eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
309 دنبال‌کننده
466 عکس
410 ویدیو
80 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 # دلیل : دلیل ۱ - در لغت ۲ - در اصطلاح منطق و ۱ - دلیل در لغت عبارت است از : راهنما و مرشد و هدایتگر ۲ - دلیل در اصطلاح عبارت است از : چیزی که از به آن چیز علم به چیز دیگر لازم می‌آید پس دلیل در نزد منطقیون اختصاص دارد به برهانی که ترکیب شده است از صغرا و کبری دلیل در اصطلاح اصولیون : ۱ - گاهی مفرد است ۲ - گاهی است ۳ - گاهی است ۱ - مفرد مثل : عالَم که دلیل وجود صانع است یا مثل اینکه می‌گویند : کتاب و سنت و حق و اجماع ادله فقه است ۲ - قضیه واحده مثل : اقیموا الصلاه که دلیل بر وجوب صلات است ۳ - قضیه مرکبه مثل : العالم و کل متغیر که این قضیه مرکبه دلیل بر عالَم است الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 : ۱ -تعریف دلیل ۲ - اقسام دلیل محرز ۱ - دلیل محرز ۲ - دلیل محرز ۱ - اقسام دلیل محرز قطعی : ۱ - دلیل محرز قطعی ۲ - دلیل محرز قطعی اقسام دلیل محرز ظنی : ۱ - دلیل محرز ظنی عقلی ۲ - دلیل محرز ظنی شرعی اقسام دلیل محرز ظنی شرعی : ۱ - دلیل محرز ظنی شرعی ۲ - دلیل محرز ظنی شرعی تعریف دلیل محرز : دلیلی که را می‌کند و در دست و اختیار شما می‌گذارد آن را دلیل محرز می‌گویند دلیل محرز دو قسم است : ۱ - قطعی ۲ - ظنی ۱ دلیل محرز قطعی : یعنی : مفید است یعنی : تام از حکم می‌کند یعنی : مثل یک صاف است مثل : مثلاً ۵۰۰ روایت داریم که می‌گوید : در دین حرام است ۲ - دلیل محرز ظنی : یعنی : مفید است یعنی : کشف از حکم واقعی می‌کند یعنی : مثل یک آیینه مکدر است یعنی : احتمال خطا هست مثل : خبر که حکم واقعی را نشان می‌دهد ولی احتمال خطا هم هست الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 محرز قطعی دو قسم است : ۱ - مثل : ۲ - مثل : وجوب مقدمه واجب دلیل محرز قطعی دو ویژگی دارد : ۱ - از سوی صادر شده باشد ۲ - بر $حکم شرعی می کند پس اگر روایتی از سوی شارع آمده و یک مسئله اعتقادی را بیان می‌کند این دلیل شرعی نیست آیات الاحکام دلیل شرعی هستند ۲ - دلیل محرز قطعی دو ویژگی دارد : ۱ - به آن حکم کند ۲ - دلالت بر حکم شرعی می کند پس هرچه را که عقل حکم می‌کند دلیل قطعی عقلی نیست مثل : واجب است که حکم عقلی قطعی است یا مثل : لاصلات الا بالطهور وقتی واجب است پس مقدمه صلات که است هم واجب است دلیل محرز ظنی دو قسم است : ۱ - مثل : قیاس ناقص مثل : نگاه بزن حرام است پس تشبیب به زن (( یعنی انسان در مدح زن بگوید )) هم حرام است یا مثل : زید آدم خوبی است هم که شبیه است پس آدم خوبی است دلیل محرز ظنی شرعی دو قسم است : ۱ - مثل : خبر واحد که از طرف معصوم علیه السلام است پس شرعی است و مفید قطع نیست پس است ۲ - غیر لفظی : یعنی : از جنس لفظ نیست مثل معصوم علیه السلام یا مثل معصوم علیه السلام الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 و نادانی : علیه السلام فرمود : هیچ ناداری بدتر از و نادانی نیست نادان با زیردستان تعدّی و با معاشران می‌کند و به بزرگان می‌فروشد و بدون تمیز می‌گوید و فرمود : تا می‌توانید از مردم نادان دور باشید چون عنصر نادان کانون زیان است هرچند بکوشد که سود رساند امام رضا علیه السلام فرمود : دولت هر مردی اوست و دشمنش جهل اوست آنگاه که خرد مغلوب تو است تو خود را از افراد انسان حساب مکن می‌گوید : اگر در مقابل نادان کنید مثل این است که را بدهید هر چه بیشتر آب بدهید بیشتر بار تلخ‌تر می‌دهد : در گفتن خطای جاهلان پیدا شود کج چون از بیرون رود رسوا شود حکیم می‌گوید : ای فرزندم هرگز نادان را نفرما و اگر دانایی نیابی خود خویش باش الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 و نادانی روزی نشسته بود از جمله خواص آن شهر مردی به افلاطون سلام کرد و نشست و شروع به حرف زدن کرد تا اینکه گفت : ای حکیم امروز فلان مرد را دیدم که داشت در درباره تو حرف می‌زد و خیلی از تو تعریف می‌کرد و می‌گفت که : افلاطون مرد بزرگی است که هرگز تا حالا من کسی را مثل او ندیدم و هیچ کس مثل افلاطون نیست لذا خواستم کاری و حرفی که او گفته است را به گوش شما برسانم وقتی که افلاطون این حرف و را شنید سرش را پایین انداخت و شروع به کردن کرد و سخت دلتنگ شد این مرد گفت : چرا اینجور دلتنگ شدی و گریه می‌کنی ؟ افلاطون گفت : من از تو ناراحت نیستم ولی بزرگترین این است که یک نفر من را می‌ستاید و از من خوشش می‌آید و از من تعریف می‌کند من نمی‌دانم که چه کار جاهلانه‌ای کرده‌ام که به طبع این جاهل خوش آمده است و خوشش آمده است و مرا ستوده و از من تعریف کرده است تا از این کارم کنم مگر من هنوز جاهلم که جاهلان مرا می‌ستایند و از من تعریف می‌کنند : در دم مردن فلاطون این را گفت و رفت حیف ، دانا مردن و افسوس ، نادان زیستن نادانی خطرناک‌ترین امراض و مولد سایر بیماری‌ها است الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 و نادانی : : چو در گفت حرفی از آن پندی بگیرد صاحب و گر صد باب پیش بگویند بایدش بازیچه در هر آن کس که نادان و بی رای و بُن نه در کار او سود و نی در سخُن درختیش دان خشک و بی برگ و بَر که جز سوختن را نشاید دگَر گر شاسب نامه اسدی الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 از طایی پرسیدند : هرگز از خود تر دیده ای ؟ گفت : آری روزی وارد خانه غلام یتیمی شدم و دیدم که او ۱۰ دارد بلافاصله ۱ گوسفند را کشت و پخت و پیش من آورد من قطعه‌ای و تکه‌ای از از آن را دیدم و خیلی خوشم آمد آن قسمت را خوردم و گفتم : این قسمت گوسفند خیلی خوشمزه است بیرون رفت و تک تک گوسفندان را کشت و همان قسمت را ‌پخت و پیش من م‌آورد و من خوردم وقتی که من از آنجا بیرون آمدم تا سوار مرکب شوم و بروم دیدم که بیرون خانه خون زیادی ریخته شده است پرسیدم که : این‌ها چیست ؟ جواب داد که : همه گوسفندان را کشتم من او را ملامت و سر زنش کردم و گفتم : چرا این کار را کردی ؟ گفت : سبحان الله تو را از چیزی خوشت بیاید که من مالک آن باشم و در آن $بخل بورزم و بازی درآورم ؟ این در بین ما زشت است از پرسیدند که : تو در مقابل کار او چه کردی ؟ و چه چیزی به او دادی ؟ گفت : من ۳۰۰ سرخ مو و ۵۰۰ گوسفند به او دادم به حاتم گفتند که : پس پس تو از او تو کریم‌تر هستی حاتم گفت : هیهات اصلاً این چنین نیست چون او هرچه داشت داد ولی من از این همه چیزی که داشتم اندکی از آن را به او دادم چون گدایی که نیم دارد به تمامی دهد ز خویش بیشتر زان بود که شاه جهان بدهد نیمی از خزانه خویش الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b خ
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ۲۱ دلیل پنجم منکرین نیاز به علم رجال عبارت است از اینکه : با رجال مردم رسوا می‌شوند و ما با علم در عیوب مردم تجسس می‌کنیم و بعضی از راویان را یا تضعیف یا می‌کنیم در حالی که شارع مقدس فرموده است که : عیوب مردم را پنهان و مخفی کنید پس علم رجال ممنوع و حرام است جواب مصنف : اولاً اینکه : در وقتی مدعی و نزد می‌روند و برای ادعای خودش می‌آورد اینجا منکر می‌تواند عیوب شاهد را بیان کند و شاهد را کند و مورد جرح و خدشه قرار دهد که این کار منکر باعث رسوایی شاهد می‌شود و آبروی شاهد ریخته می‌شود ولی شارع اینجا اجازه داده است یا در باب اگر کسی برای دختری رفته و والدین دختر از شما در مورد داماد و و رفتار و کردار داماد از شما سوالاتی پرسیدند اگر شما اینجا در مقام عیوب را بیان کنید باعث رسوایی داماد می‌شوید و آبروی داماد ریخته می‌شود ولی شارع به شما اجازه داده است که کنید غیبت مجوزات دیگری هم دارد ثانیاً اینکه دو بحث است : یک بحث در است یک بحث در الله تعالی است در عیوب مردم الناس است حکم الله تعالی بر حفظ حق الناس اولویت دارد چون حکم الله تعالی از روایات به دست می‌آید و شارع در تجسس درباره راویان اجازه داده است ثالثاً در باره راویان حدیث بد و ناپسند نیست چون در قرآن فرمود : ان جاکم فاسق بنباء فتبیّنوا فرمود که : هر خبری می‌شنوید تحقیق و تبیّن کنید در آیه شریفه اگر چه امر به تحقیق در باره است ولی شامل هر امر مجهولی می‌شود یعنی : هم در باره تحقیق کنید و هم در باره پس شارع داده است الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 و کرم از شبلی پرسیدند : علامت و نشانه کریمان و لئیمان چیست ؟ جواب داد که : مثل سیمین است که دیر می‌شکند و زود می شود پس کسی است که : زود آشنا می‌شود و دیر بیگانه ولی مثل ظرف سفالین است که زود می‌شکند و دیر قابل اصلاح است پس کسی است که : دیر آشنا می‌شود و زود بیگانه انسان‌های کریم از دادن لذت می‌برند ولی انسان‌های لئیم از در زیاد دادن نیست سخاوت در به موقع دادن است به دهن خواجه چون بُردم گفتا که آه من مُردم گفتمش : خواه میر و خواه نمیر من که این را فرو بردم می‌شود در لقمه اول ز جان خویش سیر بر سر خوان لئیمان هرکه می‌شود صائب تبریزی الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ۲۲ دلیل ششم منکرین نیاز به علم رجال عبارت است از اینکه : گفتار رجالی و شرایط منکرین نیاز به علم رجال می‌گویند : شرایط و هماهنگی بین عالم رجال و راوی و بین شرایط شهادت وجود ندارد مثلاً : شیخ طوسی می‌گوید : محمد ابن مسلم ثقه است اینجا هم معدِّل است یعنی : کسی است که می‌گوید : محمد ابن مسلم راوی عادل است و هم است یعنی : کسی است که به عدالت محمد ابن مسلم می‌دهد اینجا محمد ابن مسلم هم معدَّل است یعنی : کسی است که عادل معرفی شده است و هم مشهود علیه است یعنی : کسی است که شیخ طوسی که به نفع او شهادت داده که عادل است شهادت شرایطی دارد شهادت در صورتی صحیح است که شرایط آن موجود باشد یکی از شرایط صحت شهادت این است که : شهادت باید باشد و حدسی نباشد یعنی : شیخ طوسی باید وجود عدالت محمد ابن مسلم را حسّ کرده باشد و او را دیده باشد و عدالت ابن مسلم برایش ثابت شده باشد در حالی که اینطور نیست یعنی : عالم رجالی اصلاً با راوی هم عصر و همزمان نبوده است ولی می‌گوید که عادل است لذا اصلا ما نیازی به علم رجال نداریم مصنف جواب می دهد که : ۱ - بله یکی از شرایط شهادتین این است که : وقتی که شاهد می‌خواهد بر چیزی شهادت بدهد آن چیز : یا باید امر حسی باشد یا باید مقدمات و مبادی آن نزدیک به حس باشد مثلاً : شیخ طوسی می‌خواهد شهادت بدهد که محمد ابن مسلم عادل یا است اینجا عدالت و که امر حسی نیست لذا از راه مقدمات و مبادی یا شجاعت پی به عدالت و شجاعت راوی می‌بریم یعنی : اینکه شیخ طوسی می‌بیند که ابن مسلم : گناهان کبیره نمی‌کند و واجبات مستحبات را انجام می‌دهد و دروغ نمی‌گوید و موارد دیگر اینجا شیخ طوسی می‌فهمد که : پس محمد ابن مسلم عادل است یا مثلاً : در میدان جنگ نمی‌ترسد و بی‌باک است و بدون ترس کارهای بزرگ را انجام می‌دهد در انجام کارها کوتاهی نمی‌کند اینجا هم می‌فهمد که پس شجاع است الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ۲۲ دلیل ششم منکرین نیاز به علم رجال عبارت است از اینکه : گفتار رجالی و شرایط ادامه جواب مصنف : ۲ - وقتی علمای رجال به ثقه بودن راویان شهادت می‌دهند علتش این است که : یا به خاطر شنیدنی هایی است که از شیخی به شیخی و یا استادی از استادش می‌باشد و یا به خاطر قرائن متواتر و شواهد قطعی می‌باشد و یا به خاطر شهرت مفید اطمینان می‌باشد که این‌ها موجب علم به عدالت یا ضعف راوی می‌شود پس در ثبوت برای راوی دو راه وجود دارد : ۱ - یا راوی معاصر است ۲ - یا راوی معاصر نیست اگر ر راوی معاصر است اینجا عدالت راوی معاصر از این راه‌ها ثابت می‌شود : ۱ - از راه ۲ - از راه وجود قرائن و شواهد ۳ - از راه شهرت مفید یقین یا اطمینان اگر راوی معاصر نیست اینجا عدالت راوی غیر معاصر از این راه‌ها ثابت می‌شود : ۱ - از راه شهرت مفید یقین یا اطمینان ۲ - از راه قرائن متواتر پس مقدمات شهادت هم کافیست عدالت عبارت است از : ملکه نفسانی در انسان عدالت یعنی : التزام به انجام واجبات و ترک محرمات پس خود عدالت قابل دیدن نیست ولی مقدمات عدالت قابل حس هست ۳ - وقتی که ما در احوال حالات علمای گذشته تحقیق می‌کنیم یقین پیدا می‌کنیم که توثیقات و تضعیفات : ۱ - یا مستند به کتاب‌هایی است که برای علمای رجال ثابت و محرز است که انتصاب این کتاب‌ها به مولفین و نویسندگان آنها صحیح است ۲ - یا مستند به نقل و است ۳ -'یا مستند به و استفاده است پس علمای رجال به هر کتابی مراجعه نمی‌کردند بلکه به کتاب‌هایی مراجعه می‌کردند که نویسندگان آنها با راویان هم عصر و معاصر بودند پس اگر علمای رجالی گذشته در کتب رجالی خودشان می‌نوشتند و تصریح می‌کردند که : فلان راوی ثقه است شهادت و اعتمادشان حدسی نبود بلکه حسی بود این شیوه حسی بهترین و متین‌ترین راه‌های تصریح و یقین به ثقه بودن بزرگواران است چون اعتماد به حس به سه طریق بدست می‌آید : ۱ -مراجعه به کتب رجالی که در دست آنها بوده و انتصاب کتب رجالی به مولفین و نویسندگان به طریق صحیح ثابت بوده است ۲ - سینه به سینه ثقه‌ای از ثقه دیگر و نقل سینه به سینه بزرگی از بزرگ دیگر ۳ - به شهرت و استفاضه ای که در بین اصحاب موجود بوده است مثلاً : علمی که ما به عدالت صاحب جواهر و شیخ انصاری و صاحب حدائق و دیگران داریم از راه شهرت و استفاضه است پس ما به علم رجال نیاز داریم الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 و کرم از شبلی پرسیدند : علامت و نشانه کریمان و لئیمان چیست ؟ جواب داد که : مثل سیمین است که دیر می‌شکند و زود می شود پس کسی است که : زود آشنا می‌شود و دیر بیگانه ولی مثل ظرف سفالین است که زود می‌شکند و دیر قابل اصلاح است پس کسی است که : دیر آشنا می‌شود و زود بیگانه انسان‌های کریم از دادن لذت می‌برند ولی انسان‌های لئیم از در زیاد دادن نیست سخاوت در به موقع دادن است به دهن خواجه چون بُردم گفتا که آه من مُردم گفتمش : خواه میر و خواه نمیر من که این را فرو بردم می‌شود در لقمه اول ز جان خویش سیر بر سر خوان لئیمان هرکه می‌شود صائب تبریزی الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
◾️ السّلامُ عَلَیکِ یا فاطمة الزهراء (س) 🔘 هدیه کتابخانه تسنیم به عزاداران فاطمی ◾️۶۰ کتاب فارسی و عربی درباره آن حضرت 🔻 کتابهای فارسی ۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۵. فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت 👈 دانلود ۶. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود ۷. زندگانی فاطمه زهرا 👈 دانلود ۸. فاطمه در آینه وحی 👈 دانلود ۹. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه 👈دانلود ۱۰. ترجمه بیت الاحزان 👈 دانلود ۱۱. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود ۱۲. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۱۳. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود ۱۴. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود ۱۵. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه/ دوجلد)👈 دانلود ۱۶. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود ۱۷.ریاحین الشریعه (جلد ۱) 👈 دانلود ۱۸. فاطمه الزهراء (علامه امینی) 👈 دانلود ۱۹. بر خانه فاطمه چه گذشت 👈 دانلود ۲۰. فاطمه، بهترین الگو برای همه 👈 دانلود ۲۱. سیره فاطمی 👈 دانلود ۲۲. مظلومیت حضرت زهرا 👈 دانلود ۲۳. از فاطمه بگو 👈 دانلود ۲۴. مالک فدک 👈 دانلود ۲۵. آینه ایزدنما، حضرت فاطمه زهرا 👈 دانلود ۲۶. کوثر ناب 👈 دانلود ۲۷. بهشت ارغوان، قصه ناتمام فاطمه👈 دانلود ۲۸. مطهره قرآن 👈 دانلود ۲۹. مقامات حضرت فاطمه در کتاب و سنت 👈 دانلود ۳۰. مقام لیلة القدری حضرت فاطمه 👈 دانلود ۳۱.ترجمه الهجوم علی بیت فاطمه 👈 دانلود ۳۲. فاطمه زهرا، شادمانی دل پیامبر 👈 دانلود ۳۳. وراثت اصطفائی در قرآن 👈 دانلود ۳۴. حضرت فاطمه وارث مقام پیامبران 👈 دانلود ۳۵. الکلمة الغراء في تفضيل الزهراء 👈 دانلود ۳۶. فاطمیه، حقیقتی در دل افسانه ها 👈 دانلود ۳۷. کتاب علی و مصحف فاطمه 👈 دانلود ۳۸. یاس کبود 👈 دانلود ۳۹. پاسخ به چند شبهه فاطمی 👈 دانلود ۴۰ جنة العاصمة 👈 دانلود ۴۱.آتش در خانه وحی 👈 دانلود ۴۲. اسوه حسنه 👈 دانلود ۴۳. حلقه وصل رسالت و امامت 👈 دانلود ۴۴. صدیقه طاهره (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود ۴۵. کوثر، معجزه پیغمبر 👈 دانلود ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا 🔻 کتابهای عربی ۴۶. أسرار فضائل فاطمة س 👈 دانلود ۴۷. المحسن السبط مولود ام سقط 👈 دانلود ۴۸. الفريدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود ۴۹. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود ۵۰. الصحیح فی کشف بیت فاطمة 👈 دانلود ۵۱. هذه فاطمه (دوره ۸ جلدی) 👈 دانلود ۵۲. الهجوم علی بیت فاطمه 👈 دانلود ۵۳ . فاطمه الزهراء بهجة قلب المصطفى 👈 دانلود ۵۴ . الثغور الباسمه فی مناقب السیده فاطمه 👈 دانلود ۵۵ . فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۵۶ . مسند فاطمه الزهراء و ما ورد فی فضلها 👈 دانلود ۵۷. فضائل فاطمه الزهراء 👈 دانلود ۵۸. احراق بیت فاطمه 👈 دانلود ۵۹. مقتل فاطمة الزهراء س 👈 دانلود ۶۰. شرح الخطبة الزهراء س 👈 دانلود 📲 ثواب انتشار این لیست و رساندن آن به دست اهل علم و قلم با شما ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 كمك كردن زنان بهشتى در تولد در ذخائى العقبى از عليها السلام نقل مى كند كه فرمود: زمانی كه لحظه تولد فرزندم نزديك شد به سراغ قابله هاى قريش فرستادم ، تا مرا در امر زايمان مساعدت كنند، ولى چون همسر محمد عليه السلام بودم از آمدن امتناع ورزيدند. در همين هنگام چهار بر من وارد شدند كه جمال ، زيبايى و نورانيت آنان قابل توصيف نيست ! يكى از آنان گفت : من مادر تو هستم . ديگرى گفت : من دختر مزاحم هستم . سومى خود را خواهر معرفى كرد چهارمى گفت : من دخترعمران ، مادر هستم ، آمده ايم تا در امر زايمان ، تو را كمك كنيم . پس از آنكه فاطمه (ع ) به دنيا آمد نور جمالش فضا را روشن و منور ساخت و بر آنان با ذكر نامشان سلام كرد و درهمان لحظه تولد به : يگانگى خداوند، رسالت پدرش ، امامت شوهر و فرزندانش داد. (۱) چه خوب سروده است شاعر: خجلا من نور بهجتها تتوارى الشمس بالشفق از خجالت در بخشش نور او خورشيد، هر بامداد در پوشش شفق ، پنهان مى شود. و حياء من شمائلها يتغلى الغصن بالورق و از شرم شمايل و اوصاف او شناخته هاى درختان ، خود را به زير برگها گشيده و قامت خود را بدان پوشيده و پنهان مى دارند. ۱ - فاطمه الزهراء من المهد الى اللحد، ص ۶۱ الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 اعمال روز تولد حضرت عليها السلام در مفاتيح الجناح شيخ عباس قمى (ره ) آمده است كه : سال پنجم يا دوم او بعثت ولادت و با سعادت حضرت فاطمه زهرا عليها السلام واقع شده و در آن روز چند عمل مناسب است . اول : روزه دوم : خيرات و صدقات بر مؤ منين . سوم : زيارت آن حضرت كه چنين است : يا ممتحنة امتحنك الله الذى خلقك قبل ان يخلقك فوجدك لما امتحنك صابرة و زعمنا انا لك اوليا و مصدقون ، و صابرون لكل ما اتانا به ابوك ، و اتى به وصيه ، فانا نسئلك ان كنا صدقناك الا الحقتنا بتصديقنا لهما لنبشر انفسنا بانا قد طهرنا بولايتك و مستحب است در ادامه بگويد: اسلام عليك يا بنت رسول الله السلام عليك يا بنت الله ... اى آنكه خدايى كه تو را خلق كرد پيش از خلقت بيازمود و در آن آزمايش ‍ بر هر گونه بلا و مصيبت تو را شكيبا و بردبار گردانيد و ما چنين پنداريم كه دوستان شما هستيم و مقام بزرگى شما را تصديق مى كنيم و بر هر دستور و تعليم الهى كه پدر شما و وصيش كه درود حق بر او باد براى ما آورد صبور و مطيع خواهيم بود پس ما در خواست مى كنيم هرگاه كه مصدق و مؤ من به شما هستيم كه ما را به واسطه اين تصديق به رسول و وصيش خدا به شما ملحق فرمايد تا به ما مژده رسد كه بواسطه دوستى شما ما را از گناهان پاك سازد. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 نام عليها السلام را خدا بر او نهاد از امام باقر العلوم عليه السلام روايت كرده اند كه : زمانى كه فاطمه عليها السلام پا به جهان نهاد خداى متعالى فرسته اى را امر فرمود تا اين نام (فاطمه ) را بر زبان مكرم جارى نمايد، سپس ‍ خداوند خطاب به فاطمه عليها السلام فرمود: من شير را به وسيله علم در وجود تو قطع كردم ( ۱ ) و تو را از ناپاكى باز داشتم . امام باقر عليه السلام در ادامه مى فرمايند: والله خداى تبارك و تعالى اين بانو را از علم مملو ساخت و او را از ناپاكيهاى زنان در ميثاق ذر (كه خداوند از همه خلايق پيمان ( ۲ ) پاك گرفت ) پاكى و پاكيزه تر قرار داد. فاطمه حوريه اى انسان نما از امام صادق عليه السلام روايت است كه رسول خدا عليها السلام فرمود: اى مردم آيا مى دانيد چرا فاطمه عليها السلام آفريده شده است ؟ عرض ‍ كردند: خدا و رسول او بهتر مى دانند پيامبر عليه السلام فرمود: خلقت فاطمة حوراء انسية لا انسية فاطمه يك بانوى بهشتى انسانى است اما انسان نيست . ۱ - عبارت چنين است ، انى فطمتك بالعلم يعنى وقتى كه طفل را از شير مادر جدا مى كنند به جاى شير مادر به او غذايى كمكى مى دهند تا شير خوردن را ترك كند و اين غذاى جانشينى است . و خداوند نيز مى فرمايد: كه غذاى جانشين فاطمه زهرا عليها السلام به جاى شير، است . فاطمة الزهراء، من المهد الى اللحد - ۲ - مائده / ۷ اعراف / ۱۴۷ - ريحانه خانه وحى الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ۲۳ دلیل هفتم منکرین نیاز به علم رجال عبارت است از : توثیق و به نحو موجب جزئیه: منکرین می گویند : شما که می‌گویید علم رجال لازم است دلیلشان عبارت است از : تشخیص راوی ثقه از غیر ثقه توثیق دو نوع است : ۱ - توثیق تفصیلی یعنی : توثیق تک تک رجال احادیث مثل توثیق نجاشی و شیخ طوسی ۲ - توثق اجمالی یعنی : توصیق یکجای رجالی مثل توثیق رجال ثلاثه مولفین کتب اربعه همین کار را کرده‌اند چون رجال احادیث و اسناد روایات خودشان را اجمالاً و یکجا توثیق کرده‌اند و توثیق اجمالی رجال ثلاثه یعنی کلینی و صدوق و طوسی هم حجت است پس نیازی به علم رجال نداریم جواب مصنف مصنف چند جواب می‌دهد جواب اول اینکه : ما دو بحث داریم ۱ - یک بحث در صحت روایات کتب اربعه است ۲ - یک بحث در وثاقت رجال و راوی‌های روایات کتب اربعه است که بین صحت روایات و بین وثاقت روات و راویان فرق است مشایخ ثلاثه شهادت به وثاقت راوی‌ها که نداده‌اند بلکه مشایخ ثلاثه شهادت به صحت رو ایات کتب مشایخ ثلاثه داده‌اند چون این مشایخ ثلاثه در تصحیح روایات کتاب‌های خودشان به قرائن منفصله و خارجی جدای از روایات اعتماد کرده‌اند که این قرائن به دست ما نرسیده است و وثاقت راویان حدیث را احراز نکردند پس تصحیح روایات دلالت بر وثاقت راویان آن روایات نمی‌کند الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 در اصول باب الحجه حدیث سوم روایت جالبی است که : یکی از کسانی که مقام بلند و استثنایی داشت حضرت علیه السلام است که به حسب این روایت چهار مقام داشت : ۱ - دارای مقام بود و با مبدا عالم مرتبط بود از غیب اخبار به او می‌رسید و اذکر فی الکتاب ابراهیم انه کان صدیقانبیا ارتباط با مقام عالَم داشت ۲ - داشت و از مرسلین و صاحب مکتب بود آنچه به او می‌شد باید به دیگران برساند و لقد ارسلنا نوحا و ابراهیم ۳ - مقام خلت اتخذ الله ابراهیم خلیلا خلیل و دوست الله تعالی بود ۴ - که از همه مهمتر است مقام ناس است قال انی جاعلک للناس اماما امام علیه السلام مبنا و ریشه این مقامات را بیان می‌کند که : ابراهیم علیه السلام چه کرد که به و و و رسید می‌فرماید که : قبل از همه اینها شد بعد که شد دریا دریا مقام به او دادند نبوت آمد بعد رسالت آمد بعد خللت آمد بعد امامت آمد ان زید الشحام قال : سمعت اباعبدالله علیه السلام یقول : ان الله تعالی اتخذ ابراهیم عبدا قبل ان یتخذ نبیا و ان الله تعالی اتخذ نبیا قبل ان یتخذه رسولا و ان الله تعالی اتخذه رسولا قبل ان یتخذ خلیلا هر رسولی و نبی خلیل الله نمی‌شود و ان الله تعالی اتخذه خلیلا قبل ان یجعله اماما بعد از خلت شد چون شد این مقام است الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ۲۴ ثانیاً سلمنا که حکم مشایخ ثلاثه به صحت کتب اربعه به خاطر راویان حدیث است ولی از کجا معلوم می‌شود که مستند مشایخ ثلاثه در وثاقت همه راویان احادیث کتب اربعه حسّی باشد ؟ چون احتمال دارد که وثاقت راویان احادیث کتب اربعه بر مبنای موجود باشد و بر مبنای حس نباشد اینجا در این صورت احادیث کتب اربعه برای دو گروه فقط است نه برای همه : ۱ - کسی که این قرائن را کرده باشد ۲ - کسی که به این قرائن دسترسی داشته باشد ثالثاً سلّمنا که توثیق راویان حدیث حسّی باشد اینجا در صورتی حدیث حسّی حجّت است که مشایخ ثلاثه کثرت خطا نداشته باشند ولی اگر کثرت خطا داشته باشند حتی خبر حسّی هم اعتباری ندارد چه برسد به خبر حدسی اینجا متاسفانه کثرت خطا هم وجود دارد چون مرحوم و شیخ عده زیادی از راویان کتاب کافی کلینی را تضعیف کرده‌اند یا شیخ طوسی عده زیادی از راویان کتاب تهذیب و استبصار را در کتاب رجال و فهرست خودش تضعیف کرده است پس ما نمی‌توانیم به تصحیح اجمالی نویسندگان و مولفین کتب اربعه اعتماد کنیم پس ما به علم نیاز داریم تا اسناد روایات را ببینیم چون شهادت مولفین کتب اربعه ربطی به توثیق راویان احادیث کتب اربعه ندارد الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام صلی الله علیه و آله و سلم بعد از به مدینه در سال اول در مدینه مهم‌ترین رسالتش عبارت بود از : جامعه دینی بعد از هجرت در مدینه چند اتفاق افتاد : ۱- نام‌ها و بود : ۱- تغییر نام به النبی صلی الله علیه و آله و سلم ۲- تغییر نام افراد ۳- تغییر نام اماکن و مکانها ۲ - تغییر ی به ارزش‌های بود ۳- کردن و در پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برای تغییر ارزش‌های جاهلی به ارزش‌های اسلامی دو مهم کردند : ۱- بنای النبی صلی الله علیه و آله و سلم ۲- اجرای اخوت حضرت در وسط محله‌های یثرب دستور بنای مسجد را دادند تا مسجد محل تجمعات و گیری‌ها و ریزی‌ها باشد مسجد سازمان عبادی و فکری و و عملیاتی و نظامی و مدیریتی و سیاسی بود الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 پادشاهی را مأموران بسیاری بود که آنان را به ولایات برای ستاندن خراج، می فرستاد. روزی سه خراج گزار به شهری فرستاد. یکی از خراج گزاران را دامداری ثروتمند خدمت کرد و گوسفندی هر روز ذبح می کرد و سه شب سه خراج گزار به جگر و گوشت تازه گوسفندان کرد. یکی از آن خراج گزاران، خراج آن دامدار را کمتر حساب کرد و چون نزد آمدند یکی از آن دو نفر به پادشاه پنهانی رسانید و پادشاه خراج گزار شلاق زد و دارایی اش به جریمه ستاند و از کار بیکارش ساخت. مدتی گذشت و او دو رفیق سابق خود را در شهر در استحمام یافت. زبان به گشود و گفت: من نمی دانستم که یکی و شاید هردو شما آدم فروش بودید. خطا کردم و از دشمن نشناختم..... یکی از آن دو که صاحب خرد بود روی به او کرد و گفت: هیچ یک از ما آدم فروش نیستیم و این تو بودی که قیمت کمی بر خود نهادی و به سه شب شام بره ای خود را فروختی.... پس تو خود تو هستی که به قیمت کمی خود را فروختی! و تا آدمی خود بر خود قیمتی برای فروش تعیین نکند کسی نمی تواند او را بفروشد. پس همیشه باید خود بهای سنگینی بر خود بگذاری تا دیگر کسی نتواند تو را بخرد تا که بفروشد ات...... الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 👈🏼👈🏼 (متوفای اوائل قرن۷ق) در کتاب ، ج۲، ص۶۱۵ از ولایت و محبتِ اصحابِ واقعی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نقل می‌کند: ➖ بن محمد تمیمی، از علی بن محمد، نقل می‌کند که گفت: را دیدم، درحالی‌که پدرش حلوایی از خرما و روغن که باهم مخلوط شده بود در دست داشت. دخترک به پدرش گفت: از این حلوا به من بده. پدرش گفت: دهانت را باز کن. دهان را باز کرد و به اندازه یک بادام حلوا در دهانش گذاشت. سپس به دخترش گفت: خرما بخورد که مفیدتر و سیر کننده‌تر است! دختر گفت: این خرما مفیدتر و سودمندتر است؟! ➖ پدرش گفت: (دخترم) این خوراک را برای ما فرستاده تا ما را به آن از دوستی و محبت بن ابی‌طالب علیه‌السلام منحرف کند!! ➖ دخترک گفت: قَبَّحَهُ اللّهُ. یَخْدَعُنا عَنِ السَّیِّدِ الْمُطَهَّرِ بِالشَّهْدِ الْمُزَعْفَرِ. تَبّا لِمُرْسِلِهِ وَآکِلِه. خداوند او را زشت گرداند. می‌خواهد با این شهد زعفرانی، ما را از سرور پاک طینت جدا کند و بفریبد!! نفرین بر فرستنده و گیرنده‌ی آن. ➖ سپس کاری کرد تا آنچه را که از حلوا خورده بود بالا آورد، و با چشم گریان این را سرود: أَبِاالشَّهْدِ المُزَعْفَرِ یابْنَ هِنْدٍ نَبیعُ إلَیْك إسلاماً وَدیناً فَلا وَاللهِ لَيس يَكون هَذا وَمَوْلینا امیرُالمُؤْمنیناً ای پسر آیا در برابر حلوای زعفرانی، و دین خود را بر تو بفروشیم؟! به‌خدا سوگند، نه، این‌گونه نیست ونمی‌شود؛ زیرا مولای ما است(۱). 📚 ۱. آدرس‌های دیگر این روایت: * رياض العلماء، افندی، ص۲۸ * تأسیس الشیعة، سیدحسن‌صدر، ص۴۶ * روضات الجنات، خوانساری، ج۴، ص۱۶۸ و..‌ الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
https://eitaa.com/aakhmk به گروه ما بپیوندید لینک فوروارد https://eitaa.com/aakhmk
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 در روضه الریاحین آورده است که : وقتی که علیه السلام در یکی از کوچه‌های بصره می‌گذشت جمعیت زیادی را دید که اطراف یک هندی حلقه زده‌اند و گردن‌ها را کشیده‌اند و تماشا می‌کنند امیرالمومنین علیه السلام نزدیک رفت تا ببیند چه خبر است امیرالمومنین علیه السلام دید که میان جمعیت جوان خوشرویی که دارای متانت و وقار است لباس پاکیزه‌ای را پوشیده است و با عزتی تمام روی چهارپایی نشسته است و مردم برای اینکه از این جوان استفاده کنند نوبت می‌گرفتند در بین این مراجعین کسانی بودند که شیشه‌هایی از و ادرار و یا مایعات بدن را به دست داشتند آنها شیشه‌ها را به این طبیب و جوان می‌دادند و این جوان با دقت به آنها نگاه می‌کرد و برای صاحبان هر یک از آنها طبق آنچه را که می‌فهمید دارو و یا دستور صادر می‌کرد امیرالمومنین علیه السلام جلوتر رفت و سلام کرد و فرمود : آیا برای درد گناهان هم دارویی آورده‌ای ؟ طبیب گفت : مگر هم درد و بیماری است ؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود : آری گناه هم است و مردم را به زحمت انداخته است طبیب مدتی سر را به زیر انداخت و ساکت شد بعد از مدتی جوان سرش را بلند کرد و گفت : من که چیزی نمی‌دانم آیا شما داروی گناه را می‌شناسید ؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود : آری من هم گناه و هم دارویش را و هم معالجه‌اش را می‌شناسم طبیب و جوان گفت : آیا ممکن است برای ما توضیح بفرمایید ؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمودند : آری از اینجا برخیزید به بوستان بروید و چون وارد بوستان ایمان شدید مقداری از ریشه درخت و دانه‌های پشیمانی و مقداری از برگ تدبر و تخم و میوه و چند شاخه و مغز و پوست و مقداری هم از ساقه‌های و زهر برگردان همه را با حواسی جمع و با دلی متوجه و فهمی سرشار با انگشتان و کف میان تشت می‌ریزید و به چشم‌هایتان شستشو می‌کنید آنگاه همه را بین دیگ می‌ریزید و با آتش آنها را آنقدر می‌جوشانید تا مواد زائدش رسوب کند و عصاره به دست بیاید بعد از آن حاصل را در بشقاب و می‌ریزید نسیم بر آن می‌دمید تا قبل از اینکه فاسد گردد خنک شود این بسیار گوارا است آنگاه در جایی که انسانی نباشد و جز خدا تو را نبیند آن را می‌نوشید این همان دارویی است که درد گناهان را ساکن می‌کند و جراحات را التیام می‌بخشد طبیب و جوان هندی از شنیدن این کلمات در بهت و حیرت فرو رفت و و اخلاص و عجز و ناتوانی و کوچکی خود را به ساحت مقدس امیرالمومنین علیه السلام تقدیم کرد درد است آنکه درمانش بود پیش طبیبان درد الا تولای علی درمان ندارد الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
هدایت شده از اساتید عزیز
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 شیخ جعفر کاشف الغطا ۲ جعفر بن خضر بن یحیی جناجی حلّی نجفی، ملقب به‌ الغطاء (۱۱۵۶ - ۱۲۲۸ق) از مراجع تقلید شیعه در قرن سیزدهم قمری بود. شیخ جعفر پس از استادش سید محمدمهدی ، مرجعیت را بر عهده گرفت. او همچون استادش بهبهانی به مبارزه با پرداخت و آثاری در ردّ آرای آنان نگاشت. شیخ جعفر در حمله وهابیان به نجف، به دفاع از این شهر پرداخت و نخستین عالم شیعی بود که در ردّ کتاب نوشت. کاشف الغطاء آثاری در فقه، اصول و کلام هم دارد. مشهورترین اثر او کشف الغطاء است که به سبب نگارش آن به کاشف الغطاء مشهور شد. او منهج الرشاد لمن اراد السداد را در ردّ آراء وهابیان و الحقّ المبین فی تصویب المجتهدین و تخطئه الاخباریین را در ردّ اخباریان نگاشت. محمدحسن نجفی (صاحب )، از شاگردان وی بوده است. آل کاشف الغطاء، از خاندان‌های علمی شیعی قرن ۱۳ و ۱۴ق، از تبار وی هستند. نسب و زندگی‌نامه : نسب آل کاشف‌الغطاء به اشتر می‌رسد. پدر او خضر، از عالمان و زاهدان روزگار خود شمرده می‌شد، از جُناجیه در اطراف حله به قصد تحصیل به نجف رفت و در همان شهر ماند و در سال ۱۱۸۱ق درگذشت. شیخ جعفر در نجف متولد شد و در کربلا و نجف به تحصیل پرداخت و پس از آموختن علم تا پایان عمر در نجف ساکن بود. او در ۲۲ رجب ۱۲۲۸ق در نجف درگذشت و در مقبره‌ای که خود در محله عماره نجف آماده کرده بود (یکی از حجره های مدرسه خود) دفن شد. گنبدی بر مقبره او ساخته‌اند. جمعی از اولاد و اعقاب او در همین مقبره دفن شده‌اند. شیخ جعفر کاشف‌الغطاء، در صدر خاندان کاشف‌الغطاء قرار دارد که از خاندان‌های علمی شیعی قرن ۱۳ و ۱۴ق است. محمدحسین کاشف‌الغطاء، از مراجع تقلید شیعه قرن ۱۴ قمری، نوه اوست. : کاشف‌الغطاء از شاگردان سید محمدمهدی (۱۱۵۵–۱۲۱۲ق) بود و به‌ گفته سید موسی زنجانی، شیخ جعفر با اینکه تقریبا با بحرالعلوم هم‌سن بود ولی به او زیادی می‌گذاشت تا این حد که با تحت‌الحنک نعلین سید را تمیز می‌کرد و تبرک می‌جست. برای احترام به درس او می‌رفت و او را استاد خطاب می‌کرد و درباره مقام او چنین گفته‌ است: اگر او مجتهد باشد من هیچ مجتهد نیستم. شیخ جعفر نزد پدر مقدمات علوم را خواند و پس از آن خارج فقه و اصول را نزد عالمان عراق مانند : سید صادق (۱۱۲۴–۱۲۰۵ق)، شیخ محمد دوْرَقی (م ۱۱۸۷ق)، شیخ فتّونی، وحید بهبهانی در کربلا آموخت و خود از مجتهدان و عالمان بلندآوازه گردید و به تدریس پرداخت. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
هدایت شده از اساتید عزیز
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 شیخ جعفر کاشف‌الغطاء ۷ با نام کامل : جعفر بن خضر بن یحیی جناجی حلّی نجفی (۱۱۵۴-۱۲۲۸ق)، مشهور به : شیخ جعفر نجفی، شیخ جعفر کبیر و شیخ المشایخ، از مراجع تقلید شیعه عراق در قرن دوازدهم و سیزدهم هجری قمری بود. او از شاگردان : محمد مهدی ، وحید و سید مهدی بوده و صاحب از شاگردان او بود. وی پس از درگذشت علامه بحرالعلوم، مرجعیت شیعیان عراق، ایران و دیگر بلاد را بر عهده گرفت. از جمله فعالیت‌های او، : مقابله با ، با وهابیت در دفاع از شهر نجف و نوشتن کتاب در رد ، صدور حکم علیه روس‌ها، کمک به رفع اختلافات بین حکومت ایران و عراق را می‌توان نام برد. شیخ جعفر چندین تالیف و اثر دارد، کتاب کشف الغطاء اثر معروف او در فقه است. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b