eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
❶ وَ دَفَعَ الرَّايَةُ إلَيْهِ، فَخَرَجَ يَمْشِی كَأنَّهُ أسَدٌ، فَتَقَدَّمَ إِلَي بَابِ الْحِصْنِ وَ ضَبَطَ حَلْقَتَهُ وَ هَزَّ الْبَابَ فَارْتَعَدَ الْحِصْنُ بِأَجْمَعِهِ حَتَّي ظَنُّوا زَلْزَلَةً، ثُمَّ هَزَّهُ أُخْرَی فَقَلَعَهُ وَ دَحَا بِهِ فِی الْهَوَاءِ أَرْبَعِينَ ذِرَاعاً وَ كَانَ الْبَابُ يُغْلِقُهُ عِشْرُونَ رَجُلًا مِنْهُمْ. ❷ قَالَتْ صَفِيَّةُ قَدْ كُنْتُ جَلَسْتُ عَلَي طَاقٍ كَمَا تَجْلِسُ الْعَرُوسُ فَوَقَعْتُ عَلَي وَجْهِي فَظَنَنْتُ الزَّلْزَلَةَ فَقِيلَ هَذَا عَلِيٌّ هَزَّ الْحِصْنَ يُرِيدُ أَنْ يَقْلَعَ الْبَاب. ❸ اِنَّ الْمُسْلِمِينَ لَمَّا انْصَرَفُوا مِنْ خَيْبَرَ، رَامُوا حَمْلَ الْبَابِ، فَلَمْ يُقِلَّهُ مِنْهُمْ إِلَّا سَبْعُونَ رَجُلًا. ❹ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ؛ لَقَدْ حَمَلْتَ مِنْهُ ثِقْلًا؟ فَقَالَ مَا كَانَ إِلَّا مِثْلَ جُنَّتِيَ الَّتِي فِي يَدِي فِي غَيْرِ ذَلِكَ الْمَقَامِ. ❶ پیامبر (صلی الله علیه و اله) هنگامی که پرچم را به حضرت علی (علیه السلام) سپرد، حضرت (علیه السلام) مثل شیر غرّان حمله‌ور شدند و بعد از کشتن مرحب خیبری، نزديک درب قلعه شد و حلقه در را گرفت و آنچنان تكان داد که از لرزش قلعه، اهل خیبر گمان كردند زلزله شده، سپس بار ديگر درب را تكان داد و از جای کند و حدود ۵۰ متر به طرف آسمان پرتاب كرد. آنهم دری که برای بستن آن، ۲۰ نفر به یکدیگر کمک می‌کردند. ❷ صفيه ملکه خیبریه می‌گويد؛ من مانند عروسان، بر تخت نشسته بودم كه با صورت به زمين افتادم و گمان كردم كه زلزله شده، سپس خبر دادند که اين علی (علیه السلام) ست كه درب قلعه را تکان می‌دهد تا از جای بکند. ❸ وقتی كه مسلمانان از فتح خيبر بازگشتند، خواستند آن در را بردارند و حدود ۷۰ نفر به هم کمک کردند، اما نتوانستند حتی آن را تکان دهند. ❹ بعد از اتمام جنگ، مردی از حضرت امیر (علیه السلام) سوال کرد، از کندن و حمل درب خیبر، احساس سنگينی زیادی نمودی؟ حضرت فرمودند؛ سنگینی آن، از سپری که در جنگ به دست می‌گیرم، بیشتر نبود. √ منابع فقط از اهل تسنن؛ 📚الكتاب ابن ابی شیبة، ج ۶، ص ۳۷۴ 📚دلائل النبوة، ج ۴، ص ۲۱۲ 📚تاريخ بغداد، ج ۱۱، ص ۳۲۴ 📚تاريخ ابن عساکر، ج ۴۲، ص ۱۱۱ 📚لسان الميزان، ج ۴، ص ۱۹۶ 📚المقاصد الحسنة، ج ۱، ص ۴۷۸ 📚تاريخ الخلفاء، ج ۱، ص ۱۶۷ 📚مرقاة المفاتيح، ج ۱۱، ص ۲۴۵ 📚سمط النجوم، ج ۳، ص ۶۶ 📚كشف الخفاء، ج ۱، ص ۴۳۸ 📚مسند حنبل، ج ۶، ص ۸ 📚کتاب المغازی، ج ۲، ص ۱۲۸ 📚تاريخ الطبری، ج ۲، ص ۱۳۷ 📚الكشف و البيان، ج ۹، ص ۵۱ 📚السيرة النبوية، ج ۳، ص ۳۵۹ 📚البداية و النهاية، ج ۴، ص ۱۸۹ 📚تاريخ دمشق، ج ۴۲، ص ۱۱۰ 📚نهاية الأرب، ج ۱۷، ص ۱۸۰ 📚تاريخ الاسلام، ج ۲ ص ۴۱۱ 📚تاريخ ابن الوردی، ج ۱، ص ۱۲۰ 📚فتح الباری، ج ۷، ص ۴۷۸ 📚مجمع الزوائد، ج ۶، ص ۱۵۲ 📚الجواهر الحسان، ج ۹، ص ۵۱ 📚سبل الهدی و الرشاد، ج ۵، ص ۱۲۸ 📚السيرة الحلبية، ج ۲، ص ۷۳۷ 📚اللآلی المنثورة، ج ۱، ص ۱۶۶ 📚تاريخ مختصر الدول، ج ۱، ص ۴۸ 📚حدائق الأنوار، ج ۱، ص ۳۳۸ 📚السنة، الشیبانی، ج ۲، ص ۶۴۶ 📚تاريخ اليعقوبی، ج ۲، ص ۵۶ 📚مفيد العلوم، ص ۹ 📚مفاتيح الغيب، ج ۲۱، ص ۷۷ 📚الجوهرة، ج ۱، ص ۲۹۸ 📚شرح نهج البلاغة، ابی الحدید، ج ۱، ص ۲۰ 📚الرسائل، ابن تیمیة، ج ۱۸، ص ۳۶۲ 📚الصواعق المحرقة، ج ۲، ص ۳۵۲ 📚بريقة محمودية، ج ۲، ص ۹ این ملطب کپی شده . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️آب ولرم یک لیوان ▫️جوش شیرین ق م خ ▫️نشاسته ق م خ ▫️ نمک ق م خ +همه رو خوب مخلوط کنید و با آن هر روز سه مرتبه قرقره نمایید و مقدار کمی از آن قورت دهید تا بهبودی سریعاً حاصل گردد. ان شاء الله دو روزه گلو درد می افته. ق م خ= قاشق مرباخوری
امام کاظم(علیه السلام) فرمود : لقمان به فرزندش گفت : ...داخلِ دنیا طوری وارد نشو که به آخرتت ضَرر بزند و دنیا را طوری رها نکن که سَربار و نیازمند مَردم شوی... قال الامام الکاظم علیه السلام: قال لقمان لابنه ...لَا تَدْخُلْ فِیهَا دُخُولًا تُضِرُّ فِیهَا بِآخِرَتِکَ وَ لَا تَرْفُضْهَا فَتَکُونَ عِیَالًا عَلَی النَّاسِ... بحارالانوار؛ جلد ۱۳، صفحه ۴۱۶
حضرت امام کاظم صلوات الله علیه : حضرت رسول صلی الله علیه و آله را کفران نعمت میکردند و شکر احسان بر قریشی و عربی و عجمی داشتند ، لیکن چه کس معروف و نیکی اش بر خلق ، بیشتر از آن حضرت بود؟ همچنین ما اهلبیت( علیهم السلام) را کفران میکنند و شکر نیکی و احسان ما را مرعی نمی دارند. نیکان مومنان نیز چنینند که احسان ها و نیکی های ایشان را کسی شکر نمیکند. بحار الانوار جلد ۶۷ صحفه ۲۶۰ حدیث ۲ اهل ایمان بسیار در حدیث تدبر کنید و هیچگاه از احسان و نیکی و خیرخواهی خسته نشوید.
