eitaa logo
مؤسسه حیات طیبه
1.3هزار دنبال‌کننده
208 عکس
45 ویدیو
158 فایل
کانال رسمی اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🏢 مکان: قم، بلوار امین، کوچه ۸، اولین فرعی سمت راست، انتهای کوچه، پلاک ۸۱. صفحه آپارات: https://www.aparat.com/hti_ir 📬 ارتباط با ادمین: 🆔 @hti_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم مجتهد مبتکر؛ مجتهد مقلد 🔹 مجتهدین در یک علم را می‌توان به دو طیف مختلف تقسیم کرد. گروهی از مجتهدین، به حدی از توانایی علمی رسیده‌اند که وقتی با سؤالی و پاسخ‌هایی که برای آن سؤال، مطرح‌شده روبرو می‌شوند، می‌توانند تشخیص دهند که کدام جواب، جواب صحیحی است. به‌عنوان‌مثال ممکن است در یک فرع فقهی، پنج نظر وجود داشته باشد. این مجتهد می‌تواند از بین این پنج نظر، نظر صحیح را تشخیص دهد و چگونگی رد ادعاها و استدلال‌های دیگران را می‌شناسد. 🔸 گروه دیگری از مجتهدین کسانی هستند که نه‌تنها توانایی فوق‌الذکر را دارند؛ بلکه در برخی از مسائل یک علم، دست به ابتکار زده و سخن جدیدی را مطرح می‌کنند. هرچه قوتِ اجتهاد یک شخص، بیشتر باشد تواناییِ ابتکار و خلاقیت او نیز بیشتر خواهد بود. این دسته از مجتهدین، مجتهدین مبتکر نام دارند. 🔹 برخی از مجتهدین حرف‌های دیگران را به‌خوبی می‌فهمند و به‌خوبی تدریس می‌کنند؛ اما در کل آن رشته علمی، حرف جدید و قابل‌ارائه‌ای ندارند. فایده اصلی حضور این افراد در جامعه علمی این است که آنچه از گذشتگانشان به ارث رسیده را به دیگران منتقل می‌کنند، اما خود، چیزی بر این ارثیه نمی‌افزایند. (النقّال کالبقّال) 🔸 این گروه به خلاف مجتهدان مبتکر، مقلدند با این فرق که مردم عادی در نتایج استدلال‌ها مقلدند اما اینها هم در نتایج و هم در خود استدلال‌ها مقلدند. این گروه، استدلال‌ها را می‌‌شناسند و نهایتا داور خوبی برای استدلال‌های دیگران هستند اما خودشان مبتکر و بازیگر در آن علم به حساب نمی‌آیند. ❓ اما چرا عده‌ای از مجتهدین، مقلدند و عده‌ای مبتکر؟ راه حل رسیدن به اجتهاد مبتکرانه چیست؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani
هدایت شده از رهنامه پژوهش
🔰چرا عده‌ای از مجتهدین، مقلدند؟! 🔻هرچند عوامل زیادی برای این مساله می توان بیان کرد اما یک عامل را می‌توان به عنوان عامل اصلی معرفی نمود. اهمیت این عامل و میزان تاثیر آن از همه عوامل دیگر بیشتر است و می‌توان آن‌را مهمترین آسیب در یک نظام آموزشی به خصوص در حوزه‌های علمیه دانست. 🔻آموزش مقلدانه و منفعلانه، اصلی‌ترین آفت یک نظام آموزشی است. برخورد منفعلانه با متون آموزشی به این صورت که تمام هم و غم استاد بر تبیین صحیح متن و دفاع تمام قد از دیدگاه‌های مولف معطوف باشد و نظام ارزیابی هم بر همین اساس شکل گرفته باشد، شاگردانی را می‌پرواند که غایت قصوایشان فهم متن و تسلط بر نظریات مطرح شده در کتب درسی است. 🔻فرض کنیم که طلبه مستعدی با معدل بالا از ابتدای طلبگی، تمام مطالب کتب درسی را در این نظام آموزشیِ منفعلانه به خوبی فراگرفته و احیانا درس هم داده است. آنچه این طلبه به طور ناخودآگاه به عنوان کار علمی می‌شناسد عبارت است از دریافت صحیح نظرات بزرگان یک علم که به معنای انفعال در مقابل ایشان است. ذهن چنین شخصی کار علمی را «فهمیدن» می‌داند. 🔻محصول چنین نظام آموزشی منفعلانه چیزی جز یک مجتهد مقلد نیست. این‌گونه نیست که کسی بیست سال مقلدانه درس بخواند و بعدازآن به ناگاه به موتور تولیدِ نظریات گوناگون علمی تبدیل شود. 🔹علت اصلی پدیده‌ای به نام «مجتهد مقلد» این است که فرد در یک نظام آموزشی یاد گرفته که باید بخواند و بفهمد و وقتی فهمید، کار تمام است. نهایت هنر این فرد این است که یک نظر را گزارش یا نقد کند یا چند نظر را به هم مقایسه نموده و بین آنها داوری کند. ✍️مجتبی قربانی همدانی، استاد حوزه و دانشجوی دکتری 👉@rahnameh
بسم الله الرحمن الرحیم پژوهش‌های علمی و پژوهش‌های تاریخ علمی 🔻 پژوهش در یک علم، عبارت است از پاسخ به یک مساله علمی. دقت در این تعریف، به خصوص عبارت «مساله علمی» نشان می دهد که مکاتب و نظریات مختلفی که در یک علم وجود دارد هیچ کدام جزء آن علم نیستند. نظریات مطرح در یک علم و مکاتب مختلف علمی متعلق به تاریخ علم‌اند. مطالعه نظریات بزرگان یک علم، «کار علمی» نیست بلکه کاری است متعلق به تاریخ علم. 🔻 مساله علمی دقیقا ناظر به خود علم است و پژوهش در یک علم عبارت است از حل مسائل یک علم. با این بیان، وقتی پژوهشی ناظر به اشخاص و مکاتب مختلف علمی است به طور مستقیم، غرض علمی ندارد بلکه غرض تاریخ علمی دارد. همه پژوهشهای ناظر به یک نظریه یا مقایسه آن با نظریات دیگر یا تحلیل و نقد که ناظر به یک نظریه یا مکتب یا شخص هستند همگی پژوهش تاریخ علمی محسوب می‌شوند. باید توجه داشت که اغراض مطالعات تاریخ علمی ممکن است در جای خود مهم و ارزشمند باشند اما باید به این دو حوزه مطالعاتی در هر علمی تمایز قایل شد. 🔻 هرچند عموما پژوهش‌های علمی که یک مساله علمی را مورد بحث قرار می‌دهند، ناظر به انظار دیگران و پژوهش‌های انجام شده اند اما مساله اصلی این گونه پژوهش‌ها خود مساله علمی است به طوری که پژوهش‌گر در کنار سایر دانش‌وران آن علم، به نظریه‌پردازی و حل مساله می‌پردازد. 🔻 در مقابل پژوهش‌های تاریخ علمی از نوع معرفت‌های درجه دواند که ناظر بر علوم و نظریات دیگران اند. در این پژوهش‌ها مساله مورد بررسی خود مساله علمی نیست بلکه دیدگاه‌ها و انظار دانش‌وران محل بحث است. لذا در این گونه پژوهش‌ها، پژوهش‌گر در کنار سایر دانش‌وران نیست بلکه بیننده پژوهش آنهاست. 🔻 پژوهش‌گر در مساله علمی مانند بازیگری است که در زمین بازی در کنار سایرین مشغول بازی است اما پژوهشگر در مساله تاریخ علمی مانند تماشاگر، گزارش‌گر و نهایتا تحلیل‌گر و داوری است که خود به بازی مشغول نیست اما بازی بازیکنان را به نظاره و تحلیل نشسته است. 🔻 هرچند برای نومحققان که تمرین پژوهش انجام می‌دهند پژوهش‌های تاریخ علمی مفیدتر و سهل‌تر است اما باید بدانیم که در عصر کنونی که حوزه‌های علمیه با مسائل نوپدید فراوانی روبرو است نیازمند پژوهشگرانی هستیم که توانایی پژوهش در مسائل علمی را دارند. این نکته به خصوص باید مورد توجه و تاکید برنامه‌ریزان و مجریان امر پژوهش و داوران مقالات و جشنواره‌ها و اساتید محترم باشد. اگرچه ممکن است پژوهش‌های تاریخ علمی، خود دارای اهمیت و ضرورت ویژه‌ای هستند و کارکردهای مهمی دارند اما نیاز امروز ما به پژوهش در مسائل علمی اولویتی صدچندان دارد. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani
هدایت شده از رهنامه پژوهش
✅ذهنیت های درست و نادرست در قلمرو پژوهش ⭕️آنها که در این جهان، علم را متحول کرده و گسترش داده اند، کسانی نبوده اند که خیلی می دانسته اند! 🔴آنها خیلی جسور بوده اند، خلاقیت داشته اند. متاسفانه ما دنبال آنیم که پروندۀ علمی خود را بزرگتر کنیم. گمان می بریم اگر خیلی بدانیم، اتفاقهایی می افتد. نه، باید همان چیزی را که می دانیم، طور دیگر بدانیم! 🔹گمان نکنیم که ضریب هوشی ما باید خیلی بالا باشد و بسیار بدانیم تا بتوانیم کاری بکنیم. نه، کتابهای تاریخی علم و فلسفه را که می خوانید به بزرگانی بر می خورید که بیشتر ناخنک می زده اند و جسارت پرسیدن داشته اند. 📚گفتگوی علیرضا امینی با خشت اول، ش5و6، ص 28. 👉@rahnameh
هدایت شده از مؤسسه حیات طیبه
بسم الله الرحمن الرحیم مهمترین عنصر در رشد علمی انسان، کتاب نیست. گاهی دوستان سوال می کنند که برای قوی شدن در فلان علم، کدام کتاب را بخوانیم. معنای دیگر این سوال، به طور عمومی این است که این افراد، نقش کتاب را بسیار جدی می دانند. البته این از اشکالات نظام آموزشی حوزه است. مهمترین عنصر در علم آموزی را استاد ایفا می کند. کسانی که به مراتب بالای علمی رسیده اند حتما مدتی را شاگردی کرده اند. شاگردی هم معنای خودش را دارد. منظور صرف کلاس رفتن نیست. هر چقدر استاد قوی تر باشد و توانایی رشد دادن علمی طلاب را بیشتر به عهده داشته باشد کتاب کم اهمیت تر می شود. اگر با احتیاط صحبت کنیم کتاب واقعا بیش از 20 30 درصد اثر ندارد. استاد است که در هر کلاسی و با هر کتاب معمولی و متداولی می تواند طلبه را به سمت اجتهاد پیش ببرد. اگر نظام آموزشی آنقدر عرصه را بر استاد تنگ کرد یا اینکه استاد توانایی چنین رشد دادنی را نداشت طبیعتا نقش پررنگ استاد، کمرنگ می شود و لذا نقش استاد صرفا حل کردن مطالب کتاب و اضافه کردن اطلاعات علمی طلاب است و در نتیجه کتاب محور کلاس خواهد شد نه استاد. در این صورت است که استاد می شود حاشیه و کتاب می شود متن در حالی که کسانی که رشد کرده اند در کلاسها و مجامع علمی ای شرکت داشته اند که استاد قوی ای محور بوده است و کتاب و نظرات دیگران حاشیه. استاد قوی و مجتهد پرور - در هر علمی نه صرفا اجتهاد در فقه - با یک روش آموزشی صحیح در فاصله زمانی کوتاهی باید فارغ التحصیلانی مجتهد را در کلاسش تربیت کند و الا بعد از عمری طلبگی و گاه عمری تدریس وقتی از استاد می پرسیم قبل و بعد از شما، این علم چه تغییری کرده است خواهیم دید هیچ تغییری نکرده و استاد محترم نقالی بوده است که مطالب را از گذشتگان به آیندگان منتقل کرده است که خوش گفته اند النقال کالبقال. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تاملات طلبگی: https://eitaa.com/ghorbani_hamedani
✅ پژوهش‌های علمی و پژوهش‌های تاریخ علمی 🔹 در این نمودار، رنگ سبز، نشان‌گر پژوهشی است که محقق انجام می‌دهد که می‌تواند هم پژوهش درجه یک باشد و هم پژوهش درجه دو. 🔸 پژوهش‌های تاریخ علمی ناظر به دیدگاه‌های پیشین در یک مساله‌اند اما پژوهش علمی ناظر به خود مساله است هرچند به عنوان مقدمه‌ای برای حل مساله از پژوهش‌های تاریخ علمی هم بهره می‌گیرد. ♦️ تذکر: برخی فلش‌های این نمودار برای نمونه است. مثلا نقد، نسبت به هر دیدگاهی قابل تصور است در صورتی که فلش آن فقط به سمت دیدگاه اول است. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani
آیا می توان ادات استفهامی داشت که هم مفید استفهام تصوری باشد و هم استفهام تصدیقی؟ آیا «طلب تعیین» می‌تواند طلب تصور باشد؟
هدایت شده از کانال نحو۷ استاد قربانی
005_1.mp3
16.55M
مغنی الادیب باب اول جلسه 5 : از: الثانی انها ترد لطلب التصور ص 31. تا: و هل مختص بطلب التصدیق ص 31
شیوه‌نامه کلاس نحو 7 (مغنی الأدیب).pdf
227.8K
✅ شیوه‌نامه کلاس نحو ۷ 📚متن درسی: مغنی الأدیب 🔍بر مبنای نظام آموزشی پژوهش‌محور 🖊 این شیوه‌نامه برای مرحله تصدیق از مراحل سه‌گانه آموزشی(تصور-تصدیق-تتبع) است که در مقاله «بایسته‌های علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولید علم» مطرح شده است. ❗️مقاله فوق‌الذکر در کانال تأملات طلبگی قابل دسترسی است. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani
مؤسسه حیات طیبه
✅ شیوه‌نامه کلاس نحو ۷ 📚متن درسی: مغنی الأدیب 🔍بر مبنای نظام آموزشی پژوهش‌محور 🖊 این شیوه‌نامه برا
ان شاءالله به زودی صوت‌های کلاس مغنی مطابق با همین شیوه‌نامه در کانال تأملات طلبگی بارگزاری می‌شود.
فرم زمان‌بندی مطالعات کلاس نحو 7.pdf
54.4K
فرم زمان‌بندی مطالعات طلاب کلاس نحو ۷ (مغنی الأدیب) 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ❇️ تدریس کتاب توسط استاد ارجمند قربانی همدانی (حفظه الله) آغاز شده و ما بر آنیم که صوت‌های دروس را به فضل الهی در کانال تأملات طلبگی به اشتراک بگذاریم ❇️ ♦️ نکته۱: در فایل درس‌ها غالبا چنددقیقه‌ای از کلاس به بیان نکات اخلاقی، معرفتی، احادیث معصومین (علیهم السلام) و یا ارائه مباحث علمی توسط طلاب اختصاص یافته است؛ لذا در اطلاعات همراه فایل صوتی قسمتی به عنوان (زمان شروع و پایان درس) که بیانگر ابتداء و انتهاء بحث درسی توسط استاد می‌باشد، درج شده است و باقی کلاس به همان نکات غیردرسی یا ارائه مطالب علمی دوستان اختصاص دارد. ♦️ نکته۲: این کلاس به شیوه بوده و به تدریس متن اکتفا نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از شیوه تدریس به فایل شیوه‌نامه کلاس به آدرس https://eitaa.com/ghorbani_hamedani/1451 مراجعه فرمایید. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani
001.mp3
15.12M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ 🔸 جلسه 1 🕜 زمان کل کلاس: 31:15 ❇️ 📄 شروع متن: الباب الاول ص: 25 📄 پایان متن: الثانی ص: 29 ❇️ ☑️ موضوع: نگاه تفسیری در مغنی - پروژه تفسیر ادبی ابن هشام در مغنی 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
002.mp3
23.64M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 2 🕜 زمان کل کلاس: 48:50 ⏱ زمان شروع درس: 5:10 ❇️ 📄 شروع متن: الثانی ص: 29 📄 پایان متن: و لک ان تقول ص: 30 ❇️ ☑️ موضوع: نگاه تفسیری در مغنی - پروژه تفسیر ادبی ابن هشام در مغنی 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
003.mp3
20.82M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 3 🕜 زمان کل کلاس: 57:49 ⏱ زمان شروع درس: 00:50 ❇️ 📄 شروع متن: ولک ان تقول ص: 30 📄 پایان متن: و الهمزه اصل ادوات ص: 30 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
004.mp3
13.84M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 4 🕜 زمان کل کلاس: 29:49 ⏱ زمان شروع درس: 00:55 ❇️ 📄 شروع متن: و الهمزه اصل ادوات ص: 30 📄 پایان متن: الثانی ص: 31 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
005.mp3
40.03M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 5 🕜 زمان کل کلاس: 1:06:04 ⏱ زمان شروع درس: 10:58 ❇️ 📄 شروع متن: الثانی ص: 31 📄 پایان متن: الثالث ص: 31 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
هدایت شده از پاورقی
📝محمدصدرا مازنی 💠پیشنهاد عنوان پژوهشی: تحلیل تجربه نگاری الگوهای آموزشی مبتنی بر روش  سامرا 🔻در گپ و گفتهای صمیمی با مدیران، اساتید و فضلای حوزه فرصت را غنیمت می شمرم و درباره روش های آموزشی و در این باره که چگونه می توان بر محور پژوهش درس گفت، گفت و گو می کنم. در این مباحثات از سبک تدریسشان می شنوم و اینکه روش درسی برخی از آنان بر گرفته از روش سامرا است و نیز رضایت طلاب از شیوه درسی آنها. 🔻همواره پس از این مباحثات به خود می گفتم خوب است این تجربه ها مکتوب شود و در اختیار عموم اساتید و اهل نظر قرار گیرد؛ تا اینکه با خبر شدم این کار توسط دفتر هماهنگی امور مدارس قم(در زمان مدیریت حجت الاسلام والمسلمین آقای واحدی) انجام شده است. از سرگذشت این تجربه نگاری و تحلیل احتمالی آن خبری نداشتم؛ از این رو از طریق همکار خوبم آقای هاشم پور پی گیر شدم. ایشان بعد از بررسی خبر داد که اتفاق خاصی روی نوشته یاد شده نیافتاده و در همان مرحله تجربه نگاری باقی مانده است. از این رو به نظر می رسد تجربه های به دست آمده ظرفیت تحلیل و ارزیابی را داشته تا پس از اصلاح و تکمیل به جامعه علمی ارائه شود. 🔻برخی از سرفصل های پیشنهادی: ۱. توصیف الگوی تدریس سامرا؛ ۲. تجربه های تدریس مبتنی بر سامرا؛ ۳. بررسی تجربه ها با توجه به الگوهای نوین درسی؛ ۴. بررسی تجربه ها؛ امتیازات و اشتراکات؛ ۴. الگوی پیشنهادی. 🔻پ. ن: برخی از کوشش های نهادهای حوزه ای برای دست یابی به الگوی آموزش پژوهش محور: ۱. چنانکه گفته شد مرکز مدیریت حوزه های علمیه تجربه های تدریس اساتید را جمع آوری کرده است که می تواند به عنوان مهمترین منبع این تحقیق به شمار رود. ۲. مجله پژوهش و حوزه و نیز مجله رهنامه پژوهش هر کدام یک شماره مستقل را برای این موضوع اختصاص داده اند که اولی از طریق سایت معاونت پژوهش حوزه های علمیه و دومی از سایت مجله رهنامه پژوهش قابل دستیابی است. ۳. از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز اخیرا الگویی به پژوهش حجت الاسلام والمسلمین زارعی تهیه شده است که منبع مهمی در این باره به شمار می رود. @masaelepazuheshi
aac_200917_001.mp3
25.78M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 6 🕜 زمان کل کلاس: 50:43 ⏱ زمان شروع درس: 08:00 ❇️ 📄 شروع متن: الثالث ص: 31 📄 پایان متن: افصل ص: 33 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
007.mp3
43.5M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 7 🕜 زمان کل کلاس: 1:09:40 ⏱ زمان شروع درس: 1:15 ❇️ بررسی نکات تاملی و بلاغی پیرامون معانی همزه 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
008.mp3
32.88M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 8 🕜 زمان کل کلاس: 1:04:11 ⏱ زمان شروع درس: 00:40 ❇️ 📄 شروع متن: فصل ص 33 📄 پایان متن: الثالث ص 34 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
009.mp3
21.41M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 9 🕜 زمان کل کلاس: 44:07 ⏱ زمان شروع درس: 00:00 ❇️ 📄 شروع متن: الثالث ص 34 📄 پایان متن: الخامس ص 34 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
010.mp3
33.4M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 10 🕜 زمان کل کلاس: 1:05:14 ⏱ زمان شروع درس: 03:57 ❇️ 📄 شروع متن: الخامس ص 34 📄 پایان متن: اذ ص 34 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani