eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂رضا شوید🍂 🔸لاتَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآخِرِ یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الإِیمانَ وَ أَیَّدَهُمْ بِرُوح مِنْهُ وَ یُدْخِلُهُمْ جَنّات تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهارُ خالِدِینَ فِیها رَضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ....... (مجادله/۲۲) ⚡️مقام رضا، بالاتر از مقام تسليم است، يعني بنده نه فقط تسليم مقدرات الهي و امر و نهي اوست، بلكه در دل نيز به آن راضي است و از سر رضايت آن را مي‌پذيرد. ⚡️کسی که از خدا راضی باشد و به خداوند اعتراض نکند، خدا نیز از او راضی خواهد شد. ⚡️طبق این آیه، یکی از راههای رسیدن به مقام رضا، تولّی و تبرّی است. ✅امام رضاعليه السلام فرمود: «كمال الدين ولايتنا والبرائة من عدونا» كمال دين، در پذيرش ولايت ما و دوری از دشمنان ماست. @Targomeh
📸 ✨انَّآ انزَلنَهُ قُرآنًا عَرَبِيا لَّعَلَّكُم تَعقِلُونَ 💭ما آن را قرآنی عربی نازل کردیم، شاید شما درک کنید (و بیندیشید)!(یوسف/۲) ❀࿇⊱  ⃟⃟⃟⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟ ⃟ ⃟ ⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟ ⃟⃟⃟⃟⃟⃟  ⊰࿇❀ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چند آيه زيبا : گفتم: خدا آخه این همه سختی؟ چرا؟ گفت: «انَّ مع العسر یسرا» "قطعا به دنبال هر سختی، آسانی است.(انشراح/6) * گفتم: واقعا؟! گفت: «فإنَّ مع العسر یسرا» حتما به دنبال هر سختی، آسانی است.(انشراح/7) * گفتم: خب خسته شدم دیگه... گفت: «لاتـقـنطوا من رحمة الله» از رحمت من ناامید نشو.(زمر/53) گفتم: انگار منو فراموش کردی! گفت:«اذکرونی اذکرکم» منو یاد کن تا یادت باشم. * گفتم: تا کی باید صبر کرد؟! گفت: « وَ ما یدریک لَعلَّ السّاعة تکون قریبا» تو چه می دانی، شاید موعدش نزدیک باشد.(احزاب/63) «انّی اعلم ما لاتعلمون» من چیزایی میدونم که شما نمی دونید.(بقره/ 30) * گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای من کوچک، خیلی دوره! تا اون موقع چی کار کنم؟ گفت: « و اتّبع ما یوحی الیک و اصبر حتی یحکم الله» حرف هایی که بهت زدمو گوش کن، و صبر کن ببین چی حکم می کنم. (یونس/ 109) ناخواسته گفتم: الهی و ربّی من لی غیرک (خدایا آخه من غیر تو کیو دارم؟!) گفت: «الیس الله بکاف عبده» من هم برای تو کافی ام.(زمر/36) @Targomeh
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃✨✨ 🌺✨ 🌷 دانستنی های قرآنی 🌷 ✅ تعداد فرشتگان عذاب براي اهل جهنم ۱۹ نفر هستند که در آيه ۳۰ سوره مدثر به آن اشاره شده است. 🔹عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ سوره مدثر آیه ۳۰ @Targomeh 🌺✨    🍃✨✨     🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢🟢 🧔‍♂ ‌.... ادامه 🟤 ابوذر در هم ساکت ننشست و خطاب به عثمان بن عفان گفت : از مردم فقط به این مقدار راضی نباشید که یکدیگر را آزار ندهند ؛ بلکه باید آنان را وادارید تا بذل کنند و پرداخت کننده زکات فقط نباید به دادن آن بسنده کند ؛ بلکه باید به همسایه و برادران احسان کند و با خویشان داشته باشد . 🔵 کعب الاحبار که در آن حضور داشت ، در پاسخ ابوذر گفت : کسی که واجب را داده ، آنچه بر او واجب بوده ادا کرده است و دیگر چیزی بر عهده او نیست . 🟤 ابوذر با خود بر سر او کوفت و گفت : ای یهودی زاده ! تو را چه و این گونه مطالب ..... 🔵سخنان او یا نزدیک به صریح است که همه انفاق‌ها را نمی‌دانسته . 