دلیل عدم ازدواج دختران امام کاظم علیه السلام در اصول كافي آمده است كه حضرت امام موسي بن جعفر (علیهما السلام) كار شوهر كردن و شوهر دادن دخترانش را به پسرش حضرت امام رضا سلام‌ الله علیه واگذار كرد و فرمود: اگر علي (سلام الله علیه)خواست آنان را شوهر مي دهد و اگر نخواست شوهر نمي دهد. و جز پسرم علي (علیه السلام)هيچ كس حق ندارد دخترانم را شوهر بدهد . نه برادران ديگرشان، نه عموهايشان و نه سلطان وقت حق ندارند در امر ازدواج دخالت كنند.  كافي جلد اول ، صحفه 316، حديث 15 بر اساس اين ، نمي توان گفت كه امام موسي بن جعفر(علیهما السلام) وصيت به عدم ازدواج كرده ، بلكه كرده كه امر ازدواج دخترانش به امام رضا سلام‌ الله علیه مربوط است و ديگران حق دخالت ندارند. نکته بعدی از ديدگاه برخي محققان و کارشناسان دینی ، خفقان شديد هاروني باعث شد كه دختران امام موسي بن جعفرعلیهما السلام نتوانند ازدواج كنند و در عصر هارون لعنت الله علیه و ستم به جايي رسيد كه كسي جرأت نداشت به خانه امام موسي بن جعفر علیهما السلام رفت و آمد كند . اگر كسي نتواند به خانه امام رفت و آمد داشته باشد، به طور يقين نمي تواند خيال دامادي آن حضرت را در سر بپروراند. بايد بگوييم كه مي خواست كاري كند كه نسل امام موسي بن جعفر علیهما السلام كم گردد و يكي از راه هاي اين، جلوگيري از زنان و دختران اين خاندان است و بطور طبيعي اگر دختران و زنان شوهر نكنند، نسل آل علي(علیه السلام) كم مي گردد و كمي اين نسل براي دستگاه خلافت بسيار بود و علت كشتار آن همه هم مي تواند همين باشد كه اين نسل بر افتد. زندگانی کریمه اهل بیت علیهم السلام ص۱۵۰ حقیر سراپا تقصیر میگوید: نمیتوان عدم ازدواج دختران امام کاظم صلوات الله علیه را منحصر در دو مطلبِ وصیت به انحصار امر ازدواج به دست حضرت رضا صلوات الله علیه و یا خفقان شدید حکومت هارونی نمود ، بلکه به نظر این کمترین ، باتوجه به بعضی احادیث در بیان حفظ هم کفو بودن طرفین در امر ازدواج ، میتوان گفت دلیل سوم در عدم ازدواج این مخدرات ، نبودن هم کفو و هم طراز و هم شان بوده است بالاخص در باب مخدره جلیله حضرت معصومه سلام الله علیها. فداءالحسین علیه السلام ۲۴ رجب ۱۴۴۵
عظم الله اجورنا و اجورکم بیست و پنجم رجب سالروز شهادت حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر صلوات الله علیهما تسلیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«محمد بن‌ شمس‌ الدین‌ معروف به ابن حجر مکی»(۱۵۰۳ق) یکی‌ از علمای‌ سنی مذهب در حدیث‌ و فقه‌ شافعی‌ که در رد شیعه کتاب نوشته است و وقتی در معرفی ائمه اطهار(علیهم السلام) به می رسد، می گوید : «يُدْعَى بِبَابِ قَضَاءِ حَوَائِجِ المُومِنِینَ أَی أَهْلِ سُنَّةِِ» اهل سنت از موسی بن جعفر(علیهما السلام) به عنوان «باب الحوائج» یاد می کردند. و در عبارتی دیگر آمده است؛ «کَانَ مَعْرُوفَاً عِنْدَ أَهْلِ الْعَرَاقِ بِبَابِ قَضَاءِ الْحَوَائِج عِنْدَاللهِ» موسی بن جعفر(علیهما السلام) در عراق به «باب الحوائج» معروف بود. الصّواعق المحرقه ابن حجر مکی، ج۲، ص۵۹۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام ...عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: «إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ جَاءَتْ إِلَى أَبِي طَالِبٍ لِتُبَشِّرَهُ بِمَوْلِدِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ أَبُو طَالِبٍ: «اِصْبِرِي سَبْتاً أُبَشِّرْكِ بِمِثْلِهِ إِلاَّ اَلنُّبُوَّةَ.»» وَ قَالَ: «اَلسَّبْتُ ثَلاَثُونَ سَنَةً وَ كَانَ بَيْنَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ثَلاَثُونَ سَنَةً.» الکافي، ج۱، ص۴۵۲ از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: «به‌راستی که فاطمه بنت‌اسد (مادر امیرالمؤمنین)، نزد (شوهرش) ابوطالب رفت تا او را به ولادت پیامبر (صلوات‌الله‌علیهم) بشارت دهد. ابوطالب به او گفت: «به‌اندازه یک ″سَبت″ صبر کن؛ که تو را به (مولودی) بشارت می‌دهم که مثل او است، جزاین‌که نبوت ندارد.»» امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «″سَبت″، سی سال است و (فاصله‌ی سنیِ) میان رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) سی سال بود.» توجه؛ حضرت ابوطالب چهار پسر داشت که فاصله سنی میان هریک از آن‌ها با پسر بعدی، ده سال بوده است؛ «طالب» پسر اول بوده است و حضرت ابوطالب به‌واسطه‌ی او به این کنیه نامیده شده است. پسر دوم «عقیل» است که ماجراهایی از او شنیده‌اید. پسر سوم «جعفر» بوده که نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین برادر حضرت امیر به ایشان بوده و پسر چهارم نیز حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام است. اشاره‌ی ایشان به این‌که فرزندشان امیرالمؤمنین «مثلِ» پیامبر (صلوات‌الله‌علیهم) است، شبیه این فرمایش خداوند در آیه شریفه مباهله است: «فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ»[آل‌عمران:۶۱]؛ «(ای پیامبر!) هرکس بعد از این‌که علمی به تو داده شد، درباره او (حضرت عیسی) با تو محاجّه کرد، (به آن‌ها) بگو: «بیایید. پسرانتان را و پسرانمان را، و زنانتان را و زنانمان را، و خودتان را و خودمان را (نیز) فرا بخوانیم. سپس (دو گروه) یکدیگر را نفرین کنیم. پس لعنت خداوند بر دروغ‌گویان.»» همان‌طور که می‌دانید این آیه در خصوص مسیحیان نجران نازل شده است که در برابر رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ادعای حقانیت داشتند و حضرت به دستور خداوند با آن‌ها مباهله کردند. مباهله، درخواست لعن و نفرین یکدیگر از خداوند است برای اثبات حقانیت، و بین دو گروه که هر دو ادعای حقانیت دارند، رخ می‌دهد. شیعه و سنی نقل کرده‌اند که پیامبر در اجابت به فرمان خداوند، در این صحنه تاریخی، امیرالمؤمنین، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین (صلوات‌الله‌علیهما) را برای همراهی خود فرا خواندند. بنابراین امام حسن و امام حسین، به‌عنوان پسران رسول خدا، حضرت زهرا، به‌عنوان زنان ایشان، و حضرت امیر به‌عنوان نفس (جانِ) ایشان در این مواجهه حاضر شدند. این‌که حضرت امیر، نفس و جان و خودِ پیامبر عنوان گرفته‌اند، در میان شیعه و اهل‌سنت، از فضایل ایشان محسوب می‌شود و نشان از نزدیکی جایگاه ایشان به پیامبر (صلوات‌الله‌علیهما) دارد. همان مقام، با این تفاوت که ایشان پیامبر نیستند. از فرزند احمد بن حنبل (چهارمین پیشوای مذهبی اهل سنت) نقل شده است که وقتی از پدرش پرسیدند برترین اصحاب پیامبر چه کسانی هستند، افرادی را نام برد، اما از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نامی به میان نیاورد. وقتی علت را جویا شدند، با استناد به همین آیه، پاسخ داد: علی بن ابی‌طالب از اصحاب نیست، او نفس پیغمبر است. .
عریضی گوید : در سینه ام نقش بست و افتاد که روزهایی که روزه گرفته می شود، چه روزهایی است! پس قصد مولایمان علی بن محمد(امام هادی علیه السلام) نمودم در حالیکه آن حضرت در صُرْیا(روستائی در جنوب شرقی مدینه که به‌ گفته ابن شهر آشوب در المناقب ج4 ص382، از بناهای امام کاظم علیه السلام بوده است و نیز زادگاه امام هادی می باشد)، بود و این موضوع را برای احدی از خلق اللَّه آشکار نکردم. پس بر امام وارد شدم. وقتی چشم حضرت به من افتاد، فرمود : ای ابا اسحاق! تو آمده ای که از من در مورد ايام (خاصی) که در آن روزه گرفته می شود سؤال کنی! و آنها چهار روز است : اولین آنها روز بیست و هفتم رجب است، روزی که اللَّه تعالی، محمّد (صلّی الله علیه و آله) را رحمتی برای جهانيان به سوی خلق خود فرستاد( مبعث ) و روز ولادت ایشان (حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله) که روز هفدهم ربیع الأول است و روز بیست و پنجم ذی القعده که کعبه در آن روز گسترده گردید( روز دحو الأرض ) و روز غدیر ( عید غدیر ) که رسول الله صلی الله علیه و آله برادرش علي صلوات الله علیه را به عنوان عَلَم و إمام بعد از خود برای مردم نصب نمود! عریضی گوید :من گفتم :راست فرمودید فدایت شوم! من برای همین قصد شما نمودم و شهادت می دهم که شما حجت اللَّه بر خلق او هستید! التهذيب ج۴ص۳۰۵
طالب علیه السلام علامه مجلسی (رحمه الله) در شرح حدیث بشارت حضرت ابو طالب (علیه السلام) به حضرت فاطمه بنت اسد (علیها السلام) که سی سال بعد از مولود پیامبر (صلی الله علیه و آله) صاحب فرزندی خواهد شد که مثل پیامبر است مگر در نبوت؛ می‌نویسد: یدل علی تقدم ایمان أبی طالب و أنه کان من الاوصیاء و امینا علی أسرار الانبیاء. این روایت دلالت می‌کند بر تقدم ایمان حضرت ابو طالب (علیه السلام) و اینکه از اوصیاء بودند و امین بر اسرار انبیاء بودند. مرآة العقول، تألیف علامه مجلسی، جلد ۵، صفحه ۲۷۸، چاپ دار الکتب الاسلامیة .
علیه السلام امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید : لَوْ شَفَعَ أَبِي فِي كُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ اَلْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اَللَّهُ فِيهِمْ، أَبِي يُعَذَّبُ بِالنَّارِ وَ اِبْنُهُ قَسِيمُ اَلنَّارِ ! اگر پدرم براى هر گناهكارى بر روى زمين ميانجيگرى كند خداوند شفاعت او را دربارۀ آنان مى‌پذيرد،آيا پدر من به آتش عذاب مى‌شود درحالى‌كه پسر او تقسيم‌كنندۀ آتش است‌؟! الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۳۰۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 عید است و هوا شمیم جنت دارد نام خوش مصطفی حلاوت دارد 🌸 با عطر گل محمدی و این محفل ما عجب طراوت دارد 🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد🌺 🌸وعجل فرجهم والعن اعدائهم🌸 🌹 عید مبعث مبارک باد https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رُوِیَ عَنْ عَلیٍّ عليه‌السلام قال: عَلَيْكُمْ بِلُزُومِ الْعِفَّةِ وَ الْأَمَانَةِ فَإِنَّهُمَا أَشْرَفُ مَا أَسْرَرْتُمْ وَ أَحْسَنُ مَا أَعْلَنْتُمْ وَ أَفْضَلُ مَا ادَّخَرْتُمْ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند: بر شما باد به ملازمت عفّت و امانت. به درستی این دو خصلت، شریف‏ترین چیزی است که شما در پنهان دارید، زیباترین چیزی است که آشکار می‌کنید و با فضیلت‌ترین چیزی است که ذخیره می‌کنید. مستدرک‌الوسائل جلد۱۱، صفحه۲۷۵ .
حضرت ولیّ عصر صلوات الله علیه و عَجَّلَ اللهُ تعالی فَرَجَه فرمود ؛ ثمََّ بَعَثَ مُحَمَّداً صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ رَحمَةً لِلعالَمينَ ، و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ ، و خَتَمَ بِهِ أنبِياءَه. خداوند ، محمّد صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ را برانگيخت تا رحمتی برای جهانيان باشد ، و نعمت خود را بواسطه او تمام كرده ، و نبوّت را بواسطه او ختم نمود. بحارالأنوار ۵۳ / ۱۹۴ ، سطر ۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیست و هشتم رجب سال ۶۰ چه گذشت؟ علّامه مجلسی رحمه الله مینویسد ؛ إبن قولویه به سند معتبر از إمام محمّد باقر علیه السّلام روایت کرده است که چون حضرت امام حسین علیه السّلام اراده نمود که از مدینة طیّبة بیرون رود ، مخدّرات بنی هاشم جمع شدند و صدا به نوحه و زاری بلند کردند . آن امام مظلوم چون ناله و بی قراری ایشان را مشاهده نمود فرمود شما را به خدا سوگند می‌دهم که صبر پیشه آورید و دست از جزع و بی تابی بردارید . آن محنت زدگان جگر سوخته گفتند که ای سیّد و سرور ما چگونه خود را از گریه و زاری منع کنیم و حال آنکه مثلِ تو بزرگواری به حسرت و ناکامی از میان ما می‌رود ، و ما بی کسان را غریب و تنها می‌گذارد؟؟!! .... به خدا سوگند که این روز نزد ما مانند روزی است که حضرت رسالت از دنیا رفت ، و مانند روزی است که حضرت فاطمه علیها السّلام شهید شد ، و مانند روزی است که أمیر المؤمنین علیه السّلام به رتبه شهادت رسید ..... خدا جان ما را فدای تو گرداند ای محبوب قلوب مؤمنان ، و ای یادگار بزرگواران . ..... پس آن مخدّرات حجرات طهارت و سیادت ، هم آواز گردیده مرثیّه‌های جانسوز در مصیبت آن حضرت خوانده و اشکهای خونین به رویِ گلگون خود جاری گردانیدند ، و آن جانِ جهان را وداع نمودند . جلاء العیون / باب ۵ ، فصل ۱۲
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللهِ عَلَيْهِ السَّلَام قَالَ: إِذَا کَانَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ، نَادَی مُنَادٍ مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ: یَا وَفْدَ الْحُسَیْنِ عَلَيْهِ السَّلَام، لَا تُخْلُوا لَیْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ مِنْ زِیَارَةِ الْحُسَیْنِ عَلَيْهِ السَّلَام، فَلَوْ تَعْلَمُونَ مَا فِیهَا، لَطَالَتْ عَلَیْکُمُ السَّنَةُ حَتَّی یَجِیءَ النِّصْفُ. حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: وقتی روز اوّل شعبان می‌رسد، ندا دهنده‌ای از عرش صدا می‌زند: ای دوستداران حسین علیه‌السّلام، زیارت امام حسین علیه‌السّلام در شب نیمهٔ شعبان را از دست ندهید، چرا که اگر می‌دانستید زیارت امام حسین علیه‌السّلام در نیمهٔ‌ شعبان چه فضیلتی دارد، تمام سال منتظر می‌ماندید تا این شب فرا برسد و به زیارت آن‌حضرت بروید. بحارالأنوار، ج ۹۸، ص ١٠١، ح ۲۶ به نقل از کتاب شریف وسائل الشّيعة، ج ۱۰، ص ۳۶۷ اعزه کانال اگر قصد درک زیارت با فضیلت و عظیم نیمه شعبان رو دارید از الان بفکر مهیا کردن توشه سفر باشید . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلوات الله علیک یا اباالحسن الرضا ممنونتم زائر ، زیارتت قبول متاسفانه امسال ماه رجب بعلت بی تدبیری و احساسی عمل کردن ، توفیق زیارت رجبیه حضرت امام رضا صلوات الله علیه از دستم رفت.😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در نقلی آمده است: حضرت مولانا سیدالشهداء عَلَيْهِ‌السَّلَام آماده خروج از مدینه بود تا اینکه نیمه‌های شب، در دل تاریکی بالای سر قبر مطهر مادرش فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها آمد تا با آن وداع کند؛ بر سر قبر مطهر ایستاد و اینگونه مادر را خطاب نمود: السّلامُ عليكِ يا أُمّاه، حُسَينُكِ جاءَ لِوِداعِك و هذهِ آخرُ زيارتِهِ إيّاكِ. سلام بر تو ای مادرجان! حسینت آمده تا با شما وداع کند. و این آخر زیارت حسین (علیه‌السلام) ، از قبر شماست. ناگه از درون قبر ندا آمد: وَ عَليكَ السّلامُ يا مَظلومَ الأُمِّ و يَا شَهيدَ الأُمّ و يا غَريبَ الأُمّ. سلامِ مادر به تو ای مظلومِ مادر؛ سلامِ مادر به تو ای شهیدِمادر ؛ سلامِ مادر به تو ای غریبِ مادر با شنيدن اين جواب، قطرات اشک از چشمان مبارک ابی‌عبدالله علیه‌السلام جاری گشت و به سمت قبر مطهر امام حسن علیه‌السلام راهی شد و همین‌گونه، قبر برادر را زیارت نمود و قریب به طلوع فجر بود که به خانه برگشت. معالي السّبطين، ج۱ ص۲۱۲ .
[المحاسن] عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ شَجَرَةَ عَنْ عُبَیْدِ بْنِ زُرَارَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ: مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لَهُ مِنْ إِیمَانِهِ أُنْساً یَسْكُنُ إِلَیْهِ حَتَّی لَوْ كَانَ عَلَی قُلَّةِ جَبَلٍ لَمْ یَسْتَوْحِشْ إِلَی مَنْ خَالَفَهُ. از زراره روایت شده است که شنیدم امام صادق علیه السلام می‌فرمودند: هیچ مؤمنی نیست مگر آنکه خداوند از ایمانش برایش همدمی سازد که با او آرامد (خداوند ایمان را همدم و آرامش بخش او قرار می دهد) اگر چه بر فراز کوهی باشد هراس ندارد از مخالف خود . بحارالأنوار ٫ جلد 64 ٫ صفحه 148 .
از حضرت صلوات الله علیه روایت شده است که در وصف فرمودند: «مؤمن چگونه مؤمن نامیده شود در حالى كه از قسمت و تقدیرش، ناراضى است و مقام و منزلت خود را كوچک و حقیر مى‌شمارد، با اینکه خداوند برایش چنین تقدیر کرده است؟! و من براى كسى كه جز رضاى خداوند در دلش خطور نكند ضمانت می‌کنم که هرگاه خدا را بخواند، دعايش مستجاب شود.» «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: لَقِيَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ علیه‌السلام عَبْدَ اللَّهِ بْنَ جَعْفَرٍ فَقَالَ يَا عَبْدَ اللَّهِ كَيْفَ يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً وَ هُوَ يَسْخَطُ قِسْمَهُ‌ وَ يُحَقِّرُ مَنْزِلَتَهُ وَ الْحَاكِمُ عَلَيْهِ اللَّهُ وَ أَنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ يَهْجُسْ فِي قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ يَدْعُوَ اللَّهَ فَيُسْتَجَابَ لَهُ.» کافی (شیخ‌کلینی)، ج۲، ص۶۲، ح۱۱ مشکاة الأنوار (شیخ‌طبرسی)، ص۳۴