هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_خبرنگار_میدانی_کارگروه_تیکتاک_رهیافتگان
#رهیافتگان۲۰۲۳
او را که می شناسید...بانوسلیناست. شهدای غزه، قلب ها را آنقدر آماده پذیرش حقیقت کرده اند، که مسیر اسلام آوری بسیار کوتاه و سریع و آسان شده است. اگر برای افراد، ایمان آوردن در حالت عادی، سه سال طول می کشید، اثر برکت خون شهدای غزه آن را به سه روز تقلیل داده است. این بانو در فاصله بسیار کوتاهی(شاید کمتر از یک ماه) از خداناباوری به اسلام رسید و خودش و همسرش شهادت.ین گفتند و در مقابل بیش از سی هزارنفر، یکتاپرستی را اعلام کردند. شانزده ساعت پیش، حجاب پوشیده و در فیلم می گوید که وظیفه بعدی من، پاک کردن ناخنها و حذف کاشت ناخن هاست.
✨✨✨✨
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖐دوستان عزیز سلام و احترام
لطفا به منظور جلب همراهی و امضای شکوائیه :
#دفاع از مردم مظلوم غزه و محکومیت استمرار جنایات رژیم اسرائیل*
(جهت انعکاس رسانه ای و ارسال به مراجع بین المللی)، تمام تلاش خود و شبکه ارتباطی دوستان و همکاران و اهالی محترم و فهیم رسانه را به کارگیرید.
تشکر و ارادت شکیب
بسیج رسانه استان اصفهان
👇👇👇👇
🌐https://www.alwayspalestine.com/
هدایت شده از mesaghمیثاق
💌امیر المؤمنین علیه السلام فرمود:
ناامیدی در حکومت ظالم به اندازه امیدواری در حکومت عادل است
#حدیث_روز
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعبیر جالب بانوی آمریکایی از آیه ی ۵۶ سوره ی نساء
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_خبرنگار_میدانی_کارگروه_تیکتاک_رهیافتگان
#رهیافتگان۲۰۲۳
سلینا بانو ست...همانکه از خداناباوری طی حدودا یک ماه، معجزه دید و اسلام آورد. صبح امروز حجاب پوشیده و الان در حال توضیح برنامه ریزی و پرداخت هزینه برای سفر مکه در اول ماه مارچ همراه همسرش است.سرعت اتفاقات را ببینید.او همچنین چهارساعت پیش حدودا، عکس پروفایل خود را عوض کرده و عکس باحجاب گذاشته است. تعداد دنبال کنندگانش لحظه به لحظه در حال افزایش است.
✨✨✨
هدایت شده از mesaghمیثاق
#عکس_نوشت | یوسف استس #تازه_مسلمان فعلی و کشیش سابق امریکایی:
✅بهترین حالت برای جوانان مسلمان چه هست؟
b2n.ir/52443
#رهیافته
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸من در زندگی حرفهایم (دیپلمات بودن) موفق بودهام. اولین سفر خارجیام به الجزایر بود. به دلیل جنگهای استقلال طلبی در الجزایر، در شرایط بسیار بدی قرار داشتم. شرایطی که مرا به مرگ فرا میخواند. جنگ داخلی وحشتناکی علیه مسلمانان بر پا بود و اصلاً حدی از تحمل و صبر وجود نداشت..
نمیتوانستم علت جنگها را بفهمم. از این رو تصمیم گرفتم که کتاب مسلمان ها #قرآن کریم را بخوانم تا آنها را بفهمم...
🔹دریافتم که اسلام اولین شکل تکامل یافته از مسیحیت است. وقتی مسلمان شدم، احساس نمیکردم که از مسیحیت دور شدهام. بلکه سرچشمه مسیحیت واقعی را یافته بودم. من با مسلمان شدنم فکر نمیکنم که به مسیحیت خیانت کرده باشم. من به خانه اصلی بازگشتهام جایی که میبایست آنجا باشم...
rahyafteha.ir/26250/
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) چه آثاری را برای «تقوا» ذکر نموده اند؟
🔹#امام_علی (علیه السلام) در ابتدای خطبه ۲۳۰ #نهج_البلاغه اهميّت #تقوا و پرهيزكارى و آثار مهم آن را بيان مى دارد و در هفت جمله كوتاه و پرمعنا از #اهميّت_تقوا سخن مى گويد. در جمله اوّل مى فرمايد: «فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد[۱]». (تقوا و #پرهيزكارى كليد درهاى درستى است). با توجّه به اينكه #تقوا همان حالت خداترسی درونى است كه انسان را از فحشا و #منكرات و زشتیها باز مى دارد و به #نيكيها فرا مى خواند مى توان گفت تقوا كليد درهاى #سعادت است؛
🔹همان گونه كه اشياى گرانبها را در گنجينه ها مى گذارند و درِ آن را قفل مى كنند، و با كليد مخصوص مى توان به آن گنجينه ها دست يافت، #كليد_تقوا نيز مى تواند درِ گنجينه هاى سعادت را به روى انسان بگشايد و موجب #رحمت بى پايان #پروردگار شود.
در جمله دوم مى فرمايد: «وَ ذَخِيرَةُ مَعَاد». (#تقوا ذخيره روز #قيامت است). اين جمله در واقع اشاره به آيه شريفه ذيل است كه مى فرمايد: «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى»؛ [۲] (زاد و #توشه برگيريد كه بهترين زاد و توشه #تقواست).
🔹در جمله سوم مى فرمايد: «وَ عِتْقٌ مِنْ كُلِّ مَلَكَة[۳]». (#تقوا سبب آزادى از هرگونه بردگى و گناهى است كه بر انسان چيره مى شود). گستردگى مفهوم اين جمله شامل آزادى از بردگى شيطان و #هوای_نفس و انسان هاى ستمگر مى شود. در جمله چهارم مى فرمايد: «وَ نَجَاةٌ مِنْ كُلِّ هَلَكَة»؛ (#تقوا سبب #نجات_انسان از هرگونه هلاكت است). زيرا هلاكت انسان در پيروى از #هوای_نفس است، و هنگامى كه هواى نفس به وسيله #تقوا كنترل شود انسان از هلاكت رهايى مى يابد.
🔹در جمله پنجم مى افزايد: «بِهَا يَنْجَحُ الطَّالِبُ»؛ (به وسيله #تقوا جويندگان به #مقصود خود مى رسند). زيرا #تقوا #صراط_مستقيم الهى است كه از هرگونه افراط و تفريط و كوتاهى و تعدّى بركنار است، و بديهى است كه #صراط_مستقيم انسان را در كمترين زمان به #مقصد مى رساند. در جمله ششم مى فرمايد: «وَ يَنْجُو الْهَارِبُ»؛ (فرار كنندگان [از كيفر الهى] به وسيله #تقوا نجات مى يابند). چرا كه #عذاب_الهى دامان #هواپرستان را مى گيرد و #پرهيزكاران از هواپرستى دورند؛
🔹همان گونه كه در آيات ۷۱ و ۷۲ سوره مريم مى فرمايد: «وَ إِنْ مِنْكُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْماً مَّقْضِيّاً - ثُمَّ نُنَجِّى الَّذِينَ اتَّقَوْا وَّ نَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيّاً»؛ (و همه شما [بدون استثنا] وارد #جهنّم مى شويد؛ اين امرى است #حتمى و #قطعى بر پروردگارت. سپس آنها را كه #تقوا پيشه كردند از آن #رهايى مى بخشيم، و #ظالمان را در حالى كه از ضعف و ذلّت به زانو درآمده اند از آن رها مى سازيم). سپس در هفتمين و آخرين جمله كه در واقع عصاره همه جمله هاى پيشين است مى فرمايد: «وَ تُنَالُ الرَّغائِبُ[۴]»؛ (و با #تقوا به هر هدف و خواسته رفيع و بلندى مى توان رسيد).
🔹به راستى #اميرالمؤمنين (عليه السلام) در اين چند جمله كوتاه، داد سخن داده و آنچه را درباره #آثار_تقوا بايد بگويد گفته است، و از اينجا روشن مى شود چرا خداوند گرامى ترين انسانها را #باتقواترين آنها مى شمرد: «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاكُمْ» [۵] و چرا #كليد_درِ_بهشت تقواست: «تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِى نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ كَانَ تَقِيّاً» [۶] و چرا هميشه پيامبر و امامان اهل بيت (عليهم السلام) و بزرگان اسلام مهم ترين چيزى را كه بر آن تكيه مى كنند #تقواست و چرا هر هفته در همه نمازهاى جمعه در هر دو خطبه لازم است توصيه به #تقوا شود.
پی نوشتها؛
[۱] «سداد» از ريشه «سد» بر وزن «حد» به معناى عمل درست و سخن بجا، درستى، صحت و تناسب و شايستگى است.
[۲] قرآن کریم، سوره بقره، آيه ۱۹۷
[۳] «ملكة» در اينجا به معناى گناهانى است كه انسان را تحت تأثير خود قرار داده و بر او چيره مى شود.
[۴] «رغائب» جمع «رغيبة» به معناى خواسته مهم است از ريشه «رغبت» گرفته شده است.
[۵] همان، سوره حجرات، آيه ۱۳
]۶] همان، سوره مريم، آيه ۶۳
📕پيام امام امير المومنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۶ش، چ اول، ج ۸، ص ۴۸۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#تقوا
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️نیکی به مادر مقدّم است یا خیر؟
🔸سؤال: در بعضی روایات و شاید از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هم وارد است که: #احسان به #مادر مقدم بر #پدر است: «لِلأم ثُلُثَا الْبِر؛ دو سوم نیکی را باید به مادر نمود» [١] آیا [روایت] همین طور است؟
🔹جواب: در صورتی که #پدر و #مادر از هر جهت مساوی باشند، چنین است، ولی اگر #پدر از جهات علم و تقوی و تربیت و… ترجیح داشته باشد، شاید از این جهت در احسان و احترام به او بر مادر مقدم باشد.
پی نوشتها؛
[۱] روضةالواعظین، ج۲، ص۳۶۸؛ بحارالانوار، ج۱۳، ص۳۳۰؛ ج۷۱، ص۶۶
📕در محضر بهجت، ج۲، ص۲۷۴
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢در برخی از آیات قرآن، از استغفار و طلب آمرزش انبیاء خبر داده شده است؛ مثل استغفار حضرت نوح (ع)، حضرت داود (ع) و حضرت سلیمان (ع). همچنین خداوند به پیامبر اسلام (ص) در سوره نصر دستور استغفار می دهد: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا». آیا این موارد با عصمت انبیاء سازگار است؟! (بخش چهارم و پایانی)
💠سوره نصر و انتساب «استغفار» به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)
🔹آیه دیگری که در موضوع بحث ما محل مناقشه قرار گرفته، «آیه ۳ سوره نصر» است که در آن #خداوند_متعال پس از فتح مکه #پیامبر_اسلام (صلی الله علیه و آله) را مخاطب قرار داده می فرماید: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَ اسْتَغْفِرْهُ»؛ (پروردگارت را تسبيح و حمد كن و از او #آمرزش بخواه). در توضیح فلسفه این #استغفار می گوییم چنین دستوری #سرمشقى است #براىهمهامت، زيرا:
🔹اولا در طول #مبارزه طولانى بین #پیامبر (صلی الله علیه و آله) و مسلمانان از یک طرف، و #مشرکین_قریش از طرف دیگر كه سال هاى زيادى به طول انجاميد (حدود بيست سال) و #مسلمانان روزهاى بسيار سخت و دردناكى را طى كردند، گاهى آن چنان حوادث پيچيده مى شد كه جانها به لب می رسيد و در #افكار بعضى #گمانهاى_بدى در مورد وعده هاى الهى پيدا مى شد. [۱] اما اكنون كه پيروزى فرا رسيده، مى فهمند كه همه آن #گمانها و #بیتابیها #غلط بوده و بايد در مقام #استغفار برآيند.
🔹ثانيا #انسان هر قدر حمد و #ثنای_الهى كند، باز #حق_شكر او را ادا نخواهد كرد، و لذا در پايان اين حمد و ثنا بايد از #تقصير_خويش روى به درگاه خدا آورد و #استغفار كند.
🔹ثالثا معمولا بعد از پيروزی ها، وسوسه های #شيطان شروع مى شود و حالت #غرور از يک سو، و #تندروى و انتقام جويى از سوى ديگر نزد اشخاص به وجود مى آيد. در اينجا بايد به #ياد_خدا بود و پيوسته #استغفار كرد تا هيچ يک از اين حالات پيدا نشود يا اگر پيدا شده بر طرف گردد.
🔹رابعا: اعلام #پیروزی بر #مشرکین در جریان #فتح_مکه تقريبا به معناى اعلام پايان مأموريت پيامبر (صلی الله علیه و آله) و اتمام عمر آن حضرت و شتافتن به لقاى محبوب بود، و اين حالت مناسب #تسبيح و #حمد و #استغفار است، و لذا در روايات وارد شده است كه بعد از نزول اين سوره پيغمبر اكرم (صلی الله علیه و آله) اين جمله را بسيار تكرار مى فرمود: «سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَ بِحَمْدِكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ فَاغْفِرْ لِي إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»؛ [۲] (خداوندا! منزهى و تو را حمد و #ستايش مى كنم. خداوندا! مرا ببخش كه تو بسيار توبه پذير و مهربانى). [۳]
🔹با این توضیحات دقیق و صحیح راجع به #معنای_استغفار مشخص می شود که اخبار آیات قرآن مجید درباره #پیامبران به هیچ وجه تناقضی با #عصمت_انبیاء ندارد.
پی نوشتها؛
[۱] همان گونه كه قرآن در مورد جنگ احزاب و در آیه ۱۰ سوره احزاب مى فرمايد: «وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللهِ الظُّنُونَا»؛ (و دل ها به گلوگاه رسيده بود و گمان هاى [نامناسبى] در باره خدا داشتيد).
[۲] تفسير القمی، قمى، على بن ابراهيم، دار الكتاب، قم، ۱۴۰۴ق، چ ۳، ج ۱، ص ۴۴
[۳] تفسير نمونه، همان، ج ۲۷، ص ۴۰۱
منبع:وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#پیامبران
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چگونه انسان می تواند به درمان «ناسپاسی» در وجود خویش بپردازد؟
🔹نخستين راهکار برای تقویت حس #شكرگزارى در انسان، افزایش #معرفت و #تفكّر در صنایع الهیه و انواع #نعمت هاى ظاهرى و باطنى او است. [۱] راهکار ديگر، دقت در زندگی افرادى است كه در سطح پایین تری از انسان زندگی می کنند. با افزایش دقت در زندگى آنان، روح #شكرگزارى افزایش می یابد، در حالى كه اگر به بالادست خود بنگرد #وسوسههاى_شيطانى و روحیه #ناسپاسى در او آشكار مى شود.
🔹از سوى دیگر، انسان ها باید در هر #مصيبت و بلايى از بلاهاى دنيا، با خود بیاندیشند که سختتر از آن نیز قابل تصوّر است، این اندیشه، انسان را به شكرگزاری ترغیب می كند كه گرفتار مصیبتی بدتر از آن نشده است. نقل شده که فردی برای شکایت به حضور یکی از بزرگان رسید و گفت: دزد به خانه من آمده و همه چيز را با خود برده است، آن شخص فرهیخته در پاسخ به او گفت: برو #شكر خدا كن كه اگر به جاى آن دزد، #شيطان به خانه تو مى آمد و #ايمان تو را مى برد، چه مى كردى؟ [۲]
🔹 #امام_صادق (ع) در كتاب معروف توحيد مفضّل با عباراتی گويا و دلايل روشن و تحليل هاى شگفت انگيز، به بیان #حقايق_توحيد می پردازد، اما گاه در ضمن بحث به ذكر #نعمت هاى بزرگ الهى مى پردازد، تا از اين طريق انسان ها را به شناخت #منعم_حقيقى آشنا سازد. آن حضرت در بخشى از سخنان خود با اشاره به دو نعمت #سخن_گفتن و #نوشتن، به عنوان دو رکن اصلى تمدّن انسانى، مى فرمايند: «اگر خداوند ابزار اين دو كار را در اختيار او نگذاشته بود، نه توان بر سخن گفتن داشت نه نوشتن.
🔹آرى خداوند زبان و دهانى در اختيار بشر گذارده كه به كمك آن دو مى تواند سخن بگويد، و دست و انگشتانى به او بخشيده كه قلم به دست بگيرد و امور مختلف را بنويسد، اگر اين دو نبود انسان همچون چهار پايان بود كه نه سخن مى گويند و نه چيزى مى نويسند، [نه علم و دانشى دارند و نه تمدّن درخشانى] هر كس #شكر اين نعمت را بجا آورد، #پاداش_الهى در انتظار او است، و هر كس #كفران كند [به خدا زيان نمى رساند بلكه به خودش زيان مى رساند] زيرا خداوند از جهانيان بى نياز است». [۳]
پی نوشتها؛
[۱] معراج السعادة، نراقى، هجرت، قم، چ ۵، ص ۸۱۰
[۲] المحجة البيضاء في تهذيب الإحياء، فيض كاشانى، جامعه مدرسين، چ ۴، ج ۷، ص ۲۲۷
[۳] توحيد المفضل، قم، داورى، بى تا، چ ۳، ص ۷۹
📕اخلاق در قرآن، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه الامام على بن ابیطالب(ع)، قم، ۱۳۷۷ش، چ اول، ج ۳، ص ۷۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#شکر #شکرگزاری
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️نتیجهی غیبت
🔹در روایات ما هم هست کسی که #غیبت میکند، در روایات هست که زبانش به اندازه بین مکه و مدینه ظاهراً هست، دراز میشود و مردم در روز حشر از روی این زبان عبور میکنند. این نتیجه #غیبت است.
بیانات حضرت امام ۶۱/۱۰/۰۵
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢جایگاه زن
🔸زن چه زمانی به جایگاه واقعی خویش می رسد؟
🔹اگر #زن، خویش را در آیینه گوهر وجودى اى که خداوند به وى عطا کرده است نظاره کند، هرگز در حسرت جایگاه اجتماعى مرد، زبان به شکوه نمى گشاید. اینکه هیچ پیامبر و معصومى از غیر #زن زاده نمى شود، و در مکتب غیر #مادر رشد و نمو نمى کند، از #جایگاهمحورىزن در حیات دینى و اجتماعى بشر خبر مى دهد. یکى از بزرگان عرفان #جایگاهدینىزن را چنین به تصویر کشیده است: «#زن به لحاظ داشتن قدرت خالقیت که تنها از صفات خاص خداوند سبحان است، براى رسیدن به کمال مستعدتر است».
🔹جایگاه اجتماعى #زن، در منظر یکى از شخصیت هاى جهانى این گونه است: «#زن با یک دست گهواره و با دست دیگر تاریخ بشریت را حرکت مى دهد». وجود این دو ویژگى، #زن را در دو بُعد #عرفانى و #اجتماعى به رقیبى بلامنازع مبدل ساخته است، به گونه اى که اگر مردان جایگاه واقعى #زن در کائنات را در مى یافتند، بدان رشک مى بردند. به نظر مى رسد، بشریت به خصوص #جهان_غرب #جایگاهرفیعزن را درنیافته است، و نمى خواهد حق وى را حتى به شکل صورى به وى باز گرداند.
🔹مقام و #جایگاه_زن تنها در #حکومت_امام_زمان (عج) شناخته مى شود. در این حکومت است که #زن به جایگاه حقوقى و حقیقى خود دست مى یابد. در این حکومت نگرش مردان به #زنان دگرگون مى شود؛ شعور فکرى #زن بدان جا مى رسد که به «زن بودنش افتخار مى کند» و هرگز خود را با مرد نمى سنجد. نقش حکومت اسلامى قبل از برپایى #حکومتاماممهدى (عج) باروَر ساختن باوَر زن به خویش، رهانیدن وى از سراب هاى کاذب ایسم ها و ایست ها و اعطاى حقوق اجتماعى به وى تا مرز آسیب ندیدن گوهر وجودى او است. در حکومت امام عصر (عج) از سویى نگرش جامعه به زن، و از سوى دیگر نگرش #زن به خود تغییر مى یابد.
🔹حکومت امام زمان (عج) به لحاظ فراگیر بودن، امنیت شغلى براى زن را فراهم مى آورد و زن در سایه سار این امنیت نگرش و امنیت کارى، از توان عینیت بخشیدن به ایده ها و اندیشه هایش بهره مند مى شود. #زن در حکومت جهانی امام عصر (عج) به جایگاه رفیع و واقعى خود دست مى یابد. شاید رمز رجعت زنان بزرگِ موحد و حضور آنان در ساختار حکومتى امام مهدى (عج)، شکوفا ساختن استعداد هاى آنان باشد؛ استعداد هایى که در حکومت هاى دیگر توان بروز نیافتند. رجعت چهارصد زن در کنار هشتصد مرد با حضرت مسیح (ع) و نیز رجعت زنانى چون ام ایمن، حبابه و البیه، سمیه، و ام خالد در این راستا قابل تحلیل مى نماید.
🔹گذشته از رجعت این زنان که بى شک در حکومت امام زمان (عج) از جایگاه محورى و مسؤولیت هاى کلیدى برخوردار خواهند بود، وجود #پنجاه_زن در میان سیصد و سیزده تن #یاور_امام_عصر (عج) که هر یک در عبودیت، زهد و پارسایى و خلاقیت و کارآمدى سرآمد افراد بشرند و روایات آنها را امیران مى خوانند، نشان دهنده رسیدن #زن به جایگاه حقیقىِ خود است. امام باقر (ع) در تفسیر آیه ۱۴۸ سوره بقره به جابر بن یزید جعفى در خصوص #یاران_حضرت_مهدى (عج) مى فرماید: «سوگند به خداوند، سیصد و سیزده تن که #پنجاه_نفر از آنان #زن هستند، بى هیچ قرار قبلى در مکّه گرد مى آیند و این است معناى آیه شریفه: هر کجا باشید، خداوند شما را حاضر مى کند؛ زیرا او بر هر کارى توانا است».
پی نوشت؛
[۱] بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۲۳
منبع؛ پرسمان
#زن #زنان
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️منطق انتخابات در جمهوری اسلامی
🔹بایستی اصل #منطق_انتخابات در #جمهوری_اسلامی روشن بشود. چرا انتخابات [برگزار] می کنیم؟ من عرض میکنم هر دو کلمهی #جمهوری و #اسلامی وابستهی به #انتخابات است. «جمهوری» یعنی #مردم_سالاری، یعنی حاکمیّت کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی بجز #انتخابات وجود ندارد.
🔹بعضی ها در مورد لزوم انتخابات اشکال تراشی می کنند، [مردم را] دلسرد می کنند، توجّه نمی کنند که اگر #انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و ناامنی است. آن چیزی که جلوی بُروز دیکتاتوری را در کشور می گیرد #انتخابات است؛ آن چیزی که جلوی هرج و مرج و اغتشاش و ناامنی را میگیرد انتخابات است. #انتخابات آن مسیر صحیحی است که #مردم می توانند به وسیلهی آن و از آن مسیر، حاکمیّت ملّی را، مردمسالاری را، جمهوریّت را در کشور تأمین کنند. این، مسئلهی #جمهوریّت.
🔹انتخابات می تواند #ولی_فقیه در کشور #انتخاب بکند و به وجود بیاورد، یعنی #اسلامیّت را تأمین کند. انتخابات میتواند نمایندگانی را در #مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق #مقرّرات_اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریّت کشور قوانین تدوین کنند. پس بنابراین، هم #جمهوریّت و هم #اسلامیّت، متّکی به #انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، #انتخابات ضروری است.
بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
منبع؛ وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢 سیمای امام زمان (عج) در هنگام ظهور
🔹یکی از خصوصیات و ویژگی های #امام_عصر (عج) این است که #گذشت_زمان در حضرت تأثیر ندارد، و ایشان در #هنگام_ظهور، مردی #سییاچهلساله به نظر می رسند، که از لحاظ #قوای_جسمانی هم در وضعیت فوقالعادهای به سر میبرند. [۱] بدون تردید جوانی، یکی از نعمتهای بیبدیل الهی برای انسان است که زمینه بسیاری از کارهای مهم را فراهم میآورد، از اینرو #بیشتریارانحضرت را #جوانان تشکیل میدهند و تنها بخش اندکی از یاران حضرت مسن هستند. [۲]
🔹#حضرت_مهدی (عج) نیز در عین حال که سالها از عمر مبارک شان گذشته است، همچنان #جوان هستند. روایات فراوانی دلالت میکند که گذشت زمان و طولانی بودن عمر، حضرت را پیر نمیکند، بطوری که در #هنگام_ظهور یک تار موی سر و صورت حضرت سفید نیست. [۳] در بعضی از روایات غیبت حضرت، به غیبت حضرت یونس (ع) تشبیه شده است، که پس از غیبت طولانی از قومش، به صورت جوان در میان آنان بازگشت و #امام_مهدی (عج) هم با وجود اینکه سال های طولانی از تولدشان میگذرد، ولی در #زمان_ظهور مانند یک مرد سی یا چهل ساله است. [۴]
🔹اباصلت هروی یکی از یاران نزدیک امام رضا (ع) میگوید: از امام (ع) درباره علامت #قائم (عج) هنگام ظهور پرسیدم، آن حضرت فرمود: «علامت #قائم (عج) این است که به لحاظ سن، پیر، ولی برابر دیدگان مردم #جوان است، به گونهای که بینندگان تصور میکنند او #چهل_ساله یا کمتر است و نشانه او این است که پس از ظهور هم با گذشت شب و روز پیر نمیشود تا زمان رحلتش فرا رسد». [۵]
🔹اما ممکن است عدهای سؤال کنند که مگر ممکن است شخصی که چند قرن از عمرش میگذرد، به گونهای جوان به نظر برسد که حتی یک موی سفید هم در سر و رویش نباشد؟ در پاسخ به این سؤال باید دانست که این امر با توجه به قدرت بینهایت پروردگار عالم، هیچ استبعادی ندارد (تحقق پذیر است) و اگر #خداوند عالم اراده کند، گذشت زمان کسی را پیر نمیکند؛ زیرا تمام هستی تحت #قدرت_الهی قرار دارد و حتی یک برگ بدون اراده خداوند از درخت نمیافتد و در واقع اثرگذاری و اثرپذیری تمام موجودات عالم به اراده خداوند بوده و محتاج به اجازه اوست.
🔹پس خداوندی که یک چنین قدرت و عظمت و اقتداری دارد، میتواند در مواردی علل و عوامل را بیتأثیر کند. آری خداوندی که حضرت عیسی (ع) را در فاصله کوتاهی از مادری باکره متولد کرد و از دل یک کوه، شتر حضرت صالح (ع) را بیرون آورد و از آب روان، یک سد مستحکم پدید آورد و بنی اسرائیل را از میان رود عظیم نیل عبور داد، این #خداوند قدرت دارد تا #آخرینذخیرهخود را به صورت #جوان حفظ کند که این خود یکی از معجزات خداوند منان است.
🔹#امام_حسن_مجتبی (ع) می فرمایند: «نهمین فرزند برادرم #حسین (ع) پسر بانوی کنیزان است، که خداوند #عمر او را در #دوران_غیبتش طولانی میکند، سپس او را به صورت جوان کمتر از چهل سال ظاهر میکند تا اینکه دانسته شود خداوند بر هر چیزی قادر و تواناست». [۶] در نتیجه میتوان گفت مسئله #ظهورامامزمان (عج) با سیمای #جوانی، یکی از #الطاف و نعمت های خداوند است که در حق آخرین منجی انسانها ارزانی داشته است و با توجه به سنت معجزات الهی امری معقول و ممکن است.
پینوشتها؛
[۱] ر.ک به بحارالانوار (موسسه الوفاء، بیروت) ج۵۱، ص۴۰ و ج۵۲، ص۳۲۲
[۲] الغیبه، نعمانی (تحقیق علیاکبر غفاری)، ص۳۱۶
[۳] الغیبه، شیخ طوسی (تحقیق عبادالله طهرانی)، ص۴۲۰-۴۲۱
[۴] کمالالدین و تمام النعمه (تصحیح علی اکبر غفاری)، ص۳۲۷
[۵] همان، ص۶۵۲
[۶] معجم احادیث الامام المهدی عج (علی کورانی و همکاران)، ج۳، ص۱۶۵
منبع: وبسایت رهروان ولایت
#امام_زمان #امام_مهدی #قائم #ظهور
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️امام محمد باقر عليه السلام:
🔸«اِعلَمُوا أَنَّ الدُّنيا حُلوَها وَ مُرَّها حُلمٌ وَ الاِنْتِباهُ فِى الآخِرَةِ وَ الْفائِزُ مَنفازَ فيها وَ الشَّقىُّ مَن شَقىَ فيها»؛
🔹بدانيد كه شيرينى و تلخى #دنيا، خواب است و بيدارى در عالم #آخرت است؛ #خوشبخت كسى است كه در آخرت خوشبخت باشد، و #بدبخت كسى است كه در آخرت بدبخت باشد.
📕تفسير الامام العسكرى عليه السلام، ص ۲۱۹
#امام_باقر
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢راه پیشگیری از «خیانت» چیست؟
🔹پرورش روح #امانت در افراد و پيشگيرى از #خيانت، جز در سايه تقويت مبانى #ايمان امكان پذير نيست؛ زيرا #شرك، عدم اعتقاد كامل به قدرت پروردگار و رازقيّت او، يكى از ريشه هاى عمده خيانت است. #افرادضعيفالايمان با این تصور كه اگر دست به #خيانت نيالايند در زندگى عقب مانده، و منافع شان تأمين نمى شود، ذلّت #خيانت را به جان مى خرند؛ اما تقویت پايه هاى #ايمان، #توكل و اعتماد به خدا و اطمينان به وعده هاى تخلف ناپذير اوست که سبب مى شود انسان، راه انحرافی شرك را براى وصول به مواهب زندگى طی نکند.
🔹از سوی دیگر، #نياز يكى از عوامل مهم در #خيانت است و لازم است تا سر حد امکان، نيازهاى معقول و #مشروع كسانى كه تحت مديريت انسان قرار دارند، برآورده شود تا مبادا نياز، سببی برای خيانت و پاره شدن زنجير طلايى #امانت شود. از سوى دیگر، توجه به عواقب شوم خيانت در دنيا و آخرت، #رسوايى ها و #محروميت هاى ناشى از آن، #سرافكندگى در برابر خلق و خالق و... به يقين از #عوامل_بازدارنده و از اسباب پيشگيرى و درمان خيانت است.
🔹لقمان در نصيحت به فرزند دلبندش مى فرماید: «يا بُنَّىَّ اِدِّ الاْمانَةَ تَسْلُمُ لَكَ دُنْياكَ وَ آخِرَتُكَ وَ كُنْ اَمِيناً تَكُنْ غَنِيّاً؛ [۱] فرزندم #امانت را ادا كن، تا دنيا و آخرتت سالم باشد، و #امين باش تا غنى شوى». لقمان با تمام وجود فرزندش را تشويق مى کند كه به سوى اين فضيلت اخلاقى، يعنى #امانت_داری حركت كند و از #خيانت بگريزد. توجه به سخنان اميرالمؤمنين امام على عليه السلام که می فرماید: «رَأْسُ الْكُفْرِ اَلْخِيانَةُ؛ [۲] سررشته كفر، #خيانت است»؛
🔹و در کلامی ديگر می فرماید: «رَأْسُ النِّفاقِ اَلْخِيانَةَ؛ [۳] سررشته نفاق #خيانت است»؛ و در حدیثی ديگر می فرماید: «جانِبِ الْخِيانَةَ فَاِنَّها مُجانِبَةُ الاْسْلامَ؛ [۴] از #خيانت كناره گيرى كنيد كه سبب كناره گيرى از اسلام است». با آشنایی با عظمت اين #گناه كه با #كفر و #نفاق و دورى از اسلام برابرى مى كند، از #خيانت وحشت خواهيم كرد و اين عامل بازدارنده مهمى است؛
🔹نیز با توجه به این حدیث تکان دهنده از پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) که میفرمایند: «اَرْبَعٌ لا تَدْخُلُ بَيْتاً واحِدَةٌ مِنْهُنَّ اِلاّ خَرِبَ وَ لَمْ يَعْمُرْ بِالْبَرَكَةِ اَلْخِيانَةُ وَ السِّرِقَةُ وَ شُرْبُ الْخَمْرِ وَ الزِّنا؛ [۵] چهار چيز است كه اگر يكى از آنها در خانه اى وارد شود ويران ميگردد، و هرگز بركات الهى، آن را آباد نخواهد كرد: #خيانت، سرقت، شرب خمر و زنا»، بيشتر به خطر #خيانت به امانت پى مى بريم. بديهى است بر اساس این سخن، جامعه اى كه يكى از اين چهار فساد در آن وارد شود، ويران، و از بركت خالى مى شود.
پی نوشتها؛
[۱] معانیالأخبار، جامعه مدرسين، چ۱، ص۲۵۳؛ [۲] غررالحكم و درر الكلم، دار الكتاب الإسلامی، چ۲، ص۳۷۸ (قصار ۳۸)؛ [۳] عيون الحكم و المواعظ، دار الحديث، چ۱، ص۲۶۴؛ [۴] ميزان الحكمة، انتشارات دار الحديث، چ۱، ج۳، ص۱۴۲؛ [۵] الأمالی، كتابچى، چ۶، ص۳۹۸
📕اخلاق در قرآن، مكارم شيرازى، مدرسة الامام على بن ابى طالب(ع)، چ اول، ج ۳، ص ۱۹۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#خيانت #امانت
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️انبیاء و ائمه علیهم السلام و علما استاد کار و خبیر و دانا هستند
🔹گویا #کفار ما را از #انبیاء و #ائمه علیهم السلام و #علما ترساندهاند که مبادا آنها دنیای ما را از بین ببرند، غافل از اینکه آنها #استاد_کار و #خبیر و #دانا هستند و این #کفارند که مانع دنیا و آخرت ما شدهاند.
📕در محضر بهجت، ج ۱، ص ۳۰۳
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«اهل مراقبه» چه حالات و نشانه هایی دارند؟
🔸علماى اخلاق براى #جهاد_با_نفس امورى را بيان كرده اند كه التزام به آنها لازم است. یکی از آن موارد #مراقبه است و صاحب كتاب «عرفان اسلامى» مى گويد: اهل مراقبت سه حال دارند:
1⃣اول حال آن است كه بواسطه #معرفت و #يقين بر اينكه #خداوند مطلع بر ضمير بنده است، اين حال پيش مى آيد كه فكر بد و شيطانى به قلب او راه پيدا نمى كند و چون خدا را حاضر و ناظر در همه جا مى بيند، كمتر به دام #هوای_نفس مى افتد. يكى از عرفاى عالی مقدار گفته است: «المُراقَبَةُ اِستِدامَةُ علمِ العَبدِ باطّلاع الرّبِ فى جميع اَحْوالِه»؛ (يعنى #مراقبت دوام علم بنده است به اينكه #پروردگار از تمام احوال بنده #مطلع است). حاصل آنكه حال اول #مراقبت، آن است كه حسن بن على دامغانى گفته: «عليكم بحفظ السرائر فانّه مطّلعٌ على الضمائر»؛ (بر شما است #حفظ_پنهانیها؛ زيرا خدا آگاه بر ضمائر و مكنونات است).
2⃣حال دومِ مراقبت آن است كه #سالك، كائنات را فراموش كند، به طورى كه وجود و عدم دنيا براى او يكسان باشد و چنان #مراقب باشد كه جز خدا هيچ چيز در ذهن و فكر او نباشد. احمد بن عطا گفت: «خيرُكُم مَنْ راقَبَ الحقَّ بالحق فى فَناء ما دُونَ الحق»؛ (بهترين شما كسى است كه حقاً #مراقب_حق باشد، در اين كه غير از وجود حق، فانى است).
3⃣حال سوم، حال بزرگان اهل مراقبت است، كه از خدا مى خواهند كه آنها را در حال مراقبت رعايت فرمايد، يعنى خداوند متولى امر آنها باشد، و به فضل خويش آنها را مصداق «وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصالحين » [۱] فرمايد. #سالك بايد در اين مقام طورى باشد كه خود از ميان برخيزد و بين او و خدا هيچ حجابى باقى نماند. به يكى از عرفا گفتند: كه مى گویی حجاب سه است: نفس و خلق و دنيا. گفت: اين سه، حجاب عام است؛ #حجاب_خاص، سه است: #ديد_طاعت و #ديد_ثواب و #ديد_كرامت؛ مقصود اين است كه در اين مقام در بی خودى بايد به مقامى برسد كه خود به مراقبت خود واقف نباشد، و به تعبير ديگر عمل خود را نبيند و نظر به ثواب و كرامت نكند، كه ديدن علت غرور و علّت انحطاط است. [۲]
پی نوشتها؛
[۱] ترجمه: «و او صالحان را سرپرستى مى کند»؛ سوره اعراف، آیه ۱۹۶
[۲] عرفان اسلامى، انصاريان، حسین، انتشارات دارالعرفان، قم، ۱۳۸۶ش، چ اول، ج ۲، ص ۱۸۸، (معناى مراقبت در كلام بزرگان)
📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين، نسل جوان، قم، ۱۳۸۵ش، چ اول، ج ۲، ص ۲۹۴
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#مراقبه #جهاد_با_نفس
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️روح عبادت، یاد خدا
🔹#روح_عبادت یاد پروردگار است. روح عبادت این است که انسان وقتی که #عبادت میکند، #نمازی میخواند، #دعایی میکند و هر #عملی که انجام میدهد، #دلش به یاد خدای خودش زنده باشد: «وَ اقِمِ الصَّلوةَ لِذِکری». [طه، ۱۴] #قرآن میفرماید #نماز را بپا بدار، برای چه؟ برای اینکه به یاد من باشی.
🔹و در جای دیگر قرآن کریم میفرماید: «انَّ الصَّلوةَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَالْمُنْکرِ وَ لَذِکرُ اللهِ اکبَرُ». [عنکبوت، ۴۵] در این آیه #خاصیت_نماز ذکر میشود؛ البته #نماز_حقیقی، نماز واقعی، نمازی که با #شرایط و #آداب_صحیح صورت گرفته باشد. میفرماید اگر واقعاً انسان نمازخوان باشد و نمازِ درست بخواند، خود #نماز جلو انسان را از کار زشت و #منکرات میگیرد.
🔹محال است که انسان #نماز_درست و مقبول بخواند و دروغگو باشد. محال است که انسان نماز صحیح و درست بخواند و دلش به طرف غیبت کردن برود. محال است که انسان نمازخوان درست و صحیح باشد و شرافتش به او اجازه بدهد که دنبال شراب برود، دنبال فحشاء برود، دنبال هر کار زشت دیگری برود. این، خاصیت #نماز است که انسان را به سوی #عالم_نورانیت میکشاند.
📕آزادی معنوی، مرتضی مطهری، ص ۴۱
منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
#شهید_مطهری #عبادت #نماز
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) نقش زبان در تجلی «شخصیت انسان» را چگونه تبیین می کنند؟
🔹#امام_علی (عليه السلام) در حکمت ۱۴۸ #نهج_البلاغه درباره نقش زبان در تجلی #شخصیت_انسان مى فرمايد: «الْمَرْءُ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ». (#انسان زير زبان خود پنهان است [و تا سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد]). منظور از «مرء»؛ (انسان) در اينجا #شخصيت و #ارزش_انسان است و منظور از «مخبوء»؛ (نهفته بودن) در زير زبان اين است كه هنگامى كه #سخن بگويد شخصيت او آشكار مى شود، چرا كه #سخن، ترجمان #عقل و دريچه اى به سوى #روح_آدمى است، و هر چه در روح اوست از خوب و بد، والا و پست، بر #زبان و كلماتش ظاهر مى شود.
🔹گاه انسان به افرادى برخورد مى كند كه از نظر ظاهر بسيار آراسته و پُر ابهت اند، اما همين كه زبان به #سخن مى گشايند، مى بيند كه چقدر توخالى است؛ و بر عكس به افرادى برخورد مى كند كه ابداً ظاهرى آراسته ندارند، اما هنگامى كه زبان به #سخن مى گشايند، انسان احساس مى كند شخص دانشمند و حكيمى است.
🔹مرحوم علامه مجلسى اين كلام را از «مصباح الشريعة» با اضافه اى از امام صادق از اميرمؤمنان امام على (عليهما السلام) نقل كرده است و آن اين كه امام (عليه السلام) به دنبال اين جمله مى فرمايد: «فَزِنْ كَلاَمَكَ وَ اعْرِضْهُ عَلَى الْعَقْلِ وَ الْمَعْرِفَةِ فَإِنْ كَانَ لِلَّهِ وَ فِي اللَّهِ فَتَكَلَّمْ بِهِ وَ إِنْ كَانَ غَيْرَ ذَلِكَ فَالسُّكُوتُ خَيْرٌ مِنْه»؛ [۱] (حال كه چنين است #كلام خود را بسنج، و بر #عقل و #معرفت عرضه دار، هرگاه #رضای_خدا در آن است آن را بر زبان جارى كن، و اگر غير از آن است، #سكوت از چنين سخن گفتنى بهتر است).
🔹درباره اهميت اين جمله كوتاه و تاثير آن در #شناخت_انسانها، دانشمندان اسلامی، سخن هاى برجسته اى گفته اند از جمله #ابنابىالحديد (عالم اهل سنت) در ذيل همين كلام حكمت آميز مى گويد: «مفهوم اين كلام در عبارات مختلفى آمده، اما #تعبيرى كه در اينجا آمده از نظر كوتاه بودن و پرمعنا بودن نظير و مانند ندارد». [۲]
🔹مرحوم مغنيه در «شرح نهج البلاغه» خود مى گويد: «اديب، فقيه و فيلسوف تنها با #سخنانشان شناخته مى شوند، و همچنين وكلا و اخترشناسان؛ ولى طبيب و مهندس و مانند آنها، هم با #سخنانشان شناخته مى شوند و هم با كارهايشان، و به هر حال هر انسانى كه سخنان تازه و مفيدى در اختيار برادر هم نوعش بگذارد، عاقل، عالم، اديب، فقيه و فيلسوف است، اما #سخنوران_فصيحى كه اثر با ارزشى از خود به يادگار نگذارده اند، سوفسطائيانى بيش نيستند، هر چند هزاران جلد نثر و نظم نوشته باشند». [۳]
🔹تأثير اين #سخن_امام (عليه السلام) به قدرى است که در شعر #شعرا و #اديبان به خوبی نمايان است؛ #سعدى مى گويد: «تا مرد #سخن نگفته باشد - عيب و هنرش نهفته باشد»؛ نيز مى گويد: «#زبان در دهان اى خردمند چيست - كليد در گنج صاحب هنر - چو در بسته باشد چه داند كسى - كه گوهر فروش است يا پيله ور». شاعر ديگرى مى گويد: «آدمى مخفى است در زير #زبان - اين #زبان پرده است بر درگاه جان». شاعر ديگرى مى گويد: «مرد، ار خزف و طلاى كان است - در زير #زبان خود نهان است».
پی نوشتها؛
[۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربى، چ۲، ج ۶۸، ص ۲۸۵، باب ۷۸؛ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، نورى، حسين بن محمد تقى، مؤسسة آل البيت(ع)، قم، چ۱، ج ۹، ص ۲۲، باب ۱۰۱
[۲] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشي النجفی، قم، چ اول، ج ۱۸، ص ۳۵۳، ۱۴۴
[۳] فی ظلال نهج البلاغة، مغنية، محمد جواد، دارالعلم للملايين، چ۳، ج ۴، ص ۳۱۶
📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۶ش، چ ۱، ج ۱۳، ص ۲۲۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#سخن #کلام #زبان
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره):
🔹وجود مقدس #ثامن_الائمه (عليه السلام) به یکی از شیعیان می فرماید: «اَحیوا امرَنا» امر #ولایت ما را زنده کنید. او عرض می کند: چگونه ما می توانیم احیاء کنیم؟ دستور می دهد که حقایق #سخنان ما را، #محاسن_کلام ما را، #سیرت ما را، حقایق ما را برای مردم بگویید و تشریح بکنید. این زنده کردن کار ماست.
📕ده گفتار، (نسخه سایت) ص ۱۴۴
منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
#شهید_مطهری
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢به چه دلیل مسلمانان معتقدند با وجود پيامبر اولوالعزمی مانند حضرت عيسى (عليه السلام)، رياست حكومت عدل جهانى بر عهده حضرت مهدى (عج الله تعالی فرجه الشریف) است؟
🔹اگر سؤال شود با وجودى كه #حضرت_عيسى (عليه السلام) پيامبر الهی است، چرا #مسلمین معتقدند که رياست حكومت جهانى بر عهده #حضرت_مهدى (عجل الله تعالى فرجه) قرار گرفته است؟ در پاسخ بايد گفت:
2⃣#حضرت_مهدى (عجل الله تعالى فرجه) #وارثشریعتكاملى است كه #پيامبر_اسلام (صلى الله عليه و آله) در اين امت بر جاى گذارده است و او #آخرين_وصى از اوصياى پيامبر آخرالزمان (صلى الله عليه و آله) است.
2⃣#حضرت_مسيح (عليه السلام) پيامبر امتى ديگر غير از امت اسلامى است؛ امتى كه دينش #نسخ شده و وظيفه مردم جهان تا روز قيامت، متابعت از #دين_اسلام و پيامبر جديد و اوصياى اوست.
📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چاپ هفتم، ص ۶۳۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_زمان #امام_مهدی #قائم #ظهور