹 مرجعیت دو فهرست اصلی و قدیمی این انتخابات
🔹 بررسی مقاطعی که خبرگان رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت
🔹 رفتارشناسی استانهای مختلف در مواجهه با نامزدها و فهرستها
🔹 تحلیل نوع مطالبه ای که میتوان از خبرگان داشت
🔹 تحلیل رویکردها به کارکرد مجلس خبرگان رهبری چه رویکردهای حداقلی چه رویکردهای حداکثری
🔹 تحلیل لوازم تغییر و تحول در قانون مجلس خبرگان رهبری و ارزیابی و عاقبت اندیشی دیدگاهها خصوصا دیدگاههای نامزدها در این زمینه
🔹 ارزیابی تحقق نمایندگی مردم در خبرگان
🔹 سیر جریان شناسی و فکری ادوار مجلس خبرگان رهبری
🔹 بررسی امکان قانونی دسترسی داشتن به مذاکرات خبرگان رهبری بجز مواردی که طبیعتا محرمانه هستند
🔹 مطالبات امام و رهبری از خبرگان
🔹 آیا مشارکت زیاد در خبرگان موضوعیت دارد یا خیر
🔹 به خبرگان دید نهاد تخصصی داشته باشیم یا سیاسی
🔹 کارکردهای نهادهای جانبی خبرگان ازجمله دبیرخانه و مرکز تحقیقات و...
📌 ایده ارسالی جناب آقای سجاد میرزایی (با سپاس از ایشان)
#انتخابات
🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
تعلیقات
📝 عبرتهای انتخابات (3) #یادداشت_وارده 🔹 مرجعیت دو فهرست اصلی و قدیمی این انتخابات 🔹 بررسی مقاطعی
📝 عبرتهای انتخابات
🖌 فهرستی از مسائل قابل تأمل درباره مجلس و انتخابات توسط برادر گرامی جناب حجتالاسلام شیخ مهدی عبداللهی (مدیر اداره مطالعات و برنامهریزی معاونت تهذیب حوزه علمیه) در لینک زیر:
🔻🔻🔻🔻
https://eitaa.com/abdollahimahdi/314
📝 عبرتهای انتخابات (4)
🔻 #شکست اگر مایهی عبرت شود، عین #رشد است. گاهی رشدی که در شکست هست، در پیروزی نیست.
🔻 نتیجه انتخابات در #همدان شکست بچههای جبهه انقلاب بود. گزینه جبهه انقلاب بعد از یک دوره نمایندگی با کارنامه نسبتاً قابل قبول #حذف شد و گزینهای که همه اتفاق نظر بر نامناسب بودن وی داشتند به مجلس راه یافت.
🔻 #اختلاف و #تشتت و عدم زیر بار #وحدت رفتن عامل اصلی این خسارت بود. شايد هم محاسبه غلط یا نبود یک #بزرگتر
احتمالاً نه تنها چهارسال که بیشتر باید تاوان این #انتخاب_غلط را در لایه #مدیریت_استان شاهد باشیم. درد مزمنی که سالهاست گرفتاریم و با این اتفاق گرفتاری تعمیق شد.
✅ #بازسازی و #رشد مشروط است به پذیرش صادقانه ضعفها و اشتباهات و گام نهادن در مسیر رفع کاستیها وگرنه در بر همان پاشنه خواهد چرخید.
#انتخابات
#همدان
#آسیبشناسی
#جبهه_انقلاب
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
ارتجاع سیاسی
(حاشیهای بر بداخلاقیهای امروز همدان)
🔻 #ارتجاع_سیاسی یعنی در دهه چهارم انقلاب اسلامی سخن از #همشهری بودن و خانواده شهدا بودن نامزد مورد نظر بهمیان بياوريم.
🔻 انقلاب به ما یاد داد از #انسان_انقلاب سخن بگوییم. هنگام انتخاب بهجای همشهری و هم محله و هم قبیله و هم حزب بودن از ملاکهایی چون #کارآمدی و روحیه کار جهادی و #فسادستیزی و #عدالتخواهی و #انقلابی بودن سخن بگوییم.
خوب است آقايان کمی از کارنامه خود در #فسادستیزی و دیگر مؤلفهها را شرح دهند و نیز تطبیق آن بر فرد مورد نظر را.
🔻 مگر نه اینکه همدان بیش از دو دهه است افتخار میزبانی عالمی ربانی چون #آیتالله_موسوی_اصفهانی دارد و همدانی ها به وجودش افتخار میکنند و از وجودش بهره میبرند هرچند همشهری آنها نیست اما هم مرام امام آنهاست. هم انقلابی بود، هم فسادستیز، هم عدالتخواه و هم صادق...
