#انگشتر_عقیق
#بیدار_شدن
#خواب
#نگاه_نگین
#دعا
#تبری
سيّد بن طاووس رحمة الله عليه از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام روايت كرده است كه هر كه صبح كند و در دستش انگشتر عقيقی باشد و در انگشت دست راست كرده باشد و پيش از آنكه نظرش بر كسی بيفتد نگين آن را به جانب كف دست بگرداند و به آن نظر كند و سوره اِنّا اَنْزَلْناهُ في لَيْلَةِ الْقَدْرِ تا آخر بخواند پس بگويد:
آمَنْتُ بِاللهِ وَحْدَهُ لاشريكَ لَهُ وَ كَفَرْتُ بِالْجِبْتِ وَالطّاغُوتِ
[ايمان دارم به خدای يگانه ای كه شريك ندارد و كافرم به جبت و طاغوت (خلفای ناحق)]
وَ آمَنْتُ بِسِرِّ آلِ مُحَمَّد وَ عَلانِيَتِهِمْ وَ ظاهِرِهِمْ وَ باطِنِهِمْ وَ اَوَّلِهِمْ وَ آخِرِهِمْ
[و ايمان دارم به راز آل محمّد علیهم السّلام و نهان و آشكار و باطن و اوّل و آخرشان]
پس چون چنين كند خداوند عالميان او را نگاه دارد در آن روز از شرّ آنچه از آسمان نازل می شود و آنچه بالا می رود بسوی آسمان و آنچه در زمين فرو می رود و آنچه بيرون می آيد از زمين و در حِرز و حمايت خدا و دوستان خدا باشد تا شام.
مفاتیح الجنان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#نهم_ربیع_الاول
#علامه_مجلسی
و یظهر منه ورود رواية أخرى عن الصادق عليه السلام بهذا المضمون رواها الصدوق رحمه الله، و يظهر من كلام خلفه الجليل ورود عدة روايات دالة على كون قتله في ذلك اليوم، فاستبعاد ابن ادريس و غيره رحمة الله عليهم ليس في محله، اذ اعتبار تلك الروايات مع الشهرة بين أكثر الشيعة سلفاً و خلفاً لايقصر عما ذكره المؤرّخون من المخالفين، و يحتمل أن يكونوا غيٌروا هذا اليوم ليشتبه الامر على الشيعة فلا يتخذوه يوم عيد وسرور.
بحار الانوار ج ٣١ ص ١٣٢
ترجمه:
از کلام ایشان (سید علی بن طاووس قدس الله روحه در کتاب اقبال) معلوم می شود که روایت دیگری غیر از این روایت (یعنی روایت احمد ابن اسحاق قمی ره از امام هادی علیه السلام درباره فضیلت روز ۹ ربیع الاول و اینکه قتل خلیفه ثانی در این روز بوده)، از امام صادق علیه السلام با همین مضمون وارد شده که شیخ صدوق رحمت الله علیه آنرا نقل کرده است.
واز کلام فرزند جلیل القدر سید ابن طاووس (در کتاب زوائد الفوائد) معلوم می شود که روایات متعدد و زیادی وارد شده است که دلالت می کند روز کشته شدن خلیفه ثانی روز ۹ ربیع بوده است.
بنا بر این، اینکه ابن ادریس و غیر او رحمت الله علیهم بعید دانسته اند که زمان قتل ثانی روز ۹ ربیع الاول باشد، نابجا می باشد.
زیرا که اعتبار این روایات متعدد، با توجه به اینکه این امر در بین اکثر شیعیان از نسلهای پیشین شیعه تا شیعیان عصرهای متاخر مشهور ومعروف است ، کمتر از کلام تاریخ نگاران نیست (که نقل کرده اند قتل خلیفه ثانی در زمان دیگری بوده) در حالی که خود این تاریخ نگاران از مخالفین شیعیان می باشند (و علمایی مانند ابن ادریس این نقل تاریخی را از این مورخین نقل می کنند) .
واحتمال دارد که مورخین روز قتل خلیفه ثانی را عمداً از روز ۹ ربیع الاول تغییر داده اند تا امر بر شیعیان مشتبه گردد و روز ۹ ربیع الاول را روز عید وسرور قرار ندهند.
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#بمناسبت_نهم_ربیع_الاول
#قتل_عمر
#جشن
#سرور
#صحابه
بسیاری از علمای جماعت عمریه چنین نوشته اند:
قالَ ابْنُ سَعْدٍ: ابْتَنَى أَبُو جَهْمٍ بِالْمَدِينَةِ دَارًا وَكَانَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَدْ أَخَافَهُ وَأَشْرَفَ عَلَيْهِ حَتَّى كَفَّ مِنْ غَرْبِ لِسَانِهِ، فَلَمَّا تُوُفِّيَ عُمَرُ سُرَّ بِمَوْتِهِ، وَجَعَلَ يَوْمَئِذٍ يَحْتَبِشُ فِي بَيْتِهِ، يَعْنِي يَقْفِزُ عَلَى رِجْلَيْهِ.
ابن سعد گفته است : ابوجهم در مدینه خانه ای ساخت و عمر بن الخطاب او را می ترساند تا از زبانش در امان باشد . پس هنگامی که عمر از دنیا رفت ، ابو جهم از مرگ او خوشحال شد و در خانه اش به شادی پرداخت و پایکوبی می کرد.
تاریخ الاسلام،ج2،ص738 ط دار الغرب الاسلامی
الطبقات الکبیر،ج6،ص103 ط مکتبة الخانجی
سیر اعلام النبلاء،ج2،ص557 ط موسسة الرسالة
تاریخ مدینة دمشق،ج38،ص177 ط دار الفکر
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#ربیع_الاول
۲۳ ربیع الاول
سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به شهر مقدس قم ، تبریک و تهنیت
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
هدایت شده از قم زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥 گل آرایی ضریح مطهر بانوی کرامت در شب سالروز ورود حضرت معمومه(س) به شهر مقدس قم😍
✅ @qome_ziba
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ربیع_الأول
◻️ ربیع الأول
🔻ایام ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم
🚩 حضرت معصومه سلام الله علیها با دست خط خودشان سئوالات شیعیان را به جای پدرشان پاسخ دادند !
🔰کوتاه و قطره ای
🔰استاد امیدواری خراسانی
📱 کانال گفتارهای ماندگار
@GoftarHayeMandegar
#حدیث
#کرامت_زن
#إسلام
#سیلی
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) :
هر مردی که به صورتِ همسرش یک سیلی بزند ، خداوند عزوجل به مالک(خزینه دارِ جهنم) فرمان میدهد که در جهنم ، هفتاد سیلی به او بزند
«فاي رَجُلٍ لَطَمَ إمرأته لَطْمَةً، أمراللّه عزوجل مالک خَازِنَ النِّيرَانِ فَيَلْطِمُهُ عَلَيَّ حُرِّ وَجْهِهِ سَبْعِينَ لَطْمَةً فِي نَارِ جَهَنَّمَ»
مستدرک الوسائل؛ جلد ۱۴، صفحه ۲۵۰
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
هدایت شده از قم زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🎥 آئین نقاره زنی به مناسبت ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم
✅ @qome_ziba
#وکالت_در_دعا
#امام_عصر علیه السلام
#تویسرکانی
عالم محقق شیخ حسن تویسرکانی فرمود:
اوائل جوانی که در نجف اشرف مشغول تحصیل بودم امر معیشت بر من سخت می گذشت. بنا گذاشتم فقط به قصد دعا برای توسعه ی حال به کربلا مشرف شوم.
اولی که وارد شدم شب را خوابیدم در حالی که هنوز به حرم حضرت سیدالشهداء علیه السلام مشرف نشده بود. در خواب به حضور بقیه الله (ارواحنا فداه) رسیدم، فرمودند: فلانی دعا کن.
عرض کردم: مولا جان، من فقط به قصد دعا کردن مشرف شده ام.
فرمودند: خیلی خوب، این جا بالای سر است، دعا کن.
من دست به دعا برداشتم و با تضرع و زاری دعا کردم. فرمودند: نشد.
دوباره بهتر از اول مشغول دعا کردن شدم، باز فرمودند: نشد.
مرتبه ی سوم به جدّ و جهد آن گونه که بلد بودم در دعا اصرار نمودم. باز فرمودند: نشد.
در این جا من عاجز شدم و عرض کردم: آقا جان، دعا کردن وکالت بردار هست یا نه؟
فرمودند: بله هست.
عرض کردم: من شما را وکیل کردم که برای من دعا بفرمایید.
حضرت فرمودند: خیلی خوب و دست به دعا برداشتند و برای من دعا کردند و من در اینجا از خواب بیدار شدم بعد هم به نجف برگشتم.
ناقل قضیه می گوید: شخص تاجری از اهل تویسرکان که ساکن تهران بود، به زیارت عتبات مشرف گردید و به حضور مبارک حجه الاسلام میرزای رشتی رحمه الله رسید و چون شیخ حسن تویسرکانی از شاگردان مبرّز ایشان بود به همین جهت مرحوم میرزای رشتی توصیف او را در نزد تاجر تویسرکانی بسیار نمودند و بالاخره فرمودند: دخترت را به او بده.
حاجی تاجر فوراً قبول کرد. پس از چند روز جناب شیخ حسن صاحب عیال و ثروت و خانه و زندگی گردید
.
کمال الدین جلد۱ صفحه ۹۷
عبقری الحسان جلد۱صفحه۳۸۶
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#غیرت
#منّان
#عاق
#کاهن
#دیوث
عَنْ أَبِي سَعِيدٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ عَاقٌّ وَ لَا مَنَّانٌ وَ لَا دَيُّوثٌ وَ لَا كَاهِنٌ إِلَى أَنْ قَالَ قَالَ وَ الدَّيُّوثُ الَّذِي يَجْلِبُ عَلَى حَلِيلَتِهِ الرِّجَالَ
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: (چند گروه) داخل بهشت نمی شوند: عاق والدین، منت گزارنده (کسی که خوبی می کند ولی منّت می گذارد)، و دیّوث و کاهن (پیشگو ، جادوگر) ، تا این که فرمود: و دیّوث کسی است که (با رفتارهای مختلف خود و همسرش) توجّه مردان را به سوی همسرش جلب نماید».
مستدرك الوسائل جلد 14 صفحه 235
کسانی که به ناموس خود اجازه می دهند عکس و فیلم و اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر کنند مصداق کدام بخش این حدیث هستند؟؟؟؟؟
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
تف به ذات کثیف اون قوم و قبیله ای که آب رو بر زن و بچه میبنده
یهودی پلید ، درسته آب رو بر بچه های بی گناه ببندی؟؟؟
لعنت بر تفکرات عمری
#دینداری
#مردم
#اعمال_فشار
#زور
#تقیه
#تقوا
#رغبت
عَنْ عَمَّارِ بْنِ أَبِي الْأَحْوَصِ عَنْ أبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَا تَخْرَقُوا بِهِم، أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِي أُمَيَّةَ كَانَتْ بِالسَّيْفِ وَ الْعَسْفِ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَارَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِيَّةِ وَ حُسْنِ الْخُلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ فَرَغِّبُوا النَّاسَ فِي دِينِكُمْ وَ فِيمَا أَنْتُمْ فِيهِ.
الخصال، ج2، ص355
حضرت امام صادق علیه السلام به عمّار فرمود: شما (در دیندار کردن افراد) به مردم فشار نياوريد. مگر نمى دانى كه فرمانروایى دولت بنى اميه به زور شمشير و فشار و ستم بود، ولى فرمانروایى ما با نرمى و مهربانى و متانت و تقيه و حسن معاشرت و تقوی و تلاش است، پس كارى كنيد كه مردم به دين شما و مسلکی که دارید، رغبت پيدا كنند.
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#مشکلات_شیعه
#حاجتمندی
#کمک_نکردن
#حوائج_دشمن
عَن أبى عبدالله الصَّادِقِ عليهِ السَّلام قالَ:
أيُّما رَجُلٍ مِنْ شِيعَتِنا أتی رَجُلاً مِنْ إخْوانِهِ فَاسْتَعانَ بِهِ فِي حاجَتِهِ ، فَلَمْ يُعِنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ ، إلّا ابْتَلاهُ اللهُ بِأنْ يَقْضِیَ حَوائِجَ عِدَّةٍ مِنْ أعْدائِنا.
از امام صادق علیه السّلام روايت است که فرمودند:
هر کس از شيعيان ما در برابر يکی از برادران خود، اظهار حاجت کند و او در حالی که ميتواند از او دست گيری كند، کوتاهی نمايد خداوند او را مبتلا می کند به بر آوردن حاجت گروهی از دشمنان ما.
وسائل الشيعة ۱۱، باب ۳۷، ح ۲۱۸۳
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#ذکر
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#سواری
#موسیقی
#ماشین
#آواز
امام کاظم علیه السّلام، از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت کردهاند:
«هرگاه شخصی سوار بر مَرکبی شود و بسمالله بگوید، فرشتهای همسفر پشت سر او سوار شده و او را از خطرهای سفر تا رسیدن به مقصد حفظ میکند. ولی اگر بسم الله نگوید، شیطان پشت سر او سوار شده و او را به خوانندگی تشویق میکند. و اگر خوانندگی بلد نباشد به وی سفارش میکند تا طلبِ غناء کند (کسی برایش بخواند) و یا آرزوهای باطل در سر بپروراند و راننده پیوسته در این حال است تا به مقصد برسد.»
ثواب الاعمال، صدوق رحمه الله، ط_دارالرضي، ص ٢١٨ _ الکافی، ط_الاسلامیه، ج ۶ ص ٥٤٠ _ تهذیب الاحکام، ج ۶ ص ١٦٥
شاید به همین دلیل است که عده ای سوار بر مرکبهای به روز خود ، انواع موسیقی را گوش داده و ....
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#شعر
#سعدی
#ترک_اولی
#خطا
#کینه
خطای #سعدی از روی جهل و نادانی نبوده
شیخ محمد تقی مجلسی رحمه الله:
تا بحال نشنيديم و در حديث ضعيفى نيز نديديم كه از حضرات ائمه هدى صلوات اللَّه عليهم تركأولى صادر شده باشد، و آن چه سعدى شيرازى ذكر كرده است از خطاى حضرت امير المؤمنين صلوات اللَّه عليه در مسأله، از مفتريّات عوام عامّه است كه اگر چنين چيزى والعياذ باللَّه واقع شده بود، البتّه در صحاح خود نقل مىكردند از جهت اصلاح اغلاط ابوبكر و عمر و عثمان، چون خطاهاى ايشان را بسيار نقل كردهاند، تا آن كه خوارج كه دشمن آن حضرت بودند به غير از بحث حَكَمين، بهانهای برای دشمنی نداشتند. پس ظاهر شد كه آنهايى كه اين افترا بستهاند از خوارج بدترند، و گمان ندارم كه سعدى نفهميده ذكر كرده باشد، بلكه چون خواجه نصير الملة و الحقّ و الدّين او را كف پائى زده بود به خاطر مرثيه مستعصم، و او دستش به خواجه نمىرسيد، تدارك آن به كفر خود كرد كه خواجه متأثر شود. قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ.
لوامع صاحبقرانی، ج ٨ ص ٧١٨
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#فسادُ_النّاسِ
#جَوْرَ_الحُکّامِ_عَلَیْهِمْ
عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیهم السّلام قَالَ قَالَ رَسُولُ الله صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ؛
قَالَ اللهُ جَلَّ جَلَالُهُ أَنَا اللهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا ، خَلَقْتُ الْمُلُوکَ وَ قُلُوبُهُمْ بِیَدِی ، فَأَیُّمَا قَوْمٍ أَطَاعُونِی جَعَلْتُ قُلُوبَ الْمُلُوکِ عَلَیْهِمْ رَحْمَةً ، وَ أَیُّمَا قَوْمٍ عَصَوْنِی جَعَلْتُ قُلُوبَ الْمُلُوکِ عَلَیْهِمْ سَخْطَةً ، أَلَا لَاتَشْغَلُوا أَنْفُسَکُمْ بِسَبِّ الْمُلُوکِ ، تُوبُوا إِلَیَّ أَعْطِفْ قُلُوبَهُمْ عَلَیْکُمْ.
إمام صادق از پدرانش علیهم السّلام از رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ نقل میکند که فرمود ؛
خدای جلّ جلاله میفرماید أَنَا اللهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا ، منم خدا ، جز من معبود به حقّی نیست ، من شاهان را آفریدم و دلهايشان به دست من است. هرگاه مردم من را فرمان بَرَند ، دل شاهان را بر آنها مهربان میکنم. و هرگاه از من فرمان نبَرَند ، دل ملوک را بر آنها به خشم میآورم. آگاه باشید ، خود را به دشنام شاهان مشغول نسازید ، به سوی من بازگردید تا دلشان را با شما مهربان کنم.
بحارالأنوار ۷۵ / ۳۴۰ ، حدیث ۲۱ ، از أمالی صدوق.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#شکست
#دولتها
#امور_مهم
#مسائل_کم_اهمیت
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
يُسْتَدَلُ عَلَى إِدْبَارِ الدُّوَلِ بِأَرْبَعٍ:
تَضْيِيعُ الْأُصُولِ
وَ التَّمَسُّكُ بِالْفُرُوعِ
وَ تَقْدِيمُ الْأَرَاذِلِ
وَ تَأْخِيرُ الْأَفَاضِل.
غررالحکم،ص342
چهار چيز باعث شکست دولت ها می شود:
ضايع کردن اصول (مسائل مهم)، سرگرم شدن به فروع و امور کم اهميت، به کار گماردن آدم های پست،کنار گذاردن انسان های فاضل.
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#فتح_شهرها
#امام_عصر علیه السلام
#تکبیر
#ذکر_خدا
امام صادق علیه السلام فرمودند:
همانا حضرت مهدی علیه السلام -بعضی از- شهرها را با ذکر و تکبیر خدا و بدون کشتار فتح میکند؛ پس این همان معجزهٔ آشکار و نمایان اوست که از توان و طاقت انسانها خارج است.
إنَّ الْمَهْدِیَّ عَلَیْهِ السَّلَامُ إنَّمَا یَفْتَحُهَا بِالتَّسْبِیحِ وَ التَّکْبِیرِ لِذِی الْجَلَالِ مِنْ غَیْرِ قِتَالٍ فَیَکُونُ ذَلِکَ مِنْ الْمَعَاجِزِ الْجَلِیلَةِ الْخَارِجَةُ عَنْ قُوتِ طَاقَةُ الْبَشَرِیَّةُ.
إلزام الناصب، ج ۲، ص ۲۳۷
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#مرگ
#مومن
#کافر
#شیطان
#اغوا
امام صادق علیه السلام در روایت دیگری فرمود :
"هیچ انسانی نیست مگر این که در هنگام مرگ، شیطان یکی از مأمورین خود را نزد او حاضر میکند تا وی را وسوسه کند و در دینش به شک اندازد و او را به کفر بکشاند. این وسوسه ادامه دارد تا این که روح از بدن او خارج شود. اگر ایمان محتضر، سست و عاریهای باشد، شیطان به آسانی آن را از او میگیرد و کافر از دنیا میرود. و اگر محتضر از مؤمنان حقیقی باشد، شیطان نمیتواند بر او غالب شود و دین و ایمانش را بگیرد. سپس فرمود: هرگاه یکی از شما بر بالین شخصی از کسان خود رفتید که مرگش فرا رسیده است، شهادت به لا اله الا الله و محمد رسول الله را به او تلقین کنید تا شیطان به او دست نیابد .