🟤 اینکه برخی گفته‌اند : ابوذر به خود عمل می‌کرد و می‌گفت دارایی‌های زاید بر مقدار ضرورت باید در راه خدا شود ، درست نیست . 🔵 ابوذر می‌گفت : آنچه را می‌گویم ،‌ از خدا و یا خلیل خودم شنیده‌ام . 🟤 اعتراض او به و پافشاری بر حقیقت دینداری و پارسایی ،‌ موجب تبعیدش به شد ؛ محلی که آن را هیچ خوش نداشت . این قضیه ، بحث‌های فراوانی را در تاریخ و کلام برانگیخت . 🔵 برخی در صدد برآمدند تا رفتن به را به میل ابوذر نشان دهند ؛ با این توجیه که او را دوست می‌داشت و فقط برای گریز از اعرابی شدن که پیامبر صلی الله علیه و آله آن را بد شمرده بود ، به رفت و آمد داشت . ادامه دارد ..... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا لِجَنْبِهِ أَوْ قاعِداً أَوْ قائِماً فَلَمَّا كَشَفْنا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنا إِلى‌ ضُرٍّ مَسَّهُ كَذلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «یونس‌آیه12» وهنگامى كه ضررى به انسان برسد، در حالى كه به پهلو خوابيده يا نشسته و يا ايستاده است، ما را مى‌خواند، ولى چون ضرر را از او برطرف ساختيم، چنان به راه خود مى‌رود كه گويى هرگز ما را براى گرفتارى كه به وى رسيده بود، نخوانده است! اين‌گونه براى اسرافكاران، عملكردشان زيبا جلوه مى‌كند. وَ لَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ وَ ما كانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ «یونس آیه13» وهمانا ما امّت‌هاى پيش از شما را چون ستم كردند، هلاك كرديم. (زيرا) پيامبرانشان براى آنها معجزات آوردند، ولى آنها ايمان نياوردند. ما اين گونه گروه تبهكاران را كيفر مى‌دهيم. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا لِجَنْبِهِ أَوْ قاعِداً أَوْ قائِماً فَلَمَّا كَشَفْنا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنا إِلى‌ ضُرٍّ مَسَّهُ كَذلِكَ زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ «یونس‌آیه12» وهنگامى كه ضررى به انسان برسد، در حالى كه به پهلو خوابيده يا نشسته و يا ايستاده است، ما را مى‌خواند، ولى چون ضرر را از او برطرف ساختيم، چنان به راه خود مى‌رود كه گويى هرگز ما را براى گرفتارى كه به وى رسيده بود، نخوانده است! اين‌گونه براى اسرافكاران، عملكردشان زيبا جلوه مى‌كند. نکته ها بارها خداوند از ناسپاسى انسان گِله كرده كه در هنگام اضطرار و سختى خدا را مى‌خواند، ولى پس از حلّ مشكل، از خدا غافل مى‌شود و او را فراموش مى‌كند. پیام ها 1- ايمان به خداوند، در عمق روح انسان عجين شده و حوادث تلخ، عامل بيدارى اين وجدان وفطرت خداجوى اوست. «مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا» 2- آنان كه دعا و نيايش موسمى دارند، مورد انتقاد و كارشان بى‌ارزش است. «مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا» 3- دعا در هر حال جايز است؛ ايستاده، نشسته يا خوابيده. «لِجَنْبِهِ‌، قاعِداً، قائِماً» 4- نيايش خالصانه، سبب رفع گرفتارى است. دَعانا ... كَشَفْنا 5- رفاه، زمينه‌ى غفلت است. «فَلَمَّا كَشَفْنا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنا» 6- انسان، ناسپاس است. «مَرَّ كَأَنْ لَمْ يَدْعُنا» جلد 3 - صفحه 548 7- آنان كه خدا را فراموش كنند، زندگى مادّى در نظرشان زيبا جلوه مى‌كند. «زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ» 8- فراموش كردن الطاف خداوند، نوعى اسراف است. مَرَّ ... لِلْمُسْرِفِينَ‌ 9- هر كس در رفاه، غافل و در گرفتارى دعا كند، مسرف است. مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا ... فَلَمَّا كَشَفْنا عَنْهُ ضُرَّهُ مَرَّ ... زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ‌ 10- مرفّهان، از خودراضى‌اند. «زُيِّنَ لِلْمُسْرِفِينَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ» @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ لَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ وَ ما كانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ «یونس آیه13» وهمانا ما امّت‌هاى پيش از شما را چون ستم كردند، هلاك كرديم. (زيرا) پيامبرانشان براى آنها معجزات آوردند، ولى آنها ايمان نياوردند. ما اين گونه گروه تبهكاران را كيفر مى‌دهيم. نکته ها «قرون» جمع «قرن»، به مردمى كه در يك عصر وزمان زندگى مى‌كنند، گفته مى‌شود. پیام ها 1- ظلم وستم، زمينه‌ساز سقوط ملّت‌هاست. أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ‌ ... لَمَّا ظَلَمُوا 2- عقاب و قهر الهى، بعد از اتمام حجّت است. «أَهْلَكْنَا وَ جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّناتِ» 3- هلاكت، براى ستمگرانى است كه اميدى به ايمان و اصلاحشان نيست. «وَ ما كانُوا لِيُؤْمِنُوا» 4- در كنار تاريخ بايد فلسفه‌ى تاريخ نيز بيان شود تا مايه‌ى عبرت باشد. «1» أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ‌ ... كَذلِكَ نَجْزِي‌ 5- سنّت‌هاى الهى، همگانى و هميشگى است. «كَذلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ» «1». هلاك اقوام گذشته، تاريخ است و رمز هلاك كه ستم و جُرم است، فلسفه تاريخ. تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 549 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸و جاء سکره الموت بالحق ذالک ما کنت منه تحید🌸.آیه ۱۹ سوره ق (وسکرات مرگ براستی دررسیداین همان است که ازآن می گریختی.) براستی نباید برای این روزتوشه جمع کردوپرهیزکاری نمود.هیچ لذتی دوام ندارد. @Targomeh
راز سیلی خوردن برخی هنگام مرگ آیت الله العظمی جوادی آملی: «يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ.[۱] بزرگان اهل معرفت گفتند راز اینکه فرشتگان هنگام مرگ تبهکاران سیلی به صورت آنها میزنند، مشت به پشت اینها میزنند، این است که فرشتگانی که مأمور امور دنیای اند مشت به پشت این شخص میزنند و او را با فشار از دنیا وارد برزخ میکنند؛ می‌گویند عمری را تباه کردی و کاری نکردی ؛ فرشتگانی که مسئول امور برزخ اند میبینند این شخص با روی سیاه و دست تهی می‌آید سیلی به صورت او می زنند که عمر را تباه کردی.» [۱]سوره انفال آیه ۵۰ سروش هدایت ج۵ ص۲۵ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹افراد پیمان شکن عبارت: ینقضون عهد الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّـهِ مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ پیمان های الهی را بعد از پیمان بستن، می‌شکنند. بقره/۲۷ 🔹مطلبی که ما میدونیم ولی دیگران نمی‌دانند. عبارت: إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ من چیزی میدانم که شما نمیدانید بقره/۳۰ 🔹سئوال از اسم حضار عبارت: أَنْبِئُونِي بِأَسْماءِ هؤُلاءِ به من درباره آن اسماء خبر بده بقره/ ۳۱ @Targomeh
شنیدی میگن «هرکی داره سنگ خودشو به سینه میزنه» روز قیامت احوال همه همینطوریه قرآن میگه ✴️يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَن نَّفْسِهَا (نحل111) روزی که می آید هر کسی دنبال دفاع از خودش است @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۵۹نمل يتَوَارَى مِنَ الْقَوْمِ مِن سُوءِ مَا بُشِّرَ بِهِ أَ يُمْسِكُهُ عَلَى هُونٍ أَمْ يَدُسُّهُ فِي التُّرَابِ 🥏 به خاطر بشارت بد دختردار شدن كه به او داده شده از بین مردم متواری میشود که آیا این دختر را همراه با خفت نگه دارد یااو رادر خاک پنهان کند👹 به پنهان کردن۱ شرارت دسیسه گویند مثلا ۱مرد با۱ زن مرتکب کار بد📟 می شوند وقتی می بینند شوهر او خبردار شده به کمک آن زن برای پنهان کردن گناه شان آن مرد رابه ۱ مکان خلوت می کِشند وآن شوهر مظلوم رابه قتل کی رسانند😰 ودر بیابان اورا در زیر خروارها خاک پنهان می کنند تا با مخفی کردن اودر زیر خاک شرارت خود را پنهان کنند🔥 کلمه دس به معنی پنهان کردن زیر خاک است✅ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی گناها باعث میشه گناهای شخص مقابل بیاد تو حساب ما😳 مثلا قتل اینطوره ✴️إِنِّي أُرِيدُ أَن تَبُوءَ بِإِثْمِي وَإِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ وَذَٰلِكَ جَزَاءُ الظَّالِمِينَ 📜(مائده29) من میخوهم که تو بار گناه من و خودت را به دوش بکشیو از اهل آتش شوی و این (به دوش کشیدن بار گناه مقتول) پاداش ستمکاران(قاتلان) است اگه دقت کنید تو غیبت هم همین اتفاق میفته چون در واقع شما با غیبت چیزی مهمتر از جسم مومن رو میکشی با غیبت آبروی مؤمن رو میکشی پس طبیعیه که حکمش مثل قتل باشه 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 @Targomeh
🌺🍃🌺🍃 🍃✨✨ 🌺✨ 🌷 دانستنی های قرآنی 🌷 ✅ بزرگترين کلمه قرآن (فاسقيناکموه) مي‌باشد. 🔹وَأَرْسَلْنَا الرِّيَاحَ لَوَاقِحَ فَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَآءِ مَآءً «فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ» وَمَآ أَنْتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ سوره حجر آیه ۲۲ 🌺✨    🍃✨✨     🌺🍃🌺🍃 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢🟢 🧔‍♂ ‌.... ادامه 🟤 آلوسی با ذکر این نکته که در مواجهه با معاویه ، به ظاهر آیه تمسّک و تصور کرده که باید تمام مال بر نیاز را انفاق کرد ، می‌نویسد : 🔵 این سخن ، مورد فراوان واقع و بر ضدّ ابوذر به آیه ارث استدلال شد و به ناچار عزلت گزید و در مشاوره با ، به ربذه راهنمایی شد و تا آخر عمر در آنجا ماند . 🟤 ناسازگاری این که در پی اختیاری نشان دادن رفتن به ربذه است ، با آنچه در تاریخ آمده که هرگونه و اختیار را نفی می‌کند ، عده‌ای را به نقد عمل ابوذر و توجیه عمل عثمان کشانده است . 🔵 زهد و ابوذر موجب شد که پیامبر وی را به حضرت تشبیه کند . 🟤 او در زندگی به حداقل ممکن قناعت می‌کرد و حتی حاضر به پذیرش نبود . ابوذر گاه در می‌خوابید . 🔵 وی در حق گویی سرآمد بود ؛ چنانکه حضرت علیه السلام فرمود : امروز هیچکس جز من و ابوذر نیست که در راه خدا از دیگران نهراسد و این بر اساس عهدی بود که با پیامبر بسته بود . ادامه دارد ...... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثُمَّ جَعَلْناكُمْ خَلائِفَ فِي الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ «یونس آیه14» سپس شما را پس از (هلاكت) آنان، جانشينانى در زمين قرار داديم، تا ببينيم شما چگونه عمل مى‌كنيد. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 ثُمَّ جَعَلْناكُمْ خَلائِفَ فِي الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ «یونس آیه14» سپس شما را پس از (هلاكت) آنان، جانشينانى در زمين قرار داديم، تا ببينيم شما چگونه عمل مى‌كنيد. پیام ها 1- حكومت و تمكّن، وسيله‌ى آزمايش الهى است. جَعَلْناكُمْ خَلائِفَ‌ ... لِنَنْظُرَ 2- هر مديرى كه مسئوليّت مى‌دهد، بايد نظارت هم بكند. «جَعَلْناكُمْ‌، لِنَنْظُرَ» 3- عملكرد ما، زير نظر خداوند است. «لِنَنْظُرَ» 4- همه‌ى اقوام، نزد خدا يكسانند و قانونِ آزمايش الهى، درباره‌ى همه جارى مى‌شود. «لِنَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ» 5- سرنوشت مردم، نتيجه‌ى عملكرد خودشان است. «كَيْفَ تَعْمَلُونَ» @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ إِذا تُتْلى‌ عَلَيْهِمْ آياتُنا بَيِّناتٍ قالَ الَّذِينَ لا يَرْجُونَ لِقاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هذا أَوْ بَدِّلْهُ قُلْ ما يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقاءِ نَفْسِي إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا ما يُوحى‌ إِلَيَّ إِنِّي أَخافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ «یونس آیه15» وهرگاه آيات روشن ما بر آنان تلاوت مى‌شود، كسانى كه به ديدار ما (و دريافت پاداشهاى اخروى) اميد و باورى ندارند مى‌گويند: قرآنى غير از اين بياور، يا اين قرآن را تغيير بده. (به آنان) بگو: من حقّ ندارم كه آن را از پيش خود تغيير دهم. من پيروى نمى‌كنم مگر آنچه را كه به من وحى شود، من از عذاب روزى بزرگ (قيامت) بيمناكم، اگرپروردگارم را نافرمانى كنم. نکته ها بعضى از بت‌پرستان از رسول خدا صلى الله عليه و آله درخواست داشتند كه بعضى آيات اين قرآن را كه به نكوهش از بت‌هاى آنان مى‌پردازد، تغيير دهد و قرآن ديگرى بياورد! هميشه كسانى كه‌ جلد 3 - صفحه 550 تعاليم آسمانى را مخالف هواى نفس خود مى‌ديدند، اين گونه تقاضاها را داشته‌اند. پیام ها 1- آيات ونشانه‌هاى شناخت الهى بايد براى مردم بيان شود. إِذا تُتْلى‌ ... 2- هيچ‌كس حتى پيامبر نمى‌تواند قانون الهى را تغيير دهد. «ما يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ» 3- هرگز تسليم بهانه‌جويى‌ها و هوسهاى مردم نشويم. اصل آن است كه خدا مى‌گويد، نه آنچه مردم مى‌خواهند. «ما يَكُونُ لِي أَنْ أُبَدِّلَهُ» 4- هيچ بشرى حتّى پيامبر، در قرآن دست نداشته است. «مِنْ تِلْقاءِ نَفْسِي» 5- اضافه شدن پيروان، به قيمت تغيير و تحريف مكتب و دست برداشتن از اصول، ارزشى ندارد. (با توجّه به شأن نزول) 6- پيامبران، معصومند و جز از وحى پيروى نمى‌كنند. «إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا ما يُوحى‌» 7- ياد معاد، عامل تقوا و مصونيّت از گناه است. «إِنِّي أَخافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ»، همچنان كه غفلت از معاد، عامل بهانه‌گيرى است. «لا يَرْجُونَ لِقاءَنَا» 8- سرچشمه‌ى عصمت انبيا، ايمان و يقين به معاد است. «إِنِّي أَخافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قیامت، تنها دادگاهی است که ... هر کس، علیه خودش حکم می کند اقْرَأ كِتَابَكَ كَفَىٔ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبٍا بخوان پرونده ی اعمالت را .... همین بس که امروز، خودت حسابرس خودت باشی! 📚سوره اسراء آیه ۱۴ @Targomeh
1_6063649441.mp3
27.64M
🔹 امتحانات الهی در آیه ۳۹ سوره انبیاء آمده: "کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَیْرِ فِتْنَةً وَ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ"؛ هر انسانی و هر جانی مرگ را می‌چشد. خداوند انسان ها را آزمایش می کند. @Targomeh