🔻 مگر امروز #استاندار_همدان طبق ملاکهای شما انتخاب نشده و همدانی نیست؟ پس چرا استان با این وضع اسفبار اداره میشود؟ فقط یک قلم در بحث مسکن جزو ده استان آخر کشور است و قس علی هذا فعلل و تفعلل... همین یک همدانی برای هفت پشت استان بس است... بومی بودن مدیران قطعاً مفید است اما انقلابی بودن و کارآمدی قطعاً مهمتر است.
🔻 در عصر انقلاب اسلامی مردم به آن منسوب به خانواده شهدایی رأی میدهند که #مرام_شهدا را داشته باشد نه فقط نسبت نسبی با شهدا...
🔻 اما آن عزیزی هم که رأی نیاورد مراقب باشد سوابق خوب خود را با فوران #احساسات لگدمال نکند. تخلفهای موردی همیشه وجود داشته اما نه آن حد که سرنوشت نتایج را تغییر دهد و نامش تقلب شود. #تخلف حتماً باید پیگیری کرد ولی از مجاری صالح نه از راه رسانه و اینستاگرام. مراقب باشیم به #نظام اسلامی #ظلم نکنیم.
📍سنجه ما ملاکها باشد نه #جهالت و عصبیت! وگرنه بازنده اصلی بازی کسی دیگر خواهد بود. دراین کشاکش ایام است که #عیار افراد روشن میشود.
#انتخابات
#همدان
#جهالت
#مرام_شهدا
#فسادستیزی
#ارتجاع_سیاسی
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
📝برنده و بازنده انتخابات کیست؟
🔻 بعد از #انتخابات کسانیکه رأی آوردند جشن پیروزی میگیرند. برخی سرمستی ها و رفتارها را که میبینم حالم بد میشود. مگر رأی آوردن پیروزی است؟ انقلاب به ما آموخت پیروزی و شکست با معیارهای دیگری غیر از معیارهای مادی و مدرن سنجیده میشود.
🔻 در #منطق_انقلاب پیروز آن کسی است که #شعارهای_انقلاب را سر دست گرفت و آرمانهای انقلاب را زنده کرد ولو رأی نیاورده باشد. کسیکه بدون لکنت از #فسادستیزی و #عدالتخواهی و #انقلابی بودن و #پیشرفت سخن گفت و انقلاب را راه حل عبور از بحرانها دانست. به مردم #امید داد و نه یأس، قیام داد نه قعود، حرکت داد نه رکود...
🔻 پیروز آن کسی است که با رعایت #تقوای_سیاسی در صحنه بود. نه #تهمت زد، نه بداخلاقی کرد، نه رشوه داد، نه رأی خرید. بلکه #سیاستورزی_انقلابی را به نمایش گذاشت زلال و پاک و صاف تا مردم ببینند #انسان_انقلاب چه انسان بزرگی است.
🔻 #پیروز_انتخابات آن کسی است که با بودنش در صحنه #مستضعفین امیدوار شدند و #مترفین نگران و هراسان. و بازنده آن کسی است که از رأی آوردنش اهل قدرت و ثروت خوشحال و پایکوبان شدند که راه فسادشان هموارتر شد.
🔻 #پیروز_انتخابات آن نامزدی است که وقتی رأی نیاورد سر به #سجده سایید و خدا را شکر کرد که به وظیفهاش عمل کرد و این بار سنگین متوجه او نشد نه گریان و نالان و نه مشغول فحش و #تهمت به این و آن...
🔻 پیروز انتخابات آن نامزدی است که وقتی گفتند رأی آورد، بهجای خنده مستانه، گریه عاجزانه به درگاه خدا کرد که الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عینٍ ابداً... وجودش بیش از قبل دچار #خشیت و خضوع شد نه #نخوت و غرور.
🔻 پیروز انتخابات آن پیرمرد #کارگر جنوب شهری است که با دستان پینه بسته رأی ش را در صندوق انداخت تا انقلاب را با رأی خالصانه اش بیمه کند.
🔻 پیروز انتخابات آن نوجوان #رأی_اولی است که خودش را از زیر بار آتش شبههپراکنی #بیبیسی به خاکریز صندوق رأی رساند.