الکافی ج3 ص123
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#فریب
#نماز
#روزه
#صداقت
#امانت
…عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ وَ غَيْرِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:
«لَا تَغْتَرُّوا بِصَلَاتِهِمْ وَ لَا بِصِيَامِهِمْ فَإِنَّ الرَّجُلَ رُبَّمَا لَهِجَ بِالصَّلَاةِ وَ الصَّوْمِ حَتَّى لَوْ تَرَكَهُ اسْتَوْحَشَ وَ لَكِنِ اخْتَبِرُوهُمْ عِنْدَ صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ.»
الكافي، ج۲، ص۱۰۴
از امام صادق، علیهالسلام، نقل شدهاست، که فرمودند:
«با نمازشان و با روزهشان، فریب نخورید!
چراکه انسان گاهی چنان نسبت به نماز و روزه حرص میورزد که اگر آن را ترک کند، وحشت میکند.
اما آنان را (اگر خواستید بیازمایید؛) هنگام "راستگفتاری" و "ادای امانت" آزمایش کنید.»
بخاطر خدا ، خوب در این حدیث دقت کنید ، باور کنید خیلی از گرفتاری های ما بخاطر همین چیزهای کوچیکه که غالبا از یادمون میره یا اصلا نمیدونستیم چیه.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#ناصبی
#حدیث
#نامه
عنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام)؛ أَنَّ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى كَتَبَ إِلَيْهِ يَسْأَلُهُ عَنِ اَلنَّاصِبِ. هَلْ يُحْتَاجُ فِي اِمْتِحَانِهِ إِلَى أَكْثَرَ مِنْ تَقْدِيمِهِ اَلْجِبْتَ وَ اَلطَّاغُوتَ وَ اِعْتِقَادِ إِمَامَتِهِمَا؟
*فَرَجَعَ اَلْجَوَابُ مَنْ كَانَ عَلَى هَذَا فَهُوَ نَاصِبٌ.*
شخصی در نامهای خدمت امام هادی (علیه السلام)، سؤال ذیل را در مورد شناخت ناصبی، مطرح میکند؛ *آیا ناصبی جز اینکه جبت و طاغوت را بر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، مقدم دانسته و امام میشمارد، علامت دیگری دارد تا او را امتحان کنیم؟!
امام (علیه السلام) در پاسخ نامه مرقوم فرمودند؛ هرکس که بر این اعتقاد باشد، پس او "ناصبی" است.
السرائر، ج ۳، ص ۵۸۳
الوافی، ج ۲، ص ۲۳۰
التحفة السنیة، ص ۲۳۸
بحار الانوار، ج ۶۹، ص ۱۳۵
وسائل الشیعة، ج ۲۹، ص ۱۳۳
ذخیرة العقبی، ج ۲، ص ۲۰۲
جواهر الکلام، ج ۶، ص ۶۴
الحدائق الناظرة، ج ۵، ص ۱۸۶
مدارک العروة، ج ۳، ص ۱۵۴
مصباح الفقیه، ج ۷، ص ۲۸۸
مسند الشیعة، ج ۱، ص ۲۰۶
مکاتیب الأئمه ، ج ۶، ص ۲۲۶
کتاب الطهارة لاشیخ انصاری، ج ۵، ص ۱۴۵
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
بانکها این گونه سود ۱۸ درصدی را ۴۲ درصد میگیرند!
یوسفی رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلای قوه قضائیه: اگر بانکی قرارداد با سود ۱۸ درصد منعقد کرده باشد و ۲۰ درصد مبلغ تسهیلات را بلوکه کند در چنین قراردادی بانک حدود ۴۲ درصد سود اخذ کرده با اینکه در قرارداد تنها عنوان شده که سود این قرارداد ۱۸ درصد میباشد.
باشگاه خبرنگاران
@AkhbareFori | Link
اگر خبر راست و درست باشه ، باید به این نوع بانکداری گفت:
ای حروم لقمه
#اعترافات
#خدمات_اسلام
بعضی اوقات بالاخص در مجامع علمی امروزی وقتی صحبت اسلام پیش میاد ، عده ای فکر میکنن ؛ اسلام حرفی برای زدن در باب علوم و فنون نداره .
اگر کسی این کتاب رو مطالعه کرده باشه میبینه ، ریشه علوم به اسلام برمیگرده
از مطالعه کتاب غافل نشید.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه