eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
صلی الله علیه و آله وحكى عنه أبوجعفر محمد بن علي الباقر عليهما السلام، أنه قال: كَانَ فِي الْأَرْضِ أَمَانَانِ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ، وَ قَدْ رُفِعَ أَحَدُهُمَا، فَدُونَكُمُ الْآخَرَ فَتَمَسَّكُوا بِهِ: أَمَّا الْأَمَانُ الَّذِي رُفِعَ فَهُوَ رَسول اللَّه صلى الله عليه و آله، وَ أَمَّا الْأَمَانُ البَاقِي فَالإِسْتِغْفَارُ. قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: «وَ مَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ مَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ». امام باقر عليه السلام از جدّش اميرمؤمنان على عليه السلام چنين نقل مى‌كند كه فرمود: در روى زمين دو امان (وسيله نجات) از عذاب الهى بود كه يكى از آن دو برداشته شد، دوّمى را دريابيد و به آن چنگ زنيد. امّا امانى كه برداشته شد رسول اللَّه صلى الله عليه و آله بود و امّا امانى كه باقى مانده استغفار است، خداوند تعالى مى‌فرمايد؛ «خداوند آنها را عذاب نمى كند تا تو در ميانشان هستى و خداوند آنها را هرگز عذاب نمى كند در حالى كه استغفار مى كنند». نهج البلاغه حکمت 88 سيّد رضى رحمه الله مى‌گويد: كه اين يك نمونه از بهترين استفاده ها و لطيفترين استنباطها از آيات قرآن است.
حضرت امام محمد باقر صلوات الله علیه : ما را بوسیله ورع(پرهیزگاری) یاری کنید ، زیرا کسی که با ورع ، خدا را ملاقات کند ، نزد خدا برای او فرجی خواهد بود. کافی شریف جلد ۲ صحفه۷۸
می‌دونی چرا زود گریه‌مون می‌گیره؟ چون سقیفه باعث شد ظلم‌هایی که نباید رو ببینیم و بار اندوهی فراتر از آستانه‌ی تحملمون به دوش کشیدیم. می‌دونی چرا زود گریه‌مون می‌گیره؟ چون هنوز چیزی به نام وجدان در ما بیدار هست، چون هنوز از رنج دیگران رنج می‌بریم و با اندوه دیگران اندوهگین می‌شیم. چون جای جای این جهان و این سرزمین، عزیزانی داریم که ندیدیم و به آغوششون نکشیدیم، ولی خاری به ناحق به پای اون‌ها بره، ماییم که با تمام وجود درد می‌کشیم. می‌دونی چرا زود گریه‌مون می‌گیره؟ چون بغض و اندوهی عمیق و گره‌های بی‌شمار حل‌ نشده‌ای، همه‌جا همراه ماست. ما زود گریه‌مون می‌گیره
معَلَّی بن خُنَیس در ماه رجب به امام صادق علیه‌السلام عرض کرد، ای سرور من! دعایی به من بیاموز، که جامع همه (خیراتی) باشد که شیعه در کتاب هایش نوشته، و به ودیعه گذارده است، حضرت فرمودند: ای معلّی! بگو؛ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ صَبْرَ اَلشَّاكِرِينَ لَكَ وَ عَمَلَ اَلْخَائِفِينَ مِنْكَ وَ يَقِينَ اَلْعَابِدِينَ لَكَ اَللَّهُمَّ أَنْتَ اَلْعَلِيُّ اَلْعَظِيمُ وَ أَنَا عَبْدُكَ اَلْبَائِسُ اَلْفَقِيرُ وَ أَنْتَ اَلْغَنِيُّ اَلْحَمِيدُ وَ أَنَا اَلْعَبْدُ اَلذَّلِيلُ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ اُمْنُنْ بِغِنَاكَ عَلَى فَقْرِي وَ بِحِلْمِكَ عَلَى جَهْلِي وَ بِقُوَّتِكَ عَلَى ضَعْفِي يَا قَوِيُّ يَا عَزِيزُ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَلْأَوْصِيَاءِ اَلْمَرْضِيِّينَ وَ اِكْفِنِي مَا أَهَمَّنِي مِنْ أَمْرِ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ سپس حضرت فرمودند: ای معلّی! به خدا قسم! این دعا، جامع همه دعاها از زمان حضرت ابراهیم خلیل الله تا زمان حضرت محمّد صلوات‌الله‌علیه وآله است. بحارالأنوار، ج ۹۸، ص ۳۹۰ اقبال الاعمال، ص ۱۴۲
قال امیرالمومنین صلوات الله علیه : اَللَّهُ، أَعْظَمُ اسْمٍ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ هُوَ الاِسْمُ الَّذِي لاَ يَنْبَغِي أَنْ يُسَمَّى بِهِ غَيْرُ اللَّهِ،وَ لَمْ يَتَسَمَّ بِهِ مَخْلُوقٌ. حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه: ألله، بزرگترین اسمی است از اسماء خداوند عز و جل، و آن اسمی است که سزاوار نیست که غیر از خدا با آن اسم نامیده شود، و هیچ مخلوقی هم با آن اسم نامیده نشده است. التفسير الإمام العسكري/ص27 التوحيد (صدوق)/ص231 تفسیر البرهان/ج‏1/ص104 بحار الأنوار/ج‏89/ص232 تفسير نور الثقلين/ج‏1/ص13 تفسير كنز الدقائق/ج‏1/ص34
علیه السلام ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است: الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ ع لِمَ سُمِّيَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ لِأَنَّهُ يَمِيرُهُمْ الْعِلْمَ أَ مَا سَمِعْتَ فِي كِتَابِ اللَّهِ- وَ نَمِيرُ أَهْلَنا. وَفِي رِوَايَةٍ أُخْرَى قَالَ: لِأَنَّ مِيرَةَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْ عِنْدِهِ يَمِيرُهُمُ الْعِلْمَ. از احمد بن عمر نقل شده است که گفت: از حضرت امام موسی کاظم علیه السلام پرسیدم که چرا حضرت علی علیه السلام امیر المومنین نامیده شد؟ آن حضرت فرمودند: چرا که ایشان روزی‌رسان و رازق علم به مومنین است؛ مگر در کتاب خدا (سوره یوسف، آیه ۶۵) نخوانده‌ای که: «ما خاندان خویش را اطعام خواهیم کرد». و در روایت دیگری فرمودند: چرا که روزی و خوراک مومنان نزد اوست و او به ایشان خوراک دانش می‌دهد. الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۴۱۲، حدیث ۳، چاپ دار الکتب الاسلامیة .
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
امام كاظم علیه السلام فرمودند: هردو نفر (عمر و ابابکر) کافرند نفرین و لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند همیشه حیله باز و اهل شک و ریب و نفاق بودند تا ملائکه عذاب, آنها را قبض روح و به جایگاه ذلت و خواری در دارالمقام (دوزخ) فرستادند. اصول کافی ج 8 ص 125 ح95
شيخ طوسى و ديگران گفته اند كه در روز هجدهم ماه رجب، ابراهيم، پسر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله از دنيا رفت، پس حزن و اندوه و لعن بر آنها كه در اين مصيبت شماتت كردند مناسب است، خصوصا عايشه-عليها اللعنة- زاد المعاد (مجلسی) صفحه 58 . بر تمامی دوستدارن سقیفه تا ابد لعنت
حرم حضرت عباس علیه السلام ممنونتم زائر
قالت زینب سلام الله علیها فی یوم عاشورا: لَيْتَ السَّمَاءَ أَطْبَقَتْ عَلَى الْأَرْضِ وَ لَيْتَ الْجِبَالَ تَدَكْدَكَتْ عَلَى السَّهْلِ. حضرت زینب سلام الله علیها پس از مشاهده حملات دشمن به امام حسین علیه السلام فرمود: ای کاش آسمان خراب می شد و بر زمین می افتاد و کاش کوهها از هم می پاشید و بر روی بیابانها پراکنده می شد. لهوف/ص125
قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:‏ يَا عِبَادَ اللَّهِ فَاحْذَرُوا الِانْهِمَاكَ فِي الْمَعَاصِي- وَ التَّهَاوُنِ بِهَا فَإِنَّ الْمَعَاصِيَ يَسْتَوْلِي بِهَا الْخِذْلَانُ عَلَى صَاحِبِهَا- حَتَّى يُوقِعَهُ فِيمَا هُوَ أَعْظَمُ مِنْهَا، فَلَا يَزَالُ يَعْصِي وَ يَتَهَاوَنُ وَ يَخْذُلُ- وَ يُوقِعُ فِيمَا هُوَ أَعْظَمُ مِمَّا جَنَى- حَتَّى يُوقِعَهُ فِي رَدِّ وَلَايَةِ وَصِيِّ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله وَ دَفْعِ نُبُوَّةِ نَبِيِّ اللَّهِ، وَ لَا يَزَالُ أَيْضاً بِذَلِكَ «4» حَتَّى يُوقِعَهُ فِي دَفْعِ تَوْحِيدِ اللَّهِ، وَ الْإِلْحَادِ فِي دِينِ اللَّهِ حضرت محمد صلی الله علیه و آله: اي بندگان خدا! از غرق شدن در گناهان و كوچك شمردن آنها بپرهيزيد؛ چرا كه به دنبال ارتكاب گناه، پستي چنان بر جان گناهكار چيره مي شود كه او را در گناهي بزرگ تر مي اندازد؛ او هم چنان گناه مي كند و آن را كوچك مي شمارد و پست مي شود و در گناهي بزرگ تر مي افتد تا اينكه می افتد در رد ولايت وصي رسول خدا (صلي الله عليه و آله) و سرباز زدن از نبوت پيامبر خدا (صلي الله عليه و آله) و همچنان در اين پستي مي ماند تا اين كه يگانگي خداوند را انكار مي كند و در دين خدا كفر مي ورزد. تفسیر الصافي/ج‏1/ص137 تفسیر البرهان/ج‏1/ص228
عَنِ الرِّضَا (صلوات الله علیه) قَالَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) یَقُولُ: لَا تَعْجَلُوا عَلَی شِیعَتِنَا إِنْ تَزِلَّ لَهُمْ قَدَمٌ تَثْبُتْ لَهُمْ أُخْرَی امام رضا صلوات الله علیه فرمود: امام باقر (صلوات الله علیه) می فرمود: «درباره شیعیان ما شتاب مکنید؛ اگر یک پای آنها بلغزد، پای دیگرشان ثابت است.» بحار الأنوار جلد 65 صفحه 199 باب 20 حدیث۱
امیرالمومنین صلوات الله علیه: أفضَلُ الخَلقِ أقضاهُم بِالحَقِّ ، وأحَبُّهُم إلَى اللّه ِ سُبحانَهُ أقوَلُهُم لِلصِّدقِ . برترينِ خلق ، كسى است كه بيشتر از همه بر اساس حق ، داورى كند و محبوب ترينشان نزد خداى سبحان ، راستگوترينشان است . غرر الحكم،ح 3323
قالَ أَبُو عَبْدِالله عليه السّلام ؛ مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ ، مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا ، مَلْعُونٌ مَنْ حَدَّثَ بِهَا نَفْسَهُ. إمام صادق علیه السّلام فرمود ؛ ملعون است هر کس ریاست طلبی کند ، ملعون است هر کس برای ریاست تلاش نماید ، ملعون است هر کس در ذهن خود حدیث نفس ریاست طلبی داشته باشد. کافی ۲ / ۲۹۸ ، حدیث ۴
‍ ‍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا(علیه السلام) قَالَ رُفِعَ الْقَلَمُ عَنْ شِيعَتِنَا فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي كَيْفَ ذَاكَ قَالَ لِأَنَّهُمْ أُخِذَ عَلَيْهِمُ الْعَهْدُ بِالتَّقِيَّةِ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ يَأْمَنُ النَّاسُ وَ يُخَوَّفُونَ وَ يُكَفَّرُونَ فِينَا وَ لَا نُكَفَّرُ فِيهِمْ وَ يُقْتَلُونَ بِنَا... حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند: قلم از شیعیان ما برداشته شده ..... راوی پرسید : چگونه ؟.... حضرت فرمود: از آنها پیمان گرفته شده که در دولت باطل تقیه را رعایت کنند. مردم ایمن هستند ، ولی آنها خائف و هراسناک هستند. آنها را به جهت ولایت ما تکفیر می‌کنند ، ولی ما به جهت آنها تکفیر نمی‌شویم و آنها را به جهت (محبت و ولایت ) ما می‌کُشند... عيون أخبار الرضا(علیه السلام) شيخ الصدوق جلد : 2 صفحه : 236 .
قالَتْ سیدتنا و مولاتنا فَاطِمَةُ الزّهرا صلوات الله علیها: إنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناكَ وَ تَنْتَهي عَمّا زَجَرْناكَ عَنْهُ، قَأنْتَ مِنْ شيعَتِنا، وَ إلاّ فَلا حضرت فاطمه زهرا صلوات الله علیها می فرماید: اگر آنچه را كه ما ـ اهل بيت عصمت و طهارت ـ دستور داده ايم عمل كني و از آنچه نهي كرده ايم خودداري نمائي، تو از شيعيان ما هستي وگرنه، خير. بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء ج 68 ص 155 قِ_و_انـَفاسیِــهاَ
«پس آنگاه عتبه را ببوس و با حالت خشوع و گريه وارد شو كه آن اجازه اى است از سوى حضرات معصومين (عليهم السلام) » بحارالأنوار، ج ۹۹، ص ۱۱۶ در شرح قاموس اللّغة گفته است: عَتَبه به تحريك، آستانة در يا بالاى هر دو است» پس مقصود از عتبه، آستانة در، سطح جلوى در و چوب زيرين جلوى در ورودى زائران است. آستانه شريفه را ببوس و اين ادب براى جميع مشاهد مشرّفه است و در زيارت امير مؤمنان صلواة الله علیه كه از صفوان از امام صادق صلواة الله علیه نقل شده است و مشايخ طائفه، مفيد و سيد و شهيد و غير آنان، آن را روايت كرده اند، اين گفتار آمده است: «پس آنگاه عتبه را ببوس و پاى راست خود را بر پاى چپ خود مقدّم بدار» بحارالأنوار، ج ۹۷، ص ۲۸۳ .
از شنبه ۲۲ بمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۲ دقیقه قمر در عقرب شروع و در تاریخ سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۳:۵۹ بامداد تمام خواهد شد. در این ایام از انجام هر کار اساسی خودداری فرمایید.
امام امیرالمومنین علی صلوات الله علیه میفرمایند: مُواساةُ الأخِ في اللّه ِ عزّ و جلّ تَزِيدُ في الرِّزقِ . كمك مالى كردن به برادر دينى ، روزى را زياد مى كند . بحار الأنوار،ج 22،ص 74،ح 395 . قِ
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صلوات الله علیه: لَا يَجِدُ عَبْدٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ حَتَّى يَتْرُكَ الْكَذِبَ هَزْلَهُ وَ جِدَّهُ. حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه: بنده اي مزه ايمان را نچشد تا دروغ را ترک کند؛ شوخی اش و جدی اش (چه دروغ شوخي و چه دروغ جدي) الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 340 .
روز سرد زمستانی همه بخیر باشه
از امام سؤال شد، خیر (خوبى و خوشبختى) در چيست؟ فرمود: خیر در اين نيست كه مالت فراوان و فرزندانت زياد شوند، خوشبختى آن است كه علمت افزون گردد و حلمت زياد شود و با پرستش پروردگارت به مردم مباهات كنى و اگر نيكى كنى شكر خدا به جاى آورى و اگر بدى كنى استغفار كنى. و در دنيا جز براى دو كس خیری وجود ندارد: كسى كه گناهانى كرده و مى‌خواهد با توبه جبران كند، و كسى كه با سرعت به كارهاى نيك مشغول است. نهج البلاغه حکمت 94 .