🔻 #بازنده_انتخابات آن کسی است که رأی آورد و مستانه قهقه سر داد که به #قدرت رسیده است. بازنده آن کسی است که اهالی ثروت دورش جمع شدند تا #بیتالمال را بیتالحال کنند. بازنده است آن کسی که با رای آوردن برای این و آن خط و نشان کشید. بازنده است آنکه رسیدن به منصب، سرکشش کرد نه سربه زیر. مغرورش کرد نه محجوب.
🔻 آری در #مکتب_خمینی بازنده و برنده متفاوت است. حال ببین آیا برندهای یا بازنده؟
#انتخابات
#پیروز_انتخابات
#بازنده_انتخابات
#انسان_انقلاب
#مکتب_انقلاب
#تقوای_سیاسی
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
#طوفان_الاقصی
✅ لینک یادداشتهایی که طی چندماه اخیر درباره #طوفان_الاقصی در تعلیقات نوشته شد جهت دسترسی آسان تقدیم میشود:
🔻 طوفان الاقصی و طوبای توحید
https://eitaa.com/taalighat/1157
🔻 ضرورت میدانداری جمهوری اسلامی (پیشنهادیی برای اقدام حاکمیت)
https://eitaa.com/taalighat/1161
🔻 از طوفان الاقصی تا طوفان خمینی
https://eitaa.com/taalighat/1192
🔻 غربشناسی در دل طوفان الاقصی
https://eitaa.com/taalighat/1185
🔻 جهاد تبیین در عصر قیام غزه
https://eitaa.com/taalighat/1200
🔻 جفا به جمهوری اسلامی در دل طوفان الاقصی
https://eitaa.com/taalighat/1211
🔻 نقدی بر بیعملی نهادهای فرهنگی حاکمیت و پيشنهادیی برای اقدام
https://eitaa.com/taalighat/1171
🔻 وزیر المقاومه
https://eitaa.com/taalighat/1166
🔻دعا را جدی بگیریم
https://eitaa.com/taalighat/1159
🔻 اقدامات حداقلی مردم نسبت به غزه
https://eitaa.com/taalighat/1167
🔻 یک اقدام بههنگام در روایت طوفان الاقصی
https://eitaa.com/taalighat/1208
🔻 نگاهی دیگر به مسئولیت ما (بهقلم برادر وحید طراوت)
https://eitaa.com/taalighat/1168
🔻 پیشنهادهایی برای اقدام مردمی (بهقلم برادر یوسفعلی تبار)
https://eitaa.com/taalighat/1179
🔻 نگاهی به مسئله انتقام شهادت سردار سیدرضی
https://eitaa.com/taalighat/1242
🔻 طوفان الاقصی و ساخت ظرفیتهای راهبردی (1)
https://eitaa.com/taalighat/1304
🔻 طوفان الاقصی و ساخت ظرفیتهای راهبردی (2)
https://eitaa.com/taalighat/1305
🔻 طوفان الاقصی و ساخت ظرفیتهای راهبردی (3)
https://eitaa.com/taalighat/1308
#طوفان_الاقصی
#لینک
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
☘ مدرسهی تبلیغ
🔻 این جمله مهمترین حرفی است که میخواهم بزنم:
"ما بیش از مردم به تبلیغ نیاز داریم"
این روزها ایام عزیمت طلاب به #تبلیغ رمضانی است. من هم در دل شوق دارم. البته قطعاً این یک رسالت و وظیفه است، ولی من در تبلیغ بیشتر از #مردم میآموزم تا به مردم بیاموزم.
درس ایمان
🔻 #تبلیغ _مدرسه_است اما بیشتر برای من. این منم که از مردم اخلاص را، صداقت را، خدادوستی را، عشق به اهلبیت علیهمالسّلام را، ایمان به خدا را میآموزم. ما نیاز داریم به زیستن با مردم، به دیدن پاکی ها و صداقت ها و یک رنگی های مردم. بسیاری از مردم به همان مقداری از معارف دین که آموختهاند واقعاً و #صادقانه ایمان دارند. چون خدا و دین خدا را دوست دارند.
شناخت ایران واقعی
🔻 ما نیاز داریم #زیر_پوست_شهر را از نزدیک ببینیم نه از دریچه #رسانه یا زاويه #تحلیلهای_روشنفکرانه این و آن. #مردم_ایران با ایمان اند از عمق وجود از هر طیف و مدلی... حتی آن دختر بدحجاب. اگر این واقعیت را نبینیم دچار #اشتباه_محاسباتی میشویم.
و البته بامردم بودن زمینهای است برای دیدن واقعیتهای دیگری که در جامعه در جریان است. کاستیها و ناراستی ها، همان جاهایی که ما کم گذاشتیم در انتقال معارف و در تربیت اجتماعی.
نقطه آغاز قیام
🔻 اما با همه کاستیها واقعیت مردم ایران همان #جوهره ای است که #خمینی شناخت و با آن #قیام کرد. با این مردم میتوان برای احیای امر و دین خدا قیام کرد. فقط بايد آنها را شناخت، باور کرد، با آنها زیست. ما به زیستن با مردم محتاجیم.
#تبلیغ
#مردم_ایران
#زیر_پوست_شهر
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
📝 سلسله مطالبی باعنوان #مردمیبودن نوشته شد که نیمه کاره ماند، بخش اول و دوم این یادداشت در لینک زیر قابل دسترسی است و ادامه آن بهمرور تقدیم میشود:
1⃣ درنگی در مسئله مردمیبودن (روایت یک استثنا)
https://eitaa.com/taalighat/1321
2⃣ درنگی در مسئله مردمیبودن (آثار فقدان شاخص مردمیبودن)
https://eitaa.com/taalighat/1325
تعلیقات
📝 درنگی در مسئله #مردمیبودن (2) ✅ از مردمیبودن تا انقلابی بودن 🔹 #مردم یکی از پربسامدترین و پرکار
📝 درنگی در مسئله #مردمیبودن (3)
✅ آثار مردمیبودن
اینکه در مبانی رهبران انقلاب #مسئله_مردم اینقدر حیاتی و جدی است از یک منظر بهدلیل آثاری است که بر آن مترتب است ازجمله:
🔻 فهم مسئلههای واقعی در
زیست بامردم (#مسئلهشناسی عینی)
🔻 کاسته شدن فاصله بین مردم و مسئولین
🔻 حل گرههای ذهنی و شبهات مردم
🔻 گسترش و تعمیق #نظارت اجتماعی و کاهش امکان فساد و جلوگیری از ایجاد طبقه ممتاز اجتماعی و بریده از مردم
🔻 زمینهسازی #مشارکت مردم در #حکمرانی
🔻 ایجاد احساس یگانگی با حکومت در مردم و از خود دانستن مسئولین
🔻 کشف استعدادهای نهفته ملی بین مردم و زمینه رشد استعدادمحور بهجای رانتمحور
🔻 زمینهسازی برای تحقق نُصح اجتماعی
و...
✅ مؤلفههای تعریف مردمیبودن:
🔻یکی از مهمترین گامها طراحی #الگوی_مردمیبودن و شاخص و سنجه برای آن است. اگر میگوییم فلان مدیر یا نماینده مجلس باید مردمی باشد، یعنی چگونه باشد؟ اجمالاً مردمیبودن را از چند زاویه میتوان نگریست:
🔹 بُعد نظری:
شناخت مبنایی از جایگاه مردم در اسلام، انقلاب و نقش مردم در تحولات و پیشرفت جوامع.
واقعیت این است که مبانی نظری در باب جایگاه مردم را کامل تنقیح نکردیم و با کاستیهای جدی مواجهیم.
کوتاهی در تبیین نظری، منجر به رفتارهای سطحی و پوپولیستی و ناپایدار میشود.
🔹بُعد عاطفی و قلبی:
میزان کشش و گرایش قلبی به مردم و ارتباط بامردم و عشق ورزیدن به مردم (فقدان این امر موجب رفتارهای تصنعی و غیرواقعی شده که خالی از اثر است.)
باید تبیین کنیم فردی که باور به مردم دارد، چه نسبتی در ساحت قلبی، و ارتباطات اجتماعی خواهد داشت. مبدأ ارتباط مردمی از حیث وجودی بخش حیاتی مردمیبودن است.
🔹 بُعد عملی و کنشی:
آثاری که دو بُعد قبلی بر کنش و رفتار مدیریتی و اجتماعی ما میگذارد بعد عملی مردمیبودن است، از جمله:
✔️ شیوه تعامل با مردم در جایگاه مدیر و مسئول و نماینده (از جایگاه حقوقی)
✔️ سبک طراحی اقدام مدیریتی در حوزه تخصصی و مردم
✔️ شیوه تعامل با مردم در زیست اجتماعی و روابط عمومی (از جایگاه حقیقی)
🔰️ میخواستم موارد بالا را مفصل توضیح دهم و بحث را تفصیل دهم که به دلایلی گفتم بماند برای بعد.
#انتخابات
#مردمیبودن
#آسیبشناسی
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
کوتاه درباره ماجرای #درمانگاه_قم
🔻 وقتی رسانههایی چون #جماران دائماً مصاحبه و محتوا و ادبیات دینی برای نقد حرکت آن طلبه تولید میکند و بزرگان خیلی راحت در این زمین بازی میکنند باید نگران شد.
🔻 امروز #مسئله_اصلی رفتار آن طلبه نیست بلکه مسئله این است:
🔹 بالابردن هزینه امربه معروف و نهی از منکر
🔹 ایجاد چهرهای غیرمعقول از روحانیت
🔹 قبح زدایی از کشف حجاب
🔹 بالابردن حساسیت اجتماعی علیه روحانیت
🔹 جهت دهی به قشر بدحجاب و تهییج برای مقابله با آمرین به معروف
🔹 ایجاد شکاف اجتماعی و دوقطبی سازی
🔹 برجستهسازی دوگانه حجاب _ حاکمیت
🔹 برهم زدن آرامش روانی جامعه
🔻 انتقاد اگر منصفانه باشد، هیچ ایرادی ندارد، باید هر مسئلهای را در فضای غیر هیجانی تحلیل کرد اما مشروط به داشتن اطلاعات دقیق.
اما دامن زدن به بازی ای که دشمن طراحی کرده قطعاً #خطای_راهبردی است. مراقب باشیم پازل دشمن را تکمیل نکنیم...
#جماران
#بیبیسی
#رسانه_دشمن
#آدرس_غلط
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
📝 قم را دریابیم...
(ضرورت طراحی و اجرای الگوی حکمرانی فرهنگی در قم)
🔻 حتماً #ظرفیت_حوزههای_علمیه به گستره نهتنها ایران که جهان اسلام است. حتماً خدماتی که تا کنون داشته است، فراتر از مرزهای ایران تا عمق آفریقا و آمریکا بوده است. حتماً باید دستاوردها و رشادتها و موفقیتها را پاس داشت. اما امروز گویی حوزه علمیه در محیط فرهنگی قم حضور و اثرگذاری ندارد. این را میتوان از آثار اجتماعی مشاهده کرد.
🔻 امروز باید درباره نحوه #کنش_فرهنگی و #مواجهه_اجتماعی حوزه بیشتر گفتگو کنیم. به هزارویک دلیل امروز دستمان به ذهن بخشی از طیف جوانان امروز نمیرسد. این عدم دسترسی خودش را در اتفاقات مختلفی نشان میدهد که میتوان فهرست بلندی از آن را برشمرد. دمدستی ترین مصاديق آن #حجاب و #سبک_پوشش و بالاتر #سبک_زندگی است که ریشه در باورها دارد. اینجا هرچند میتوان از #اقدام_سلبی سخن گفت اما چاره بنیادین مسئله #اقدام_ایجابی است.
🔻 امروز وقتی در #خیابانهای_قم قدم میزنیم انگار فقط چندمتر با خیابانهای تهران فاصله داریم. چهرهها و پوششها و گویشها... پرسشها و چالشها و ذهنیتها همه نشان از چالش و #نارسایی_فرهنگی دارد.
🔻 #حوزه_علمیه در قم است، اما دستش به ذهن جوان و جامعه قم نمیرسد. حتی شايد قم مسئلهاش هم نباشد. اساساً #ایده_تحول_فرهنگی ما در مقیاس ملی نه در مقیاس منطقهای و یک نقطه خاص جغرافیایی چیست؟ مثلاً منِ حوزه اگر تصمیم بگیرم یک شهر را براساسِ مؤلفههای دینی #راهبری_فرهنگی کنم، چه میکنم؟ آیا اساساً این سؤال، یکی از پرسشهای ما و مسئلههای ما هست؟
🔻 اگر بخواهیم از حرفهای بزرگ و کلان انتزاعی به یک #اقدام_عینی و معین و میدانی حرکت کنیم، و یک واقعیت عینی را تحت کنترل درآوردیم چه میکنیم؟
🔻 گرچه ریشههای عمیق فرهنگی مردم ما غیر قابل انکار است اما همه مردم هم همانهایی که در مسجد و هیئت و حرم میبینیم نیستند.
حتی بسیاری از آنهایی که درهمین محیط ها هستند، در معرض #هجمههای_نرم و خاموش فکری و ذهنی و مجازی اند.
برخی جسمشان در مسجد است و روحشان در فجازی.
🔻 صورت مسئله واضح است، ما با مخاطبی مواجهیم که حرف ما به او نمیرسد. او مخاطب #رسانه_ملی و #شبکه_اجتماعی_ایرانی هم نیست. پس باید به زمینههای #دسترسی_حقیقی را دریابیم. محیط هایی چون مدرسه و دانشگاه و بازار و #محله و... برخی از این زمینههای دسترسی است. مقیاس عملیات نیز برای ما قم است با امکان بزرگی بهنام حوزه و استعداد:
حدود 50 هزار طلبه،
معاونت تبلیغ،
سازمان تبلیغات،
دفتر تبلیغات،
دهها گروه فرهنگی و جهادی،
و ظرفیت عظیمی چون حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران
و...
🔻 قم میتواند تبدیل به یک الگوی تحول فرهنگی مبتنی بر پیوستار نظر تا عمل شود. (این قسمت توضیحی دارد که در یادداشتی مستقل تفصیل خواهد یافت.)
❓سؤال اینجاست آيا میتوانیم دراین مقیاس یک #عملیات_فرهنگی موفق تعریف کنیم تا قم در یک افق 5 تا 10 ساله در شاخصهای اصلی فرهنگی یک شهر #الگو و #پایتخت_معنوی ایران شود؟
📝 رونوشت به:
ریاست محترم حوزههای علمیه
دبیر محترم شورای عالی حوزه
جامعه محترم مدرسین
ریاست محترم دفتر تبلیغات
#حوزه_علمیه
#الگوی_تحول_فرهنگی
#پایتخت_معنوی
#ذهنیت_اجتماعی
#رسانه_اجتماعی
#پیوستار_نظر_تا_عمل
#پیشنهاد
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
❤️
سر سال است، مرد مسکینم
مکش از دست خالیم دامن...
تو بر این خاکها بکش دستی
اگر این خاک زر نشد با من...
#لطیفیان
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
📝 سال نو و محاسبه جنس سلوک با انقلاب اسلامی (استقبالی از فرمایشات آغاز سال رهبری)
🔻 محاسبه و مراقبه گاهی موردی و روزانه است و گاهی کلان و سالیانه. و اتفاقاً هردو فوایدی دارد. امام راحل انقلاب را با قواعد سلوکی معرفی میکنند و مسیری برای یک تکامل جمعی. پس در این #سلوک_ملی باید قواعدی را رعایت کرد.
🔻 سخنرانی ابتدای هر سال آقا بهمثابه یک #محاسبه سالیانه است. اینکه نقاط قوت و ضعف سالیانه خود در مقیاس ملی را مرور کنیم. این محاسبه زمینه شناخت موقعیت کنونی با مختصات واقعی آن را میدهد تا ابتدای سال #مشارطه کنیم که ضعفها را تکرار نکنیم و بر امور بایسته #مراقبه داشته باشیم.
🔻 کانونی ترین نکتهای که هم روز اول سال مورد اشاره آقا بود در حوزه داخلی #امید و بایستههای #پیشرفت است و در حوزه خارجی شناخت قدرت و موقعیت #جبهه_مقاومت و راهبرد اقدام بینالمللی بود.
🔻 باید خط به خط این بیانات را بهصورت طلبگی #مباحثه کرد اما فقط یک نکته را برجسته میکنم:
🔹 مسئله #امید و مقدمه بودن آن برای #پیشرفت مسئله حیاتی است. هرکدام از ما و جريانهای سیاسی ببینند چه نسبتی با این امر دارند؟
🔹 مدل #کنش_سیاسی ما و برآیند آن ترویج امید است یا یأس؟
🔹 مدل #عدالتخواهی ما و برآیند آن ترویج امید است یا یأس؟
🔹 مدل #مطالبهگری ما و برآیندش ترویج امید است یا یأس؟
🔹 مدل #تحلیل های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ما چگونه است؟ چطور داریم همه چیز را از نقطه تاریک آن میبینیم.
🔻 رفقا بد نیست خودمان را با سنجه آقا محک بزنیم. دم انتخابات به اسم #مطالبهگری چه بلایی سر ذهن جامعه آوردند؟ این بلیه #بدبینی و #منفیبافی و غش کردن به سمت دیدن عیوب و غفلت و نادیده گرفتن داراییها قطعاً یک #بیماری روحی و نارسایی است که باید درمان شود.
🔻 وقتی این بیماری در روح انسان گسترش پیدا کند، دیگر وجهه روح انسان بهنحوی تغییر میکند که نمیتواند هیچ امر مثبتی را ببیند و یا اگر دید آن را باور کند. وقتی این مدل در جمعی توسعه پیدا کرد با #جماعتی_مأیوس و یأس آفرین مواجه خواهیم بود که نه تنها خودشان که ديگران را نیز آسیب میزنند و از همه مهمتر موجب برهم خوردن نسبت افراد با #انقلاب میشوند.
