هدایت شده از مستضعفین تیوی
❓ درحالی به ۲۹ تیر نزدیک میشویم که هنوز بسیاری از ما نمیدانیم ۲۹ تیر چه روزی است...
💡 ۲۹ تیر #امام_خمینی پیامی را صادر کرد که به فرمودهی #رهبر_انقلاب لوحهی زرین، سَردَر انقلاب، و کتیبه نظام اسلامی است و باید آنقدر تکرار میشُد، آنقدر بر سر منابر و تریبونها گفته میشُد، آنقدر جزوه و کتاب میشد، در خانهها بوسیلهی پدران و مادران و جوانان بزرگ خانواده برای دیگران خوانده میشد، آنقدر در زبانها و دلها و ذهنها میگشت تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ انقلاب ما شود.
❌ سی سال از این همه تاکید و سفارش میگذرد اما ... خیلی از ماها حتی یک بار هم این پیام را نخواندهایم!
❌ از پیام قطعنامه، فقط جام زهرش را شنیدهایم، ولی «#جنگ_فقروغنا»یش را ندیدهایم!
❌ بر سر دلایل پذیرش قطعنامه مناظرات و مشاجرات راه انداختهایم، ولی «تشکیل بسیج جهانی مستضعفین» را به محاق بردهایم!
❌ برای پایان جنگ بسیار نوحهسرایی کردهایم، ولی مارش «امروز جنگ شروع شده است» را ننواختهایم!
و...
✊میخواهیم #۳۰سال_سانسور_پیام_قطعنامه را پایان دهیم.
✊هر که دارد سرِ همراهی ما بسم الله...
🔶 کارهایی که میتوان انجام داد:
1. برگزاری نشست در روز ۲۹ تیر با موضوع تبیین پیام قطعنامه
2. اکران کلیپ، مستند، فیلم و... مرتبط با پیام قطعنامه
3. برگزاری حلقههای جمعخوانی پیام قطعنامه
4. تبیین چهره به چهره پیام قطعنامه
5. تکثیر و توزیع پیام امام به صورت کامل یا گزیده در مساجد، نمازجمعه و...
6. برگزاری نمایشگاه پوستر، کاریکاتور، عکسنوشت و... با محوریت پیام قطعنامه
7. تولید و انتشار عکسنوشت، ویدئو، یادداشت و... در شبکههای اجتماعی
8. برگزاری مسابقه کتابخوانی پیام قطعنامه
9. تولید و توزیع نشریه با محوریت پیام قطعنامه
10. صحبت با امام جمعه شهر برای معرفی کتاب پیام قطعنامه در نمازجمعه
11. فروش کتاب جدال دو اسلام و پیام قطعنامه در مصلیها، مساجد و...
12. پیامک زدن بخشهایی از پیام قطعنامه برای دوستان، آشنایان و...
13. خاطرهگویی رزمندگان و مردم از پیام قطعنامه
⚡️ #مستضعفینتیوی دوشادوش مجموعههای مردمی دیگر، رسالت خود میداند که ضرورت رجوع به این پیام را فریاد بزند و ابعاد مختلف آن را تبیین کند. از همه گروهها و افراد در این راستا دعوت به همکاری میشود.
☎️ برای پیوستن به نهضت بازخوانی پیام امام خمینی(ره) مبنی بر پذیرش قطعنامه و دریافت بستههای محتوایی، نام خود و شهرتان را به @VoiceOfMostazafin یا شماره تلفن 09173782210 ارسال کنید.
◀️ #جنگ_ناتمام
◀️ #کتیبه_انقلاب
◀️ #۳۰سال_سانسور_۲۹تیر
🎬 @Mostazafin_TV
4_441751735879335939.pdf
1.12M
💠 منشور انقلاب
پيام امام خمینی(ره) به مناسبت قبول قطعنامه ۵۹۸ و سالگرد كشتار خونين حجاج خانه ی خدا
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
هدایت شده از کلبه اندیشه و فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی:
💬 «از ۴۲ تا ۵۷ #امام درمیان روحانیت در اقلیت بود و روحانیون انقلابی نبودند.اکثرا روحانیون در مسیر انقلاب نبودند»
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠امام صادق (ع) مرد علم، مبارزه و تشکیلات
🔹امام صادق(ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشكيلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه بسيار شنيده ايد، اما مرد مبارزه بودنش را كمتر شنيدهايد، امام صادق (ع) مشغول يك مبارزهى دامنهدار و پيگير بود، مبارزه براى قبضه كردن حكومت و قدرت و به وجود آوردن حكومت اسلامى و علوى. يعنى امام صادق (ع) زمينه را آماده مىكرد تا بنىاميه را از ميان ببرد و به جاى آنها حكومت علوى را كه همان حكومت راستين اسلامى است برسركار بياورد.
🔹اما آن بعد سوم را اصلاً بسيارى نشنيدهاند، مرد تشكيلات. امام صادق (ع) يك تشكيلات عظيمى از مؤمنان و از طرفداران جريان حكومت علوى در سراسر عالم اسلام از اقصاى خراسان و ماوراء النهر تا شمال افريقا بوجود آورده بود. امام صادق يك چنين تشكيلات عظيمى را بوجود آورده بود و با اين تشكيلات و به كمك مردمى كه در اين تشكيلات بودند با دستگاه بنىاميه مبارزه مىكرد. ده سال با بنىاميّه و مدت طولانى ديگرى با بنىعباس مبارزه كرد، در هنگاميكه پيروزى او بر بنىاميّه حتمى بود بنىعباس به عنوان يك جريان مزاحم و فرصتطلب آمدند ميدان را گرفتند و بعد از آن امام صادق هم با بنىاميّه و هم با بنىعباس مبارزه كرد.
🔹دقيقاً همان وضعى كه امروز هست. امروز خط امام امت هم با خطوط اموى، يعنى خطوطى كه وابستهى به جناحهاى مربوط به رژيم قبل و حاميان بينالمللى اوست، و هم با خط عباسى يعنى آن كسانى كه مىخواهند محصول حركت و تلاش عظيم اسلامى مردم را در خط خواستهها و مطامع، يا اهداف و نظرات سياسى خود از آن استفاده كنند، با هر دو خط امروز خط امام مبارزه مى كند. و امام امت بر مسند امام صادق (ع) نشسته است و همان راه را و همان خط را دنبال مى كند.
✍امام خامنه ای۵۹/۶/۱۴
http://eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
4_5913432885779498015.mp3
13.69M
💠جغرافیای #مدارا در تاریخ #مبارزه
🔻امام صادق (ع) و استراتژی جذب و دفع #فرهنگی
🎙استاد رحیم پور، شهادت امام صادق(ع)نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها،1393
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠همه حاشیه ها و جنجال خانم مائده
🔻ابتدا تصور می کردم ماجرای دستیگری یک خانم در شبکه های اجتماعی، موضوع بااهمیتی نیست و نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. اما مباحثی طی این یکی دو روز طرح شد که به نظر رسید حرف هائی باقی مانده است.
در این رابطه 3 نکته قابل اعتناست.
1⃣یکم. باید توجه داشت که شبکه های نوین اطلاعاتی جزئی از زندگی اجتماعی افراد است و مشمول مصونیت های حریم خصوصی نیست. شبکه های های اجتماعی نیز مثل کوچه و خیابان این شهرند. مردم حضور دارند و هرآنچه اثر اجتماعی داشته باشد مشمول قوانین اجتماعی کشورست. طبیعی است که فروش مواد مخدر از شبکه های اجتماعی تخلف است. ترویج فحشا و ابتذال در اینستاگرام مثل هنجارشکنی های اخلاقی در پارک و محله ماست. کدام آدم عاقل و معتقد به قانونی می پذیرد که یک نفر وسط شهر و در یکی از میادین محله، برهنه شود و آشکارا برقصد؟
حکم روشن است. دستگاه انتظامی واجب است که از حریم مومنانه شهر پاسداری کند. باید قانون را اجرا کند و اتفاقن انتقاد اصلی اینست که چرا اینقدر دیرهنگام ورود کرده است؟
2⃣دوم. یک نقد پوسیده و کلیشه ای وجود دارد که معتقد است وقتی گناهان بزرگتر وجود دارد نباید سراغ ایندست موضوعات کم اهمیت رفت. طبیعی است که این ادعا به غایت غیرمنطقی است. این افراد کافیست به یک سوال ساده پاسخ دهند؛ اگر خانه شما را خدای نکرده دزد بزند، حق داریم به عدلیه بگوئیم شما به کارهای مهمتر مثل مباره با اختلاس بپردازید و دزد خانه را رها کنید؟ پاسخ روشن است.
اما یک نکته باقی است که نباید فراموش شود. از عدالت مهمتر احساس عدالت است. عدلیه و نظمیه ما باید به نحوی عمل کند که مردم احساس بی عدالتی و تبعیض نداشته باشند. در شرایطی که کشور تشنه مبارزه با فساد اقتصادی است نباید به نحوی تبلیغات کرد که مردم احساس کنند عدلیه در شناخت اولویت ها دچار سردرگمی است. اگر جامعه دچار این تلقی شده است که عدلیه بیش از آنکه به اقتصاد و معیشت مردم توجه کند به حجاب و کنسرت و فیلترینگ توجه کرده است، مقصر مسئولینند نه ادراک مردم.
3⃣سوم. اما درباره اعترافی که از رسانه ملی پخش شد، عمده انتقادات به حق است. 3 دسته انتقاد جدی به این مستند وارد است.
🔹 اول اینکه زمان پخش این برنامه منطقی نبود. در شرایطی که جامعه مترصد برخورد با مفسدین اقتصادی است انتشار چنین برنامه هائی همان ادرس غلط دادن است. گوئی قهریه نظام دچار گیجی در فهم اولویت های کشور است که البته چنین نیست.
🔹دوم نوع مستند است که به شدت عواطف مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد و برخلاف انتظار سازندگان برنامه، باعث می شود اصل خطای فرد در حاشیه قرار بگیرد. اعتراف گرفتن یک مرد در اتاق تاریک، از یک دختر کم سن و سال که اتفاقن در حال گریه است، آنهم سوالاتی از این دست که تیمی کار می کردید یا فردی، سخت برای مخاطب آزار دهنده است. واقعن چه ضرورتی داشت جز اینکه مقصر را مظلوم جلوه دهد؟
🔹اشکال سوم فهم ما از نوع مواجهه با موضوعات فرهنگی است. با مسائل فرهنگی نمی شود به روش و قاعده موضوعات سیاسی و امنیتی رفتار کرد. اساسن موضوعات فرهنگی جنسش اعتراف نیست. اعتراف به چه؟ موضوعاتی که امنیتی نیست، جنسش دست های پشت پرده و یا پروژه های پیچیده امنیتی نیست؛ عمدتن جهل است و نادانی. جهل را اعتراف نمی کنند، بلکه آگاهی می دهند.
🔺بند سوم بسیار مهمتراست. ما دچار یک اشتباه راهبردی در مواجه با موضوعات فرهنگی هستیم. اول اینکه برای ما موضوعات فرهنگی در اولویت قرار ندارد و دوم اینکه وقتی هم سراغ مسائل فرهنگی می رویم به روش سیاسی و امنیتی ورود می کنیم. همین که مسئولین ما توئیتر را فیلتر می کنند اما نسبت به اینستاگرام بی اعتنا هستند یعنی تهدید هجمه های سبک زندگی را کم خطر تر از هجمه های سیاسی می دانند. غرض فیلتر کردن یا نکردن این و آن نیست؛ غرض نوع نگاه غلط ماست. این همان نگاه غلطی است که در دهه 70 خطر ماهنامه ایران فردا را فراتر از آدینه و دنیای سخن می دانست.
✍محسن مهدیان
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠 قوه قضائیه به سرعت و شدت با متخلفین اقتصادی برخورد میکند/ ۵۰ بدهکار بزرگ بانکی بازداشت شدند/ دادستانی در حال بررسی پرونده دو تابعیتیهاست/ فرار متهم موسسه ثامن الحجج صحت ندارد/ برخی شرکت های واردات موبایل پلمپ شدند/ دستگیری و معرفی سلطان سکه، حمید مظلومین/ انکار تخلف توسط دولتی ها و اقرار رئیس جمهور!
🔻اژه ای؛ سخنگوی قوه قضائیه، 24 تیر 1397
🔹 همانطور که مردم به حق انتظار دارند در این شرایط با متخلفین و مفسدین اقتصادی با شدت برخورد شود و به صورت روشن و شفاف هم مردم در جریان قرار بگیرند، مسائل را با مردم در میان میگذاریم و قوه قضائیه سریع تر برخورد خواهد کرد.
🔹 ریاست قوه قضاییه سه هفته قبل دستور دادند تا چند شعبه ویژه اختصاص یابد تا به پرونده ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود و قرار شد بعد از رسیدگی در دادسرا قضات شجاع و مطمئن و آشنا به مسائل ارزی در دادگستری این پرونده ها را رسیدگی کنند.
🔹 مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه تاکید داشتند تا اقدامات رسانه ای در قوه قضاییه تقویت شود و از این رو پنج کارگروه تعیین شده اند و به زودی شاهد یک تحول خوبی در این حوزه خواهیم بود.
🔹 اولین نهاد سازمان بازرسی بود که گزارشی از وقوع تخلفات تهیه کرد که ابتدا مسئولین دولتی منکر آن بودند؛ اما بعد از ورود رئیس جمهور مشخص شد برخی از دولتی ها و برخی از مسئولین در این حوزه تخلف کرده اند که اثراتی بر کشور گذاشته است. ما منتظر هستیم تا از ناحیه وزارت صنعت یا سایر دستگاه ها گزارشی منعکس شود هرچند که هنوز هیچ گزارشی به ما نرسیده است.
🔹 در خصوص مسئله ورود تلفن های همراه هم اقداماتی شده و سی و چند شرکت گیرنده ارز دولتی شناسایی شدند و افرادی احضار شدند و برخی از شرکت ها پلمب شدند و براساس اسناد موجود مشخص شده است که تخلفاتی در این حوزه انجام شده است.
🔹 دو شرکت که دو برادر هستند، 20 و چند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفتند اما در حالی که ربطی به این ها نداشته و اصلا موضوع فعالیت شان نبوده است.
🔹 متاسفانه در سال های 91 و 92 افرادی دستگیر شدند. از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است. این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسماً بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفتند این ها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلارها را در اختیارشان قرار دادیم.
🔹 حکم دادگاه بدوی در پرونده ریخته گران صادر شده و برای ۴۱ نفر تاکنون حکم صادر شده است و این ها به مبلغ قابل توجهی باید رد مال کنند و حداکثر ۱۵ سال حبس دارند.
🔹 در سال نود و شش ۴۰ تا ۵۰ نفر از معوقه داران سنگین بازداشت شدند و بعد ترتیبی اتخاذ شد تا بدهی هایشان را بدهند.
🔹 وزارت اطلاعات مدعی شد که ما در حال حاضر دو تابعیتی نداریم هیات تحقیق و تفحص گفته است که دو تابعیتی داریم اما دادستانی کل کشور وارد شده و در حال بررسی است.
🔹 قرار بود تعرفه واردات خودرو تا سقف ۴۵ درصد باشد اما این ها درخواست افزایش سقف تا ۹۰ درصد را داشتند که دیوان این را توقف اجرا داد.
🔹 فرار متهم موسسه ثامن الحجج صحت ندارد.
🔹 در مورد خروج سکه به صورت غیرقانونی از کشور هم این اتفاق افتاده اما اینکه ۳.۵ میلیون قطعه بوده یا نه این را هم نمی شود به درستی گفت.
🔹 در خصوص اینکه سعودی ها تلاش دارند تا اقدامات خاصی بر علیه ما انجام دهند بحثی نیست اما در خصوص ورود آن سیزده نفر چیزی نمی دانم.
🔹 در مورد شکایت از رئیس بانک مرکزی به واسطه تلاطم در بازار ارز، این شکایت واصل شده و در حال رسیدگی است اما به قرار منجر نشده است و اطلاعی از احضار این فرد ندارم، البته به صورت معمول این افراد احضار میشوند.
🔹 درخصوص پلمب برخی از ساختمان ها نظیر پلاسکو، امکان اینکه قوه قضاییه بخواهد همه ساختمانها را بررسی کند، وجود ندارد اما اگر گزارشی به دادستانی برسد حتما رسیدگی خواهد کرد.
🔹 در خصوص دریافت ارز دولتی از سوی برخی نهادها مثل شرکت های زیر مجموعه شستا، ۶۷ شرکت در حال بررسی هستند که تخلفی داشته اند اما چقدرش، هنوز مشخص نشده که در حال بررسی هستیم.
🔹 برخی از وکلا ادعا کردند که قضات اجازه ورود آنها به دادگاه را نمیدهد، اگر پرونده امنیتی باشد هر وکیلی اجازه ندارد وارد دادگاه شود آن هم بر اساس ماده ۴۸ قانون.
🔹 رهبری فرمودند قضات خوب را تشهیر کنید و قضات بد را هم با آنها برخورد کنید، ما هم همین کار را کردهایم و نسبت به وکیل و قاضی و کارمند و سایرین تفاوتی قایل نشده ایم و تعداد قابل توجهی از اینها مورد برخورد قرار گرفته اند و به محض قطعی شدن احکام، اعلام میشود.
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠مساله #حجاب و خلا نگاه #اجتماعی و #هویتی
🔺خیلی #ساده_انگارانه است که مساله #حجاب را به مساله ای فردی و صرفا به عنوان مانعی برای محرک های #جنسی در جامعه تقلیل دهیم. وجه #هویتی و #نشانه_شناسانه حجاب در اغلب تحلیل هایی که نسبت به این موضوع می شود نایده گرفته می شود.
🔺امروز اگر شما بخواهید تصویری را نمایش دهید که مفهوم #مسلمانی را به بیننده خود منتقل کند، هیچ تصویری #آشکارگی یک زن محجبه را برای انتقال این مفهوم به بیننده ندارد. یعنی #حجاب جنبه #نمادین و #نشانه_شناسانه پیدا می کند. به خاطر همین اهمیت #هویتی است که حجاب در طول تاریخ #استعمار کشورهای #اسلامی یکی از خطوط مقدم جنگ فرهنگی #استعمارگران و کشف حجاب به عنوان نشانه ای از #انکار خویشتن و بی دفاعی در برابر سیستم مهاجم بوده است.
🔺فرانتز #فانون در کتاب #جامعه_شناسی یک انقلاب که تحلیل انقلاب #الجزایر است،در مورد سیاست استعمارگران فرانسوی تعبیر «رویای رام کردن جامعه #الجزایری توسط زنان #بی_حجاب» را به کار می برد و به شکل مفصل توضیح می دهد که چطور فرانسوی ها از طریق سیستم #آموزشی و روش های دیگر سعی در از بین بردن این ویژگی در زنان الجزایری داشتند و بالعکس زنان الجزایری از حجاب به عنوان نیرویی برای مقابله با #استعمارگر استفاده می کردند.
🔺 فانون در کتابش می گوید «پس از دیدن هر زن کشف #حجاب کرده امیدهای حمله ور شدن #اشغالگران ده برابر می گردید». «هر زن کشف کرده نشانه یک #سیستم_دفاعی سست و متلاشی در جامعه #الجزایر بود». «هر چادری که برداشته می شد به این معنا بود که #الجزایر آغاز به انکار وجود خویشتن کرده است و خود را به مکتب ارباب #تسلیم نموده است». یعنی مساله حجاب در تاریخ انقلاب #الجزایر کاملا جنبه #هویتی و #نشانه_شناسی دارد.
🔺متاسفانه مشاهده می کنیم در میان طیفی از #روحانیون و افراد مذهبی و بعضا #انقلابی نیز نوعی از #سکولاریزم #فرهنگی شکل گرفته است که با تقلیل حجاب به مساله ای خرد و فردی ذیل ساختن دوگان هایی بین #مشکلات یا #مفاسد_اقتصادی با آن، به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند. البته تا آن جایی که مساله این عزیزان فقط در روش برخورد باشد ما نیز در برخی موارد با آن ها همراه هستیم ولی غالبا به همین جا ختم نمی شود و از اساس منکر اهمیت مساله #حجاب و حیا و عفت و جنبه های #هویتی و #اجتماعی آن می شوند.
🔺آن روحانی محترمی که فرموده اند در طول تاریخ بی حجابی و #بی_حیایی هیچ وقت به اسلام ضربه نزده است، اگر تاریخ را مطالعه می کردند متوجه می شدند که در #اندلس و #الجزایر اتفاقا حجاب و حیا و عفت خط مقدم مبارزه با #جامعه_اسلامی بوده است یا حداقل در این مساله تامل می کردند که چرا در سه کشور #ایران، #افغانستان و #ترکیه پس از حاکم شدن عناصر استعمار نو یعنی رضاخان، اتاتورک و امان الله خان اولین پروژه مشترک #هویت_زدایی از جامعه از طریق #کشف_حجاب بوده است.نگاه این طیف اغلب ناشی از نادیده انگاشتن جنبه های #هویتی و #اجتماعی حجاب و تقلیل سطحی نگرانه آن به عنوان مساله ای فردی و ابزاری برای جلوگیری از #تحریک_جنسی در جامعه است.
🔺طیفی هم وجود دارد که نگاهشان ناشی از سیاست زدگی و تعریف امر #فرهنگی ذیل #سیاست است و چون فکر می کنند، شکست هایشان در عرصه سیاسی ناشی از مسائلی مانند الزامی بودن رعایت #حجاب و به طور کلی عدم پذیرش ولنگاری در حوزه #فرهنگ است، به عقب نشینی از امر حیا و عفت به عنوان ابزار کسب #قدرت می نگرند. این ها متوجه نیستند که برای استعمار، #حجاب و #روسری صرفا به عنوان سنگر اول و یک نماد در جنگ فرهنگی مطرح است که فتح سایر #سنگرها را تسهیل می کند.
🔺حتی در خود غرب هم #عقب_نشینی فرهنگ عمومی در امر #اخلاقی، همواره مرحله به مرحله و تدریجی بوده و هر وقت هم که حکومت ها و فرهنگ عامه بر اثر فشار #اجتماعی اقلیت معمولا صاحب قدرت و رسانه متمایل به این نوع از #آزادی ها عقب نشینی کرده اند، صرفا مطالبه اشکال جدیدی از این نوع از اباحه گری شکل گرفته است. حتی امروز هم که این مساله در غرب تا به رسمیت شناختن ازدواج همجنس گرایان پیشرفته است مطالبات جدیدی در زمینه ارتباط جنسی با کودکان و حیوانات و محارم مطرح می شود.
http://yon.ir/RJSxN
🔻اگر در فرانسه #دختر_مسلمان را از حضور در مدارس منع می کنند یا برای مساله ای خرد مثل ممنوعیت استفاده از لباس #شنای_اسلامی در سواحل در #پارلمان قانونگذاری می کنند، این مساله ناشی از این است که فرانسوی ها بر خلاف #روشنفکری عامیانه حاکم بر این طیف از مذهبی ها به اهمیت #نشانه_شناسانه و #هویتی حجاب و این که می تواند هویت #سکولار جامعه فرانسه را به چالش بکشد، پی برده اند.
✍ میثم ظهوریان
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگی که بود، جنگی که هست...
📌 فقط بگوییم خواهرم حجابت، برادرم نگاهت؟
#جنگ_ناتمام
#جنگ_فقروغنا
#۲۹سال_سانسور_۲۹تیر
🎬 @Mostazafin_TV
💠 جام زهر و جنگی که نیست!
تردیدی در تلخ بودنِ #زهر نیست. خاصیت زهر، همین است.
اما تلخی، تنها یک وجه از #جام_زهر است. آن وجه دیگر، گشایشیست که قرار است از پسِ سر کشیدن جام روی دهد. آنکه این تلخی را به جان میخرد، مقصود بزرگی دارد. به بعد از خود میاندیشد و بقای آنچه بخاطرش حاضر است حتی زهر نوش کند!
آن یگانهمَرد، ۲۹ تیر ۱۳۶۷ اعلام کرد که جام زهر را سر میکشم و قطعنامه را میپذیرم. این اما تنها یک فصل از آن پیام بلندبالاست. آن مرد، آن پیام را ننوشت که فقط بگوید میخواهد جام زهر سر بکشد. او حرف مهمتری داشت که بسیار فربهتر و پرحجمتر از جامزهر بدان پرداخته است.
ما اما سالهاست که در مرثیهی تلخیِ جام زهر متوقف ماندهایم.
هر بار و هر سال، آنچه از قطعنامه میشنویم صرفاً قصهی جام زهر است و کشفِ آنکه/آنانکه جام را به مرادمان تحمیل کرد!
امروز زیر آوارِ روایتهای کاذب و صادق از حواشی جام زهر گرفتار ماندهایم.
و آنچه از آن خبری نیست «و اما بعد» است.
از منشور اعجازآمیزِ #اسلام_ناب و #اسلام_امریکایی. از آغازِ #جنگ_فقر_و_غنا.
از تداوم مبارزه و از ضرورت آمادگی برای مواجههی جانانهی #استضعاف و #استکبار.
سوگواریِ مدام برای جام زهر و برپایی بساط مکرر از سوی جناحین جنگ تحمیلی برای افشای نقش طرف مقابل در تحمیل جام به امام، نقش همان طبلهای کَر کننده را بازی میکند که نمیگذارد صدای درخواستِ امام به گوش امت برسد. پشت گوش انداختن نقشهی مبارزهی حقیقی و میدانهای ترکشده، تنها ثمرهی بساط جامسرایی بوده است.
مرثیهسرایی برای جام زهر را وانهید و میدان مبارزهی اصلی را دریابید.
✍روح الله رشیدی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠آینده انقلاب اسلامی در گرو عدالتخواهی است
آینده این انقلاب آن وقت محفوظ خواهد بود و این انقلاب آن وقت تداوم پیدا خواهد کرد که اولا مسیر عدالتخواهی را برای همیشه ادامه بدهد یعنی دولتهای آینده واقعا و عملا در مسیر عدالت اسلامی گام بردارند، برای پر کردن شکافهای طبقاتی اقدام کنند، تبعیضها را واقعا از میان ببرند؛ جامعه توحیدی به مفهوم اسلامی، جامعه بی طبقه به مفهوم اسلامی نه جامعه بی طبقه به مفهومی که دیگران می گویند - که میان اینها از زمین تا آسمان تفاوت است - ایجاد کنند، دولتِ حال و آینده برای برقراری جامعه بی طبقه اسلامی کوشش کنند والّا اگر عدالت فراموش شود انقلاب شکست میخورد چون اصلا ماهیت این انقلاب ماهیت عدالتخواهانه بوده است.
✍استاد شهید مرتضی مطهری
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
ble.im/kolbe_andishe_farhang
کلبه اندیشه و فرهنگ
💠 منشور انقلاب پيام امام خمینی(ره) به مناسبت قبول قطعنامه ۵۹۸ و سالگرد كشتار خونين حجاج خانه ی خدا
💠قسمت مهمی از سخنرانی بی نظیر و شنیده نشده از نخستین خطبه آیت الله خامنه ای پس از پذیرش قطعنامه۵۹۸
🔹در مسائل داخلی، مهمترین و اصلیترین مسألهای که #امام بر روی آن تکیه میکنند مسألهی #عدالت_اجتماعی است. عدالت اجتماعی یعنی در جامعه #فقیر_نباشد؛ یعنی خیرات و برکات جامعه #تنها به سود یک دستهی از مردم و به زیان اکثریت قاطع مردم مصرف نشود.
🔹عدالت اجتماعی یعنی اینکه در جامعهی اسلامی از همهی برکاتی که در اینجامعه هست، قشرهای عظیم مردم بتوانند استفاده کنند و بهره ببرند و استعدادهای آنها #شکوفا بشود.
🔹#محرومان و #پابرهنگان مورد توجه ویژهی امام امت اند؛ اینها لشکریان اصلی و حقیقی انقلابند؛ اینها کسانی هستند که در طول تاریخ، پشت سر پیغمبرها، همینها ایستادهاند؛ آنها کسانی هستند که دشمنان و مخالفان پیغمبران آنها را «ارذلون» یعنی طبقات پست معرفی میکردند، اما پیغمبران عظیمالشّأن الهی آنها را خودیهای نهضت و حرکت الهی خودشان میدانستند و همّتشان برای آن بود.
🔹«لقد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ و أَنزَلنا مَعَهُمُ الکتابَ و المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بالقسط» . آمدن پیغمبران برای این است که در جامعه #قسط باشد [و] عدالت اجتماعی باشد. پیغمبران آمدهاند تا گردنکلفتهای جامعه، مفتخورهای جامعه، زالوصفتان جامعه، استثمارگران جامعه، زراندوزان جامعه، بیدردان و بیغمان مرفّه جامعه را سر جای خودشان بنشانند و مستضعفان، محرومان، پابرهنگان را به حقوقشان برسانند. این بایستی هدف اصلی انقلاب باشد، در قوانین، در اجرائیات، در برخورد مأمورین با مردم، در ارزشگذاری در سطح جامعه، در گفتنها، در تبلیغها باید در #رأس امور قرار بگیرد. اگر عدالت اجتماعی در جامعهای نباشد، هدف اعلای دین یعنی #تکامل_انسانی بههیچوجه بدست نخواهد آمد در سطح عموم جامعه؛ و خاصیت بزرگ و #نشانهی بزرگ جامعهی اسلامی در مقابل جامعهی طاغوتی همین است.
🔹جامعهی اسلامی آن جامعهای است که وقتی نگاه میکنند، در آن از #تبعیض و #ظلم و #نابرابریها هیچ نشانهای نباشد؛ در آن از فقر [و] از محرومیت خبری نباشد.
🔹امام حملهی تند خودشان را به #مرفهین_بیدرد جامعه، یک بار دیگر تکرار میکنند. آنهایی که از دردهای عمومی جامعه #بیخبر و به آنها #بیاعتنا هستند؛ آنهایی که هشت سال جنگ، جنگ سرنوشت ساز در این ملت، در این مملکت و برای این ملت آنها را به خود نیاورد؛ آنهایی که از گرفتاریهای مردم سوءاستفاده کردند؛ آنهایی که وقتی ملت ما در مقابل دشمنان خارجی مشغول جنگ است، در جبههی داخلی از پشت به او خنجر زدند؛ آنهایی که مردم را در فشار و تنگنا قرار دادند؛ این ندای دردآلود امام امت.
🔹نکتهی دیگری که امام تکیه میکنند، خطر #رفاهطلبی است. خطر رفاهطلبی مخصوص آن کسانی نیست که به عنوان مرفهین جامعه و بیدردها و بیغمها شناخته شدند؛ آن کسانیکه دل در گرو انقلاب دارند، آنها هم باید خودشان را از شر شیطان رفاهطلبی و #راحتطلبی حفظ کنند. این شیطان، وسوسهگر است؛ این شیطان، بسیار -برای نفوس ضعیف- پرجاذبه است. نباید به دام رفاهطلبی بیفتند، نباید به #دنیاطلبی رو بیاورند. آن کسانی که بعنوان #سربازان انقلاب و #راهروان انقلاب یا #پیشروان انقلاب شناخته شدهاند، و این بیشتر توجّهش به ما #مسئولین است. این پیام را یکایک مجریان کشور، یکایک سردمداران، یکایک مسئولان، یکایک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکایک علما و #روحانیّونی که در مصادر امور قرار دارند باید مورد توجه قرار بدهند.
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
ble.im/kolbe_andishe_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠جامعهی اسلامی آن جامعهای است که در آن از تبعیض وظلم و نابرابریها هیچ نشانهای نباشد؛در آن از فقر واز محرومیت خبری نباشد.
🎙قسمتی از خطبه رهبرانقلاب پس از پیام قطعنامه۵۹۸
@kolbe_andishe_farhang
💠 توقف #عدالتخواهی در مرز ارزشهای خوب!
🔻یکی از مهمترین نیازهای امروز نظریه انقلاب در زمینه عدالت این است که نسبت میان عدالت و دیگر ارزشها را مشخص کند. اینکه بین عدالت و ارزشهای مثبت دیگری که وجود دارد چه نسبتی برقرار است؟ نسبت عدالت با دین، معنویت، سیاست، امنیت، معرفت، آزادی و مفاهیمی از این دست چیست؟ مرز عدالت با بیعدالتی به نحو فطری روشن است. مرز این مفاهیم مثبت با عدالت چیست؟ این آنجایی است که به نظر میرسد حرکت عدالتخواهانه متوقف شده است. برای حرکت عدالتخواهانه مواجهه با تکاثر پیچیدگی نظری چندانی ندارد. آن چیزی که ما را زمینگیر کرده این است که تکاثر باواسطه و بیواسطه در برابر حرکت عدالتخواهانه ارزشهای دیگری قرار بدهد. تفوق امنیت بر عدالت یا تفوق معرفت بر عدالت که به بازتولید محافظهکاری امنیتی یا محافظهکاری ذهنزده منتهی شده است، از دل این مرزهای مبهم برخاسته است. اینجاست که ارزش سنت فکری شیعی در برابر اشعریگری خود را نشان میدهد. سنت فکریای که در آن حکمایی همچون خواجهنصیرالدین طوسی حضور دارند که بر برترین ارزش بودن عدالت تأکید دارند. همینطور ایده ارزش مطلق بودن عدالت که بارها مورد تأکید رهبر انقلاب بوده، در این مرزگذاری است که خوانش انقلاب اسلامی از سنت فکری شیعه ارزش خود را نشان میدهد.
🔻رهبر انقلاب چندین بار این اصل مطلق بودن عدالت را مطرح کردند. اینکه در نظام فکری ما همه ارزشها به یک معنا نسبی هستند و ارزش عدالت مطلق است. مطلق بودن ارزش عدالت به معنای برتری ارزش عدالت در مقایسه با هر ارزش دیگری، یکی از اصلیترین و بنیانیترین اصول تفکر عقلانی شیعه است. در نظام فکری ما حق تقدم همیشه با عدالت است. مطلق بودن عدالت به این معنا نیست که هیچ ارزش دیگری را ما نیاز نداریم، یا هیچ ارزش دیگری ارزش ندارد. بلکه به این معناست که آن ارزشی که به بقیه ارزشها ارزش میدهد و امکان این را به وجود میآورد که امنیت امنیت باشد، نه امکانی در دست سواستفادهچیها، عدالت است. آن ارزشی که این امکان را به وجود میآورد که اخلاق اخلاق باشد، معنویت معنویت باشد، عدالت است. این از اولیات تفکر انقلاب اسلامی است که به دلیل اشعریگریهای سرایت یافته در ذهن و زبانمان بهدرستی درک نشده است.
✍مجتبی نامخواه
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
ble.im/kolbe_andishe_farhang
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #رحیم_پور: به گفته امام رضا(ع) تشکیلات و نهادی که باب انتقاد، نهی از منکر و #آزادی_بیان را میبندد، محارب با خداست!
🎬 @Mostazafin_TV
💠امام رضا(ع) با مخالفين خود چگونه بحث ميكردند؟
🔸مساله ايشان در مناظرات فقط پيروزى و شكست نبود، در روايات هست كه ايشان براى پيروزى وارد بحث نميشدند. هدفشان جدل و غلبه نبود. صريح ميفرمايند كه اگر كسى در يك مباحثه اى با مخالفش شركت كند ، براى زمين زدن او، نقشه بكشد براى خراب كردن او، اين كار مورد قبول ما اهل بيت نيست، طبق منطق ما نيست. فرمودند جلسه اى كه در آن مجادله ميشود، يعنى هدف ، كشف حقيقت نيست و صحبت از نجات و هدايت و رشد نيست، صحبت از اين است كه چه كسى برد و چه كسى باخت، صحبت از اين است كه چه كسى تحقير و چه كسى تعظيم شد، اين جدل است و به لحاظ اخلاقى مورد قبول ما نيست.
🔸در احتجاجات و مناظراتى كه از حضرت ثبت شده، دارد كه وقتى امام ميديدند طرف بحث ، دارد در بحث شكست ميخورد و در ميان جمع دارد تحقير ميشود، سر وته بحث را جمع ميكردند و فقط تا حدى بحث را ادامه ميدادند كه حضار بفهمند اسلام آسيب پذير نيست، حق است و قابل دفاع است. از آن حد به بعد كه مساله روشن شده و ادامه بحث نوعى تير خلاص زدن به طرف مقابل و تحقير اوست، امام رضا بحث را قيچى ميكردند. اينكه دارم عرض ميكنم، حداقل دو سه جا در سيره مناظراتى حضرت بيان شده است.
🔸مثلا در يك جا وقتى طرف مقابل در بحث با ايشان در بن بست گير افتاده، امام به اباصلت ميفرمايند كه "خلّنى و اياه" من را با ايشان تنها بگذاريد. اينجا درست همان جايى است كه در بحث ها، ما در دلمان به طرف مقابل ميگوييم، حالا گيرت آوردم! درست در همانجا امام رضا ميفرمايند جلسه را ختم ميكنيم و ميخواهم با ايشان در خلوت صحبت كنم كه تحقير نشود.
در كجاى دنيا و در كدام مناظره چنين روشى را ديده ايم؟
اخلاق، منطق و آزادى ، سه عنصرى است كه به وضوح در مناظرات حضرت رضا ديده ميشود.
✍استاد حسن رحیم پور
🔗سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "تشيع رضوى، تفكر تمدن ساز،يا تعصب خانمان برانداز" سال١٣٨٨
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠تمدن نوین اسلامی
اصلیترین و بلندمدت ترین دغدغه آقا در طول دوران رهبریشان بحث #تمدن اسلامی بوده است.
شاید دغدغه حضرت آقا #امروز این باشد که کشور چگونه فرضا فلان تحریم را از پیش رو بردارد ولی قطعا میتوانیم بگوییم اصلیترین و بلندمدت ترین دغدغه هایی که ایشان داشته و دارد و درست هم است و اصلا #معماری انقلاب اسلامی جز با این دغدغه شکل نمیگیرد.
این نشان میدهد که #انقلاب_اسلامی ایران چقدر #عمیق است. یعنی در عین حال که با لایههای روبنایی زندگی کار دارد، دست میندازد در #علم و میگوید مبانی علمی باید این تغییرات را بکند و در علم ما باید به این جا برسیم. دست میندازد در هنر و میگوید باید در مبانی #هنر و هنرمند این تغییرات صورت بگیرد. هنرمند این شکلی باید زندگی کند.
وقتی میرود به سمت #فرهنگ، حرفهای خودش را دارد در فرهنگ. میرود به سمت #اقتصاد، حرفهای خودش را دارد برای اقتصاد. هر جایی دست میگذاری، میبینی انقلاب اسلامی #فضای_جدیدی تعریف میکند. فضای جدید تعریف کردن غیر از این است که لزوما همیشه #ابزارهای جدید برای ما تعریف کند. ممکن است خیلی اوقات ابزار جدید تعریف نکند ولی این ابزار را در یک #پارادایم دیگری به کارگیری کند. آن محورهای مختصات را تمدن تغییر میدهد.
#جنگ ما با #غرب یک جنگ تمدنی #تمام_عیار در همه عرصههاست، یعنی جنگ ما با غرب جنگ #تمدنی است. جنگ تمدنی در خودش، جنگ نظامی دارد، جنگ فرهنگی دارد، جنگ هنری دارد، جنگ علمی دارد. امروز هرجا را با دقت نگاه کنید میبینید یک جنگ تمام عیار است. یعنی جنگ وقتی جنگ تمدنی شد در هر عرصهای قدم میگذاری جنگ است. در #فلسفه قدم میگذاری جنگ است. منتهی جنگ هر قسمت هم وضعیت خودش را دارد. در فلسفه یقه همدیگر را نمیگیرند بزنند. #تفکرات آنجا هستند که دارند با همدیگر زد و خورد انجام میدهند یا حالا به قول بعضی #گفتمان انجام میدهند،گفت وگو انجام میدهند. ولی آنجا دارند واقعاً عرصه کارزار است، عرصه مبارزه است.
مبارزه تمدنی با تمام وجوه در حال انجام شدن است. رهبری این مبارزه تمدنی هم یک کسی است که به تمدن اسلامی، به اندیشه تمدنی اسلام، از بن دندان اعتقاد دارد و او باعث شده که یک همچنین اتفاقی بیافتد.
آقا فرمودند: #هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامی ایجاد یک تمدن نوین اسلامی است.
بعد حضرت آقا در صحبت هایشان در سال هفتاد و با طلبههای حوزه علمیه قم بیان میکنند که: برای ایجاد تمدن اسلامی، مانند هر تمدن دیگر دو عنصر اساسی لازم است:
"یکی #تولید_فکر" و دیگری #پرورش_انسان.
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠دو لازمه تمدّن اسلامی
🔹برای ایجاد یک تمدّن اسلامی - مانند هر تمدّن دیگر - دو عنصر اساسی لازم است: یکی تولید فکر، یکی پرورش انسان.
🔹فکر اسلامی مثل یک دریای عمیق است؛ یک اقیانوس است. هر کس که لب اقیانوس رفت، نمیتواند ادّعا کند که اقیانوس را شناخته است. هر کس هم که نزدیک ساحل پیش رفت و یا چند متری در آب در یک نقطهای فرو رفت، نمیتواند بگوید اقیانوس را شناخته است. سیْر در این اقیانوس عظیم و رسیدن به اعماق آن و کشف آن - که از کتاب و سنّت همهی اینها استفاده میشود - کاری است که همگان باید بکنند؛ کاری است که در طول زمان باید انجام گیرد.
🔹تولید فکر در هر زمانی متناسب با نیاز آن زمان از این اقیانوس عظیم معارف ممکن است. یک روزی حرفهای مرحوم شهید مطهّری که مطرح میشد، به گوش بعضی ناآشنا می آمد. حرفهای شهید مطهّری، حرفهای دین بود؛ حرفهای قرآن بود؛ حرفهای اسلامی بود؛ اما بسیاری از کسانی که با دین و قرآن و اسلام هم سر و کار داشتند، با آن حرفها آشنایی نداشتند!
🔹در همهی زمانها این امکان برای متفکّران آگاه، قرآنشناسان، حدیثشناسان، آشنایان با شیوهی استنباط از قرآن و حدیث، آشنایان با معارف اسلامی و مطالبی که در قرآن و در حدیث اسلامی و در سنّت اسلامی هست، وجود دارد که اگر به نیاز زمانه آشنا باشند، سؤال زمانه را بدانند، درخواست بشریّت را بدانند، میتوانند سخن روز را از معارف اسلامی بیرون بیاورند. حرف نو همیشه وجود دارد؛ تولید فکر، تولید اندیشهی راهنما و راهگشا برای بشریّت.
✍امام خامنه ای، ۷۹/۷/۱۴
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠چرا دولت قادر به کنترل و مهار قیمت ارز و سکه نیست؟
چون اصلا قرار نیست آنها را کنترل و مهار کند!
«ناکارآمد»است؟ بله، اما این موضوع ربطی به کارآمدی ندارد! قیمت سکه به ۴.۵ میلیون و دلار به ۱۲ هزار رسیده، چون شما در مرحله چهارم «شوک درمانی» قرار دارید.
🔸نوشته زیر را بخوانید:
http://telegra.ph/The-Shock-Doctorine-07-29
✍نادر فتوره چی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠قانونی که میتوانست جلوی دلالان و التهابات #دلار و طلا را بگیرد
🔻 چرا وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف است؟منافع چه کسانی در خطر است؟
🔹 این روزها با داغ شدن بازار سکه و ارز و افزایش قیمت زمین و مسکن، بار دیگر اخذ #مالیات_بر_عایدی_سرمایه به عنوان یک راه حل کنترل سوداگریها مطرح است. کسب و کار مردم در تنگنا قرار گرفته و ثباتی بر بازار حاکم نیست. طبیعی است که باید سیاستی در پیش گرفته شود که مانع سوداگری و کسب ثروت های افسانهای بشود.
🔹با این وجود اما آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت شیخ حسن روحانی، به بهانه حمایت از سرمایه، همچنان مخالف جدی اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است. سرمایه اگر به سمت تولید برود منجر به اشتغال و رشد اقتصادی و بهتر شدن وضع معیشتی مردم میشود. اما اگر سرمایه به سمت #سوداگری و دلالی برود، نه تنها مانع رشد و شکوفایی اقتصادی است که باعث به هم خوردن بازار و میلیاردر شدن یک شبه دلالان میشود.
🔹 منطق این مالیات این است که پول باید از کار و تلاش و تولید در بیاید و نه از سرمایه و کسی که سرمایه دارد نباید به خودی خود و بدون تولید سرمایهاش افزایش یابد. بنابراین از درآمدی که منشا آن صرفا سرمایه است مالیات میگیرند. اسم این مالیات را واقعا می توانیم بگذاریم مالیات بر ثروت های باد آورده!
🔹 مثالهای متعددی برای اعمال این مالیات وجود دارد. مثلا زمین بایری که رها میشود تا قیمتش زیاد بشود! این افزایش قیمت، مالیات زیادی دارد چون صاحب زمین کاری برای آن انجام نداده است. همین طور خانههای خالی. یا حتی افزایش قیمت زمین به دلیل احداث اتوبان جدید و...
🔹 با این وجود، آخوندی که در ابتدای روی کار آمدن مدعی بود، موافق اخذ مالیات بر خانههای خالی و مالیات بر عایدی سرمایه است، تنها هشت ماه بعد در نامهای به رئیس مجلس، مالیات بر خانههای خالی را خلاف سیاستهای وزارت راه عنوان کرد. این روزها نیز که شاهد افزایش نجومی قیمت مسکن و جولان سوداگران در این بخش هستیم، باز هم از مخالفت قطعی خود با این نوع مالیات میگوید!
🔹 براستی وزارتخانهای که وظیفهای جز تأمین مسکن بهعنوان نیاز ابتدایی هر خانوار ندارد، چرا باید سیاستی را در پیش میگیرد که هرچه بیشتر به سوداگری و ثروتهای بادآورده دامن بزن؟ منافع چه افرادی با اینگونه سیاستهای ضد تولیدی تأمین میشود؟ #تعارض_منافع و سود بردن آن بخش از سیاستگذران بخش مسکن که خود فعال بخش خصوصی هستند، از این مخالفتها چقدر جدی است؟
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠 افشاگری کافی نیست!
❓سئوال:
به ادبیات شیمی آلی، کربن در چه ترکیبی "الماس" و درچه ترکیبی
"زغال" میشود؟!
افشاگری، در چه صورتی به "مطالبه گری" و احیاء ارزشهای اصیل در جامعه می انجامد و درچه صورتی "موجی بنیان کن و تخریبی" می شود؟!
✅ افشاگری لازم است!
نمی شود به لحاظ فقهی-حقوقی فضای داخلی یک خودرو را "حریم عمومی" و مثلا "رعایت قانون حجاب" را لازم بدانیم اما جشن و مهمانی ای بزرگ که آدمهایش از شخصیت های عمومی جامعه اند را حریم خصوصی بگیریم! و نشر اخبار آن و "رعایت ارزشهای انقلاب" در آن را ورود به سپهر خصوصی افراد بدانیم!
✅ تطبیق عناوین مجرمانه، افشاگری نیست!
افشاگری، نشر اخبار درست و مطابق با واقع است که دانستنش برای صاحبان انقلاب لازم است تا جلوی حیاط خلوتهای مسئولان را بگیرند. اما تطبیق عناوین مجرمانه(مثل اختلاس، رانت، فساد و...) وظیفه گزارشگر نیست و الا فلسفه دادگاه و قضاوت اسلامی در جامعه منتفی میشود و هرکس خود حکم میکند و لابد اجرا هم میکند.
آری افشاگری ها اگر توسط ناظران قانونی پیگیری نشد، میشود به مراکز قانونی شکایت کرد، تجمع و مطالبه پاسخ و برخورد کرد و...
شاید منظور رهبری اینکه فرمودند: "گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید اما انتقاد شخصی و #مصداق سازی نکنید"(۱۴اردیبهشت۸۷) همین باشد.
✅ افشاگری کافی نیست!
افشاگری سالم از خلاف گویی و تطبیق عناوین مجرمانه، گرچه لازم اما باز کافی نیست.
-این دو نمونه را ببینید:
1⃣ پوشش خبری یکی از اشرافی ترین عروسی های دنیا(خاندان سلطنتی انگلیس) توسط ۸۰۰۰خبرنگار از ۶۰کشور و مشاهده ۲میلیاردی در دنیا، آیا اعتراض به ملکه و دولت انگلیس را درپی دارد؟! یا قریب به اتفاق وصف العیش را نصف العیش دیده اند؟ آنجا هم از جیب مردم و امکانات و الزامات دولتی زیادی استفاده می شود! راستش این است که ما بیچارگان هم به خوی اشرافی اسیریم و در خیال دوستش داریم و آرزویش میکنیم. لذا امام می فرمود: "باید کوشش کنیم اخلاق کاخ نشینی را از این #ملت بزداییم"(۶۲/۱/۱) اگر این نبود موجودی بنام سلبریتی پیدا نمیشد.
2⃣ برخی تفریحات و تجملات آقازاده های سرشناس یا مهمانی ها و جشن های آقایان، حتی وقتی توسط خودشان رسانه ای می شود، آیا مطالبه ارزشهای اصیل و بازگشت به آرمانهای انقلاب را نتیجه می دهد یا یأس و سرخوردگی و بد گفتن به انقلاب و رهبرانش؟! (کامنتهای ذیل موارد حتی کوچک نتیجه های دختری و پسری امام را ببینید).
امام از این باخبر شدن به مسئولان -نه مردم- هشدار می داد: "بترسید از روزی که مردم بفهمند باطن ذات شما چیست و یک انفجاری حاصل بشود...آنروز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲بهمن! قضیه این است که فاتحه همه مارا می خواند!"(صحیفه امام ج۱۴ص۳۸۰).
چه کنیم بخاطری که انفجار نشود بگذاریم آقایان و آقازاده ها در حیاط خلوت خود هرچه خواستند بکنند و کسی را مطلع نکنیم؟! فریادی نکشیم؟!
✅لزوم تقویت روحیه انقلابی برای نتیجه مطالبه گری
همانطور که "صرف بیان احکام"، افراد را عامل به احکام نمیکند و روحیه و خلق تشرع لازم است و الا تازه به احکام گیر هم می دهد، افشاگری هم چنین است.
اگر دو نتیجه ی ذکر شده را نخواهیم و مطالبه گری و احیای ارزشها را بخواهیم باید گروه هدف را در کنار افشاگری ها، انقلابی هم بکنیم.
🔺انقلابی از شنیدن جزییات یک جشن کذایی هوس نمیکند او هم داشته باشد و حالا اقلا از دیدن و خواندن جزییات آن لذت ببرد.
با صرفا تکرار موارد آنرا برای گوشها عادی نمیکند که دیگر بسیاری از موارد در مقایسه با نمونه های بزرگتر دیگر مورد به حساب نیاید.
🔺انقلابی یأس برش غلبه نکرده و هنوز احیاء ارزشهای انقلاب بخصوص برای مسند نشینان را ممکن میداند. از این رو به محض اطلاع دست به مطالبه درست و اصولی می زند.
🔺بین "افشاگری" و "مطالبه گری" و نتیجه گیری، تعادل می سازد. یک مورد را به مطالبه نسبی در عموم کشانده به عذر خواهی، جبران طرف یا ورود دستگاههای بالا دستی و...می رساند بعد مورد بعدی و بعدی. اینطور امید هم افزون و حضورهای تماشاگرانه یا نق زنانه به حضورهای انقلابی بدل میشود.
🔺هوشیارانه و با همفکری نخبگان در کنار نقطه یابی های اشرافیت و...(که در حوزه مصرف مال است)، به علل این ولخرجی ها، بادآوردگی ها (حوزه مال اندوزی آن از ما بهتران)هم توجه می یابد که معمولا مخفی تر و ناپیداترند. رهبری کردن مطالبه گران به این نقاط اصلی آسیب، اصلاح اساسی را محتمل تر میکند.
پس نباید مطالبه گری را به صرف افشاگری آن هم سریالی و مکرر بدون تبدیل آن به مطالبه و نتیجه تقلیل داد. اینجور کربن، زغال می شود!
✍محسن قنبریان
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
ble.im/kolbe_andishe_farhang
💠عدالتبازی!
🔹روشن است که پاسخ خواستن از #مظنونان_ثروتهای_بادآورده، صاحبان ثروتهای بادآورده و مسوولینی که بیتوجه به شکاف طبقاتی آمادگی دارند ثروت انبوه شده را در راه کسب #قدرت_سیاسی خرج کنند از الزامات اولیه و اصیل عدالتخواهی مستقلانه و انقلابی است. اما باید توجه کرد که نگاه موردی به مصادیق بیعدالتی و بیتوجهی به سیر وقوع، مسیر طی شده، ساختار و افراد مسوول صرفا #موج_تهییجی ایجاد میکند که روزانه افراد عمدتا دلسوز و زخم خورده از بیعدالتی، در پیج یک آقازاده به انتقاد بپردازند و فردایش فراموش شود و یک موج تصنعی جدید فردا درست شود؛ این موجهای بیهدف تهییجی که سیر خاصی دنبال نمیکنند بیشتر #عدالتبازی است تا #عدالتخواهی!
🔺برای مثال در داستان معروف فرزند سفیر و روشنگری آقای صدرالساداتی، هرچند نفس عمل افشاگرانه اولیه شایسته تقدیر بود لیکن در ادامه بحث به ابتذال رسانهای و گروکشی عکس و فیلم رسید؛ حال آنکه آن آقازاده اصل هدف نیست، هدف #سیستم_معیوبی است که به افراد صاحب منصب رانت را به اسم تخفیف میدهد درحالیکه نصیب عامه نمیشود، سیستم معیوبی است که افرادی که کنترل بر خانواده اشرافی خود ندارند را بعنوان سفیر و مسوول در نظام مستضعفین معرفی میکند؛ سیستم معیوبی است که از نظارت بر دریافت مالی مسوول جمهوری اسلامی و نزدیکانش چشم میپوشد، سیستم معیوبی است که مدعی #عدالت_دینی است اما مجلس اسلامیاش ش حتی یک قانون برای فاصله کف و سقف ثروت جامعه معین نکرده، سیستم معیوبی است که دولت نئولیبرال ولی در ظاهر اسلامیاش که بدست اتاق بازرگانی مدیریت میشود بجای برخورد با #مفسدین_اقتصادی زمینه را برای سرمایهگذاری پول کثیف آنان فراهم میکند؛ سیستم معیوبی است که #قوه_قضاییه اش براحتی این بیعدالتی ها را میبیند و سکوت میکند و مدعیالعموم مقابل خواص صاحب ثروت خاموش است؛ فلذا تنزل دادن سطح #عدالت_اجتماعی اسلامی به #عدالتبازی_مصداقگرایانه که پس از چند روز افشاگری از یک مصداق، ناگهان به پست آرزوی موفقیت برای همدیگر کردن منتهی میشود؛ صرفا #ذبح_عدالت است به اسم عدالت!
🔹روشن است که در مقابل #متحجرین تئورسین سکوت مقابل ظلم و #روحانینما های توجیهگر بیعدالتی به اسم اخلاق و دین (که معلوم است حتی یکبار خطبه مناء امام حسین(ع) را نخواندهاند) یقینا از امثال #صدرالساداتی دفاع و امثال او را تحسین و تبلیغ میکنیم، اما همزمان تنزل دادن سیر فزاینده عدالتخواهی به معرفی مصادیق و گذر کردن از زمینههای ایجاد آن بیعدالتی را همسو با خواستههای #کانونهای_قدرت_و_ثروت متظاهر میدانیم که مایلند با سرگرم کردن جامعه به #موجهای_تصنعی، مانع از اصابت #موج_واقعی و مستقلانهی عدالتخواهیِ انقلابی به دیوارههای فساد ساختاری شوند و در این راه از به #ابتذال کشیدن عدالتخواهی هیچ ابایی ندارند تا آنرا تبدیل به بازی زنندهای کنند که مطالبهگران عدالت به عاملین اصلی ایجاد کننده فساد و بیعدالتی کاری ندارند و فقط به نظاره و تماشای یکی از طرفین نشسته و برای افشاگرها سوت و کف میزنند! شبیه به آنچه در #مناظرات_انتخاباتی ۹۶ گذشت و یک نفر دیگری را به #زمینخواری در تهران و آن دیگری اطرافیان همان یک نفر را به زمینخواری در شاندیز مشهد متهم میکرد و چپ و راست هم برای یکی از طرفین سوت و کف میزدند اما یکسال گذشت و نه تنها طرفین هیچ پیگیری نکردند که حتی دستگاه قضا هم نیازی به ورود ندید! و در این افشاگری های سیاستزده که بدون پیگیری قضایی تنها میتوان #عدالتبازی خواندش؛ فقط جمهوری اسلامی خرد شد که مهمترین هدف ایجادش همین اجرای #عدالت بود اما آن روز #مظنونان_ثروتهای_بادآورده نامزدان ریاست بر همان جمهوری اسلامی شده بودند!
✍امید نیکو
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
ble.im/kolbe_andishe_farhang
💠خواسته ترامپ و اصلاح طلبان یکی است
🔸ترامپ میگوید حاضر است «بدون پیش شرط» با ایران مذاکره کند اما وقتی همزمان برجام را توافق بدی برای خودشان جلوه میدهد یعنی شرط مذاکره این است که «عقبنشینی بیشتر»ی میخواهیم. متوقف کردن صنعت هستهای کافی نبوده، صنعت موشکی را هم باید متوقف کنید و حضور منطقهای هم نباید داشته باشید.
🔹آیا اینها خواستههای حیرتانگیزی است؟ بستگی دارد از چه زاویهای نگاه کنیم. از دید بسیاری از اصلاحطلبان اینها همان دو موضوعی هستند که باعث شکست برجام شد. آنها اوباما را در اجرا نکردن برجام مقصر نمیدانند، معتقدند ایران بود که با ادامه دادن آزمایش موشکی و اصرار به دفاع در سوریه بهانه نقض برجام را به اوباما داد.
🔸«برجام موشکی» و «برجام منطقهای» از زبان اصلاحطلبان برای توافق کامل با آمریکا مطرح میشد و حالا ترامپ همینها را میخواهد: توافق جامعی که فقط نگرانی آمریکا درباره هستهای را رفع نکند، بلکه نگرانی از توان دفاعی ایران و تأثیر در خاورمیانه را هم از بین ببرد. ایران برای زنده ماندن باید کشوری بیدفاع و مطیع باشد.
🔹وقتی روحانی شعار مقاومت داد برخی هیجانزده شدند و حمایت کردند. روحانی با این ژست جدید توانست زمان بخرد و جناح مخالف را خنثی کند تا رئیس دولت باقی بماند. در همین فرصت اقتصاد بحرانیتر شد دولت در بیعملی باقی ماند و مردم عصبانیتر شدند. حالا ترامپ درِ باغ سبز نشان میدهد و صدای مذاکره به گوش میرسد.
🔸آیا ممکن است اصلاحطلبان در دولت باقی بمانند اما شعار مقاومت داد و از مذاکره درباره دو خواسته مشترک آنها و ترامپ امتناع کرد؟ به نظر میرسد که این شرایط واقعی نیست و نمیتواند ادامه داشته باشد. تحریمهای ترامپ که شروع بشود آرام آرام عده بیشتری از معتدلها درباره لزوم مذاکره (عقبنشینی) حرف خواهند زد.
✍دانشطلب
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
ble.im/kolbe_andishe_farhang
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رفع فقر و محرومیت و نبودن #تبعیض؛ باید اولویت اول نظام اسلامی باشد!
📌 #رهبر_انقلاب در مراسم تنفیذ هاشمی رفسنجانی
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حضرت حجتالاسلام! ساعت خواب! پنج سال است که مذاکره میکنید!
🔹«مجتبی زارعی»، عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در نامهای خطاب به حجت الاسلام ناطق نوری در مورد اظهار نظر وی مبنی بر مذاکره با آمریکا نوشت: حضرت حجتالاسلام! ساعت خواب ! پنج سال است که مذاکره میکنید!
👉 fna.ir/bnsqt8
@Farsna
💠 رهبری چه میکند؟
☘تحلیل رفتار رهبر برای کسانی که بنا دارند به او کمک کنند مهم است وقتی نتوانیم رفتار او را تحلیل کنیم چه بسا کار او را خراب کنیم. یا لااقل کمکی به او نکنیم.
☘رفتار رهبری ارتباط روشنی با دو نقطه دارد یکی اراده دشمن و دیگری اراده مردم.
🔸دشمن دقیقا دارد چه میکند؟ آیا ترامپ یک دیوانه است که خودش هم نمیداند چه میکند؟ یا او طرح کلان و فکر شده ای که محصول کل دستگاه سیاستگذاری و تصمیم سازی آمریکا است دنبال میکند؟ در این صورت طرح آمریکا چیست؟
🔸به نظر میرسد خیلی وقت است که تصمیم گیران آمریکا به این نتیجه درست و دقیق دست یافته اند که اراده کلان ایران که محور مبارزه حقیقی است در دست رهبر این کشور است و مهمترین و اساسی ترین پارامتر تغییر اراده رهبر نیز تغییر افکار و اراده مردم است. آنها به این نتیجه رسیده اند که اراده مردم باید تغییر کند تا همه چیز عوض شود.
🔸امروز هدف آمریکا براندازی ایران نیست. آشوب در ایران به قصد براندازی رخ نمیدهد بلکه اهداف دیگری وجود دارد:
اول آنکه در فضای آشوب قدرت اندیشه و فهم عمومی مختل میشود.
دوم آنکه در فضای آشوب سخن از اراده واحد عمومی امت معنایی ندارد بلکه هر کس از جانب همه سخن میگوید.
سوم اینکه در فضای آشوب همه به دنبال تنها راه امید میگردند و چه بسا به رضا خان هم تن بدهند.
چهارم آنکه رابطه امت و امام مختل میشود و این کلیدی ترین بخش ماجرا است.
🔸 کم رنگ شدن اتصال نظام و مردم یعنی تضعیف اساسی ترین محور قدرت و اقتدار ایران و از بین رفتن منبع جوشان مبارزه با اسراییل و تقویت جبهه دشمنی.
☘اما مردم چه حالی دارند؟
🔸آنچه در این مدت رخ داده دو سوی کلیدی داشته یکی امیدبستن به بیرون از مرزها و حساب کردن روی تدبیر و امیدی که در ارتباط با خرپولهای حاکم در عالم تعریف میشود. این توسط دولت به عنوان یک گفتمان دنبال شده و میشود. پاره شدن برجام در این فضا یک #ناامیدی_فراگیر را شکل داد. دنبال کردن راه حل #بازگشت_به_برجام به جای #بازگشت_به_خویشتن مسیری است که دولت در این جهت دنبال میکند.
🔸سوی دوم، مشاهده حجم به هم ریختگی و تشتت در تصمیم گیری و اداره است حرفهای ضد و نقیض و اتهامات مسوولین به هم. خروجی این نگاه هم یک #ترس_عمومی و اثبات عدم توانایی در اداره کشور است. خود آشوبها نیز به این ترس دامن میزند. بی ثباتی و نبودن اقتدار در مدیریت دولت نیز دامن زننده است.
🔸محصول #ترس_عمومی و #ناامیدی_فراگیر همان چیزی است که دشمن برای نقشه خود لازم دارد.
☘رهبری چه میکند؟ او از یک سوی امید به داراییها و امکانات داخلی را با صدای بلند فریاد میزند. #بازگشت_به_خویشتن گفتمان محوری او است. از سوی دیگر به جد مشغول کمک به دولت است تا دولت بتواند صحنه داخلی را اداره کند. او با دولتی که میتوان به بهترین صورت او را امروز بی آبرو کرد، صمیمانه همکاری میکند. نقدهای راه گشا و ایجاد احساس انسجام درونی با جلسات ثابت و پیگیر، همه برای زمینه سازی برای یک تصمیم عاقلانه و درست در مردم است و رهبری کاری به جز این ندارد که مردم را متوجه خودشان کند و داراییهای بی نهایتشان.
☘اما تمام تلاش جریان حزب الله صرف نقد دولت است تا او را بی آبرو کند. نقد دولت بدون نگاه به حال و وضعیت مردم باعث احساس تشتت و به هم ریختگی و دامن زدن به ناامیدی و ترس فراگیر خواهد شد. راه حل، نقد گفتمانی دولت است به جای دشمنی با دولت. نقدی دلسوزانه و کمک به دولت در کنار جدی کردن گفتمان بازگشت به خویشتن و نقد گفتمان بازگشت به برجام و گفتمان توجه به دست دشمن. این را باید درک کنیم که دشمنی با گفتمان دولت فرق میکند با دشمنی با دولت. میتوان دولت را در حل مسائل کمک کرد میتوان حرفهای گاه گاه آنها را در مبارزه با دشمن یا بازگشت به مردم تقویت و پر بسامد کرد. میتوان زور اصلی انتقادات را در این نقطه متمرکز کرد که هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است دقیقا رفتاری که دشمن برعکس آن را دنبال میکند.
✍علی مهدیان
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠بدبختی دقیقا همین جاست
🔹چند روز قبل و در اوج روزهای نارضایتی مردم، آیت الله لاریحانی،رئیس #قوه_قضائیه در سخنانی پاسخ انتظارات و عطش جامعه برای اقدام عاجل را اینگونه داد:
«ما کاری به برخی اظهارات نداریم که فردی میگویدباید #اعدام کنید و دیگری میگوید باید #تسامح کنید...برای عبور از برخی موانع بروکراتیک درمسیر رسیدگی ها،اجازات خاصی را از جلسات اقتصادی سران قوا یارهبر انقلاب دریافت کنیم...فعلا قوانین موجود را در این زمینه کافی میدانیم»!
🔺این سخنان چه در بعد قاطعیت و چه در بعد سرعت،به قدر کافی گویا هست و نیازی به توضیح اضافی ندارد.
یکی دو روز بعد هم معاون وزیر صنعت مه گویا در #قاچاق 6هزار #خودرو به کشور نقش داشت ،با قرار وثیقه آزاد شد!!
البته در همان ایام یک نماینده مجلس مدعی شده بود تعداد حقیقی خودرو های قاچاق، حدود 16 هزار دستگاه است!
🔺گفتم قاچاق یاد دو سال پیش افتادم،رهبر انقلاب روز یازده مرداد 95 گفته بودند:« بنده به مسئولین گفتهام که آقاجان! وقتی شما آن باند قاچاقچی را پیدا میکنید و آن جنس کلان قاچاق را که چند هزار تُن وزن آن است، وارد کشور میکنید، این جنس را جلوی چشم همه #آتش بزنید؛ ضربه بزنید به قاچاقچی ... اینها را که دیگر از طریق ارتباط با آمریکا و با اروپا نمیشود حل کرد، اینها را خودمان باید حل بکنیم. اینها کارهایی است که به عهدهی خود ما است.»
کسی سراغ دارد در طول دقیقا دوسال بعد از این فرمایش،دستگاه قضایی در اجرای قاطع و بدون اغماض آن چه اقدام عملی در برابر باندهای قاچاق کرده است!؟
همگان می دانیم که جواب این پرسش، ارائه گزارش از آتش زدن نمادین چند کانتینر پارچه و لباس و سیگار قاچاق نیست و منظور رهبری با این حرفها تامین نمی شود.
🔹پی نوشت1:چند روز قبل رئیس جمهور فیلیپین در لبیک به ندای رهبری،فرمان انهدام صدها دستگاه خودروی پورشه، بنز، لامبورگینی، مازارتی و چندین و چند برند لاکچری دیگر را صادر کرد و همانگونه که در تصویر می بینید،خودش هم شخصا در این مراسم شرکت کرد.
🔹پی نوشت دوم: فیلیپین کشوری فقیر است ،مسئولان آن مسلمان نیستند و به لحاظ مبانی،در نبرد با آمریکا و نوکرانش نیست.
✍ حسین شمسیان
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
💠شهادت مزد خوبان است
🔹سالهای سال بود مرگ و شهادت کسی اشکم را در نیاورده بود... تا دیشب که خبر شهادت دکتر "سیدمحمد علیشاه گردیزی" را شنیدم. آدم شگفت انگیزی بود. شنیده ایدمیگویند فلانی زندگی پربرکتی داشت... مصداقش این مرداست؛
🔹درنوجوانی در وطنش افغانستان با روسها جنگید. چه جنگهایی... دوبار مجروحیت ثمره آن مجاهدتها بود.
🔹در جوانی به ایران آمد وپزشکی دانشگاه تهران راخواند و در همان حال به جهادسازندگی پیوست...جزآن بارها به جبهه های جنگ ایران وعراق رفت وباصدام جنگید... تا آنجاکه درعملیات "والفجرمقدماتی"فرماتده اورژانس خط دو نبرد بود...
🔹در میانسالی پس ازپیروزی مجاهدین درافغانستان به زادگاهش رفت.نماینده مردم شهرش در لویه جرگه(مجلس سنتی بزرگان)شد.درمخالفت با حضور امریکاییها در افغانستان شهره بود.نیمه شبی توسط آنهادرخانه اش دستگیر و به زندان بگرام وسپس گوانتاناموفرستاده شد. حدود پنج سال بدون محاکمه...اوپس ازنبردباروسهاوصدام به نبرد با آمریکاییها رفته بود.
🔹پس از آزادی علیرغم داشتن امکانات کافی درایران برای مبارزه بافقرمردمانش به زادگاهش گردیز درجنوب شرق افغانستان برگشت.درمانگاهی رادرآنجاراه انداخت و همزمان با فقر و بیماریها، با اندیشه های افراطی ، خاصه داعش به نبردبرخاست.جنگ باداعش آخرین جنگ اوبود.
🔹دیروز دو مهاجم انتحاری به مسجدحضرت صاحب الزمان(عج) معروف به مسجدخواجه حسن درگردیزیورش برده وحین نمازجمعه قریب چهل تن ازنمازگزاران ازجمله دکترگردیزی رابه شهادت رسانده وحدودصدنفررازخمی کردند...
🔹او به دکترچمران افغانستان شهره بود و خدا میداندشهادتش به همان اندازه متاثرم ساخت...شهادت مبارکت وبهشت برین نوشت باد دکترجان که مرگی جزاین برتوحرام بود.
✍محمد حسین جعفریان
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
sapp.ir/Kolbe_Andishe_Farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠روحانیت در تظاهرات اعتراضی به گرانی و وضعیت مدیریت کشور در کنار مردم باشد!
📹سخنان انقلابی حجت الاسلام سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم
#امام_جمعه_انقلابی
@Kolbe_Andishe_Farhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠قوه قضاییه! صدای مردم را بشنو
📹آیت الله سید محمدمهدی حسینی امام جمعه کرج
#امام_جمعه_انقلابی
@Kolbe_Andishe_Farhang