eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈 .....ادامه 🌺 * رازی * که خود در این آیه ، را به نبوت تفسیر کرده ، در جای دیگر تصریح می‌کند که حضرت ، معلول اتمام کلمات بوده سخن او نشان می‌دهد که مقصود او از اتمام ، علم حضرت به شریعت خود و عمل به آن بوده است ؛ 🌸 همچنین به تصریح طبری ، درباره اینکه ابراهیم علیه السلام پس از هجرت و در شام بوده ، اجماع وجود دارد و بسیار روشن است که دریافت پیش از نبوت ، بی‌معنا است ؛ همانگونه که حضرت ، مدت‌ها پس از بوده است . 🌺 مفسران تاکید دارند که منصب امامت ، غیر از منصب است و واپسین مرحله ابراهیم علیه السلام به شمار می‌آید . 🌸 روایتی از امام علیه السلام بیان داشته که خداوند ابتدا ابراهیم را به بندگی برگزید ؛ سپس ، رسالت ، خلّت و در نهایت ، منصب امامت را به وی عطا فرمود . 🌺 بعضی ، منصب ابراهیم علیه السلام را به معنای تدبیر امور سیاسی و اجتماعی دانسته‌اند به گفته‌ای ، درخواست ابراهیم ( و من ذریّتی ) به ضمیمه تحقق حکومت یوسف ، داوود ، سلیمان و طالوت علیهم السلام که در بیان شده ، نشان می‌دهد که حکومت آنان ، مصداق استجابت این درخواست است ؛ 🌸 بنابراین ، ابراهیم که آن را برای ذریّه خود نیز خواسته ، همان حکومت و زمامداری است که برای شریعت ، امری الزامی بوده است . 🌺 در مقابل ، گفته شده که امامت به نبوت ، مطاع بودن ، پیشوایی ، ریاست دینی و دنیایی و امثال آن ، ناشی از شمردن معانی الفاظ قرآن است . 🌸 آیات قرآن خود نشان می‌دهد که امامت منصب هدایتگری است ؛ با این تفاوت که امام ، هدایت کننده‌ای است که بودن او مانند هدایتگری مومنان عادی یا حتی نبی و رسول ، فقط نشان دادن راه نیست ؛ بلکه اهمیت آن در تکوینی انسان‌ها به سوی خداوند به معنای ایصال به مطلوب و قرار دادن آنها در قرب است ؛ 🌺 البته بسیاری از دارای مقام امامت نیز بوده‌اند که از آن جمله ، به ابراهیم علیه السلام ، اسحاق و یعقوب در ۷۳ انبیاء * و جعلناهم ائمه یهدون بامرنا * تصریح شده است . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَكُمْ وَ لا أَنْفُسَهُمْ يَنْصُرُونَ «اعراف آیه197» (بت‌ها) و كسانى كه به جاى خدا مى‌خوانيد (و مى‌پرستيد)، نه مى‌توانند شما را يارى نمايند و نه خود را يارى مى‌كنند. وَ إِنْ تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدى‌ لا يَسْمَعُوا وَ تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ «اعراف آیه198» و اگر آنان (بت‌پرستان يا بت‌ها) را به هدايت فراخوانى، نمى‌شنوند و مى‌بينى كه آنان به تو نگاه مى‌كنند، و حال آنكه نمى‌بينند (گويا به تو مى‌نگرند، ولى نگاهشان خالى از هرگونه شعور و دقّت است). کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَكُمْ وَ لا أَنْفُسَهُمْ يَنْصُرُونَ «اعراف آیه197» (بت‌ها) و كسانى كه به جاى خدا مى‌خوانيد (و مى‌پرستيد)، نه مى‌توانند شما را يارى نمايند و نه خود را يارى مى‌كنند. وَ إِنْ تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدى‌ لا يَسْمَعُوا وَ تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ «اعراف آیه198» و اگر آنان (بت‌پرستان يا بت‌ها) را به هدايت فراخوانى، نمى‌شنوند و مى‌بينى كه آنان به تو نگاه مى‌كنند، و حال آنكه نمى‌بينند (گويا به تو مى‌نگرند، ولى نگاهشان خالى از هرگونه شعور و دقّت است). «1». محمّد، 11. «2». بقره، 257. جلد 3 - صفحه 248 نکته ها از مجموع آيات گذشته استفاده مى‌شود كه معبود و ربّ، بايد: الف: خالق و مالك باشد. «أَ يُشْرِكُونَ ما لا يَخْلُقُ شَيْئاً وَ هُمْ يُخْلَقُونَ» ب: ناصر و ياور باشد. «لا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَكُمْ» ج: به خواسته‌ها و دعاها ترتيب اثر دهد. سَواءٌ عَلَيْكُمْ أَ دَعَوْتُمُوهُمْ أَمْ‌ ... د: توانگر و قدرتمند باشد. أَمْ لَهُمْ أَيْدٍ يَبْطِشُونَ بِها ... ه: شنوا و بينا باشد. «أَمْ لَهُمْ آذانٌ يَسْمَعُونَ بِها، أَمْ لَهُمْ أَعْيُنٌ يُبْصِرُونَ بِها» و: قدرت خنثى كردن مكر دشمن را داشته باشد. «ادْعُوا شُرَكاءَكُمْ ثُمَّ كِيدُونِ» ز: كتاب و قانون عرضه كند. «نَزَّلَ الْكِتابَ» ح: خوبان و شايستگان را حمايت كند. «يَتَوَلَّى الصَّالِحِينَ» پیام ها 1- هدف بت‌پرستان، يارى جستن از بت‌هاست كه قرآن آن را رد مى‌كند. «وَ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَكُمْ» 2- بت‌ها و معبودها، حدّاقل بايد خودشان از حوادث مصون باشند كه نيستند. «وَ لا أَنْفُسَهُمْ يَنْصُرُونَ» 3- معبودهاى فاقد شعور واراده وقدرت، شايسته‌ى پرستش نيستند. «لا يَسْتَطِيعُونَ‌، لا يَسْمَعُوا، لا يُبْصِرُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍زندگی با آیه‌ها يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ چرا نمی‌شود بندۀ چند خدا بود؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠نکات کلیدی جزء پانزدهم قرآن کریم💠 - وجود مرفّهین بی درد در جامعه، زمینه ساز قهر الهی است. (اسراء: 16) 2- در زندگی ریخت و پاش نکن و حق اقوام، فقرا و در راه ماندگان را ادا کن. (اسراء: 26) 3- پدر و مادرت را با فروتنی زیر بال و پر محبت خود بگیر و دعا کن که خدایا هوای آنها را داشته باش. (اسراء: 24) 4- در کمک به نیازمندان نه خسیس باش و نه خیلی دست و دل باز که از زندگی خودت وا بمانی. (اسراء: 29) 5- دنبال آنچه نمی دانی راه نیفت، زیرا در باره گوش، چشم و قلب خود باید پاسخگو باشی. (اسراء: 36) 6- خوش رفتار باشید تا شیطان با سوء استفاده از رفتارهای بیجا، بینتان دشمنی ایجاد نکند. (اسراء: 53) 7- کسانی که در دنیا چشم بر حقایق بسته اند در آخرت هم خوبی ها را نمی بینند و به بهشت نمی روند. (اسراء: 72) 8- همین که خدا بین شما شاهد باشد کافی است، چون او حال بندگانش را می داند و می بیند. (اسراء: 96) 9- در باره هیچ کار نگو «فردا حتماً انجامش می دهم» مگر آنکه ان شاالله بگویی.(کهف: 23و24) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂 نعمتهای خدارا به ياد آوريد. 🍂 🔶 أَ فَرَأَيْتُمُ النّارَ الَّتِي تُورُونَ أَ أَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَها أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِؤُنَ (واقعه/٧١ و ۷٢) ⚡️ تاحالا فکر کردین که اگر آتش خلق نشده بود، زندگی ما چه شکلی می شد؟! ❌ اگر آتش نبود: ⚡️غذای پخته ای نداشتیم. ⚡️گرمایی در روزهای سرد زمستان نداشتیم. ⚡️آب گرمی برای استحمام نداشتیم. ⚡️ و........ ✅خدای حکیم، آتش را برای بشر خلق فرمود تا از آن استفاده کرده و به یاد خالق رحیمش بیفتد و بندگی کند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌فرازی فوق العاده زیبا از جوانی های مرحوم استاد شحات به تعبیری دیگر استاد شحات در اوج☺️☺️🌺 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 درّ و یاقوت قرآنی 📖جزء 8: «...وَ لا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شاكِرينَ» (اعراف، آیات 12 به بعد) 🌺حرف روی حرف خدا زدن! ⁉️چرا به آدم سجده نکردی؟ من از آتش آفریده شده ام، او از گِل! پس من بهترم! بدون این که فکر کند چه کسی این دستور را داده! 🔺و این چنین شیطان با خودبرتربینی اش و حرف روی حرف خدا زدن از درگاه الهی رانده شد. «قالَ فَاهْبِطْ..» 🔹 مؤذن ندا می دهد: «...حَيَّ‏ عَلَى‏ خَيْرِ الْعَمَل‏» بشتابید به سوی(نماز) بهترین کار؛ اما ما... 🔺 بله! قسم خورده نگذارد ما صراط مستقیم را طی کنیم «لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَكَ الْمُسْتَقيمَ» ⬅️ نکته جالب ماجرا این جاست که به خداوند می گوید: «و اكثر آنها را سپاسگزار نخواهى يافت‏» آنچنان آنان را سرگرم دنیا خواهم کرد که تو را و سرای ابدیشان را فراموش کنند؛ وقتی بیدار شوند که.... 📌شاکر(قلبی، زبانی، عملی) خدا بودن راه رهائی از وسوسه های شیطان و سبب حُسن عاقبت خواهد شد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💧 و هر ای را از قرار دادیم آیا ایمان نمی آورید سورۀ انبیاء - آیۀ - 30 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۱۹محمد فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ بدان که او یکتای عالم است وجز او خدایی نیست❌ یکی از قواعد معروف نزد فقها این است که= ضرورت هر چیز به اندازه خاص خودش تعیین میشود✅ وآنچه افزون بر مقدار ضرورت است بی فایده ولغو خواهد بود❌ ازروی این قاعده می توان یکتا بودن خدارا ثابت کرد که وقتی جهان یک خدایی دارد که کل عالم رابا نظم دقیق اداره میکند وجود خدای دیگر لغو است❌ ووجود خدایی دیگر= الکی است یعنی خدای دیگری وجود ندارد❌ واین یک برهان عالی برای اثبات وجود خدای متعال است✅ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
✅قرآن میگه: ✴️تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ 📜(بقره253) بعضی از انبیا رو بر بعض دیگر برتری دادیم واقعا هم همینطوره مثلا حضرت یونس بعد از سی سال دعوت از اینکه مردم ایمان نمیاوردن عصبانی شد ✴️وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا 📜(انبیا87) اما حضرت نوح بعد از 950 سال باز خدا میگه ✴️وَلَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ 📜(هود 37) دیگه درمورد مردم پیش من وساطت نکن که میخوام عذابشون کنم کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂با توکل به خدا، وظایف خود را انجام دهید. 🍂 سوره یوسف آیه ۶٧ : وَ قالَ یا بَنیَّ لاتَدخُلوا مِن بابٍ واحِدٍ وَادخُلوا مِن أبوابٍ مُتَفَرّقَه.... 🍂 وقتی برادران یوسف(علیه السلام) عازم سفر به مصر شدند، یعقوب(علیه السلام) به آنها گفت: از یک دروازه وارد نشوید، بلکه از دروازه های گوناگون وارد شوید. 🍂 یعنی: 🔸انسان موحد، تدابیر و احتیاطات لازم را در زندگی برای حفاظت خود و خانواده اش به کار می بندد. 🔸انسان موحد میداند که رعایت اصول ایمنی و احتیاطی، مانع اجرای مقدرات الهی نمی شود و ایمان به مشیت مطلقه الهی دارد. 🔸انسان موحد، همراه با انجام احتیاطها و مراقبتها، بر خدا توکل می کند و همه چیز را به خدا می سپارد. یعنی: با توکل زانوی اشتر ببند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
♻️ نکته قرآنی 🔹ومَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 🔸جنّ و انس را جز برای این‌که مرا عبادت کنند نیافریدم‌ 📗سوره ذاریات، آیه ۵۶ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
👇 محتوای مربوط به 👇 📖 متن قرآن 🎙 صوت تحدیر ( تندخوانی) 🎤 صوت ترتیل 📣 صوت ترجمه 📝مفاهیم قرانی دریافت از لینک زیر https://eitaa.com/delneshinha/33295 کانال صوتهای دلنشین هدیه به چهارده معصوم @delneshinha 🍀💛🍀🧡🍀💛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 💜 درخواست هاى ابراهیم علیه السلام از خداوند 🌺 قرآن‌کریم درخواست‌هاى فراوانى را از ، درباره خود حضرت، فرزندان، پدر و مادر وى، مؤمنان، مکّه و مردم آن بازگفته که بیان‌گر ، مجاهدت‌ها، فضایل و قرب او به خداوند متعالى است . ✅ این درخواست‌ها به ترتیب در قرآن به این شرح است : 👈1. تداوم امامت در میان ذریه خود «... قالَ إِنِّى جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِمامًا قالَ و مِن ذُرِّیَّتى .» ( بقره / ۱۲۴ ) 🌸 این ، درباره آن دسته از ذرّیّه ابراهیم که خود را به ( معصیت ) آلوده نسازند ، شد : * قال لاینال عهدی الظالمین * ( بقره ۱۲۴ ) 🌺 و منصب در میان آنان جاوید ماند . آیه ۲۸ زخرف * و جعلها کلمه باقیه فی عقبه * 🌸 بنابر تفسیری که روایتی از امام علیه السلام نیز آن را تایید می‌کند ، به همین اشاره دارد . 🌺 در آیه ۷۳ انبیاء * و جعلناهم ائمه یهدون بامرنا .... * به اسحاق و یعقوب تصریح شده است . 🌸 بعضی احتمال داده‌اند که مقصود از در آیه ۵۰ مریم * و وهبنا لهم من رحمتنا اعطای به اسحاق و یعقوب باشد . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ «اعراف آیه 199» عفو و ميانه‌روى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ «اعراف آیه 199» عفو و ميانه‌روى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض كن. نکته ها با آنكه براى كلمه‌ى «عفو»، چندين معنا بيان شده است: حدّ وسط و ميانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در اين آيه، معناى اوّل مراد است. جلد 3 - صفحه 249 «خُذِ الْعَفْوَ»، به معناى عفو را در اختيار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده كردن آن است، لذا در بعضى موارد بايد قاطعانه برخورد كرد، «وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ» «1» چنانكه‌ «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» به معناى آزاد و رها كردن جاهلان و دشمنان نيست، بلكه مراد با آنان نبودن و ميل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و حتّى برخورد با آنان لازم است. «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ» «2» اين آيه با تمام سادگى و فشردگى، همه‌ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى‌ «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن‌ «أَعْرِضْ»، هم زبانى‌ «وَ أْمُرْ»، هم عملى‌ «أَعْرِضْ»، هم مثبت‌ «خُذِ»، هم منفى‌ «أَعْرِضْ»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى اين زمان. چنانكه امام صادق عليه السلام فرمودند: در قرآن آيه‌اى جامع‌تر از اين آيه در مكارم الاخلاق نيست. «3» شكّى نيست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بيت‌المال. وقتى اين آيه نازل شد، پيامبر صلى الله عليه و آله از جبرئيل توضيح و شيوه‌ى عمل به اين آيه را درخواست كرد. جبرئيل پيام آورد: «تَعفُو عمّن ظلمك و تُعطى مَن حَرمك و تَصِل مَن قطعك»، «4» از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر اين سوره، با تعبيرهاى گوناگون دعوت به اعتدال است. اعتدال در حقوق (آيه‌ى 29)، در مصرف (آيه‌ى 31)، در زينت (آيه‌ى 32)، در عبادت (آيه‌ى 56)، در خانه‌سازى (آيه‌ى 74)، در اقتصاد (آيه‌ى 85) و نسبت به شيوه‌ى اجراى حقّ و عدالت در امّت حضرت موسى عليه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله عليه و آله در آيات 157 و 181 نكات ارزشمندى آمده است. پیام ها 1- همواره بايد راه ميانه واعتدال را پيشه كرد. «خُذِ الْعَفْوَ» «1». نور، 2. «2». نساء، 63. «3». تفسير فرقان. «4». تفسير مجمع‌البيان؛ بحار، ج 75، ص 114. جلد 3 - صفحه 250 2- خوب بودن تنها كافى نيست، بايد در جامعه خوبى‌ها را ترويج و سفارش كرد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ» 3- تنها پيامبر مخاطب آيه نيست، بلكه هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى بايد با لجوجان و جاهلان ياوه‌گو، برخوردى اعراض آميز داشته باشد و در برابر توهين و تهمت‌ها چشم‌پوشى و صبر كند، نه آنكه درگير و گلاويز شود. وَ أَعْرِضْ‌ ... 4- هم بايد به معروف امر كرد و هم شيوه‌ى امر كردن، بايد معروف و پسنديده باشد. «وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ» 5- مراد از جاهلان، نابخردان است، نه بى‌سوادان. «وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» در فرهنگ قرآن و و روايات، معمولًا جهل در برابر عقل است. 6- در شيوه‌ى اعراض و گذشت، نبايد به خواسته و گفته‌ى جاهلان كه بر خلاف مصلحت است توجّه كنيم، بلكه بايد محكم و استوار ايستاد. «أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Al-Qadr02 2.mp3
4.25M
تفسیر سوره ی جلسه اول آیت الله جوادی آملی تقدیم به شما به مناسبت حتما گوش کنید 👂خیلی خیلی شنیدنی 👂 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
نکات کلیدی جزء شانزدهم💠 1- اگر خدا چیزی را از مؤمن گرفت، بهتر از آن را به او می‌دهد. (کهف: 81) 2- در هیچ شرایطی از درخواست کردن از خدا، ناامید نشوید. (مریم: 4) 3- خدا مهر و محبت مسلمانانی را که کارهای خوب می‌کنند، در دل‌ها می‌اندازد. (مریم: 96) 4- قرآن برای به زحمت افتادن نیست بلکه برای پند گرفتن است. (طه: 203) 5- با دشمن اول با نرمی سخن بگویید شاید پند گیرد و تکانی بخورد. (طه: 44) 6- هرکس از یاد و نام خدا روگردان شود، در سختی و فشار زندگی می‌کند. (طه: 124) 7- از خوراکی‌های پاک خدا بخورید ولی در آن زیاده‌روی نکنید که سزاوار غضب الهی می‌شود. (طه: 81) 8- کسانی که در دنیا آیات خدا را به فراموشی می‌سپارند، در قیامت فراموش می‌شوند. (طه: 126) 9- خانواده‌ات را به نمازخواندن سفارش کن و خودت هم به آن مداومت داشته باش. (طه: 132) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 درّ و یاقوت قرآنی 📖جزء 15: «أَسْرى‏ بِعَبْدِه‏..»(اسراء، 1) 🌺 یک قدم بر نفس خود نِه، یک قدم در کوی دوست 🔹بالاترین مدالی که به سیّد و سرور تمام مخلوقات، خاتم الانبیاء و المرسلین، اعطاء شده واژه ای سه حرفی به نام عبد ✅عبد یعنی: عبور کردن از خود و خواست خدا را جایگزین کردن ✅عبد یعنی: در تمام امور، خشنودی مولا را در نظر گرفتن «مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلا» ✅عبد یعنی: هویت خود را انتساب به الله قرار دادن عبد الله ✅عبد یعنی: خود را امانتدار دانستن نه مالک! «إِنَّا لِلَّه‏» ✅عبد یعنی: چنان عاشقانه در برابر معشوقت بایستی که پاهایت ورم کند! «طه‏...» ✅عبد یعنی: در انجام مأموریت مولا، سنگ تمام گذاشتن «گويى مى ‏خواهى بخاطر اعمال آنان، خود را از غم و اندوه هلاك كنى اگر به اين گفتار ايمان نياورند!»(کهف، 6) 💠 و اکنون: «سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ..» پاك و منزّه است خدايى كه بنده‏ اش را در يك شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصى- كه گرداگردش را پربركت ساخته ‏ايم- برد، تا برخى از آيات خود را به او نشان دهيم. ⚠️ آری! بزرگترین حجاب بین ما و خدا، خودبینی است! به میزانی که تکبر در ما باشد از عبد بودن فاصله داریم شیطان گفت: پروردگارا! سجده به آدم را از من نخواه! به جای آن، چنان تو را عبادت کنم که هرگز عبادت نشده باشی! غافل از این که عبادتی ارزش است که در بسترعبودیت باشد نه از سرِ خود خواهی! اهل سنت نیز به جای عبودیت خدا و اطاعت از ولیّ الله به عبادت روی آوردند! و صد البته چنین عبادتی مبغوض شیطان نخواهد بود بلکه بالعکس وسیله ای است برای سرگرمی! ✔️با عبد خدا شدن، باب فهم به روی ما باز می شود و طعم ایمان را خواهیم چشید، ✔️با عبد خدا شدن، انسان هویت و ارزش نامنتاهی پیدا می کند«إِلَهِي كَفَى لِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْدا ً وَ كَفَى بِي فَخْرا...» ✔️با عبد خدا شدن، صاحب ثروتی ابدی می شویم مَا ذَا وَجَدَ مَنْ‏ فَقَدَكَ‏ وَ مَا الَّذِي فَقَدَ مَنْ وَجَدَك‏ آن که تو را ندارد چه دارد و چه ندارد آن که تو را دارد 📌اگر خودخواهیم و به خود، علاقه داریم باید عبد شویم تا اوج بگیریم و اماممان امروز یارانی از سنخ یاران ابا عبدالله می طلبد؛ «أَ وَفَيْت‏ يَابْنَ‏ رَسُولِ‏ اللَّه‏» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