eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت امیرالمومنین علی صلوات الله علیه : کسی که سفره‌ی مشکلاتش را نزد دیگران باز کند؛ به خواری و خودش راضی شده است!! غررالحکم،حدیث۳۹‌۹۲ .
قَدْ رُوِیَ فِی خَبَرٍ آخَرَ ، أَنَّ الصَّادِقَ علیه السّلام سُئِلَ عَنْ مَعْنَی حَیَّ عَلَی خَیْرِ الْعَمَلِ . فَقَالَ خَیْرُ الْعَمَلِ الْوَلَایَةُ. وَ فِی خَبَرٍ آخَرَ ، خَیْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ وَ وُلْدِهَا علیهم السّلام. در روایتی سؤال شد از إمام صادق سلام الله عليه ، در مورد معناى حَیَّ عَلَی خَیْرِ الْعَمَلِ ، بشتابید بسوی بهترین عمل. حضرت فرمود خَیْرِ الْعَمَلِ یعنی ولایت أمير المؤمنين و أولاد معصومش. و در روایت دیگری فرمود ، خَیْرِ الْعَمَلِ نیکوئی نمودن به صدّیقه كبرى و أولاد معصومش عليهم السّلام ، و خشنود کردن آنان است. بحارالأنوار ۸۴ / ۱۳۴ ، حدیث ۲۴ ، عَنْ معانی الأخبار للصدوق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنْ سُلَيْمَانَ الْجَعْفَرِیّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السّلام يَقُولُ ؛ لَا يَدْخُلُ الْفَقْرُ بَيْتاً فِيه اسْمُ مُحَمَّدٍ أَوْ أَحْمَدَ أَوْ عَلِیّ أَوِ الْحَسَنِ أَوِ الْحُسَيْنِ أَوْ جَعْفَرٍ أَوْ طَالِبٍ أَوْ عَبْدِ الله أَوْ فَاطِمَةَ مِنَ النِّسَاءِ.   سلیمان جعفری گوید از إمام موسی بن جعفر علیه السّلام شنیدم که فرمودند ؛ فقر در خانه ای که نام محمّد و أحمد و علیّ و حسن و حسین و جعفر و طالب و عبدالله و یا از اسامی زن ها نام فاطمة باشد راه پیدا نمیکند. بحارالأنوار ۱۰۴ / ۱۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام ابان از امام صادق صلوات‌الله‌علیه روايت مى‌‏كند كه حضرت فرمودند: علم، ۲۷ جزء دارد، تمامى آنچه رسولان آورده‌‏اند دو جزء بوده و مردم تا به امروز بجز اين دو جزء، چيزى نمى‌‏دانند. وقتى قائم قيام فرمايد، ۲۵ جزء ديگر علم را خارج ساخته، در بين مردم منتشر مى‌‏سازد و اين دو جزء را هم بدان مى‌‏افزايد تا به ۲۷ جزء مى‌‏رسد. الخرائج و الجرائح، ج‏۲، ص۸۴۱
علیهم السلام قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَا مَلْجَأُ كُلِّ ضَعِيفٍ وَ مَأْمَنُ كُلِّ خَائِفٍ. امیر المؤمنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند : من پشت و پناه هر ضعیفی و موجب امنیت هر ترسانی هستم. التوحيد ، ج۱ ، ص۱۶۴ الإختصاص ، ج۱ ، ص۲۴۸ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام : نَحْنُ كَهْفٌ لِمَنِ الْتَجَأَ. امام صادق عليه السلام : ما پناه گاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورد. رجال الكشي ، ج۱ ، ص ۵۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لعنت الله علیها علیها السلام به نقل منابع متعدد شیعه و سنی: وقتی که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به شهادت رسید، عایشه آمد تا بر بالای پیکر مطهر آن حضرت حاضر شود؛ أسماء به پیش آمد و گفت: مبادا داخل شوی! عايشه رفت و به أبوبكر شكايت کرد و گفت: إِنَّ هَذِهِ الْخَثْعَمِيَّةَ تَحُولُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ اِبْنَةِ رَسُولِ اللَّه وَ قَدْ جَعَلَتْ لَهَا مِثْلَ هَوْدَجِ الْعَرُوس. اين خَثعميّه (کسانی را که در دامنه کوه زندگی می‌کنند، "خثعمیّون" می‌گویند؛ عایشه با این لفظ می‌خواست أسماء را مسخره کرده و بگوید اینکه از پشت کوه آمده) ميان ما و دختر رسول خدا «صلی‌الله‌علیه‌وآله» مانع مى‌شود و برای جسد او، تخت عروس درست کرده‌ است! وفاء الوفا،ج۳ ص۹۰۴ کشف الغمه، ج۱ ص۵۰۴ اهل ایمان خوب در این متن دقت کنید که چگونه این ملعونه به اسماء بنت عمیس علیهاالسلام نیش و کنایه میزند و چگونه به تابوت حضرت انیسه صلوات الله علیها نیش و کنایه میزند.
علی نبینا و آله و علیه السلام علیهاالرحمه عَنْ الإمام أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ صلوات الله علیه قَالَ: اِسْتَأْذَنَتْ زَلِيخَا عَلَى يُوسُفَ فَقِيلَ لَهَا إِنَّا نَكْرَهُ أَنْ نُقَدِّمَ بِكِ عَلَيْهِ لِمَا كَانَ مِنْكِ إِلَيْهِ قَالَتْ إِنِّي لاَ أَخَافُ مَنْ يَخَافُ اَللَّهَ فَلَمَّا دَخَلَتْ قَالَ لَهَا يَا زَلِيخَا مَا لِي أَرَاكِ قَدْ تَغَيَّرَ لَوْنُكِ قَالَتِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي جَعَلَ اَلْمُلُوكَ بِمَعْصِيَتِهِمْ عَبِيداً وَ جَعَلَ اَلْعَبِيدَ بِطَاعَتِهِمْ مُلُوكاً قَالَ لَهَا مَا اَلَّذِي دَعَاكِ يَا زَلِيخَا إِلَى مَا كَانَ مِنْكِ قَالَتْ حُسْنُ  وَجْهِكَ يَا يُوسُفُ فَقَالَ كَيْفَ لَوْ رَأَيْتِ نَبِيّاً يُقَالُ لَهُ مُحَمَّدٌ يَكُونُ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ أَحْسَنَ مِنِّي وَجْهاً وَ أَحْسَنَ مِنِّي خُلُقاً وَ أَسْمَحَ مِنِّي كَفّاً قَالَتْ صَدَقْتَ قَالَ وَ كَيْفَ عَلِمْتِ أَنِّي صَدَقْتُ قَالَتْ لِأَنَّكَ حِينَ ذَكَرْتَهُ وَقَعَ حُبُّهُ فِي قَلْبِي فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى يُوسُفَ أَنَّهَا قَدْ صَدَقَتْ وَ أَنِّي قَدْ أَحْبَبْتُهَا لِحُبِّهَا مُحَمَّداً فَأَمَرَهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يَتَزَوَّجَهَا   حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمودند : حضرت يوسف علی نبینا و آله و علیه السلام به زلیخا فرمود : چه چيز تو را بر آن داشت كه آن عمل را نسبت به من انجام دادى‌؟ زليخا گفت : اى يوسف حسن جمال و زيبايى رويت. يوسف فرمود : پس چه ميكردى اگر ميديدى پيغمبر آخر الزمان كه حضرتش را محمّد صلى اللّٰه عليه و آله مينامند و از من زيباتر و خوش اخلاق و باسخاوت‌ تر است زليخا گفت: راست مى‌ گويى. يوسف فرمود : چگونه دانستى من راست مى‌ گويم‌؟ زليخا گفت : وقتى نام مباركش را بردى محبّتش در قلبم جاى گرفت ؛ خداوند عزّ و جلّ‌ به يوسف وحى نمود ، او راست مى‌ گويد و من به خاطر محبتش به حضرت محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله او را دوست دارم، پس الله تبارک و تعالی به حضرت یوسف امر کرد كه با وى ازدواج نمايد. علل الشرایع ج ۱ ص ۵۵
قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام: شَارِبُ‏ الْخَمْرِ إِنْ مَرِضَ فَلَا تَعُودُوهُ، وَ إِنْ مَاتَ فَلَا تَشْهَدُوهُ، وَ إِنْ شَهِدَ فَلَا تُزَكُّوهُ‏، وَ إِنْ خَطَبَ إِلَيْكُمْ فَلَا تُزَوِّجُوهُ، فَإِنَّ مَنْ زَوَّجَ ابْنَتَهُ شَارِبَ‏ الْخَمْرِ فَكَأَنَّمَا قَادَهَا إِلَى الزِّنَا، وَ مَنْ زَوَّجَ ابْنَتَهُ مُخَالِفاً لَهُ عَلَى دِينِهِ فَقَدْ قَطَعَ رَحِمَهَا، وَ مَنِ ائْتَمَنَ شَارِبَ‏ الْخَمْرِ لَمْ يَكُنْ لَهُ عَلَى اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ضَمَان‏. من لا يحضره الفقيه، ج‏4، ص58 حضرت صادق عليه السّلام فرمود: اگر شرابخوار، مريض شد عيادتش نكنيد؛ اگر از دنیا رفت، برای تشییع جنازه اش شرکت نکنید؛ اگر شهادت داد، شهادتش را نپذيريد؛ اگر خواستگارى كرد، به او دختر ندهید، زيرا هر كس دختر به شرابخوار دهد، همانند آن است كه او را به سوى زنا كشانيده است، و هر كس دختر خويش را به همسرى مخالف دين خود دهد پس بدون ترديد رحمش را با او قطع نموده است، و هر كس به شرابخوارى اعتماد كند، خداوند متعال هيچ گونه از او حمايت نمی کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخی از صفات شیعه که در احادیث وارد شده: ورع، اجتهاد، وفا، امانت داری، زهد، عبادت، 51 رکعت نماز در روز، شب زنده داری، روزه گرفتن، معیشت پاک و حلال، حج گزاردن، ترک محرمات، تسلیم امر اهل بیت صلوات الله علیهم، تولی و تبری، مخالفت با دشمنان، تقیه، پیروی از معصوم نه غیر معصوم، خلق شدن از اضافی گل اهل بیت صلوات الله علیهم، قطع ارتباط با بی دین ها، خوف الهی، پاکدامنی، شکم و درون پاک، مواسات اخوان، اثر سجده در پیشانی، پینه در مواضع سجود، لاغر از شدت روزه، لبهای خشکیده، نحیف شدن از شدت عبادت، غافل نبودن، همسو نبودن با اکثریت گمراه جامعه، رافت، علم، حلم، رنگ زرد صورت، حزن و اشک، کثیر الدعا بودن، تلاوت قرآن و... .
یه طرح خوب و با کیفیت☝ از یک طراح خوب و با معرفت ایشون این طرح رو در اختیار حقیر گذاشته و اجازه باز نشر و استفاده به همه را داده. کثرالله امثالهم
در آشکار کردن چهره ی پیروان سقیفه ، حضرت زهرا علیهاالسلام میفرمایند: ای اباالحسن ، آیا گمان میکنی در مخالفت با غدیر ، این مرد (ابی بکر)تنهاست؟ سوگند به خدا، او پیشگام قومی است که هنوز نقابِ چهره شان فرو نیفتاده است و آنگاه که فرصت بدست آورند ، مخالفت خود را آشکار خواهند کرد. سیره حلبی ج۳ ص۳۰۸
سمّيت فاطمة (عليها السّلام) بالبتول، لانقطاعها إلى عبادة اللّه تعالى. حضرت فاطمه صلوات الله علیها به اين جهت بتول ناميده شد كه از همه بريده و مشغول به عبادت خداوند متعال بود. عوالم العلوم ج 11- قسم-1- فاطمه علیها السلام ، ص: 80 . ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رُوِیَ: أَنَّ عَلِیّاً علیه السلام کَانَ یُحَارِبُ رَجُلًا مِنَ الْمُشْرِکِینَ فَقَالَ الْمُشْرِکُ یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ هَبْنِی سَیْفَکَ فَرَمَاهُ إِلَیْهِ فَقَالَ الْمُشْرِکُ عَجَباً یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ فِی مِثْلِ هَذَا الْوَقْتِ تَدْفَعُ إِلَیَّ سَیْفَکَ فَقَالَ یَا هَذَا إِنَّکَ مَدَدْتَ یَدَ الْمَسْأَلَهِ إِلَیَّ وَ لَیْسَ مِنَ الْکَرَمِ أَنْ یُرَدَّ السَّائِلُ فَرَمَی الْکَافِرُ نَفْسَهُ إِلَی الْأَرْضِ وَ قَالَ هَذِهِ سِیرَهُ أَهْلِ الدِّینِ فَقَبَّلَ قَدَمَهُ وَ أَسْلَمَ. روايت شده: روزی حضرت أميرالمؤمنین عليه السلام با یکی از مشرکان می‌جنگيد. در اثنای جنگ مشرک گفت: ای علی بن ابی طالب، شمشيرت را به من ببخش! در همان لحظه حضرت شمشیر را به سوی او افکند. مرد مشرک با تعجب گفت: ای پسر ابوطالب! آيا در چنين موقعيّتی شمشيرت را به من می بخشی ؟! حضرت فرمودند: تو از من در خواست کمک و بخشش نمودی، و رد کردن سائل از کرامت به دور است. آن مرد مشرک خود را به زمين انداخت، و گفت: اين است اخلاق و روش اهل دین. آنگاه قدم های امیرالمؤمنین عليه السلام را بوسید و اسلام آورد. بحارالأنوار ٫ جلد 41 ٫ صفحه 69
مسلمانان؛ چرا....؟؟؟
بزرگوارن امروز چهارشنبه آخر ماه و محاق و نحس مستمر است و برای دفع نحوست ، قرائت ایت الکرسی و صدقه فراموش نشود.
غالیان قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه:‏ يَا عَلْقَمَةُ مَا أَعْجَبَ أَقَاوِيلَ النَّاسِ فِي عَلِيٍّ (صلوات الله علیه) كَمْ بَيْنَ مَنْ يَقُولُ إِنَّهُ رَبٌّ مَعْبُودٌ وَ بَيْنَ مَنْ يَقُولُ إِنَّهُ عَبْدٌ عَاصٍ لِلْمَعْبُودِ وَ لَقَدْ كَانَ قَوْلُ مَنْ يَنْسُبُهُ إِلَى الْعِصْيَانِ أَهْوَنَ عَلَيْهِ مِنْ قَوْلِ مَنْ يَنْسُبُهُ إِلَى الرُّبُوبِيَّةِ. حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: ای علقمه! چه شگفت انگیز است گفتارهای متناقض مردم درباره علی (صلوات الله علیه) چقدر فاصله است میان گفتار کسی که می‌گوید علی (صلوات الله علیه) خدا و معبود است و گفتار کسی که می‌گوید او بنده نافرمان است و دستور معبود را تمرد می‌کند؟ و از این دو رقم نسبت ناروا، گفتار کسی که او را نافرمان و متمرد می‌داند، در نظر علی (صلوات الله علیه) آسان تر است از نسبت خدایی دادن به او. الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 104 إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج‏5، ص: 381 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏67، ص: 4 مقصره به کسانی گفته می شود که در شان اهل بیت صلوات الله علیهم و مقامات ایشان تقصیر و کوتاهی می ورزند و غلات کسانی هستند که خدایی و آنچه مختص خداوند است را به اهل بیت صلوات الله علیهم نسبت می دهند. طبق این حدیث شریف ، گناه بی معرفتی ها نسبت به معصوم ، کوچکتر از غلو در حق ایشان است. والعاقل یکفیه الاشاره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنْ الامام أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ الصادق عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: إِنَّ اَلْمُؤْمِنَ يَخْشَعُ لَهُ كُلُّ شَيْءٍ. ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلامُ : " إِذَا كَانَ مُخْلِصاً قَلْبَهُ لِلَّهِ أَخَافَ اَللَّهُ مِنْهُ كُلَّ شَيْءٍ حَتَّى هَوَامَّ اَلْأَرْضِ وَسِبَاعَهَا وَطَيْرَ اَلسَّمَاءِ." صفوان جمّال گفت:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود: هر چيزى مطيع و فرمانبردار مؤمن است. و در ادامه فرمود: وقتى مؤمن قلبش را براى خدا خالص كند،خداوند نيز هر چيزى،حتّى خزندگان گزندۀ زمين و درندگان و پرندگان آسمان را از او مى‌ترساند. صفات الشيعة ج١ ص ٣٦ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیهاالسلام مرحوم صدوق در زیارت نامه حضرت زهرا علیهاالسلام مینویسد: وَ مَنْ وَصَلَكِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللهِ ص وَمَنْ قَطَعَكِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللهِ ص لِأَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ كَمَا قَالَ عَلَيْهِ أَفْضَلُ سَلَامِ اللهِ وَصَلَوَاتِهِ أُشْهِدُ اللهَ وَرُسُلَهُ وَمَلَائِكَتَهُ أَنِّي رَاضٍ عَمَّنْ رَضِيتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَى مَنْ سَخِطْتِ عَلَيْهِ. هر که به شما پیوست به رسول‌خدا صلی‌الله‌ علیه‌ و آله پیوسته است و هر که از شما برید از رسول‌خدا صلی‌الله‌ علیه‌ و آله جدا شد، چرا که تو پارۀ وجود او و روح بین دو پهلوی او هستی، همان‌طور که رسول‌خدا درود خدا بر او و خاندانش باد فرمود: خدا و رسولان خدا و فرشتگانش را گواه می‌گیرم که من خشنودم از کسی که تو از او خشنودی و خشمگینم بر کسی که تو بر او خشمگینی. من لایحضره الفقيه، جلد ۲، صفحه ۵۷۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از حسن بن مسعود روایت است که گفت: بر امام هادی علیه السّلام وارد شدم در حالی که انگشتم زخم شده بود و سواری با من تصادف کرده و دوشم را کوفته بود ، برای ورود به محضر امام از میان جمعیّت عبور کردم و آن‌ها قسمتی از لباس مرا پاره کردند، سپس گفتم: "ای روز، خدا شرّت را از من کفایت کند که چه قدر شوم بودی!" امام علیه السّلام بمن فرمودند: "ای حسن، این سخن را در نزد ما می‌گوئی؟! گناه خود را بکسی که گناهی ندارد نسبت می‌دهی؟ " حسن گفت: سخن امام عقل مرا بمن بازگرداند و من بخود آمدم و به خطایم پی بردم و گفتم:" استغفرالله". امام فرمودند: "ای حسن، روزها چه گناهی دارند که شما هنگامی که سزای اعمال خود را در آن‌ها می‌ببینید، آن‌ها را شوم می‌شمارید؟" حسن گفت: ای فرزند رسول خدا، من همواره از خدا طلب آمرزش خواهم کرد و این توبه من است. حضرت فرمودند: "بخدا سوگند که [شوم دانستن] سودی بحال شما ندارد؛ بلکه خداوند شما را به سبب نکوهش کردن ایّام در حالی که نکوهشی بر آن‌ها وارد نیست کیفر می‌دهد. ای حسن، آیا نمی دانی که این خداست که پاداش اعمال را می‌دهد و اوست که بندگان را به سبب اعمال سوءشان عقوبت می‌کند؛ برخی را مهلت می‌دهد و برخی را سریع مجازات می‌کند؟" گفتم: چرا ای آقای من، فرمودند: دیگر چنین سخن مگو، و برای روزها در حکم خدا صفتی را قرار مده. بحارالانوار، ج ۵۶ ص ٢ .