🔻 کاروان انقلاب با انرژی #امید است که حرکت میکند. #امیدزدایی یعنی نابود کردن #عزم کاروان انقلاب برای ادامه دادن به این مسیر تاریخی. محاسبه کنیم رفتارهای جزئی ما در کلان چه آثاری دارد.
🔻 توجه کنیم رفتار ما در شکلگیری محیط اجتماعی اثرگذار است. امروز محیط عمومی محیط اعتماد و امید است یا بدبینی و یأس؟ نقش ما و رفتار ما چه بوده است؟ ما به این محاسبه محتاجیم.
#آسیبشناسی
#جبهه_انقلاب
#محاسبه
#سلوک_ملی
#سلوک_با_انقلاب
#عدالتخواهی
#مطالبهگری
#امید
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
تعلیقات
📝 قم را دریابیم... (ضرورت طراحی و اجرای الگوی حکمرانی فرهنگی در قم) 🔻 حتماً #ظرفیت_حوزههای_علمیه
📝 تبلیغ و چرخه تولید علم
(قم بهمثابه لابراتور فرهنگی)
🔻 وقتی آقا از #اولویت_تبلیغ در حوزههای علمیه سخن میگویند یعنی مسئله الزاماً بهمعنای انحصار در منبر نیست بلکه احیای یک #زیست_اجتماعی است. زیستی که حیات حوزه و جامعه را متحول میکند که بايد در جای خود توضیح داده شود و الان در مقام تفصیل آن نیستم. اکنون بحث از مناسبات تبلیغ و تولید علم است:
🔻 #تبلیغ اگر اتصال به پايگاه دانش نداشته باشد، عقیم است، تکراری است، ناکارآمد و غیر جذاب است. تبلیغ غیر متصل به دانش اصیل شیعی، در معرض #التقاط و انحراف است. تبلیغ منهای دانش غیرپاسخگو و غیر توانمند در #حل_مسئله است.
🔻 تبلیغ بهترین درگاه برای شناخت و احصاء عینی مسائل فرهنگی بومی جامعه است.
🔻 بین تبلیغ و تولید علم نسبی مهم است، نسبتی که میتواند همانند یک #چرخه_تولید_علم عمل کند. تبلیغ یعنی اتصال به حیات جاری اجتماعی و اصطیاد مسائل واقعی فرهنگی. این مسائل با ارتکازات و پاسخ های کلی حل نمیشود، بلکه مباحثه و مطالعه و #نظریهپردازی میخواهد.
🔻 تبلیغ بهمثابه یک #لابراتوار_فرهنگی است. مبلغ اگر بهصورت یک عنصر مسئلهشناس تربیت شود و بتواند گزارش میدانی صحیحی را روایت کند، مسئلههای خود را به #کانون_دانش ارجاع میدهد و در این کانون برای آن پاسخ تولید میشود. این پاسخ در میدان اعمال و اجرا شده و بازخورد گرفته میشود و هکذا...
🔻 اساسا ما زمانی صاحب #علم_اجتماعی بومی خواهيم شد که اولاً مسائل بومی خود را بشناسیم و برای آن ذیل نظریه بومی پاسخ تولید کنیم. این مدل از ورود ابواب جدیدی را میگشاید و سرفصلهای نوینی پیش روی ما میگذارد.
🔻 قم میتواند تبدیل به یک #الگوی_تحول_فرهنگی مبتنی بر پیوستار نظر تا عمل شود. و چون یک لابراتوار فرهنگی مشکلات را از صحنه عینیت گرفته و در میدان پژوهش و نظر تحلیل و تدبیر کند. دراین چرخه است که بخشی از زوایای علم بومی امکان تولید پیدا میکند.
#تبلیغ
#حوزه_علمیه
#نظریهپردازی
#لابراتوار_فرهنگی
#زیست_اجتماعی
#چرخه_تولید_علم
#الگوی_تحول_فرهنگی
#پیوستار_نظر_تا_عمل
🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
🖤 چه کنیم با این مصیبتهای مدام و درنده خویی بیپایان شیاطین انسی و امتی مظلوم...
🖤 اَللَّـهُمَّ اِنّا نَشْكوُ اِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنا صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَالِهِ، وَغَيْبَةَ وَلِيِّنا، وَكَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَقِلَّةَ عَدَدِنا، وَشِدّةَ الْفِتَنِ بِنا، وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَيْنا، فَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَالِهِ، وَاَعِنّا عَلي ذلِكَ بِفَتْح مِنْكَ تُعَجِّلُهُ، وَبِضُرٍّ تَكْشِفُهُ، وَنَصْر تُعِزُّهُ، وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ، وَرَحْمَة مِنْكَ تَجَلِّلُناها، وَعافِيَة مِنْكَ تُلْبِسُناها، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ.
#غزه
#الشفا
تعلیقات
📝 تبلیغ و چرخه تولید علم (قم بهمثابه لابراتور فرهنگی) 🔻 وقتی آقا از #اولویت_تبلیغ در حوزههای علم
✅ لینک یادداشتهایی با عنوان #کوتاهنوشت هایی در حاشیه #دیدار_رهبری در باب اولویت تبلیغ که مرتبط با یادداشت اخیر بوده و بهنوعی تکمیل کننده بحث است:🔻🔻🔻
1⃣ لزوم بازنگری در سیاستهای کلان حوزه
https://eitaa.com/taalighat/1049
2⃣ تلاش برای بازسازی مناسبات نهاد روحانیت و جامعه
https://eitaa.com/taalighat/1050
3⃣ دستور رهبری برای تشکیل کانون تبلیغی یا ناامیدی از نهادهای متولی تبلیغ
https://eitaa.com/taalighat/1051
4⃣ مسئله اصلی: ضعف در عقلانیت تبلیغ
https://eitaa.com/taalighat/1092
#لینک
🆔 @taalighat
☘ فرمودند: #شب_قدر یکی ازاین نمازها را بخوانید:
🔹نماز استغاثه به حضرت زهرا سلام الله علیها
🔹 نماز استغاثه به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
🔹 نماز استغفار واردشده در یکشنبه ذی القعده
التماس دعا و حلالیت از همه رفقا
#شب_قدر
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
حجابنوشت (1)
📝 ازدستدادن فرصت 6ماهه برای تدبیر مسئله حجاب (آغاز بهار و چالش حجاب)
🔻 اواخر تابستان و اوائل پاییز بود که با افراد متعددی از مسئولین و موثرترین فرهنگی کشور گفتگو کردم که ما امروز #6ماه_مهم فرصت در اختیار داریم تا برای حجاب تدبیری کنیم و گامی برداریم. با آغاز فروردين دوباره حجاب به نوعی #چالش تبدیل خواهد شد.
🔻 هرچند دراین 6ماه قطعاً مسئله حجاب حل نمیشود اما میتوان برخی زوایا را مدیریت کرد. گفتم دهها پیشنهاد داریم که هرچند برخی حداقلی باشد ولی گامی رو به جلوست. کاری که در #رویداد_ایدهپردازی_حجاب انجام شد و دو مجلد خروجی هم تولید شد:
https://eitaa.com/taalighat/1103
🔻 اما در انبان مسائل ما دهها مسئله هست و هیچ مسئلهای هم #متولی معین ندارد. ابتدای جنبش ز ز آ بود که بسیاری از عزیزان و مسئولین #مدعی متولی بودن مقوله حجاب شدند و امروز هیچ خبری از آنها نیست تا بپرسیم چه کردند.
امروز دهها #قرارگاه و #شورا و... حاکمیتی وجود دارد که بهمنظور ساماندهی بحث حجاب تشکیل شده اما نوع اقدامات و تصمیمات و نتایج آن روشن نیست و شاید هم بگوییم روشن است...
🔻 #انتخابات هم که پیشرو بود و همه توجهات سمت آن و برخی نیز #سادهانگارانه در انتظار تشکیل مجلس انقلابی و تصویب سریع #لایحه_حجاب
🔻 اما واقعیت این است که ما یک #فرصت مهم را از دست دادیم و بااینکه میتوانستیم بهصورت #فعال نسبتی با مسئله داشته باشیم، بازهم مستقر در مقام #انفعال خواهیم بود و هزینه این غفلت را پرداخت خواهيم کرد.
📍 چرا ما بسیاری اوقات از حوادث عقبتر هستیم؟
#رویداد_ایدهپردازی_حجاب
#غفلت_شش_ماهه
#مقام_انفعال
#حوزه_علمیه
#دفتر_تبلیغات
#سازمان_تبلیغات
#نهادهای_فرهنگی
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#شورای_سیاستگذاری_ائمه_جمعه
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
🖤🖤🖤
میان کوچه #علی کشته شد، نه در کوفه...
نجف که نیست، مدینه است قتلگاه علی...
#شعر
#امیرالمومنین
🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat