eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فرمانهای "کلوا" 🔹 تنها آیه ای که همه به آن عمل می کنند آیه "کلوا است 😁 اما این کلوا یک برنامه هایی هم به دنبال خودش دارد که خیلی کم به آنها عمل می شود : 🍉کلوا.....ولاتسرفوا 📝اعراف ۳۱ بخورید ولی اسراف نکنید. 🙏کلوا.....واشکروا📝بقره ۱۷۲ بخورید و خدا را شکر کنید. ✍کلوا.......واعملوا📝مومنون ۵۱ بخورید و کار شایسته انجام دهید. ⛔️کلوا.....ولاتطغوا📝طه۸۱ بخورید ولی طغیان نکنید. 🍎کلوا....واطعموا📝حج ۲۸ بخورید و بخورانید. 👹کلوا.....ولاتتبعوا خطوات الشیطان 📝انعام ۱۴۲ بخورید ولی از شیطان پیروی نکنید. کانال 👇 @Targomeh
پیام های آیه ۸۶ سوره زخرف 1- اصل شفاعت مورد قبول است، امّا شفاعت‌هاى موهومى مردود است. لا يَمْلِكُ‌ ... الشَّفاعَةَ 2- اصلاح را بايد از سرچشمه آغاز كرد. سرچشمه‌ى شرك، اميد به شفاعت معبودهاست كه بايد مردم را از چنين خيالى مأيوس نمود. «لا يَمْلِكُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ» 3- كسى حقّ شفاعت دارد كه به حقّ معترف و گواه باشد. «شَهِدَ بِالْحَقِّ» 4- آنان كه حقّ شفاعت دارند براى هر كس و هر مورد، شفاعت نمى‌كنند، خود مى‌دانند كه مورد شفاعت كجاست. «وَ هُمْ يَعْلَمُونَ» 5- گواهى و شهادت زمانى ارزش دارد كه بر اساس علم باشد. «شَهِدَ بِالْحَقِّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📒 👿 > 👈 ..... ادامه 👺 بر اساس عقلی در عصمت انبیاء و‌مفاد همین آیات است که مفسران شیعه ، واژه * * در آیه ۵۲ حج را به معنای پیامبر در هدایت کردن امّت دانسته اند ، 🧟‍♂ و‌ آیه چنین است که هر گاه پیامبری مردم و کام یابی در خویش را آرزو می کرد ، شیطان در آرزوی او اخلال پدید می آورد ، 👺ولی خداوند آن و سازه‌ها و القائات را زایل و آیات خود را می ساخت و کوشش پیامبرش را به نتیجه می رساند : * و ما ارسلنا من قبلک من رسول و لا نبیّ الّا تمنّی القی الشّیطان فی امنیته فینسخ الله ما یلقی الشّیطان ثم یحکم الله آیاته و الله علیم حکیم * ( حج ۵۲ ) 👈۴ . ابلیس و بر بندگان خداوند هیچگونه ای ندارند . 🧟‍♂خداوند در پاسخ ابلیس ، مبنی بر فریب دادن و گمراه ساختن همگان ، به جز ، ابلیس را مخاطب ساخته که تو را بر بندگان من نیست ،‌ مگر گمراهانی که از تو کنند : * انّ عبادی لیس لک علیهم سلطان الّا من اتّبعک‌من الغاوین * ( حجر ۴۲ ) ، * انّ عبادی لیس لک علیهم سلطان و کفی بربّک وکیلا * ( اسرا ۶۵ ، نیز نحل ۹۹ ) 👺بسیاری از مفسران ، از بندگان را همه فرزندان آدم ، و نه فقط و مخلصان گرفته استثنا را درایه ، دانسته‌اند . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره‌ای قرآن کریم آیه ۱۴۵ وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ كِتَابًا مُؤَجَّلًا ۗ وَمَنْ يُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَنْ يُرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا ۚ وَسَنَجْزِي الشَّاكِرِينَ ﴿١٤٥﴾ و هیچ کس جز به مشیّت و فرمان خدا نمی میرد. سرنوشتی است مقرّر شده و هر که پاداش دنیا را بخواهد [اندکی از آن] به او می‌دهیم، و هر که خواستار پاداش آخرت باشد، او را از آن می بخشیم؛ و یقیناً سپاس گزاران را پاداش خواهیم داد. (۱۴۵) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٤٥) -همان طور كه گفتيم شايعۀ بى‌اساس شهادت پيامبر در احد عدۀ زيادى از مسلمانان را به وحشت افكند تا آنجا كه از ميدان جنگ فرار كردند و حتى بعضى مى‌خواستند از اسلام هم برگردند، در اين آيه مجددا براى تنبيه و بيدارى اين دسته مى‌فرمايد: «مرگ به دست خدا و فرمان اوست و براى هر كس اجلى مقرّر شده است كه نمى‌تواند از آن فرار كند» (وَ ما كانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاّ بِإِذْنِ اللّهِ كِتاباً مُؤَجَّلاً) . بنابراين اگر پيامبر در اين ميدان شربت شهادت مى‌نوشيد چيزى جز انجام يافتن يك سنت الهى نبود. از سوى ديگر فرار از ميدان جنگ نمى‌تواند از فرا رسيدن اجل جلوگيرى كند همان‌طور كه شركت در ميدان جهاد نيز اجل انسان را جلو نمى‌اندازد. در پايان آيه مى‌فرمايد: سعى و كوشش انسان هيچ گاه ضايع نمى‌شود «اگر هدف كسى تنها نتيجه‌هاى مادى و دنيوى باشد (و همانند بعضى از رزمندگان احد تنها به خاطر غنيمت تلاش كند) بالاخره بهره‌اى از آن به دست مى‌آورد اما اگر هدف عاليتر بود، و كوششها در مسير حيات جاويدان و فضايل انسانى به كار افتاد، باز به هدف خود خواهد رسيد» (وَ مَنْ يُرِدْ ثَوابَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَ مَنْ يُرِدْ ثَوابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْها) . بنابراين، حالا كه رسيدن به دنيا يا آخرت هر دو نيازمند به كوشش است، پس چرا انسان سرمايه‌هاى وجودى خود را در مسير دوم كه يك مسير عالى و پايدار است به كار نيندازد؟ سپس بار ديگر تأكيد مى‌كند كه «پاداش شاكران را به زودى خواهيم داد» (وَ سَنَجْزِي الشّاكِرِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 335 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹‌ 🌸 وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ كِتَاباً مُّؤَجَّلاً وَمَن يُرِدْ ثَوَابَ الْدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَن يُرِدْ ثَوَابَ الْأَخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا وَ سَنَجْزِى الْشَّاکرِينَ 🍀 ترجمه: و هیچ كسی جز به فرمان خداوند نمى میرد، (و این) سرنوشتى است تعیین شده. و هر كسی پاداش دنیا را بخواهد از آن به او مى دهیم، و هركسی پاداش آخرت را بخواهد از آن به او مى دهیم، و به زودی سپاسگزاران را پاداش خواهیم داد. 🌷 : بمیرد 🌷 : تعيين شده، مدت دار ، اصل کلمه از اجل به معنی مدت است. 🌷 : بخواهد 🌷 : پاداش 🌷 : به او می دهيم 🌷 : به زودى پاداش خواهیم داد 🔴 : اين آیه بعد از جنگ احد نازل شده است. 🌸 همانطور که در جلسه قبلی گفتیم در جنگ احد شایعه شد که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به رسیده و این شایعه تعداد زیادی از مسلمانان را به وحشت افکند تا آنجا که تعداد زیادی از میدان فرار کردند و حتی بعضی می خواستند از هم برگردند در این آیه برای هوشیاری این افراد می فرماید: و ما کان لنفس أن تموت إلا بإذن الله كتاب مؤجّلاً: و هيچ کسی جز به فرمان نمی میرد، و این سرنوشتی است تعیین شده. بنابراین حتی اگر پیامبر در این میدان به شهادت می رسید چیزی جز انجام یافتن یک سنت الهی نبود. از سوی دیگر فرار از میدان جنگ نمی تواند از فرا رسیدن اجل جلوگیری کند همانطور که شرکت در میدان جهاد نیز اجل را جلو نمی اندازد. 🌸 سپس می فرماید: و من یرد ثواب الدنيا نؤته منها و من يرد ثواب الأخرة نؤته منها: و هر کسی پاداش دنیا را بخواهد از آن به او می دهیم و هر کسی پاداش را بخواهد از آن به او می دهیم. سعی و تلاش انسان هیچ گاه ضایع نمی شود، اگر هدف آدمی تنها نتیجه های مادی و دنیوی باشد بهره ای از آن به دست می آورد اما اگر هدف عالی تر بود و کوشش ها در مسیر حیات جاویدان و فضایل انسانی به کار رود، باز به هدف خود خواهد رسید. پس حالا که رسیدن به دنیا یا آخرت هر دو نیازمند به کوشش است پس چرا سرمایه های وجودی خود را در مسیر دوم که یک مسیر عالی و پایدار است به کار نیندازد؟ سپس در پایان آیه تأکید می کند: و سنجزی الشاکرین: و به زودی سپاسگزاران را پاداش خواهیم داد. 🔹 پيام های آیه145سوره آل عمران 🔹 ✅ با فرار از ، از مرگ نمى توانید فرار كنید. ✅ ، به دست ما نیست، «كتاباً مؤجّلاً» ولى اراده و هدف به دست ماست. ✅ حال كه و در برابر ماست، مسیر ابدیّت و رضاى خالق را ادامه دهیم. ✅ هر نوع و عملى بازتاب و عكس العمل مخصوصى دارد. در هر مسیرى گام نهیم به مقصدى خاص خواهیم رسید. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌😳در این آزمایش کلاغ با نوک خود آب رو به ضربه می زند که درپوش باز می شود . 🎥این کلیپ اشاره خداوند در سورۀ (مائده-آیۀ 31) می باشد. اشارۀ زیرکانۀ خداوند به در سورۀ مائده و نظر دانشمندان!!! 📜« پس خدا زاغی را برانگیخت که زمین را می کاوید تا به او نشان دهدچگونه برادرش را پنهان کند.» « او (قابیل) گفت وای بر من ... .» « مائده-31» 🎓دانشمندان، کلاغ ها را ومتفکرترین حیوان روی زمین می دانند در اینجا حتی به شامپانزه که شباهت زیادی به انسان دارد. اشاره نفرموده !! انسان با وجود اشرف مخلوقات بودن خود می تواند از طبیعت و موجودات آن درس بگیرد. آیا خداوند در این آیه بعد از انسان،کلاغ را با هوش ترین موجود روی زمین معرفی کرده ؟؟!! کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!‍ 💥ولی قرآن چیزی دیگه میگه: 🕋أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ بیشتر مردم نمۍدانند 🕋أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺸﻜﺮﻭﻥ بیشتر مردم ناسپاس‌اند 🕋أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ بیشتر مردم ایمان نمی‌آورند 🕋أكثرهم ﻓﺎﺳﻘﻮﻥ بیشترشان گناهکارند 🕋أكثرهم ﻳﺠﻬﻠﻮﻥ بیشترشان نادانند 🕋أكثرهم ﻻ‌ ﻳﻌﻘﻠﻮﻥ بیشترشان تعقل نمۍکنند 🕋أكثرهم ﻻ‌ ﻳﺴﻤﻌﻮﻥ بیشترشان ناشنوایند 🕋ﻭ ﻗﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩی ﺍﻟﺸﻜﻮﺭ و کم‌اند بندگانی که شاکرند 🕋ﻭ ﻣﺎ ﺁﻣﻦ ﻣﻌﻪ ﺇﻻ‌ ﻗﻠﻴﻞ و جز اندکی ایمان نمی‌آورند ✅پس نه‌تنها اکثریت نشانه‌ی حقانیت نیست، بلکه در مورد زیادی اکثریت برخلاف معیارهای درست رفتار می‌کنند. 🔺راه درستِ خودت را برو👌 کانال 👇 @Targomeh
پیام های آیه ۴۴ سوره زمر 1- روش تربيتى قرآن، آن است كه تمام انگيزه‌هاى فاسد را از بين ببرد و همه‌ى انگيزه‌ها را در خداجويى متمركز كند. لذا به كسانى كه اطراف اين و آن مى‌روند تا عزيز شوند مى‌فرمايد: «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً» تمام عزّت‌ها از آن خداست، چرا گرد ديگرى مى‌گرديد؟! به كسانى كه اطراف اين و آن مى‌روند تا قدرتى پيدا كنند، مى‌فرمايد: «أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً» به كسانى كه اطراف اين و آن مى‌روند تا آنان برايشان واسطه‌اى باشند، مى‌فرمايد: «قُلْ لِلَّهِ الشَّفاعَةُ جَمِيعاً» 2- هستى و همه‌ى عوامل دخيل در آن به دست خداست. لِلَّهِ الشَّفاعَةُ ... لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ‌ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸✨﷽✨🌸🍃 💠 خروج پيامبر اسلام(ص) از غار ثور (1ق) ✍ پس از آنکه خداوند، پیامبر(ص) را از توطئه مشرکان برای قتل او آگاه کرد، قرار شد علی(ع) در بستر پیامبر(ص) بخوابد و پیامبر(ص) شبانه مکه را به سمت یثرب ترک کند. آن شب را لیلة المبیت نامیده اند. پیامبر(ص) برای رهایی از دست مشرکان قریش که در جست و جوی او بودند، به همراه ابوبکر در غار ثور پنهان شد و سه شبانه روز در آنجا ماند. مشرکان تا دم غار آمدند ولی با امداد غیبی الهی به پیامبر(ص) دست نیافتند. ✅ پیامبر اسلام(ص) در شب چهارم ربيع الاول از غار خارج شد و هنگام خروج از مكه معظمه درنهايت حزن و اندوه رو كعبه نمود و فرمود: 🌷 اى حرم الهى خدا مى داند علاقه مرا به تو و اگر اهل تو مرا بيرون نمى كردند غير از تو شهرى را اختيار نمى كردم. من مى روم و از جدائى تو غمگينم. 🌟جبرئيل نازل شد و آيه «إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَىٰ مَعَادٍ».(قصص/ ۸۵). همان خدائى كه احكام قرآن را بر تو واجب كرد تو را به جايگاه و زادگاهت باز مى گرداند. و بدینسان خداوند پيامبر را تسلّى داد كه دوباره مراجعت خواهى نمود. ✅ پس از خروج پيامبر اكرم(ص) از مكه، حضرت علي(ع) سفارش‏ ها و خواسته‏ هاي آن حضرت در مكه را برآورده نمود و خانواده مکرم ایشان را به سوي مدينه به حركت درآورد. ✅ قرآن به داستان توطئه مشرکان و خروج پیامبر اکرم(ص) از منزل خویش در مکه و پناه بردن به این غار، در کوه ثور اشاره کرده است.( توبه/ ۴۰) کانال 👇 @Targomeh
🍃🌸✨﷽✨🌸🍃 🌴 برخورد شیطان با حضرت آدم (ع) 🌴 1⃣ اولا به آدم سجده نکرد 🍀 «وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ»اعراف۱۱ 2⃣ برای توجیه این کار گفت من از آدم بهترم 🍀 «قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ»اعراف۱۲ 3⃣ از درگاه خداوند رانده شد🍀 «قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ»اعراف۱۳ 4⃣ شیطان از خدا مهلت خواست🍀 «قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ»اعراف۱۵ 5⃣ پس از مهلت گرفتن گفت من از هرسو فرزندان آدم (ع) را گمراه می کنم 🍀 «قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ»اعراف۱۶ 6⃣ لذا اولین اقدام شیطان با ایجاد وسوسه وقسم حضرت آدم و حوا را اغوا نموده در نتیجه از بهشت رانده شدند🍀 «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِنْ سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَنْ تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ »اعراف۲۰ 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥 📖 (ع) 🦋شباهت عيسى عليه‏السلام و يحيى عليه‏السلام و همدلى آن‏ها با هم ديگر🦋 ❇ حضرت يحيى عليه‏السلام و حضرت مسيح عليه‏السلام نسبت به هم شباهت‏هايى در امور زير داشتند: ‼ 🍀 و پارسايى فوق العاده. ❇ ازدواج، كه آن‏ها بر اثر شرايط خاص زندگى براى تبليغ احكام الهى مجبور به سفرهايى بودند و ناچار مجرد زندگى مى‏كردند. 🍀 اعجازآميز، كه يحيى در سنين پيرى پدر و مادر، از آن‏ها به دنيا آمد و عيسى عليه‏السلام بدون پدر متولد شد. ❇ و عيسى، با همديگر خويشاوندى نزديك داشتند (يحيى پسرخاله حضرت مريم عليهاالسلام مادر عيسى عليه‏السلام بود.) 🍀 ديگر اين كه هر دو در كودكى به مقام نبوت رسيدند. ❇ و عيسى عليهماالسلام با همديگر الفت و انس خاصى داشتند، و همچون دو برادر عرفانى، ارتباط تنگاتنگى در ميانشان بود. تا آن جا كه در روايت آمده: 🍀 پس از فوت حضرت يحيى عليه‏السلام، حضرت عيسى عليه‏السلام كه از فراق او دلتنگ شده بود، كنار قبر يحيى عليه‏السلام آمد و از درگاه خداوند خواست تا يحيى عليه‏السلام را زنده كند. ❇ به اجابت رسيد، يحيى عليه‏السلام زنده شد و از ميان قبر بيرون آمد و به عيسى عليه‏السلام گفت: از من چه مى‏خواهى؟ 🍀 عليه‏السلام گفت: اُريدُ أَن تؤنِسَنِى كَما كُنتُ فِى الدُّنيا؛ ❇ با من انس و الفت بگيرى همانگونه كه در دنيا با هم مأنوس بوديم. 🍀 عليه‏السلام گفت: اى عيسى! هنوز از مرارت و سختى مرگ، نيافته‏ام، مى‏خواهى مرا به دنيا برگردانى! تا بار ديگر به سختى مرگ مبتلا شوم. اين را گفت و سپس به قبر خود بازگشت. ❇ معراج آمده، پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: در شب معراج هنگام سير در آسمان‏ها، وقتى كه به آسمان دوم رسيدم، ناگاه دو مرد شبيه هم را ديدم، به جبرئيل گفتم: اين‏ها كيستند؟ گفت: دو پسرخاله همديگر، يحيى و عيسى عليه‏السلام هستند. بر آن‏ها سلام كردم، و آن‏ها بر من سلام كردند، براى آن‏ها از درگاه خدا طلب آمرزش كردم، آن‏ها نيز براى من طلب آمرزش نمودند، و به من گفتند: مَرحَباً بِالاَخِ الصّالِحِ وَ النَّبِىِّ الصَّالِحِ؛ آفرين به برادر شايسته و پيغمبر شايسته. 🍀‏هاى يحيى عليه‏السلام با عيسى عليه‏السلام اين كه يحيى عليه‏السلام را طاغوت زمانش كشت و سرش را از بدنش جدا كرد. ❇ حضرت مسيح عليه‏السلام نيز طاغوتيان زمان مى‏خواستند او را به دار آويزان كنند، كه اشتباهى رخ داد و شخص ديگرى را به جاى عيسى عليه‏السلام كشتند، و عيسى عليه‏السلام به سوى آسمان‏ها صعود كرد. کانال 👇 @Targomeh
🌺مساکین در قرآن🌺 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ 1⃣اشاره به حقوق مساکین ✴️ إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ و... ﺻﺪﻗﺎﺕ ، ﻓﻘﻂ ﻭﻳﮋﻩ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﺎﻥﻭ....(توبه٦٠) 2⃣عدم توجه به مسکین علت جهنمی شدن ⛔️ مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ...وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ : ﭼﻪ ﭼﻴﺰ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﺮﺩ؟... ﺑﻪ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﻃﻌﺎم ﻧﻤﻰﺩﺍﺩﻳﻢ(مدثر۴۲و۴۴) 3⃣عدم ایمان به خدا در کنار عدم کمک کردن به مسکین ⛔️ إِنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ وَلَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻃﻌﺎم ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﺗﺸﻮﻳﻖ نکرده است(حاقه۳۳و۳۴) 4⃣ دادن کفارات به مساکین ✴️ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَاكِينَ ﭘﺲ ﻛﻔّﺎﺭﻩ [ ﺷﻜﺴﺘﻦ ] ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﻮﮔﻨﺪﻫﺎ ، ﻃﻌﺎم ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﻣﺴﻜﻴﻦ ﺍست.(مائده ٨٩) 5⃣ آمدن مساکین کنار اهل بیت ✴️ وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﻛﻪﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻏﻨﻴﻤﺖ ﻭ ﻓﺎﻳﺪﻩ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻳﺪ ﻳﻚ ﭘﻨﺠﻢ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺧﻮﻳﺸﺎﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ، ﻭ ﻳﺘﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﺴﻜﻴﻨﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ.(انفال٤١) 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ کانال 👇 @Targomeh
قرآن میگه: اگه بهتون ظلم شده اعتراض حق شماست لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ (نسا148) اما اگه خواستی سرکشی کنی جریانت فرق داره ╭─🍃🌸🍃🌸🍃🌸─╮ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از میان مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود] صادقانه وفا کردند. 📚 سوره احزاب آیه ۲۳ از نیل رَد شـــده‌ای؛ و به ساحِل رسـیــده‌ای ! ما غرق فـتـنه‌ایم ! دُعا کن بَرای مٰا ... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎 🐠قابلیت عجیب ماهی برای شکار ♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ» (طه - 50) 🍃 (ع) گفت: « ما همان کسی است که به هر را او بوده داده؛ سپس کرده است!» (طه - 50 ) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📒 👿 > 👈 ..... ادامه 👺 دقت در الهی در پاسخ به ابلیس، نکته را روشن می سازد : 👈الف . خداوند با کلام او مبنی بر فریب همگان ،‌به جز مخلصان ، تسلط وی بر که از او‌پیروی می کنند ،‌منحصر ساخت . 👈ب. ادعای او را در اغوا مردود دانسته ، اعلام کرد که اغوای او بر اساس الهی صورت می پذیرد : * کتب علیه انّه من تولاه فانّه یضلّه و یهدیه الی عذاب السّعیر * ( حج ۴ ) 👈 ج . الهی در سلطه ابلیس بر پیروان و گمراهان نیز سلطه‌ ای است ، نه ابتدایی . 🧟‍♂ این نکته در آیه ۹۹ و ۱۰۰ نیز آمده است : * انّه لیس له سلطان علی الّذین ءآمنوا و علی ربّهم یتوکلون * انّما سلطانه علی الّذین یتولونه و الّذین هم به مشرکون * . 👺در روز واپسین نیز که روز حقایق است و نمیتوان در آن به دروغ و باطل سخن راند ، به عدم سلطه خود می کند : * ما کان لی علیکم من سلطان الّا ان دعوتکم فاستجبتنم لی * ( ابراهیم ۲۲ ) 🧟‍♂از مباحث پیشین روشن شد که کوشش ابلیس ، فعالیت های تشریعی و تکلیفی انسان ، آن هم در اندیشه و در حد وسوسه و تزیین و نظایر آن است و در عرصه ، هیچگونه تاثیری ندارد . 👺برخی ، این محدود را سلطه ندانسته و استثنای آیه ۲۲ ابراهیم را دانسته اند . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره‌ای قرآن کریم آیه ۱۴۶ وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ ﴿١٤٦﴾ چه بسا پیامبرانی که انبوهی دانشمندانِ الهی مسلک [و کاملان در دینِ] به همراه او با دشمنان جنگیدند، پس در برابر آسیب هایی که در راه خدا به آنان رسید، سستی نکردند و ناتوان نشدند و [در برابر دشمن] سر تسلیم و فروتنی فرود نیاوردند؛ و خدا شکیبایان را دوست دارد. (۱۴۶) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٤٦) -مجاهدان پيشين! به دنبال حوادث احد با يادآورى شجاعت و ايمان و استقامت مجاهدان و ياران پيامبران گذشته مسلمانان را به شجاعت و فداكارى و پايدارى تشويق مى‌كند و در ضمن آن دسته‌اى را كه از ميدان احد فرار كردند سرزنش مى‌نمايد و مى‌گويد: «پيامبران بسيارى بودند كه خدا پرستان مبارزى در صف ياران آنها قرار داشتند، آنها هيچ گاه در برابر آنچه (از تلفات سنگين و جراحات سخت) در راه خدا به آنان مى‌رسيد سست نشدند و ناتوان نگرديدند و تن به تسليم ندادند» (وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا) . «بديهى است خداوند هم، چنين افرادى را دوست دارد كه دست از مقاومت برنمى‌دارند» (وَ اللّهُ يُحِبُّ الصّابِرِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 336 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 وَكَأَيِّن مِّن نَّبِىٍّ قاَتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَآ أَصَابَهُمْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصابرينَ 🍀 ترجمه: و چه بسیار پیامبرانى كه همراه آنان خداپرستان بسیارى جنگیدند، پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسید، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلّت ندادند و خداوند صابران را دوست دارد. 🌷 : چه بسیار 🌷 : جنگیدند، پیکار کردند 🌷 : همراه او 🌷 : جمع ربی: به کسی گفته می شود که پیوسته متوجه به خدا باشد و همچنین به کسی گفته می شود که تحت برنامه خاص پیامبر قرار می گیرد و تربیت می شود. 🌷 : از ریشه وهن به معنی سستی در اراده داشتن 🌷 : به آنان رسید 🌷 : تن به ذلت ندادند 🌷 : صابران 🔴 این آیه ، ایمان ، فداکاری، صبر و پایداری مجاهدان و یاران پیامبران گذشته را یادآوری می کند و مسلمانان را به شجاعت ، ایمان و فداکاری و و پایداری تشویق می کند و می فرماید: و کأين من نبى قاتل معه ربيون کثیر فما وهنوا لمآ أصابهم فى سبيل الله و ما ضعفوا و ما استکانوا: و چه بسیار پیامبرانی که همراه آنان خداپرستان بسیاری جنگیدند، پس برای آنچه در راه به آنان رسید، نه سستی کردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلت ندادند. رزمندگان با بصیرت از درون روحیه خود را نمی بازند و توان رزمی خود را از دست نمی دهند و در اثر فشارها تسلیم می شوند. و در پایان آیه می فرماید: و الله یحبّ الصابرین: و خداوند را دوست می دارد. 🔹 پيام های آيه146سوره آل عمران 🔹 ✅ همراه با مبارزه است. ✅ جنگ و جهادى است كه زیر نظر رهبر الهى باشد. ✅ تعداد مجاهدان و عارف در تاریخ بسیار است. ✅ اگرچه همه ى عزیزند، ولى رزمندگان عارف و عالم حساب دیگرى دارند. ✅ ایمان به ، سرچشمه ى مقاومت است. ✅ مشكلات نباید عامل و شود، بلكه باید عامل حركت و تلاش جدیدى گردد. ✅ آنچه به روحیّه مى دهد و تحمّل مشكلات را آسان مى كند، در راه خدا بودن آنهاست. ✅ انجام وظیفه و پایدارى بر حقّ مهم است، پیروز بشویم یا نشویم. آیه مى فرماید: «واللّه یحبّ الصابرین» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا