eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
«پس آنگاه عتبه را ببوس و با حالت خشوع و گريه وارد شو كه آن اجازه اى است از سوى حضرات معصومين (عليهم السلام) » بحارالأنوار، ج ۹۹، ص ۱۱۶ در شرح قاموس اللّغة گفته است: عَتَبه به تحريك، آستانة در يا بالاى هر دو است» پس مقصود از عتبه، آستانة در، سطح جلوى در و چوب زيرين جلوى در ورودى زائران است. آستانه شريفه را ببوس و اين ادب براى جميع مشاهد مشرّفه است و در زيارت امير مؤمنان صلواة الله علیه كه از صفوان از امام صادق صلواة الله علیه نقل شده است و مشايخ طائفه، مفيد و سيد و شهيد و غير آنان، آن را روايت كرده اند، اين گفتار آمده است: «پس آنگاه عتبه را ببوس و پاى راست خود را بر پاى چپ خود مقدّم بدار» بحارالأنوار، ج ۹۷، ص ۲۸۳ .
از شنبه ۲۲ بمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۲ دقیقه قمر در عقرب شروع و در تاریخ سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۳:۵۹ بامداد تمام خواهد شد. در این ایام از انجام هر کار اساسی خودداری فرمایید.
امام امیرالمومنین علی صلوات الله علیه میفرمایند: مُواساةُ الأخِ في اللّه ِ عزّ و جلّ تَزِيدُ في الرِّزقِ . كمك مالى كردن به برادر دينى ، روزى را زياد مى كند . بحار الأنوار،ج 22،ص 74،ح 395 . قِ
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صلوات الله علیه: لَا يَجِدُ عَبْدٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ حَتَّى يَتْرُكَ الْكَذِبَ هَزْلَهُ وَ جِدَّهُ. حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه: بنده اي مزه ايمان را نچشد تا دروغ را ترک کند؛ شوخی اش و جدی اش (چه دروغ شوخي و چه دروغ جدي) الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 340 .
روز سرد زمستانی همه بخیر باشه
از امام سؤال شد، خیر (خوبى و خوشبختى) در چيست؟ فرمود: خیر در اين نيست كه مالت فراوان و فرزندانت زياد شوند، خوشبختى آن است كه علمت افزون گردد و حلمت زياد شود و با پرستش پروردگارت به مردم مباهات كنى و اگر نيكى كنى شكر خدا به جاى آورى و اگر بدى كنى استغفار كنى. و در دنيا جز براى دو كس خیری وجود ندارد: كسى كه گناهانى كرده و مى‌خواهد با توبه جبران كند، و كسى كه با سرعت به كارهاى نيك مشغول است. نهج البلاغه حکمت 94 .
صلوات الله علیه : «مردم را ناگزير فرمانروايى بايد، نيك يا بد؛ تا در [سايه ]فرمان‏روايى او مؤمن، كار خويش (طاعت خدا) كند و كافر، بهره خويش ببَرَد، و خداوند، هر یک را به سرانجام مقدّرش برساند، و به وسيله او ثروت‌های عمومی فراهم آید و با دشمن، جنگ شود و راه‏ها امن گردند...». «لابُدَّ لِلنّاسِ مِن أميرٍ بَرٍّ أو فاجِرٍ، يَعمَلُ في إمرَتِهِ المُؤمِنُ، ويَستَمتِعُ فيهَا الكافِرُ، ويُبَلِّغُ اللّه‏ُ فيهَا الأَجَلَ، ويُجمَعُ بِهِ الفَيءُ، ويُقاتَلُ بِهِ العَدُوُّ ، وتَأمَنُ بِهِ السُّبُلُ...». نهج البلاغه: خطبه۴۰ . قِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به احترام همه شیعیان ، یک درجه گرمایش خونه رو کمتر کنیم تا هم وطنانمون دچار قطعی گاز نشن
خدایا شکرت برف میاد برق میره بارون میاد برق میره باد میاد برق میره خلاصه ، بازی برق زیاده. زندگی آپارتمانی بدون برق یعنی زندگی مختل و تعطیل گرمایش نداری چون برق نیست اب نداری ، چون برق نیست و.... قِ
امام محمدباقر علیه‌السلام میفرمایند: هر گاه در محضر دانشمندى نشستى، براى شنيدن حريص تر باش، تا براى سخن گفتن، و همچنان كه خوب سخن گفتن را فرا مى گيرى، خوب گوش دادن را نيز بياموز، و سخن هيچ كس را قطع مكن. الاختصاص، ج ۱، ص ۲۴۵ بحارالأنوار، ج ۱، ص ۲۲۲
نصير خادم می گوید: بارها از حضرت امام حسن عسكرى صلوات الله علیه شنيدم كه با غلامان خود به زبان آنها سخن می‌فرمودند و در ميان ايشان ترك و رومى و صقالبى بود من در شگفت شدم و با خود گفتم: ایشان در مدينه بدنيا آمده و تا (پدرش) امام هادى صلوات الله علیه به شهادت رسیدند خود را بكسى نشان نداد و كسى او را نديد! اين چگونه است‌؟! حضرت امام حسن عسکری صلوات الله علیه رو بمن كرده فرمودند: همانا خداوند جلّ ذکره حجت خود را از ميان ساير خلقش آشكار و ممتاز کرده است، و معرفت و شناخت همه چيز را به او عطاء کرده است و او لغتها و نسبها و پيش آمدها را می‌ شناسد و می‌‌داند، و اگر چنين نباشد ميان حجت و امام با رعيت و ساير مردم فرقى نخواهد بود. الإرشاد، ج۲، ص۳۳۰
ابن ابی الدنیا از علمای بزرگ اهل تسنن در کتاب مقتل الامام امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام (ص۹۲) روایت کرده است: حسین از عبد الله، ما را حدیث کرد که محمد بن فراس ضبعی از عبد الله بن داود، از ابو حجاج مدرک برای ما حدیث کرد که می‌گفته است: «علی بن ابی طالب (علیهما السلام) را در حال سخنرانی دیدم و از زیباترین مردم بود». .
لعنت الله علیه لعنت الله علیه # در کتاب صحیح مسلم از فرزند سعد بن ابی وقاص و او از پدرش نقل می کند: روزی معاویه من را مواخذه کرد که چرا ابوتراب را لعن نمی کنی، سعد می گوید در جوابش گفتم : یاد سه مطلب می افتم که رسول الله در مورد علی فرموده است، لذا هیچ گاه او را لعن نمی کنم؛ اولین آنها کلامی است که به هنگام جنگ تبوک وقتی به علی امر کرد که در مدینه بمان و جانشین من باش، علی به حضرت عرض کرد من را در کنار زنان و بچه ها می گذاری، پیامبر به او فرمود: «أَ مَا تَرْضَی أَنْ تَکُونَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی. إِلَّا أَنَّهُ لَا نُبُوَّةَ بَعْدِی»؛ یعنی آیا به اینکه جایگاه تو نسبت به من جایگاه هارون نسبت به موسی است، تو را راضی نمی کند؟ دومین مورد در جنگ خیبر بود که شنیدم پیامبر فرمود: فردا پرچم را به دست کسی می دهم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسول نیز او را دوست دارند و سومین مورد زمانی بود که آیه فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ‏ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ‏ » نازل شد و رسول الله(ص) علی و فاطمه و حسن و حسین را فراخواند و فرمود: «اللَّهُمَّ! هَؤُلَاءِ أَهْلِی» خدا یا خانواده من این چند نفر هستند. صحیح مسلم ؛ ج‏۴ ؛ ص۱۸۷۱ .
: «پيروزى انسان بزرگوار، نجات بخش و پيروزى انسان فرومايه، نابود كننده است». «ظَفَرُ الكريمِ يُنجِي، ظَفَرُ اللَّئيمِ يُردِي». غرر الحكم :ح ٦٠٤٢ ـ ٦٠٤٣
امام صادق عليه السلام فرمودند : قَضاءُ حاجَةِ المؤمنِ أفضَلُ مِن ألفِ حِجّةٍ مُتَقَبّلَةٍ بمَناسِكِها ، و عِتْقِ ألفِ رَقَبةٍ لِوَجْهِ اللّه ، و حُمْلانِ ألفِ فَرَسٍ في سبيلِ اللّه بسُرُجِها و لُجُمِها . برآوردن نياز مؤمن برتر است از هزار حجّ كه با مناسكش پذيرفته شود، و از آزاد كردن هزار بنده در راه خدا و هديه دادن هزار اسبِ زين و لگام شده در راه خدا . الأمالي للصدوق،ص۳۵۳
و قال عليه السلام: إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِالْأَنْبِيَاءِ أَعْلَمَهُمْ بِمَا جَاؤُوا بِهِ، ثُمَّ تَلَا: «إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنوُا» الْآيَةَ ثُمَّ قَالَ: إِنَّ وَلِيَّ مُحَمَّدٍ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ وَ إِنْ بَعُدَتْ لُحْمَتُهُ، وَ إِنَّ عَدُوَّ مُحَمَّدٍ مَنْ عَصَى اللَّهَ وَ إِنْ قَرُبَتْ قَرَابَتُهُ! امیرالمومنین صلوات الله علیه: نزديكترين و شايسته ترين مردم به پيامبران آنها هستند كه از همه به آنچه که آورده اند (معارف و معالم آنان) آگاهترند، سپس امام عليه السلام اين آيه را تلاوت فرمود: «شايسته ترين و نزديكترين مردم به ابراهيم، آنها هستند كه از او پيروى كردند و اين پيامبر و کسانی که به اين پيامبر ایمان آوردند». [1] سپس فرمود: دوست محمّد صلى الله عليه و آله كسى است كه از خدا اطاعت كند هرچند پيوند نسبى او دور باشد و دشمن محمّد صلى الله عليه و آله كسى است كه معصيت خدا كند هرچند قرابت او نزديك باشد. نهج البلاغه حکمت 96
پیشنهاد باز کردن کاتالوگ ☝و باز نشرش رو دارم. دم معرفت سازنده ش تا ابد گرم
امام باقر عليه السلام فرمودند: إنَّ اللّه َ تَبارَكَ وتَعالى يُحِبُّ المُداعِبَ فِي الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ ، المُتَوَحِّدَ بِالفِكَرِ ، المُتَخَلِّيَ بِالعِبَرِ ، السّاهِرَ بِالصَّلاةِ. خداوند متعال ، شخصى را دوست دارد كه در ميان جمع ، بى آن كه ناسزايى گويد ، شوخ باشد ، با تفكّرش تنها شود ، با عبرت ها خلوت گزيند ، و با نماز ، شب زنده دارى كند . بحار الأنوار،ج 71،ص 325،ح 18
صلوات الله علیک یا اباالحسن جان ممنونتم زائر
و سمع عليه السلام رجلًا من الحرورية يتهجد و يقرأ، فقال: نَوْمٌ عَلَى يَقِينٍ خَيْرٌ مِنْ صَلَاةٍ فِي شَكٍّ. امام عليه السلام صداى يكى از خوارج را شنيد كه شب زنده داری به عبادت کرده بود و قرآن تلاوت مى‌كرد؛ فرمود: خواب توأم با يقين، بهتر است از نماز با شك! نهج البلاغه حکمت 97 .
در روز بیست و چهارم شهر رجب المرجّب سال هفتم ھجری قمری ، در جنگ خیبر ، مرحب به دست امیرالمؤمنین علیه‌السّلام کشته شد و قلعهٔ خیبر به دست آن حضرت فتح گردید. .
ابو الحسن فتونی رضوان الله علیه در کتاب شریف مرآة الانوار و مشکاة الاسرار (ص۳۲۶) از بخش‌هایی از تفسیر شریف عیاشی که متاسفانه امروز مفقود شده، نقل کرده است که عیاشی رضوان الله علیه روایت کرده است که ابی بصیر گفت: از امام صادق علیه السلام در مورد تفسیر فرمایش خداوند متعال: «رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ» (پروردگار دو مشرق و پروردگار دو مغرب؛ سوره الرحمن، آیه ۱۷)، پرسیدم. آن حضرت فرمودند: «المشرقین»، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امیر المومنين علیه السلام هستند و «المغربين»، امام حسن و امام حسین علیهما السلام می‌باشند.