#نهم_ربیع_الاول
#ابولولو
#فیروز
#اسلام
حدثنی خالد بن محمد الازدی قال: حدثنا شبابة بن سوار قال: سمعت رجلا من الرافضة یقول :رحم الله أبا لؤلؤة! فقلت: تترحم علی رجل مجوسی قتل عمر ابن الخطاب! فقال:کانت طعنته لعمر إسلامه.
شبابة بن سوار نقل میکند که مردی از شیعیان را دیدم که میگفت رحمت خدای بر ابولولو باد. به او گفتم آیا بر مردی مجوسی که عمر بن الخطاب را کشت ترحم میفرستی ؟؟ وی پاسخ داد: همین ضربه ای که به عمر زد و او را کشت دلیل اسلام ابولولو میباشد.
عیون الاخبار ابن قتیبه، جلد ۲، صفحه ۱۵۸
مولف متوفی ۲۷۶ هجری است. شبابه بن سوار در کتاب رواة التهذیبین از کتب رجالی آمده است که متوفی ۲۰۴ یا ۲۰۵ یا ۲۰۶ است و امام رضا علیه السلام متوفی ۲۰۳ هستند. یعنی ارادت و ترضی و رحمت فرستادن بر جناب ابولولو علیه السلام در زمان اهل البیت علیهم السلام بوده و ایشان شخصیتی بزرگ نزد شیعیان است.
کپی شده
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آغاز #سال_تحصیلی جدید
#کاشان
#دارالمومنین
رحمت خدا بر پدر و مادر بانی این حرکت زیبا
شیر مادر حلالتون
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
#جشن_تبری
#اهل_قم
#عمر_کشون
محمد بن أحمد بن عبد الرحمن أبي الحسين الملطي الشافعي از علمای سرشناس اهل خلاف متوفای سال 377 ه.ق در کتاب خود با نام التنبيه والرد على أهل الأهواء والبدع ، فرقه های شیعه را به زعم خود می شمارد .
در مورد فرقه چهاردهم می نویسد :
و الفرقة الرابعة عشرة من الإمامية:
هم أهل قُم ... يجمعُونَ بَين الظّهْر وَالْعصر فِي أول الزَّوَال وَبَين الْمغرب وَالْعشَاء فِي جَوف اللَّيْل آخر وَقت الْمغرب عِنْدهم وَيصلونَ صَلَاة الْفجْر بَين طُلُوع الْفجْر الأول الَّذِي يُسمى ذَنْب السرحان ويمسحون فِي الْوضُوء بِالْمَاءِ على ظُهُور أَقْدَامهم وأسفلها
فرقه چهاردهم از امامیه #اهل_قم هستند ... [آنها] میان نماز ظهر و عصر در ابتدای زوال [آفتاب] جمع کرده و میان مغرب و عشا در آخر وقت مغرب جمع می کنند. در هنگام وضو بر پاهای خود مسح می کنند.
در ادامه می نویسد :
وَلَهُم طعن على السّلف وَشتم عَظِيم حَتَّى يبلغ الْوَاحِد مِنْهُم أَن يَأْخُذ شَيْئا أَو مِثَالا يحشوه تبنا أَو صُوفًا يُسَمِّيه أَبَا بكر وَعمر وَعُثْمَان رَضِي الله عَنْهُم ويضربه بالعصى حَتَّى يهريه ليشفي بذلك مَا فِي قلبه
آنها بر سلف [صحابه] طعن می کنند و آنها را #دشنام می دهند. تا به آن جا که یکی از آنها #مترسک یا تمثالی ساخته و آن را از کاه و یا پشم پر کرده و آن را ابوبکر و عمر و عثمان می نامد. پس از آن، آن مترسک را آن قدر زده تا پاره شود و این کار را برای ارامش و تشفی قلب خود می کند
التنبيه والرد على أهل الأهواء والبدع نویسنده : المَلَطي، أبو الحسين جلد : 1 صفحه : 32
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#لعن_یزید
#قاضی_سنی
#بغداد
#بیش_باد
#کم_مباد
#ترکی
سید نعمت الله جزایری قدس سره مینویسد:
یکی از قضات وارد بغداد شد و شنید شیعیان هنگامی که بر یزید لعن میکنند، جمع دیگر میگویند بیش باد و کم مباد.
قاضی به حاکم بغداد دستور ممنوعیت لعن یزید و مجازات داد.
حاکم به قاضی گفت: مجازات چرا؟ لعن بر یزید است.
قاضی توضیح داد که بیش در زبان ترکی به معنای پنج است و شیعه چون لعن بر یزید شنوند، گویند لعن بر پنج نفر است و از ان کم نمی کنم .
دستور قاضی از این پس اجرا می شد. در این وقت شاعری ادیب که در بغداد بود و عزم زیارت عتبات داشت، شعری با این مطلع سرود:
قاضی بغداد حکمی کرده میباید شنید
تا که او باشد نباید کرد لعنت بر یزید
زهر الربیع، تالیف مرحوم سید نعمت الله جزایری، صفحه ۴۰۳-۴۰۴، چاپ موسسه العالمیة للتجلید
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#نهم_ربیع_الاول
#فضیلت_لعن
#اظهار_برائت
#آسمان_هفتم
#مرحوم_سید_جمال_گلپایگانی
#شبیری_زنجانی :
آسید علی گلپایگانی فرزند مرحوم آسید جمال گلپایگانی نقل میکرد: بعد از رحلت مرحوم والد شبی ایشان را در خواب دیدم و میدانستم که از دنیا رفتهاند. انگشت ایشان را گرفتم تا به سوالات من جواب بدهند. به من گفتند: میدانم میخواهی سوالاتی بپرسی که من نمیتوانم جواب بدهم. عرض کردم: نه، میخواهم بپرسم: بعد از وفات حال شما چطور است؟ فرمودند: بسیار خوب است. پرسیدم: جای شما کجاست: فرمودند: ما چهار نفریم که در آسمان هفتم هستیم و یکی از آنها محقق ثانی کرکی است. گفتم آیا شیخ مرتضی انصاری را هم میبینید؟ مرحوم والد فرمود: شیخ در آسمان اول است و دسترسی به ایشان بسیار آسان است.
آسید علی گلپایگانی میگفت: برای من سوال شد که چه خصوصیت مشترکی بین محقق کرکی و مرحوم والد آسید جمال بود. بعد از تحقیق برای من روشن شد که وجه مشترک هر دو اهتمام به تبرّی از غاصبین خلافت بود.
جرعهای از دریا؛ ج۲، ص۵۵۹
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#جمع_دو_نماز
#مدینه
#غیر_خوف
#غیر_سفر
گاهی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را در مدینه (یعنی وطن خود و بدون هیچ خوف و ضرورتی) باهم و جمع میخواندند به جهت آن که حرج و دشواری برای امت شان نباشد.
۱/الموطاء کتاب قصر الصلاه فی السفر ، باب الجمع بین الصلاتین فی السفر و الحضر
۲/صحیح بخاری ۲۸۶/۱
۳/صحیح مسلم ۴۸۹/۱ حدبث ۵۰و۴۹
محبین عنایت داشته باشید که این منابع از کتب مخالفین است و بارها عرض کرده ام که شیعیان برای افعال و اقوال خود دلیل دارند لذا میبینیم این سه کتاب اهل خلاف ، جمع بین دو نماز را متذکر شده و ...
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#نفرت_عمر_از_ایرانیان
#عمر_شناسی
#مطاعن_عمر
#نهم_ربیع_الاول
قال مغیرة : کان علی علیه السلام أمیل إلى الموالی وألطف بهم و کان عمر أشد تباعدا منهم.
مغیره گفت: حضرت علی علیه السلام نسبت به موالی (غیر عربها از جمله ایرانیان) گرایش بیشتری داشت و با آنها مهربانتر بود ولی عمر بن خطاب به شدت از موالی دوری میکرد.
ثقفی کوفی، ابراهیم بن محمد -متوفای 283ه- الغارات، ج 2، ص 499، تحقیق: حسینی ارموی ، سید جلال الدین، شماره ثبت کتابخانه ملی 717، چاپ: چاپخانه بهمن، بی تا.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#شب_جمعه
#کربلای_معلی
#زیارت
#زائر
#شهید
امام صادق علیه السلام فرمودند:
زائر امام حسین صلوات ﷲ علیه، هنگام بازگشت از کربلا همهٔ گناهانش پاک شده و به مقاماتی رسیده که حتی شهدایی که در خون خود دست و پا زدهاند هم به آن درجات نمیرسند.
قَالَ الإمامُ جَعْفَرٌ الصَّادِقُ عَلَیهِالسَّلاَمُ: ...فَيَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَيْهِ ذَنْبٌ وَ قَدْ رُفِعَ لَهُ مِنَ اَلدَّرَجَاتِ مَا لاَ يَنَالُهُ اَلْمُتَشَحِّطُ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ.
کامل الزيارات
مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص۳۴۳
بحار الأنوار، ج ۹۸، ص ۱۴
#کاش_شبی_در_حرمت_گریه_کنم.
#من_از_کودکی_عاشقت_بوده_ام.
#نهم_ربیع_الاول
#اظهار_تبری
#ابوبکر لعنت الله علیه
#سقیفه
#تخریب_دین
مرحوم آیت الله ضیاء آبادی رحمت الله علیه:
به مردم برائت را یاد بدهید و دین آنها را تقویت کنید چون مسلمانها وجوانها تا زنده اند باید در فهم برائت محکم شوند چون بعد از مرگ با این دین زندگی میکنند: در حج اگر برائت از مشرکین نباشد حج اصلا قبول نیست آنوقت چطور در دین اگر برائت نباشد دین قبول است⁉️ تبلیغ برائت واجب است، پس با این و آن تعارف نکنید، تا کی میخواهید بدی ها را نگوید تا مردم گمراه شوند؟ تا صد سال دیگر؟ تا کی؟
دروغ میگویند آنهای که میگویند: علی علیه السلام با ابوبکر و سقیفه رفیق بوده است و از آنها تبری نکرده است❗️اینکه بعضی مردم از تبلیغ تبری بدشان می آید بگذارید بدشان بیاید، برای شما دلیل و مجوز نیست که بخاطر بد آمدن عده ای به مردم نگوید که ابوبکر ولایت را غصب کرد و خانه دین را خراب کرد چون امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه فریاد میزند که: "پسر ابوقحافه پيراهن خلافت مرا غصب كرده است" آنهایی که امیرالمومنین علیه السلام را کنار زدند سبب شدند تا خروج حضرت حجت عجل الله ، کفار بر اموال و ناموس و مملکت مسلمانها مسلط شوند❗️
هجوم توسط قلم های زیبا علیه برائت بسیار شده وظیفه شماست
که جلوی آنها بایستید!
توجه :
۱/کلیپ سخنان آیت الله ضیاء ابادی موجود است و چون قریب به ۱۲ دقیقه بود بارگزاری نکرده و به همین متن اکتفاء نمودم چون اگر در خانه کس است یک حرفش بس است.
۲/برام عجیب است که چرا عده ای در این سالهای اخیر باتمام وجود به رد ایام محسنیه و ایام عمرکشون میپردازند ، قصدشان چیست؟؟ آیا خدای ناکرده دنبال جلب رضایت امثال عبدالحمید اسماعیل زهی ملعون هستند؟؟؟ آیا اقایون درس عبرت نگرفته اند از میدان دادن به این ملاعین؟؟ اگر در طی این سالهای اخیر اینقدر بها به عبدالحمید ملعون داده نمیشد الان شاهد فتنه های مسجد مکی و ریخته شدن خون شیعه های سیستان و بلوچستان نبودیم.
۳/عده ای از دین به نرخ روز خورها بمثل محمد خاتمی و حسن فریدون برای چند برگه رای از اهل بدعت ، سبیل های امثال عبدالحمید را چرب کرده و سبب گستاخی این مردک پلید و هم رزمانش بر علیه امنیت کشور شدند و ...
۴/ چرا اقایونی که ادعای تحقیق و تفحص در تاریخ دارند و شهادت حضرت محسن علیه السلام را در هفته اول ربیع نمیدانند ، یک هفته تاریخی را به ما نشان نمیدهند و خودشان در ان زمان از سال به عزاداری حضرت محسن علیه السلام نمیپردازند؟؟؟
ایا این حرکت عجیب آنها کاشف از قصدشان در کمرنگ کردن و از بین بردن مظلومیت حضرت امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهماالسلام در باب واقعه حضرت محسن علیه السلام نیست؟؟؟؟؟
و للکلام بقیه...
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#امام_عصر علیه السلام
#دولتها
#حکومتها
#عاقبت
عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام قَالَ ؛
دَوْلَتُنَا آخِرُ الدُّوَلِ ، وَ لَنْ یَبْقَی أَهْلُ بَیْتٍ لَهُمْ دَوْلَةٌ إِلَّا مَلَکُوا قَبْلَنَا لِئَلَّا یَقُولُوا إِذَا رَأَوْا سِیرَتَنَا إِذَا مَلِکْنَا سِرْنَا مِثْلَ سِیرَةِ هَؤُلَاءِ ، وَ هُوَ قَوْلُ الله عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ.
إمام باقر سلام الله علیه فرمود ؛
همانا دولت ما پايان دولتها است ، و هيچ خاندانى باقى نمانند كه سهمی از دولت و سلطنت داشته باشند جز اينكه پيش از حکومت ما به سلطنت رسند ، برای اينكه چون راه و روش حکومت ما را ببينند ، نتوانند بگويند اگر ما بسلطنت میرسيدیم مانند ايشان رفتار میكرديم ، و همين است معناى گفتار خداى تعالى و پايان كارها از آنِ پرهيزكاران است.
بحارالأنوار ۵۲ / ۳۳۲ ، حدیث ۵۸ ، عن الغيبة للطوسی.
بحارالأنوار ۵۲ / ۳۳۸ ، حدیث ۸۳ ، عن الإرشاد للمفید.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#چهاردهم_ربیع_الاول
#یزید_خبیث
#شراب
#سگ
#شطرنج
در سال ۶۴ هجری قمری در شب چهاردهم ربیع الأول ، یزید بن معاویة بن أبی سفیان در سن ۳۵ یا ۳۹ یا ۳۷ سالگی به درکات جحیم شتافت.(۱)
مادر یزید ، میسون دختر بجدل کلبی است و او کسی است که غلام پدر خود را بر خود متمکّن ساخت و به یزید ملعون باردار شد.
از همینجاست که طبق فرمایش ائمه علیهم السّلام قاتل سیّدالشّهداء علیه السّلام ولد الزنا است ، که این کلام شامل شمر ، عمر سعد ، إبن زیاد و غیر آنها نیز میشود.
یزید شارب الخمر ، قمارباز ، میمون باز ، ناکح محارم ، صاحب اشعار کفرآمیز ، و تارک الصّلوة بود.
دمیری در حیاة الحیوان ، و مسعودی در مروج الذّهب نوشته اند ؛
او میمون های زیادی داشت که لباس حریر و دیبا بر آنها پوشانیده ، طوق های طلا بر آنها نموده ، سوار بر اسب ها مینمود ، همچنین سگ های بسیاری طوق به گردن داشت که با دست خود آنها را شست و شو میداد و سپس نیم خورده آنها را خودش میخورد و در اثر اعتیاد به مشروبات الکلی مست و مخمور بود.(۲)
او بود که واقعه جانسوز کربلا را به وجود آورد و سیّدالشّهداء علیه السّلام و أصحاب آن حضرت را به شهادت رساند و إمام زین العابدین علیه السّلام و عمّه سادات ، زینب کبری سلام الله علیها و دیگر علویات و فاطمیات را با آن وضع در کوچه و بازار به إسارت بُرد.
همو بود که خانه خدا را خراب کرد و پرده کعبه را سوزانید.
همچنین او بود که در واقعة حَرّة ، در مدینه ، کشف ستر زنان مهاجر و انصار کرد و ۳ روز متوالی مال و جان و ناموس مردم را بر سربازان خود حلال کرد ، بعد از این ماجرا فرزندانی به هم رسیدند که پدر معیّنی نداشتند.
بعد از آن ، قتل و غارت در مدینه واقع شد و حرمت حرم شریف نبوی هتک گردید و مردم را داخل حرم مطهّر کشتند.
در علت مرگ یزید چند قول است ، از جمله اینکه به بلای ناگهانی هلاک شده است.
شیخ صدوق میفرماید ؛
یزید شب با حالت مستی خوابید و صبح او را مرده یافتند در حالیکه بدن او تغییر کرده ، مثل آنکه قیر مالیده شده باشد ، و بدن نحسش را در باب الصغير دمشق دفن کردند.
۱) تاریخ طبری ۴ / ۳۸۹.
۲) شبهای پیشاور ۱ / ۲۵۷.
#چهاردهم_ربیع_الاول
#اعتقادات
#علامه_مجلسی
#ضروریات
#برائت
علامه مجلسی رضوان الله علیه در رساله اعتقادات (نسخه خطی، ص۲۷) در بیان بخشی از ضروریات مذهب شیعه مینویسد: «از جمله چیزهایی که جزء ضروریات مذهب امامیه به شمار آمده است عبارتند از: حلال شمردن متعه، حج تمتع، برائت و بیزاری جستن از ابی بکر و عمر و عثمان و معاویه و یزید بن معاویه لعنت الله علیهم و برائت از همه کسانی که با امیر المومنین صلوات الله عليه یا سایر ائمه جنگیدهاند، و برائت از همه قاتلان امام حسین صلوات الله عليه و گفتن جمله «حی علی خیر العمل» در اذان».
#سب
#فحش
#ام_کلثوم سلام الله علیها
#خواهر_یزید لعنت الله علیهما
فقالت أم كلثوم: يا أم من خبث من الأولاد و يا بنت آكلة الأكباد! لسنا كنسائكم المشهورات بالزنا و لا رجالنا كرجالكم العاكفين على اللات و العزّى
حضرت ام کلثوم سلام الله علیها در جواب گستاخی خواهر یزید زنازاده فرمود: ای مادر فرزندان خبیث و ای دختر جگر خوار! ما چونان زنان شما نیستیم که به زنا مشهورند، و مردان ما نیز چونان مردان شما نیستند که بر لات و عزی چنبره بزنند!
أسرار الشهادات للدربندي/ص518
الدمعة الساكبة/ج5/ص142
الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء/ج7/ص325
#زنا
❌❌زنا زاده گی قاتلین معصومین علیهم السلام❌❌
زنازاده گی قاتلین انبیاء و اولاد انبیاء علیهم السلام
مستدرک الحاکم108/3
سفینه البحار 560/1
یکی از نشانه ی ولدالزنا دشمنی با اهلبیت علیهم السلام
سفینه البحار 560/1
حالا چند نمونه از حرام زاده گان در کربلا
ده نفری که اسب تاختند ولدالزنا بودند
لهوف 183
شمر ولدالزنا بود
کامل ابن اثیر 237/4
یزید ولدالزنا بود
کتاب سلیم بن قیس237
ابن زیاد ولدالزنا بود
اسرار آل محمد علیهم السلام237
تمام قاتلین امام حسین علیه السلام ولدالزنا بودند.
زیارت ناحیه مقدسه
و.....
اللهم عجل لولیک الغریب المهموم الفرج
فداءالحسین علیه السلام
۱۴ ربیع الاول ۱۴۴۵
#حدیث
#کربلا
#شراب
#شطرنج
حضرت امام رضا علیه السلام فرمود :
کسی که نظرش به شراب یا به شطرنج بیفتد و یاد کند أبا عبد الله الحسین عليه السلام را و لعنت کند یزید و آل زیاد را ( چرا که یزید و یزیدیان اهل شراب و شطرنج بوده اند ) خداوند عزّ و جلّ بواسطه این عمل تمامی گناهانش را ببخشاید ، هر چند بعدد ستارگان باشد .
كتاب بحار الانوار ج ۴۴ ص ۲۹۹ ح ۲
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#قساوت_قلب
#مجلس_مردگان
#چهار_مورد
#گناه
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: أَرْبَعٌ يُمِتْنَ الْقَلْبَ الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ وَ كَثْرَةُ مُنَاقَشَةِ النِّسَاءِ يَعْنِي مُحَادَثَتَهُنَّ وَ مُمَارَاةُ الْأَحْمَقِ تَقُولُ وَ يَقُولُ وَ لَا يَرْجِعُ إِلَى خَيْرٍ أَبَداً وَ مُجَالَسَةُ الْمَوْتَى فَقِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ مَا الْمَوْتَى قَالَ كُلُّ غَنِيٍّ مُتْرَفٍ.
امام صادق از پدرش صلوات الله علیهما نقل می کند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: چهار چيز دل را مى ميراند: گناه روى گناه و مذاکره زياد با زنان یعنی هم سخن شدن با آنان و مجادله كردن با احمق؛ تو مى گويى و او مى گويد و هرگز به راه خیر نمى آيد و همنشينى با مردگان.
عرض شد: اى رسول خدا! منظور از مردگان چيست؟ فرمود: هر توانگر خوشگذرانى.
الخصال، ج1، ص: 228
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#سراب_عرفان
#طلب_مال
#صوفیه
علّامه مجلسی رحمه الله:
«بدان كه چنانچه از احاديث معتبره ظاهر مى شود، طلب مال از مصرف حلال خوب است، بلكه واجب و لازم است. اما آن طلب را مانعِ عمل به سنّتهاى پيغمبر اکرم كردن، يا اعتماد بر طلب خود كردن، خوب نيست، بلكه مى بايد عمل به فرايض و سُنن الهى بكند و چنانچه فرموده اند قدرى از سعى بكند و بداند كه با وجود سعى، مُعطى خداست، و از او طلب نمايد، و به سبب اين سعى از ياد او غافل نشود. چنانچه حق تعالى مدح كرده است ايشان را كه: "مردانى كه غافل نمى گرداند ايشان را تجارت و بيع از ياد خدا و از اقامه صلاة و دادن زكات." و بعد از تحصيل به آنچه به هم رسد، بايد قناعت كرد و اگر از حلال كه به هم رسد، بر خود مشقّت مى بايد گذاشت. و در اين صورت ترك لذّتها كردن و جامههاى درشت و كهنه پوشيدن خوب است، كه متوجّه حرام نبايدش شد. و اگر خداوند متعال وسعت و فراخى در روزى دهد، بعد از اداى حقوق واجبه الهى، توسعه بر خود و عيال و مؤمنان و اعانت فُقرا و مساكين بايد كرد. و در همه باب وسط را رعايت مى بايد كرد كه آن قدر به فُقرا ندهد كه خود محتاج شود، و زياده از قدر ضرورت و احتياج خود هم نگاه ندارد، و آنچه را نگاه دارد هم تعلّق به آن نداشته باشد و روزى خود را منحصر در آن نداند. و آنچه از براى خود صرف كند بر عيال تنگ نگيرد. و طعامهاى لذيذ بخورد و بخوراند به مؤمنان. و جامه هاى نفيس بپوشد و بپوشاند، امّا به قدرى كه به حدّ اسراف نرسد. اما اگر قدرى از مال داشته باشد كه به آن طعام لذيذى تواند خريد و فقيرى را محتاج داند و خود به قليلى قناعت كند و زيادتى را به او دهد، ايثار كرده است، و ايثار درجه مقرّبان است. و حاصل آن است كه اصل ترك لذّتها را فىنفسه كمال دانستن خوب نيست، كه در مجلسى وارند شوند و به طعام لذيذى ايشان را دعوت نمايند، نخورند كه ما رياضت مى كشيم و اينها را نمى خوريم، اين مذموم است. اما اگر بخاطر فقر و يا اعانت مؤمنى بر خود تنگ گيرد خوب است.
و در حديثی از حضرت رسول صلى الله عليه و آله روايت شده است كه: چه نيكو ياورى است بر پرهيزكارى خدا، توانگرى و غنا؛ و حضرت صادق عليه السّلام فرمودند كه: خيرى نيست در كسى كه نخواهد كه مال از حلال جمع نمايد، كه روى خود را از مذلّت طلب از مردم نگاه دارد، و قرض خود را ادا نمايد، و رحِم و خويشان را اعانت كند. و فرمودند كه: چه نيكو ياورى است دنيا بر تحصيل آخرت؛ و در حديث ديگر حضرت صادق عليه السّلام فرمودند كه: حضرت امير المؤمنين صلوات الله عليه با بيل كار مى كرد و زمينها را آباد مى كرد. و رسول خدا صلى الله عليه و آله هسته خرما را به دهان مى بُرد و تر مى كرد و در زمين مىكِشت، همان ساعت سبز مى شد. و اميرالمؤمنين عليه السّلام هزار بنده از كدِّ يد خود آزاد فرمود. و به سند معتبر از اسباط بن سالم منقول است كه: به خدمت حضرت صادق عليه السّلام رفتم. از احوال عمر بن مسلم سؤال فرمودند. گفتم: صالح است و خوب است امّا ترك تجارت كرده است. حضرت سه مرتبه فرمودند كه: این از شيطان است. و حضرت امام محمد باقر عليه السّلام فرمودند كه: هر كه طلب دنيا مى كند براى اين كه محتاج به درخواست از مردم نباشد، و بر اهل خود توسعه نمايد، و مهربانى به همسايگان بكند، در روز قيامت كه مبعوث شود روى او مانند ماه شب چهارده باشد. و حضرت رسول صلى الله عليه و آله فرمودند كه: عبادت هفتاد جزو است، و بهترين جزوهايش طلب حلال است. و منقول است كه: سدير صرّاف به حضرت صادق عليه السّلام عرض نمود كه: بر آدمى در طلب روزى چه چيز لازم است؟ فرمود كه: چون درب دكّان را گشودى و متاع خود را پهن كردى، آنچه بر تو لازم است به جای آوردهاى.»
عین الحیات، نشر قدیانی، ص ۴١٩
کپی از کانال خرقه تزویر
#شطرنج
#فقاع
#یزید_خبیث
#آل_زیاد
عَنِ الرِّضَا علیه السّلام قَالَ ؛
مَنْ نَظَرَ إِلَی الْفُقَّاعِ أَوْ إِلَی الشِّطْرَنْجِ فَلْیَذْکُرِ الْحُسَیْنَ عليه السّلام وَ لْیَلْعَنْ یَزِیدَ وَ آلَ زِیَادٍ یَمْحُو الله عَزَّ وَ جَلَّ بِذَلِکَ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَتْ کَعَدَدِ النُّجُومِ.
إمام رضا علیه السّلام فرمود ؛
کسی که نظرش به شراب یا به شطرنج بیفتد و یاد کند أبا عبدالله الحسین را و لعنت کند یزید و آل زیاد را (چرا که یزید و یزیدیان أهل شراب و شطرنج بوده اند) خداوند عزّ و جلّ بواسطه این عمل تمامی گناهانش را ببخشاید ، هر چند بعدد ستارگان باشد.
بحارالأنوار ۴۴ / ۲۹۹ ، حدیث ۲
رفقا لطفا در این حدیث ☝☝دقت کنید
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
هدایت شده از بیداری ملت
سیستان و بلوچستان، جوان ترین استان ایران
سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان:
🔹سیستان و بلوچستان رتبه اول جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند.
🔹رتبه آخر سهم سالمندی با ۳.۲ درصد مربوط به این استان است در حالیکه میانگین کشوری ۶.۴ است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
امیدوارم ، متوجه منظور حقیر از بارگزاری این خبر ☝شده باشید.
در زمانی که شیعه توسط دشمنان به جان هم افتاده ، محبین سقیفه به شدت در حال زاد و ولد بوده و ....
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#بنی_امیّه
#غلام_رومی
#نسبت_خویشاوندی
#غلام_عبدشمس
ابوالقاسم علی بن احمد بن موسی بن الامام الجواد علیه السلام در کتاب «الإسْتِغاثَة فی بِدَعِ الثَّلاثَة» می نویسد:
از طریق عالمان اهل بیت علیهم السلام اسرار علوم ایشان به علمای شیعه رسیده است که یکی از این اسرار اینچنین برای ما روایت شده است: اقوامی هستند که به قریش منتسب هستند، اما در واقع، نسب حقیقی آنها به قریش نمی رسد، مثل بنی امیه. گفته اندکه بنی امیه از قریش هستند، اما این گونه نیست و اصل آنها از روم است و تأویل و باطن این آیه: «غُلِبَتِ الرُّومُ فی اَدْنَی الارْضِ، وَ هُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ» بدین گونه است که بنی امیه بر پادشاهی غلبه می کنند و سپس بنی عبّاس بر آنها غلبه خواهند کرد. این حقیقت به این دلیل است که میان عرب ها در جاهلیت، وقتی کسی بنده ای داشت و می خواست که او و نسبش را به خودش منسوب کند، چنین می کرد و نزد عرب ها جائز بود و ما این فعل را از کرامت های عرب ها یافتیم که بنده به نَسَب مولایش منتسب شود. رسول خدا صلّی الله علیه و آله نیز در مورد زید بن حارثه نیز چنین کرد و وی را از بازار عُکاظ با استفاده از اموال خدیجه خریداری کرد. عبدشمس فرزند عبدمناف- برادر هاشم بن عبدمناف- نیز بنده ای داشت رومی که به او امیّه می گفتند و عبدشمس وی را به خودش منتسب کرد، لذا اصل بنی امیّه از روم است، در حالی که نسب آنها در قریش بیان شده است.
(الاستغاثة فی بدع الثلاثة، ص121-123)
#محبین عنایت داشته باشید که عماد الدین طبری در #کامل_بهائی و مقدس اردبیلی در حدیقه الشیعه و علامه مجلسی در #بحار_الانوار و کاشف الغطاء در #جنه_الماوی ؛ قائل به همین قول هستند که امیه هیچ نسبتی با عبدشمس ندارد الا اینکه غلام او بوده است.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید
#لعن_در_نماز
#نماز_صبح
#نماز_عشاء
#قنوت_نماز
#لعن_معاویه
#لعن_ابوموسی_اشعری
امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت دو نماز صبح و مغرب، و در بعد از این دو نماز، چه کسانی را لعن می فرمود؟
1) ابن ابی الحدید معتزلی، از علمای اهل سنت، در «شرح نهج البلاغه» می نویسد:
علی بن ابی طالب، بعد از ماجرای حکمیّت، بعد از دو نماز صبح و مغرب چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِيَةَ، وَ عَمرواً، وَ أَبَا مُوسَى، وَ حَبِيبَ بْنَ مَسْلَمَةَ، وَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ، وَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَيْسٍ وَ الْوَلِيدَ بْنَ عُقْبَةَ».
(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج2، ص260)
2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ.
(فضائل أمير المؤمنين عليه السلام از ابن عقده کوفی- م332 هجری- ص98/امالی طوسی، ص725)
عبدالله بن مَعقِل گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت نماز صبح، معاویه، عمرو عاص، ابا موسی اشعری، ابا اعور اسملی و یاران ایشان را لعنت می فرمود.
3) عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ: قَالَ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ الْمُغِيرَةِ النَّصْرِيُ أَيْ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: إِنَّ أَبَا مَعْقِلٍ الْمُزَنِيَّ حَدَّثَنِي عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ صَلَّى بِالنَّاسِ الْمَغْرِبَ، فَقَنَتَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ، فَلَعَنَ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى الْأَشْعَرِيَّ وَ أَبَا الْأَعْوَرِ السُّلَمِيَّ. قَالَ الشَّيْخُ علیه السلام: صَدَقَ، فَالْعَنْهُم.
(الاصول السّتّة عشر، اصل محمّد بن المثنی الحضرمی، ص88/ مستدرك الوسائل، ج4، ص410)
حارث بن مغیره گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: روایت شده است که ابا مَعقِل مُزَنی نقل می کند که امیرالؤمنین علیه السلام در قنوت نماز مغرب، معاویه، عمرو عاص، اباموسی اشعری، ابا اعور سُلَمی را لعنت می کرده است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: راست گفته است، پس تو هم ایشان را لعنت کن.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_معاویه
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه_یزید