eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی 🍂گفتنِ ان شاءالله فراموش نشود🍂 🔸وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيْءٍ إِنِّي فَاعِلٌ ذَلِكَ غَداً إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ..... (/۲۳) ⚡️ترجمه : درباره ى هيچ چيز و هيچ كار، مگو كه من آن را فردا انجام مى دهم، مگر آنكه (بگويى:) اگر خدا بخواهد. 🔴 ما برای انجام هر کاری، نیاز به کمک و یاری خدا داریم و اگه خدا نخواد و کمک نکنه، هیچ کاری رو نمیتونیم انجام بدیم. 🍁 بارها هم تجربه کردیم که مصمم بوده ایم کاری رو انجام بدیم و همه شرایط رو هم فراهم کردیم ولی نشده. ⭐️بنابراین وقتی می خواین از انجام کاری در آینده خبر بدین، حتما بگین: «ان شاءالله» تا نشون بدین که فقط به قدرت خودتون تکیه نکردین، بلکه به قدرت و مشیت الهی هم اعتقاد دارین. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
[حضرت شعیب(ع)] ... نام حضرت شعیب در چهار سوره از قرآن آمده: سوره اعراف{85-88-90-92) سوره هود{84-87-91-94} سوره شعراء{177} سوره عنکبوت{36} بنابر این نام حضرت شعیب یازده مرتبه در چهار سوره قرآن آمده است که در آیه 92 سوره اعراف دو بار ذکر شده است. در مورد حضرت شعیب بیشتر بدانید: 🌺🌺🌺 1---نام حضرت شعیب به همراه سرگذشت وی در چهار سوره و مجموعا چهل و یک آیه قرآنی بیان شده است. 2---حضرت شعیب از طرف خدای متعال مأموریت یافت که به هدایت قوم "مدین" یا "أيكه" بپردازد. 3---حضرت شعیب از نوادگان حضرت ابراهیم بود که به "خطیب الانبیاء" معروف است. 4---"مدین"شهری از شهر های شام است که مردم آنجا به کار تجارت مشغول بودند. 5---مردم شهر مدین به دو صفت بت پرستی و کم فروشی مشهور بودند.* 6---بعد از آنکه قوم مدین از بت پرستی خود دست نکشیدند و مطیع دستورات پیامبر خود نشدند، نوبت عذاب الهی فرا رسید.روزی از روزها صاعقه ای بسیار وحشتناک از آسمان شنیده شد و زمین سخت به خود لرزید و همان صاعقه آتشین کافی بود که آنها در خانه هایشان بی جان شوند. *تفسیر نمونه، ذیل آیه 85 سوره اعراف. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 رفیق‌بازی بد نیست، اگر رفیقت خدا و اهل بیت باشن! مراقب باش با کسایی رفاقت نکنی که اون دنیا به خودت بگی کاش از اول باهاش حرف نمیزدم! 🌿🌺يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا 🦋ﺍﻱ ﻭﺍﻱ ، ﻛﺎﺵ ﻣﻦ ﻓﻠﺎﻧﻲ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﺳﺒﺐ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﻣﻦ ﺷﺪ ] ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻧﻤﻰ ﮔﺮﻓﺘﻢ ،(٢٨) سوره 🌿 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
✳️ را ساده ننگريم، زيرا: ⬅️ سرچشمه‌ى آن، «رَبِّ الْعالَمِينَ» است. ⬅️ واسطه‌ى آن، «الرُّوحُ الْأَمِينُ» است. ⬅️ ظرف آن، قلب پاك پيامبر صلى الله عليه و آله‌ «قَلْبِكَ» است. ⬅️ هدف آن، بيدارى مردم‌ «الْمُنْذِرِينَ» است. ⬅️ زبان آن، فصيح و بليغ‌ «عَرَبِيٍّ مُبِينٍ» است. ⬅️ بشارت آن، در كتاب‌هاى پيشينيان، «زُبُرِ الْأَوَّلِينَ» است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚دائره المعارف قرآن کریم📚 🧿 > 🩸چهارمین آن است که آیات احکام در لابلای دیگر معارف قرآن ، مانند مباحث اعتقادی ، و تاریخی قرار گرفته و میان آنها ارتباطی قوی ایجاد شده است . 💎از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن است که بیان در قرآن به شکلی جذاب همراه با ترغیب یا تهدید و انذار است و زبان تشریع ، متناسب با اهمیت ، فراز و فرود می‌یابد ؛ به طور مثال در باب با بیان نرم و ملایم می گوید : سزاوار است آن را ترک نکنند : * کتب علیکم اذا حضر احدکم الموت ان ترک خیرًا الوصیّه للوالدین و الاقربین بالمعروف حقًا علی المتقین * ( بقره ۱۸۰ ) 🩸یا درباره روزه با لحن تشویقی ، نتیجه روز ( ) را باز می‌گوید : * یا ایّها الّذین آمنوا کتب علیکم الصّیام ..... لعلکم تتقون * ( بقره ۱۸۳ ) 💎گاه لحن ، تهدید آمیز و مسئله وظیفه با ذکر پیامدهای آن بیان می‌شود . ( بقره ۱۹۶ ) 🩸گاه لحن از این هم شدیدتر می‌شود و مسئله اعلام با خدا و پیامبر مطرح می‌شود : * یا ایّها الّذین آمنوا اتّقو الله و ذروا مابقی من الرّبوا ان کنتم مومنین * فان لم تفعلوا فاذنوا بحرب من الله و رسوله ..... * ( بقره ۲۷۸ و ۲۷۹ ) 💎از جمله این شیوه بیان ، افزون بر بیان فلسفه و نتیجه عمل ، آن است که را به انجام عمل یا ترک فعل حرام سوق می‌دهد ؛ همچنین جایی که دَوَران امر میان اهمّ و مهمّ و میان دو تکلیف باشد ، موارد مهم‌تر را نمایان می‌سازد . 🩸 هر یک از این ها می‌تواند در بحث فقه پژوهی قرآنی مبنای تقسیم و برای آیات احکام قرار گیرد و از هر طبقه به صورت مستقل بحث شود . ........ پایان کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۲۸ وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ ﴿١٢٨﴾ و [یاد کنید] روزی که همه جن و انس را جمع می کنیم [و به طایفه جن می گوییم:] ای گروه جن! شما [با وسوسه و اغواگریِ خود] در بسیاری از انسان ها میل و رغبت کردید [تا آنان را گمراه کنید] و دوستانشان از میان انسان ها می گویند: پروردگارا! هر یک از ما دو گروه [پیشوایان و پیروان] از دیگری بهره برداری کردیم [ما پیروان به بهره های نامشروع رسیدیم، و پیشوایان از منحرف کردن ما بهره ناروا بردند] تا به آن مدت از عمری که برای ما مقرّر کرده بودی، رسیدیم. [خدا] می گوید: آتش، جایگاه شماست، در آن جاودانه اید، مگر آنکه خدا نجات شما را بخواهد؛ یقیناً پروردگارت حکیم و داناست. (۱۲۸) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ١٢٨) -در اين آيه مجددا قرآن به سرنوشت مجرمان گمراه و گمراه‌كننده باز مى‌گردد و بحثهاى آيات گذشته را با آن تكميل مى‌كند. آنها را به ياد روزى مى‌اندازد كه رو در روى شياطينى كه از آنها الهام گرفته‌اند مى‌ايستند و از اين پيروان و آن پيشوايان سؤال مى‌شود. نخست مى‌گويد: «آن روز كه خداوند همه را جمع و محشور مى‌سازد، ابتدا مى‌گويد: اى جمعيت جن و شياطين اغواگر! شما افراد زيادى از انسانها را گمراه ساختيد» (وَ يَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعاً يا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ) . منظور از كلمه «جن» در اينجا همان شياطين است، زيرا جن در اصل به معنى هر موجود ناپيدا مى‌باشد و در آيۀ ٥٠ سورۀ كهف در بارۀ رئيس شياطين «ابليس» مى‌خوانيم: كانَ مِنَ الْجِنِّ ؛ يعنى او از جن بود. اما شياطين اغواگر گويا در برابر اين سخن پاسخى ندارند و سكوت مى‌كنند، ولى «پيروان آنها از بشر چنين مى‌گويند: پروردگارا! آنها از ما بهره گرفتند و ما هم از آنها، تا زمانى كه اجل ما پايان گرفت» (وَ قالَ أَوْلِياؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنا) . منظور از «اجل» در اين آيه پايان زندگى است، زيرا اجل به اين معنى در بسيارى از آيات قرآن به كار رفته است. اما خداوند همۀ اين پيشوايان و پيروان مفسد و فاسد را مخاطب ساخته مى‌گويد: «جايگاه همۀ شما آتش است و جاودانه در آن خواهيد ماند مگر آنچه خدا بخواهد» (قالَ النّارُ مَثْواكُمْ خالِدِينَ فِيها إِلاّ ما شاءَ اللّهُ) . و در پايان آيه مى‌فرمايد: «پروردگار تو حكيم و داناست» (إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ) . هم كيفرش روى حساب است و هم عفو و بخشش، و به خوبى از موارد آنها آگاه مى‌باشد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 647 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۲۹ *وَ كَذلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضاً بِما كانُوا يَكْسِبُونَ * « انعام آیه 129» و بدين گونه بعضى ستمگران را بر بعضى مسلّط مى‌كنيم، (تا كيفرى باشد) براى آنچه عمل مى‌كردند. ( ۱۲۹) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
آیه ۱۲۹ در آيه‌ى 127 خوانديم كه سرپرست آنان كه به راه مستقيم مى‌روند، تنها خداست. در اين آيه مى‌خوانيم كه سرپرست گروهى از مردم به خاطر عملكردشان ستمگرانند. طبق روايات، كيفر ترك كنندگان امر به معروف و نهى از منكر، متخلّفان از اداى خمس و زكات و يارى كنندگان به ظالمان، تسلّطِ ستمگران بر آنان است. «1» در حديث مى‌خوانيم: هر گاه خداوند از كار قومى راضى باشد، كارشان را به نيكان مى‌سپارد و اگر ناراضى باشد، كارشان را در دست بدان قرار مى‌دهد. «2» پیام ها 1- همان گونه كه شياطينِ جنّ بر انسان مسلّط مى‌شوند، برخى از ظالمان نيز بر بعضى ديگر تسلّط مى‌يابند. «كَذلِكَ» 2- كام‌جويى‌هاى حرام، زمينه‌ساز حكومت‌هاى باطل و سلطه‌ى ظالمان است. اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ‌ ... نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضاً 3- تنها حاكمان ظالم نيستند، محكومانِ ترسو و ساكت و عياش هم ظالمند. «بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضاً» 4- سبب سلطه‌ى ستمگران، رفتار خود مردم است. نُوَلِّي‌ ... بِما كانُوا يَكْسِبُونَ‌ «1». تفسير اطيب‌البيان. «2». تفسير كشف‌الاسرار. تفسير نور(10جلدى)، ج‌2، ص: 555 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَآؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَآ أَجَلَنَا الَّذِيٓ أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَآ إِلَّا مَا شَآءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ (۱۲۸) وَكَذَٰلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (۱۲۹) 🍀 ترجمه: و روزی كه همه جنّ و انس را جمع می ‌كنیم ای گروه جنّ! شما در بسیاری از انسان‌ ها میل و رغبت كردید و دوستانشان از میان انسان ‌ها می ‌گویند: ای پروردگار ما! هر یک از ما دو گروه از دیگری بهره ‌برداری كردیم تا به آن مدّت از عمری كه برای ما مقرّر كرده بودی رسیدیم. [خدا] می‌ گوید: آتش جایگاه شماست، در آن جاودانه ‌اید، مگر آنكه خدا نجات شما را بخواهد؛ یقیناً پروردگارت حكیم و داناست (۱۲۸) و این گونه بعضی ستمكاران را بر بعضی به كیفر گناهانی كه همواره مرتكب‌ می ‌شدند، مسلط می ‌كنیم (۱۲۹) 🌷 : روز 🌷 : جمع می کند 🌷 : جماعت، عشر در لغت به معنی معاشرت و مصاحبت است. ظاهرا به جماعت و گروه آن معشر گفته اند که با هم مصاحبت دارند. 🌷 : زیاد کردن کار 🌷 : نفع برد 🌷 : مقرر کرده بودی 🌷 : آتش 🌷 : جایگاه شما 🌷 : جاویدان 🌷 : دانا 🌷 : مسلط می کنیم، سرپرست می کنیم 🌷 : انجام می دادند 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. در آيه ۱۲۸ سوره انعام مجدّداً به سرنوشت مجرمان گمراه و گمراه ‌كننده باز مى ‌گردد و بحث هاى آيات گذشته را با آن تكميل مى ‌كند. آنها را به ياد روزى مى ‌اندازد كه رو در روى شياطينى كه از آنها الهام گرفته‌ اند مى‌ ايستند و از اين پيروان و آن پيشوايان سؤال مى‌ شود. نخست مى‌ فرماید: « و یوم يَحْشُرُهُمْ جَمِيعاً يا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ: و‌ روزی که همه جن و انس را جمع می کنیم ای گروه جن! شما در بسیاری از انسان ها میل و‌رغبت کردید» منظور از كلمه « ّ» در اينجا همان شياطين است، زيرا جنّ در اصل به معنى هر موجود ناپيدا مى ‌باشد و در آيه ٥٠ سوره درباره رئيس شياطين «ابليس» مى ‌خوانيم: كانَ مِنَ الْجِنِّ ؛ يعنى او از جنّ بود. 🌸 امّا شياطين اغواگر گويا در برابر اين سخن پاسخى ندارند و سكوت مى ‌كنند، ولى «وَ قالَ أَوْلِياؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنا: و دوستانشان از میان انسان ها می گویند: ای پروردگار ما! هر یک از ما دو گروه از دیگری بهره برداری کردیم تا به آن مدت از عمری که برای ما مقرر کرده بودی رسیدیم» منظور از « » در اين آيه پايان زندگى است، زيرا اجل به اين معنى در بسيارى از آيات به كار رفته است. امّا خداوند همه اين پيشوايان و پيروان مفسد و فاسد را مخاطب ساخته مى ‌گويد: «قالَ النّارُ مَثْواكُمْ خالِدِينَ فِيها إِلاّ ما شاءَ اللّهُ: [خدا] می گوید: آتش جایگاه شماست، در آن جاودانه اید، مگر آنکه نجات شما را بخواهد» و در پايان آيه مى ‌فرمايد: « إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيم: یقینا پروردگارت حکیم و داناست» هم كيفرش روى حساب است و هم عفو و بخشش، و به خوبى از موارد آنها آگاه مى ‌باشد. 🌸 در آيه ۱۲۹ به يک قانون هميشگى الهى در مورد اين گونه اشخاص اشاره نموده مى‌ فرمايد: « وَ كَذلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظّالِمِينَ بَعْضاً بِما كانُوا يَكْسِبُونَ: و این گونه بعضی ستمکاران را بر بعضی به کیفر گناهانی که همواره مرتکب می شدند، مسلط می کنیم» تعبير «بما كانوا يكسبون» نشان مى‌ دهد كه اين بدبختى به خاطر اعمال خودشان است و اين يک سنّت الهى و قانون است كه رهسپران راه هاى تاريک جز سقوط در چاه و درّه بدبختى فرجامى نخواهند داشت. 🔹 پیام های آیات ۱۲۸ و ۱۲۹ ✅ ، به گمراه كردن گروه كم راضى نیست و گروه زیادى از انسان‏ ها را منحرف كرده است. ✅ دادگاه ، علنى است. ✅ در ، جنِ‏ّ اغواگر پاسخى در برابر توبیخ ندارد و تنها پیروان انسانى او سخن مى‏ گویند. ✅ بهره‏ گیرى و از یكدیگر طرفینى است. ✅ در ، انسان و جنّ، یک جا جمع و محشور مى‏ شوند. ✅ پیروى از وسوسه‏ هاى شیطانى، به تدریج انسان را به ولایت‏ پذیرى از او وا مى‏ دارد. ✅ احكام دادگاه ، بر مبناى علم و حكمت است. ✅ همان گونه كه شیاطینِ جنّ بر مسلّط مى‏ شوند، بعضى از ظالمان نیز بر بعضى دیگر تسلّط مى‏ یابند کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺✨🌺 ﷽ 🌺✨🌺 ✅ مراحل دشمنى مشركان با پيامبر (ص) در قرآن (3⃣) ✅💐 دروغ بودن سخنان پيامبر 💐✨ مشرکان در گام بعدی برای مبارزه با پیامبر و اسلام (دین خدا)، آیات قرآن را به عنوان عبارت‌های دروغ برمی‌شمرند که پبامبر آنها را به خداوند نسبت می‌دهد: 💐💫 أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ ۖ قُلْ إِنِ افْتَرَيْتُهُ فَلَا تَمْلِكُونَ لِي مِنَ اللَّهِ شَيْئًا ۖ هُوَ أَعْلَمُ بِمَا تُفِيضُونَ فِيهِ ۖ كَفَىٰ بِهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ ۖ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمَُ (آیه 8 سوره احقاف) بلکه می‌گویند: «این آیات را بر خدا افترا بسته است!» بگو: «اگر من آن را بدروغ به خدا نسبت داده باشم (لازم است مرا رسوا کند و) شما نمی‌توانید در برابر خداوند از من دفاع کنید! او کارهایی را که شما در آن وارد می‌شوید بهتر می‌داند؛ همین بس که خداوند گواه میان من و شما باشد؛ و او آمرزنده و مهربان است!» ✅💐 لجاجت و بى تقوايى، سبب انواع برخوردهاى متضاد و گفته هاى متناقض مى شود. (در آيه قبل، قرآن را سحر و در اين آيه پيامبر را دروغ باف مى خوانند). ✅💐 دشمن هر حرفى مى زند با انگيزه فساد است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺 سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 بخیل نباشید. 🍂 🔶 وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ.... (حدید/۲۳ و ۲۴) ⚡️ترجمه : و خداوند هيچ متكبر فخرفروشى را دوست ندارد. همانهایی كه بخل مى ورزند و مردم را به بخل ورزيدن فرمان مى دهند. ❌ بخیل، محبوب خدا نیست. 💥ريشه بخل، حفظ برترى و فخر فروشى است، زيرا اگر نعمت ها در دست ديگران نيز باشد، وسيله فخر فروشى از دست مى رود. ⚡️ امام حسن علیه السلام فرمود: بخل آن است که آنچه را در دست دارى مايه شرافت خود بدانى، و آنچه را انفاق مى كنى، تلف شده بپندارى. 🍁بخل فقط در مال نيست، بلكه برخی در احترام به مردم نيز بخل مى ورزند. ❌آنكه در سلام بخل ورزد نیز بخيل است. ⚡️ بدترين بخل، بخل در پرداخت واجبات مالى چون خمس و زكات است. ✅پيامبر صلی الله علیه و آله فرمود: بخيل حقيقى، كسى است كه نام من نزد او برده شود، ولى او بر من درود و صلوات نفرستد. ┄┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅┄ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈قرآن میگه شیطانم بچه داره؟؟ «أفَتَتّخذونَه و ذریّتَه أولیاءَ» 📜 کهف،50 (ذرّیّه یعنی فرزند، نسل) 🔰وهمینطور 👈مرگ و میرهم دارن ٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ قبل از شما انسانها و جن هایی به جهنم رفته اند(مرده اند) (اعراف، 38) 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ولا تکونوا کالذین ...... 👈 * وهم لا یسمعون* 🌷🌷🌷🌷🌷 اولم یهد لهم ...... 👈 * فهم لا یسمعون* بشیرا و نذیرا ...... 👈 * فهم لا یسمعون* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚سوره بقره آيه 42 : وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ 💢ترجمه فارسی : و حق را با باطل نياميزيد!🌱 ♻️ضرب المثل : آسمان و ريسمان به هم کردن🪴 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ⁉️آیا علمی قرآن برای آوردن کافی نیست؟! «...ِ وَمَا يَعْزُبُ عَن رَّبِّكَ مِن مِّثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاء وَلاَ أَصْغَرَ مِن ذَلِكَ وَ... .» « یونس آیۀ – 61 » قرآن: «... هیچ چیز در زمین و آسمان از پروردگار تو مخفی نمی ماند، حتی به اندازۀ سنگینی ذره ای و نه کوچکتر ازآن ... » " در زبان عربی یکی از معنی های کلمۀ می باشد" علم امروز: با ابزارآلات مجهز و حساس علمی، علم فیزیک کوچکتر از" " را مشاهده کرده که عبارتند از: اکترون، پروتون، کوارک. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴14 قرن پیش، قرآن فرموده شیطان پیروانش را امر به می کند! و لاضلنهم و لامنینهم و لامرنهم فلیبتکن اذان الانعام و لامرنهم فلیغیرن خلق الله (نساء/119) ( )و حتماً آنان را گمراه میكنم و قطعاً به آرزوها سرگرمشان میسازم و دستورشان میدهم كه گوش چهارپايان را بشكافند و ((به آنان فرمان میدهم كه را تغییر بدهند!)) و هركس بجاى خدا، شيطان را دوست و سرپرست خود بگيرد، بی گمان زيان كرده است زیانی آشکار. اگر می دانیم که در قرآن‌کریم «اخبار غیبى بسیارى» بوده، در قرآن عصر خود نیز می بینیم که بسیارى از آیات آن بطور صریح و یا تلویح از حوادث آینده جهان خبر می دهد. 📓المیزان ج:12 ص:152 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃 «يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ» (خدا) دانش و حکمت را به هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می‌دهد؛ و به هر کس دانش داده شود، خیر فراوانی داده شده است. و جز خردمندان، (این حقایق را درک نمی‌کنند، و) متذکر نمی‌گردند. 🌺 📗 سوره ، آیه ٢۶٩ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 جوان استرالیایی چرا مسلمان شد! ➤نَبِّئْ‌عِبَادِي‌أَنِّي‌أَنَاالْغَفُورُالرَّحِيمُ(حجر/49) (اى پيامبر) به بندگانم خبر ده كه همانا من بسيار بخشنده و مهربانم. ════┅┄‌ ➢نکات تفسیری آیه مبارکه ❶ ، بزرگترين وبهترين پيام است. «نبّىء» (نبأ به خبر مهم گفته مي‌شود) ❷ نيز بنده خدا هستند. «عبادى» ❸در شك و ترديدي به خود نباید راه داد. «انّى انا» ❹ همراه با لطف و است، نه‌تنها مي‌بخشد لطف هم مي‌كند.«الغفور الرحيم» ❺ و لطف الهي، عميق وپى درپى است. «غفور رحيم» (قالب غفور و رحيم، نشانه عمق و تكرار است) تفسیر نور منبع: باورباران کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕📕 📖 💐 آیات، جمع است. اهل‌لغت در و مبدأ اشتقاق آن اَىَ‌ىَ، اوى، أأى را احتمال داده و این را به تفصیل بررسى کرده‌اند. 🌴خلیل ، ابن‌فارس ، جوهرى و ابن‌منظور ، براى آیه، گوناگونی چون قصد ، مکث و انتظار ، جماعت و شگفتی را گفته‌اند ؛ ولی همه آنان یکی از آیه را علامت و نشانه دانسته‌اند . 💐 راغب می‌گوید : آیه به معنای آشکار ملازم با چیز پنهان است ؛ به گونه‌ای که انسان با آگاهی از آن ، به چیز پنهان نیز دست می‌یابد ؛ مانند نشانه راه که با دیدن آن ، راه می‌شود . 🌴در ، آیه ، آیتین و آیات بار آمده است . 💐مفسران برای در قرآن ،معانی گوناگونی گفته‌اند ؛ ولی گویا می‌توان آن را در همه این موارد به علامت و نشانه دانست . 🌴 در قرآن بدین قرار است : ⬅️1. 💐« مِنه ءایتٌ مُحکمتٌ = از قرآن، آیات محکم است .» ( آل‌عمران ۷ ) 🌴 قرآن را از آن رو آیه گفته‌اند که مضمون آن، بیان آیات ، معارف و احکامى است که نشانِ خدا است . 💐برخی هم گفته‌اند : چون قرآن ، نشانه و دلیل بر بلند و آموزه‌ای ارجمند است ، به آن آیه گفته‌اند یا از این جهت که جدایی و قطع کلامی از کلام دیگر است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