eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمومنین صلوات الله علیه : «در فتنه‏‌ها همچون شتر كم سن و سال باش! نه پشتى كه سوار شوند و نه پستانى كه بدوشند» . «كُنْ فِي اَلْفِتْنَةِ كَابْنِ اَللَّبُونِ لاَ ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لاَ ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ‏». نهج البلاغه، حکمت ١ ☝حدیثی که باید با طلا نوشته بشه☝
أَبُو قَتَادَةَ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، أَنَّهُ قَالَ: حُقُوقُ شِيعَتِنَا عَلَيْنَا أَوْجَبُ مِنْ حُقُوقِنَا عَلَيْهِمْ. قِيلَ لَهُ: وَ كَيْفَ ذَلِكَ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَقَالَ: لِأَنَّهُمْ يُصَابُونَ فِينَا، وَ لَا نُصَابُ فِيهِمْ. «حقوقی که شیعیان ما بر عهده ما دارند، واجب تر است از حقوق ما بر عهده آنها.» به حضرت گفتند: «چگونه چنین است؟» فرمود: «بدان جهت که آنها در راه محبت ما رنج و آسیب بینند و ما در راه آنها رنجی نبینیم.» الأمالي - ط دار الثقافة (طوسی) صفحه 304 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 65 صفحه 24
با ، در جامعه خواهد داد! روزنامه جوان نوشت: باید برای وضعیت حجاب فکری عاجل کرد. فکر عاجل هم به‌معنای مقابله فیزیکی و حذف بی‌حجابان از جامعه نیست. ..... در غیر این‌صورت و در صورت استمرار این وضعیت و با هر بهانه جدیدی، حتی چیزی مثل گرم‌تر شدن هوا، می‌توان انتظار داشت که ویروسِ ارزش‌خوار در جامعه ایرانی با موتور محرکه و پیشران بی‌حجابی، جولان دهد.
علیه السلام صبح تون مهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالاخره ننه سرما ، گیسوان پنبه ای خودش رو توی شهر قم باز کرد. ننه سرما ، خوش اومدی. الحمدلله با نگاه علیه السلام شاهد بارش اولین برف زمستانه شهر قم هستیم.
صلوات الله علیه ثُمَّ نُقِلَ مِنْ كُتُبِ الرِّوَایَةِ: أنَّ يَهُودِيّاً أَتَاهُ (صلوات الله علیه) فَقَالَ يَا عَلِيُّ أَعْلِمْنِي أَيَّ عَدَدٍ يَتَصَحَّحُ مِنْهُ الْكُسُورُ التِّسْعَةُ جَمِيعاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ وَ كَذَلِكَ مِنْ كُلٍّ مِنْ كُسُورِهِ التِّسْعَةِ إِلَّا مِنْ أَرْبَعَةٍ فَيَكُونُ لَهُ كُلٌّ مِنَ الْكُسُورِ التِّسْعَةِ مُصَحَّحاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ وَ لِكُلٍّ مِنْ كُسُورِهِ التِّسْعَةِ كُلٌّ مِنَ الْكُسُورِ التِّسْعَةِ مُصَحَّحاً مِنْ غَيْرِ كَسْرٍ إِلَّا الثُّمُنَ لِرُبُعِهِ وَ الرُّبُعَ لِثُمُنِهِ وَ السُّبُعَ لِسُبُعِهِ وَ التُّسُعَ لِتُسُعِهِ قَالَ (صلوات الله علیه) إِنْ أَعْلَمْتُكَ تَسْلَمُ قَالَ نَعَمْ فَقَالَ اضْرِبْ أُسْبُوعَكَ فِي شَهْرِكَ ثُمَّ مَا حَصَلَ لَكَ فِي أَيَّامِ سَنَتِكَ تَظْفَرْ بِمَطْلُوبِكَ فَضَرَبَ الْيَهُودِيُّ سَبْعَةً فِي ثَلَاثِينَ فَكَانَ الْمُرْتَقَى 210 فَضَرَبَ ذَلِكَ فِي ثَلَاثِمِائَةٍ وَ سِتِّينَ فَكَانَ الْحَاصِلُ 7560 فَوَجَدَ بُغْيَتَهُ فَأَسْلَمَ. فردی یهودی نزد علی علیه السلام آمد و گفت: عددی به من بگو که بدون کسر، کسر همه کسرهای نه گانه از آن صحیح باشد(یعنی بطور صحیح بر 2 تا 9 قابل قسمت باشد) و نیز همه کسرهای نه گانه حاصله جز چهارتا اینگونه باشند، پس برای آن بدون کسر، کسر همه کسرهای نه گانه از آن صحیح باشد و برای هر یک از کسرهای نه گانه همه کسرهای نه گانه بدون کسر صحیح باشد، مگر یک هشتمِ یک چهارم آن و یک چهارمِ یک هشتم آن و یک هفتمِ یک هفتم آن و یک نهمِ یک نهم آن؟ حضرت فرمود: اگر آن را بیان کنم ایمان می آوری؟ گفت: آری. پس به وی فرمود: روزهای هفته ات را در ماهت ضرب کن؛ سپس حاصل آن را در روزهای سالت ضرب کن تا به مطلوب خود دست یابی. (یعنی 7 ضرب در 30 می شود 210 ، بعد 210 را در 360 ضرب کنیم می شود 75600 که جواب است) پس یهودی هفت را در سی ضرب کرد دویست و ده شد و آن را در سیصد و شصت ضرب کرد که هفت هزار و پانصد و شصت شد. چون یهودی به هدف خود رسید، مسلمان شد. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏40، ص: 187
علیه السلام ...عَنِ الْحَسَنِ بْنِ صَالِحٍ الثَّوْرِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: «إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَمَرَ قَنْبَرَ أَنْ يَضْرِبَ رَجُلًا حَدّاً فَغَلُظَ قَنْبَرٌ فَزَادَهُ ثَلَاثَةَ أَسْوَاطٍ فَأَقَادَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ قَنْبَرٍ ثَلَاثَةَ أَسْوَاطٍ.» الكافي، ج‏۷، ص۲۶۰ از امام باقر (علیه‌السلام) نقل شده است که فرمودند: «امیر مؤمنان (علیه‌السلام) به قنبر (غلامشان) دستور دادند که حدّ مردی را جاری کند. قنبر زیاده‌روی کرد و سه ضربه تازیانه اضافه زد. حضرت علی (علیه‌السلام) قنبر را با سه ضربه تازیانه قصاص کرد.
علیهاالسلام علیه السلام مرحوم آشیخ عباس قمی مینویسد ؛ حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام را از ذُکور و إناث به قول شیخ مفید بیست و هفت فرزند بود ، چهار نفر از ایشان إمام حسن و إمام حسین و زینب کبری مُلقّب به عقیلة و زینب صغری است که مُکنّاة است به اُمّ کُلْثُوم و مادر ایشان حضرت فاطمه زهراء سیّدة النّساء علیها السّلام است. منتهی الآمال ۱ / ۴۴۱.
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
لعنت الله علیه ابن شبة النمیری در تاریخ خود چنین آورده است ؛ عیاض نزد زن عُمَر رفته ( بین او و زن عمر قرابت و آشنایی فامیلی بود ) و گفت از عُمَر بپرس که چرا بر من غضب کرده؟ هنگامی که عُمَر بر زنش داخل شد ، زنش به او گفت ای امیر المومنین!!! برای چه بر عیاض خشمگین و غضبناک شدی؟ عُمَر به زنش گفت ای دشمن خدا ، تو را چه به این شخص؟ تو کِی در امور بین من و مسلمین دخالت کرده ای؟ تو صرفا یک وسیله بازی هستی که با تو بازی میشود و سپس رها میشوی. تاریخ المدینة / الجزء الثالث ، الصفحة ۳۴ سیره عملی أهالی مسجد ضرار مکی زاهدان ، به وضوح نشانگر آن است که زن را صرفا وسیله ای برای اطفاء شهوت و تکثیر نسل خود میدانند نه بیشتر. حال چه شده است در این اوضاع طرفدار حقوق زنان شده‌اند؟؟!!!!!
إِنَّ اللَّهَ لَا يَخْفَىٰ عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ ‎﴿آل عمران ٥﴾ یقیناً چیزی در زمین و در آسمان بر خدا پوشیده نیست. أَلَمْ يَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ ‎﴿علق ١٤﴾ مگر ندانسته که قطعاً خدا [همه کارهایش را] می بیند؟
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه ثَلَاثٌ لَا يُؤْكَلْنَ وَ هُنَّ يُسْمِنَّ ... اسْتِشْعَارُ الْكَتَّانِ وَ الطِّيبُ وَ النُّورَةُ سه چیز خورده نمی شود ولی چاق می کند ... لباس زیر از کتان و عطر و نوره. الكافي- ط الاسلامية جلد 3 صفحه 315 حدیث 7
السلام عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه قَالَ: قَالَ: اتَّقُوا عَلَى دِينِكُمْ فَاحْجُبُوهُ بِالتَّقِيَّةِ فَإِنَّهُ لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ إِنَّمَا أَنْتُمْ فِي النَّاسِ كَالنَّحْلِ فِي الطَّيْرِ لَوْ أَنَّ الطَّيْرَ تَعْلَمُ مَا فِي أَجْوَافِ النَّحْلِ مَا بَقِيَ مِنْهَا شَيْ‏ءٌ إِلَّا أَكَلَتْهُ وَ لَوْ أَنَّ النَّاسَ عَلِمُوا مَا فِي أَجْوَافِكُمْ أَنَّكُمْ تُحِبُّونَّا أَهْلَ الْبَيْتِ لَأَكَلُوكُمْ بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ لَنَحَلُوكُمْ فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً مِنْكُمْ كَانَ عَلَى وَلَايَتِنَا. به خاطر حفظ دينتان تقيه كنيد و آن را با تقيه زير پرده داريد؛ زيرا هر كه تقيه ندارد ايمان ندارد؛ همانا شما در ميان مردم مانند زنبور عسل در ميان‏ پرندگان هستید؛ اگر پرندگان بدانند در درون زنبور عسل چيست؛ همه آنها را بخورند؛ و اگر مردم بدانند آنچه در دل شماست كه ما اهل بيت را دوست داريد؛ شما را با زبانشان بخورند و در نهان و آشكار ناسزا گويند، (از شما سعايت و سخن چينى كنند و به شما تهمت زنند تا گرفتار زندان و شكنجه و اعدام شويد) خدا بيامرزد آن بنده اى را از شما كه ولايت ما را داشته باشد. وسائل الشيعة، ج‏16، ص: 205 - - بَابُ وُجُوبِ التَّقِيَّةِ مَعَ الْخَوْفِ إِلَى خُرُوجِ صَاحِبِ الزَّمَانِ (عجل الله فرجه)
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ یَحْیَی الْخُزَاعِیِّ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) عَلَی بَعْضِ مَوَالِیهِ یَعُودُهُ فَرَأَیْتُ الرَّجُلَ یُکْثِرُ مِنْ قَوْلِ آهِ فَقُلْتُ لَهُ یَا أَخِی اذْکُرْ رَبَّکَ وَ اسْتَغِثْ بِهِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ فَمَنْ قَالَ آهِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ جعفر بن یحیی الخُزاعّی از پدرش روایت کرده که گفت: با امام صادق (صلوات الله علیه) به عیادت یکی از دوست­داران و یاران ایشان رفتیم، پس مشاهده کردم که آن مرد بسیار آه می گوید. به او گفتم: ای برادرم، پروردگارت را یاد کن (ذکر خداوند بگوی) و از او طلب کمک کن. پس امام صادق (صلوات الله علیه) فرمود: آه اسمی از اسم های خداوند است، پس هر که آه می گوید از خداوند عزّ و جلّ طلب کمک می کند. - . معانی الاخبار: 354 - بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام جلد 78 صفحه 202 باب 2 آداب المریض و أحکامه و شکواه و صبره و غیرها حدیث 3
أبُو اَلْقَاسِمِ اَلْكُوفِيُّ فِي كِتَابِ اَلْأَخْلاَقِ عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ: «إِنَّ الْعَبْدَ لَيُرْفَعُ لَهُ دَرَجَةٌ فِي الْجَنَّةِ لَا يَعْرِفُهَا مِنْ‏ أَعْمَالِهِ‏ فَيَقُولُ: رَبِّ أَنَّى لِي هَذِهِ؟ فَيَقُولُ: بِاسْتِغْفَارِ وَالِدَيْكَ لَكَ مِنْ بَعْدِكَ.» مستدرك الوسائل، ج‏۶، ص۴۳۹ از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که فرمودند: «به‌راستی (گاهی) بنده‌ای درجه‌اش در بهشت ارتقاء می‌یابد، اما (عامل این ارتقاء را) در اعمالش نمی‌یابد. عرض می‌کند: پروردگارا! این از کجا (به من رسیده است)؟! خداوند می‌فرماید: «به‌واسطه طلب آمرزشی که پدر و مادرت، بعد از تو انجام داده‌اند.»»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشخاصی که با شعارهای پوچ به دنبال بیرون کشیدن بانوان از صدف چادر و عفاف است ، دقیقا به دنبال چی میگردن؟؟ اسلام ، ارزشی مافوق تصورات بشر ، برای زن ، برشمرده که یکی از آنها ، بهشتی ست که بارها در قرآن وصف شده و آن بهشت در زیر پای مادر است. مرد با غیرت ، محبوب خدا و مرد بی غیرت ، مبغوض خداست. در آستانه میلاد ملیکه ارض و سماء ، حضرت انسیه حوراء ، فاطمه زهرا صلوات الله علیها ، صحت و سلامت و عافیت برای تمامی بانوان با حجاب و مردان با غیرت ، خواهانم.
مسلم نیشابوری در کتاب خود که از نظر اهل تسنن به همراه صحیح بخاری صحیح ‌ترین کتاب پس از قرآن است روایت کرده است: حدثنا أبو بکر بن أبی شیبة ومحمد بن عبدالله بن نمیر ( واللفظ لأبی بکر ) قالا حدثنا محمد بن بشر عن زکریاء عن مصعب بن شیبة عن صفیة بنت شیبة قالت قالت عائشة : خرج النبی صلى الله علیه و سلم غداة وعلیه مرط مرحل من شعر أسود فجاء الحسن بن علی فأدخله ثم جاء الحسین فدخل معه ثم جاءت فاطمة فأدخلها ثم جاء علی فأدخله ثم قال إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا. از عایشه نقل شده است که پیامبر صبح زود (بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب) در حالی که عبایی (مرحل: که کاروان و شتر در حال کوچ بر آن نقش بسته است) از پشم سیاه بر دوش داشت. حسن بن علی (علیهما السلام) آمد و او را در عبا داخل کرد. سپس حسین (علیه السلام) آمد و با او داخل در عبا شد. سپس فاطمه (سلام الله علیها) آمد و او را نیز وارد عبا گردانید و سپس علی (علیه السلام) آمد و او را داخل عبا گردانید و سپس گفت : «خداوند اراده فرموده است که هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت برطرف کند و شما را پاک و مطهر گرداند». صحیح مسلم، صفحه ۱۱۳۶، حدیث ۲۴۲۴، چاپ دار طیبة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیهاالسلام حضرت فاطمه عليهاالسلام: نحْنُ وَسِيلَتُهُ فِي خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خَاصَّتُهُ، وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فِي غَيْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَةُ أَنْبِيَائِهِ ما وسیله ی تقرب به خدا در میان بندگان اوییم، ما بندگان ویژه و برگزیده ی او و جایگاه قدس الهی ایم، ما حجت خدا در غیب او و وارثان پیامبران اوییم. عوالم العلوم ج11 ص894
در حديث «حولاء» از پيامبر صلواة الله علیه و آله منقول است كه فرمود: *«اى حولاء! زينت خود را براى غير شوهر خود آشكار نكن، اى حولاء! براى هيچ زنى حلال نيست كه مچ دست و پاى خود را براى مردى غير از شوهرش آشكار سازد و اگر چنين كند، همواره در لعنت و خشم خداوند خواهد بود و خداوند بر او غضب مى كند و فرشتگان خدا او را لعنت مى كنند و خدا عذابى دردناك برايش آماده مى سازد.* «مستدرك الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۴۲.
علیهاالسلام علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ شیخ صدوق به سند معتبر از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده است که حضرت فاطمه علیها السّلام را نُه نام است نزد حق تعالی فاطمة ، صدّیقة ، مبارکة ، طاهرة ، زکیّة ، راضیة ، مرضیّة ، محدّثة و زهراء ، سپس حضرت فرمود آیا میدانی که چیست تفسیر فاطمه؟ راوی عرض کرد خبر ده مرا ای سیّد من. فرمود یعنی بریده شده است از بدی‌ها. اگر أمیرالمؤمنین فاطمه علیها السّلام را تزویج نمینمود ، او را کُفوی نبود بر روی زمین تا روز قیامت. مؤلّف گوید ؛ صدّیقه به معنی معصومة است. مبارکة یعنی صاحب برکت در علم و فضل و کمالات و معجزات و اولاد گرام. طاهرة یعنی پاکیزه از صفات نقص. زکیّة یعنی نموکننده در کمالات و خیرات. راضیة یعنی راضی به قضای الهی. مرضیّة یعنی پسندیده خدا و دوستان خدا. محدَّثة یعنی مَلَک با او سخن میگفت. زهراء یعنی نورانی به نور صوری و معنوی. بدان که این حدیث شریف دلالت میکند بر آنکه حضرت علیّ علیه السّلام از جمیع پیغمبران و أوصیای ایشان به غیر از پیغمبر آخر الزّمان صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ أفضل باشد ، بلکه بعضی إستدلال بر أفضلیّت فاطمه زهراء علیها السّلام بر ایشان نیز کرده‌اند. جلاء العيون / باب ۲ ، فصل ۲ حقیر عارضم: جای بسی تعجب است که گاها محبین از این اسامی پر محتوا ، غفلت نمود و اسم های عجیب و غریبی برای اولاد خود ، انتخاب میکنند. پدر گرامی ، مادر بزرگوار انتخاب نام نیکو و برازنده برای اولاد ، وظیفه ی شماست ، لطفا نامی انتخاب کنید که در قیامت ، فرزندتان بابت ان نام شما را بازخواست نکند. نام فرزند ، مدل لباس نیست که به میل و سلیقه خود ، عمل کنیم .نام فرزندمان ، شناسه او بین مردم خواهد بود. نام کودک ، بیانگر سطح شعور والدین از مفاهیم اعتقادی و اجتماعی ست لذا نامی انتخاب کنیم که زیبنده یک شیعه و محب اهلبیت علیهم السلام باشد. فداءالحسین علیه السلام جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۴
علیهاالسلام حضرت امام سجاد صلوات الله علیه: «حقّ مادرت بر تو اين است كه بدانى او تو را در جايى حمل كرده است كه هيچ كس ديگرى را حمل نمى‌كند و از ميوه دلش آن به تو داد كه هيچ كس به ديگرى نمى‌دهد» «وَ أمّا حَقُّ اُمِّكَ فَأنْ تَعلَمَ أنَّها حَمَلَتكَ حَيثُ لايَحتَمِلُ أَحَدٌ أَحَدا و أعطَتْكَ مِن ثَمَرَةِ قَلبِها مالا يُعطِي أحَدٌ أحَدا» . امالى صدوق ، ص۴۵۳
لعنت الله علیه امام کاظم علیه السلام‌‌فرمود: هردو نفر [عمر و ابابکر ] کافرند نفرین و لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد به خدا سوگند هیچگاه به دل ایمان نداشتند. اصول کافی/ج۸/ص۱۲۵ بعد از اتمام ، نزدیکه
شیخ الفقها ابوالصلاح حلبی رحمت الله علیه روایت می کند: حضرت فاطمه بنت حسین سلام الله علیها پیوسته بغض و کینه ابابکر و عمر را داشتند و بسیار آن دو را لعن و سب می کردند. تقریب المعارف/ص۲۵۴
صبح سرد زمستونی همه ، پر از خیر و شادی هفته پر آرامشی رو برای همه مون ، آرزومندم
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
خرایج از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که روزی حضرت امیرالمومنین علیه السلام به ابوبکر ملاقات کرده گفت: آیا نمی دانی یا فراموشت شده که حضرت پیغمبر خدا صلی الله علیه و اله امر کرده بود که به امامت من اقرار کنی و به امیری مومنان بر من سلام کنی و تابع امر و فرمان شوی ابابکر گفت اگر دیگری را در این امر که می گویی حکم می ساختی که میانه من و تو حکم کند من به گفته او راضی می شدم آن حضرت گفت آن ثالثی که می گویی اگر حضرت رسول صلی الله و علیه واله خودش باشد راضی خواهی بود. گفت حضرت رسول صلی الله و علیه و اله چون توانم دیدفرمودند بیا تا که به مسجد قبا برویم چون به آن مسجد رسیدند دیدند که پیغمبر خدا صلی الله و علیه و اله در مسجد نشسته است چون حضرت رسول را چشم به ایشان افتاد فرمود ای ابابکر من نگفتم ترا مخالفت علی نکنی و او را تابع و فرمانبردار باشی گفت یا رسول الله صلی الله و علیه و اله بد کردم بعد از این شرط کردم که مخالفت با علی علیه السلام نکنم و چون برگشتند عمر را در راه دیده آنچه دیده بود و شنیده بود. را نقل کرد و عمر به او گفت تو سحر بنی هاشم را فراموش کرده ای و این قسم چیزها از ایشان بعید می دانی چندان وسوسه اش کرد که پیغمبر صلی الله و علیه و اله را ندیده انگاشت و سخن او را نشنیده باز ابوبکر بر سر کارریاست ظالمانه خود رفت و رسید به آنچه رسید. انساب النواصب/ص 205. اثباة الهداة/ج4/ص505. اَللّــهُمَّ العَن صَنَمَـي قُرَيـشٍ وَ جِبتَيـها وَ طاغُوتَيـها وَ اِفكَيـها وَابنَتَيـهِما...